abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188390579
Hey, ik ben 16 en ik werk bij de appie als vulploegmedewerker. ik ga al vanaf ik geboren ben elke kerstvakantie op de wintersport met mijn ouders en ik ga nog steeds altijd gewoon met mijn ouders op vakantie. Nu wilde ik dus vakantie aanvragen voor de kerst bij de appie en dat hebben ze geweigerd met de reden: je mag geen vakantie aanvragen in december want dit zijn de drukste weken van t jaar. ergens snap ik dat wel, maar ik ben nog 16 en ga met mn ouders op vakantie die de vakantie ook boeken en die gaan geen rekening houden met mijn bijbaantje. ik moet dan dus al mn diensten zien te ruilen maar ik vind dat eigenlijk onzin, want ik ben er gewoon echt niet in de kerstvakantie. ik heb ook echt nu in augustus al vakantie voor december aangevraagd dus ik denk dat ze nu makkelijk nog genoeg mensen kunnen regelen voor december. weet iemand wat ik nou kan doen want ik ga natuurlijk wel gewoon op wintersport.
groetjesss
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:31:16 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188390599
Welkom in het echte leven
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 14:31:54 #3
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_188390611
Een werkgever mag je vakantie alleen weigeren als er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn.

Lijkt me niet dat een AH filiaal in de problemen komt als er één vulploegmedewerkertje vakantie heeft.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:34:18 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_188390654
Heb je een nul-urencontract?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_188390666
jup nul uren contract
pi_188390675
Ontslag nemen, andere supermarkt zoeken?
pi_188390680
Gewoon ontslag nemen in december en dan vanaf januari bij de Jumbo aan de slag

*edit*
Te langzaam ;(

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2019 14:36:24 ]
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:39:58 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_188390725
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:34 schreef hockeylover2002 het volgende:
jup nul uren contract
Mooi, mededelen aan je manager dat je in die week niet beschikbaar bent voor werk.

Daarna nog even bevestigen op de mail.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_188390882
dat mag niet. Alleen als er sprake is van zwaarwegend bedrijfsbelang

Als je ZO belangrijk bent, krijg je dan maar 5 euro per uur?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_188390960
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:46 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
dat mag niet. Alleen als er sprake is van zwaarwegend bedrijfsbelang

Als je ZO belangrijk bent, krijg je dan maar 5 euro per uur?
salaris heeft niks te maken met hoe belangrijk je hebt... welkom in het echte leven.
Kijk maar naar schoonmakers en vuilnisophalers.... Er breken rellen uit als er niks meer wordt schoongemaakt in NL na gelang de tijd vordert.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188390986
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:39 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mooi, mededelen aan je manager dat je in die week niet beschikbaar bent voor werk.

Daarna nog even bevestigen op de mail.
zo simpel kan het leven zijn :Y
als AH dit niet wou dan hadden ze je wel een x-uren contract gegeven... oh wacht, ze hopen dat tieners niet zo mondig zijn natuurlijk....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188391175
Gewoon dreigen de media op te zoeken, de AH zou toch niet in het nieuws willen komen als slavenhouders?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_188391181
ik zal morgen ff bellen naar appie en even aardig vertellen dat ik erg gewoon niet ben
pi_188391187
Nulurencontracten, mogen die nog? Ik dacht dat het tegenwoordig minimaal drie uur moest zijn. Maar geen idee hoe ik bij dat idee kom.
Somebody that I used to know
pi_188391226
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 14:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

salaris heeft niks te maken met hoe belangrijk je hebt... welkom in het echte leven.
Kijk maar naar schoonmakers en vuilnisophalers.... Er breken rellen uit als er niks meer wordt schoongemaakt in NL na gelang de tijd vordert.
daarom verdient een topman net zoveel als een vuilnisman, welkom in de echte wereld
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  zondag 11 augustus 2019 @ 15:24:21 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188391551
Zorg ervoor dat je formeel vrij vraagt zodat je het kunt aantonen en meld dan aan je filiaalmanager dat je er niet bent. Hoewel de teamleider pech mag hebben met een krappe planning in december, mag hij je verlof niet generiek weigeren.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188391674
Je kunt er voor kiezen op vakantie te zijn ( en dat is heel begrijpelijk) maar de kans dat je daarna niet meer opgeroepen wordt is groot echter niet vanzelfsprekend. Vanuit de werkgever is het ook begrijpelijk.
Het heeft in deze contract situatie geen enkele zin aa te voren dat verlof alleen om dringende reden afgewezen kan worden

[ Bericht 12% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 11-08-2019 15:40:58 ]
pi_188392428
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:07 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

daarom verdient een topman net zoveel als een vuilnisman, welkom in de echte wereld
Dat komt door de zogenaamde toegevoegde waarde die men verzonnen heeft.
pi_188392624
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat komt door de zogenaamde toegevoegde waarde die men verzonnen heeft.
zal wel komen omdat ze meer verantwoordelijkheden hebben
pi_188392662
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:05 schreef Postbus100 het volgende:
Nulurencontracten, mogen die nog? Ik dacht dat het tegenwoordig minimaal drie uur moest zijn. Maar geen idee hoe ik bij dat idee kom.
Klik
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188392718
Nulurencontract kan je gewoon zeggen dat je die week niet beschikbaar bent. Ergste wat er kan gebeuren dat je helemaal niet meer terug hoeft te komen. Maar gelukkig zijn er nog 3223 andere supermartken die je hulp goed kunnen gebruiken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_188393163
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Klik
Merci. En toch meende ik dat ze helemaal werden afgeschaft. Afijn, naja, blijkbaar niet.
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 17:26:29 #23
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_188393274
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:35 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Je kunt er voor kiezen op vakantie te zijn ( en dat is heel begrijpelijk) maar de kans dat je daarna niet meer opgeroepen wordt is groot echter niet vanzelfsprekend. Vanuit de werkgever is het ook begrijpelijk.
Het heeft in deze contract situatie geen enkele zin aa te voren dat verlof alleen om dringende reden afgewezen kan worden
Praat geen onzin. Het is van de werkgever uit gewoon slecht werkgeverschap als je categorisch verlof gaat weigeren (aan een 16 jarige die met z'n ouders op vakantie wil notabene) omdat het in een bepaalde maand druk is.

Hij vraagt het verlof ruim van te voren aan zodat de werkgever ermee rekening kan houden met de planning. Als één vakkenvullertje al niet gemist kan worden dan wordt het misschien voor de werkgever tijd om naar z'n personeelsbestand te kijken.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Vis een optie? zondag 11 augustus 2019 @ 18:13:39 #24
70532 loveli
N
pi_188394007
20 jaar geleden een sollicitatieformulier ingevuld en ingeleverd bij de filiaalmanager. Tijdens het gesprek aangegeven dat we altijd in de kerstvakantie weg waren. Mijn formulier werd voor m'n neus verscheurd..
crap in = crap out
pi_188394010
quote:
3s.gif Op zondag 11 augustus 2019 17:26 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Praat geen onzin. Het is van de werkgever uit gewoon slecht werkgeverschap als je categorisch verlof gaat weigeren (aan een 16 jarige die met z'n ouders op vakantie wil notabene) omdat het in een bepaalde maand druk is.

Hij vraagt het verlof ruim van te voren aan zodat de werkgever ermee rekening kan houden met de planning. Als één vakkenvullertje al niet gemist kan worden dan wordt het misschien voor de werkgever tijd om naar z'n personeelsbestand te kijken.
Ik geef je volkomen gelijk, ook al is het wel de normaalste zaak van de wereld dat in de decembermaand vakanties stelselmatig worden geweigerd in dat soort toko's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')