potjecreme | woensdag 14 augustus 2019 @ 22:50 |
[error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen [/error] # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
potjecreme | woensdag 14 augustus 2019 @ 22:53 |
Nu wachten op nieuws uit de Mercedes hoek. | |
NicolasJoy | donderdag 15 augustus 2019 @ 07:15 |
Verwacht je het in de zomerstop al? Zou wel meer beweging in de markt brengen als Bottas het stoeltje niet krijgt. Volgens hem heeft hij al een plan B, C ... | |
tja77 | donderdag 15 augustus 2019 @ 08:02 |
Ik zou het echt kut vinden als Ocon het Mercedes stoeltje zou krijgen. | |
VacaLoca | donderdag 15 augustus 2019 @ 08:52 |
En dat Hamilton er vervolgens mee kapt en Ocon dankzij de beste auto WDC wordt | |
Tarado | donderdag 15 augustus 2019 @ 08:58 |
er is altijd nog een ander die dat dan ook kan worden | |
ender_xenocide | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:14 |
| |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17 |
Want? Ocon is een prima rijder. | |
Tijn | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:23 |
Eigenlijk wel. Toto Wolff zei dat ze Bottas tijdens de zomerstop gingen evalueren en dan besluiten of-ie een contractverlenging krijgt of niet. Aangezien de races in Duitsland en Hongerije nogal kut gingen, zou het niet compleet onlogisch zijn als ze iemand anders in dat stoeltje gaan zetten. | |
ender_xenocide | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:24 |
mag je hier niet zeggen sinds zijn aanvaring met Max | |
Sinister-D- | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:31 |
Zever in pakjes. Waarom zou je wel mogen zeggen dat je een coureur een winst/titel/goede wagen gunt maar zou je niet mogen zeggen dat je iemand iets niet gunt.... | |
mikieu | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:32 |
Onzin, beste tweede piloot uit het huidige veld. | |
Tarado | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:37 |
ik weet het niet, het is wel allemaal stabiel nu met een duidelijke 1e en 2e rijder met Ocon is dat ook weer een gok en misschien is het tegenwoordig niet zo'n enorm probleem meer maar Ocon is wel groot | |
vosss | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:43 |
Ocon zal zich net als Leclerc willlen bewijzen tegenover zijn meervoudig wereldkampioen als teammaat. En daarbij net als Leclerc met regelmaat domme acties uit halen en te veel en te snel willen. Of dat beter is dan Bottas die gewoon prima de 2de viool speelt en af en toe wat kutweekenden ertussen heeft zitten weet ik niet, maar in elk geval hoeven ze met Bottas weinig te managen qua rijders onderling. Als ik Mercedes was zou ik Bottas gewoon in dat stoeltje laten zitten eerlijk gezegd. | |
Tijn | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:52 |
Ik weet ook niet wat ze gaan doen, maar dit is wat Mercedes tot nu toe naar buiten heeft gebracht. Ze laten steeds ook zo opzichtig Ocon naast Tot staan enzo. Ik denk toch dat ze iets met ‘m willen. | |
Tarado | donderdag 15 augustus 2019 @ 11:54 |
Toto is z'n manager toch dus wil hem nog wel ergens onderbrengen, dus tenzij hij in de simulator wonderen laat zien zie ik het niet gebeuren | |
Monolith | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:06 |
Ocon bij Force India was ook regelmatig huilen samen met Sainz, die kregen niet voor niets een verbod om onderling te racen. Bij Mercedes zal Ocon waarschijnlijk ook heel duidelijk worden gemaakt dat het absoluut niet de bedoeling is dat hij met veel risico Hamilton in de weg gaat rijden voor eigen glorie. | |
Tijn | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:10 |
Perez. | |
Monolith | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:10 |
Eh ja, die bedoel ik natuurlijk. | |
tja77 | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:17 |
Tis een kwal, en overgewaardeerd coureur. | |
Mothzor | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:21 |
Dit, iedereen teert maar op die F3 titel. Daar heeft hij echt niet zo heel veel laten zien met het beste materiaal van het veld. | |
Whiskers2009 | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:26 |
Perez, niet Sainz Edit: oeps, spuit 11.. Eerst verder lezen. | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:46 |
Hoezo een kwal? Ik vind Verstappen een grotere debiel. | |
potjecreme | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:49 |
Waarom? | |
TAV74 | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:50 |
Waarom is het bij een mening over Ocon relevant wat jij van Verstappen vindt? | |
daNpy | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:52 |
Trolls keep on trolling. | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:52 |
Omdat het incident met Verstappen werd aangehaald Lijkt mij ook de reden dat veel mensen Ocon niet moeten. Waarom zou je anders zo'n getalenteerde rijder niet moeten? | |
Tijn | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:55 |
De voornaamste reden dat Ocon geen zitje heeft, is omdat-ie nog onder contract staat bij Mercedes. Niemand wil een junior opleiden voor de concurrent. | |
Sinister-D- | donderdag 15 augustus 2019 @ 12:57 |
*Checks post-history* | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2019 @ 13:02 |
Waar slaat dit op? | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2019 @ 13:02 |
Snap ik. Hopelijk krijgt ie snel een kans ipv Bottas. | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2019 @ 13:03 |
| |
tja77 | donderdag 15 augustus 2019 @ 13:17 |
Wie heeft dat aangehaald? Ik niet. | |
opgebaarde | donderdag 15 augustus 2019 @ 13:39 |
Veel mensen vonden Ocon voor dat incident al een vervelende vent (niet gek door al die (bijna) ongelukken met Perez). Je hebt gelijk dat Ocon getalenteerd is, maar een Perez is dat ook, zoals veel coureurs. Ik zal Ocon vooral herinneren om zijn gedrag ná de crash met Verstappen, niet perse de crash zelf. Met zijn nepexcuses één dag later waar hij meteen aangeeft dat hij niks verkeerds had gedaan. Ik zie Ocon graag terug in de F1, als iemand om voor te anti-supporteren | |
Jane | donderdag 15 augustus 2019 @ 14:01 |
Ocon heeft idd ook dat schijnheilige dat al die (semi-)Fransen lijken te hebben. Wil niet zeggen dat het geen goede coureur is, maar maakt wel dat ik persoonlijk dan wel moet gniffelen als het misgaat. | |
Divje | donderdag 15 augustus 2019 @ 14:54 |
THEFXR | donderdag 15 augustus 2019 @ 15:39 |
nogeenoudebekende | donderdag 15 augustus 2019 @ 15:40 |
Is dat deel 2? | |
Jordy-B | donderdag 15 augustus 2019 @ 15:54 |
Die grijns op die bakkes toen Verstappen op hem af kwam lopen. Etterbak. Ik denk dat Verstappen aan het einde van het seizoen net zo'n grijns had, toen Ocon geen nieuw stoeltje had. | |
THEFXR | donderdag 15 augustus 2019 @ 16:06 |
vooral Jos | |
Divje | donderdag 15 augustus 2019 @ 16:20 |
| |
daNpy | donderdag 15 augustus 2019 @ 17:37 |
Zo alle open deuren zijn weer ingetrapt | |
mikieu | donderdag 15 augustus 2019 @ 19:04 |
Jos kan wel in die tweede auto. | |
ESF1Gamer | donderdag 15 augustus 2019 @ 19:19 |
Brengt me op een idee voor een nieuwe raceklasse: F1 Senior | |
nogeenoudebekende | donderdag 15 augustus 2019 @ 19:20 |
Eerste vereiste is dan een bredere cockpit. | |
JayHovah | donderdag 15 augustus 2019 @ 19:27 |
Nog nooit van de GP Masters gehoord destijds? | |
Rossdale | donderdag 15 augustus 2019 @ 19:49 |
Dan kan Prost ook wel in de Renault | |
wdn | donderdag 15 augustus 2019 @ 19:50 |
Grill the grid New maar ik vond toen... Kimi heeft nog nooit zoveel gesproken en natuurlijk | |
aesop | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:01 |
Ik vind Ocon ook een vervelende gast, maar zet m maar in die Mercedes. Hoe meer persoonlijke vetes op de baan hoe beter. Aan Max om het op te lossen. Het zal misschien af en toe leiden tot een crash omdat Ocon geen duimbreed wil toegeven maar Max in gevecht met Bottas, ik word er niet warm van. Als ik Toto was zou ik overigens blind voor Bottas kiezen, prima wingman voor Lewis, en snel genoeg om Lewis te pushen. | |
Whiskers2009 | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:18 |
Een terugblik op de eerste helft vh seizoen en een vooruitblik naar de tweede helft vh seizoen van de officiële F1-site: https://www.formula1.com/(...)YdPdyoeod8IoNuJ.html | |
Nattekat | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:21 |
Ocon heeft nog barweinig laten zien in de jaren dat hij het kon laten zien. Russel zet nu in zijn eerste seizoen een wagen met omgekeerde vleugels voor een Renault en rijdt (een licht overschatte) Kubica het licht uit de ogen. Bottas nog een jaar, daarna Russel erin. | |
Spooky4u | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:23 |
Ocon heeft met minder materiaal nog nooit iets uitzonderlijks gedaan. | |
KillerBee4ever | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:24 |
Gewoon voor de lol: Ocon erin in 2020 en eruit geknikkerd voor seizoen 2021 om plaats te maken voor Max. Da's wel de ultieme middelvinger! | |
Nattekat | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:25 |
Ook het verslaan van Max in de F3 er iedere keer bij halen Dat hij veruit de snelste auto had, Verstappen genaaid werd door een volstrekt belachelijke regel en het alsnog heel spannend was vergeten we maar voor het gemak. | |
Whiskers2009 | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:32 |
We pick the best of 2019 so far, plus give our second-half predictions Twelve races down and there's a lot to unpack from the first half of the 2019 season. F1 journalists David Tremayne, Mark Hughes and Will Buxton, F1 Editor-in-Chief Jonathan Reynolds, F1 Senior Writer Lawrence Barretto and F1 Staff Writer Greg Stuart share their hot takes from the season so far and make some bold predictions... Who have been your top three drivers of 2019 so far? Mark Hughes (Technical Writer): Lewis Hamilton, Max Verstappen and Carlos Sainz. Hamilton's victories have on occasion demanded much more than just super pace. In his pressuring of Bottas early at Silverstone and of Verstappen in Hungary, he was masterfully forcing his opponent to use more tyre than him, so as to maximise his chances of being able to pass him before the end, whilst not taking as much of his own tyre life. Verstappen has been faultless and maximised his situation. Sainz is just consistently delivering the best achievable result every time he gets a clean run. David Tremayne (Hall of Fame F1 Journalist) Lewis, of course, because after a slightly hesitant start he really got everything together and looks so strong, illness-marred Hockenheim apart. Max, because he very rarely makes mistakes these days, is so consistent, and wrings everything out that the Red Bull has to offer. And Charles. Yes, he made mistakes in Baku, Austria and Germany, but he is frequently quicker than Sebastian and he’s still only in his second year. He’s dealing very well with the pressure at Ferrari. Will Buxton (Digital Presenter): That’s really tough. You’d expect me to say Hamilton and yet such is his level of excellence that we almost expect him to shine. As such I’m going to leave him out as it’s kind of accepted that he’s up there. Verstappen obviously makes it in as he’s been nigh on faultless, not just in 2019 but for well over 12 months now. Racecraft, maturity, introspection... he’s fast becoming the real deal. As is his former team mate Carlos Sainz. There were many who didn’t believe he could lead a team and questioned McLaren’s decision to hire him. He’s repaid the faith, and then some. Then there’s George Russell. In incredibly difficult circumstances he is extracting everything from the machinery he’s given. Even at his former best I think Robert Kubica would have struggled to contain him. Jonny Reynolds (F1 Editor-in-Chief): Lewis Hamilton and Max Verstappen are the obvious answers – both seemingly operating better than ever before – but who fills spot three? A few names spring to mind: Carlos Sainz, who is consistently getting the best from himself and his car in a new environment at McLaren; Charles Leclerc, who has been supremely quick, if more than a little erratic at times; any one of the rookie class of 2019; and Kimi Raikkonen, seemingly loving life as an underdog at Alfa. But I’ll plump for Sainz. Lawrence Barretto (Senior Writer): Lewis Hamilton and Max Verstappen are without doubt the top two. It’s tempting to go for Kimi Raikkonen, who has been brilliant at Alfa Romeo, but he has been usurped by Carlos Sainz. Best of the rest and just five points adrift of Pierre Gasly and 27 points ahead of his midfield rivals, the Spaniard has been infectious at McLaren and key to their revival. Greg Stuart (Staff Writer) Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz. With Verstappen, I love the fact that all that potential that we know is in Max is being galvanised in 2019 into a really fine racing driver, operating at what is the highest level of anyone on the grid currently. Leclerc’s year has been far from perfect, but the flashes of brilliance and the way he’s constantly developing his craft make me excited. As for Sainz, I feel he’s always flown slightly under the radar in F1, probably not helped by the fact that he came into the sport in both the same team and year as Mr Verstappen. But this season, at a rejuvenated McLaren, he’s performing superbly. If I were Mattia Binotto and looking for Sebastian Vettel’s successor at Ferrari, Sainz would be very high up on my shopping list. What was the biggest shock in the first half of the season? MH: The fact that the Ferrari had an underlying front end grip problem that has left it relying only on those tracks where its power advantage can overcome that. The previous two Ferraris were beautifully balanced things and somehow the technical team has lost that thread. JR: Tough one – I could have gone for McLaren’s unexpectedly impressive revival, or Gasly’s surprisingly poor form and eventual replacement by Albon. But instead I’ve gone for Ferrari’s slump, from pre-season pacesetters to non-winners. Anyone making bold predictions based on winter testing times should do so with extreme caution, but the Scuderia just looked so supreme – even the drivers were struggling to keep a lid on their happiness. So to see them drop back so far in relation to rivals Mercedes was a massive headscratcher. DT: Without doubt, the failure of Ferrari to win a race. Based on what we had seen in pre-season testing they seemed a shoe-in to give Mercedes a really hard time. Bar Bahrain, where Charles Leclerc was stymied by an odd engine problem, Canada where Seb and the team screwed up, and Austria where Charles got mugged, they’ve been nowhere. LB: It’s a close-run thing between Ferrari’s failure to win a race, despite most in the paddock – including Mercedes and Red Bull – feeling they were the ones to beat this year after testing, and Red Bull-Honda’s majestic opening campaign partnership. I’ll go for the latter. There were chuckles when Red Bull Motorsport Advisor Helmut Marko predicted five race wins. They might not be laughing come the end of the year… GS: Pierre Gasly’s failure to get on terms with the Red Bull. He’s a GP2 champion, a near-Super Formula champion, and I thought his 2018 rookie season with Toro Rosso had several fantastic moments. But it’s been hard to watch him falter this year in the way that no Red Bull driver has in the past decade, at least. His demotion to Toro Rosso will doubtless have the same humiliating, spirit-crushing effect it did on Daniil Kvyat, while simultaneously lumping pressure onto the shoulders of Alex Albon, who, while impressive in his rookie season with Toro Rosso (as Gasly was 12 months ago...) only drove an F1 car for the first time earlier this year. I’ll be watching with interest. WB: The disappointment of Renault? The confusion of Haas? The rise of McLaren? The failure of Ferrari? It could be any of these. And more. But for me it’s Red Bull and Honda. Not that it’s gelled. Not that they’ve won races. The form of Toro Rosso last year said that was always coming. But for them to have taken two wins so soon is a huge shock. Which race did you enjoy the most? GS: I can’t really look past Germany, stuffed full of dramatic elements: the farce of that 50 second pit stop, the pathos of Gasly wiping himself out of the race on Albon’s Toro Rosso, the shock of the offs for Leclerc, Hamilton, Sainz, Bottas et al, the poignancy of Kvyat’s podium less than 24 hours after the birth of his first child (and what he’s been through in the last few years – see above!) – and of course Verstappen’s majestic weathering of the storm. I’ve never seen a press room acting more like a pantomime audience. Joyous. LB: Austria. This looked like a race destined to go the way of Ferrari – and more specifically Charles Leclerc. Verstappen wasn’t expected to have the race pace, despite a strong qualifying. A victory challenge looked even less likely when he lost a bunch of places at the start. But then he found the pace to fight back and win. How did he do it? One senior figure told me after that race: “Simple. Max just wanted it more than anyone else.” WB: Germany. It had it all, didn’t it? Throw a random rain affected spanner into the works and watch it all unfold. Loved every second of it. Even the dragstrip. Know what would make Ricard better? Covering the many kilometres of runoff with soap and water. They’ve got the sprinklers. Bring it on. DT: Austria, Britain and Hungary all had some great moments, but for me the stand-out, most enjoyable, race was Germany. I like Hockenheim and think it’s a much more interesting track in its shortened form, and the ups and downs of weather, tyres and safety cars made it a sensational Grand Prix to watch and an even harder one to write about. There was literally never a dull moment and it was deeply satisfying to see a race that silenced F1’s critics. MH: Probably Hungary. Not only a classic contest between two teams and two different strategies, but also a showdown race of king and pretender. JR: How to choose? The last four races in particular have been nothing short of staggering, with each bringing something new to the table. I loved the last-gasp drama of Austria and Hungary, and the ridiculously quick wheel-to-wheel battles of Britain. But for sheer what-the-hell-is-going-to happen-next unpredictability, I have to go for Germany. I was on the edge of my seat (and jumping off it!) all race. What was the single best individual performance? DT: Lewis in Monaco or Silverstone? Max in Austria or Hockenheim? Charles in Bahrain? All worthy, yet each could be expected, given their calibre. So I’ll go for an obscure one: Alex Albon in Germany. He had never driven an F1 car in the wet prior to the start, yet at one stage was running fourth on merit. And had Toro Rosso gambled on an early final tyre stop for him, rather than lower-placed team mate Danill Kvyat, he might have been in with a chance of a very high podium placing… JR: I was initially going to pick either Verstappen’s winning drive in Austria or Hamilton’s in Hungary. Both were similarly extraordinary in that they required the drivers to at one point or other get their heads down and relentlessly produce qualifying laps, one after the other. But I think I’ll go for Charles Leclerc’s near-miss in Bahrain. Ok, it might not have ended with victory, but let’s not forget, this was just his second race for ‘the big team’ and he looked like he had ice water running through his veins, comfortably outpacing team mate Vettel – ostensibly supposed to be leading the team - in both qualifying and the race. A stunning signifier of what’s to come. MH: It's between Verstappen in Austria (catching and passing Leclerc), Vettel in Germany (from last on the grid to 2nd) or Hamilton in Hungary (superbly judged win over Verstappen). I'll go Hamilton in Hungary, but give a nod also to Albon in Hockenheim (fantastic in his first wet race). LB: A left-field choice would be George Russell’s efforts in Hungarian GP qualifying. A fair choice would be Lewis Hamilton’s mighty performance in Hungary. But I’ll go for Sebastian Vettel’s fight back from last to second on home soil in Germany. It didn’t make up for the lost win the previous year, but showed that he is certainly not done yet after a less than stellar 12 months. WB: Alex Albon in China was massive. To come back from his first major screw-up of the year and to bounce back with such devastating aplomb was sensational to watch. And is just one of the reasons Red Bull want to see how he will do in the big team. Coming so soon in his F1 career, it was a moment that could define him. GS: Max Verstappen has been stunning this year, and of course Lewis has put in some great performances – even if I feel that, despite the results, he’s been a little off-kilter. But for me, the way Charles Leclerc drove throughout the Bahrain Grand Prix weekend was exemplary, given the pressure he must surely have been feeling, somewhere beneath that ice-cool, world-wise exterior, as a nearly-new Ferrari driver. And the dignity with which he accepted the eventual loss, coming as it did through no fault of his own, almost made me embarrassed to think of how inadequate by comparison my own levels of maturity were when I was 21 – and probably still are now! What are you most looking forward to after the summer break? MH: Ferrari's victory at Monza... LB: Seeing how Alexander Albon gets on at Red Bull and how Pierre Gasly responds to being demoted to Toro Rosso. I rate both of them and expect Albon to excel and Gasly to remind Red Bull bosses that he not only has the speed but is capable of taking a knock and hitting straight back. JR: Hopefully more of Lewis versus Max. This is the rivalry we’ve wanted for so long – the potential G.O.A.T against the young pretender to his crown. If Ferrari can get involved too, all the better. GS: I’d like to see both Sebastian Vettel and Ferrari re-discover their form. The last few races from Vettel have been some of his strongest so far in 2019, and I think he’s earned a repeat of his win in Belgium 12 months ago. As for Ferrari, I’d love it if they turned up to Spa having finally unlocked the secrets of the SF90. As to whether they will or not... DT: Spa and Monza, for a start. I love charismatic, classic circuits where ghosts still race. I’m also looking forward very much to a lot more Lewis v Max as Red Bull and Honda continue to keep pushing Mercedes. And to keeping up the watching brief on the progress of the three British rookies: Lando Norris, Alex Albon and George Russell. Dare one hope that Team Willie’s upswing in Hungary continues? WB: The continuing rise of Verstappen and Red Bull. While I still believe Mercedes and Hamilton have another gear they’ve not yet shown us, I’m hopeful that in the latter stages of the year the battle gets closer and we have a run in for the title. That, and pizza in Monza. Make one bold prediction for the remainder of the year… WB: Ferrari won’t win a race in 2019. Actually, that might not seem so bold given their season so far. Okay. A McLaren podium. And Sade to make an appearance on team radio and sing 'Smooth Operator' to Carlos. LB: I reckon Charles Leclerc will finish ahead of Ferrari team mate Sebastian Vettel in the drivers’ standings. JR: Max will win more races in the second half of the season than Lewis, the traditional king of the calendar’s second act. Red Bull might not have the legs in Spa and Monza (where Ferrari could be electric), but in Singapore, Mexico and Brazil at the very least, Max will be right there. GS: It’s much easier to be ‘pie in the sky’ with these predictions at the start of the year, before the season’s narrative has properly taken shape. Nonetheless, momentum suggests that Carlos Sainz’s first F1 podium is coming down the tracks – and I’ll go ahead and predict its arrival for 2019. DT: On their current form I predict that Ferrari will struggle to win a race before the end of the season. If you look at things, they should have won in Bahrain, Canada and Austria, but they haven’t looked really competitive elsewhere. And notwithstanding that they should pick up pace at places such as Spa or Monza, I still don’t think they have everything they need to get the job done, compared with Mercedes and the increasingly threatening Red Bull-Honda. MH: Another one? Errrm, the tectonic plate movement in the driver market. Something big is brewing. Two sensational moves. © 2003-2019 Formula One World Championship Limited https://www.formula1.com/(...)YdPdyoeod8IoNuJ.html | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:43 |
Met Kvyat naast Max kan RB 2de worden in het constructeurskampioenschap. Met Albon is dat nog een groot vraagteken. | |
sasquatsch | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:49 |
Ik denk dat ze vooral kijken naar wie ze volgend jaar in de RBR willen zetten, omdat ze dan voor het kampioenschap willen gaan. Gasly valt nu tegen en door nu Albon naast Verstappen te zetten kunnen zie zien hoe hij het in de RBR doet. Gasly kunnen ze dan vergelijken met Kvyat en als die Gasly zoek rijdt, kunnen ze altijd nog besluiten Kvyat terug in de RBR te zetten, mocht Albon ook tegenvallen. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:50 |
Nouja met kvyat is dat op zich ook geen zekerheid. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:51 |
Ik vond het al een idioot voordat hij Max eraf knalde. Dat heeft mijn mening alleen maar bevestigd. | |
TAV74 | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:52 |
Dit dus, ik vind het supertalent van Ocon nog niet zo bewezen. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:53 |
Niks is een zekerheid, maar Kvyat is aan een goed seizoen bezig. Denk dat hij, met de huidige RB, prima kan knokken met de Ferrari's. | |
n00biedoobiedoo | vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:58 |
Het blijft toch jammer van die actie van papa Sainz. Ik denk dat Carlos terug naast Max het meest effectief zou zijn. Hij is echtwel the best of the rest tot nu toe dit seizoen. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:01 |
Mijn water zegt dat Albon gewoon gaat schroeien in de RB. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:12 |
Ik hoop dat je water het goed heeft. | |
Weltschmerz | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:11 |
Je zou bijna gaan denken dat het Hamilton is die goed presteert, met zoveel races en kwalilficaties dat invalkracht Bottas het beter deed, ipv de Mercedes. Als ik Mercedes was zou ik maar eens rondkijken naar een coureur nog middelmatiger dan Ocon want anders wordt het helemaal niks met die marketingcampagne van Hamilton als groot kampioen. | |
XL | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:26 |
Het enige wat je van Ocon kan zeggen is eigenlijk dat hij van de wheel-to-wheel gevechten met Perez vaker het slachtoffer dan de dader was. Nipt! | |
XL | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:28 |
Perez is natuurlijk voor een paydriver wel ietsje bovengemiddeld getalenteerd. Een heel klein beetje! | |
nogeenoudebekende | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:33 |
M'n water dacht een maand geleden ook dat de switch ging gebeuren dus zal wel goed komen. . | |
KillerBee4ever | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:48 |
Klinkt misschien hard, maar hij zou eigenlijk de band met zijn vader ietwat moeten loslaten (ik zeg niet compleet los, alleen zó dat pa geen inmenging meer heeft in zijn zoons F1 carriere). Als je Carlos en Max nu vaak ziet, vooral tijdens driver parades, gaan ze erg leuk met elkaar om, tussen hen is er dus niets (meer) mis wat dat betreft. | |
potjecreme | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:51 |
Mannen zijn geen wijven. Die kunnen nog wel leuk met elkaar omgaan... | |
potjecreme | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:52 |
Beter dan Bottas? | |
Tarado | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:54 |
mwa ik denk toch dat hij aan papa te danken heeft dat hij nog een stoeltje kreeg bij McLaren | |
KillerBee4ever | vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:59 |
Nu overschat je sommige mannen, neem alleen maar dit forum... | |
nogeenoudebekende | vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:09 |
https://twitter.com/BanterSteiner/status/1162294953734791168?s=20 | |
vosss | vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:49 |
Beetje raar om Charles veren in zijn reet te steken. Wat vond dit heerschap van Max toen hij een paar fouten maakte? Ongetwijfeld niet zo vol lof. Gok ik. | |
XL | vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:57 |
Nee man, Bottas is gewoon niveautje Vettel hoor. Je hebt snel (HAM, VER, RIC, ALO) dan goed (VET, BOT, SAI, RAI) dan voldoende (PER, GIO, MAG, KVY, GAS) en onvoldoende (KUB, GRO) Van een paar heb ik moeite er een stempel op te drukken (LEC, HUL, NOR, RUS, STR, ALB). Die vallen ertussen, rijden te kort of zijn wisselvallig. | |
potjecreme | vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:23 |
Nou en!!!!!!!!!!!!!!! | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:07 |
Ocon naast Lewis dus. Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren. Nu dat Lewis vaak al moeite heeft met Bottas kan het volgend jaar weleens erg interessant gaan worden. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2019 19:11:21 ] | |
Tijn | vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:10 |
Je weet iets dat wij niet weten? | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:11 |
Ik zag dit voorbij komen maar is blijkbaar fake news.
| |
nogeenoudebekende | vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:22 |
Pff ik gooide bijna met m'n telefoon gek! . | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:04 |
Rustaaaghh. Denk aan je hart. | |
4-elements | vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:15 |
Blijkbaar was ook het officiële F1-account erin getrapt, want die hadden het ook gemeld vanmiddag. Toen ik nog eens keek was die tweet verdwenen. | |
bianconeri | zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:16 |
Kvyat zit al langer in F1 en heeft nog nooit zijn meerwaarde aangetoond. Eerder zijn onkunde. Heeft nu een degelijk jaar, meer ook niet. Is geen 'talent' meer. Zit er al een tijdje. Albon is nog nieuw dus die zou nog waardig kunnen zijn. Zelfde voor namen als Ocon, Russel en Norris. Dus waarom je dan een Kvyat zou willen die al jaren toont niet bovenin te zitten. | |
bianconeri | zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:19 |
LEC, RUS en NOR wisselvallig? Ik denk dat die 3 wel aantonen het te kunnen hoor. Natuurlijk heeft LEC zijn momentjes zo ineens in een topwagen, maar die laat al veel zien. En zeker Russel. Die die flutwagen er gewoon tussen plaatst en Kubica een pak slaag geeft. Natuurlijk afwachten wat hij midden in het pack kan, maar gewoon met de F1 wagen omgaan dat rauwe talent heeft hij zeker. | |
needakill | zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:00 |
RIC snel? Zelfs Hulk rijd hem er nu gewoon uit. Ik vind hem gewoon goed/voldoende tegenwoordig. Ik zou HUL bij voldoende plaatsen. Rijd met de Renault gewoon netjes. Stroll gewoon onvoldoende want hij rijd vaak met de Williams terwijl Perez rond 13/14 rijd. Norris is gewoon goed imo. Rijd lekker mee met Sainz en pakt ook zijn nodige punten. Albon is wisselvallig. In Duitsland zeer goed maar dan in Budapest weer twijfelachtig. | |
Nieuwschierig | zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:30 |
Het valt me wel op dat Hamilton nu ook hier veel meer als een snelle coureur gezien. Vorig jaar om deze tijd was de teneur dat hij er niks van kon en alleen kon winnen met de snelste auto en als hij al vooraan reed. (Wat hij dan ook vrijwel altijd deed ) | |
Jane | zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:31 |
Je kunt aan Ricciardo merken dat hij niet (meer) gewend is om in een hork van een auto te rijden (want dat is de Renault gewoon). Of misschien is hij er überhaupt wel niet zo goed in om het beste uit een slechte auto te halen, wie zal het zeggen? Hij heeft het in de F1 niet vaak in deze mate hoeven doen, denk ik. Hulk laat zich op het oog minder beïnvloeden door frustratie over de auto, maar maakt af en toe dan weer andere onbezonnen fouten. Hoe dan ook ontlopen ze elkaar niet veel en dat is voor Ricciardo niet anders dan slecht te noemen. | |
Jane | zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:47 |
Lewis Hamilton ís natuurlijk ook gewoon een hele goede coureur. Het is belachelijk om dat te ontkennen. Desalniettemin vraag ik me ook wel eens af hoeveel zin hij er nog in heeft. Of misschien moet ik het anders zeggen... hoeveel zin hij er nog in zou hebben als de Mercedes niet automatisch meedoet voor de overwinning. Ik krijg soms de indruk dat hij zelf ook een beetje teveel is gaan geloven in z'n narrative dat hij er niets voor hoeft te doen, 5 minuten voor de start kan komen invliegen (bij wijze van spreken) en er fluitend met de overwinning mee vandoor kan gaan. Ik denk dat Lewis heel, HEEL graag het record van Schumacher wil evenaren/breken, maar ik twijfel eraan of hij het uithoudingsvermogen heeft om er tussendoor een (paar) seizoen(en) in een non-winning car voor te moeten rijden, als dat zo uitkomt. Ik zie in Hamilton geen liefhebber a la Raikkonen, die doorgaat tot echt niemand hem meer wil hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 17-08-2019 13:58:53 ] | |
aesop | zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:55 |
Dat was Weltschmerz, maar die post nogal veel. | |
XL | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:17 |
LEC snel, maar veel fouten. Veel te veel. Dus wisselvallig. Als hij het oplost is hij top. NOR snel in enkele rondes, maar toch in de race wel ver van Sainz af. Ook nog te rookie om te zeggen. RUS is met niemand te vergelijken, alleen met Kubica en die rijdt echt onder de maat. Die zwabbert over de baan. RUS rijdt strakke rondes in die knakenbak. | |
XL | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:20 |
RIC heeft meer pech, maar is na moeizame start behoorlijk sneller dan HUL STR heeft van die race waar hij top lijkt. Bij regen enzo, prima controle over zijn wagen. Bij normale omstandigheden haalt hij er te weinig uit. | |
JayHovah | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:24 |
FTFY | |
Weltschmerz | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:25 |
Herhaling werkt. Ziggo loopt de hele tijd te drammen hoe goed hij is, Sky nog erger. Het AD gaf hem een 9 voor de eerste seizoenshelft, want hij zou in Duitsland slechts een foutje gemaakt hebben. | |
bianconeri | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:27 |
Oh en had alleen nog maar gereageerd op de twijfels. Maar RIC en ALO bij snel? Nou absoluut niet. HAM is een klasse apart van de huidige coureurs. VER zit daar achter. SAI meer dan voldoende? Mwah. | |
bianconeri | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:29 |
HAM heeft gwn goede 1e seizoenshelft hoor? Bottas kwam sterk naar voren eerst maar HAM kwam toch weer boven. Ook bij tegenvallers was hij er gewoon. Nagenoeg geen fout. Is gewoon by far de beste coureur van dit moment. Dat willen de VER fans of VET of wie ook fans mss niet horen. Maar dat is hij gewoon en bewijst hij ook. | |
Rossdale | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:40 |
Uhm... De HRT en Toro Rosso waren topauto's wil je zeggen? | |
TAV74 | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:41 |
Als Hamilton echt wil overtuigen moet hij zijn kwalificaties beter gaan rijden. Doordat Bottas in de races niet thuis geeft komt hij er mee weg. HAM is zonder twijfel een uitstekend coureur, maar niet de beste dit seizoen. | |
needakill | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:42 |
Ja dat hebben we gezien in Duitsland en Hongarije dat Danyric snel is. In die renault is hij gewoon zeer middelmatig en heeft niet zo zeer te maken met pech. STR is gewoon niet goed genoeg. Zelfs in de Williams vroeger kon hij geen poten breken en in de Force India helemaal niet. | |
Nieuwschierig | zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:47 |
| |
Jane | zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:36 |
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat hij het niet gewend was of niet MEER gewend was. Als toeschouwer kun je natuurlijk nooit precies weten welke auto's er goed en minder goed te besturen zijn. | |
sasquatsch | zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:49 |
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes? | |
Elan | zondag 18 augustus 2019 @ 13:50 |
Baanrecord van Max in Assen met 2 seconden verbeterd | |
JayHovah | zondag 18 augustus 2019 @ 14:32 |
F1 / [achtergrond] Je persoonlijke F1-verhaal | |
TAV74 | zondag 18 augustus 2019 @ 14:56 |
?? | |
THEFXR | zondag 18 augustus 2019 @ 15:01 |
op de sim? | |
sasquatsch | zondag 18 augustus 2019 @ 15:02 |
Max had het baanrecord al niet meer. Dat werd vorig jaar gereden tijdens een Boss GP race. | |
Elan | zondag 18 augustus 2019 @ 15:37 |
https://racingnews365-nl.(...)ns-gamma-racing-days | |
Elan | zondag 18 augustus 2019 @ 15:37 |
Klopt ja | |
vosss | zondag 18 augustus 2019 @ 16:06 |
Die baanrecords zeggen compleet niks. Dat is met banden waarmee niet geraced wordt. Ik voorspel nu alvast dat het baanrecord op Zandvoort ook heel dik verbroken gaat worden volgend jaar tijdens de GP aldaar. Waar staat ie op zandvoort nu op? | |
Tijn | zondag 18 augustus 2019 @ 16:11 |
1:19,511 https://www.circuitzandvoort.nl/en/consumer/lap-records/ | |
vosss | zondag 18 augustus 2019 @ 17:50 |
Die gaat er heel dik aan volgend jaar tijdens de GP. Dus ik snap de smiley niet zo goed. Ze zijn nooit bezig met records tijdens dat soort demonstraties. | |
Tijn | zondag 18 augustus 2019 @ 17:51 |
Als de tijden op de sim een beetje representatief zijn, zit een 1:12 ofzo er wel in. | |
tja77 | zondag 18 augustus 2019 @ 18:11 |
Hi-fucking-larisch ja. | |
TAV74 | zondag 18 augustus 2019 @ 18:12 |
Sim zit er niet zo ver naast denk ik. En er komen nog wat aanpassingen die het sneller maken, lijkt me dat ze die 1.12 makkelijk halen. | |
Kapitein_Schavuit | zondag 18 augustus 2019 @ 18:18 |
Hulkenberg had toch 2 jaar geleden al dat baanrecord verbroken tijdens de Gamma Racing Days 2017? | |
Sjemmert | zondag 18 augustus 2019 @ 18:23 |
Ik doe zelf 1:09 in de sim. Met goede setup en clean rondje moet 1:08 ook wel kunnen denk ik. | |
vosss | zondag 18 augustus 2019 @ 19:18 |
Nice Ik heb mijn computer van zolder gehaald en ben bezig met installeren alles. Daarna mijn T300 Ferrari 599xx alcantara ook weer aansluiten en na dik 2 jaar weer eens racen Is pCARS 2 waard om te kopen als ik pCARS 1 heb? | |
Sjemmert | zondag 18 augustus 2019 @ 19:32 |
Mooi man PC2 kan ik je niet veel over vertellen. Vond zelf PC1 tegenvallen, heb 2 nooit gespeeld. | |
vosss | zondag 18 augustus 2019 @ 19:57 |
AC heb ik ook nog liggen als het goed is | |
Sjemmert | zondag 18 augustus 2019 @ 23:23 |
AC is wel goed imo. Als je nog F1 mods zoekt kan ik deze 2 aanraden: F1 2019 Hybrid (zelfde mod als de ronde hierboven, komt zonder F1 skin pack) https://sellfy.com/p/i4in/ ACFL F1 2019 (in F1 Cafe gebruiken ze de 2018 versie van deze mod, komt met F1 skin pack) https://www.acfligue.fr/produit/acfl-f1-2019-for-assetto-corsa/ Beide simuleren ook het ERS gedeelte kan je mooi al die knoppen op dat stuur voor gebruiken | |
vosss | zondag 18 augustus 2019 @ 23:54 |
Thanks! Zal tzt eens kijken | |
Jane | maandag 19 augustus 2019 @ 07:32 |
Maandag Kees van de Grint-dag! Ja sorry, ik heb iets nodig om naar uit te kijken tijdens deze zware weken. | |
nils7 | maandag 19 augustus 2019 @ 08:41 |
Humm ik kom met moeite in de 1:14 | |
Sinister-D- | maandag 19 augustus 2019 @ 08:54 |
----> GAM / Het algemene sim race topic #2 | |
Nattekat | maandag 19 augustus 2019 @ 10:19 |
Het is zomer, laat ze lekker | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2019 @ 10:22 |
Diesem Befehl ist Befehl [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 10:23:33 ] | |
Elan | maandag 19 augustus 2019 @ 10:24 |
Wel dus. | |
Elan | maandag 19 augustus 2019 @ 10:25 |
Heb je ook zo'n kek stuurtje. | |
vosss | maandag 19 augustus 2019 @ 10:27 |
Welnee. Het is voornamelijk de media die daar mee bezig is. Team knalt gewoon een redelijk snel rondje eruit tussen de burnouts door en als dat dan een record is dan is het dat en als niet dan niet. Ze rijden op demonstratiebanden. Daar kan je niet eens voluit mee gaan. Dus die records zeggen niet eens wat. | |
nogeenoudebekende | maandag 19 augustus 2019 @ 10:32 |
Even de boel wat opluchten...
| |
ender_xenocide | maandag 19 augustus 2019 @ 10:37 |
Duurt lang..... | |
nogeenoudebekende | maandag 19 augustus 2019 @ 10:37 |
Sta hier al een tijdje... | |
Elan | maandag 19 augustus 2019 @ 10:38 |
Oh zo bedoel je. Op dat evenement was het wel een dingetje, voor de coureurs is het denk ik ook nog wel geinig maar niet veel meer dan dat. Die Renault RS17 is natuurlijk alweer 2 jaar oud, met de wagens van nu zou er zomaar nog eens 3 seconden af kunnen. Daarbij is Jack Aitken Formule 2 -coureur, dus nee heel relevant is het allemaal niet. Enige wat je wel leuk is is hoe veel sneller de auto's worden door de jaren heen. Maar goed dat is verder ook niets nieuws natuurlijk. Jammer dat de BOSS GP al verreden was vorige maand, dat is machtig om mee te maken, ook qua geluid | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2019 @ 10:41 |
't is raceweek
| |
daNpy | maandag 19 augustus 2019 @ 10:45 |
En bij CTT, en nog veel meer raceklasses | |
sasquatsch | maandag 19 augustus 2019 @ 10:58 |
| |
vosss | maandag 19 augustus 2019 @ 11:18 |
Even tussendoor, oud F1 coureur Scott Speed heeft zn rug gebroken https://www.gpblog.com/nl(...)g-in-rallycrash.html | |
Stoney3K | maandag 19 augustus 2019 @ 15:23 |
Damn, dat gaan echt ziek veel rondjes worden tijdens de GP volgend jaar. 75 of 80 laps omdat ze zo kort zijn? | |
opgebaarde | maandag 19 augustus 2019 @ 15:32 |
Ik neem aan 70 rondjes precies Want in rondje 70 wordt de vereiste 305 km gepasseerd | |
Tijn | maandag 19 augustus 2019 @ 15:44 |
Inderdaad. En bovendien is een gemiddelde racelap natuurlijk geen kwalificatietijd. Ze zullen op zondag over het algemeen gewoon ergens in de 1:15 tot 1:20 over die baan kachelen, al bandensparend met volle tanks. Dus dan duurt die race gewoon anderhalf uur ofzo. | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2019 @ 15:53 |
Hypocriet | |
Jane | maandag 19 augustus 2019 @ 17:26 |
Hij is er! | |
Bluurgh | maandag 19 augustus 2019 @ 17:55 |
Natuurlijk wordt Max wereldkampioen. Max staat op dit moment 62 punten achter, als hij elke race wint en Lewis wordt tweede, dan wint Max met 1 punt verschil. Zo gebeurd. Geen probleem. De eerste seizoenshelft wijst er duidelijk op dat het gaat gebeuren. | |
DKUp | maandag 19 augustus 2019 @ 17:57 |
Alle races worden herhalingen van Duitsland | |
Tinos85 | maandag 19 augustus 2019 @ 17:58 |
Dan komt hij uiteindelijk dus tekort aangezien het verschil 68 punten is. | |
Tijn | maandag 19 augustus 2019 @ 17:59 |
Dan moet Max ook nog een aantal keer de snelste lap rijden, anders lukt het niet. Maar met een uitvaller van Lewis ligt alles opeens anders natuurlijk. | |
Bluurgh | maandag 19 augustus 2019 @ 18:00 |
7 strafpunten voor Hamilton omdat hij een keer het publiek niet als 'beste fans ooit' aansprak. | |
Jane | maandag 19 augustus 2019 @ 18:04 |
Weeronline voorspelt alvast regen in Spa op 1 september! Dat kan niet meer misgaan! | |
Bluurgh | maandag 19 augustus 2019 @ 18:07 |
Het schijnt te gaan sneeuwen in Abu Dhabi! | |
Tijn | maandag 19 augustus 2019 @ 18:09 |
Regen in Spa is wel spectaculair hoor | |
Meike26 | maandag 19 augustus 2019 @ 18:41 |
Net als elke GP met nog 2 weken te gaan | |
Wombcat | maandag 19 augustus 2019 @ 18:45 |
Weeronline voorspelt überhaupt bijna altijd regen met nog twee weken te gaan. | |
wdn | maandag 19 augustus 2019 @ 18:56 |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2019 @ 18:57 |
Schumi ging destijds met een driewieler best nog wel hard | |
JayHovah | maandag 19 augustus 2019 @ 19:45 |
Aangezien ik in Dubai in een ski-hal heb gestaan verbaas ik me nergens meer over in die landen... | |
Seam | maandag 19 augustus 2019 @ 19:55 |
THEFXR | maandag 19 augustus 2019 @ 20:40 |
wie gaat Lewis nog inhalen? . | |
THEFXR | maandag 19 augustus 2019 @ 21:00 |
Drebbelman | maandag 19 augustus 2019 @ 21:29 |
Tickets voor Melbourne GP 2020 in de pocket | |
TAV74 | maandag 19 augustus 2019 @ 21:34 |
Weeronline voorspelt iig altijd iets extreems voor de lange termijn... | |
vosss | maandag 19 augustus 2019 @ 22:03 |
Bottas in elk geval niet. Ik gok dat Max dichtbij komt, zeker als Lewis nog een keertje uitvalt met problemen en de Red Bull na de zomerstop net zo een stap heeft weten te maken als afgelopen jaar. En wie weet mengt Ferrari zich ook nog wel vooraan. Gaat een leuke 2de helft worden | |
Monolith | maandag 19 augustus 2019 @ 22:13 |
Nee joh, Max gaat niet dichtbij komen. Red Bull moet sowieso nog gridstraffen gaan nemen en die Mercedes is veel te goed. | |
Jane | maandag 19 augustus 2019 @ 22:20 |
Realistisch gezien moet Lewis in minstens 2 races zware problemen krijgen wil het kampioenschap nog spannend kunnen worden. Dat ligt niet in de lijn der verwachting natuurlijk, maar helemaal ondenkbaar is het ook niet. Het enige dat Max kan doen is zorgen dat, mócht het gebeuren, hij er optimaal van profiteert. | |
Sinister-D- | maandag 19 augustus 2019 @ 22:21 |
Matchfixing zeg ik je! | |
Monolith | maandag 19 augustus 2019 @ 22:21 |
Maxfixing | |
NicolasJoy | maandag 19 augustus 2019 @ 22:25 |
Enige kans zou zijn als Mercedes een paar keer ploft en tegelijk met Red Bull straffen pakt. Maar onwaarschijnlijk.. | |
TAV74 | maandag 19 augustus 2019 @ 22:28 |
Niemand lijkt me het enige juiste antwoord. | |
Nattekat | maandag 19 augustus 2019 @ 23:56 |
9 races 69 punten (dag Bottas, echt niet) Verschil tussen 1 en 2 is zeven punten. Dat is dus al niet eens voldoende meer, dus Hamilton moet een keer buiten de top 3 vallen. Als Hamilton dan alsnog een race weet te winnen, moeten er in 8 races 76 punten goedgemaakt worden. Dat kan alleen nog ingehaald worden als Hamilton een keer buiten de punten valt, en zelfs dan heeft ie aan verder P2 genoeg. Het is niet echt realistisch meer Hamilton heeft het kampioenschap binnen als ie nog één keer weer te winnen. | |
SiGNe | dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:23 |
Er zijn nog 225 punten maximaal te winnen dus Norris kan de hoop in elk geval opgeven, Kvyat heeft nog een kans. Als Max nu alles zou winnen en Hamilton 2e wordt dan komt Max nog steeds 6 punten tekort. Er moet flink wat mis gaan bij Mercedes en een hoop goed gaan bij Red Bull wil Max een kans hebben. | |
Nattekat | dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:26 |
Je vergeet een belangrijk detail, Norris kan nog steeds kampioen worden | |
SiGNe | dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:28 |
Oh, ja, met snelste ronde erbij.. Maar anders zou ie tot 249 punten komen en Hamilton heeft er nu al 250. | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:52 |
Hamilton hoeft maar 1x iets te fanatiek te sporten in z’n vakantie... en Ocon moet z’n seizoen afmaken... | |
tja77 | dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:22 |
Snelste ronde levert ook nog punten op hè. | |
Jane | dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:46 |
Een (buik-)griepje is beter. Dat 'ie wel meerijdt, maar dat het gaat zoals in Duitsland, zeg maar. | |
Sinister-D- | dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:28 |
Michael Bleekemolen zegt goeiedag | |
GotenSSJ | dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:47 |
Ik hoop dat je niet voor de goedkoopste tickets bent gegaan. Ik had staanplaatsen 3 jaar terug en had er best spijt van dat ik niet voor tribune tickets ben gegaan, zag bijna niets Uit m'n hoofd stond ik bij bocht 9/10. | |
potjecreme | dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:08 |
Maar jij was er. sinister-D is er niet geweest dankzij zijn piemel. | |
Sinister-D- | dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:19 |
Stomme wijven altijd met de benen wijd | |
#ANONIEM | dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:17 |
Of we sturen er een knokploeg op af? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:15 |
RB heeft dit jaar ook geen talent nodig, maar iemand die punten binnenhaalt. Kvyat zou dat doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:16 |
| |
bianconeri | dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:18 |
Gasly ook, Albon ook. Kvyat is gewoon erg middelmatig, wss nog wel meer dan Gasly. Kvyat laat al jaren zien dat hij dat is, met Gasly en Albon is dat nog afwachten. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:21 |
Blijkbaar niet. | |
Tijn | dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:40 |
Inderdaad hey. Als Gasly gewoon netjes en consequent P5/6 had gepakt, was-ie niet aan de kant gezet. | |
Sinister-D- | dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:54 |
Volg je ook weleens feederseries? | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:15 |
Pas op voor Roscoe | |
bianconeri | dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:40 |
Blijkbaar wel, Gasly haalt ook gewoon die punten. Je zei niet dat Kvyat die P5-P6 wel zou gaan halen, maar gewoon de punten. Nou dat heeft Gasly ook gedaan en gaat Albon ook vast wel doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:42 |
Daar denkt RB duidelijk anders over. | |
Tijn | dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:02 |
Haha, waar slaat dit op? Natuurlijk haalt-ie niet genoeg punten. Daarom is-ie weg. Denk je nou echt dat als Gasly op >100 punten stond, hij ook was weggestuurd? Want dat is het aantal punten dat je zou moeten hebben na 12 races als je consequent op P5 of P6 eindigt. Feit is echter dat-ie nauwelijks meer dan de helft van dat aantal punten heeft. En dat is dus te weinig. | |
sasquatsch | dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:38 |
Ik denk dat volgend jaar belangrijker is dan dit jaar. Gasly valt tegen, dus nu kijken ze hoe Albon het doet tegenover Verstappen. En kunnen ze meteen Gasly met Kvyat vergelijken. De minste van die twee zien we volgend jaar, denk ik, niet meer terug. | |
opgebaarde | dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:40 |
Dat Gasly nog een kans heeft op een stoeltje (bij STR), is toch puur theoretisch? Bij RBR wordt het sowieso nooit meer wat met Gasly. | |
sasquatsch | dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:45 |
Ligt dus eraan hoe goed hij het doet in de STR. Misschien ligt deze RBR hem wel niet. En de STR wel. En aan wat er uit de opleiding door te schuiven valt, want dat is ook niet zoveel. | |
Drebbelman | dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:17 |
Hoofdtribune op zaterdag, en tribune bocht 1 op vrijdag en zondag. | |
bianconeri | dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:51 |
Waar slaat dit op? Ik reageer gewoon op hem? Ik zeg nergens dat Gasly het goed gedaan heeft of wel? Hij zegt dat ze gewoon de punten halen. Nou dat deed Gasly ook wel, heeft de punten ook wel gewoon gepakt. Niet per se de punten die hij moest kunnen halen. Maar goed, wel punten. En Kvyat is zeer waarschijnlijk nog veel middelmatiger dan Gasly, Albon zie ik ook niet direct vooraan meerijden. Dus vandaar de ze rijden alle 3 wel gewoon mee met de punten. Maar ik zeg nergens iets over die P5/P6. | |
TheFreshPrince | dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:59 |
Je haalt al punten als je P10 of beter rijdt, dat is echter niet waar RedBull je voor aanneemt als rijder. Ik begrijp niet wat precies je motivatie is om te reageren maar Gasly heeft ver benedenmaats gepresteerd, zover dat Max boven de Ferrari rijders in het kampioenschap staat maar RedBull als team achter Ferrari in het constructeurskampioenschap. En dat is Gasly aan te rekenen. | |
sasquatsch | dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:00 |
Maar daar reageerde je wel op door specifiek het te hebben over die punten. Wat dus niet het geval was. Dus je reactie sloeg nergens op. | |
XL | dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:06 |
Het heeft er alle schijn van dat dit Vettel en Leclerc aan te rekenen is. Zeker tot Oostenrijk was Ferrari eenduidig beter. Dus staat Gasly waar hij hoort en Ferrari waar het hoort, alleen Vettel en Leclerc laten door flaters Verstappen voor. Als de progressie zo doorgaat (RB meer progressie dan Ferrari) dan worden die fouten van Ferrari en haar rijders erg duur! | |
Monolith | dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:06 |
Bij elk team behalve Williams verwachten ze wel punten. Hoe hoog de lat ligt verschilt per team en die lat ligt bij Red Bull heel wat hoger dan wat Gasly liet zien. | |
vosss | dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:10 |
Ik heb ineens een mental image waarbij Lewis met zijn benen over het stuur en zn overal op zn enkels het rechte stuk op komt, half ondersteboven in de cockpit hangt een soort van tubgirlneger te doen. | |
vosss | dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:11 |
Hopen dat Max er niet net achter rijdt dan | |
bianconeri | dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:21 |
Nogmaals: Ik reageer gewoon op iemand, zo moeilijk is dat niet te begrijpen toch? Gasly haalt gewoon de punten. Zoals iemand dat zei dat Kvyat ook punten zal halen, en ik zie een Kvyat of Albon ook geen constante P5 of P6 halen. Zeker Kvyat niet die al vele jaren zeer middelmatig is en vind ik echt minder dan Gasly. Albon wie weet, maar die zie ik dat ook nog niet doen. Dus vandaar mijn punt dat ze allemaal net zo goed die punten halen. Het is meer Vettel en Leclerc aan te rekenen dat ze er zo slecht voor staan in drivers championship en voor constructors dan dat dat iets met Max en Gasly te maken heeft | |
bianconeri | dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:22 |
Nee die persoon had het ook niet over het halen van P5 en P6. En als iemand denkt dat Kvyat wel de hele tijd die plekken gaat halen in de RB dan ben ik daar zeker niet mee eens. Albon ook niet verwacht ik. | |
opgebaarde | dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:58 |
Ik zou niet zo moeilijk doen en ik neem aan dat RBR verder kijkt dan punten en gewoon kijkt naar de data en dus performance. Als je kijkt naar de rondentijden in de kwalificaties en de rondjes tijdens de race, dan zie je dat het gat tussen beide coureurs extreem groot is en consequent aanwezig. Ongeacht op welke positie beide coureurs finishen, komt Gasly nauwelijks in de buurt van de tijden die zijn teamgenoot rijdt. Das is een goede graadmeter | |
vosss | dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:59 |
Hoe verhoudt zich het verschil tussen Max en Gasly tot dat tussen Russell en Kubica eigenlijk? Welke is groter? | |
opgebaarde | woensdag 21 augustus 2019 @ 00:04 |
Het gaat tussen Gasly en Max is in kwalificatie groter. Máár ik geloof dat Gasly ook twee keer buiten de top tien gekwalificeerd heeft en ik geloof dat elke keer de snelste tijden van de kwalificatie met elkaar vergeleken zijn. Dat vind ik niet zo eerlijk. Dat was namelijk bij teamStroll het geval, daar worden de verschillen ook te groot geschetst. Terwijl als je de tijden erbij pakt van Stroll tov Perez in de Q3's, dan is het verschil best klein en het is logisch dat een Perez die Q2 wel haalt daar door een betere baan nog twee tienden vindt. Edit: hier eentje van Reddit. Alleen kwalificatie. https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share Ik heb wel eens rondetijden in de races vergeleken van coureurs via racefans.com en dan zie je die verschillen van RBR. Ik heb daar Williams niet gecheckt omdat die gekke dingen doen met strategieën en volgens geruchten ook klooien met de auto's. Ik vraag me af of iemand echt iets zinnigs kan zeggen of het presteren (of falen) van Kubica [ Bericht 8% gewijzigd door opgebaarde op 21-08-2019 00:13:37 ] | |
sasquatsch | woensdag 21 augustus 2019 @ 00:06 |
Jawel, zie hier de quote en jouw reactie op die quote
| |
nogeenoudebekende | woensdag 21 augustus 2019 @ 00:07 |
Bijna raceweek... | |
sasquatsch | woensdag 21 augustus 2019 @ 00:16 |
Verschil in kwalificatie tussen Russell/Kubica en Verstappen/Gasly van Racefans.net Het verschil tussen Russell en Kubica is groter, soms wel meer dan 1 sec in een sessie waarbij ze beiden vertegenwoordigd waren. Verstappen vs Gasly https://www.racefans.net/(...)ced-red-bull-to-act/ Russel vs Kubica https://www.racefans.net/(...)-deficit-to-russell/
| |
opgebaarde | woensdag 21 augustus 2019 @ 00:24 |
Ah thanks! Als je dat zo ziet lijkt het inderdaad wel duidelijk. Maar meer dan 1 seconden is wel echt bizar | |
Sjemmert | woensdag 21 augustus 2019 @ 04:08 |
Vind ik niet bizar als je maar anderhalve arm hebt. | |
opgebaarde | woensdag 21 augustus 2019 @ 06:16 |
Het verschil is niet structureel zo groot | |
bianconeri | woensdag 21 augustus 2019 @ 08:58 |
Nee, want dat is niet de quote waar ik in 1e instantie op reageerde Dat is gewoon iemand die later nog even insprong. Ik snap ook wel dat Gasly met alleen maar P5/P6 er niet uit gezet was. Maar dat was het punt dat gemaakt werd helemaal niet. Het ging om punten halen in het geheel, dat deed hij nog wel en ik zie Albon en Kvyat al helemaal niet wel bv die P5 of P6 binnenhalen. [ Bericht 30% gewijzigd door Nattekat op 21-08-2019 13:34:01 ] | |
bianconeri | woensdag 21 augustus 2019 @ 09:01 |
Komt wss ook door de grote speling in die auto van Williams. Omdat die zo gigantisch achteraan bungelt. Russel weet daar heel goed mee om te gaan, is blijkbaar heel goed in het handelen van de Williams. Misschien ook wel gewoon een groot talent. Kubica heeft gewoon zijn tijd gehad. Kan het wellicht ook fysiek niet meer aan om dan zo'n mindere auto op pace te krijgen. | |
Fer | woensdag 21 augustus 2019 @ 13:10 |
Kubica heeft slechts 1 seizoen met Pirelli gereden. Veel coureurs hebben er toch problemen mee om er aan te wennen. Maar waarschijnlijk is hij ook niet meer zo goed als vroeger. | |
bianconeri | woensdag 21 augustus 2019 @ 13:21 |
Omdat er Pirelli onder zit wordt hij compleet er onder gereden door een rookie? Dat zou ik echt een flut smoes vinden. Kubica slecht met bandenmanagement oke goed. Dat zullen meer zijn. Maar dat zegt meer over de race dan dat ene rondje. | |
Nattekat | woensdag 21 augustus 2019 @ 13:35 |
Kap nou eens met dat moddergooien iedere keer Als een reactie je niet aan staat zet je een TR of als je echt de discussie aan wil dan doe je dat in de FB, dan blijft het hier ontopic. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 21 augustus 2019 @ 20:23 |
Maar als je concurrenten het uit hun handen laten flikkeren, dan moet jij er voor zorgen dat je de punten pakt. Dat doet Gasly niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 21 augustus 2019 @ 20:25 |
Hoe goed is hij nou helemaal geweest, eigenlijk? Ik heb zijn F1-tijd meegemaakt maar nooit het idee gehad dat er nou zo'n ontzettend supertalent onderweg was. | |
Fer | woensdag 21 augustus 2019 @ 20:48 |
Toen de BMW nog een topauto was vocht hij met Hamilton, Raikkonen en Alonso. Later nog met Vettel, de gevechten gingen vaak gelijkwaardig op. Het zal altijd gissen zijn, maar het leek erop dat hij topmateriaal was en geen Bottas ofzo. | |
Dauthi | woensdag 21 augustus 2019 @ 21:10 |
https://www.gptoday.net/n(...)alent-voor-formule-1 Ook voor David Coulthard is Formule 1 blijkbaar geen sport. Binnen geen enkele sport is er een discussie dat mannen tegen vrouwen moeten deelnemen, enkel binnen de Formule 1 (en ja ik reken denksport niet als sport mee). En dat komt enkel omdat Formule 1 niet als volwaardige sport wordt gezien, omdat je op een stoel in een auto zit... | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 21 augustus 2019 @ 21:24 |
Wat een simpele denkwijze. En bullshit. | |
Dauthi | woensdag 21 augustus 2019 @ 21:39 |
Wat een geweldige argumentatie | |
nogeenoudebekende | woensdag 21 augustus 2019 @ 21:44 |
Dit is gewoon keiharde marketing van zijn kant. Hij zit er vuistdiep in. Zou daar niet teveel over filosoferen. | |
Dauthi | woensdag 21 augustus 2019 @ 21:48 |
Dat is ook de enige reden waarom op dit moment vrouwenvoetbal zo'n hype is. Het wordt gesponsord door bedrijven, die daar marketing technisch een onaangebroken markt in zien. | |
nogeenoudebekende | woensdag 21 augustus 2019 @ 21:50 |
Dat is een daadwerkelijke markt. Bij F1 is het vooralsnog gerommel in de marge. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 21 augustus 2019 @ 22:14 |
Nee want; "Wanneer er gediscussieerd wordt of er mss vrouwen mee moeten doen met de mannen in een sport dan is het dus geen sport!" Is nou pas echt een stukje kwaliteit aan argumentatie? Hou toch op zeg, lachwekkend. En ook al feitelijk onjuist overigens, want dat bestaat toch al wel. Ongelofelijk eh? | |
Gezicht | donderdag 22 augustus 2019 @ 21:17 |
De nieuwe bolide voor 2021 hier nog niet gepost? https://www.instagram.com(...)_options_share_sheet | |
Rossdale | donderdag 22 augustus 2019 @ 21:51 |
Ziet er naar uit dat de achtervleugels weer smaller worden? Zou ik wel jammer vinden | |
Tijn | donderdag 22 augustus 2019 @ 23:54 |
Hoe kleiner de vleugels, hoe beter. | |
vosss | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:06 |
Ik vind het wel mooi, alleen die flapjes over de voorwielen weg en de zijkant van de achtervleugel is raar. Voor de rest laat maar komen. Groundeffect gaat goud worden. | |
ondeugend | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:20 |
Flapjes weg idd. Verder helemaal mooi | |
flipsen | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:21 |
Ik vind die neus anders net een slurf lijken, veel te lang | |
vosss | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:22 |
Is goed voor de spacial awareness van de coureurs. Er zullen er veel sneuvelen. | |
Tijn | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:32 |
Die zullen er wel zijn om te helpen met dirty air, denk ik. | |
spectrumanalyser | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:33 |
Flapjes weg, dikkere wang in de banden. Voorvleugel ziet er uit als een scheermesje, maar dat kan aan mij liggen. | |
vosss | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:36 |
Denk ik ook. Voor wie het nog niet gelezen had: https://www.f1-planet.com(...)-uitzonderlijk-goed/ Windtunneltests zouden er prima uitzien. Waar met de huidige auto's de achtervolger 50% downforce verliest zou dat met dit model slechts 5 a 10% zijn. Dat zijn toch significante getallen dacht ik zo. | |
Tijn | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:46 |
Precies. Uiteindelijk is de kwaliteit van het racen belangrijker dan of die auto's mooi of lelijk zijn. | |
vosss | vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:50 |
Dat is zeker waar Weet toevallig iemand of er nog veel oude kennis mbt ground effect bij de verschillende teams rondloopt? Of zijn die inmiddels allemaal met pensioen? De grid kan er zomaar echt compleet anders uit zien vanaf 2021 lijkt mij, want zo een grote veranderingen is toch al ff geleden. | |
Fir3fly | vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:55 |
En over een halfjaar ziet het er weer compleet anders uit, laat staan in 2021 . Gewoon de banden verbeteren en al deze onzin is onnodig. Zie Silverstone dit jaar. | |
Gezicht | vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:03 |
Deze wordt nu getest in de Sauber windtunnel dus zal toch behoorlijk dichtbij het eindresultaat zitten. | |
Sinister-D- | vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:50 |
concept van de FIA is meestal niet het eindresultaat van de teams die er hun eigenzinnige gedachtes op hebben . De piemel en getrapte neuzen moeten dat toch wel duidelijk gemaakt hebben het afgelopen decennium. | |
Fir3fly | vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:02 |
| |
Tijn | vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:09 |
Toch juist mooi dat teams hun eigen interpretaties op de regels loslaten. | |
nils7 | vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:25 |
Welke onzin? Ze krijgen juist ground effect, roep ik al jaren om gevechten terug te krijgen. Nu kijken in 2021 of dat echt zo werkt. | |
ender_xenocide | vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:53 |
Ik heb weinig verstand van aerodynamica. Zou je in lekentaal kunnen uitleggen waarom de verwachting is dat het daarmee beter wordt? | |
Tijn | vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:55 |
ChainBear F1 heeft er een goede video over: En ook over wat ground effect is en hoe het werkt: | |
#ANONIEM | vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:39 |
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:07 |
Je bent niet de enige. Kunnen we hopelijk weer van DRS af. | |
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:08 |
Blijkbaar kunnen we een nieuw team verwachten in 2021. Panthera Team Asia F1. https://www.racefans.net/(...)o-join-grid-in-2021/ | |
Fir3fly | vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:55 |
Dat is wat F1 al heel lang is (en het mooi maakt in mijn optiek), maar deze regels zijn expliciet bedoeld om dat te stoppen. | |
Fir3fly | vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:56 |
Natuurlijk werkt het niet. De huidige auto's hebben ook gewoon ground effect, alleen niet zo veel als in de jaren 80. En het is ook allemaal niet nodig, gewoon fatsoenlijke banden die niet ontploffen als je alleen maar naar het gaspedaal kijkt. | |
Tijn | vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:00 |
Het is ook mooi als de auto's niet allemaal hetzelfde zijn, maar aan de andere kant is het ook wel goed dat ze iets proberen om de twee divisies die er zijn ontstaan een beetje dichter bij elkaar te brengen. Het is uiteindelijk gewoon niet leuk dat je van te voren al zeker weet dat elke race gewonnen gaat worden door een Mercedes, een Ferrari of een Red Bull. | |
Nattekat | vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:19 |
Het aantal seizoenen met meer dan 3 winnende teams is betrekkelijk klein. 4 jaar geleden deed Williams zelfs nog mee om de overwinning en was RB helemaal nergens. | |
Tijn | vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:34 |
Dat valt best mee, hoor. In 2013 waren er 4 winnende teams (Lotus deed toen nog leuk mee), in 2012 zelfs 6 (McLaren en Williams waren dat jaar sterk). In 2009 waren er ook 4 winnaars (Brawn, Red Bull, McLaren en Ferrari). In 2008 wonnen zelfs Toro Rosso en Sauber nog wel eens een race. Daar gaat het eigenlijk een beetje om: het gat tussen de top en de midfield is nu gewoon te groot, waardoor iedereen buiten de top 3 voor spek en bonen rijdt. De kans dat een constructeur als McLaren nu een race wint is gewoon helemaal niet aanwezig, en dat is jammer. | |
Fir3fly | vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:57 |
Dat komt omdat die incidentele winnaars meestal in de regen waren en de beste regenrijders ook bij de beste teams rijden. | |
nils7 | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:12 |
Ben benieuwd of ze dat gigantische inleg geld neer moeten leggen. | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:14 |
Ja waar sloeg dat op dan? 200 miljoen of wat was het? Hoe vinden ze zelf dat hun uitleg daarover was en waarom dat beter voor de F1 was om dat inschrijfgeld zo te verhogen?! Ik heb overigens die uitleg compleet gemist. Is die er überhaupt wel geweest? | |
nogeenoudebekende | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:17 |
Ja dat geld is voor de teams waarbij Ferrari uiteraard het meest krijgt. Absurde regels. | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:18 |
Ja maar waarom werd die regel ingevoerd en waarom vind men zelf dat dat een goeie regel is? | |
nogeenoudebekende | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:20 |
LALALA geld. Denk ik. | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:21 |
Ja dat denk ik ook. Maar ik vroeg me dus af of ik de uitleg daarvan waarom men vond dat dat moest veranderen gewoon gemist heb; of dat die uitleg waarom dat beter voor de sport was, of waarom hun vonden dat dat beter voor de sport was er simpelweg niet geweest is. | |
Sinister-D- | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:22 |
Dat was toch een soort borg, welke ze terug zouden krijgen na 3 jaar. Om "witwas" praktijken te voorkomen of iets in die richting. En was het niet eerder ¤20.000.000,- ipv ¤200mln? | |
opgebaarde | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:30 |
Ik geloof dat ik de volgende argumenten heb gezien en ik kort ze af naar een paar woorden. - drempel opwerpen voor geïnteresseerde nieuwe teams - beschermen huidige teams en aantallen - F1 is groot geworden door de huidige teams, zij hebben daarom recht op een vergoeding - nieuwe teams.krijgen ook vergoeding als er nog meer teams aansluiten. Het is geen weggegooid geld | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:32 |
Ik heb 200 miljoen voorbij zien komen anders. Op diverse sites. Geen idee. | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:33 |
Volgens mij was het dat eerst, maar was dit een bedrag wat juist niet teruggegeven zou worden. Althans dat las ik ergens, maar zoals ik al zei, ik heb het maar half meegekregen. Als iemand een linkje heeft graag | |
nogeenoudebekende | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:35 |
- Waarom? - Waarom? - Onzin. - Er sluiten geen teams aan om eerdere redenen. | |
opgebaarde | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:46 |
Ik vind het wel interessant dat je het meteen als onzin kwalificeert, terwijl bij een bedrijf waarde toegerekend kan worden de voor de naam, merk, klanten, bestaande systemen e.d. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:52 |
3 van de 10 teams zijn nog het bedrijf waarmee ze de F1 zijn begonnen. De rest is allemaal doorstart na doorstart. Ook het meest dominante team van het moment is een doorstart. Dus ja dat vind ik onzin. | |
opgebaarde | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:55 |
Zijn die 7 teams vorig jaar/zeer recent pas begonnen ja? Nooit geweten, dan is het inderdaad wel een onzinnig argument Edit: mijn sarcasme komt misschien niet over. De huidige kracht van de F1, de naam en waarde, is opgebouwd door alle jaren sinds 1950 tot nu toe. Ook al is een team pas 40 jaar aanwezig, hebben zij wel een rol gehad in het huidige merk. Was F1 pas paar jaar geleden gestart, was het natuurlijk niet zo bekend en populair als nu. Lijkt mij nogal wiedes maarja [ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 24-08-2019 01:01:02 ] | |
nogeenoudebekende | zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:58 |
Racing Point is krap een jaar oud. Dat hele legacy-gedoe gaat gewoon nergens over. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 augustus 2019 @ 04:41 |
https://racingnews365.nl/(...)l-analytici-als-fans | |
Jane | zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:31 |
Hier kun je m.i. tegenoverstellen dat elk nieuw team ook nieuwe belangstelling voor de sport met zich meebrengt en dat dat de oude teams ook ten goede komt. Bovendien, een sport waar deelnemers wel kunnen stoppen, maar de aanwas van nieuwe deelnemers vrijwel onmogelijk wordt gemaakt, is een ten dode opgeschreven sport. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:56 |
Bottas (en Albon) boven Kimi Bottas heeft afgezien van heel kort aan het begin van het seizoen, niks speciaals laten zien, terwijl Kimi regelmatig boven de Renaults zit in die knakenbak van hem. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2019 09:00:09 ] | |
daNpy | zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:02 |
Waar is Vettel | |
#ANONIEM | zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:04 |
In de tuinstoel van Alonso [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2019 09:05:03 ] | |
daNpy | zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:06 |
En ome Freddi dan? | |
#ANONIEM | zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:52 |
Die eerste kolom wordt uitgedeeld na elke race. Daar heeft Bottas nog wat liggen van het begin van het seizoen toen het nog lekker ging. | |
opreis | zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:55 |
Dan nog is het onzin dat Leclerc 2x in de top 6 zit en Vettel niet eens in de top 10. Wat een hype | |
#ANONIEM | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:16 |
Vettel heeft gewoon erg veel kutte races gereden waar Leclerc af en toe nog wat heeft laten zien om het leuker te maken. | |
opreis | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:23 |
Vettel heeft ook gewoon veel pech gehad. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:24 |
Dat zeg ik niet. Maar pech levert je geen toffe race punten op. | |
Jane | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:24 |
'Erg veel' lijkt mij overdreven. Vettel heeft juist ook een paar goeie (inhaal-)races gehad, nadat hij pech had gehad. Vettel is bij lange na niet zo slecht dit seizoen als sommige mensen (inclusief de 'professionals') willen doen lijken. Het probleem is gewoon dat hij de gedoodverfde titelkandidaat was dit seizoen (want Ferrari had de beste auto) en dat alles vervolgens een beetje tegen bleek te vallen. Persoonlijk vind ik hem tot nu toe beter dan Leclerc, maar het verschil in verwachtingen tussen die twee maakt dat Vettel in de ogen van sommigen tegenvalt, terwijl hij toch meer laat zien. | |
Tarado | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:29 |
Ik denk dat Vettel in het algemeen beter gereden heeft dan Leclerc, die kan het alleen maar over 1 rondje | |
opreis | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:34 |
Maar zelfs in de qualificatie vind ik dat Vettel het beter doet. Het staat nu 6-6 geloof ik maar Vettel heeft ook vaker geen tijd kunnen zetten doordat hij autopech had | |
Tarado | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:42 |
OK maar we zijn het wel eens dat Vettel een beetje het pispaaltje is terwijl dat niet gebaseerd op zijn kwaliteiten en resultaten en dat Leclerc wat gehypt wordt voorlopig. | |
sasquatsch | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:47 |
Leclerc heeft ook een paar races gehad waarin hij duidelijk beter was dan Vettel. Bahrein en Oostenrijk bijvoorbeeld. Dus hij kan het wel meer dan over 1 rondje. Ook een hele race. Hij is alleen nog niet constant genoeg. Hij maakt nog teveel fouten. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:56 |
Precies, gemiddeld genomen is Leclerc minder dan Vettel. Maar door de uitschieters, is hij een interessantere rijder op dit moment. En dat is waar deze cijfers naar kijken. | |
fathank | zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:08 |
Classic ponzi-scheme wel D maffia is er niks bij | |
Jane | zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:11 |
Hoe was Leclerc duidelijk beter dan Vettel in Oostenrijk dan? In mijn ogen was dat juist zo'n weekend waarin Vettel enorm veel pech had, maar er uiteindelijk toch het maximale uit heeft weten te slepen. Eerst gaat z'n auto stuk in Q3 waardoor hij op P9 moet starten en vervolgens verneukt Ferrari z'n pitstop terwijl hij met een inhaalrace bezig is. Desondanks toch knap 5 plekken weten te winnen tijdens de race en 4de geëindigd. Leclerc won knap de pole dat weekend uiteraard, maar had daarbij ook wel een beetje mazzel dat de auto van z'n grootste concurrent (Vettel, idd) er in Q3 mee ophield. Vervolgens heeft hij z'n P1-positie in de race (in schone lucht!) niet vast kunnen houden. Zo kun je er ook naar kijken natuurlijk. [ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 24-08-2019 11:16:46 ] | |
RubenSosa | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:02 |
Verstappen boven Hamilton Ziggo en de nederlandse fans zeker | |
Dven | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:04 |
*niet doen* [ Bericht 87% gewijzigd door zoem op 25-08-2019 09:06:37 ] | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:13 |
Punten vertellen niet het hele verhaal he. Lewis rijdt in de beste auto. Verstappen outperformed zijn auto. Races aan een stuk. Volkomen terecht dat Verstappen door velen de beste coureur van dit seizoen genoemd wordt. Dat is ook zonder oranjebril. | |
RubenSosa | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:18 |
Punten vertellen wel het verhaal. Pas als verstappen een heel seizoen in de mercedes rijdt en Lewis in die van red bull dan kan je pas zeggen wie de betere coureur is. Nu heb je maar 1 meetpunt (feit) en dat is dat Lewis beter is omdat hij bovenaan staat. Beetje respectloos naar de meervoudig wereldkampioen om het dan maar af te doen , ja maar als..... Je kan wel zeggen dat verstappen beter is dan Gasly, ze rijden immers in de dezelfde auto. | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:21 |
Dat iemand bovenaan staat qua punten komt door: 1. hoe goed de auto is 2. hoe goed de coureur is Nummer 1 weegt het zwaarst. Veruit zelfs. De coureur maakt maar minimaal het verschil. En dat is juist waarom velen Max op 1 zetten, omdat die auto van hem helemaal niet zo goed is als die Mercedes en hij er wel elk weekend meer dan het maximale uit weet te halen. | |
vosss | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:22 |
Je bent niet de beste omdat je bovenaan staat. Je staat bovenaan omdat je auto de beste is. Of wil je dalijk ook nog beweren dat Bottas beter is dan Max, hij staat immers boven Max. Doe ff normaal man | |
Jane | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:22 |
Arme Russell, duidelijk de slechtste coureur dit seizoen. | |
RubenSosa | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:25 |
Dat verschil is dusdanig klein dat duidelijk is dat max een betere prestatie doet dan Bottas. Maar het gat met Lewis is wel heel groot. Straks ga je nog beweren dat Lewis er niks van kan. Doe ff normaal man | |
opgebaarde | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:26 |
Dus Bottas is ook beter dan Verstappen? En Gasly is beter dan o.a. Sainz, Räikkönen, Albon (!) en Ricciardo? | |
RubenSosa | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:26 |
Lewis haalt niks uit zijn auto....laatste gp haalde hij er ook niks uit. Nee, hij kan er inderdaad niks van. Echt ongelofelijk dat hij de laatste jaren zo makkelijk wereldkampioen is geworden. En al jaren niks presteert. | |
RubenSosa | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:28 |
Sainz haalt veel meer uit zijn auto dan Gasly doet. En max haalt ook wel veel uit zijn auto, maar dat maakt hem nog niet beter dan Lewis. |