abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188451567
Welkom bij deel 18 van


Originele openingspost van Stratotanker:

quote:
Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)




















En door.....
Tap tap tap
pi_188451582
Fipo
pi_188452222
Iemand al naar de uitverkoop van Intratuin geweest? Vestiging in ter aar geeft 40% korting op de planten.
Helaas is mijn budget vorige week al besteed _O-
pi_188452267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:02 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand al naar de uitverkoop van Intratuin geweest? Vestiging in ter aar geeft 40% korting op de planten.
Helaas is mijn budget vorige week al besteed _O-
Ik heb vooral geen ruimte meer. En ik zie zoveel leuke potjes :@

M'n nieuwste aanwinsten:

Tap tap tap
pi_188452352
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb vooral geen ruimte meer. En ik zie zoveel leuke potjes :@

M'n nieuwste aanwinsten:

[ afbeelding ]
Die is wel echt heel leuk ♥️
pi_188452428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb vooral geen ruimte meer. En ik zie zoveel leuke potjes :@

M'n nieuwste aanwinsten:

[ afbeelding ]
Dat word inderdaad ook een probleem :+
Ik heb nog wat kleine potjes staan om te vullen, maar koop telkens te grote planten O-)
pi_188453047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb vooral geen ruimte meer. En ik zie zoveel leuke potjes :@

M'n nieuwste aanwinsten:

[ afbeelding ]
Oh waar heb je die vandaan O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188453088
Heb de pannenkoekenplant naar mijn kamer verplaatst en meteen twee flinke stekjes op water gezet. Eens kijken hoe ie het daar doet.

Ben erachter gekomen dat de plant die mijn ouders niet meer mooi vinden een Senecio barbertonicus ook wel 'himalaya' is. Is te hoog geworden voor het doel en wat kaal aan het worden. Ik ga hem waarschijnlijk overpotten in een grotere pot en een mooi ander plekje zoeken.

Morgen of vrijdag even kijken voor wat nieuws op de vensterbank.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 14 augustus 2019 @ 23:38:42 #9
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_188453136
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:28 schreef Goitske het volgende:

[..]

Oh die is ook grappig! Hoe geef je die water gewoon beetje besproeien?
Ja! Ik doe zo nu en dan een beetje besproeien met een planten spuit. En eens in de zoveel tijd goed onderdompelen. Tenminste dat zeiden ze online, maar voorlopig groeit ie lekker goed met om de paar dagen besproeien!
pi_188454854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh waar heb je die vandaan O+
Potje is van de kwantum ;)
Tap tap tap
  donderdag 15 augustus 2019 @ 07:09:51 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188454857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:02 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand al naar de uitverkoop van Intratuin geweest? Vestiging in ter aar geeft 40% korting op de planten.
Helaas is mijn budget vorige week al besteed _O-
Ik zou wel willen maar ben vanaf zaterdag op vakantie dus komt niet zo best uit. Doen ze vaker dit soort dingen? :@
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188454883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Potje is van de kwantum ;)
Nice!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188455480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:02 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand al naar de uitverkoop van Intratuin geweest? Vestiging in ter aar geeft 40% korting op de planten.
Helaas is mijn budget vorige week al besteed _O-
Ik had mn budget ook al volledig besteed helaas. Maar toch even getwijfeld _O-
pi_188455689
Vraag: ik moet deze cactus / opuntia zaterdag ophalen maar dit exemplaar is meer dan twee meter hoog. Voor transport en herplaatsing is dit niet praktisch. En daarbij is hij niet heel mooi meer. Ik kan natuurlijk de schijven er afzonderlijk vanaf halen en stekken, maar het liefste wil ik de bovenkant in tact laten. Kan ik hiervan een kopstek nemen, laten drogen en weer planten?


  Spellchecker donderdag 15 augustus 2019 @ 09:28:05 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188455719
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zou wel willen maar ben vanaf zaterdag op vakantie dus komt niet zo best uit. Doen ze vaker dit soort dingen? :@
Ze zijn alweer volop aan de gang voor de kerstverkoop. M.a.w: de winkel moet leeg ;)
pi_188455768
Hmm ik twijfel of ik ga vrijdag avond even naar Nuenen of Zaterdag naar Halsteren. Moet nog wat potjes hebben voor in de badkamer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188456653
Ik heb laatst ook voor de derde of vierde keer wat nieuws in deze potjes gedaan: alles groeit eruit of gaat dood :D

Tap tap tap
pi_188456681
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:52 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb laatst ook voor de derde of vierde keer wat nieuws in deze potjes gedaan: alles groeit eruit of gaat dood :D

[ afbeelding ]
Die met dat roze is heel leuk O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188456943
Ik heb deze nog. Denk dat de triostar wel in een grotere pot moet.



In de OP staat trouwens een foto van een pannenkoekje in een katten potje. Die is alweer een tijdje verpot want werd een grote jongen. Ondertussen staat er een andere in die eigenlijk ook over moet :+ Maar zo is hij nu. Wel wat krullende blaadjes wat kan dat zijn? Te weinig water?


Ik stik ondertussen van de pannenkoeken plantjes. Gelukkig genoeg vrienden die voor de klas staan enzo en wel een plantje in de klas willen _O- mijn oudste vind ik wel steeds mooier worden.



En deze blijft grappig. Weet niet of ik die al eens gepost had.



Hebben jullie planten in de badkamer trouwens? Ik heb een varen, pothos en twee pannenkoeken in de badkamer staan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188460122
Pannekoekjes en ik zijn nog steeds geen vrienden. Hij blijft maar blaadjes verliezen. Hopelijk gaat het op zijn nieuwe, iets zonnigere, plekje beter.


Oeps O-) Toch even langs de intratuin gereden


Dit was vorige week mijn buit. Deze zag ik niet meer staan net of maar 1 zielig exemplaar, dus ik heb geen spijt dat ik ze toen al had gekocht :D
pi_188460134
Wat is die hele linkse?
En is die korting bij alle Intratuinen op de kamerplanten?
Tap tap tap
pi_188460146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb deze nog. Denk dat de triostar wel in een grotere pot moet.

[ afbeelding ]

In de OP staat trouwens een foto van een pannenkoekje in een katten potje. Die is alweer een tijdje verpot want werd een grote jongen. Ondertussen staat er een andere in die eigenlijk ook over moet :+ Maar zo is hij nu. Wel wat krullende blaadjes wat kan dat zijn? Te weinig water?
[ afbeelding ]

Ik stik ondertussen van de pannenkoeken plantjes. Gelukkig genoeg vrienden die voor de klas staan enzo en wel een plantje in de klas willen _O- mijn oudste vind ik wel steeds mooier worden.

[ afbeelding ]

En deze blijft grappig. Weet niet of ik die al eens gepost had.

[ afbeelding ]

Hebben jullie planten in de badkamer trouwens? Ik heb een varen, pothos en twee pannenkoeken in de badkamer staan.
k heb een hele zwik pannenkoekjes en raak ze aan de straatstenen niet kwijt. M'n eerste stekjes van twee jaar geleden heb ik toen gehouden want eerstgeborenen he, en drie daarvan leggen zowat het loodje ineens, en eentje doet het heel goed. De nieuwe stekjes hadden ook even een dikke dip, maar veren nu weer terug. Ik kan me herinneren dat ze vorig jaar eind zomer ook liepen te kloten, dus het komt wel weer goed en anders *kuch* kliko *kuch*
Tap tap tap
pi_188460173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:37 schreef CherryLips het volgende:
Wat is die hele linkse?
En is die korting bij alle Intratuinen op de kamerplanten?
van de onderste foto? Philodendron white measure/birkin.
Intratuin heeft minimaal 20% korting op alle planten volgens mij, maar het verschilt per vestiging.
pi_188460300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:41 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

van de onderste foto? Philodendron white measure/birkin.
Intratuin heeft minimaal 20% korting op alle planten volgens mij, maar het verschilt per vestiging.
O. Die is mooi. Kak.
Tap tap tap
pi_188540166
Bij Intratuin 2 roze Anthuriums gekocht die in een rek stonden met 50% korting. Waren 7,99 maar ging 1 euro korting af, want het was tot 50% |:( Dat had ik er dus niet goed bij zien staan....

Iemand wel eens zo'n grote plant bij Aldi gekocht? Is dat wat? vanaf donderdag: https://www.aldi.nl/onze-(...)wekers-trots-planten
pi_188541189
Niet bij de Aldi maar de kleinere planten bij de Lidl wel die gaan goed
pi_188541301
Ik heb wel vaker planten bij supermarkten gekocht. Eigenlijk altijd wel goed.
Tap tap tap
pi_188542740
Thanks, ga ik donderdag even proberen om langs te gaan.
pi_188544993
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 17:00 schreef NedKelly het volgende:
Bij Intratuin 2 roze Anthuriums gekocht die in een rek stonden met 50% korting. Waren 7,99 maar ging 1 euro korting af, want het was tot 50% |:( Dat had ik er dus niet goed bij zien staan....

Iemand wel eens zo'n grote plant bij Aldi gekocht? Is dat wat? vanaf donderdag: https://www.aldi.nl/onze-(...)wekers-trots-planten
Prima planten bij Aldi en Lidl hoor.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188654178
Ik heb ze niet gevonden bij 3 aldi's -O-

Zag vandaag bij de Jumbo banenenplanten staan en dus gelijk eentje meegenomen. Die bij de plus zijn steeds zo zielig zou ze bijna mee nemen om ze te vertroetelen
pi_188654598
Mijn monstera gaat alweer dood. Ik weet niet wat er steeds verkeerd gaat -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188654618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn monstera gaat alweer dood. Ik weet niet wat er steeds verkeerd gaat -O-
Te veel water, te weinig water, te veel licht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188655011
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Te veel water, te weinig water, te veel licht.
Kan van alles zijn dus :+ Misschien kan het niet tegen de peelrand breuk :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188655072
Of teveel vocht of, door mijn ervaring, trips. Uhl trips
pi_188655113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:56 schreef Koettie het volgende:
Of teveel vocht of, door mijn ervaring, trips. Uhl trips
Heb hem helemaal bekeken maar heeft geen beestjes ofzo.

Nou ja als hij echt dood gaat moet ik een andere plant verzinnen. Zijn die trio stars lastig?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188655439
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn monstera gaat alweer dood. Ik weet niet wat er steeds verkeerd gaat -O-
Staat hij in direct zonlicht? Monstera is een schaduw plant dus licht is fijn maar geen directe zonlicht
Ik heb die van mij niet voor het raam staan maar op een plek waar wel voldoende licht is
pi_188655517
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:14 schreef Goitske het volgende:

[..]

Staat hij in direct zonlicht? Monstera is een schaduw plant dus licht is fijn maar geen directe zonlicht
Ik heb die van mij niet voor het raam staan maar op een plek waar wel voldoende licht is
Hij staat licht maar niet in direct zonlicht :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188655640
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij staat licht maar niet in direct zonlicht :)
donkerder zetten. Zet hem ergens in een verre hoek, of in de hal, ofzo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188655655
Doe van mij heeft uurtje per dag volle zon en doet het daar prima op.
pi_188655663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

donkerder zetten. Zet hem ergens in een verre hoek, of in de hal, ofzo.
Zou ik ook proberen

Mijn moeder had hem vroeger ook ergens in een hoek
pi_188655692
Zal hem eens achter de kast zetten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188655806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:25 schreef Koettie het volgende:
Doe van mij heeft uurtje per dag volle zon en doet het daar prima op.
Die van mij staat ook relatief licht. Dan staat qua groei echter wel de turbo erop, en dan moet je zorgen dat je correct voldoet aan de water- en voedingsbehoefte. Als de plant het lastig heeft, dan is het voor een schaduwplant beter om die daadwerkelijk in de schaduw te zetten. De groei gaat dan veel rustiger en dan reageert de plant dus ook minder heftig op fouten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188655827
Die van mij staat vrij licht en gaat als een tierelier. Geen droge plekken of wat dan ook. Hij krijgt ook geen extra voeding van me want hij groeit al snel zat :@
Tap tap tap
pi_188655913
Hij groeit ook voor geen meter. Heb een tijd terug vanwege de aaltjes wat meer water moeten geven maar ook niet te nat ofzo.

Heb ook onder de pot in de buitenpot nog korrels liggen zodat hij nooit rechtstreeks in het water staat mocht hij eens teveel krijgen enzo. Ik weet het echt niet meer. -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188656443
Ik ben drastisch gaan snoeien....... Altijd spannend.
Ik heb mijn stippenbegonia blad voor blad op water gezet (met stengeldeel). Binnen één week al de eerste wortels en na een paar weken alles in de grond kunnen zetten. Nu superveel kleine stekjes in grotere potten. Hopelijk heb ik hierdoor volleren planten.

Ook mijn scindapsus ging al over de grond (bijna 3meter lang). Ook allemaal gesnoeid en op water gezet. Hopelijk snel worteltjes.

Ook mijn Monstera variegata moest eraan geloven. Ik ben ooit gestart met een stek met twee bladeren. Dat waren er inmiddels 5. Ik heb deze ook gesnoeid en op water staan....... Hopelijk kan ik nu een vollere plant maken als ze aanslaan.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_188664364
Hahaha Bas, ik vind het knap dat jouw stippenbegonia überhaupt nog leeft, die van mij zat echt geen leven meer in :’)

Ik heb vorige week weer 4 nieuwe planten gekocht... oepsie!

Ik kwam de birkin tegen en dacht, “ah kijk, daar hadden we het van de week over, die neem ik ook wel even mee :p” en verder nog 3 “miniplantjes” voor 5 euro, waarbij ik bij die ctenanthe dacht dat er 3 dezelfden naast elkaar stonden, maar dat bleek 1 “mini” te zijn. Verder een calathea network die ik nog nooit in mini-versie was tegengekomen, en de marble queen, want die had ik ook nog niet en 3 voor 5 euro en ze zijn allemaal zo leuk O+

En super toffe ervaring vorige week... ik was even met mn vriend + schoonouders in een intratuin, en daar hadden ze 2 giga monstera variegata’s staan, met een bordje erbij dat ze vanaf medio 2020 de variegata’s gaan verkopen, maar ik was zó in de war of ze echt waren dat ik er naartoe ben gerend en even heb gevoeld :’) vervolgens een kwartier met de medewerker gepraat die het geregeld had en die die planten dus de hele dag in de gaten houdt, terwijl de schoonfamilie stond van ???????
pi_188664480
Oh ja welke intratuin? Ik wil ook zo graag een Variegata... En die dan wel in leven houden aub :'(

Ik zit er aan te denken een vocht meter te kopen voor die monstera.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188664502
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:12 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hahaha Bas, ik vind het knap dat jouw stippenbegonia überhaupt nog leeft, die van mij zat echt geen leven meer in :’)

Ik heb vorige week weer 4 nieuwe planten gekocht... oepsie!
[ afbeelding ]
Ik kwam de birkin tegen en dacht, “ah kijk, daar hadden we het van de week over, die neem ik ook wel even mee :p” en verder nog 3 “miniplantjes” voor 5 euro, waarbij ik bij die ctenanthe dacht dat er 3 dezelfden naast elkaar stonden, maar dat bleek 1 “mini” te zijn. Verder een calathea network die ik nog nooit in mini-versie was tegengekomen, en de marble queen, want die had ik ook nog niet en 3 voor 5 euro en ze zijn allemaal zo leuk O+

En super toffe ervaring vorige week... ik was even met mn vriend + schoonouders in een intratuin, en daar hadden ze 2 giga monstera variegata’s staan, met een bordje erbij dat ze vanaf medio 2020 de variegata’s gaan verkopen, maar ik was zó in de war of ze echt waren dat ik er naartoe ben gerend en even heb gevoeld :’) vervolgens een kwartier met de medewerker gepraat die het geregeld had en die die planten dus de hele dag in de gaten houdt, terwijl de schoonfamilie stond van ???????
Ik heb echt zes stippenbegonia's en er zitten witte bloemen aan één van de stekjes _O- Je mag zo wat stekjes ophalen.
Tap tap tap
pi_188664636
Ik heb toch eens wat foto's gemaakt van mijn monster.

Heb hem nu naast de kast gezet. De foto is lichter dan dat hij nu eigenlijk staat.






Zelfs de nieuwe blaadjes gaan dood.



I solemnly swear i'm up to no good
pi_188664848
Is die bruine rand zacht of krokant?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')