abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188477767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Mensen gaan gillen en huilen zonder er ook maar een greintje verstand van te hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
De stations zijn niet het grootste probleem. De spanning die in Nederland op de bovenleiding staat en het beveiligingssysteem zijn bij mijn weten de twee zaken waar primair het schoentje knelt.
pi_188478001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is.
20 jaar geleden had NS hele andere problemen dan teveel reizigers: toen ging het er vooral om de destijds dramatisch slechte reizigerstevredenheid en de punctualiteit weer op een acceptabel niveau te krijgen. Dat het vervolgens zo goed zou gaan, had niemand durven te voorspellen.

Daarnaast heeft een hogere spanning wat meer voeten in de aarde dan andere treinen en bovenleiding: ook een hoop viaducten en stations moeten dan aangepast worden omdat de bovenleiding voor hogere spanningen te dicht bij de constructie hangt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188478049
Primaire oplossing: minder reizen (auto/trein/vliegtuig).
pi_188478105
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Corporate translator
pi_188478151
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_188478212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Dan gaan er nog meer mensen in hun stinkauto rondtuffen.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:39:43 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188478287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Als je met beste slechtste bedoelt klopt het.
Antifa
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:41:04 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188478317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:30 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan iets nu te snel groeien? Het concept NL is alles zo snel mogelijk te laten groeien.
Ik zie het eerder als mis management. Een goede manager/leider is ook op het onverwachte voorbereid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188478379
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
Dat doen ze al (ongeveer). U bent een 65+'er, we willen u verzoeken na de spits te reizen.
Somebody that I used to know
pi_188478386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:14 schreef J.B. het volgende:

[..]

De stations zijn niet het grootste probleem. De spanning die in Nederland op de bovenleiding staat en het beveiligingssysteem zijn bij mijn weten de twee zaken waar primair het schoentje knelt.
En het spoor zelf ook. Met deze frequentie kan op veel plaatsen het spoor niet meer tot rust komen. Dan ontstaan er verzakkingen en spoordijken kunnen ook niet meer herstellen.

Het stuk tussen Geldermalsen en Culemborg moet je vanwege verzakkingen al met beperkte snelheden rijden. Door de hoge frequenties kunnen de dijken etc niet meer herstellen. En als je ook nog de snelheden wilt gaan verhogen moet en een zwaarder(hoger) ballastbed komen en het seinenstelsel en bovenleiding zal inderdaad niet meer voldoen.

Enfin dat is niet zo eenvoudig op te lossen. Natuurlijk alles is mogelijk als je de kosten en het tijdsbestek even niet gaat meenemen :)
pi_188478426
quote:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Dit sowieso. We wonen veel te ver van ons werk af. We zijn het normaal gaan vinden om een half uur tot een uur in de auto te zitten naar ons werk. En nemen soms nog een half uur file op de koop toe 8)7

En iedereen vindt dat 'ie een goede reden heeft voor zichzelf. Maar alles bij elkaar leidt dit natuurlijk tot problemen.
Somebody that I used to know
pi_188478519
Waarom komen er eigenlijk niet veel meer metro's in Nederland, of is daar onze grond niet geschikt voor? Denk dat je zo veel problemen kunt oplossen, veel drukke steden hebben een metronetwerk, in principe is Nederland gewoon een uit de kluiten gewassen grote stad.
pi_188478588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waarom komen er eigenlijk niet veel meer metro's in Nederland, of is daar onze grond niet geschikt voor? Denk dat je zo veel problemen kunt oplossen, veel drukke steden hebben een metronetwerk, in principe is Nederland gewoon een uit de kluiten gewassen grote stad.
Ja, nog meer geld uitgeven aan allerlei meuk die niet nodig is als we ons reizen zouden beperken.
#kwaliteitvanleven #nepwelvaart
pi_188478650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ja, nog meer geld uitgeven aan allerlei meuk die niet nodig is als we ons reizen zouden beperken.
#kwaliteitvanleven #nepwelvaart
Ik werk in de stad, woon in een dorp. Hier liggen geen bedrijven in mijn dorp, althans niet bedrijven waar ik met mijn kennis terecht kan. In de stad wonen hou ik niet van, is mij veel te druk, dus ik woon zo'n 20 minuutjes van het werk af. Is toch niet te ver reizen? Ik moet helaas wel met de auto gaan omdat de bus naar die stad jaren geleden al is wegbezuinigd en we geen treinstation hebben waardoor ik voor een enkele rit met het openbaar vervoer bijna een uur langer onderweg ben.
pi_188478747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik werk in de stad, woon in een dorp. Hier liggen geen bedrijven in mijn dorp, althans niet bedrijven waar ik met mijn kennis terecht kan. In de stad wonen hou ik niet van, is mij veel te druk, dus ik woon zo'n 20 minuutjes van het werk af. Is toch niet te ver reizen? Ik moet helaas wel met de auto gaan omdat de bus naar die stad jaren geleden al is wegbezuinigd en we geen treinstation hebben waardoor ik voor een enkele rit met het openbaar vervoer bijna een uur langer onderweg ben.
Koop een elektrische fiets.
En voor een groot deel van de heen- en weer reizende mensen geldt niet wat wel voor jou geldt.
pi_188478886
quote:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

Verder is busvervoer belachelijk inefficiënt. Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
pi_188479058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

Verder is busvervoer belachelijk inefficiënt. Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
Vroeger had je stimuleringsregelingen voor bedrijven om zich te vestigen in bepaalde regio's: dat zou weer terug mogen komen.

Openbaar transport: mee eens. Met de bus ben ik voor het laatst gegaan toen ik ooit een lease-auto in moest leveren. En toen werkte de bus nog met strippenkaarten.
pi_188479231
Een deel van dat probleem is dat bedrijven niet in Groningen willen zitten omdat hun leveranciers of waar zij aan leveren in de Randstad zitten. En daar kunnen ze niet komen, omdat de wegen vol staan.
En de wegen staan vol, omdat alle bedrijven daar willen zitten.
Vicieuze cirkel waar je zonder overheidshulp niet uit komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188479251
Daarom kan je beter een auto kopen
pi_188479319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is de drempel om te verhuizen verlagen, bijvoorbeeld door de overdrachtbelasting te verlagen of af te schaffen. Met een beetje koophuis betaal je nu al 5.000-7.000 euro aan belasting wanneer je verhuist. Dan wordt het al snel aantrekkelijk om dat extra half uurtje reistijd maar voor lief te nemen, al helemaal omdat reiskosten weer aftrekbaar zijn.

Eventueel zou je de gederfde belastinginkomsten door de het vervallen van de 'verhuisboete' kunnen opvangen door woon-werkverkeer niet meer of minder fiscaal aftrekbaar te maken.

Als de overheid daarnaast ook nog een zou zorgen voor kortere wachtlijsten bij kinderopvang op scholen, dan zou verhuizen naar een plek dichter bij je werk een stuk aantrekkelijker worden.

Op dit moment stimuleert het fiscale beleid (al dan niet bewust) om verder van je werk af te wonen en maakt het dichter naar je werk verhuizen minder aantrekkelijk.

quote:

[quote]
Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
Die waren er: De Interliners. Zelfs je NS-kaartje was er geldig. Ergens met de liberalisering van het busvervoer zijn de een stille dood gestorven en vervangen door een kakkefonie van allerlei regionale, formules (Q-liner, RNET, Bizzliner) die qua reistijd nauwelijks iets toevoegen aan de normale streekbussen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188479485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Minder stinkauto's.
Maar is dat de reden dat steeds meer mensen met de trein gaan?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:59:55 #48
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188479642
Er kan nog wel wat gewonnen worden door de aanleg van nieuwe/betere spoorlijnen bv Breda-Utrecht of Nijmegen-Venlo.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:09:37 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188479800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:59 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er kan nog wel wat gewonnen worden door de aanleg van nieuwe/betere spoorlijnen bv Breda-Utrecht of Nijmegen-Venlo.
Nijmegen-Venlo bestaat al ;) Nijmegen-Eindhoven bedoel je?
Antifa
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:12:16 #50
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188479833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nijmegen-Venlo bestaat al ;) Nijmegen-Eindhoven bedoel je?
Met Nijmegen-Venlo bedoel ik dat ze daar wel een betere spoorlijn mogen aanleggen. Nijmegen-Eindhoven is ook wel een goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')