abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188443827
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat-ie zo duur is. Peter Plasman.

Met je grote hoeveelheid afkeer.
Maar wie zegt dat zij zoveel geld betaald aan hem? En wie zegt dat ze hem speciaal voor deze zaak in de arm hebben genomen? Zoveel vragen, 0 antwoorden. Enkel afkeer dus.
pi_188443841
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:01 schreef PendantVingertjeBijter het volgende:

[..]

Heeft Halsema invloed uitgeoefend? Waarom wordt haar zoon bv in Haarlem voorgeleid, en niet in Amsterdam?

Je zou je eens kunnen verdiepen in rol van een burgemeester tov plaatselijke politie
pi_188443847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:01 schreef PendantVingertjeBijter het volgende:
Halsema haar enige zwakke plek lijken haar kinderen.
En haar hypocrysie inzake klimaat en milieusparende maatragelen, dat lijken vooral beperkingen die ze aan het gepeupel wil opleggen terwijl zij er zelf achteloos op los leeft. Na haar de zondvloed lijkt het wel. _O-
pi_188443859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:00 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

waarom zou je een ouderschapstest doen als je geen ouder bent :')
Zo, ben je nu echt zo traag van begrip of heb je gewoon je dag niet :D

Lees aub even rustig terug.

Jij stelt dat een bewijs van goed ouderschap goed zou zijn bij de aanstelling van een burgemeester, want volgens jou zijn ook opvoedkundige skills belangrijk voor dit vak.

En wat nou als een kandidaat zonder kinderen burgemeester wil worden. Die kan dan niet dat bewijs van goed ouderschap tonen wat jij zogezegd een vereiste vindt voor de functie.

Mag iemand zonder kinderen (en dus geen opvoedkundige skills) zich dan wel kandidaat stellen voor burgemeester? Of mogen alleen mensen waarvan de opvoedkundige skills zijn bewezen burgemeester worden?
pi_188443861
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En haar hypocrysie inzake klimaat en milieusparende maatragelen, dat lijken vooral beperkingen die ze aan het gepeupel wil opleggen terwijl zij er zelf achteloos op los leeft. Na haar de zondvloed lijkt het wel. _O-
Hier gaat iets mis met quoten, dit zei ik nergens.
pi_188443862
quote:

[..]

Mijn vermoeden is dat Halsema op een subtiele manier invloed heeft uitgeoefend om de best mogelijke uitkomst voor haar zoon te krijgen, maar niet genoeg om haar in problemen te brengen. Heel eerlijk, dat zou ik waarschijnlijk ook doen als het om een kind ging. Zij is politiek inderdaad slim genoeg om te weten wat kan en wat niet kan, maar men gaat nu natuurlijk alles met de stofkam door. Integer of niet, ik ben met name het zwarte schoolincident niet vergeten: Halsema haar enige zwakke plek lijken haar kinderen.
Weet ik niet meer? Heb wel haar boek gelezen waarin ze daarover vertelt, maar dat is ook alweer een tijdje geleden.
quote:
Ik heb zelf vooral 2 vragen.

Waarom is het gelekt? Zit daar simpel geldelijk gewin achter of gaat het hier om een oprechte klokkenluider die een misstand zag en daar ruchtbaarheid aan wilde geven?
Ik kan me dat laatste niet voorstellen. Aan veel dingen zitten luchtjes, maar niet aan dit.
quote:
Heeft Halsema invloed uitgeoefend? Waarom wordt haar zoon bv in Haarlem voorgeleid, en niet in Amsterdam? In Amsterdam wordt het bezit van een nep vuurwapen zwaarder bestraft dan in Haarlem, dat zou dus een reden kunnen zijn.
Daar geeft ze antwoord op in haar brief. (maar goed, dat kan ook een verdraaiing van de werkelijkheid zijn.
quote:
Het hele zaakje stinkt gewoon teveel. En omdat het hier om de burgemeester van Amsterdam gaat mag er best gekeken worden uit welk putje die stank komt.
De Telegraaf laat het stinken met hun tendentieuze verhaal. Wat mij betreft de omgekeerde wereld. Telegraaf :r .
Somebody that I used to know
pi_188443873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:55 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Criminaliteit heb je in verschillende gradaties. Ik wil je daar wel een 3 uur durende cursus over geven, maar daar heb ik nu geen tijd voor.
En om op je tamelijk kansloze vraag een antwoord te geven, acht ik de kans van mislukte opvoeding het kleinst als je zelf geen kinderen hebt. Want ja, je hebt immers geen kinderen h.
Goedzo!!
Een cursus van jou lijkt me niet heel erg leerzaam gezien je nogal stupide opmerkingen over opvoeding en je indeling van criminaliteit waarin je je eigen strafbare feiten, het ontvreemden van statiegeld waardoor de winkelier benadeelt, als minder beoordeelt als die van de zoon van Halsema, wat lijkt te gaan om wat baldadig gedrag op een verlaten woonboot.

Wel bijzonder van een zelfbenoemde criminaliteit deskundige om een slachtofferloos delict zwaarder aan te rekenen dan zijn eigen strafbare feit met een slachtoffer. Waarom jouw strafbare feit je moeder niet aangerekend mag worden maar die van de zoon van Halsema wel is ook wel een bijzondere, dat kun je vast beter uitleggen en ik denk niet dat je daar 3 uur voor nodig hebt

Het klopt wel wat je zegt dat je niet kun falen in de opvoeding van je kinderen als je die niet hebt maar jij stelde toch echt dat je als burgemeester ook over opvoedkundige kwaliteiten moet beschikken maar hoe bewijs je dat als je geen kinderen hebt Einstein?
pi_188443876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hier gaat iets mis met quoten, dit zei ik nergens.
Klopt! Excuus voor de verwarring!
pi_188443911
quote:

[..]

Mijn vermoeden is dat Halsema op een subtiele manier invloed heeft uitgeoefend om de best mogelijke uitkomst voor haar zoon te krijgen, maar niet genoeg om haar in problemen te brengen. Heel eerlijk, dat zou ik waarschijnlijk ook doen als het om een kind ging. Zij is politiek inderdaad slim genoeg om te weten wat kan en wat niet kan, maar men gaat nu natuurlijk alles met de stofkam door. Integer of niet, ik ben met name het zwarte schoolincident niet vergeten: Halsema haar enige zwakke plek lijken haar kinderen.

Waarom is het gelekt? Zit daar simpel geldelijk gewin achter of gaat het hier om een oprechte klokkenluider die een misstand zag en daar ruchtbaarheid aan wilde geven?

Heeft Halsema invloed uitgeoefend? Waarom wordt haar zoon bv in Haarlem voorgeleid, en niet in Amsterdam? In Amsterdam wordt het bezit van een nep vuurwapen zwaarder bestraft dan in Haarlem, dat zou dus een reden kunnen zijn.

Het hele zaakje stinkt gewoon teveel. En omdat het hier om de burgemeester van Amsterdam gaat mag er best gekeken worden uit welk putje die stank komt.
Ik vermoede dat degene die het gelekt heeft er heel veel geld voor heeft gekregen en dat de Telegraaf ook wist dat Halsema's zwakke punt haar kinderen zijn.

Dus dat ze voor die kinderen heel veel op het spel zet.

Vandaar ook die brief die helemaal niet had gehoeven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:08:45 #85
445346 -Chakotay-
A-koo-chee-moya
pi_188443913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:05 schreef FYazz het volgende:

[..]

Zo, ben je nu echt zo traag van begrip of heb je gewoon je dag niet :D

Lees aub even rustig terug.

Jij stelt dat een bewijs van goed ouderschap goed zou zijn bij de aanstelling van een burgemeester, want volgens jou zijn ook opvoedkundige skills belangrijk voor dit vak.

En wat nou als een kandidaat zonder kinderen burgemeester wil worden. Die kan dan niet dat bewijs van goed ouderschap tonen wat jij zogezegd een vereiste vindt voor de functie.

Mag iemand zonder kinderen (en dus geen opvoedkundige skills) zich dan wel kandidaat stellen voor burgemeester? Of mogen alleen mensen waarvan de opvoedkundige skills zijn bewezen burgemeester worden?
Ik sprak in het algemeen over ouders.. ik zei niet dat het een voorwaarde is om burgermeester te worden.
I pray on this day of memories
pi_188443935
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat zij zoveel geld betaald aan hem? En wie zegt dat ze hem speciaal voor deze zaak in de arm hebben genomen? Zoveel vragen, 0 antwoorden. Enkel afkeer dus.
Hoe weet jij nu uberhaupt wat ik stem en of ik stem, en aan wie ik een afkeer heb? Doe eens een gok op wie ik de vorige verkiezingen gestemd heb? Ik zal een hint geven: "ik werk in de zorg"
pi_188443955
quote:

[..]

Ja dag, als de zaak was voorgekomen in A'dam dan had je "belangenverstrengeling" geroepen. Nu wordt om die reden de zaak verplaatst naar een ander parket en nu wordt er "inmenging strafmaat" geroepen.

Je hekel aan Halsema vertroebelt je realistische kijk op zaken. Ik moet ook niks van haar hebben, maar weet nog wel zaken te scheiden.

Nogmaals, waarom ga je niet af op de verklaring van de politie? En als die verklaring onvoldoende is. Welke partij zou volgens jou dan onderzoek naar deze zaak moeten doen?
pi_188443956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:08 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik sprak in het algemeen over ouders.. ik zei niet dat het een voorwaarde is om burgermeester te worden.
waarom stel je dan wel dat als je kinderen hebt en volgens jou faalt in de opvoeding, je dan niet geschikt bent voor het ambt van burgemeester?

En hoe bepaal je dan of een kinderloze geschikt is voor dit ambt?
pi_188443959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hoe weet jij nu uberhaupt wat ik stem en of ik stem, en aan wie ik een afkeer heb? Doe eens een gok op wie ik de vorige verkiezingen gestemd heb?
Wat heeft dit met stemgedrag te maken? Je kon de vorige verkiezingen niet eens op Halsema stemmen?
pi_188443965
quote:

[..]

Hoe weet jij nu uberhaupt wat ik stem en of ik stem, en aan wie ik een afkeer heb? Doe eens een gok op wie ik de vorige verkiezingen gestemd heb?
Jouw voor- en afkeuren hangen volledig samen met waar je op stemt? Lekker makkelijk lijkt me dat.

VoMy had het enkel over afkeer h, wat jij er nu allemaal bij haalt over stemgedrag komt uit je eigen koker.
jij krijgt van mij acht punten en drie strepen
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:12:03 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188443966
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Vind je dat echt?! Ik dacht dat we inmiddels wel naar een meer beschaafde samenleving waren gegaan waarin wordt erkend dat kinderen (pubers/volwassenen) ook gewoon een eigen vrije wil en eigen verantwoordelijkheid hebben en dat ouders niet altijd worden aangekeken op de keuzes /gedrag van de kinderen. Natuurlijk heb je een opvoedkundige taak e.d., maar sommige kinderen zijn niet te handhaven hoor, hoe goed je ook je stinkende best doet als ouder. Ouders zijn feilbaar. Laten we dat maar gewoon erkennen. Ook politiemensen-ouders.
Absoluut en dat heeft niets met beschaving - en feilbaarheid te maken maar alles met opvoedingsgrenzen en leefprincipes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NB: Ik wil hier niet suggereren dat die jongen door de poorten van de hel moet (of is ge)gaan of zich niet wil(de) aanpassen. Dat joch zal zich hopelijk rot zijn geschrokken.
Ik vraag mij wel af hoe er tijdens de "maaltijd" daar en op welke wijze over dit soort zaken is "gekeuveld". Los daarvan, is Femke's positie veel "invloedrijker" dan ik ooit zal (willen) meemaken waarmee dat "voorbeeld" effect van je minderjarige kinderen onder jouw verantwoording nog belangrijker wordt. Haar positie brengt nu eenmaal dat effect met zich mee. Oneerlijk... vast maar dat is wel waar je voor "kiest".
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_188443972
quote:

[..]

Hoe weet jij nu uberhaupt wat ik stem en of ik stem, en aan wie ik een afkeer heb? Doe eens een gok op wie ik de vorige verkiezingen gestemd heb? Ik zal een hint geven: "ik werk in de zorg"
d66? ouwe organendief!!!
pi_188443973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat heeft dit met stemgedrag te maken? Je kon de vorige verkiezingen niet eens op Halsema stemmen?
Waarom ga je er dan vanuit dat ik een grote afkeer heb van Femke Halsema?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:13:52 #94
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188443988
Hoe heet die snotaap? Wil zijn fb wel eens zien!
pi_188443996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:08 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je letterlijke quote op mijn vraag of bij de aanstellingsprocedure van burgemeester naast een VOG ook een bewijs van goed ouderschap gewenst is.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:44 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Nou, wat mij betreft zouden ze dat anno 2019 wel eens mogen invoeren ja.
pi_188444002
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

d66? ouwe organendief!!!
Nee, IN DE ZORRUG!!!!! *O*
pi_188444012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je jong bent moet je de grenzen een beetje opzoeken. Een verlaten woonboot binnensluipen hoort daar wat mij betreft gewoon bij. Een gewapende inbraak is natuurlijk een ander verhaal. Maar als ik de lezing van Halsema mag geloven, is dat een opgeklopte interpretatie van de Telegraaf.
Maar die nepwapens vergeet je ff voor het gemakkelijke zeg maar
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hngen lassen
pi_188444019
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, IN DE ZORRUG!!!!! *O*
Ouderenzorg? Dan wordt het toch weer PVV. :B
pi_188444029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Jouw voor- en afkeuren hangen volledig samen met waar je op stemt? Lekker makkelijk lijkt me dat.

VoMy had het enkel over afkeer h, wat jij er nu allemaal bij haalt over stemgedrag komt uit je eigen koker.
Hij had het over " de grote afkeer" alsof ik de vrouwelijke versie van Adolf Hitler zou zijn.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:16:39 #100
445346 -Chakotay-
A-koo-chee-moya
pi_188444034
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:06 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]

Een cursus van jou lijkt me niet heel erg leerzaam gezien je nogal stupide opmerkingen over opvoeding en je indeling van criminaliteit waarin je je eigen strafbare feiten, het ontvreemden van statiegeld waardoor de winkelier benadeelt, als minder beoordeelt als die van de zoon van Halsema, wat lijkt te gaan om wat baldadig gedrag op een verlaten woonboot.

Wel bijzonder van een zelfbenoemde criminaliteit deskundige om een slachtofferloos delict zwaarder aan te rekenen dan zijn eigen strafbare feit met een slachtoffer. Waarom jouw strafbare feit je moeder niet aangerekend mag worden maar die van de zoon van Halsema wel is ook wel een bijzondere, dat kun je vast beter uitleggen en ik denk niet dat je daar 3 uur voor nodig hebt

Het klopt wel wat je zegt dat je niet kun falen in de opvoeding van je kinderen als je die niet hebt maar jij stelde toch echt dat je als burgemeester ook over opvoedkundige kwaliteiten moet beschikken maar hoe bewijs je dat als je geen kinderen hebt Einstein?
Je bewijst het niet als je geen kinderne hebt, maar wel als je wel kinderen hebt. Zo simpel kan het zijn. Een pedo herken je immers als het zich vergrijpt aan een kind, anders niet.
Het is allemaal niet zo moeilijk :D

1. Het gaat om de rol die je hebt in de maatschappij.. hoe meer verantwoordelijkheid je draagt hoe groter de klappen zijn die je ontvangt. De hele stad kent Halsema, maar de hele stad kende mijn moeder vroeger niet, ondanks dat ze tot haar 66e een hele respectabele baan had.

2. De ernst van het misdrijf is vele malen groter dan het incidentje waar ik destijds op ben betrapt.
Als jij niet over het inlevingsvermogen beschikt om het op die wijze in te schatten, ben je best beperkt. Simpelweg is diestal minder erg dan vandalisme en het hebben van een nepwapen.
I pray on this day of memories
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')