Mooi, mededelen aan je manager dat je in die week niet beschikbaar bent voor werk.quote:
salaris heeft niks te maken met hoe belangrijk je hebt... welkom in het echte leven.quote:Op zondag 11 augustus 2019 14:46 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
dat mag niet. Alleen als er sprake is van zwaarwegend bedrijfsbelang
Als je ZO belangrijk bent, krijg je dan maar 5 euro per uur?
zo simpel kan het leven zijnquote:Op zondag 11 augustus 2019 14:39 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mooi, mededelen aan je manager dat je in die week niet beschikbaar bent voor werk.
Daarna nog even bevestigen op de mail.
daarom verdient een topman net zoveel als een vuilnisman, welkom in de echte wereldquote:Op zondag 11 augustus 2019 14:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
salaris heeft niks te maken met hoe belangrijk je hebt... welkom in het echte leven.
Kijk maar naar schoonmakers en vuilnisophalers.... Er breken rellen uit als er niks meer wordt schoongemaakt in NL na gelang de tijd vordert.
Dat komt door de zogenaamde toegevoegde waarde die men verzonnen heeft.quote:Op zondag 11 augustus 2019 15:07 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
daarom verdient een topman net zoveel als een vuilnisman, welkom in de echte wereld
zal wel komen omdat ze meer verantwoordelijkheden hebbenquote:Op zondag 11 augustus 2019 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat komt door de zogenaamde toegevoegde waarde die men verzonnen heeft.
Klikquote:Op zondag 11 augustus 2019 15:05 schreef Postbus100 het volgende:
Nulurencontracten, mogen die nog? Ik dacht dat het tegenwoordig minimaal drie uur moest zijn. Maar geen idee hoe ik bij dat idee kom.
Merci. En toch meende ik dat ze helemaal werden afgeschaft. Afijn, naja, blijkbaar niet.quote:
Praat geen onzin. Het is van de werkgever uit gewoon slecht werkgeverschap als je categorisch verlof gaat weigeren (aan een 16 jarige die met z'n ouders op vakantie wil notabene) omdat het in een bepaalde maand druk is.quote:Op zondag 11 augustus 2019 15:35 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Je kunt er voor kiezen op vakantie te zijn ( en dat is heel begrijpelijk) maar de kans dat je daarna niet meer opgeroepen wordt is groot echter niet vanzelfsprekend. Vanuit de werkgever is het ook begrijpelijk.
Het heeft in deze contract situatie geen enkele zin aa te voren dat verlof alleen om dringende reden afgewezen kan worden
Ik geef je volkomen gelijk, ook al is het wel de normaalste zaak van de wereld dat in de decembermaand vakanties stelselmatig worden geweigerd in dat soort toko'squote:Op zondag 11 augustus 2019 17:26 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Praat geen onzin. Het is van de werkgever uit gewoon slecht werkgeverschap als je categorisch verlof gaat weigeren (aan een 16 jarige die met z'n ouders op vakantie wil notabene) omdat het in een bepaalde maand druk is.
Hij vraagt het verlof ruim van te voren aan zodat de werkgever ermee rekening kan houden met de planning. Als één vakkenvullertje al niet gemist kan worden dan wordt het misschien voor de werkgever tijd om naar z'n personeelsbestand te kijken.
Dat staat hem natuurlijk vrij. Al vind ik het nogal kortzichtig, maar goed.quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:13 schreef loveli het volgende:
20 jaar geleden een sollicitatieformulier ingevuld en ingeleverd bij de filiaalmanager. Tijdens het gesprek aangegeven dat we altijd in de kerstvakantie weg waren. Mijn formulier werd voor m'n neus verscheurd..
Dit, maar dan liefst wel andersom. Of gewoon in januari ergens anders beginnen.quote:Op zondag 11 augustus 2019 14:35 schreef nickhguitar het volgende:
Ontslag nemen, andere supermarkt zoeken?
Noem jij het onzin, ik noem het realiteit!quote:Praat geen onzin. Het is van de werkgever uit gewoon slecht werkgeverschap als je categorisch verlof gaat weigeren (aan een 16 jarige die met z'n ouders op vakantie wil notabene) omdat het in een bepaalde maand druk is.
Hij vraagt het verlof ruim van te voren aan zodat de werkgever ermee rekening kan houden met de planning. Als één vakkenvullertje al niet gemist kan worden dan wordt het misschien voor de werkgever tijd om naar z'n personeelsbestand te kijken.
Je kan wel regels opstellen. Bijv minimaal vier maanden van tevoren. Of zes.quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:31 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Plus... als je er één vrijgeeft, moet je dan de volgende weigeren...🤔
Want?quote:Op zondag 11 augustus 2019 19:44 schreef Ciclon het volgende:
Ik heb ook in een supermarkt gewerkt. Grotere knuppels als die Supermarktmanagers en vulploegchefs zijn er niet.
Precies dat.quote:Op zondag 11 augustus 2019 17:26 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Praat geen onzin. Het is van de werkgever uit gewoon slecht werkgeverschap als je categorisch verlof gaat weigeren (aan een 16 jarige die met z'n ouders op vakantie wil notabene) omdat het in een bepaalde maand druk is.
je kan er ook een paar fatsoenlijk aannemen en niet op basis van een 0-uren contract. Als TS pech heeft blijft ie thuis voor AH en wordt vervolgens niet opgeroepen.quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:31 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Plus... als je er één vrijgeeft, moet je dan de volgende weigeren...🤔
Dit. Maar er komen heel vaak topics van de AH voorbij hier niet zonder reden.quote:Op zondag 11 augustus 2019 17:26 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Nulurencontractquote:Op zondag 11 augustus 2019 17:19 schreef Postbus100 het volgende:
Merci. En toch meende ik dat ze helemaal werden afgeschaft. Afijn, naja, blijkbaar niet.
quote:• U gaat aan het werk als uw werkgever u oproept.
• U heeft een contract voor bepaalde tijd of voor onbepaalde tijd. Maar u heeft geen afspraak gemaakt over het aantal uren dat u werkt.
• Uw werkgever betaalt alleen loon over de uren die u werkt. Deze afspraak moet op papier staan. De afspraak geldt alleen voor de eerste 6 maanden dat u werkt.
• Bent u langer dan 6 maanden in dienst? En bent u opgeroepen, maar u kunt niet werken door een oorzaak die voor risico van de werkgever komt? Bijvoorbeeld als er geen of onvoldoende werk is. Dan heeft u recht op doorbetaling van uw loon. Uw werkgever moet u ook doorbetalen als er werk is, maar u niet wordt opgeroepen. Dit heet loondoorbetalingsverplichting. In een cao kan staan dat de periode van 6 maanden wordt verlengd. Dit kan alleen als het om werkzaamheden gaat die incidenteel van aard zijn en geen vaste omvang kennen. In dat geval heeft u recht op uitbetaling van de uren die u werkt.
• Iedere keer dat uw werkgever u oproept, heeft u recht op minimaal 3 uur loon. Ook als u maar 1 uur werkt.
• U kunt ook een beroep doen op het rechtsvermoeden van de arbeidsomvang. Daarbij geldt dat u denkt dat uw vaste arbeidsduur gelijk is aan de gemiddelde arbeidsduur van de afgelopen 3 maanden.
Jaja, dat wist ik wel. Maar ik dacht echt dat nulurencontracten niet meer mochten. Alleen 3-12 ofzo. Of is dat als je al wel weet dat je structureel werk kan aanbieden? Dat als je iemand een vaste werkavond geeft, dat 't dan niet mag? (maar ook daar lees ik niets over).quote:
Tenzij je kan aantonen dat je afgelopen tijd x uur per week gemiddeld hebt gewerkt. Dan heb je recht op een arbeidscontract voor die uren.quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:43 schreef over_hedge het volgende:
Nulurencontract kan je gewoon zeggen dat je die week niet beschikbaar bent. Ergste wat er kan gebeuren dat je helemaal niet meer terug hoeft te komen. Maar gelukkig zijn er nog 3223 andere supermartken die je hulp goed kunnen gebruiken.
50% toeslag op minimumloon van een 16 jarige is 1,79 per uur erbij. Echt een stel uitbuiters daar. Ik heb het ook gedaan vroeger om zogenaamd te leren werken. Maar het enige dat je daar leert is braaf te doen wat de manager zegt omdat je anders je boeltje mag pakken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Gewoon een mailtje sturen waarin je nogmaals je vakantie aanvraagt. De werkgever moet dan binnen 14 dagen en met benoeming van zwaarwegende redenen schriftelijk je aanvraag afwijzen.
"het is dan de drukste periode van het jaar" is géén zwaarwegende reden voor iemand die in vier maanden van tevoren al een aanvraag indient. De werkgever heeft namelijk nog vier maanden om een tijdelijke vervanger te zoeken en in te werken. Of om andere parttimers te vragen of ze extra uren willen maken. Ervan uitgaande dat de zestienjarige TS tijdens de schoolvakantie op wintersport gaat, zullen in die week de meeste van zijn collega vakkenvullers ook vrij van school zijn en daarmee in de gelegenheid zijn om extra uren te draaien. Desnoods biedt de werkgever voor die drukke periode een flinke toeslag op het uurloon voor wie extra uren werkt. Denk aan 50 tot 100 procent toeslag op het normale loon en de tieners zullen in de rij staan om TS zijn gezinsvakantie mogelijk te maken.
Precies. Of steek eens je licht op bij een uitzendbureau.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 10:43 schreef bruinwerker het volgende:
als ze zo moeilijk doen neem je toch in december ontslag en begin je in januari bij de Dekamarkt
Klopt, maar als er 1 mag, waarom de 100 anderen dan niet?quote:Op zondag 11 augustus 2019 14:31 schreef Armani XL het volgende:
Een werkgever mag je vakantie alleen weigeren als er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn.
Lijkt me niet dat een AH filiaal in de problemen komt als er één vulploegmedewerkertje vakantie heeft.
De 100 inhuur krachten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:23 schreef YebCar het volgende:
[..]
Klopt, maar als er 1 mag, waarom de 100 anderen dan niet?
En als de 100 anderen op vakantie gaat, wie gaat de schappen dan vullen?
oja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |