abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188452015


[error]
Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen ^O^
[/error]























# Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018?
# Hoe werken grid penalties in 2018?
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?
# De aero regels voor 2019
pi_188452069
Nu wachten op nieuws uit de Mercedes hoek.
pi_188454877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:53 schreef potjecreme het volgende:
Nu wachten op nieuws uit de Mercedes hoek.
Verwacht je het in de zomerstop al?

Zou wel meer beweging in de markt brengen als Bottas het stoeltje niet krijgt. Volgens hem heeft hij al een plan B, C ...
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:02:12 #4
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188455064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Verwacht je het in de zomerstop al?

Zou wel meer beweging in de markt brengen als Bottas het stoeltje niet krijgt. Volgens hem heeft hij al een plan B, C ...
Ik zou het echt kut vinden als Ocon het Mercedes stoeltje zou krijgen.
pi_188455383
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik zou het echt kut vinden als Ocon het Mercedes stoeltje zou krijgen.
En dat Hamilton er vervolgens mee kapt en Ocon dankzij de beste auto WDC wordt :r
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:58:12 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188455425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:52 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

En dat Hamilton er vervolgens mee kapt en Ocon dankzij de beste auto WDC wordt :r
er is altijd nog een ander die dat dan ook kan worden
pi_188456911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:52 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

En dat Hamilton er vervolgens mee kapt en Ocon dankzij ondanks de beste auto geen WDC wordt *O*
O-)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188456962
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik zou het echt kut vinden als Ocon het Mercedes stoeltje zou krijgen.
Want? Ocon is een prima rijder.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:23:02 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188457043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Verwacht je het in de zomerstop al?
Eigenlijk wel. Toto Wolff zei dat ze Bottas tijdens de zomerstop gingen evalueren en dan besluiten of-ie een contractverlenging krijgt of niet. Aangezien de races in Duitsland en Hongerije nogal kut gingen, zou het niet compleet onlogisch zijn als ze iemand anders in dat stoeltje gaan zetten.
pi_188457056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Want? Ocon is een prima rijder.
mag je hier niet zeggen sinds zijn aanvaring met Max :X
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:31:31 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_188457145
quote:
12s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:24 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

mag je hier niet zeggen sinds zijn aanvaring met Max :X
Zever in pakjes.

Waarom zou je wel mogen zeggen dat je een coureur een winst/titel/goede wagen gunt maar zou je niet mogen zeggen dat je iemand iets niet gunt....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_188457163
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Toto Wolff zei dat ze Bottas tijdens de zomerstop gingen evalueren en dan besluiten of-ie een contractverlenging krijgt of niet. Aangezien de races in Duitsland en Hongerije nogal kut gingen, zou het niet compleet onlogisch zijn als ze iemand anders in dat stoeltje gaan zetten.
Onzin, beste tweede piloot uit het huidige veld.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:37:25 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188457253
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Toto Wolff zei dat ze Bottas tijdens de zomerstop gingen evalueren en dan besluiten of-ie een contractverlenging krijgt of niet. Aangezien de races in Duitsland en Hongerije nogal kut gingen, zou het niet compleet onlogisch zijn als ze iemand anders in dat stoeltje gaan zetten.
ik weet het niet, het is wel allemaal stabiel nu met een duidelijke 1e en 2e rijder met Ocon is dat ook weer een gok en misschien is het tegenwoordig niet zo'n enorm probleem meer maar Ocon is wel groot
pi_188457342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet het niet, het is wel allemaal stabiel nu met een duidelijke 1e en 2e rijder met Ocon is dat ook weer een gok en misschien is het tegenwoordig niet zo'n enorm probleem meer maar Ocon is wel groot
Ocon zal zich net als Leclerc willlen bewijzen tegenover zijn meervoudig wereldkampioen als teammaat. En daarbij net als Leclerc met regelmaat domme acties uit halen en te veel en te snel willen.

Of dat beter is dan Bottas die gewoon prima de 2de viool speelt en af en toe wat kutweekenden ertussen heeft zitten weet ik niet, maar in elk geval hoeven ze met Bottas weinig te managen qua rijders onderling.

Als ik Mercedes was zou ik Bottas gewoon in dat stoeltje laten zitten eerlijk gezegd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:52:50 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188457443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet het niet, het is wel allemaal stabiel nu met een duidelijke 1e en 2e rijder met Ocon is dat ook weer een gok en misschien is het tegenwoordig niet zo'n enorm probleem meer maar Ocon is wel groot
Ik weet ook niet wat ze gaan doen, maar dit is wat Mercedes tot nu toe naar buiten heeft gebracht.

Ze laten steeds ook zo opzichtig Ocon naast Tot staan enzo. Ik denk toch dat ze iets met ‘m willen.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:54:34 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188457464
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ze gaan doen, maar dit is wat Mercedes tot nu toe naar buiten heeft gebracht.

Ze laten steeds ook zo opzichtig Ocon naast Tot staan enzo. Ik denk toch dat ze iets met ‘m willen.
Toto is z'n manager toch dus wil hem nog wel ergens onderbrengen, dus tenzij hij in de simulator wonderen laat zien zie ik het niet gebeuren
pi_188457583
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Ocon zal zich net als Leclerc willlen bewijzen tegenover zijn meervoudig wereldkampioen als teammaat. En daarbij net als Leclerc met regelmaat domme acties uit halen en te veel en te snel willen.

Of dat beter is dan Bottas die gewoon prima de 2de viool speelt en af en toe wat kutweekenden ertussen heeft zitten weet ik niet, maar in elk geval hoeven ze met Bottas weinig te managen qua rijders onderling.

Als ik Mercedes was zou ik Bottas gewoon in dat stoeltje laten zitten eerlijk gezegd.
Ocon bij Force India was ook regelmatig huilen samen met Sainz, die kregen niet voor niets een verbod om onderling te racen. Bij Mercedes zal Ocon waarschijnlijk ook heel duidelijk worden gemaakt dat het absoluut niet de bedoeling is dat hij met veel risico Hamilton in de weg gaat rijden voor eigen glorie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:10:00 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188457622
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ocon bij Force India was ook regelmatig huilen samen met Sainz, die kregen niet voor niets een verbod om onderling te racen.
Perez.
pi_188457626
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Perez.
Eh ja, die bedoel ik natuurlijk. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:17:21 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188457704
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Want? Ocon is een prima rijder.
Tis een kwal, en overgewaardeerd coureur.
pi_188457756
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tis een kwal, en overgewaardeerd coureur.
Dit, iedereen teert maar op die F3 titel. Daar heeft hij echt niet zo heel veel laten zien met het beste materiaal van het veld.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:26:54 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188457820
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ocon bij Force India was ook regelmatig huilen samen met Sainz, die kregen niet voor niets een verbod om onderling te racen. Bij Mercedes zal Ocon waarschijnlijk ook heel duidelijk worden gemaakt dat het absoluut niet de bedoeling is dat hij met veel risico Hamilton in de weg gaat rijden voor eigen glorie.
Perez, niet Sainz ;)

Edit: oeps, spuit 11.. Eerst verder lezen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188458024
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tis een kwal, en overgewaardeerd coureur.
Hoezo een kwal? Ik vind Verstappen een grotere debiel.
pi_188458073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoezo een kwal? Ik vind Verstappen een grotere debiel.
Waarom?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:50:14 #25
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188458078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoezo een kwal? Ik vind Verstappen een grotere debiel.
Waarom is het bij een mening over Ocon relevant wat jij van Verstappen vindt?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:52:06 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188458100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:50 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Waarom is het bij een mening over Ocon relevant wat jij van Verstappen vindt?
Trolls keep on trolling.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188458104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:50 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Waarom is het bij een mening over Ocon relevant wat jij van Verstappen vindt?
Omdat het incident met Verstappen werd aangehaald :?
Lijkt mij ook de reden dat veel mensen Ocon niet moeten. Waarom zou je anders zo'n getalenteerde rijder niet moeten?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:55:19 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188458139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom zou je anders zo'n getalenteerde rijder niet moeten?
De voornaamste reden dat Ocon geen zitje heeft, is omdat-ie nog onder contract staat bij Mercedes. Niemand wil een junior opleiden voor de concurrent.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:57:54 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_188458163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoezo een kwal? Ik vind Verstappen een grotere debiel.
*Checks post-history*

:W
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_188458233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:57 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

*Checks post-history*

:W
Waar slaat dit op? :?
pi_188458238
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

De voornaamste reden dat Ocon geen zitje heeft, is omdat-ie nog onder contract staat bij Mercedes. Niemand wil een junior opleiden voor de concurrent.
Snap ik. Hopelijk krijgt ie snel een kans ipv Bottas. :)
pi_188458240
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Trolls keep on trolling.
:?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 13:17:22 #33
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188458432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat het incident met Verstappen werd aangehaald :?
Lijkt mij ook de reden dat veel mensen Ocon niet moeten. Waarom zou je anders zo'n getalenteerde rijder niet moeten?
Wie heeft dat aangehaald?
Ik niet.
pi_188458748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat het incident met Verstappen werd aangehaald :?
Lijkt mij ook de reden dat veel mensen Ocon niet moeten. Waarom zou je anders zo'n getalenteerde rijder niet moeten?
Veel mensen vonden Ocon voor dat incident al een vervelende vent (niet gek door al die (bijna) ongelukken met Perez). Je hebt gelijk dat Ocon getalenteerd is, maar een Perez is dat ook, zoals veel coureurs.

Ik zal Ocon vooral herinneren om zijn gedrag ná de crash met Verstappen, niet perse de crash zelf. Met zijn nepexcuses één dag later waar hij meteen aangeeft dat hij niks verkeerds had gedaan.

Ik zie Ocon graag terug in de F1, als iemand om voor te anti-supporteren
  donderdag 15 augustus 2019 @ 14:01:25 #35
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_188459000
Ocon heeft idd ook dat schijnheilige dat al die (semi-)Fransen lijken te hebben. Wil niet zeggen dat het geen goede coureur is, maar maakt wel dat ik persoonlijk dan wel moet gniffelen als het misgaat.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 15 augustus 2019 @ 14:54:17 #36
269692 Divje
brr brr patapim
  donderdag 15 augustus 2019 @ 15:40:59 #38
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188460171
And so is the past
pi_188460403
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Veel mensen vonden Ocon voor dat incident al een vervelende vent (niet gek door al die (bijna) ongelukken met Perez). Je hebt gelijk dat Ocon getalenteerd is, maar een Perez is dat ook, zoals veel coureurs.

Ik zal Ocon vooral herinneren om zijn gedrag ná de crash met Verstappen, niet perse de crash zelf. Met zijn nepexcuses één dag later waar hij meteen aangeeft dat hij niks verkeerds had gedaan.

Ik zie Ocon graag terug in de F1, als iemand om voor te anti-supporteren
Die grijns op die bakkes toen Verstappen op hem af kwam lopen. Etterbak.

Ik denk dat Verstappen aan het einde van het seizoen net zo'n grijns had, toen Ocon geen nieuw stoeltje had.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188460571
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die grijns op die bakkes toen Verstappen op hem af kwam lopen. Etterbak.

Ik denk dat Verstappen aan het einde van het seizoen net zo'n grijns had, toen Ocon geen nieuw stoeltje had.
vooral Jos
  donderdag 15 augustus 2019 @ 16:20:22 #41
269692 Divje
brr brr patapim
pi_188460731
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Is dat deel 2?
:D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 15 augustus 2019 @ 17:37:17 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188461973
quote:
Zo alle open deuren zijn weer ingetrapt :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188463553
Jos kan wel in die tweede auto.
pi_188463863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:04 schreef mikieu het volgende:
Jos kan wel in die tweede auto.
Brengt me op een idee voor een nieuwe raceklasse:
F1 Senior
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 15 augustus 2019 @ 19:20:06 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188463877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:19 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Brengt me op een idee voor een nieuwe raceklasse:
F1 Senior
Eerste vereiste is dan een bredere cockpit. _O-
And so is the past
pi_188464043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:19 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Brengt me op een idee voor een nieuwe raceklasse:
F1 Senior
Nog nooit van de GP Masters gehoord destijds?

  donderdag 15 augustus 2019 @ 19:49:46 #47
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_188464624
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:04 schreef mikieu het volgende:
Jos kan wel in die tweede auto.
Dan kan Prost ook wel in de Renault
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 19:50:17 #48
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_188464645
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_188474764
Ik vind Ocon ook een vervelende gast, maar zet m maar in die Mercedes. Hoe meer persoonlijke vetes op de baan hoe beter. Aan Max om het op te lossen. Het zal misschien af en toe leiden tot een crash omdat Ocon geen duimbreed wil toegeven maar Max in gevecht met Bottas, ik word er niet warm van.

Als ik Toto was zou ik overigens blind voor Bottas kiezen, prima wingman voor Lewis, en snel genoeg om Lewis te pushen.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:18:43 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188474929
Een terugblik op de eerste helft vh seizoen en een vooruitblik naar de tweede helft vh seizoen van de officiële F1-site:

https://www.formula1.com/(...)YdPdyoeod8IoNuJ.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:21:48 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188474979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:01 schreef aesop het volgende:
Ik vind Ocon ook een vervelende gast, maar zet m maar in die Mercedes. Hoe meer persoonlijke vetes op de baan hoe beter. Aan Max om het op te lossen. Het zal misschien af en toe leiden tot een crash omdat Ocon geen duimbreed wil toegeven maar Max in gevecht met Bottas, ik word er niet warm van.

Als ik Toto was zou ik overigens blind voor Bottas kiezen, prima wingman voor Lewis, en snel genoeg om Lewis te pushen.
Ocon heeft nog barweinig laten zien in de jaren dat hij het kon laten zien. Russel zet nu in zijn eerste seizoen een wagen met omgekeerde vleugels voor een Renault en rijdt (een licht overschatte) Kubica het licht uit de ogen.

Bottas nog een jaar, daarna Russel erin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_188474998
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ocon heeft nog barweinig laten zien in de jaren dat hij het kon laten zien. Russel zet nu in zijn eerste seizoen een wagen met omgekeerde vleugels voor een Renault en rijdt (een licht overschatte) Kubica het licht uit de ogen.

Bottas nog een jaar, daarna Russel erin.
Ocon heeft met minder materiaal nog nooit iets uitzonderlijks gedaan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_188475021
Gewoon voor de lol: Ocon erin in 2020 en eruit geknikkerd voor seizoen 2021 om plaats te maken voor Max. Da's wel de ultieme middelvinger! }) :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:25:52 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188475031
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:23 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ocon heeft met minder materiaal nog nooit iets uitzonderlijks gedaan.
Ook het verslaan van Max in de F3 er iedere keer bij halen _O-
Dat hij veruit de snelste auto had, Verstappen genaaid werd door een volstrekt belachelijke regel en het alsnog heel spannend was vergeten we maar voor het gemak.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:32:57 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188475111

We pick the best of 2019 so far, plus give our second-half predictions


Twelve races down and there's a lot to unpack from the first half of the 2019 season. F1 journalists David Tremayne, Mark Hughes and Will Buxton, F1 Editor-in-Chief Jonathan Reynolds, F1 Senior Writer Lawrence Barretto and F1 Staff Writer Greg Stuart share their hot takes from the season so far and make some bold predictions...

Who have been your top three drivers of 2019 so far?

Mark Hughes (Technical Writer): Lewis Hamilton, Max Verstappen and Carlos Sainz. Hamilton's victories have on occasion demanded much more than just super pace. In his pressuring of Bottas early at Silverstone and of Verstappen in Hungary, he was masterfully forcing his opponent to use more tyre than him, so as to maximise his chances of being able to pass him before the end, whilst not taking as much of his own tyre life. Verstappen has been faultless and maximised his situation. Sainz is just consistently delivering the best achievable result every time he gets a clean run.

David Tremayne (Hall of Fame F1 Journalist) Lewis, of course, because after a slightly hesitant start he really got everything together and looks so strong, illness-marred Hockenheim apart. Max, because he very rarely makes mistakes these days, is so consistent, and wrings everything out that the Red Bull has to offer. And Charles. Yes, he made mistakes in Baku, Austria and Germany, but he is frequently quicker than Sebastian and he’s still only in his second year. He’s dealing very well with the pressure at Ferrari.

Will Buxton (Digital Presenter): That’s really tough. You’d expect me to say Hamilton and yet such is his level of excellence that we almost expect him to shine. As such I’m going to leave him out as it’s kind of accepted that he’s up there. Verstappen obviously makes it in as he’s been nigh on faultless, not just in 2019 but for well over 12 months now. Racecraft, maturity, introspection... he’s fast becoming the real deal. As is his former team mate Carlos Sainz. There were many who didn’t believe he could lead a team and questioned McLaren’s decision to hire him. He’s repaid the faith, and then some. Then there’s George Russell. In incredibly difficult circumstances he is extracting everything from the machinery he’s given. Even at his former best I think Robert Kubica would have struggled to contain him.

Jonny Reynolds (F1 Editor-in-Chief): Lewis Hamilton and Max Verstappen are the obvious answers – both seemingly operating better than ever before – but who fills spot three? A few names spring to mind: Carlos Sainz, who is consistently getting the best from himself and his car in a new environment at McLaren; Charles Leclerc, who has been supremely quick, if more than a little erratic at times; any one of the rookie class of 2019; and Kimi Raikkonen, seemingly loving life as an underdog at Alfa. But I’ll plump for Sainz.

Lawrence Barretto (Senior Writer): Lewis Hamilton and Max Verstappen are without doubt the top two. It’s tempting to go for Kimi Raikkonen, who has been brilliant at Alfa Romeo, but he has been usurped by Carlos Sainz. Best of the rest and just five points adrift of Pierre Gasly and 27 points ahead of his midfield rivals, the Spaniard has been infectious at McLaren and key to their revival.

Greg Stuart (Staff Writer) Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz. With Verstappen, I love the fact that all that potential that we know is in Max is being galvanised in 2019 into a really fine racing driver, operating at what is the highest level of anyone on the grid currently. Leclerc’s year has been far from perfect, but the flashes of brilliance and the way he’s constantly developing his craft make me excited. As for Sainz, I feel he’s always flown slightly under the radar in F1, probably not helped by the fact that he came into the sport in both the same team and year as Mr Verstappen. But this season, at a rejuvenated McLaren, he’s performing superbly. If I were Mattia Binotto and looking for Sebastian Vettel’s successor at Ferrari, Sainz would be very high up on my shopping list.

What was the biggest shock in the first half of the season?

MH: The fact that the Ferrari had an underlying front end grip problem that has left it relying only on those tracks where its power advantage can overcome that. The previous two Ferraris were beautifully balanced things and somehow the technical team has lost that thread.

JR: Tough one – I could have gone for McLaren’s unexpectedly impressive revival, or Gasly’s surprisingly poor form and eventual replacement by Albon. But instead I’ve gone for Ferrari’s slump, from pre-season pacesetters to non-winners. Anyone making bold predictions based on winter testing times should do so with extreme caution, but the Scuderia just looked so supreme – even the drivers were struggling to keep a lid on their happiness. So to see them drop back so far in relation to rivals Mercedes was a massive headscratcher.

DT: Without doubt, the failure of Ferrari to win a race. Based on what we had seen in pre-season testing they seemed a shoe-in to give Mercedes a really hard time. Bar Bahrain, where Charles Leclerc was stymied by an odd engine problem, Canada where Seb and the team screwed up, and Austria where Charles got mugged, they’ve been nowhere.

LB: It’s a close-run thing between Ferrari’s failure to win a race, despite most in the paddock – including Mercedes and Red Bull – feeling they were the ones to beat this year after testing, and Red Bull-Honda’s majestic opening campaign partnership. I’ll go for the latter. There were chuckles when Red Bull Motorsport Advisor Helmut Marko predicted five race wins. They might not be laughing come the end of the year…

GS: Pierre Gasly’s failure to get on terms with the Red Bull. He’s a GP2 champion, a near-Super Formula champion, and I thought his 2018 rookie season with Toro Rosso had several fantastic moments. But it’s been hard to watch him falter this year in the way that no Red Bull driver has in the past decade, at least. His demotion to Toro Rosso will doubtless have the same humiliating, spirit-crushing effect it did on Daniil Kvyat, while simultaneously lumping pressure onto the shoulders of Alex Albon, who, while impressive in his rookie season with Toro Rosso (as Gasly was 12 months ago...) only drove an F1 car for the first time earlier this year. I’ll be watching with interest.

WB: The disappointment of Renault? The confusion of Haas? The rise of McLaren? The failure of Ferrari? It could be any of these. And more. But for me it’s Red Bull and Honda. Not that it’s gelled. Not that they’ve won races. The form of Toro Rosso last year said that was always coming. But for them to have taken two wins so soon is a huge shock.

Which race did you enjoy the most?

GS: I can’t really look past Germany, stuffed full of dramatic elements: the farce of that 50 second pit stop, the pathos of Gasly wiping himself out of the race on Albon’s Toro Rosso, the shock of the offs for Leclerc, Hamilton, Sainz, Bottas et al, the poignancy of Kvyat’s podium less than 24 hours after the birth of his first child (and what he’s been through in the last few years – see above!) – and of course Verstappen’s majestic weathering of the storm. I’ve never seen a press room acting more like a pantomime audience. Joyous.

LB: Austria. This looked like a race destined to go the way of Ferrari – and more specifically Charles Leclerc. Verstappen wasn’t expected to have the race pace, despite a strong qualifying. A victory challenge looked even less likely when he lost a bunch of places at the start. But then he found the pace to fight back and win. How did he do it? One senior figure told me after that race: “Simple. Max just wanted it more than anyone else.”

WB: Germany. It had it all, didn’t it? Throw a random rain affected spanner into the works and watch it all unfold. Loved every second of it. Even the dragstrip. Know what would make Ricard better? Covering the many kilometres of runoff with soap and water. They’ve got the sprinklers. Bring it on.

DT: Austria, Britain and Hungary all had some great moments, but for me the stand-out, most enjoyable, race was Germany. I like Hockenheim and think it’s a much more interesting track in its shortened form, and the ups and downs of weather, tyres and safety cars made it a sensational Grand Prix to watch and an even harder one to write about. There was literally never a dull moment and it was deeply satisfying to see a race that silenced F1’s critics.

MH: Probably Hungary. Not only a classic contest between two teams and two different strategies, but also a showdown race of king and pretender.

JR: How to choose? The last four races in particular have been nothing short of staggering, with each bringing something new to the table. I loved the last-gasp drama of Austria and Hungary, and the ridiculously quick wheel-to-wheel battles of Britain. But for sheer what-the-hell-is-going-to happen-next unpredictability, I have to go for Germany. I was on the edge of my seat (and jumping off it!) all race.

What was the single best individual performance?

DT: Lewis in Monaco or Silverstone? Max in Austria or Hockenheim? Charles in Bahrain? All worthy, yet each could be expected, given their calibre. So I’ll go for an obscure one: Alex Albon in Germany. He had never driven an F1 car in the wet prior to the start, yet at one stage was running fourth on merit. And had Toro Rosso gambled on an early final tyre stop for him, rather than lower-placed team mate Danill Kvyat, he might have been in with a chance of a very high podium placing…

JR: I was initially going to pick either Verstappen’s winning drive in Austria or Hamilton’s in Hungary. Both were similarly extraordinary in that they required the drivers to at one point or other get their heads down and relentlessly produce qualifying laps, one after the other. But I think I’ll go for Charles Leclerc’s near-miss in Bahrain. Ok, it might not have ended with victory, but let’s not forget, this was just his second race for ‘the big team’ and he looked like he had ice water running through his veins, comfortably outpacing team mate Vettel – ostensibly supposed to be leading the team - in both qualifying and the race. A stunning signifier of what’s to come.

MH: It's between Verstappen in Austria (catching and passing Leclerc), Vettel in Germany (from last on the grid to 2nd) or Hamilton in Hungary (superbly judged win over Verstappen). I'll go Hamilton in Hungary, but give a nod also to Albon in Hockenheim (fantastic in his first wet race).

LB: A left-field choice would be George Russell’s efforts in Hungarian GP qualifying. A fair choice would be Lewis Hamilton’s mighty performance in Hungary. But I’ll go for Sebastian Vettel’s fight back from last to second on home soil in Germany. It didn’t make up for the lost win the previous year, but showed that he is certainly not done yet after a less than stellar 12 months.

WB: Alex Albon in China was massive. To come back from his first major screw-up of the year and to bounce back with such devastating aplomb was sensational to watch. And is just one of the reasons Red Bull want to see how he will do in the big team. Coming so soon in his F1 career, it was a moment that could define him.

GS: Max Verstappen has been stunning this year, and of course Lewis has put in some great performances – even if I feel that, despite the results, he’s been a little off-kilter. But for me, the way Charles Leclerc drove throughout the Bahrain Grand Prix weekend was exemplary, given the pressure he must surely have been feeling, somewhere beneath that ice-cool, world-wise exterior, as a nearly-new Ferrari driver. And the dignity with which he accepted the eventual loss, coming as it did through no fault of his own, almost made me embarrassed to think of how inadequate by comparison my own levels of maturity were when I was 21 – and probably still are now!

What are you most looking forward to after the summer break?

MH: Ferrari's victory at Monza...

LB: Seeing how Alexander Albon gets on at Red Bull and how Pierre Gasly responds to being demoted to Toro Rosso. I rate both of them and expect Albon to excel and Gasly to remind Red Bull bosses that he not only has the speed but is capable of taking a knock and hitting straight back.

JR: Hopefully more of Lewis versus Max. This is the rivalry we’ve wanted for so long – the potential G.O.A.T against the young pretender to his crown. If Ferrari can get involved too, all the better.

GS: I’d like to see both Sebastian Vettel and Ferrari re-discover their form. The last few races from Vettel have been some of his strongest so far in 2019, and I think he’s earned a repeat of his win in Belgium 12 months ago. As for Ferrari, I’d love it if they turned up to Spa having finally unlocked the secrets of the SF90. As to whether they will or not...

DT: Spa and Monza, for a start. I love charismatic, classic circuits where ghosts still race. I’m also looking forward very much to a lot more Lewis v Max as Red Bull and Honda continue to keep pushing Mercedes. And to keeping up the watching brief on the progress of the three British rookies: Lando Norris, Alex Albon and George Russell. Dare one hope that Team Willie’s upswing in Hungary continues?

WB: The continuing rise of Verstappen and Red Bull. While I still believe Mercedes and Hamilton have another gear they’ve not yet shown us, I’m hopeful that in the latter stages of the year the battle gets closer and we have a run in for the title. That, and pizza in Monza.

Make one bold prediction for the remainder of the year…

WB: Ferrari won’t win a race in 2019. Actually, that might not seem so bold given their season so far. Okay. A McLaren podium. And Sade to make an appearance on team radio and sing 'Smooth Operator' to Carlos.

LB: I reckon Charles Leclerc will finish ahead of Ferrari team mate Sebastian Vettel in the drivers’ standings.

JR: Max will win more races in the second half of the season than Lewis, the traditional king of the calendar’s second act. Red Bull might not have the legs in Spa and Monza (where Ferrari could be electric), but in Singapore, Mexico and Brazil at the very least, Max will be right there.

GS: It’s much easier to be ‘pie in the sky’ with these predictions at the start of the year, before the season’s narrative has properly taken shape. Nonetheless, momentum suggests that Carlos Sainz’s first F1 podium is coming down the tracks – and I’ll go ahead and predict its arrival for 2019.

DT: On their current form I predict that Ferrari will struggle to win a race before the end of the season. If you look at things, they should have won in Bahrain, Canada and Austria, but they haven’t looked really competitive elsewhere. And notwithstanding that they should pick up pace at places such as Spa or Monza, I still don’t think they have everything they need to get the job done, compared with Mercedes and the increasingly threatening Red Bull-Honda.

MH: Another one? Errrm, the tectonic plate movement in the driver market. Something big is brewing. Two sensational moves.

© 2003-2019 Formula One World Championship Limited

https://www.formula1.com/(...)YdPdyoeod8IoNuJ.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:43:11 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188475211
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:20 schreef bianconeri het volgende:
Jammer van Gasly.
Natuurlijk sneeuwde hij dit jaar volledig in, maar om hem halverwege het seizoen al er uit te gaan zetten? Vind ik persoonlijk echt te vroeg. Het is niet dat het dramatisch was. En het is niet dat je een betere optie hebt dan dat Gasly was.

Ben wel blij dat het niet Kvyat is zoals heel veel riepen als vervanging. Die vent heeft al aangetoond het niet aan te kunnen.
Met Kvyat naast Max kan RB 2de worden in het constructeurskampioenschap. Met Albon is dat nog een groot vraagteken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_188475293
Ik denk dat ze vooral kijken naar wie ze volgend jaar in de RBR willen zetten, omdat ze dan voor het kampioenschap willen gaan.

Gasly valt nu tegen en door nu Albon naast Verstappen te zetten kunnen zie zien hoe hij het in de RBR doet. Gasly kunnen ze dan vergelijken met Kvyat en als die Gasly zoek rijdt, kunnen ze altijd nog besluiten Kvyat terug in de RBR te zetten, mocht Albon ook tegenvallen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:50:26 #58
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188475301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met Kvyat naast Max kan RB 2de worden in het constructeurskampioenschap. Met Albon is dat nog een groot vraagteken.
Nouja met kvyat is dat op zich ook geen zekerheid.
And so is the past
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:51:14 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188475308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat het incident met Verstappen werd aangehaald :?
Lijkt mij ook de reden dat veel mensen Ocon niet moeten. Waarom zou je anders zo'n getalenteerde rijder niet moeten?
Ik vond het al een idioot voordat hij Max eraf knalde. Dat heeft mijn mening alleen maar bevestigd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:52:55 #60
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188475328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:23 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ocon heeft met minder materiaal nog nooit iets uitzonderlijks gedaan.
Dit dus, ik vind het supertalent van Ocon nog niet zo bewezen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:53:06 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188475331
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nouja met kvyat is dat op zich ook geen zekerheid.
Niks is een zekerheid, maar Kvyat is aan een goed seizoen bezig. Denk dat hij, met de huidige RB, prima kan knokken met de Ferrari's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:58:57 #62
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_188475393
Het blijft toch jammer van die actie van papa Sainz.
Ik denk dat Carlos terug naast Max het meest effectief zou zijn. Hij is echtwel the best of the rest tot nu toe dit seizoen.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:01:16 #63
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188475427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niks is een zekerheid, maar Kvyat is aan een goed seizoen bezig. Denk dat hij, met de huidige RB, prima kan knokken met de Ferrari's.
Mijn water zegt dat Albon gewoon gaat schroeien in de RB.
And so is the past
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:12:08 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188475561
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mijn water zegt dat Albon gewoon gaat schroeien in de RB.
Ik hoop dat je water het goed heeft. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_188476940
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

We pick the best of 2019 so far, plus give our second-half predictions


Je zou bijna gaan denken dat het Hamilton is die goed presteert, met zoveel races en kwalilficaties dat invalkracht Bottas het beter deed, ipv de Mercedes.

Als ik Mercedes was zou ik maar eens rondkijken naar een coureur nog middelmatiger dan Ocon want anders wordt het helemaal niks met die marketingcampagne van Hamilton als groot kampioen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:26:14 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188477081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:52 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dit dus, ik vind het supertalent van Ocon nog niet zo bewezen.
Het enige wat je van Ocon kan zeggen is eigenlijk dat hij van de wheel-to-wheel gevechten met Perez :') vaker het slachtoffer dan de dader was. Nipt!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:28:29 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188477109
Perez is natuurlijk voor een paydriver wel ietsje bovengemiddeld getalenteerd. Een heel klein beetje!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:33:08 #68
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188477152
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik hoop dat je water het goed heeft. :)
M'n water dacht een maand geleden ook dat de switch ging gebeuren dus zal wel goed komen. 8-).
And so is the past
pi_188477387
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het blijft toch jammer van die actie van papa Sainz.
Klinkt misschien hard, maar hij zou eigenlijk de band met zijn vader ietwat moeten loslaten (ik zeg niet compleet los, alleen zó dat pa geen inmenging meer heeft in zijn zoons F1 carriere).

Als je Carlos en Max nu vaak ziet, vooral tijdens driver parades, gaan ze erg leuk met elkaar om, tussen hen is er dus niets (meer) mis wat dat betreft.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_188477452
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:48 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Klinkt misschien hard, maar hij zou eigenlijk de band met zijn vader ietwat moeten loslaten (ik zeg niet compleet los, alleen zó dat pa geen inmenging meer heeft in zijn zoons F1 carriere).

Als je Carlos en Max nu vaak ziet, vooral tijdens driver parades, gaan ze erg leuk met elkaar om, tussen hen is er dus niets (meer) mis wat dat betreft.
Mannen zijn geen wijven. Die kunnen nog wel leuk met elkaar omgaan...
pi_188477470
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:28 schreef XL het volgende:
Perez is natuurlijk voor een paydriver wel ietsje bovengemiddeld getalenteerd. Een heel klein beetje!
Beter dan Bottas?
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:54:00 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188477513
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:48 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Klinkt misschien hard, maar hij zou eigenlijk de band met zijn vader ietwat moeten loslaten (ik zeg niet compleet los, alleen zó dat pa geen inmenging meer heeft in zijn zoons F1 carriere).

Als je Carlos en Max nu vaak ziet, vooral tijdens driver parades, gaan ze erg leuk met elkaar om, tussen hen is er dus niets (meer) mis wat dat betreft.
mwa ik denk toch dat hij aan papa te danken heeft dat hij nog een stoeltje kreeg bij McLaren
pi_188477624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mannen zijn geen wijven. Die kunnen nog wel leuk met elkaar omgaan...
Nu overschat je sommige mannen, neem alleen maar dit forum... :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:09:05 #74
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188478499
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
And Charles. Yes, he made mistakes in Baku, Austria and Germany, but he is frequently quicker than Sebastian and he’s still only in his second year. He’s dealing very well with the pressure at Ferrari.
Beetje raar om Charles veren in zijn reet te steken.

Wat vond dit heerschap van Max toen hij een paar fouten maakte? Ongetwijfeld niet zo vol lof. Gok ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')