quote:Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak
Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.
De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.
Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.
De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.
https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
Was ze nou maar niet zo racistisch geweest en had ze 'm maar gewoon op die zwarte school gelaten, misschien was dit dan allemaal niet gebeurd met dit foute vriendje.quote:
Onvrede binnen de Amsterdamse politie over Halsemaquote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:28 schreef BasEnAad het volgende:
Ongemakkelijke situatie voor Halsema.
Maar is dit verder heel relevant nieuws?
Scherp!quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Ondertussen de zaak onder de bivakmuts proberen houden en tussentijds voorzichtig wat krakelen over meer veiligheid
Had je toch beterquote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:42 schreef Cattivo het volgende:
Ah die kan dus niet opvoeden. En dat moet een stad besturen?
kunnen schrijven.quote:Kan niet eens haar eigen kind opvoeden en dat is dan Amsterdams burgermoeder.![]()
Schijnt op trainingskamp te zijn op Malta..quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Moest opeens denken aan de zoon van Theo van Gogh, hoe zou het daarmee gaan?
Dit vind ik wel zo'n debiele kortzichtige populistische kutreactie he.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:42 schreef Cattivo het volgende:
Ah die kan dus niet opvoeden. En dat moet een stad besturen?
Nee, helemaal niet. Maar zulke simpele irrelevante redenaties of drogredenen maken mij echt witheet af en toe.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ben je wel een fan van groenlinks?![]()
Dan zou ik die frustratie omzetten in iets positiefs of het je allemaal wat minder aan proberen te trekken. Witheet lijkt me lichtelijk overdreven om zoiets.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar zulke simpele irrelevante redenaties maken mij echt witheet af en toe.
Dat kloptquote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dan zou ik die frustratie omzetten in iets positiefs of het je allemaal wat minder aan proberen te trekken. Witheet lijkt me lichtelijk overdreven om zoiets.
Dat zou pas een schandaal zijn. Iemands beroepsmatige expertise is niet afhankelijk van de daden van een 15-jarige puber.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:55 schreef MakkieR het volgende:
Als dit waar is, dan kan Halsema haar carrière wel gedag zeggen, ik zie de oppositie nu al bovenop haar duiken.
Ah, meneer de wethouder bedoel je? Die was niet onder invloed van drugs. Hij plaatste vandaag zelf een brief van de politie online.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:29 schreef Harvest89 het volgende:
Laatst nog die groenlinks ambtenaar die door het lint ging wegens drugs, nu dit schandaal.
Dat werkt gewoon bij de overheid.
Tuig.
twitter:JorritNuijens twitterde op dinsdag 13-08-2019 om 13:32:05No further comment. Later meer. 😘 https://t.co/oEn7TyXowp reageer retweet
HU ? wag ff.....quote:Op woensdag 14 augustus 2019 04:15 schreef Hathor het volgende:
Maar goed dat ze haar kroost op tijd van een zwarte school heeft weggehaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Ach zoontjes van welgestelde VVD'ers worden opgepakt vanwege handelsgeest.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 04:40 schreef Moustachio het volgende:
Zo zie je maar weer dat een links beleid/linkse opvoeding niet werkt. Komt allemaal niks van terecht.
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat is erger vind je, door het lint gaan (mogelijk door drugs) of dit: https://nos.nl/artikel/22(...)ktfoto-s-bn-ers.html ?
Who the fuck is Laura Ponticorvoquote:Van der K. wordt ervan verdacht dat hij vorig jaar onder meer tientallen naaktfoto's van vlogster Laura Ponticorvo naar buiten heeft gebracht.
Van mensen die de belasting oplichten of fraude plegen heb ik niet direct een onveilig gevoel. Van mensen die gewapend inbreken wel.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 04:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ach zoontjes van welgestelde VVD'ers worden opgepakt vanwege handelsgeest.
Is het nu later mwer of no further comment? Hij lijkt nu nog een beetje in de warquote:Op woensdag 14 augustus 2019 03:54 schreef maan_man het volgende:
Ben benieuwd. Daar zit je als burgemeester niet op te wachten, maar ik verwacht wel dat dit met de mantel der liefde wordt bedekt in Amsterdam.
[..]
Ah, meneer de wethouder bedoel je? Die was niet onder invloed van drugs. Hij plaatste vandaag zelf een brief van de politie online.[ afbeelding ]twitter:JorritNuijens twitterde op dinsdag 13-08-2019 om 13:32:05No further comment. Later meer. 😘 https://t.co/oEn7TyXowp reageer retweet
Waarom hij dit zelf online plaatst? Geen idee, ik zou mij nog meer schamen als bleek dat ik mij in nuchtere toestand zo gedroeg.
Een vlogster, staat erbij.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 05:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
[..]
Who the fuck is Laura Ponticorvo
Volgens de feiten van de moeder van de dader jaquote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:22 schreef Moonah het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ij-niet-pleegde.html
Zoals te verwachten was van de telegraaf strookt hun berichtgeving niet geheel met de feiten.
Dit is wel een gevalletje karma inderdaad. Holy shit.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Was ze nou maar niet zo racistisch geweest en had ze 'm maar gewoon op die zwarte school gelaten, misschien was dit dan allemaal niet gebeurd met dit foute vriendje.
Gooide nepwapen weg... jaja, elke normalequote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:22 schreef Moonah het volgende:
Zoals te verwachten was van de telegraaf strookt hun berichtgeving niet geheel met de feiten.
Ja en volgens Jeffrey Epstein werden er op zijn eiland alleen gezellige strandfeesten gehouden.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:22 schreef Moonah het volgende:
Mijn eerste gedachte toen ik dit lasquote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:10 schreef vipergts het volgende:
Haal je je kind van een zwarte school krijgt hij foute blanke vriendjes. Zo zie je maar dat crimineel gedrag in je zit hoe goed je opvoeding ook is.
Ach, het is de reactie van iemand van GL, die vinden kraken ook gewoon een recht en zien ze niet als inbreken. Een verlaten woonboot zal dan gewoon een woonboot zijn die even leegstond.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:17 schreef raptorix het volgende:
Een verlaten woonboot in Amsterdam? Gek verhaal, de goedkoopste woonboot in Amsterdam is 3 ton, het is de jaren 80 niet dat deze liggen te verkrotten.
Dat kan toch niet dat de wakkerste krant van Nederland daadwerkelijk fake nieuws brengt dadelijk worden de rechtse populisten hier nog boos op hun lijfblad.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:22 schreef Moonah het volgende:
privacy van daders hoeft niet meer als je ouder een publiek figuur is? Ga toch weg het is weer godsgeklaagd dat dit vergrijp wat een minderjarige jongen begaan heeft zo uitgemeten wordt in een krant. Ik lach me kapot als degene die dit gelekt heeft hiervoor ontslagen wordt.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 06:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens de feiten van de moeder van de dader ja![]()
Tevens staat er dat een hoop agenten van hogerop te horen hebben gekregen dit stil te houden. Kwalijke zaak.
Een burgemeester moet in zo'n geval haar bek houden, nederig zijn en haar blaag straffen. Niet agenten onder druk zetten en met een jankbrief de media opzoeken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gMd_VpoN30q3gWlp-G4gquote:Beste Amsterdammers,
Deze brief is ongewoon. Ik ben ook in een heel ongewone situatie geplaatst en voel mij genoodzaakt u te schrijven. Vanochtend heeft De Telegraaf in chocoladeletters bekendgemaakt dat mijn 15-jarige zoon een gewapende inbraak zou hebben gepleegd. Over (de eerste) 3 pagina’s wordt gemeld dat er daar boven op sprake zou zijn van een doofpot omdat dit niet naar buiten is gebracht. Er wordt verwezen naar anonieme bronnen.
Het is niet mijn gewoonte te reageren maar nu mijn minderjarige zoon wordt beschadigd, vind ik het nodig u uit te leggen wat er werkelijk aan de hand is.
Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte en was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren. Zij vonden een verwaarloosde en verlaten woonboot, waar zij naar binnen zijn gegaan. Daar vonden zij oude brandblussers die zij naar buiten hebben gesleept en leeg hebben gespoten. Politie is op de overlast af gekomen, mijn zoon is gaan rennen, heeft paniekerig het nepwapen weggegooid, is toen alsnog gestopt en ingerekend.
Daarmee heeft hij de wet overtreden - hij had het nepwapen niet bij zich mogen hebben en hij had de verlaten boot niet mogen betreden - en daarvoor zal hij de gevolgen moeten dragen.
Ik heb hem opgehaald, bestraft en daarna eindeloos met hem gepraat. Daarna hebben wij enkele weken zenuwachtig gewacht terwijl het verhoor plaatsvond, onderzoek werd gedaan totdat ons via de advocaat werd gemeld dat de zaak mogelijk wat langer zou duren omdat het OM Amsterdam deze had overgedaan aan het parket Haarlem om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of de suggestie van een ‘doofpot’ zou kunnen ontstaan. Sindsdien wachten wij op het vervolg.
Vanaf het begin ben ik me scherp bewust geweest van mijn verantwoordelijkheid als burgemeester van deze stad. Al op de avond dat het gebeurde heb ik tegen de politie gezegd dat mijn zoon als elke Amsterdamse jongen behandeld dient te worden. Het enige waarop ik hoopte was dat men discreet zou zijn omdat mijn functie mijn zoon kwetsbaar maakt voor publiciteit die hem jaren kan achtervolgen. Ik heb niet gevraagd om zijn naam af te schermen maar was de politie wel dankbaar toen ik later hoorde dat dit vaak gebeurt en ook in zijn geval was gedaan.
Ik heb daarnaast onmiddellijk de gemeentesecretaris en het integriteitsbureau van de gemeente geïnformeerd omdat ik geen enkele verstrengeling wil laten ontstaan tussen mijn bezorgdheid als moeder en mijn verantwoordelijkheid als burgemeester.
In de driehoek heb ik er niet over gesproken, aan de commissaris en de hoofdofficier heb ik laten weten dat wij als ouders de zaak met de dienstdoende beambten afhandelen.
Er is geen sprake van een doofpot. Er is sprake van een privékwestie, van een jongen van vijftien jaar wiens gegevens in vergelijkbare zaken nooit openbaar zouden zijn gemaakt. Waarbij de politie ambtsgeheim heeft en journalisten er bij andere, minderjarige Amsterdamse jongens zonder strafblad niet over zouden piekeren om hun gegevens zo op straat te gooien. Vanaf vandaag weet iedereen wat hij heeft gedaan. Vriendjes, familie, leraren. Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd. Ik verdien het elke dag gecontroleerd te worden en ter verantwoording te worden geroepen. Dat hoort bij mijn ambt. Mijn zoon is een gewone Amsterdamse jongen die inderdaad een fout heeft begaan die hij moet herstellen. Hij verdient geen extra publieke straf, alleen omdat hij mijn zoon is.
Met vriendelijke groet,
Femke Halsema
"Nothing to see here, move along"quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:26 schreef manny het volgende:
De welbekende storm in een glas water. Beetje als "zoon van bekende nederlander X opgepakt in spaanse badplaats", of "partner van politicus Y krijgt bekeuring voor rijden onder invloed".
En verwachten dat de Telegraaf nog een ondergrens heeft wat betreft kwaliteit is ook niet echt realistisch.
Zij heeft (nu) eindeloos met hem gepraat. Ik denk dat je als 15-jarige dan liever een paar dagen in de cel zit.quote:
Telegraaf is vergeten te vermelden dat het een verláten woonboot betrof. Daar heb ik me als puber ook wel eens op begeven, niks spannender voor een puber dan een verlaten woonboot.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:26 schreef manny het volgende:
De welbekende storm in een glas water. Beetje als "zoon van bekende nederlander X opgepakt in spaanse badplaats", of "partner van politicus Y krijgt bekeuring voor rijden onder invloed".
En verwachten dat de Telegraaf nog een ondergrens heeft wat betreft kwaliteit is ook niet echt realistisch.
Dit.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 01:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dit vind ik wel zo'n debiele kortzichtige populistische kutreactie he.
En ik ben echt geen fan van Halsema. Maar hou op met dit opportunistische gejank
Ga het anders even bagatelliserenquote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Telegraaf is vergeten te vermelden dat het een verláten woonboot betrof. Daar heb ik me als puber ook wel eens op begeven, niks spannender voor een puber dan een verlaten woonboot.
Nepwapens zijn natuurlijk minder, en een brandblusser heeft een functie, die ga je niet leegspuiten. Maar ja, jongens gaan waarschijnlijk net iets verder dan meisjes op die leeftijd.
Dit ja, gewoon pubergedrag. Een een nepwapens, wat is dat? Ik begrijp dat het een klein mesje was. Nou poe he die jongen neemt een zakmessen mee. Ik heb toen ik 15 was ook weleens een brandblusser van een vrachtwagen gejat en leeggespoten, ook weleens een verlaten huis of loods betreden. Lekker boeiend. Maar omdat het de zoon van is (en dan maakt het me geen reet uit of dat van iemand van GL, VVD, PVV of PvdA is) doet iedereen opeens schijnheilig schande spreken.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Telegraaf is vergeten te vermelden dat het een verláten woonboot betrof. Daar heb ik me als puber ook wel eens op begeven, niks spannender voor een puber dan een verlaten woonboot.
Nepwapens zijn natuurlijk minder, en een brandblusser heeft een functie, die ga je niet leegspuiten. Maar ja, jongens gaan waarschijnlijk net iets verder dan meisjes op die leeftijd.
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:45 schreef mcmlxiv het volgende:
• Wat een waardeloze krant ben je toch wanneer je het gedrag van een puberende zoon van een bekende Nederlander opblaast en op je voorpagina plaatst.
• Wat een waardeloze agent ben je toch wanneer je een misstap van een kind van de burgemeester naar buiten brengt om die burgemeester in diskrediet te brengen.
• Wat een waardeloze kneus ben je toch wanneer je iemand moet aanvallen op het gedrag van een puberende zoon.
Iedere Nederlander met kinderen weet dat het gedrag van kinderen op enig moment nauwelijks stuurbaar is. De zoon van Femke H. heeft er alle recht op zich in dezelfde anonieme molen te verantwoorden voor zijn gedrag als ieder andere Nederlander. Wanneer ik de brief lees dan is dat ook gewoon gebeurd. Blijkbaar is Femke Halsema een dusdanig goed bestuurder en politicus dat haar tegenstanders niet beter kunnen dan smerige trucjes uit te halen om te proberen haar te laten struikelen.
Ik heb verder geen mening over haar als persoon of bestuurder, ik woon niet in de buurt van Amsterdam, maar ik zou zeggen: Go Femke!
`quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga het anders even bagatelliseren
Inbraak en vandalisme, dat zijn de feiten. Het zal je bootje maar zijn, weet je wat een pestzooi zo'n blusapparaat geeft?
Over maar liefst drie pagina's.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:45 schreef mcmlxiv het volgende:
• Wat een waardeloze krant ben je toch wanneer je het gedrag van een puberende zoon van een bekende Nederlander opblaast en op je voorpagina plaatst.
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
`
Iedereen steelt wel eens een handtas toch?
Als je geschoren wordt, moet je stil zitten.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 03:54 schreef maan_man het volgende:
Ben benieuwd. Daar zit je als burgemeester niet op te wachten, maar ik verwacht wel dat dit met de mantel der liefde wordt bedekt in Amsterdam.
[..]
Ah, meneer de wethouder bedoel je? Die was niet onder invloed van drugs. Hij plaatste vandaag zelf een brief van de politie online.[ afbeelding ]twitter:JorritNuijens twitterde op dinsdag 13-08-2019 om 13:32:05No further comment. Later meer. 😘 https://t.co/oEn7TyXowp reageer retweet
Waarom hij dit zelf online plaatst? Geen idee, ik zou mij nog meer schamen als bleek dat ik mij in nuchtere toestand zo gedroeg.
Had ze de boel maar niet in de doofpot moeten willen gooien, de trut.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:45 schreef mcmlxiv het volgende:
• Wat een waardeloze agent ben je toch wanneer je een misstap van een kind van de burgemeester naar buiten brengt om die burgemeester in diskrediet te brengen.
• Wat een waardeloze kneus ben je toch wanneer je iemand moet aanvallen op het gedrag van een puberende zoon.
Iedere Nederlander met kinderen weet dat het gedrag van kinderen op enig moment nauwelijks stuurbaar is. De zoon van Femke H. heeft er alle recht op zich in dezelfde anonieme molen te verantwoorden voor zijn gedrag als ieder andere Nederlander. Wanneer ik de brief lees dan is dat ook gewoon gebeurd. Blijkbaar is Femke Halsema een dusdanig goed bestuurder en politicus dat haar tegenstanders niet beter kunnen dan smerige trucjes uit te halen om te proberen haar te laten struikelen.
Ik heb verder geen mening over haar als persoon of bestuurder, ik woon niet in de buurt van Amsterdam, maar ik zou zeggen: Go Femke!
Welkom.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
De Telegraaf. De reacties hier
.
Jongens jongens, dat je het gedrag van een kind al moet aangrijpen om de moeder carriere kapot te willen zien, dan ben je sneu hoor.
Hij had alleen een nepwapen om selfies te maken vind ik wel een mooie.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
Het is een "puberale streek" vind ik ook te makkelijk...
En zeker de zaak weg proberen te moffelen in de doofpot. Aftreden! En wel snel!quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:08 schreef Filosoofert het volgende:
Hahaha dit is goud waard.
Telegraaf, voorpagina, really?
Bert Brussen kan ook zó mooi schrijven hé
Maarrrr
Het is een "puberale streek" vind ik ook te makkelijk...
Dit. Nu wordt het een “wellis-nietus” verhaal, terwijl bescheidenheid past.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 07:09 schreef Budapestenaar het volgende:
Oei, wat een slecht advies van haar communicatieadviseurs om die brief te schrijven om haar versie van de gebeurtenissen te geven. Dit had ze bij politie en justitie moeten laten.
‘Mijn zoon heeft een fout begaan en zal zich voor een rechter moeten verantwoorden’, was de enige juiste reactie geweest.
Naja, ik had vroeger ook een balletjes pistool uit Spanje...quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:09 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Hij had alleen een nepwapen om selfies te maken vind ik wel een mooie.
Nu blijft het waarschijnlijk ook veel langer door etteren.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit. Nu wordt het een “wellis-nietus” verhaal, terwijl bescheidenheid past.
Mevrouw Halsema heeft een voorbeeldfunctie.
Ze moet uitkijken dat ze met haar brief en andere uitlatingen het OM en de rechter niet voor de voeten gaat lopen. Daar kan ze door in de problemen komen. Zoals ik al eerder opmerkte was die brief echt een onhandige zet. Onbegrijpelijk dat haar duurbetaalde adviseurs dat toestaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:09 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En zeker de zaak weg proberen te moffelen in de doofpot. Aftreden! En wel snel!
En dit.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nu blijft het waarschijnlijk ook veel langer door etteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |