abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188480057
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Ik mag dat niet zeggen van de maatschappijleraar. Laten we het houden bij:

Nederland is druk :+

Maar omdat de ruimte beperkt is, zou je Nederland als één grote stad kunnen zien. Misschien tijd om een landelijk metronetwerk aan te leggen. En ja, da's een hele dure grap.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:41:39 #53
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188480288
Met de trein reizen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:51:12 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188480417
De Christenunie had een paar jaar geleden wel een goede spoorvisie
https://www.ovmagazine.nl(...)er-en-directer-1159/
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:07:35 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:28 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Ik mag dat niet zeggen van de maatschappijleraar. Laten we het houden bij:

Nederland is druk :+

Maar omdat de ruimte beperkt is, zou je Nederland als één grote stad kunnen zien. Misschien tijd om een landelijk metronetwerk aan te leggen. En ja, da's een hele dure grap.
Waarom zou je een landelijk metronetwerk willen? Zodat je heel snel kunt opstarten tussen Beilen en Hoogeveen? :')
Antifa
pi_188480688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou je een landelijk metronetwerk willen? Zodat je heel snel kunt opstarten tussen Beilen en Hoogeveen? :')
De meest afgelegen plaatsen hoeven er natuurlijk niet meteen op aangesloten te worden. Maar als je begint met onder de Randstad een netwerk aan te leggen, zou dat niet al heel veel schelen in de drukte?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:12:11 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:11 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

De meest afgelegen plaatsen hoeven er natuurlijk niet meteen op aangesloten te worden. Maar als je begint met onder de Randstad een netwerk aan te leggen, zou dat niet al heel veel schelen in de drukte?
Je bedoelt zoals het metronetwerk Rotterdam-Den Haag, dat al bestaat?
Antifa
pi_188480708
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het metronetwerk Rotterdam-Den Haag, dat al bestaat?
Precies! En dat verbinden met Utrecht en Amsterdam :s)
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:15:02 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:13 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Precies! En dat verbinden met Utrecht en Amsterdam :s)
Maar wat is de winst dan precies, want er gaan al 10 treinen per uur vanaf Utrecht naar Amsterdam (excl. sprinters) en 4 naar Den Haag, Rotterdam exclusief sprinters. Waarom gaat jouw plan enorm veel capaciteitswinst opleveren? Kunnen er zoveel meer mensen in een metro dan in een 2x6 dubbeldekker?
Antifa
pi_188480820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wat is de winst dan precies, want er gaan al 10 treinen per uur vanaf Utrecht naar Amsterdam (excl. sprinters) en 4 naar Den Haag, Rotterdam exclusief sprinters. Waarom gaat jouw plan enorm veel capaciteitswinst opleveren? Kunnen er zoveel meer mensen in een metro dan in een 2x6 dubbeldekker?
Maar dat is toch het hele idee van dit topic, het aantal treinreizigers groeit te snel? Ik blijf bij het punt, als de ruimte beperkt is, misschien is ondergronds gaan dan een optie. Net zoals met wonen, als je meer mensen wil huisvesten, wat doe je dan? De hele oppervlakte volbouwen of juist meer de hoogte in?

Ik snap je punt wel, maar hoe lang kan je doorgaan met vergroten van de capaciteit van het spoor? Sporen verdubbelen, langere treinen.. ja, daar kan je het een tijdje mee volhouden, maar wat doe je daarna?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:29:21 #61
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188480899
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Wow, dat zou wel mooi zijn als dit (of gedeeltelijk) uitgevoerd gaat worden.
pi_188480902
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:24 schreef silverhill het volgende:
Als je trouwens Nederland vergelijkt met andere Europese landen, en het verschil in bevolkingsdichtheid in acht neemt, valt op dat de dichtheid van het Nederlandse spoorwegennet nog behoorlijk laag is.

https://www.openstreetmap.org/#map=7/51.186/3.005&layers=T
Vandaar dat men wel beweert dat het het drukste net van de WERELD is (en dat daarom dit en dat en zijn moeder allemaal niet kan..). Dat lijkt logisch als je niet zoveel spoor hebt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188480940
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:24 schreef silverhill het volgende:
Als je trouwens Nederland vergelijkt met andere Europese landen, en het verschil in bevolkingsdichtheid in acht neemt, valt op dat de dichtheid van het Nederlandse spoorwegennet nog behoorlijk laag is.

https://www.openstreetmap.org/#map=7/51.186/3.005&layers=T
Dat zegt niet zoveel. In Frankrijk heb je van die k*tstations in the middle of nowhere waar drie keer per dag een trein langskomt. Maar hé, er komt een trein! In Nederland heb je dat niet. Zelfs uit Yerseke kan je nog tot 23.00 1x per half uur vertrekken.
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:33:08 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188480949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:22 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Maar dat is toch het hele idee van dit topic, het aantal treinreizigers groeit te snel? Ik blijf bij het punt, als de ruimte beperkt is, misschien is ondergronds gaan dan een optie. Net zoals met wonen, als je meer mensen wil huisvesten, wat doe je dan? De hele oppervlakte volbouwen of juist meer de hoogte in?

Ik snap je punt wel, maar hoe lang kan je doorgaan met vergroten van de capaciteit van het spoor? Sporen verdubbelen, langere treinen.. ja, daar kan je het een tijdje mee volhouden, maar wat doe je daarna?
Maar dat is wat de NS ook aangeeft: treinverdubbelingen en hogere frequenties waar mogelijk werken maar tot een zekere hoogte, en vanaf 2027 is het, met dit + het dan aanwezige spoor, wel klaar met de groei.
Mijn instinct zou dan zeggen om meer spoor aan te leggen, wat door de bank genomen per kilometer een stuk goedkoper is dan het aanleggen van een heel nieuw metrostelsel. Inderdaad, spoorverdubbelingen - zeker op tactische plaatsen - kunnen nog een extra capaciteitsverhoging met zich mee brengen, daarnaast juich ik nieuwe spoorlijnen ook altijd toe.

Zeker als je kijkt hoe vaak er al treinen rijden over het traject Amsterdam-Eindhoven - wat ze in de toekomst ook willen op Arnhem-Utrecht geloof ik - dan zie ik de meerwaarde van een metrolijn niet meer zo. Want de frequentie tussen de grote stations is al enorm hoog, met een metro wordt dat niet beter. Dan zou ik eerder investeren in wat extra spoorlijnen zodat je de intercitiy's vaker kunt laten rijden omdat je de stoptreinen op een nevenbaan hebt liggen.

Dat lijkt me een haalbaardere, en dichterbijstaande oplossing, dan een heel metronetwerk aanleggen onder de Randstad, wat honderden miljarden gaat kosten. Het klinkt natuurlijk makkelijk om te zeggen: leg een metro aan, maar dat kost echt klauwen met geld. Zie bijvoorbeeld de Noord-Zuidlijn.
Antifa
pi_188480958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:22 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

De Nederlandse bodem is zacht, en is het dus duurder om metrotunnels te graven. En dan kom je weer op het punt waar ik het eerder over had: mensen gaan klagen dat het allemaal zo duur wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188480985
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen. Wat een luxe om elke dag met de trein te kunnen/mogen, maar er zitten natuurlijk ook grenzen aan groei.
pi_188481036
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:36 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen.
Dit sowieso. Men vindt het een verworven recht. Daarom gebeurt het ook. Al die verspilde miljoenen forensenkilometers per dag. Zo zonde van de tijd, verbrand dinosap dag in dag uit en het milieu ook. Totale waanzin die we als normaal en "nodig" zijn gaan zien.

Ook het verspilde geld. Het gros van de forensen besteedt de bulk van zijn autokilometers aan woon- werkverkeer waar ze vaak/altijd geen dekkende vergoeding voor krijgen. Men durft het echte uurloon nooit uit te rekenen als men de autokosten en de verspilde tijd meerekent. Zo zonde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188481056
quote:
Ik denk dat wij gewoon substantieel minder moeten reizen. Wat een luxe om elke dag met de trein te kunnen/mogen, maar er zitten natuurlijk ook grenzen aan groei.
100% eens.
pi_188481111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Dat is nog eens een mooi concreet plan ^O^ ipv een of andere wollige visie.
pi_188481113
Je ziet dat trouwens ook met de fietsenstallingen bij het station. Super natuurlijk dat de trein steeds meer gefaciliteerd wordt en dat je heel makkelijk op de fiets naar het station kan, in de trein kan stappen, en 's avonds weer naar je (droog gestalde) fiets kan terugkeren, maar het heeft de drempel naar de trein ook wel een stuk verlaagd. Treinen is echt een comfortabele manier van reizen geworden. Te comfortabel bijna, waardoor je het al snel extra doet.

Net als met vliegen. Zo laag als nu met die ticketprijzen, dan stap je al snel een extra keertje in het vliegtuig. Omdat het kan.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:53:10 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188481190
Ah dus binnenkort is het in de spits helemaal niet meer te doen in de trein. Kan je een uur gaan wachten of vechten voor naar binnen te kunnen als sardientjes in een blikje gepropt. Gelukkig heb ik een auto. Man man man.
pi_188481255
En dat met veel te duur openbaar vervoer.
Gelukkig al ge(pseudo)privatiseerd dus de politiek hoeft zich niet schuldig te voelen.

Meer Keynes, minder Hayek.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188481273
Uit die Spoorvisie:

quote:
Nieuwe spoorlijnen:
– Lelystad–Heerenveen–Groningen
Dat gebeurt niet (meer). Het is al een wonder dat de Hanzelijn er ligt, en dat was het compromis van deze lijn. Heb een keer een artikel gelezen over de geschiedenis van de totstandkoming van de Hanzelijn, zodoende.
quote:
[quote]
– (Utrecht–)Huizen–Almere.
Oef, als dat toch eens zou kunnen O+
pi_188481302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:33 schreef VoMy het volgende:

Inderdaad, spoorverdubbelingen - zeker op tactische plaatsen - kunnen nog een extra capaciteitsverhoging met zich mee brengen, daarnaast juich ik nieuwe spoorlijnen ook altijd toe.

Eens. Bijkomend voordeel is dat spoorverdubbeling ook een soort back-up oplevert. In het geval van een kapotte bovenleiding op één spoor kan er nog steeds doorgereden worden. Bespaart je toch de ergernis van helemaal omrijden of wachten tot de bussen worden ingezet.
pi_188481309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
De VVD is het vast met je eens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188481326
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:31 schreef Aether het volgende:
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
Dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee.
Aanvangstijd van het gros v/d ambtenaren op een uur later zetten kan best veel schelen.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:05:35 #77
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188481341
Mijn ouders zijn 3x verhuisd voor het werk van mijn vader, met de huidige baangaranties doet ook helemaal niemand dat meer, en gaat men maar forenzen.
pi_188481411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Mijn ouders zijn 3x verhuisd voor het werk van mijn vader, met de huidige baangaranties doet ook helemaal niemand dat meer, en gaat men maar forenzen.
Ja, DIT! Wie verhuist er nog voor z'n werk??? Alleen uit eigen beweging, echt niet op verzoek/aanbod van de baas.
pi_188481437
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:02 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens. Bijkomend voordeel is dat spoorverdubbeling ook een soort back-up oplevert. In het geval van een kapotte bovenleiding op één spoor kan er nog steeds doorgereden worden. Bespaart je toch de ergernis van helemaal omrijden of wachten tot de bussen worden ingezet.
Ik snap ook niet waarom ze dat kippenlijntje niet wat optimaler benutten.

En ik snap al helemaal niet waarom ze niet een back-up voor Zwolle maken. Als Zwolle eruit ligt, dan is het hele noorden afgesneden van de rest van het land. Als je nou via Enschede-Emmen oid een alternatief maakt, of de Hanzelijn/Flevolijn doortrekt via Heerenveen-Drachten-Groningen, dan heb je tenminste een back-up.

Maar goed, in het westen van het land is de reizigersdruk wel enorm hoog, dat is wel waar.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:43:02 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188481781
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom ze dat kippenlijntje niet wat optimaler benutten.

En ik snap al helemaal niet waarom ze niet een back-up voor Zwolle maken. Als Zwolle eruit ligt, dan is het hele noorden afgesneden van de rest van het land. Als je nou via Enschede-Emmen oid een alternatief maakt, of de Hanzelijn/Flevolijn doortrekt via Heerenveen-Drachten-Groningen, dan heb je tenminste een back-up.

Maar goed, in het westen van het land is de reizigersdruk wel enorm hoog, dat is wel waar.
Noem je precies de 2 trajecten waar VVDminister Van Nieuwenhuizen resoluut een streep ddor wil zetten en zeker geen geld aan gaat uitgeven.
Antifa
pi_188481913
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Noem je precies de 2 trajecten waar VVDminister Van Nieuwenhuizen resoluut een streep ddor wil zetten en zeker geen geld aan gaat uitgeven.
Dat zal ja. Kost ook wel veel geld voor perifere gebieden. Maar ja, maakt de bereikbaarheid daarheen wel weer wat groter. Nu ga je er echt no way wonen omdat het ontzettend onbereikbaar is.

Iets anders: zouden we in NL ook nog gebaat zijn bij een Ultra-intercity oid. Nu stoppen veel intercity's nog op halfgrote stations. Als die door een extra trein wordt overgeslagen, zou dat nog schelen?
Dus dan heb je een ultra-intercity van Groningen naar Utrecht naar Den Haag oid. (evt. Zwolle). Wil je dan vanuit Assen naar Den Haag, dan eerst overstappen in Zwolle.
En zo ook op de lijn Arnhem - Den Helder (die toch?) Dat 'ie Driebergen-Zeist en evt. ook Ede-Wageningen bijv. overslaat. Of dat hij alleen stopt op knooppuntstations (Ede-Wageningen is een knooppunt, Driebergen-Zeist niet.)
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:58:19 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188481963
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee.
Aanvangstijd van het gros v/d ambtenaren op een uur later zetten kan best veel schelen.
Dan doen ze helemaal niks meer.
pi_188481977
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:31 schreef Aether het volgende:
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
Doen ze al op sommige plekken (volgens mij in het noorden van het land).
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:00:36 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188481994
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Laat ze maar een uur eerder beginnen die luie flikkers.
pi_188482275
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:46 schreef Postbus100 het volgende:
Je ziet dat trouwens ook met de fietsenstallingen bij het station. Super natuurlijk dat de trein steeds meer gefaciliteerd wordt en dat je heel makkelijk op de fiets naar het station kan, in de trein kan stappen, en 's avonds weer naar je (droog gestalde) fiets kan terugkeren, maar het heeft de drempel naar de trein ook wel een stuk verlaagd.
Op Utrecht Centraal verhoogd dat die drempel inmiddels juist. Je moet daar tegenwoordig gewoon een kwartier incalculeren voor je fiets in de megafietsenstalling zetten tot aan je trein instappen.
pi_188482335
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat zal ja. Kost ook wel veel geld voor perifere gebieden. Maar ja, maakt de bereikbaarheid daarheen wel weer wat groter. Nu ga je er echt no way wonen omdat het ontzettend onbereikbaar is.

Iets anders: zouden we in NL ook nog gebaat zijn bij een Ultra-intercity oid. Nu stoppen veel intercity's nog op halfgrote stations. Als die door een extra trein wordt overgeslagen, zou dat nog schelen?
Dus dan heb je een ultra-intercity van Groningen naar Utrecht naar Den Haag oid. (evt. Zwolle). Wil je dan vanuit Assen naar Den Haag, dan eerst overstappen in Zwolle.
En zo ook op de lijn Arnhem - Den Helder (die toch?) Dat 'ie Driebergen-Zeist en evt. ook Ede-Wageningen bijv. overslaat. Of dat hij alleen stopt op knooppuntstations (Ede-Wageningen is een knooppunt, Driebergen-Zeist niet.)
Of zelfs treinen die te drukke knooppunten ontzien. Een trein van oost naar west die gewoon Utrecht overslaat bijvoorbeeld.

Maar bij dit soort plannen zijn 'meerbaans' rails wel noodzakelijk, evenals bypasses.
pi_188482990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zeer terecht punt!!!
pi_188483142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zeer terecht punt!!!
Voor een flexbaan met veel onzekerheden ga je niet zomaar verhuizen. Bovendien kost je elke verhuizing een vermogen. Minister Kamp destijds vond verhuizen voor werk de normaalste zaak. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Allemaal theoretisch geneuzel om een probleem af te schuiven.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:18:55 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188483370
Wanneer is nu eindelijk eens die spoorlijn naar Londen af?

En kap eens met die vreselijke stoptrein tussen Roermond en Nijmegen. Daar hoort een sneltrein te rijden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188483439
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:18 schreef Harvest89 het volgende:
Wanneer is nu eindelijk eens die spoorlijn naar Londen af?
Al tientallen jaren?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188483469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:23 schreef silverhill het volgende:

[..]

Op Utrecht Centraal verhoogd dat die drempel inmiddels juist. Je moet daar tegenwoordig gewoon een kwartier incalculeren voor je fiets in de megafietsenstalling zetten tot aan je trein instappen.
Goed punt.
En oja, ze wilden in Utrecht een 'buitenstation' gebruiken als knooppunt voor intercity's door het hele land. Net zoals treinen niet via Amsterdam Centraal worden geleid, maar onderlangs langs Zuid.
Welk station wilden ze daarvoor ook alweer gebruiken? Leidsche Rijn? Lunetten? Ik heb daar wel een keer ideeën over gelezen.

Edit: https://www.rtvutrecht.nl(...)kbaar-te-houden.html

Lunetten dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Postbus100 op 16-08-2019 21:33:09 ]
pi_188483476
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:27 schreef silverhill het volgende:

[..]

Of zelfs treinen die te drukke knooppunten ontzien. Een trein van oost naar west die gewoon Utrecht overslaat bijvoorbeeld.

Maar bij dit soort plannen zijn 'meerbaans' rails wel noodzakelijk, evenals bypasses.
Ja, dit dus. Is misschien nog wel een beter idee.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:28:43 #93
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188483529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Al tientallen jaren?
Via Parijs ja.
pi_188483570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Via Parijs ja.
Nee. Overstappen in Brussel.
pi_188483582
Parijs doet het trouwens ook wel bizar hoor. Geen treinen dwars door de stad 8)7 Spoor stopt gewoon bij Gare du Nord. Geen omleiding, niets. Moet je via de metro naar Gare de l'Est en Austerlitz etc. 8)7 8)7 8)7
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:34:12 #96
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188483627
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 19:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Klopt, en niet alleen in het noorden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:38:42 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188483711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee. Overstappen in Brussel.
Je hebt gelijk. Dat kan inderdaad gewoon.

vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:41:59 #98
436847 embedguy
pi_188483764
quote:
Gok dat dat substantieel meer kost dan investeren in beter spoor.

Imho beter spoor-/ov-gebruik blijven promoten en autogebruik afzwakken.
Life is happening now.
pi_188483800
Bouw een spoorlijn Utrecht - Breda en vanuit Rotterdam / Dordrecht naar Den Bosch. Die verbindingen zijn echt ruk. En maak een knooppunt bij Gorinchem en je kan een raar vergeten stukje Nederland, dat wel centraal ligt, mooi bij Brabant en de Randstad toevoegen.
pi_188483973
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:41 schreef embedguy het volgende:

[..]

Gok dat dat substantieel meer kost dan investeren in beter spoor.

Imho beter spoor-/ov-gebruik blijven promoten en autogebruik afzwakken.
Ja, maar de aarde is ook n iet oneindig. Dus ik denk dat we gewoon massaal moeten minderen in mobiliteit. En ja, dat heeft z'n prijs (als in: dat gaat ergens pijn doen).
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:55:48 #101
436847 embedguy
pi_188484024
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, maar de aarde is ook n iet oneindig. Dus ik denk dat we gewoon massaal moeten minderen in mobiliteit. En ja, dat heeft z'n prijs (als in: dat gaat ergens pijn doen).
Beter dan om in ov te investeren. Zal groener zijn voor de aarde dan autogebruik.
Life is happening now.
pi_188484028
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')