abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:23:25 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477057
De NOS komt met het volgende:

quote:
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol

Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.

De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.

Volgens NS-topman Roger van Boxtel is er daarom snel meer capaciteit nodig op het spoor. "Nu het spoorplafond vervroegd in zicht komt, hebben we dringend meer capaciteit nodig om meer treinen te kunnen rijden. NS pleit er daarom samen met andere vervoersbedrijven voor dat het budget voor ProRail versneld beschikbaar komt om knelpunten in de infrastructuur voor 2027 op te lossen."

Groei nog hoger
De drukte is vooral in de Randstad merkbaar. De groei in treinen naar stations als Rotterdam Centraal, Schiphol Airport en Leiden Centraal is nog groter dan het landelijk gemiddelde van 4,6 procent. Ook nu is het op het spoor al enorm druk.

Op de drukste trajecten kunnen de treinen nu al niet meer door het spoorwegbedrijf verlengd worden. Daardoor daalde de kans op een zitplaats in de spits in de eerste helft van dit jaar licht, van 95,5 procent naar 95 procent.

Staatssecretaris Van Veldhoven zegt in een reactie fors te investeren in het spoor. "En uiteraard kijken we waar we met gericht investeren zo snel mogelijk resultaat kunnen boeken voor de reiziger op drukke trajecten."
Ieder weldekend mens juicht extra investeringen in het spoor toe. En er moet toch best wel wat geld over zijn/vrijgemaakt kunnen worden voor investeringen, nu de rente op staatsleningen legendarisch laag ligt en door het stikstofbesluit zorgt dat allerlei zinloze en contraproductieve VVD-projecten als snelwegverbredingen niet door kunnen gaan.

Dat scheelt per afgeblazen wassen neus al gauw een half miljard, voor dat geld leg je al 2x de spoorlijn Emmen-Stadskanaal aan die Groningen met Twente verbind en daar heb je ook daadwerkelijk nog wat aan als reiziger en forens.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:30:20 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188477125
Hoe kan iets nu te snel groeien? Het concept NL is alles zo snel mogelijk te laten groeien.
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:37:09 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188477194
Goede zaak. Minder stinkauto's.
pi_188477218
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:42:22 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188477258
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Doen ze toch?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188477281
Het spoor is pas te druk als op alle lijnen alleen maar dubbeldekkers rijden met de maximale perronlengte.
Dat is nog lang niet het geval.
So we just called him Fred too
pi_188477289
Nederland is gewoon vol! Punt!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188477324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.
Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is. Bij een hogere spanning kunnen er meer treinen korter achter elkaar rijden, en kan hetzelfde spoor efficiënter gebruikt worden. Denk Tokio, waar je iedere drie minuten een intercitytrein naast het perron hebt staan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:46:46 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477349
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Nouja, na 2027 is dat truukje dus ook voorbij. Dat zeggen ze dus in het artikel.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:47:16 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Dus mensen moeten niet meer kunnen reizen vanaf 2027 want Nederland is vol? Hoe is deze opmerking precies relevant?
pi_188477492
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is. Bij een hogere spanning kunnen er meer treinen korter achter elkaar rijden, en kan hetzelfde spoor efficiënter gebruikt worden. Denk Tokio, waar je iedere drie minuten een intercitytrein naast het perron hebt staan.
Hadden ze het maar gedaan. Dan waren er nog lang geen problemen (in de spits).
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus mensen moeten niet meer kunnen reizen vanaf 2027 want Nederland is vol? Hoe is deze opmerking precies relevant?
Minder mensen binnenlaten, minder treinreizen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188477572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:53 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Hadden ze het maar gedaan. Dan waren er nog lang geen problemen (in de spits).
En als ze dat gedaan hadden, wat dus veel meer kost, dan waren mensen met pek en veren het hoofdkantoor van de NS binnengedrongen, want het mag nooit iets kosten. Nederlanders willen de beste service gratis. Men moet eens tot hun botte harses laten doordringen dat dat niet kan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Minder mensen binnenlaten, minder treinreizen
"U bent de 10e die door dit poortje naar binnen wil, en onze policy is dat we slechts 90% van de mensen meenemen in onze treinen."
Zoiets?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Minder stinkauto's.
Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
pi_188477654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"U bent de 10e die door dit poortje naar binnen wil, en onze policy is dat we slechts 90% van de mensen meenemen in onze treinen."
Zoiets?
"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
pi_188477657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als ze dat gedaan hadden, wat dus veel meer kost, dan waren mensen met pek en veren het hoofdkantoor van de NS binnengedrongen, want het mag nooit iets kosten. Nederlanders willen de beste service gratis. Men moet eens tot hun botte harses laten doordringen dat dat niet kan.
Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Postbot van de PVV ontdekt!
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:02:08 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188477683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Nouja die uitleg past op zich ook prima in wat er in de OP staat. Linksom of rechtsom vergt het investeringen
pi_188477691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Je denkt dat mensen gestimuleerd moeten worden om geen 2 uur per dag te verbranden aan zinloze treinritjes?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:02 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Je denkt dat mensen gestimuleerd moeten worden om geen 2 uur per dag te verbranden aan zinloze trein- of autoritjes?
Inderdaad. Onnodige reistijd is pure aids.
(plus kleine fix).
pi_188477712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja die uitleg past op zich ook prima in wat er in de OP staat. Linksom of rechtsom vergt het investeringen
True. Het was vooral mijn eigen associatie met het neerleggen van extra spoor.

Het artikel is er dan ook niet echt duidelijk over.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
Ja, al die werkloze asielzoekers, die zijn de reden dat de treinen overvol zitten in de spits _O-
:') :|W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Inderdaad. Onnodige reistijd is pure aids.
(plus kleine fix).
Oneens. Ik zit graag 2x een half uur per dag alleen in de auto.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:04:44 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Nee, de meeste Nederlanders gaan schreeuwen als ergens geld aan uitgegeven wordt omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat het niet goedkoper kan, of überhaupt nodig is.
De NS is overigens zelfstandig en geen onderdeel van de overheid (wel bezit van, maar geen onderdeel van).
pi_188477767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Mensen gaan gillen en huilen zonder er ook maar een greintje verstand van te hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
De stations zijn niet het grootste probleem. De spanning die in Nederland op de bovenleiding staat en het beveiligingssysteem zijn bij mijn weten de twee zaken waar primair het schoentje knelt.
pi_188478001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is.
20 jaar geleden had NS hele andere problemen dan teveel reizigers: toen ging het er vooral om de destijds dramatisch slechte reizigerstevredenheid en de punctualiteit weer op een acceptabel niveau te krijgen. Dat het vervolgens zo goed zou gaan, had niemand durven te voorspellen.

Daarnaast heeft een hogere spanning wat meer voeten in de aarde dan andere treinen en bovenleiding: ook een hoop viaducten en stations moeten dan aangepast worden omdat de bovenleiding voor hogere spanningen te dicht bij de constructie hangt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188478049
Primaire oplossing: minder reizen (auto/trein/vliegtuig).
pi_188478105
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_188478151
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_188478212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Dan gaan er nog meer mensen in hun stinkauto rondtuffen.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:39:43 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188478287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Als je met beste slechtste bedoelt klopt het.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:41:04 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188478317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:30 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan iets nu te snel groeien? Het concept NL is alles zo snel mogelijk te laten groeien.
Ik zie het eerder als mis management. Een goede manager/leider is ook op het onverwachte voorbereid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188478379
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
Dat doen ze al (ongeveer). U bent een 65+'er, we willen u verzoeken na de spits te reizen.
Somebody that I used to know
pi_188478386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:14 schreef J.B. het volgende:

[..]

De stations zijn niet het grootste probleem. De spanning die in Nederland op de bovenleiding staat en het beveiligingssysteem zijn bij mijn weten de twee zaken waar primair het schoentje knelt.
En het spoor zelf ook. Met deze frequentie kan op veel plaatsen het spoor niet meer tot rust komen. Dan ontstaan er verzakkingen en spoordijken kunnen ook niet meer herstellen.

Het stuk tussen Geldermalsen en Culemborg moet je vanwege verzakkingen al met beperkte snelheden rijden. Door de hoge frequenties kunnen de dijken etc niet meer herstellen. En als je ook nog de snelheden wilt gaan verhogen moet en een zwaarder(hoger) ballastbed komen en het seinenstelsel en bovenleiding zal inderdaad niet meer voldoen.

Enfin dat is niet zo eenvoudig op te lossen. Natuurlijk alles is mogelijk als je de kosten en het tijdsbestek even niet gaat meenemen :)
pi_188478426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Dit sowieso. We wonen veel te ver van ons werk af. We zijn het normaal gaan vinden om een half uur tot een uur in de auto te zitten naar ons werk. En nemen soms nog een half uur file op de koop toe 8)7

En iedereen vindt dat 'ie een goede reden heeft voor zichzelf. Maar alles bij elkaar leidt dit natuurlijk tot problemen.
Somebody that I used to know
pi_188478519
Waarom komen er eigenlijk niet veel meer metro's in Nederland, of is daar onze grond niet geschikt voor? Denk dat je zo veel problemen kunt oplossen, veel drukke steden hebben een metronetwerk, in principe is Nederland gewoon een uit de kluiten gewassen grote stad.
pi_188478588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waarom komen er eigenlijk niet veel meer metro's in Nederland, of is daar onze grond niet geschikt voor? Denk dat je zo veel problemen kunt oplossen, veel drukke steden hebben een metronetwerk, in principe is Nederland gewoon een uit de kluiten gewassen grote stad.
Ja, nog meer geld uitgeven aan allerlei meuk die niet nodig is als we ons reizen zouden beperken.
#kwaliteitvanleven #nepwelvaart
pi_188478650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ja, nog meer geld uitgeven aan allerlei meuk die niet nodig is als we ons reizen zouden beperken.
#kwaliteitvanleven #nepwelvaart
Ik werk in de stad, woon in een dorp. Hier liggen geen bedrijven in mijn dorp, althans niet bedrijven waar ik met mijn kennis terecht kan. In de stad wonen hou ik niet van, is mij veel te druk, dus ik woon zo'n 20 minuutjes van het werk af. Is toch niet te ver reizen? Ik moet helaas wel met de auto gaan omdat de bus naar die stad jaren geleden al is wegbezuinigd en we geen treinstation hebben waardoor ik voor een enkele rit met het openbaar vervoer bijna een uur langer onderweg ben.
pi_188478747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik werk in de stad, woon in een dorp. Hier liggen geen bedrijven in mijn dorp, althans niet bedrijven waar ik met mijn kennis terecht kan. In de stad wonen hou ik niet van, is mij veel te druk, dus ik woon zo'n 20 minuutjes van het werk af. Is toch niet te ver reizen? Ik moet helaas wel met de auto gaan omdat de bus naar die stad jaren geleden al is wegbezuinigd en we geen treinstation hebben waardoor ik voor een enkele rit met het openbaar vervoer bijna een uur langer onderweg ben.
Koop een elektrische fiets.
En voor een groot deel van de heen- en weer reizende mensen geldt niet wat wel voor jou geldt.
pi_188478886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

Verder is busvervoer belachelijk inefficiënt. Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
pi_188479058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

Verder is busvervoer belachelijk inefficiënt. Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
Vroeger had je stimuleringsregelingen voor bedrijven om zich te vestigen in bepaalde regio's: dat zou weer terug mogen komen.

Openbaar transport: mee eens. Met de bus ben ik voor het laatst gegaan toen ik ooit een lease-auto in moest leveren. En toen werkte de bus nog met strippenkaarten.
pi_188479231
Een deel van dat probleem is dat bedrijven niet in Groningen willen zitten omdat hun leveranciers of waar zij aan leveren in de Randstad zitten. En daar kunnen ze niet komen, omdat de wegen vol staan.
En de wegen staan vol, omdat alle bedrijven daar willen zitten.
Vicieuze cirkel waar je zonder overheidshulp niet uit komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188479251
Daarom kan je beter een auto kopen
pi_188479319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is de drempel om te verhuizen verlagen, bijvoorbeeld door de overdrachtbelasting te verlagen of af te schaffen. Met een beetje koophuis betaal je nu al 5.000-7.000 euro aan belasting wanneer je verhuist. Dan wordt het al snel aantrekkelijk om dat extra half uurtje reistijd maar voor lief te nemen, al helemaal omdat reiskosten weer aftrekbaar zijn.

Eventueel zou je de gederfde belastinginkomsten door de het vervallen van de 'verhuisboete' kunnen opvangen door woon-werkverkeer niet meer of minder fiscaal aftrekbaar te maken.

Als de overheid daarnaast ook nog een zou zorgen voor kortere wachtlijsten bij kinderopvang op scholen, dan zou verhuizen naar een plek dichter bij je werk een stuk aantrekkelijker worden.

Op dit moment stimuleert het fiscale beleid (al dan niet bewust) om verder van je werk af te wonen en maakt het dichter naar je werk verhuizen minder aantrekkelijk.

quote:
Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

[quote]
Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
Die waren er: De Interliners. Zelfs je NS-kaartje was er geldig. Ergens met de liberalisering van het busvervoer zijn de een stille dood gestorven en vervangen door een kakkefonie van allerlei regionale, formules (Q-liner, RNET, Bizzliner) die qua reistijd nauwelijks iets toevoegen aan de normale streekbussen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188479485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Minder stinkauto's.
Maar is dat de reden dat steeds meer mensen met de trein gaan?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:59:55 #48
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188479642
Er kan nog wel wat gewonnen worden door de aanleg van nieuwe/betere spoorlijnen bv Breda-Utrecht of Nijmegen-Venlo.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:09:37 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188479800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:59 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er kan nog wel wat gewonnen worden door de aanleg van nieuwe/betere spoorlijnen bv Breda-Utrecht of Nijmegen-Venlo.
Nijmegen-Venlo bestaat al ;) Nijmegen-Eindhoven bedoel je?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:12:16 #50
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188479833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nijmegen-Venlo bestaat al ;) Nijmegen-Eindhoven bedoel je?
Met Nijmegen-Venlo bedoel ik dat ze daar wel een betere spoorlijn mogen aanleggen. Nijmegen-Eindhoven is ook wel een goede.
pi_188480000
Als je trouwens Nederland vergelijkt met andere Europese landen, en het verschil in bevolkingsdichtheid in acht neemt, valt op dat de dichtheid van het Nederlandse spoorwegennet nog behoorlijk laag is.

https://www.openstreetmap.org/#map=7/51.186/3.005&layers=T
pi_188480057
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Ik mag dat niet zeggen van de maatschappijleraar. Laten we het houden bij:

Nederland is druk :+

Maar omdat de ruimte beperkt is, zou je Nederland als één grote stad kunnen zien. Misschien tijd om een landelijk metronetwerk aan te leggen. En ja, da's een hele dure grap.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:41:39 #53
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188480288
Met de trein reizen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:51:12 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188480417
De Christenunie had een paar jaar geleden wel een goede spoorvisie
https://www.ovmagazine.nl(...)er-en-directer-1159/
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:07:35 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:28 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Ik mag dat niet zeggen van de maatschappijleraar. Laten we het houden bij:

Nederland is druk :+

Maar omdat de ruimte beperkt is, zou je Nederland als één grote stad kunnen zien. Misschien tijd om een landelijk metronetwerk aan te leggen. En ja, da's een hele dure grap.
Waarom zou je een landelijk metronetwerk willen? Zodat je heel snel kunt opstarten tussen Beilen en Hoogeveen? :')
pi_188480688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou je een landelijk metronetwerk willen? Zodat je heel snel kunt opstarten tussen Beilen en Hoogeveen? :')
De meest afgelegen plaatsen hoeven er natuurlijk niet meteen op aangesloten te worden. Maar als je begint met onder de Randstad een netwerk aan te leggen, zou dat niet al heel veel schelen in de drukte?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:12:11 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:11 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

De meest afgelegen plaatsen hoeven er natuurlijk niet meteen op aangesloten te worden. Maar als je begint met onder de Randstad een netwerk aan te leggen, zou dat niet al heel veel schelen in de drukte?
Je bedoelt zoals het metronetwerk Rotterdam-Den Haag, dat al bestaat?
pi_188480708
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het metronetwerk Rotterdam-Den Haag, dat al bestaat?
Precies! En dat verbinden met Utrecht en Amsterdam :s)
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:15:02 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:13 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Precies! En dat verbinden met Utrecht en Amsterdam :s)
Maar wat is de winst dan precies, want er gaan al 10 treinen per uur vanaf Utrecht naar Amsterdam (excl. sprinters) en 4 naar Den Haag, Rotterdam exclusief sprinters. Waarom gaat jouw plan enorm veel capaciteitswinst opleveren? Kunnen er zoveel meer mensen in een metro dan in een 2x6 dubbeldekker?
pi_188480820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wat is de winst dan precies, want er gaan al 10 treinen per uur vanaf Utrecht naar Amsterdam (excl. sprinters) en 4 naar Den Haag, Rotterdam exclusief sprinters. Waarom gaat jouw plan enorm veel capaciteitswinst opleveren? Kunnen er zoveel meer mensen in een metro dan in een 2x6 dubbeldekker?
Maar dat is toch het hele idee van dit topic, het aantal treinreizigers groeit te snel? Ik blijf bij het punt, als de ruimte beperkt is, misschien is ondergronds gaan dan een optie. Net zoals met wonen, als je meer mensen wil huisvesten, wat doe je dan? De hele oppervlakte volbouwen of juist meer de hoogte in?

Ik snap je punt wel, maar hoe lang kan je doorgaan met vergroten van de capaciteit van het spoor? Sporen verdubbelen, langere treinen.. ja, daar kan je het een tijdje mee volhouden, maar wat doe je daarna?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:29:21 #61
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188480899
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:51 schreef Hexagon het volgende:
De Christenunie had een paar jaar geleden wel een goede spoorvisie
https://www.ovmagazine.nl(...)er-en-directer-1159/
Wow, dat zou wel mooi zijn als dit (of gedeeltelijk) uitgevoerd gaat worden.
pi_188480902
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:24 schreef silverhill het volgende:
Als je trouwens Nederland vergelijkt met andere Europese landen, en het verschil in bevolkingsdichtheid in acht neemt, valt op dat de dichtheid van het Nederlandse spoorwegennet nog behoorlijk laag is.

https://www.openstreetmap.org/#map=7/51.186/3.005&layers=T
Vandaar dat men wel beweert dat het het drukste net van de WERELD is (en dat daarom dit en dat en zijn moeder allemaal niet kan..). Dat lijkt logisch als je niet zoveel spoor hebt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188480940
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:24 schreef silverhill het volgende:
Als je trouwens Nederland vergelijkt met andere Europese landen, en het verschil in bevolkingsdichtheid in acht neemt, valt op dat de dichtheid van het Nederlandse spoorwegennet nog behoorlijk laag is.

https://www.openstreetmap.org/#map=7/51.186/3.005&layers=T
Dat zegt niet zoveel. In Frankrijk heb je van die k*tstations in the middle of nowhere waar drie keer per dag een trein langskomt. Maar hé, er komt een trein! In Nederland heb je dat niet. Zelfs uit Yerseke kan je nog tot 23.00 1x per half uur vertrekken.
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:33:08 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:22 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Maar dat is toch het hele idee van dit topic, het aantal treinreizigers groeit te snel? Ik blijf bij het punt, als de ruimte beperkt is, misschien is ondergronds gaan dan een optie. Net zoals met wonen, als je meer mensen wil huisvesten, wat doe je dan? De hele oppervlakte volbouwen of juist meer de hoogte in?

Ik snap je punt wel, maar hoe lang kan je doorgaan met vergroten van de capaciteit van het spoor? Sporen verdubbelen, langere treinen.. ja, daar kan je het een tijdje mee volhouden, maar wat doe je daarna?
Maar dat is wat de NS ook aangeeft: treinverdubbelingen en hogere frequenties waar mogelijk werken maar tot een zekere hoogte, en vanaf 2027 is het, met dit + het dan aanwezige spoor, wel klaar met de groei.
Mijn instinct zou dan zeggen om meer spoor aan te leggen, wat door de bank genomen per kilometer een stuk goedkoper is dan het aanleggen van een heel nieuw metrostelsel. Inderdaad, spoorverdubbelingen - zeker op tactische plaatsen - kunnen nog een extra capaciteitsverhoging met zich mee brengen, daarnaast juich ik nieuwe spoorlijnen ook altijd toe.

Zeker als je kijkt hoe vaak er al treinen rijden over het traject Amsterdam-Eindhoven - wat ze in de toekomst ook willen op Arnhem-Utrecht geloof ik - dan zie ik de meerwaarde van een metrolijn niet meer zo. Want de frequentie tussen de grote stations is al enorm hoog, met een metro wordt dat niet beter. Dan zou ik eerder investeren in wat extra spoorlijnen zodat je de intercitiy's vaker kunt laten rijden omdat je de stoptreinen op een nevenbaan hebt liggen.

Dat lijkt me een haalbaardere, en dichterbijstaande oplossing, dan een heel metronetwerk aanleggen onder de Randstad, wat honderden miljarden gaat kosten. Het klinkt natuurlijk makkelijk om te zeggen: leg een metro aan, maar dat kost echt klauwen met geld. Zie bijvoorbeeld de Noord-Zuidlijn.
pi_188480958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:22 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Maar dat is toch het hele idee van dit topic, het aantal treinreizigers groeit te snel? Ik blijf bij het punt, als de ruimte beperkt is, misschien is ondergronds gaan dan een optie. Net zoals met wonen, als je meer mensen wil huisvesten, wat doe je dan? De hele oppervlakte volbouwen of juist meer de hoogte in?

Ik snap je punt wel, maar hoe lang kan je doorgaan met vergroten van de capaciteit van het spoor? Sporen verdubbelen, langere treinen.. ja, daar kan je het een tijdje mee volhouden, maar wat doe je daarna?
De Nederlandse bodem is zacht, en is het dus duurder om metrotunnels te graven. En dan kom je weer op het punt waar ik het eerder over had: mensen gaan klagen dat het allemaal zo duur wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188480985
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen. Wat een luxe om elke dag met de trein te kunnen/mogen, maar er zitten natuurlijk ook grenzen aan groei.
Somebody that I used to know
pi_188481036
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:36 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen.
Dit sowieso. Men vindt het een verworven recht. Daarom gebeurt het ook. Al die verspilde miljoenen forensenkilometers per dag. Zo zonde van de tijd, verbrand dinosap dag in dag uit en het milieu ook. Totale waanzin die we als normaal en "nodig" zijn gaan zien.

Ook het verspilde geld. Het gros van de forensen besteedt de bulk van zijn autokilometers aan woon- werkverkeer waar ze vaak/altijd geen dekkende vergoeding voor krijgen. Men durft het echte uurloon nooit uit te rekenen als men de autokosten en de verspilde tijd meerekent. Zo zonde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188481056
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:36 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen. Wat een luxe om elke dag met de trein te kunnen/mogen, maar er zitten natuurlijk ook grenzen aan groei.
100% eens.
pi_188481111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:51 schreef Hexagon het volgende:
De Christenunie had een paar jaar geleden wel een goede spoorvisie
https://www.ovmagazine.nl(...)er-en-directer-1159/
Dat is nog eens een mooi concreet plan ^O^ ipv een of andere wollige visie.
pi_188481113
Je ziet dat trouwens ook met de fietsenstallingen bij het station. Super natuurlijk dat de trein steeds meer gefaciliteerd wordt en dat je heel makkelijk op de fiets naar het station kan, in de trein kan stappen, en 's avonds weer naar je (droog gestalde) fiets kan terugkeren, maar het heeft de drempel naar de trein ook wel een stuk verlaagd. Treinen is echt een comfortabele manier van reizen geworden. Te comfortabel bijna, waardoor je het al snel extra doet.

Net als met vliegen. Zo laag als nu met die ticketprijzen, dan stap je al snel een extra keertje in het vliegtuig. Omdat het kan.
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:53:10 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188481190
Ah dus binnenkort is het in de spits helemaal niet meer te doen in de trein. Kan je een uur gaan wachten of vechten voor naar binnen te kunnen als sardientjes in een blikje gepropt. Gelukkig heb ik een auto. Man man man.
pi_188481255
En dat met veel te duur openbaar vervoer.
Gelukkig al ge(pseudo)privatiseerd dus de politiek hoeft zich niet schuldig te voelen.

Meer Keynes, minder Hayek.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188481273
Uit die Spoorvisie:

quote:
Nieuwe spoorlijnen:
– Lelystad–Heerenveen–Groningen
Dat gebeurt niet (meer). Het is al een wonder dat de Hanzelijn er ligt, en dat was het compromis van deze lijn. Heb een keer een artikel gelezen over de geschiedenis van de totstandkoming van de Hanzelijn, zodoende.
quote:
[quote]
– (Utrecht–)Huizen–Almere.
Oef, als dat toch eens zou kunnen O+
Somebody that I used to know
pi_188481302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:33 schreef VoMy het volgende:

Inderdaad, spoorverdubbelingen - zeker op tactische plaatsen - kunnen nog een extra capaciteitsverhoging met zich mee brengen, daarnaast juich ik nieuwe spoorlijnen ook altijd toe.

Eens. Bijkomend voordeel is dat spoorverdubbeling ook een soort back-up oplevert. In het geval van een kapotte bovenleiding op één spoor kan er nog steeds doorgereden worden. Bespaart je toch de ergernis van helemaal omrijden of wachten tot de bussen worden ingezet.
pi_188481309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
De VVD is het vast met je eens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188481326
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:31 schreef Aether het volgende:
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
Dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee.
Aanvangstijd van het gros v/d ambtenaren op een uur later zetten kan best veel schelen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:05:35 #77
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188481341
Mijn ouders zijn 3x verhuisd voor het werk van mijn vader, met de huidige baangaranties doet ook helemaal niemand dat meer, en gaat men maar forenzen.
pi_188481411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Mijn ouders zijn 3x verhuisd voor het werk van mijn vader, met de huidige baangaranties doet ook helemaal niemand dat meer, en gaat men maar forenzen.
Ja, DIT! Wie verhuist er nog voor z'n werk??? Alleen uit eigen beweging, echt niet op verzoek/aanbod van de baas.
Somebody that I used to know
pi_188481437
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:02 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens. Bijkomend voordeel is dat spoorverdubbeling ook een soort back-up oplevert. In het geval van een kapotte bovenleiding op één spoor kan er nog steeds doorgereden worden. Bespaart je toch de ergernis van helemaal omrijden of wachten tot de bussen worden ingezet.
Ik snap ook niet waarom ze dat kippenlijntje niet wat optimaler benutten.

En ik snap al helemaal niet waarom ze niet een back-up voor Zwolle maken. Als Zwolle eruit ligt, dan is het hele noorden afgesneden van de rest van het land. Als je nou via Enschede-Emmen oid een alternatief maakt, of de Hanzelijn/Flevolijn doortrekt via Heerenveen-Drachten-Groningen, dan heb je tenminste een back-up.

Maar goed, in het westen van het land is de reizigersdruk wel enorm hoog, dat is wel waar.
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:43:02 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188481781
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom ze dat kippenlijntje niet wat optimaler benutten.

En ik snap al helemaal niet waarom ze niet een back-up voor Zwolle maken. Als Zwolle eruit ligt, dan is het hele noorden afgesneden van de rest van het land. Als je nou via Enschede-Emmen oid een alternatief maakt, of de Hanzelijn/Flevolijn doortrekt via Heerenveen-Drachten-Groningen, dan heb je tenminste een back-up.

Maar goed, in het westen van het land is de reizigersdruk wel enorm hoog, dat is wel waar.
Noem je precies de 2 trajecten waar VVDminister Van Nieuwenhuizen resoluut een streep ddor wil zetten en zeker geen geld aan gaat uitgeven.
pi_188481913
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Noem je precies de 2 trajecten waar VVDminister Van Nieuwenhuizen resoluut een streep ddor wil zetten en zeker geen geld aan gaat uitgeven.
Dat zal ja. Kost ook wel veel geld voor perifere gebieden. Maar ja, maakt de bereikbaarheid daarheen wel weer wat groter. Nu ga je er echt no way wonen omdat het ontzettend onbereikbaar is.

Iets anders: zouden we in NL ook nog gebaat zijn bij een Ultra-intercity oid. Nu stoppen veel intercity's nog op halfgrote stations. Als die door een extra trein wordt overgeslagen, zou dat nog schelen?
Dus dan heb je een ultra-intercity van Groningen naar Utrecht naar Den Haag oid. (evt. Zwolle). Wil je dan vanuit Assen naar Den Haag, dan eerst overstappen in Zwolle.
En zo ook op de lijn Arnhem - Den Helder (die toch?) Dat 'ie Driebergen-Zeist en evt. ook Ede-Wageningen bijv. overslaat. Of dat hij alleen stopt op knooppuntstations (Ede-Wageningen is een knooppunt, Driebergen-Zeist niet.)
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:58:19 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188481963
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee.
Aanvangstijd van het gros v/d ambtenaren op een uur later zetten kan best veel schelen.
Dan doen ze helemaal niks meer.
pi_188481977
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:31 schreef Aether het volgende:
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
Doen ze al op sommige plekken (volgens mij in het noorden van het land).
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:00:36 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188481994
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Doen ze al op sommige plekken (volgens mij in het noorden van het land).
Laat ze maar een uur eerder beginnen die luie flikkers.
pi_188482275
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:46 schreef Postbus100 het volgende:
Je ziet dat trouwens ook met de fietsenstallingen bij het station. Super natuurlijk dat de trein steeds meer gefaciliteerd wordt en dat je heel makkelijk op de fiets naar het station kan, in de trein kan stappen, en 's avonds weer naar je (droog gestalde) fiets kan terugkeren, maar het heeft de drempel naar de trein ook wel een stuk verlaagd.
Op Utrecht Centraal verhoogd dat die drempel inmiddels juist. Je moet daar tegenwoordig gewoon een kwartier incalculeren voor je fiets in de megafietsenstalling zetten tot aan je trein instappen.
pi_188482335
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat zal ja. Kost ook wel veel geld voor perifere gebieden. Maar ja, maakt de bereikbaarheid daarheen wel weer wat groter. Nu ga je er echt no way wonen omdat het ontzettend onbereikbaar is.

Iets anders: zouden we in NL ook nog gebaat zijn bij een Ultra-intercity oid. Nu stoppen veel intercity's nog op halfgrote stations. Als die door een extra trein wordt overgeslagen, zou dat nog schelen?
Dus dan heb je een ultra-intercity van Groningen naar Utrecht naar Den Haag oid. (evt. Zwolle). Wil je dan vanuit Assen naar Den Haag, dan eerst overstappen in Zwolle.
En zo ook op de lijn Arnhem - Den Helder (die toch?) Dat 'ie Driebergen-Zeist en evt. ook Ede-Wageningen bijv. overslaat. Of dat hij alleen stopt op knooppuntstations (Ede-Wageningen is een knooppunt, Driebergen-Zeist niet.)
Of zelfs treinen die te drukke knooppunten ontzien. Een trein van oost naar west die gewoon Utrecht overslaat bijvoorbeeld.

Maar bij dit soort plannen zijn 'meerbaans' rails wel noodzakelijk, evenals bypasses.
pi_188482990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Mijn ouders zijn 3x verhuisd voor het werk van mijn vader, met de huidige baangaranties doet ook helemaal niemand dat meer, en gaat men maar forenzen.
Zeer terecht punt!!!
pi_188483142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zeer terecht punt!!!
Voor een flexbaan met veel onzekerheden ga je niet zomaar verhuizen. Bovendien kost je elke verhuizing een vermogen. Minister Kamp destijds vond verhuizen voor werk de normaalste zaak. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Allemaal theoretisch geneuzel om een probleem af te schuiven.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:18:55 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188483370
Wanneer is nu eindelijk eens die spoorlijn naar Londen af?

En kap eens met die vreselijke stoptrein tussen Roermond en Nijmegen. Daar hoort een sneltrein te rijden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188483439
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:18 schreef Harvest89 het volgende:
Wanneer is nu eindelijk eens die spoorlijn naar Londen af?
Al tientallen jaren?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188483469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:23 schreef silverhill het volgende:

[..]

Op Utrecht Centraal verhoogd dat die drempel inmiddels juist. Je moet daar tegenwoordig gewoon een kwartier incalculeren voor je fiets in de megafietsenstalling zetten tot aan je trein instappen.
Goed punt.
En oja, ze wilden in Utrecht een 'buitenstation' gebruiken als knooppunt voor intercity's door het hele land. Net zoals treinen niet via Amsterdam Centraal worden geleid, maar onderlangs langs Zuid.
Welk station wilden ze daarvoor ook alweer gebruiken? Leidsche Rijn? Lunetten? Ik heb daar wel een keer ideeën over gelezen.


Edit: https://www.rtvutrecht.nl(...)kbaar-te-houden.html

Lunetten dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Postbus100 op 16-08-2019 21:33:09 ]
Somebody that I used to know
pi_188483476
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:27 schreef silverhill het volgende:

[..]

Of zelfs treinen die te drukke knooppunten ontzien. Een trein van oost naar west die gewoon Utrecht overslaat bijvoorbeeld.

Maar bij dit soort plannen zijn 'meerbaans' rails wel noodzakelijk, evenals bypasses.
Ja, dit dus. Is misschien nog wel een beter idee.
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:28:43 #93
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188483529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Al tientallen jaren?
Via Parijs ja.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188483570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Via Parijs ja.
Nee. Overstappen in Brussel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188483582
Parijs doet het trouwens ook wel bizar hoor. Geen treinen dwars door de stad 8)7 Spoor stopt gewoon bij Gare du Nord. Geen omleiding, niets. Moet je via de metro naar Gare de l'Est en Austerlitz etc. 8)7 8)7 8)7
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:34:12 #96
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188483627
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Doen ze al op sommige plekken (volgens mij in het noorden van het land).
Klopt, en niet alleen in het noorden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:38:42 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188483711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee. Overstappen in Brussel.
Je hebt gelijk. Dat kan inderdaad gewoon.

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:41:59 #98
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188483764
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:36 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen. Wat een luxe om elke dag met de trein te kunnen/mogen, maar er zitten natuurlijk ook grenzen aan groei.
Gok dat dat substantieel meer kost dan investeren in beter spoor.

Imho beter spoor-/ov-gebruik blijven promoten en autogebruik afzwakken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188483800
Bouw een spoorlijn Utrecht - Breda en vanuit Rotterdam / Dordrecht naar Den Bosch. Die verbindingen zijn echt ruk. En maak een knooppunt bij Gorinchem en je kan een raar vergeten stukje Nederland, dat wel centraal ligt, mooi bij Brabant en de Randstad toevoegen.
pi_188483973
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:41 schreef embedguy het volgende:

[..]

Gok dat dat substantieel meer kost dan investeren in beter spoor.

Imho beter spoor-/ov-gebruik blijven promoten en autogebruik afzwakken.
Ja, maar de aarde is ook n iet oneindig. Dus ik denk dat we gewoon massaal moeten minderen in mobiliteit. En ja, dat heeft z'n prijs (als in: dat gaat ergens pijn doen).
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')