Hoe is ze dat hotel binnengekomenquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:11 schreef IriYe het volgende:
Vorige week regelde Van Meer voor enkele dagen een kamer voor de vrouw in het Van der Valk-hotel. Die kamer moest daarna schoongemaakt worden. Kosten: honderden euro's.
Ik gok door de deur.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:35 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Hoe is ze dat hotel binnengekomen
Dat vraag ik me ook af. Hopelijk niet de bewoners.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe komt ze aan die alcohol eigenlijk? Want ik neem toch aan dat ze in iedere winkel een winkelverbod heeft
Wat ik zo begrijp heeft ze geen geldprobleem maar maakt ze gewoon een puinhoop van haar huis.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:52 schreef IriYe het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die curator? Wordt zo iemand automatisch ingeschakeld wanneer iemand op straat komt te staan? Nee, toch? Ze mag over haar eigen leven beslissen maar niet over haar geld? Of ze heeft zelf toegezegd, kan ook.
Hoe werkt zoiets?
Nee, precies. Dus wat moet ze met een curator, zou je denken. .quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik zo begrijp heeft ze geen geldprobleem maar maakt ze gewoon een puinhoop van haar huis.
Oke had niet goed zitten lezenquote:Op maandag 12 augustus 2019 19:04 schreef IriYe het volgende:
[..]
Nee, precies. Dus wat moet ze met een curator, zou je denken. .
Ziektebeeld an sich is nog geen reden voor opname.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:19 schreef Sodeknetters het volgende:
Triest verhaal.
Opvallend dat een psycholoog geen ziektebeeld ziet. Iemand die zichzelf zo bevuilt, dat is toch niet normaal te noemen?
Welke psychiatrische aandoening moeten ze hier in zien dan? Het lijkt me ook nogal onwenselijk om mensen ziektebeelden op te plakken puur als middel om ze van de straat af te halen omdat we dat niet willen zien.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik kan er niet bij dat ze bij iemand met forse maatschappelijke teloorgang bij problematisch alcoholgebruik geen psychiatrische aandoening kunnen vaststellen en zeggen niet meer te kunnen doen. Schrijnend dit.
Als ze wilsbekwaam is en er niets te diagnosticeren is dan kan kan je er moeilijk een sticker op plakkenquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik kan er niet bij dat ze bij iemand met forse maatschappelijke teloorgang bij problematisch alcoholgebruik geen psychiatrische aandoening kunnen vaststellen en zeggen niet meer te kunnen doen. Schrijnend dit.
Dat snap ik, maar ik vraag me wel af of dit een casus is waar er echt goed met haar gesproken is en ze echt met goed inzicht in risico’s deze afweging gemaakt heeft, of dat dit een ‘ingewikkeld geval’ is waarbij geen ggz instelling zich eraan wil branden.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:21 schreef Koettie het volgende:
[..]
Als ze wilsbekwaam is en er niets te diagnosticeren is dan kan kan je er moeilijk een sticker op plakken
Ik was er niet bij maar ben werkzaam in 't veld. Voor veel medewerkers is het vreselijk frusterend maar als mensen niet willen willen ze niet. Heb zelf ook schijnende gevallen gehad die gewoon niet geholpen willen worden of het zelf saboteren. En kan me niet voorstellen dat iemand, voornamelijk met zoveel aandacht, niet goed onderzocht is.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik vraag me wel af of dit een casus is waar er echt goed met haar gesproken is en ze echt met goed inzicht in risico’s deze afweging gemaakt heeft, of dat dit een ‘ingewikkeld geval’ is waarbij geen ggz instelling zich eraan wil branden.
Ze kunnen er ongetwijfeld meer dan een vaststellen, maar geen aandoening waarbij het verdedigbaar is om haar gedwongen op te nemen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het zal je buurvrouw zijnquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:14 schreef maily het volgende:
Triest .... het zal je moeder/oma zijn ....
Ze zat er net nog in der eentje, ingepakt in warme kleding.quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:49 schreef Elan het volgende:
En, zit ze er nog steeds?? Zodra zoiets media-aandacht begint te genereren is het vaak nog dezelfde dag dat men ingrijpt.
Zeiknat ....quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:40 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ze zat er net nog in der eentje, ingepakt in warme kleding.
Heb je een praatje gemaakt? Haar kant van het verhaal? Niet dat het een nuchter verslag zou zijn..maar toch.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:40 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar sodeknetter van fok.nl kan wel eventjes een diagnse doen op basis van een foto en 1000 lettersquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:19 schreef Sodeknetters het volgende:
Triest verhaal.
Opvallend dat een psycholoog geen ziektebeeld ziet. Iemand die zichzelf zo bevuilt, dat is toch niet normaal te noemen?
Schimmige 24/7 zaken?quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe komt ze aan die alcohol eigenlijk? Want ik neem toch aan dat ze in iedere winkel een winkelverbod heeft
Ik ga echt niet met zo iemand praten, daar blijf ik ver van weg.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:48 schreef IriYe het volgende:
[..]
Heb je een praatje gemaakt? Haar kant van het verhaal? Niet dat het een nuchter verslag zou zijn..maar toch.
Niemand die een aftandse caravan ergens heeft staan? Zet haar desnoods op een doodlopend straatjeDit kan zo toch ook niet? Hebben haar honden te eten?
En die honden zo zeiknat en niet in beweging, die moeten toch ook koud en ongelukkig zijn zo? Of zitten die ook droog en in dekens ofzo?quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:40 schreef victorinox het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb de hondjes niet gezien.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:01 schreef Greys het volgende:
[..]
En die honden zo zeiknat en niet in beweging, die moeten toch ook koud en ongelukkig zijn zo? Of zitten die ook droog en in dekens ofzo?
Ja ga eens poolshoogte nemen en post de foto hierquote:Op maandag 12 augustus 2019 14:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ze kiest er toch zelf voor? Tevens minder dan 10min fietsen, zal ik gaan kijken... Hmm...
Echt geen zin meer manquote:Op maandag 12 augustus 2019 21:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja ga eens poolshoogte nemen en post de foto hier
Nee, dat wil ze niet.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:27 schreef Jellereppe het volgende:
Deze dame wil gewoon doorgaan met haar levensstijl, geheel zelfstandig, en dat om de week een speciale ontsmettingsdienst komt aanrukken om de handel op te schonen.
Ze loopt inderdaad los, kunnen we wel stellen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Echt geen zin meer man![]()
Zal wel loslopen
Ze loopt helemaal niet ....quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze loopt inderdaad los, kunnen we wel stellen.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze loopt inderdaad los, kunnen we wel stellen.
Yups, dátquote:Op maandag 12 augustus 2019 21:44 schreef IriYe het volgende:
[..]
Nee, dat wil ze niet.
Het enige dat haar interesseert is dat ze met haar hondjes samen blijft.
quote:Bij een overbuurvrouw kon ze tot voor kort af en toe douchen, maar dat is nu afgelopen want de douche moest iedere keer na afloop ontsmet worden.
Dat je zoiets ook gewoon toe laat, lekker dan zo iemand in je huis helemaal onder de ontlastingquote:
Dat wordt strax gewoon helemaal weggehaald ..... hoop ik ....quote:Op maandag 12 augustus 2019 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat bankje mogen ze na afloop van dit gedoe ook even afspuiten, vrees ik.
Volgens mij stel ik nergens een ‘diagnose’. Vind jij dit normaal dan?quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar sodeknetter van fok.nl kan wel eventjes een diagnse doen op basis van een foto en 1000 letters
Het niet kunnen ophouden van de ontlasting kan an sich louter een medisch probleem zijn, maar dat ze dan maar blijft zitten in de met pies en poep gevulde broek doet idd vermoeden dat er tevens iets niet helemaal goed gaat in de bovenkamer. Misschien door toedoen van de alcohol, maar er zullen toch ook wel momenten zijn waarop ze een soort van nuchter is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Volgens mij stel ik nergens een ‘diagnose’. Vind jij dit normaal dan?
Ze mogen pas dwang toepassen als ze een gevaar is voor zichzelf of voor de omgeving. En zolang er niemand dood dreigt te gaan, is er geen ziektebeeld op basis waarvan ze haar kunnen meenemen als ze zelf niet wil.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:19 schreef Sodeknetters het volgende:
Triest verhaal.
Nee. Maar verder vind ik er niet zo veel van.Er zijn experts die er wel wat van vinden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Volgens mij stel ik nergens een ‘diagnose’. Vind jij dit normaal dan?
Oh, maar dat mens is niet eens in staat om voor zichzelf te zorgen laat staan nog twee haarhonden bij die men poedels noemt. Maar goed geven haar wel gezelschap en vrede natuurlijk. Lastig. Gooi dan die twee poedels bij haar in de zorghotel. Waarom doen ze moeilijk. Strikte hygiëneregels?quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:44 schreef IriYe het volgende:
[..]
Nee, dat wil ze niet.
Het enige dat haar interesseert is dat ze met haar hondjes samen blijft.
Zij doet moeilijk. De honden kunnen 's nachts ergens anders heen. Het lijkt me dat als die honden mee mogen het probleem nog niet is opgelost.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, maar dat mens is niet eens in staat om voor zichzelf te zorgen laat staan nog twee haarhonden bij die men poedels noemt. Maar goed geven haar wel gezelschap en vrede natuurlijk. Lastig. Gooi dan die twee poedels bij haar in de zorghotel. Waarom doen ze moeilijk. Strikte hygiëneregels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |