abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:23:25 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477057
De NOS komt met het volgende:

quote:
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol

Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.

De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.

Volgens NS-topman Roger van Boxtel is er daarom snel meer capaciteit nodig op het spoor. "Nu het spoorplafond vervroegd in zicht komt, hebben we dringend meer capaciteit nodig om meer treinen te kunnen rijden. NS pleit er daarom samen met andere vervoersbedrijven voor dat het budget voor ProRail versneld beschikbaar komt om knelpunten in de infrastructuur voor 2027 op te lossen."

Groei nog hoger
De drukte is vooral in de Randstad merkbaar. De groei in treinen naar stations als Rotterdam Centraal, Schiphol Airport en Leiden Centraal is nog groter dan het landelijk gemiddelde van 4,6 procent. Ook nu is het op het spoor al enorm druk.

Op de drukste trajecten kunnen de treinen nu al niet meer door het spoorwegbedrijf verlengd worden. Daardoor daalde de kans op een zitplaats in de spits in de eerste helft van dit jaar licht, van 95,5 procent naar 95 procent.

Staatssecretaris Van Veldhoven zegt in een reactie fors te investeren in het spoor. "En uiteraard kijken we waar we met gericht investeren zo snel mogelijk resultaat kunnen boeken voor de reiziger op drukke trajecten."
Ieder weldekend mens juicht extra investeringen in het spoor toe. En er moet toch best wel wat geld over zijn/vrijgemaakt kunnen worden voor investeringen, nu de rente op staatsleningen legendarisch laag ligt en door het stikstofbesluit zorgt dat allerlei zinloze en contraproductieve VVD-projecten als snelwegverbredingen niet door kunnen gaan.

Dat scheelt per afgeblazen wassen neus al gauw een half miljard, voor dat geld leg je al 2x de spoorlijn Emmen-Stadskanaal aan die Groningen met Twente verbind en daar heb je ook daadwerkelijk nog wat aan als reiziger en forens.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:30:20 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188477125
Hoe kan iets nu te snel groeien? Het concept NL is alles zo snel mogelijk te laten groeien.
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:37:09 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188477194
Goede zaak. Minder stinkauto's.
pi_188477218
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:42:22 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188477258
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Doen ze toch?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188477281
Het spoor is pas te druk als op alle lijnen alleen maar dubbeldekkers rijden met de maximale perronlengte.
Dat is nog lang niet het geval.
So we just called him Fred too
pi_188477289
Nederland is gewoon vol! Punt!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188477324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.
Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is. Bij een hogere spanning kunnen er meer treinen korter achter elkaar rijden, en kan hetzelfde spoor efficiënter gebruikt worden. Denk Tokio, waar je iedere drie minuten een intercitytrein naast het perron hebt staan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:46:46 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477349
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Nouja, na 2027 is dat truukje dus ook voorbij. Dat zeggen ze dus in het artikel.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:47:16 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Dus mensen moeten niet meer kunnen reizen vanaf 2027 want Nederland is vol? Hoe is deze opmerking precies relevant?
pi_188477492
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is. Bij een hogere spanning kunnen er meer treinen korter achter elkaar rijden, en kan hetzelfde spoor efficiënter gebruikt worden. Denk Tokio, waar je iedere drie minuten een intercitytrein naast het perron hebt staan.
Hadden ze het maar gedaan. Dan waren er nog lang geen problemen (in de spits).
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus mensen moeten niet meer kunnen reizen vanaf 2027 want Nederland is vol? Hoe is deze opmerking precies relevant?
Minder mensen binnenlaten, minder treinreizen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188477572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:53 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Hadden ze het maar gedaan. Dan waren er nog lang geen problemen (in de spits).
En als ze dat gedaan hadden, wat dus veel meer kost, dan waren mensen met pek en veren het hoofdkantoor van de NS binnengedrongen, want het mag nooit iets kosten. Nederlanders willen de beste service gratis. Men moet eens tot hun botte harses laten doordringen dat dat niet kan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Minder mensen binnenlaten, minder treinreizen
"U bent de 10e die door dit poortje naar binnen wil, en onze policy is dat we slechts 90% van de mensen meenemen in onze treinen."
Zoiets?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Minder stinkauto's.
Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
pi_188477654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"U bent de 10e die door dit poortje naar binnen wil, en onze policy is dat we slechts 90% van de mensen meenemen in onze treinen."
Zoiets?
"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
pi_188477657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als ze dat gedaan hadden, wat dus veel meer kost, dan waren mensen met pek en veren het hoofdkantoor van de NS binnengedrongen, want het mag nooit iets kosten. Nederlanders willen de beste service gratis. Men moet eens tot hun botte harses laten doordringen dat dat niet kan.
Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Postbot van de PVV ontdekt!
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:02:08 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188477683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Nouja die uitleg past op zich ook prima in wat er in de OP staat. Linksom of rechtsom vergt het investeringen
pi_188477691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Je denkt dat mensen gestimuleerd moeten worden om geen 2 uur per dag te verbranden aan zinloze treinritjes?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:02 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Je denkt dat mensen gestimuleerd moeten worden om geen 2 uur per dag te verbranden aan zinloze trein- of autoritjes?
Inderdaad. Onnodige reistijd is pure aids.
(plus kleine fix).
pi_188477712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja die uitleg past op zich ook prima in wat er in de OP staat. Linksom of rechtsom vergt het investeringen
True. Het was vooral mijn eigen associatie met het neerleggen van extra spoor.

Het artikel is er dan ook niet echt duidelijk over.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
Ja, al die werkloze asielzoekers, die zijn de reden dat de treinen overvol zitten in de spits _O-
:') :|W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Inderdaad. Onnodige reistijd is pure aids.
(plus kleine fix).
Oneens. Ik zit graag 2x een half uur per dag alleen in de auto.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:04:44 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Nee, de meeste Nederlanders gaan schreeuwen als ergens geld aan uitgegeven wordt omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat het niet goedkoper kan, of überhaupt nodig is.
De NS is overigens zelfstandig en geen onderdeel van de overheid (wel bezit van, maar geen onderdeel van).
pi_188477767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Mensen gaan gillen en huilen zonder er ook maar een greintje verstand van te hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
De stations zijn niet het grootste probleem. De spanning die in Nederland op de bovenleiding staat en het beveiligingssysteem zijn bij mijn weten de twee zaken waar primair het schoentje knelt.
pi_188478001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is.
20 jaar geleden had NS hele andere problemen dan teveel reizigers: toen ging het er vooral om de destijds dramatisch slechte reizigerstevredenheid en de punctualiteit weer op een acceptabel niveau te krijgen. Dat het vervolgens zo goed zou gaan, had niemand durven te voorspellen.

Daarnaast heeft een hogere spanning wat meer voeten in de aarde dan andere treinen en bovenleiding: ook een hoop viaducten en stations moeten dan aangepast worden omdat de bovenleiding voor hogere spanningen te dicht bij de constructie hangt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188478049
Primaire oplossing: minder reizen (auto/trein/vliegtuig).
pi_188478105
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_188478151
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_188478212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Dan gaan er nog meer mensen in hun stinkauto rondtuffen.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:39:43 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188478287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
Beste oplossing is OV flink duurder maken.
Als je met beste slechtste bedoelt klopt het.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:41:04 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188478317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:30 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan iets nu te snel groeien? Het concept NL is alles zo snel mogelijk te laten groeien.
Ik zie het eerder als mis management. Een goede manager/leider is ook op het onverwachte voorbereid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188478379
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
Dat doen ze al (ongeveer). U bent een 65+'er, we willen u verzoeken na de spits te reizen.
Somebody that I used to know
pi_188478386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:14 schreef J.B. het volgende:

[..]

De stations zijn niet het grootste probleem. De spanning die in Nederland op de bovenleiding staat en het beveiligingssysteem zijn bij mijn weten de twee zaken waar primair het schoentje knelt.
En het spoor zelf ook. Met deze frequentie kan op veel plaatsen het spoor niet meer tot rust komen. Dan ontstaan er verzakkingen en spoordijken kunnen ook niet meer herstellen.

Het stuk tussen Geldermalsen en Culemborg moet je vanwege verzakkingen al met beperkte snelheden rijden. Door de hoge frequenties kunnen de dijken etc niet meer herstellen. En als je ook nog de snelheden wilt gaan verhogen moet en een zwaarder(hoger) ballastbed komen en het seinenstelsel en bovenleiding zal inderdaad niet meer voldoen.

Enfin dat is niet zo eenvoudig op te lossen. Natuurlijk alles is mogelijk als je de kosten en het tijdsbestek even niet gaat meenemen :)
pi_188478426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Dit sowieso. We wonen veel te ver van ons werk af. We zijn het normaal gaan vinden om een half uur tot een uur in de auto te zitten naar ons werk. En nemen soms nog een half uur file op de koop toe 8)7

En iedereen vindt dat 'ie een goede reden heeft voor zichzelf. Maar alles bij elkaar leidt dit natuurlijk tot problemen.
Somebody that I used to know
pi_188478519
Waarom komen er eigenlijk niet veel meer metro's in Nederland, of is daar onze grond niet geschikt voor? Denk dat je zo veel problemen kunt oplossen, veel drukke steden hebben een metronetwerk, in principe is Nederland gewoon een uit de kluiten gewassen grote stad.
pi_188478588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waarom komen er eigenlijk niet veel meer metro's in Nederland, of is daar onze grond niet geschikt voor? Denk dat je zo veel problemen kunt oplossen, veel drukke steden hebben een metronetwerk, in principe is Nederland gewoon een uit de kluiten gewassen grote stad.
Ja, nog meer geld uitgeven aan allerlei meuk die niet nodig is als we ons reizen zouden beperken.
#kwaliteitvanleven #nepwelvaart
pi_188478650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ja, nog meer geld uitgeven aan allerlei meuk die niet nodig is als we ons reizen zouden beperken.
#kwaliteitvanleven #nepwelvaart
Ik werk in de stad, woon in een dorp. Hier liggen geen bedrijven in mijn dorp, althans niet bedrijven waar ik met mijn kennis terecht kan. In de stad wonen hou ik niet van, is mij veel te druk, dus ik woon zo'n 20 minuutjes van het werk af. Is toch niet te ver reizen? Ik moet helaas wel met de auto gaan omdat de bus naar die stad jaren geleden al is wegbezuinigd en we geen treinstation hebben waardoor ik voor een enkele rit met het openbaar vervoer bijna een uur langer onderweg ben.
pi_188478747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik werk in de stad, woon in een dorp. Hier liggen geen bedrijven in mijn dorp, althans niet bedrijven waar ik met mijn kennis terecht kan. In de stad wonen hou ik niet van, is mij veel te druk, dus ik woon zo'n 20 minuutjes van het werk af. Is toch niet te ver reizen? Ik moet helaas wel met de auto gaan omdat de bus naar die stad jaren geleden al is wegbezuinigd en we geen treinstation hebben waardoor ik voor een enkele rit met het openbaar vervoer bijna een uur langer onderweg ben.
Koop een elektrische fiets.
En voor een groot deel van de heen- en weer reizende mensen geldt niet wat wel voor jou geldt.
pi_188478886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

Verder is busvervoer belachelijk inefficiënt. Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
pi_188479058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

Verder is busvervoer belachelijk inefficiënt. Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
Vroeger had je stimuleringsregelingen voor bedrijven om zich te vestigen in bepaalde regio's: dat zou weer terug mogen komen.

Openbaar transport: mee eens. Met de bus ben ik voor het laatst gegaan toen ik ooit een lease-auto in moest leveren. En toen werkte de bus nog met strippenkaarten.
pi_188479231
Een deel van dat probleem is dat bedrijven niet in Groningen willen zitten omdat hun leveranciers of waar zij aan leveren in de Randstad zitten. En daar kunnen ze niet komen, omdat de wegen vol staan.
En de wegen staan vol, omdat alle bedrijven daar willen zitten.
Vicieuze cirkel waar je zonder overheidshulp niet uit komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188479251
Daarom kan je beter een auto kopen
pi_188479319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat gaan doen? Dat lijkt me eigenlijk een nog omslachtiger probleem. Zeker aangezien er nog meer werkgelegenheid in de Randstad is dan dat er mensen zijn. En de woning/huurprijzen en wachtlijsten rijzen al de pan uit.

Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is de drempel om te verhuizen verlagen, bijvoorbeeld door de overdrachtbelasting te verlagen of af te schaffen. Met een beetje koophuis betaal je nu al 5.000-7.000 euro aan belasting wanneer je verhuist. Dan wordt het al snel aantrekkelijk om dat extra half uurtje reistijd maar voor lief te nemen, al helemaal omdat reiskosten weer aftrekbaar zijn.

Eventueel zou je de gederfde belastinginkomsten door de het vervallen van de 'verhuisboete' kunnen opvangen door woon-werkverkeer niet meer of minder fiscaal aftrekbaar te maken.

Als de overheid daarnaast ook nog een zou zorgen voor kortere wachtlijsten bij kinderopvang op scholen, dan zou verhuizen naar een plek dichter bij je werk een stuk aantrekkelijker worden.

Op dit moment stimuleert het fiscale beleid (al dan niet bewust) om verder van je werk af te wonen en maakt het dichter naar je werk verhuizen minder aantrekkelijk.

quote:
Ik zou dan eerder stimuleren om de bedrijven dichter bij de mensen te krijgen. Met andere woorden: Werkgelegenheid spreiden. Niet alleen over heel Nederland, maar ook per regio. Al zie ik ook hier niet direct een manier om echt zoden aan de dijk te zetten, want je kunt bedrijven immers niet dwingen.

[quote]
Vooral regiobussen. Op alle trajecten tussen (en door) middelgrote plaatsen waar verbinding per trein niet bestaat, dan wel enorm omreizen is, zouden een soort intercitybussen moeten komen.
Die waren er: De Interliners. Zelfs je NS-kaartje was er geldig. Ergens met de liberalisering van het busvervoer zijn de een stille dood gestorven en vervangen door een kakkefonie van allerlei regionale, formules (Q-liner, RNET, Bizzliner) die qua reistijd nauwelijks iets toevoegen aan de normale streekbussen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188479485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Minder stinkauto's.
Maar is dat de reden dat steeds meer mensen met de trein gaan?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:59:55 #48
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188479642
Er kan nog wel wat gewonnen worden door de aanleg van nieuwe/betere spoorlijnen bv Breda-Utrecht of Nijmegen-Venlo.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:09:37 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188479800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:59 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er kan nog wel wat gewonnen worden door de aanleg van nieuwe/betere spoorlijnen bv Breda-Utrecht of Nijmegen-Venlo.
Nijmegen-Venlo bestaat al ;) Nijmegen-Eindhoven bedoel je?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:12:16 #50
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188479833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nijmegen-Venlo bestaat al ;) Nijmegen-Eindhoven bedoel je?
Met Nijmegen-Venlo bedoel ik dat ze daar wel een betere spoorlijn mogen aanleggen. Nijmegen-Eindhoven is ook wel een goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')