abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:18:59 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188335276
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:23:24 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188335337
Verhuizen wooeeehooeee *O*. Ik heb geen zin in de verhuizing en ook qua opvang hebben we het nog niet geregeld maar kijk er wel naar uit om er te wonen. O en we hebben een bad O+!

Maar wat een drama om een gastouder te vinden. Niemand heeft plek of maar zeer beperkt. M'n lief zei dat we I. gewoon naar het huidige kdv kunnen blijven brengen maar dan moet hij 3 kwartier langer in de auto zitten. Nou ja, als hij dat zelf niet zo'n punt vindt... :'). Hopelijk komt dat nog goed.

Leuke foto's weer in het vorige deel O+.
pi_188337410
Even zonder bijlezen; ik ben baby-loos :o O+
Sofie heeft een heerlijke dag gehad! Veel in ze zandbak gespeeld. Van de wobbel is de mega doos tot nu toe het leukst :P en heerlijk gesnoept van de slagroomtaart.

Elke dag met Sofie is een feestje. En vandaag net een beetje extra *O* het eerste jaar was vooral genieten en verwonderd mogen meemaken hoe zo’n klein baby’tje zich ontwikkeld tot een dreumes O+ Wat is het snel gegaan! Ik vond het fijn om alle verhalen hier te lezen. Weten dat je niet de enige bent in welke fase dan ook maakt het makkelijker loslaten. Het heeft mij geholpen om mijn eigen weg te vinden in het eerste jaar moederschap. Dank jullie wel daarvoor!

Sofie en ik zwaaien uit :W tot snel of wat minder snel bij de dreummessen!

Uitzwaaiffotos!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 21:58:42 #4
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188337460
Oh Takkie! Gefeliciteerd met je meisje. Die schoentjes O+ :'( O+! Ontzettend leuk om te zien die foto's. Tot snel in het volgende topic :*.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 augustus 2019 @ 22:06:20 #5
74056 crew  ToT
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:25:09 #6
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188337937
Gefeliciteerd Takkie! Wat een leuke foto's O+
Wel een beetje spijt dat ik het niet zo heb gedaan :P
Die laatste is ook zo tof.
pi_188337943
Gefeliciteerd Takkie! Prachtige foto's, en mooi, met haar mooie schoentjes op tafel, met nog behoedzaam en hand dichtbij om haar zo nodig te ondersteunen O+ Prachtig het ouderschap in beeld gebracht! Geniet van het tweede jaar, tot over 2 maanden!
pi_188338734
O Takkie, je meisje 1 *O* Gefeliciteerd :* Wat klinkt jullie dag heerlijk!
En super leuke fotoserie. Wij hebben dezelfde kaartjes en ook foto's op grijze stoel met kussen O+ Heel leuk! En dan die foto op tafel met mooie jurk en snoezige schoentjes O+
Tot over een maand :o :W
  donderdag 8 augustus 2019 @ 07:24:03 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188341100
Te laat, maar.... Heel hartelijk gefeliciteerd Takkie! En tot (al best snel) bij de dreumesen. Wat een leuke foto's heb je gemaakt :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188341254
Gefeliciteerd Takkie! *O* Wat een heerlijke foto's. O+
pi_188341450
Gefeliciteerd takkie!
pi_188341613
Gefeliciteerd, wat een schatje. Tot over 17 dagen bij de dreumesen, dan zijn wij aan de beurt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 8 augustus 2019 @ 08:41:30 #13
74056 crew  ToT
pi_188341651
-O- Mini-ToT was afgelopen nacht 2,5 uur wakker en is nu weer helemaal wakker en wil het liefst de hele tijd door mij geknuffeld en gedragen worden terwijl ik hier nog driekwart slapend aan de energydrink zit. -O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 8 augustus 2019 @ 09:05:35 #14
74056 crew  ToT
pi_188341905
_O- En mini-ToT ging met het lege blikje voetballen! :D
  donderdag 8 augustus 2019 @ 09:20:24 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188342079
Energydrink in om half negen 's ochtends? _O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188344565
Gefeliciteerd Takkie! *O* super leuk overzicht! En wat knap dat ze al los kan blijven staan!

Oh en fuchs jij vroeg volgens mij of een keukentje al leuk is op deze leeftijd? Denk het wel, eerst is die deurtjes open en dicht doen x19362 per dag de bom. En je eraan optrekken. En later ook echt ermee spelen ;). Wij hebben er al lang plezier van. Veel meer dan bv met een wobbel, die hebben we al snel weer verkocht. Maar goed dat kan per kind verschillen.

Intussen vragen wij ons af wat we een 2e dochter inhemelsnaam voor haar verjaardag moeten geven.. als iemand daar nog tips voor heeft ;).
pi_188345696
Gefeliciteerd Takkie! Wat een ontzettend leuke kroon! O+

Is een buitenspeelding zoals een schommel of glijbaan iets? Moet je wel een tuin en de ruimte voor hebben natuurlijk..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 8 augustus 2019 @ 14:07:03 #18
74056 crew  ToT
pi_188346030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 09:20 schreef Tink89 het volgende:
Energydrink in om half negen 's ochtends? _O- _O-
Ik had ff geen zin in koffie! :')
Goddomme wat ben ik kapot zeg. :O
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 8 augustus 2019 @ 14:08:43 #19
74056 crew  ToT
pi_188346062
Net mini-ToT 3 kleine stukjes haring laten eten. Okee maandje te vroeg geloof ik (mag geloof ik pas vanaf 1 jaar?), maar hij vond het heerlijk! :D
Eerst ff geproefd of het niet te zout was en ook ff op de verpakking gekeken hoeveel natrium er in zat. :)
pi_188347181
Heeft iemand hier tips voor een leuke, goede fotograaf waar we (het liefst in de regio 020) een cake smash shoot kunnen laten doen? Genoeg te vinden via google, maar zie door de bomen het bos niet meer.
pi_188347218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:37 schreef Plumeria het volgende:
Heeft iemand hier tips voor een leuke, goede fotograaf waar we (het liefst in de regio 020) een cake smash shoot kunnen laten doen? Genoeg te vinden via google, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Lepetitlux! a.k.a. @Kleurdoos
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 8 augustus 2019 @ 16:02:22 #22
74056 crew  ToT
pi_188347545


:D Dit gaat echt een brutaaltje worden, zo te zien! ;)
pi_188349418
Takkie, gefeliciteerd met mooie Sofie O+ .

Ook ik ga afzwaaien, Bikkel is vandaag 1 jaar geworden. Hier was het eerste jaar vooral doorbijten en overleven, al maken we na zijn operatie 2 maanden geleden grote stappen vooruit en kan ik inmiddels echt volop van hem genieten. Hij verbaasd mij iedere dag weer met zijn vrolijke, avontuurlijke karakter O+

"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:01:12 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188349572
Van harte gefeliciteerd lieve wolken! Wat hebben jullie een heftig jaar gehad. Ik duim voor je dat het tweede jaar wat meer rust en genieten brengt, dat is jullie ontzettend gegund!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 8 augustus 2019 @ 19:12:09 #25
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188349754
Wat een knapperd :o !
Fijn dat het nu beter gaat :)
pi_188351890
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:40 schreef pinquit het volgende:

[..]

Lepetitlux! a.k.a. @:Kleurdoos
Thanks voor de tip, mooie foto’s, precies wat ik zoek! Zal haar even een berichtje sturen :)
pi_188352197
@Wolken Ik zie een prachtige dreumes O+ Gefeliciteerd *O* En het blijft een wonder om hem zo te zien, ik kan het woelige begin van zijn leven niet vergeten. Tot over 2 maanden en 1 dag :W
pi_188353046
Gefeliciteerd Takkie en Wolken!
Prachtige foto’s en tot over 3!!! weken :o
pi_188353273
Allemaal bedankt voor de felicitaties! O+

@Wolken gefeliciteerd met Bikkel! Wat kijkt hij lekker ondeugend! O+
pi_188355068
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 13:40 schreef Rebubbled het volgende:
Gefeliciteerd Takkie! Wat een ontzettend leuke kroon! O+

Is een buitenspeelding zoals een schommel of glijbaan iets? Moet je wel een tuin en de ruimte voor hebben natuurlijk..
Ja dat is zeker een leuk idee.. maar nu nog niet ;). We gaan in januari verhuizen en daar zit een mega tuin bij dus komend voorjaar komen er wel speeltoestellen enz :).

@Wolken wat een mooie foto! Wat een knapperd O+! Van harte gefeliciteerd nog :).
pi_188355967
Wat een hoeveelheid jarige jobs en jets, allemaal zomerbabies uit 2018. Gefeliciteerd Wolken!

Madame heeft gister het klappen in de handen ontdekt. Ook zijn we gister met de ochtendfles gestopt, even zien of dat blijft lukken. Met de pot mee eten gaat hier ook al heel goed nu.
pi_188356121
Gefeliciteerd wolken en takkie!! *O* :*

@MissEnergy hier zitten we nog op 4 flessen van 200 :') Wat leuk dat ze kan klappen O+
pi_188356957
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 21:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Wolken Ik zie een prachtige dreumes O+ Gefeliciteerd *O* En het blijft een wonder om hem zo te zien, ik kan het woelige begin van zijn leven niet vergeten. Tot over 2 maanden en 1 dag :W
Het is gisteren ook meerdere malen weer ter sprake gekomen, het blijft een cadeautje. O+
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_188357603
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:12 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh en fuchs jij vroeg volgens mij of een keukentje al leuk is op deze leeftijd? Denk het wel, eerst is die deurtjes open en dicht doen x19362 per dag de bom. En je eraan optrekken. En later ook echt ermee spelen ;). Wij hebben er al lang plezier van. Veel meer dan bv met een wobbel, die hebben we al snel weer verkocht. Maar goed dat kan per kind verschillen.
Ja dank je! Dat was ik ja! Ik ga man even overtuigen :+

En kan mij voorstellen dat het voor een 2e erg moeilijk is iets leuks te verzinnen. Misschien mooi houten speelgoed van Grimms? En er is ook wel weer nieuw speelgoed op de markt.
Ik ben dus echt dol op speelgoed hè :@ en mij zo lang verheugd op het kopen daarvan

Bikkel gewoon 1 *O* Gefeliciteerd :* Jullie grote verrassing, echt een cadeautje ja O+ Fijn dat het ook wat beter met hem gaat en je meer van hem kan genieten.
Tot over minder dan een maand :o :W

Zijn hier moeders met ervaring met slaaptraining/coaching?
Draakje kan niet zelf in slaap vallen, hij valt alleen nog in slaap met de borst, na heel lang met hem lopen of in de auto, slapend wegleggen in eigen bed gaat ook nog nauwelijks en hij wordt snel weer wakker en dan weer borst nodig om in slaap te komen. Slaapt nu 's nachts bij ons in bed, maar dat laten we voor nu even zo. (Ik vind het ook wel gezellig O+ ) Het gaat vooral om aan te leren om zelf te gaan slapen in bed. Op het kdv kan hij dit wel.
Overdag slaapt hij een 1 a 2 uur en 's nachts tussen de 7-10 uur mét meerdere nachtvoedingen.

We hebben nu dus een plan gemaakt met regelmaat over de dag en slaap ritueel, 15 minuten in bed, bij hem blijven, overdag en 's avonds niet meer in slaap voeden, maar de moed zakt mij nu al in de schoenen -O- ;( Bedje is huilen, bij mij is het gelijk goed, maar ook niet slapen. Tussenoplossing is mijn hoofd op het bed en hij staat dan en is dan wel stil, maar is niet echt comfortabel lang en hij gaat ook niet slapen :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuchsia_roze op 09-08-2019 10:37:34 ]
pi_188358681
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:31 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ja dank je! Dat was ik ja! Ik ga man even overtuigen :+

En kan mij voorstellen dat het voor een 2e erg moeilijk is iets leuks te verzinnen. Misschien mooi houten speelgoed van Grimms? En er is ook wel weer nieuw speelgoed op de markt.
Ik ben dus echt dol op speelgoed hè :@ en mij zo lang verheugd op het kopen daarvan

Bikkel gewoon 1 *O* Gefeliciteerd :* Jullie grote verrassing, echt een cadeautje ja O+ Fijn dat het ook wat beter met hem gaat en je meer van hem kan genieten.
Tot over minder dan een maand :o :W

Zijn hier moeders met ervaring met slaaptraining/coaching?
Draakje kan niet zelf in slaap vallen, hij valt alleen nog in slaap met de borst, na heel lang met hem lopen of in de auto, slapend wegleggen in eigen bed gaat ook nog nauwelijks en hij wordt snel weer wakker en dan weer borst nodig om in slaap te komen. Slaapt nu 's nachts bij ons in bed, maar dat laten we voor nu even zo. (Ik vind het ook wel gezellig O+ ) Het gaat vooral om aan te leren om zelf te gaan slapen in bed. Op het kdv kan hij dit wel.
Overdag slaapt hij een 1 a 2 uur en 's nachts tussen de 7-10 uur mét meerdere nachtvoedingen.

We hebben nu dus een plan gemaakt met regelmaat over de dag en slaap ritueel, 15 minuten in bed, bij hem blijven, overdag en 's avonds niet meer in slaap voeden, maar de moed zakt mij nu al in de schoenen -O- ;( Bedje is huilen, bij mij is het gelijk goed, maar ook niet slapen. Tussenoplossing is mijn hoofd op het bed en hij staat dan en is dan wel stil, maar is niet echt comfortabel lang en hij gaat ook niet slapen :')
Hoe oud is hij nu?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:02:51 #36
74056 crew  ToT
pi_188358833
_O- Mini-ToT zat net ineens keihard met zijn vuistjes mee te draaien hierop! :D

pi_188359621
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 10:31 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ja dank je! Dat was ik ja! Ik ga man even overtuigen :+

En kan mij voorstellen dat het voor een 2e erg moeilijk is iets leuks te verzinnen. Misschien mooi houten speelgoed van Grimms? En er is ook wel weer nieuw speelgoed op de markt.
Ik ben dus echt dol op speelgoed hè :@ en mij zo lang verheugd op het kopen daarvan

Bikkel gewoon 1 *O* Gefeliciteerd :* Jullie grote verrassing, echt een cadeautje ja O+ Fijn dat het ook wat beter met hem gaat en je meer van hem kan genieten.
Tot over minder dan een maand :o :W

Zijn hier moeders met ervaring met slaaptraining/coaching?
Draakje kan niet zelf in slaap vallen, hij valt alleen nog in slaap met de borst, na heel lang met hem lopen of in de auto, slapend wegleggen in eigen bed gaat ook nog nauwelijks en hij wordt snel weer wakker en dan weer borst nodig om in slaap te komen. Slaapt nu 's nachts bij ons in bed, maar dat laten we voor nu even zo. (Ik vind het ook wel gezellig O+ ) Het gaat vooral om aan te leren om zelf te gaan slapen in bed. Op het kdv kan hij dit wel.
Overdag slaapt hij een 1 a 2 uur en 's nachts tussen de 7-10 uur mét meerdere nachtvoedingen.

We hebben nu dus een plan gemaakt met regelmaat over de dag en slaap ritueel, 15 minuten in bed, bij hem blijven, overdag en 's avonds niet meer in slaap voeden, maar de moed zakt mij nu al in de schoenen -O- ;( Bedje is huilen, bij mij is het gelijk goed, maar ook niet slapen. Tussenoplossing is mijn hoofd op het bed en hij staat dan en is dan wel stil, maar is niet echt comfortabel lang en hij gaat ook niet slapen :')
Bikkel is echt een druktemaker en is nu al helemaal weg van zijn looptractor. Vooral de motorkap die open en dicht kan is fantastisch.

Qua slaaptraining heb ik het boek "baby in een droomritme" want door alles had Bikkel ook totáál geen ritme en moesten we alles weer gaan opbouwen. Het boek heeft mij wel goede handvaten gegeven.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_188360237
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 12:57 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bikkel is echt een druktemaker en is nu al helemaal weg van zijn looptractor. Vooral de motorkap die open en dicht kan is fantastisch.

Qua slaaptraining heb ik het boek "baby in een droomritme" want door alles had Bikkel ook totáál geen ritme en moesten we alles weer gaan opbouwen. Het boek heeft mij wel goede handvaten gegeven.
Ja dat boek is ook wel een aanrader! Zeker om de wakker tijden aan te houden. Dat heeft ons heel erg geholpen.

Met dat boek doen we nu trouwens niets meer. Iemand die ‘m over wil nemen toevallig? Of moet ik daarvoor naar ander topic :+
pi_188363199
Zo, we zijn bij het consultatiebureau geweest. Stats bij 8weken4dagen, 54 cm en 4185 gram. In 2 weken 475 gram aangekomen ^O^.
pi_188363236
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:41 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja dat boek is ook wel een aanrader! Zeker om de wakker tijden aan te houden. Dat heeft ons heel erg geholpen.


Met dat boek doen we nu trouwens niets meer. Iemand die ‘m over wil nemen toevallig? Of moet ik daarvoor naar ander topic :+
Heb wel interesse! Wat wil je ervoor hebben?
pi_188365255
Felicitaties aan Bikkel van @Wolken en Sofie van @Takkie88 !! *O*
pi_188365279
Hier even heel dankbaar voor de kinderopvang, dat 't bestaat. :9 Gisterenavond misselijk geworden, paar uur later met een emmer naar 't toilet omdat het wisselen niet snel genoeg lukte. :{ 's nachts begon hetzelfde feestje bij m'n vriendin, dus allebei ziek thuis van het werk. Goddank opvang vandaag, want we waren echt helemaal niets waard...
pi_188367197
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 16:45 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, we zijn bij het consultatiebureau geweest. Stats bij 8weken4dagen, 54 cm en 4185 gram. In 2 weken 475 gram aangekomen ^O^.
Die groeit lekker! Bijna 250 gram per week!
pi_188367949
@Fuchsia_roze: succes met overtuigen :+. @Jagärtrut jij hebt weleens echt slaaptraining/advies gehad toch? (waarom werkt dat @ niet met haar nickname, zeker door die puntjes op de a..? Hoe fix ik dit?)

Goede stats d_e! :Y

Beterschap NJ en mevrouwNJ!
pi_188368373
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:07 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Die groeit lekker! Bijna 250 gram per week!
Mijn tieten maken slagroom :9
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:36:04 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188368940
Oh jongens, ik ben echt zo hard aan het genieten van deze fase. Nog steeds moe, en prul kan echt enorm aan mij plakken en 'zeuren', maar ze ontwikkelt zich ook zo snel en ik ben zo trots en het is echt even pure liefde momenteel.

Vanmiddag viel ze voor het eerst in weken aan de borst in slaap overdag. In een koffietentje. Het was zo heerlijk om daar te zitten met m'n tevreden baby, lekkere koffie en de liefde van m'n leven. Ik vond het intens genieten, dus heb m'n man meteen maar even een zooi foto's laten maken van de voeding en het slaapje O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188369050
Nog gefeliciteerd takkie en wolken!

Even snelle bijlees gedaan want gekke huis momenteel met de baby's

Wij gaan voor hun eerste verjaardag een bijdrage aan de nieuwe autostoelen vragen aan mensen die willen komen.

Verder dus gekkenhuis. Vorige week kleuter ziek, afgelopen weekend vriendlief met beginnende rugklachten op bed, en dat is inmiddels omgezet in een flinke griep. Arme jongen heeft al een paar dagen flink koorts en houd amper wat binnen. Woensdag begon vincent met koorts maar blijft er aardig vrolijk onder, en vanmorgen plukte ik jeremy met bijna 40 graden koorts uit bed.
Kleuter inmiddels weer opgeknapt.
Ik hoop dat deze griep mij even overslaat!

Morgen vlucht ik met kleuter het huis uit. Oma komt op mijn mannen passen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:41:57 #48
74056 crew  ToT
pi_188369052
Sjezus, mini is nog steeds hyperactief!
Ik heb hem maar in zijn buggy gezet omdat dat hem wel eens wil kalmeren, maar hij klimt nu op alle mogelijke en godsonmogelijke manieren over dat ding heen! :')
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:26:22 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188371674
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 22:41 schreef ToT het volgende:
Sjezus, mini is nog steeds hyperactief!
Ik heb hem maar in zijn buggy gezet omdat dat hem wel eens wil kalmeren, maar hij klimt nu op alle mogelijke en godsonmogelijke manieren over dat ding heen! :')
Hoe is het afgelopen?

Aapie, ik hoop met je mee. Beterschap voor je mannen! ;(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:49:58 #50
74056 crew  ToT
pi_188371919
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 07:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen?

Aapie, ik hoop met je mee. Beterschap voor je mannen! ;(
Alle lampen uitgedaan behalve eentje op de gang (zodat het bijna pikdonker was in de huiskamer) en ik heb hem zo veel mogelijk genegeerd. Als hij ging huilen wel ff troosten en kijken of hij slaperig leek te worden en een half uur later kon ik hem eindelijk naar bed brengen. :)
pi_188375199
Welke activiteiten/spelletjes doen/deden jullie allemaal met jullie 3.5 maanden oude baby? Ze heeft leren gillen in ongenoegen en zet dit mega graag in zodra we langer dan 3 minuten dezelfde activiteit doen. Het is een faaaaseee, maar ik ben opzoek naar iets om deze fase een beetje leuk door te komen. :P Welk speelgoed is een enorme hit bij jullie eigenlijk?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:52:26 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188376217
Toen prul zo oud was: de babygym. Verder was eigenlijk nog niks echt heel leuk, geloof ik. Behalve rollen en een hele simpele rammelaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188376220
Fuchsia, waarom in laten slapen zonder borst als jij er bent? Ik vond het altijd heerlijk dat dat kon! Mijn kindjes deden/doen dat ook echt tot ze 3-4-5 jaar oud zijn. Ze slapen altijd binnen een minuut of 5 a 10, op het aller veiligste, ontspannen, geborgen plekje, aan mijn borst. O+ Nooit een slaapstrijd gehad en nadat de oudste stopte met drinken gaat het slapen met een handje vast ook nog steeds binnen 5 a 10 minuten.

Ben ik niet thuis? Geen probleem, dan zeuren ze nooit ergens om en legt papa ze gewoon in bed zonder borst. Hij gaat naast ze liggen tot ze slapen. Dat duurt 10-20 minuten. Net iets langer, maar niet superveel. En dus ook altijd zonder zeuren (ook toen ze nog een baby waren). Maar doorgaans ben ik er gewoon en is het dus zo gepiept.

Ik vind het echt een uitkomst. En zoals ik al zei, als ik er niet ben, laten ze zich prima in bed leggen zonder borst. Mijn lief gaf ze toen ze baby waren afgekolfde melk en later thee met melk en honing voor het slapen gaan.

Als je van te voren de tandjes goed poetst, dan is er geen gevaar voor tandbederf door moedermelk. Dus ook 's avonds en nachtvoedingen zijn dan geen probleem.

Nou ja, ik vroeg me dus vooral af waarom je ze niet in slaap zou willen voeden.

Borstvoeding bevat ook slaapstofjes (melatonine) en je baby maakt oxytocine en melatonine zelf ook aan aan de borst. Dus de natuur heeft dat gewoon hartstikke prima geregeld.
Hier kost het dan ook altijd vele malen minder energie om ze met de borst in bed te leggen dan iets an slaaptraining oid of ons er druk om maken.

Oja, wij hebben wel een familiebed, dus ik hoef ze niet over te leggen in een ander bed en pas en prima zelf naast. Maar ook ze op de bank aan de borst in slaap laten vallen en dan in bed leggen is hier nooit een probleem geweest, ze worden er nooit wakker van.

(En zo kan ik nog wel uuuuuren doorgaan met mijn pleidooi voor borstvoeding om in slaap te vallen :P ;) )
pi_188376267
Reblubbed, hier vonden ze het altijd relaxed om gewoon van alles te ontdekken en hun bibliotheek aan te leggen door van alles in hun mond te stoppen. Vooral keukengerei doet het altijd goed! Een bakje vullen met rijst of zo maakt ook iets dat rammelt.

In de draagdoek en gezellig meekijken is ook altijd goed. En een muziekdoosje, evt met een mobiel eraan, dat vooral als ze nog heel ieniemienie zijn.

Vanaf een maand of 3-4 willen ze hier altijd oefenen met zitten en met kruipen. Dus op een kleedje op de grond, op hun buik bijv.
pi_188378928
Ik ben het wel met Ela eens Fuchsia (en dan zonder bv en familiebed ;) )
Waarom wil je dat ze zelf gaat slapen? zijn het ook geluiden uit de omgeving?

Alle drie mijn kids hebben nooit zelf in slaap kunnen komen, ze vielen altijd in slaap op ons/naast ons. De oudste is zelf gaan slapen toen hij 3,5 was (hij sliep nooit bij ons, wat dat lukte hem niet). De middelste kwam een paar maanden geleden met de opmerking: “je mag wel weggaan mama, want als ik je roep dan kom je toch wel (ik krijg nog tranen in mijn ogen van geluk dat ik hem zo zijn moment heb laten kiezen). En bij Li zit ik na de fles (na 4 maanden gestopt met bv) op schoot te wachten tot ze slaapt. Soms kan ik haar binnen 5 min wegleggen, soms duurt het een uur met meerdere pogingen. Als ze ‘s nachts wakker wordt komt ze tussen ons in liggen O+ (vannacht sliep ze een keer door, pas de 3de keer ofzo, en lag ik vanaf 4 uur wakker en miste haar _O- ).

Heel veel mensen hebben hier een mening over, maar dit werkt voor ons en maakt ons gelukkig (alleen het start van de dag tijdstip, rond 5.00/5.30 mag iets later ;) ).
Bij de oudste heb ik lang gedacht dat ik het verkeerd deed, dat ik hem “slecht” opvoedde. Maar erop terugkijkend past dit bij ons en maakt deze manier mij en de kids blij.

Dus wil je zelf “meer vrijheid” van het zelf in slaap vallen? Of wil je omgeving het ;)
En ik heb nog wel ergens de hele lijst met “uitgeprobeerd”, die wil ik best even terugzoeken ;)

:*
pi_188390031
Hoi, mijn baby is a.s. woensdag 3mnd en rolde net 5x van rug naar buik alsof 't niets was.

:'( zou ducttape helpen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 11 augustus 2019 @ 16:02:11 #57
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188392006
:o nu al?
Koert kan wel op z'n zij rollen maar misschien loopt de cosleeper wat scheef af.
Volgens m'n vriend rolt hij weleens van rug naar buik maar ik weet niet of dat dan wel op een vlakke ondergrond is :P gaat het verder goed bij jullie?

Verder hebben we hier al 13 dagen geen ontlasting gezien, wat volgens alle bronnen goed kan bij borstvoeding maar op zich hebben we het wel gehad met die enorm stinkende scheten :')
En Koert vindt het zelf ook niet zo tof, volgens mij begint hij er ook last van te krijgen -O-
En regeldagen, je zou denken dat dat dan wel helpt met poepen maar nee :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188392348
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:02 schreef Ceviche het volgende:
:o nu al?
Koert kan wel op z'n zij rollen maar misschien loopt de cosleeper wat scheef af.
Volgens m'n vriend rolt hij weleens van rug naar buik maar ik weet niet of dat dan wel op een vlakke ondergrond is :P gaat het verder goed bij jullie?

Verder hebben we hier al 13 dagen geen ontlasting gezien, wat volgens alle bronnen goed kan bij borstvoeding maar op zich hebben we het wel gehad met die enorm stinkende scheten :')
En Koert vindt het zelf ook niet zo tof, volgens mij begint hij er ook last van te krijgen -O-
En regeldagen, je zou denken dat dat dan wel helpt met poepen maar nee :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan proberen om de temperatuur op te nemen? Vaak kwam het er hier op die manier wel gelijk uit _O- en waarschijnlijk hebben jullie dit al geprobeerd maar je kan ook met de beentjes zachte ronddraaiende bewegingen maken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@pinquit zo hallo dat is snel man :s)
pi_188393039
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:59 schreef pinquit het volgende:
Hoi, mijn baby is a.s. woensdag 3mnd en rolde net 5x van rug naar buik alsof 't niets was.

:'( zou ducttape helpen?
Oh nee, het gaat te snel :o. Ik zou ducttape proberen ja. Of gewoon, goede drukknopen ofzo. Hier is Bas ook al een tijd druk bezig met zijwaarts rollen oefenen en was vrijdag echt heel enthousiast de verpleegkundige van het consultatiebureau aan het volgen, inclusief hoofd meedraaien en halve zijrolpogingen :').

Ceviche, je spoiler! Fijn! Regeldagen zijn stom he :*.

Hier is het juist de afgelopen dagen een poep-extravaganza. 2 explosies per dag, minstens :'). Wat ben ik blij met wasbare luiers, vrijdagochtend werden er in korte tijd 5 ladingen in de luier gedeponeerd en ik had een mini-lekje naast het been. Bas blijft ook rupsje nooitgenoeg. Heel erg druk en actief overdag, veel willen drinken. Alles willen zien, jezelf opdrukken en hoofd omhoog houden blijft fantastisch en sinds vrijdag zijn ook ineens de handjes interessant. Nu zit hij al in de linkerhand-afkluiven-fase. Het gaat echt veel te snel dit en hij is zo leuk O+

Ow en ik had vrijdag zelf ook even controle voor bloeddruk. Hij is nu met medicatie 125/85 *O*.
pi_188394050
:o Pinq! Rappe dame!

Fred poepte twee dagen niet en dat gaf vandaag, net toen ik een halfuur weg was, een flinke poepexplosie. Ik kan me niet voorstellen wat dertien dagen hier teweeg zou brengen. Sneu dat hij er zo'n last van heeft @Ceviche.

Die ontwikkelingen zijn tof, vind je niet d-e? Hoe gaat het nu met jou, merk je zelf ook verschil door je bloeddruk?

Fred gaat morgen voor het eerst wennen op het kdv. Bij Frits vond ik dat best een ding, nu sta ik er toch wat relaxter in.

De kleuter was vandaag heerlijk met zijn treinbaan aan het spelen en Fred lag daar ergens tussen. Frits was ontzettend blij, want nu was het net alsof zijn broertje ook met de trein speelde. O+
pi_188394448
Cholula, ik vind het ontzettend tof om het te zien, die ontwikkeling. Van een kleine baby die zijn hoofd zelf niet kon ondersteunen naar dit. Van alles aan het ontdekken is, wat ook wel voor de nodige huil-knuffel-momenten zorgt, want het is ook allemaal wat voor zo'n kleine baby.

Ik merk met medicatie aardig verschil. Het was na de eerste tablet al na een paar uur dat het voelde alsof ik in een warm bad stapte, alles ontspande. Ik ben nu minder benauwd, plas weer regelmatig goede hoeveelheden. Ben wel ontzettend moe, maar dat is ook niet gek.
  zondag 11 augustus 2019 @ 19:23:15 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188395119
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:41 schreef douche-eendje het volgende:
Ik merk met medicatie aardig verschil. Het was na de eerste tablet al na een paar uur dat het voelde alsof ik in een warm bad stapte, alles ontspande. Ik ben nu minder benauwd, plas weer regelmatig goede hoeveelheden. Ben wel ontzettend moe, maar dat is ook niet gek.
Ik ben blij dat de bloeddrukverlagende medicijnen hun werk al doen. Mijn man ging van de één op de andere dag aan de bloeddrukverlagende medicijnen (met andere redenen, maar het werkte wel). Het is voor ons nu ondenkbaar, maar er vanaf komen lijkt voor hem onmogelijk, helaas. Dat hele vermoeiende gevoel herken ik wel, na verloop van tijd ging hij ineens door een barrière en ging het qua vermoeidheid een heel stuk beter.. O+ ! Hou vol! :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 11 augustus 2019 @ 21:32:21 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188397650
Het gaat zeker hard! Wij waren vandaag een paar uurtjes bij m'n broertje en prul is daar gewoon in een campingbedje haar slaapje gaan doen, tijgert de hele kamer door, wil het liefst staan, eet als een bootwerker en gaat steeds verder onbevreesd bij papa en mama vandaan tijdens het spelen. Waar is mijn baby gebleven? En tegelijkertijd ben ik zo trots en stapelgek op haar, echt... Ik ben een zacht eitje vandaag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 11 augustus 2019 @ 23:13:50 #64
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188399478
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 16:19 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Je kan proberen om de temperatuur op te nemen? Vaak kwam het er hier op die manier wel gelijk uit _O- en waarschijnlijk hebben jullie dit al geprobeerd maar je kan ook met de beentjes zachte ronddraaiende bewegingen maken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:pinquit zo hallo dat is snel man :s)
Ik had een hele post getypt maar die is foetsie :{

Ik heb de thermometer geprobeerd, heeft helaas niks uitgehaald. Morgen ga ik Koert even wegen op het CB (kijken wat de regeldagen hebben gedaan) en dan zal ik vragen wat zij ervan vinden, al verwacht ik dat ze zullen zeggen dat het normaal is bij bv.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@douche-eendje ja, regeldagen zijn echt stom ja. Al moet ik toegeven dat het me deze keer is meegevallen, heb maar gewoon besloten op de bank te gaan liggen met Koert naast me, lekker snel aangekoppeld en comfortabel. En een pot nutrilon, voor als ik er even klaar mee ben. Vind ik persoonlijk een fijne gedachte, dat het niet per se constant hoeft. Hielp ook wel mee. En dit waren voorlopig even de laatste, thank God.
Fijn dat het met jullie beter lijkt te gaan ^O^
Ik vind het altijd leuk om over Bas te lezen, heel herkenbaar :)

@Cholula wat klinkt dat ontzettend lief O+ O+

@Tink89 zo apart hoe snel het gaat, aan de ene kant wil je juist dat ze gaan kruipen/lopen/praten, maar ik mis m'n Ieniemienie baby nu al ;( ik moet z'n kleine kleertjes vast opruimen eigenlijk maar liever nog even niet -O-
  maandag 12 augustus 2019 @ 07:14:22 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188402140
Begin je nu pas met werken @Cholula? Succes met het wennen! Ik vond het bij de eerste een opluchting dat de baby naar het kdv ging. En nu vond ik het gewoon prima.

@pinquit wat knap van haar! Maar wel stom dat ze zo snel zijn he, ik ga die van mij gewoon omduwen als jij probeert te lopen of staan voor zijn eerste verjaardag. :N

Regeldagen heb ik eigenlijk helemaal niet herkenbaar meegemaakt. Geen idee hoe het zich bij mij reguleert maar ik heb meer dan genoeg melk. Ik heb inmiddels een vriezervoorraad van 1,5 liter omdat ik steeds meer kolf dan hij drinkt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188402554
@Rebubbled de babygym doet het hier goed. Verder speelt ze met knuffels door ze in haar mond te stoppen :')
En het liefst wordt ze de hele dag opgetild en gedragen, maar dat vindt mama dan weer niet fijn :P

Mijn 4 maanden oude baby doet nog geen aanstalten om te draaien. Op haar buik liggen vindt ze niet echt fijn, dus wij komen niet toe aan 5x 15 min. Maar goed, Ik vertrouw erop dat het wel goed komt.

De laatste tijd ben ik een beetje uit mijn bubbel gekomen en kom steeds vaker onder de mensen.
En ik merk dat (veel) vrouwen echt gemeen zijn.

Ik heb de afgelopen week afzonderlijk van elkaar, 6 vrouwen gezien. Van alle 6 te horen gekregen dat ik ben aangekomen en/of een buikje heb gekregen.

Je zegt toch niet tegen een pas bevallen vrouw dat ze is aangekomen en/of een buikje heeft. Ik snap serieus niet waarom vrouwen dit soort dingen zeggen. Juist zij zouden moeten weten dat een lichaam tijd nodig heeft om te herstellen.

En dan ben ik niet eens onzeker over mijn lichaam. Ik ben nu 3 kilo zwaarder dan dat ik voor de zwangerschap was en dat komt vooral omdat ik nauwelijks buiten kom en dus weinig aan beweging doe. Ik heb een buikje (lijkt mij logisch, aangezien daar een baby in zat), maar heb verder geen zichtbare veranderingen aan mijn lichaam.

Maar stel dat ik wel onzeker was geweest. Dan hadden zij het erger gemaakt, terwijl juist vrouwen zouden moeten begrijpen dat je in een kwetsbare periode zit na je bevalling en nog aan het ontzwangeren bent.
pi_188402618
Ceviche, hier was het ook gewoon veel aanleggen of fles. Ik heb net zoals mariposas al een flinke vriezervoorraad (2 liter inmiddels :') ) omdat ik meer produceer dan Bas kan drinken. Op regeldagen drinkt hij alles op en leeg, op gewone dagen heb ik zo'n 100-150 ml over. Maar het scheelt dat mijn man dan zo af en toe ook een fles kan geven waardoor ik kan plassen/eten/douchen.

Cava, dat is stom inderdaad @ reacties. Ik zou dat ook niet echt kunnen, zo reageren op andere vrouwen die net bevallen zijn. Zeg wat aardigs of hou gewoon je mond dicht.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik ben blij dat de bloeddrukverlagende medicijnen hun werk al doen. Mijn man ging van de één op de andere dag aan de bloeddrukverlagende medicijnen (met andere redenen, maar het werkte wel). Het is voor ons nu ondenkbaar, maar er vanaf komen lijkt voor hem onmogelijk, helaas. Dat hele vermoeiende gevoel herken ik wel, na verloop van tijd ging hij ineens door een barrière en ging het qua vermoeidheid een heel stuk beter.. O+ ! Hou vol! :*
Dankje O+. Ik heb over 3 maanden weer een afspraak bij de huisarts om te kijken hoe het dan gaat. Of we er dan nog 3 maanden achteraan plakken, of dat we gaan kijken hoe het zonder gaat. Of dat er nog andere ontwikkelingen zijn. Maar voor nu is dit gewoon echt heel fijn, want het werkt.
  maandag 12 augustus 2019 @ 09:33:27 #68
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188403024
Cava, inderdaad waarom zeggen ze zulke dingen :N
Ik was een paar jaar geleden behoorlijk afgevallen en ook daar kreeg ik veel commentaar op, dus ik denk dat dat gewoon afgunst/jaloezie is.
Niet veel vrouwen zijn na de bevalling zo snel op hun oude gewicht, mag je best trots op zijn ^O^
En later krijg je dan: doet jouw baby nog steeds geen A? Mijn baby doet allang A! Maar jouw baby doet wel B, ik ken iemand wiens baby ook B doet en daar bleek van alles mis mee te zijn. Je baby is nog zo lekker klein, mijnes was toen al zo groot, er cetera. Altijd wat |:(

D-E, nadat m'n voorraad 2 keer per ongeluk was ontdooid heb ik geen grote voorraad meer aangelegd, heb nu 3 voedingen maar die zijn wel ingevroren dus als we snel wat nodig hebben wordt het nutrilon. Ik ben wel een beetje jaloers op jullie monstervoorraden :D
pi_188403266
@CaVaBien ja dat heb ik ook gemerkt sinds zwangerschap/bevalling, vrouwen kunnen zo gemeen zijn. Hou lekker je bek dicht ofzo o|O

2 maanden na mijn bevalling kwam er een kennis op me afgestormd en legde haar hand op mijn buik en vervolgens zei ze “ben je nou nog steeds niet bevallen?” :{ ik was totaal verbluft.
En mijn buurvrouwtje wist dat ik een meisje zou krijgen die zei 3 weken na de bevalling ook “is HIJ er nou nog niet?” Maarja zij is oud dus dan ‘mag’ het :')

@Ceviche
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 10:38:30 #70
74056 crew  ToT
pi_188403654

Tandjes! *O*


"Hmm, even nadenken: waar zouden die dingen voor bedoeld kunnen zijn?"
  maandag 12 augustus 2019 @ 11:03:54 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188403952
Mensen zijn sowieso gemeen, en ik vond ze nog veel gemeenerder toen ik net bevallen was, want ooooh die hormonen.

Gesprek met mijn schoonmoeder laatst:

"Geef je nou nog steeds borstvoeding?"
"Ja"
"Hoe lang ga je dat nog doen dan?"
"Nou, zo lang prul en ik dat nog fijn vinden"
"Ah... dan moet je daarna wel echt stoppen met zo veel eten hoor, anders ben je zo weer net zo dik"

en dan denk ik in m'n hoofd alleen maar 'Lalalalala, wat jij wilt, jij bent dik, ik niet meer, je bent gewoon jaloers' _O-

En idd heel veel mensen die roepen dat prul zo klein is. En hoe fijn dat is, want schattig. En hoe groot die van hun al is. Enzo, maar dat vind ik niet vervelend, maar gewoon wederzijdse interesse en vergelijken enzo.

Overigens: update! Prul blijft sinds een paar dagen echt stevig zitten en doet de hele dag verwoede pogingen om zelf te gaan zitten. Het lukt haar nog nét niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 11:49:53 #72
74056 crew  ToT
pi_188404508
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 11:03 schreef Tink89 het volgende:
Mensen zijn sowieso gemeen, en ik vond ze nog veel gemeenerder toen ik net bevallen was, want ooooh die hormonen.

Gesprek met mijn schoonmoeder laatst:

"Geef je nou nog steeds borstvoeding?"
"Ja"
"Hoe lang ga je dat nog doen dan?"
"Nou, zo lang prul en ik dat nog fijn vinden"
"Ah... dan moet je daarna wel echt stoppen met zo veel eten hoor, anders ben je zo weer net zo dik"

en dan denk ik in m'n hoofd alleen maar 'Lalalalala, wat jij wilt, jij bent dik, ik niet meer, je bent gewoon jaloers' _O-

En idd heel veel mensen die roepen dat prul zo klein is. En hoe fijn dat is, want schattig. En hoe groot die van hun al is. Enzo, maar dat vind ik niet vervelend, maar gewoon wederzijdse interesse en vergelijken enzo.

Overigens: update! Prul blijft sinds een paar dagen echt stevig zitten en doet de hele dag verwoede pogingen om zelf te gaan zitten. Het lukt haar nog nét niet.
Ach zolang de kleine niet nog aan de borst ligt zoals Robin Arryn op die leeftijd zal het allemaal vast wel goed zitten. :) Er zijn wel meer moeders die het ook doen als het kind 6 jaar oud is of zo.

Verder dat vrouwen gemeen kunnen zijn; mijn vrouw en ik kennen zo'n ultra slank modepoppetje die bij mijn vrouw voor de zwangerschap haar lichaam helemaal zat te observeren en zelfs snel even iets in de buik kneep om te kijken of er veel vet zat of niet.
Mijn vrouw was in die periode (en ook nu weer) gewoon mooi slank, maar sommigen MOETEN zich gewoon beter voelen door te laten merken dat ze de ander dik vinden.
(Was trouwens de eerste ontmoeting met die dame in kwestie, en we hebben gemerkt dat ze dit vaker doet bij andere vrouwen.)

Maar zo kort na een bevalling? Jezus, het lichaam heeft tijd nodig om zich te herstellen, en zelfs al boeit het je niet dat je een paar pondjes aangekomen zou zijn, dat zijn dan toch mooi JOUW zaken?
pi_188404746
Ceviche, die voorraad is hier gewoon over aan melk. Bas krijgt het echt niet weggedronken en dan loopt het zo op, ik zit niet te wachten op een borstontsteking dus ik probeer het op deze manier een beetje in controle te houden. Het komt nu vaak wel handig uit, als het aan voorraad echt te gek gaat worden ga ik wel op zoek naar een donorkindje.

Tink, ja die hormomen. Argh, soms kan ik ook wel exploderen vooral op al dat ongevraagde advies omtrent borstvoeding en slapen :'). Gelukkig is mijn man tegen zijn moeder en oma nu ook wat feller daarin geworden omdat hij merkt wat het met mij doet. En wat fijn dat prul zitpogingen doet! Hopen op mooi weer straks en dan samen fietsen? :)
pi_188405008
@Mariposas Ik begin over drie weken weer met werken. Ik had het geluk dat mijn verlof bijna aan de zomervakantie zat.

@CaVaBien Zijn dat vrouwen die zelf al eens zwanger zijn geweest? Ik heb zulke opmerkingen gelukkig niet gehad deze keer. Bij Frits wel, maar dat kwam dan juist weer van mannen.

@douche-eendje Fijn dat het beter gaat, hopelijk trekt de vermoeidheid ook binnenkort weg.

<3 mini ToT

Fijn dat Prul bijna gaat zitten, fietsen vergroot toch wel wat je wereld.

Bij Frits had ik op een gegeven ogenblik ruim vier liter in de vriezer liggen, maar toen werkte ik vijf dagen in de week en kolfde ik meer dan hij dronk. Nu hoop ik wat minder vriezervoorraad op te bouwen.

Freds eerste wenmoment begon heel goed, maar het eindigde in een groot tranendal. Hij kon niet in slaap komen en dat zorgde voor een baby die overstuur was. Ik hoorde hem al huilen toen ik op de gang stond. Frits had het de eerste keren ook wat moeilijk, dus het komt vast wel weer goed.
  maandag 12 augustus 2019 @ 16:10:21 #75
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188408201
Kan nooit lang meer duren, Tink! Maar heb je dan bij de kinderwagen dat zitje helemaal plat?

ToT, wat een raar mens :') sowieso ongevraagd aan mensen zitten :{w

Nog steeds geen poep hier -O- CB gaf aan dat we beter naar de huisarts konden gaan en die is natuurlijk vanaf vandaag op vakantie :') en er is een ander huisarts maar die heeft een inloopspreekuur morgen, maar die ziet maar 10 patiënten en als je de elfde bent heb je pech. Vond het een beetje vaag maar koert poept vast snel vanzelf :)
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 17:18:42 #76
447051 crew  Peejtur
pi_188409164
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 16:10 schreef Ceviche het volgende:
Kan nooit lang meer duren, Tink! Maar heb je dan bij de kinderwagen dat zitje helemaal plat?

ToT, wat een raar mens :') sowieso ongevraagd aan mensen zitten :{w

Nog steeds geen poep hier -O- CB gaf aan dat we beter naar de huisarts konden gaan en die is natuurlijk vanaf vandaag op vakantie :') en er is een ander huisarts maar die heeft een inloopspreekuur morgen, maar die ziet maar 10 patiënten en als je de elfde bent heb je pech. Vond het een beetje vaag maar koert poept vast snel vanzelf :)
Stomme vraag maar als jij pruimen gaat eten, zal dat dan niet in de bv komen en zo ook bij kleine helpen?

Of heb jij hier zelf dan alleen last van? :')
  maandag 12 augustus 2019 @ 17:29:44 #77
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188409347
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:18 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Stomme vraag maar als jij pruimen gaat eten, zal dat dan niet in de bv komen en zo ook bij kleine helpen?

Of heb jij hier zelf dan alleen last van? :')
Volgens mij werkt het helaas niet zo, heeft het hooguit invloed op de smaak/geur van de melk. Al kunnen ze dan wel weer krampjes krijgen door wat de moeder eet dus misschien ook wel..
Zou er bijna een experiment van maken :D
pi_188409366
Dat is wel vaag @Ceviche met dat inloopspreekuur. Je zou toch verwachten dat een baby die even nagekeken dient te worden, niet zomaar pech kan hebben in dit geval. Is er niet een andere huisarts nog in de buurt die een waarneming doet? En anders zou ik gewoon die praktijk bellen voor een afspraak hoor.
  maandag 12 augustus 2019 @ 17:55:20 #79
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188409759
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:30 schreef douche-eendje het volgende:
Dat is wel vaag @:Ceviche met dat inloopspreekuur. Je zou toch verwachten dat een baby die even nagekeken dient te worden, niet zomaar pech kan hebben in dit geval. Is er niet een andere huisarts nog in de buurt die een waarneming doet? En anders zou ik gewoon die praktijk bellen voor een afspraak hoor.
Ja vaag he. Maar ik snap op zich ook wel dat het niet echt spoedeisend is en dat we nog even kunnen afwachten.
CB vond het ook raar en die zeiden dat als het echt nodig is we de hap kunnen bellen.
Ik vermoed dat deze praktijk gewoon de waarneming doet en dus wel spoedeisende dingen zien, maar alle patiënten vinden hun eigen klachten zeer spoedeisend :+ dus dat ze het dan zo verpakken om discussies te voorkomen.
Dat ze dus best patiënten zien, maar geen zin hebben in een boze horde die wel kan maar niet wil wachten op de eigen arts. Denk ik. Maar ja ik weet zelf ook niet echt hoe spoedeisend Koerts probleem is, sommige sites zeggen dat het 2 tot 3 weken kan duren en dan zitten we nog wel in de normale fase. En hij eet gewoon en braakt niet, dan wordt het wel spoedeisend.
Helaas geen andere huisarts in de buurt.
Het halve dorp is op vakantie trouwens dus je zou denken dat ze wel wat tijd zouden hebben :P
pi_188410704
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja vaag he. Maar ik snap op zich ook wel dat het niet echt spoedeisend is en dat we nog even kunnen afwachten.
CB vond het ook raar en die zeiden dat als het echt nodig is we de hap kunnen bellen.
Ik vermoed dat deze praktijk gewoon de waarneming doet en dus wel spoedeisende dingen zien, maar alle patiënten vinden hun eigen klachten zeer spoedeisend :+ dus dat ze het dan zo verpakken om discussies te voorkomen.
Dat ze dus best patiënten zien, maar geen zin hebben in een boze horde die wel kan maar niet wil wachten op de eigen arts. Denk ik. Maar ja ik weet zelf ook niet echt hoe spoedeisend Koerts probleem is, sommige sites zeggen dat het 2 tot 3 weken kan duren en dan zitten we nog wel in de normale fase. En hij eet gewoon en braakt niet, dan wordt het wel spoedeisend.
Helaas geen andere huisarts in de buurt.
Het halve dorp is op vakantie trouwens dus je zou denken dat ze wel wat tijd zouden hebben :P
Even reactie vanaf vakantie:
Wij hebben ook gehad dat onze meid 2 weken niet poepte (eerder bijna elke luier!) en maakten ons ook zorgen. Uiteindelijk kwam het op dag 14 van zelf goed. De hoeveelheid gezien de tijd viel mee. Zolang hij blij is en goed plast, zou ik me niet druk maken. Je kunt zelf niet heel veel doen als ze not geen vast voedsel krijgen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 18:48:09 #81
74056 crew  ToT
pi_188410761
Een baby die 2 weken niet poept?
Goddomme, ik zou echt compleet freaken en elke kinderarts en witchdoctor inschakelen die ik in een straal van 100 km kon vinden! :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 18:49:37 #82
74056 crew  ToT
pi_188410800
We hebben trouwens een nieuwe vaatwasser, maar zijn niet echt onder de indruk van de resultaten.
Etensresten blijven gewoon zitten en de vaat eindigt meestal aan scherven.
Zou hij stuk zijn? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:01:37 #83
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188411925
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:45 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Even reactie vanaf vakantie:
Wij hebben ook gehad dat onze meid 2 weken niet poepte (eerder bijna elke luier!) en maakten ons ook zorgen. Uiteindelijk kwam het op dag 14 van zelf goed. De hoeveelheid gezien de tijd viel mee. Zolang hij blij is en goed plast, zou ik me niet druk maken. Je kunt zelf niet heel veel doen als ze not geen vast voedsel krijgen.
Hij plast genoeg, maar hij heeft er wel last van, huilend wakker worden bijvoorbeeld (nog steeds niet 's nachts *) maar overdag wordt er niet veel geslapen) of huilen wat dan ineens over is na een scheet. Sowieso is hij niet meer echt een blije/tevreden baby, niet zoals eerst. Maar dat kan aan van alles liggen natuurlijk :P
Oh en hij heeft eergisteren een flesje fv gehad dus daar had ik toch ook wel wat resultaat van verwacht maar dat slaat misschien wel nergens op :')
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:09:10 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188412024
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:48 schreef ToT het volgende:
Een baby die 2 weken niet poept?
Goddomme, ik zou echt compleet freaken en elke kinderarts en witchdoctor inschakelen die ik in een straal van 100 km kon vinden! :o
:D
Alleen met borstvoeding schijnt dat normaal te zijn :P
Geen idee van je vaatwasser, ik zou wat recensies lezen, of er meer mensen last van hebben gehad (en er misschien een oplossing is) en anders contact met de winkel. Scherven én een vieze vaat gaat nergens over |:(
Misschien minder vol doen en van tevoren afspoelen, maar daar koop je geen vaatwasser voor natuurlijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 20:13:45 #85
74056 crew  ToT
pi_188412095
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:09 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:D
Alleen met borstvoeding schijnt dat normaal te zijn :P
Geen idee van je vaatwasser, ik zou wat recensies lezen, of er meer mensen last van hebben gehad (en er misschien een oplossing is) en anders contact met de winkel. Scherven én een vieze vaat gaat nergens over |:(
Misschien minder vol doen en van tevoren afspoelen, maar daar koop je geen vaatwasser voor natuurlijk.
Niet naar de spoiler gekeken, wat voor vaatwasser het is? :P
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:23:40 #86
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188412288
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet naar de spoiler gekeken, wat voor vaatwasser het is? :P
Ik dacht er wel aan maar ik dacht dat de foto voor de leuk was :') |:(
Zwangerschapsdementie O-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 20:26:57 #87
74056 crew  ToT
pi_188412371
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik dacht er wel aan maar ik dacht dat de foto voor de leuk was :') |:(
Zwangerschapsdementie O-)
Whehehe neuh, het was een grapje! :P
De afwasborstel ligt achter hem op een bord, maar als hij afwast blijven er natuurlijk vlekken op de borden en eindigen er een HELEBOEL op de tegelvloer, zodoende! :T ;)
pi_188413421
Ik heb nog nooit zo'n leuke vaatwasser gezien! Ik heb wel begrepen dat deze een hoop herrie kunnen maken @ToT

Vreemde opmerkingen tijdens en na zwangerschap hier ook genoeg gehad. Ook mannelijke collega die me ineens ineens vragen:en, hoe was de bevalling... Uuh nou, het was zo heftig, ik weet bijna hoe zwaar jullie het hebben als je mannengriep hebt.

Ook serieus mannen die na m'n verlof vroegen goh, lang niet gezien, hoe gaat het? Wat heb je de afgelopen maanden gedaan? Eeh, een kind gekregen. Neej, echt? En dan pas geloven als je veel foto's laat zien....
  maandag 12 augustus 2019 @ 21:08:31 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188413446
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:07 schreef wieksel het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n leuke vaatwasser gezien! Ik heb wel begrepen dat deze een hoop herrie kunnen maken @:tot

Vreemde opmerkingen tijdens en na zwangerschap hier ook genoeg gehad. Ook mannelijke collega die me ineens ineens vragen:en, hoe was de bevalling... Uuh nou, het was zo heftig, ik weet bijna hoe zwaar jullie het hebben als je mannengriep hebt.

Ook serieus mannen die na m'n verlof vroegen goh, lang niet gezien, hoe gaat het? Wat heb je de afgelopen maanden gedaan? Eeh, een kind gekregen. Neej, echt? En dan pas geloven als je veel foto's laat zien....
Waarom zou een man niet mogen vragen hoe je bevalling was :?
  maandag 12 augustus 2019 @ 21:11:47 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188413547
Prul poepte ook regelmatig heel slecht of heel lang niet. Een beetje roosvicee laxo was meestal de oplossing, maar daar zijn we pas mee begonnen toen ze een maand of vijf was ofzo

En ja, prul ligt meestal nog plat in de wagen, vindt de prima. Ze zit overigens wel stevig nu hoor, gaat alleen nog niet zitten. We zetten haar in de wagen wel rechtop als ze onderweg een rijstwafel krijgt ofzo. Vindt ze ook prima zo.

Edit: wieksel, waarom zou een man dat niet mogen vragen dan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188413567
Een man mag het best vragen, maar ben niet geneigd uit te wijden aan iemand die ik normaal amper spreek... Kantoor van ca 700 mensen...

En waren ook mensen die tijdens de zwangerschap allemaal verhalen vertellen van mensen waar het was misgelopen... Wil je dan ook niet horen!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 21:31:35 #92
74056 crew  ToT
pi_188413990
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Waarom zou een man niet mogen vragen hoe je bevalling was :?
"En, beviel het een beetje?" :T
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:07:13 #93
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188416935
@Ceviche
Onze Ru heeft ook zo’n bizar lange periode gehad waarin hij geen ontlasting had. Ik kon zijn poep er wel uitkijken als hij weer last had van kramp en niets hem leek te ontlasten.
Uiteindelijk bleek de oplossing acceptatie te zijn. Naast het fietsen met de beentjes, buikje warm maken (hand erop) of een badje. De draagdoek doet ook wonderen. Meestal is hij dan binnen no time van zn krampjes af. En op een écht slechte dag kun je hem natuurlijk ook een zetpilletje geven.
Maar weken geen ontlasting hoeft helemaal niet te betekenen dat hij extra poep heeft hoor. Ze maken dan gewoon alles op, denk ik. Plasluiers zijn in orde? Geen koorts? Dan is het echt prima. Borstvoeding en baby’s zijn zó mooi op elkaar afgestemd.. O+

Ru poept inmiddels wat vaker. Eens in de 4 a 5 dagen. Dan zit er altijd een soort sausdikte aan ontlasting in.
En zn scheetjes stinken ook énorm soms.


Pinq, nu al omdraaien. Wat ontzettend knap joh! Ze was ook al zo vlug met haar hoofd goed omhoog houden. Rappe meid!

Voor de rest ben ik alles alweer vergeten :')
Of nee, wacht. Rebubbled begon over gemene vrouwen. Ik heb gelukkig geen ervaring met zulke mensen (klein, maar fijn kringetje om me heen) en vind het heel knap dat jij jezelf gewoon staande houdt. Je hebt ook gelijk. Je bent net bevallen. Je lijf is alles nog aan het herstellen van binnenuit. Het is logisch dat er nog wat reserves aanwezig zijn!
Maar zoals jij die vrouwen in je omgeving hebt heb ik zo’n stem in Mn hoofd die me er con-stant op wijst. Ik voel me ook niet meer mooi. Mis Mn mega babybuik, want toen had Mn dik zijn een functie. Nu is het gewoon te veel vet :D
Heb zojuist besloten dat ik me er tijdens Mn verlof nog niet druk om ga maken, maar dat oppak als ik weer in het ritme van school kom. Bwuh. Ro moet over 3 weken alweer naar school. Helemaal geen zin in’ zo gezellig thuis!
Zonder hoop geen leven.
pi_188418586
Heb je net al je onderste keukenkastjes beveiligd... Doet je baby dit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:10:18 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188418725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 08:51 schreef lunapuella het volgende:
Heb je net al je onderste keukenkastjes beveiligd... Doet je baby dit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188418788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 08:51 schreef lunapuella het volgende:
Heb je net al je onderste keukenkastjes beveiligd... Doet je baby dit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- typisch. Wat een gave kleur in de keuken trouwens O+

Hier een baby die miauwt naar de katten :') ‘s nachts ook. Als een vd katten los gaat reageert ze erop _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:33:26 #97
74056 crew  ToT
pi_188419018
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 08:51 schreef lunapuella het volgende:
Heb je net al je onderste keukenkastjes beveiligd... Doet je baby dit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, leuk! :D
Mini-ToT is ook altijd heel geïnteresseerd geweest in de keukenkastjes, tot ik dus die slotjes er op gooide; na een kleine driftbui en wat nieuwsgierig onderzoeken was alle interesse helemaal weg! :P

Pffff mini-ToT had vannacht weer goed last van z'n tandjes. -O-
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:57:34 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188419380
Wij hebben een smalle doorgang naar de keuken en daar komt een rolhekje. Prul likt namelijk ook graag aan prullenbakken, de (hete) oven enz.... dus als ik dan even moet plassen tijdens het koken, hoef ik haar tenminste niet in de box te zetten, wat ze vreselijk vindt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:36:16 #99
74056 crew  ToT
pi_188420654
O+ Mini-ToT's oma vroeg of ik een fietsje voor hem kon kopen als cadeau van haar voor zijn verjaardag. (Zijzelf is bijna 88 en woont in een dorpje waar niks te vinden is en kan het dus niet zelf kopen.)

Dit is 'm geworden:


Ikzelf heb nog een driewieler loopfietsje er bij gekocht waarop hij kan oefenen tot hij oud genoeg is voor dit fietsje! :D
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:33:04 #100
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188421478
Net bij de huisarts geweest, die zei: 15 dagen?! Weet je het zeker?! en die heeft een laxeermiddel voorgeschreven. Al hoop ik nog steeds dat hij voor die tijd gewoon zelf poept :P
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:46:40 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188421643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:33 schreef Ceviche het volgende:
Net bij de huisarts geweest, die zei: 15 dagen?! Weet je het zeker?! en die heeft een laxeermiddel voorgeschreven. Al hoop ik nog steeds dat hij voor die tijd gewoon zelf poept :P
Lactulose?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188421728
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:36 schreef ToT het volgende:
O+ Mini-ToT's oma vroeg of ik een fietsje voor hem kon kopen als cadeau van haar voor zijn verjaardag. (Zijzelf is bijna 88 en woont in een dorpje waar niks te vinden is en kan het dus niet zelf kopen.)

Dit is 'm geworden:

[ afbeelding ]
Ikzelf heb nog een driewieler loopfietsje er bij gekocht waarop hij kan oefenen tot hij oud genoeg is voor dit fietsje! :D
Ik zou eerder voor een loopfiets met twee wielen gaan. Daar doen ze best een tijd mee en daar heb je eerder wat aan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:55:40 #103
74056 crew  ToT
pi_188421754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:53 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik zou eerder voor een loopfiets met twee wielen gaan. Daar doen ze best een tijd mee en daar heb je eerder wat aan.
Ik heb deze besteld. :)

pi_188421843
@ToT dat is inderdaad fantastisch voor de eerste jaren! Ik dacht dat je enkel een driewieler had.
pi_188421851
Sisu, dat was Cava haha! Hier enkel lieve mensen die dingen zeggen als 'Ohhh je past alweer in je oude kleren!' (Niet waar, nog 10kg te gaan :') ) en 'Jullie zien er super uitgerust en fris uit! Slaapt de baby door?'

Ceviche, je hebt de beloofde 14 dagen! Ik zou me ook zorgen maken, daar niet van, maar probeer ook te genieten van het feit dat niet elke luier een poepluier is. :D En gelukkig hebben jullie nu iets in huis mocht het nodig zijn.

Leuke fiets ToT! Vanaf wanneer kan hij daarop ongeveer?

Weet iemand of er een box is van 85x85 of kleiner? Het enige lege hoekje in huis is helaas niet groter..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:10:30 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188421984
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:11:44 #107
74056 crew  ToT
pi_188421998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:01 schreef Cholula het volgende:
@:ToT dat is inderdaad fantastisch voor de eerste jaren! Ik dacht dat je enkel een driewieler had.
Haha nee, ik heb me inderdaad niet goed uitgedrukt. :)

Ik wilde eerst zoiets voor hem kopen:

Maar ik denk dat hij eerst continu er mee om zal lazeren en tegen de tijd dat hij het onder de knie heeft, is hij vast weer aan wat anders toe.
De driewieler vind ik een hele mooie eerste stap, en daarna dus idd ombouwen naar een echt loopfietsje. :)

@Rebubbled: het is voor 1 jaar en ouder, dus kan het vanaf komende maand! ^O^
Maar ik denk wel dat we er de komende tijd alvast wat mee gaan oefenen hoor! ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:14:03 #108
74056 crew  ToT
pi_188422036
Zo dan, er zit er hier eentje bij me een flinke lap vis naar binnen te werken! _O-
pi_188422071
Volgens Google bestaan ze wel, maar wel aan de prijs. Heb je echt een box nodig? We hebben er deze keer geen een neergezet, we hebben geen huisdieren en Frits vindt toch wel een manier om zijn broertje kusjes te geven, dan is de grond dus veiliger. Fred speelt op, eigenlijk vaker naast, een lamsvachtje, tussen de houten treinbaan van zijn broer. We moeten opletten dat er geen kleine dingen bij hem in de buurt liggen, maar met een kleuter in huis zouden we dat ook moeten doen als hij in de box ligt.

Ik was vandaag bij mijn schoonmoeder en Frits was met lego aan het spelen. Ze was met een homp lego Fred aan het vermaken en toen brak er een stukje af. Ik vroeg haar vriendelijk of ze dat stukje uit de buurt van Fred wilde houden, want hij is best rap met dingen grijpen. Vond ze niet nodig, twee seconden daarna had Fred het in zijn handen. 'Hij is wel snel, hè?' }:|
pi_188422219
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:36 schreef ToT het volgende:
O+ Mini-ToT's oma vroeg of ik een fietsje voor hem kon kopen als cadeau van haar voor zijn verjaardag. (Zijzelf is bijna 88 en woont in een dorpje waar niks te vinden is en kan het dus niet zelf kopen.)

Dit is 'm geworden:

[ afbeelding ]
Ikzelf heb nog een driewieler loopfietsje er bij gekocht waarop hij kan oefenen tot hij oud genoeg is voor dit fietsje! :D
Mag je wel goed inpakken tot die tijd! :9 Geen idee hoe oud kindjes gemiddeld zijn als ze hier op kunnen, maar mijn neefjes/nichtjes van een jaar of 2,5-3,5 hebben geen van allen nog zo'n fietsje, allemaal nog loopfietsen. Is dit vanaf een jaar of 3-4 dan soms?

Super gaaf die loopfiets die je er nu bij hebt gehaald voor de eerste tijd!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:27:37 #111
74056 crew  ToT
pi_188422270
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:23 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Mag je wel goed inpakken tot die tijd! :9 Geen idee hoe oud kindjes gemiddeld zijn als ze hier op kunnen, maar mijn neefjes/nichtjes van een jaar of 2,5-3,5 hebben geen van allen nog zo'n fietsje, allemaal nog loopfietsen. Is dit vanaf een jaar of 3-4 dan soms?

Super gaaf die loopfiets die je er nu bij hebt gehaald voor de eerste tijd!
Ja dat echte fietsje schijnt voor 2 jaar en ouder te zijn, en gezien hoe ongelooflijk actief en ondernemend hij is, zal het me niet verbazen dat hij er tegen die tijd idd al op kan rijden! :D
Ik heb net weer een filmpje gemaakt dat hij met het looprekje aan het lopen was.
Okee eerst schoof hij dat ding zijwaarts en later achterstevoren, maar toch.... :D _O- :P
pi_188422435
Het is alweer onze laatste BFD :@ *)

We hebben de eerste slingers al opgehangen!


Misschien niet super duidelijk te zien, maar de dame staat hier gewoon los!

Met als bonus in de spoiler, onze tandenpoetshack!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat ik als afscheid vanavond nog een foto op zoek van van de week. :* O+
pi_188426417
Thnx Pinq! Cholula, ja dat weet ik dus niet zo goed. Ik vind het idee wel fijn dat ze een veilig plekje heeft waar ze kan spelen als ik even de was moet doen ofzo. Aan de andere kant vraag ik me af of het echt nodig is. Wat zijn jullie overwegingen geweest?

NJ, de laatste. Omg. En kijk haar staan dan! Zo ontzettend stoer. Hoe gaan de verjaardagsvoorbereidingen?

BFD!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:46:53 #114
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188426894
Wat een leuke foto's weer O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Lactulose?
:Y

Ik heb eerst z'n luier verwisseld, nog steeds geen poep, wasbare luier omgedaan, lactulose gegeven en binnen een half uur was het feest *O*
Denk niet dat de lactulose al wat had kunnen doen.
Uiteraard enorme hoeveelheid poep maar wasbare luier hield alles binnen :7
Op naar het volgende babyprobleem *O*
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:59:29 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188427085
Jeeeej poepkoert! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188431015
*O* poep voor Koert!

Wat betreft de box: bij Frits gebruikten we het ding niet. Ik vond het nu zonde om de ruimte die een box gebruikt niet te kunnen gebruiken om te spelen. De was doe ik als Fred slaapt of als mijn man thuis is, dan is één van ons bij Fred. Dat geldt eigenlijk voor alle huishoudelijke klussen.
Bij Frits zorgden we dat de huiskamer een veilige plek was om te spelen, dat doen we nu weer. Klein spul van Frits verhuist daarom binnenkort naar zijn eigen kamer.

Wat een heerlijke foto's zie ik. O+
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:31:53 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188431279
Bij ons is de box ook al maanden weg... De eerste maanden kon O er rustig in slapen, maar al gauw schreeuwde hij moord en brand als hij daar in 'moest'. En dat werd er niet beter op dus weg met dat bakbeest. Ik had bij de andere twee de box vooral voor als ik even naar boven moest, maar die vonden het prima. O nam ik mee naar boven of als alleen mn oudste thuis was verder dan lette hij even op. Bij middelste kon ik dat beter niet doen ;). Inmiddels kan ik hem niet echt meenemen naar boven als ik op tijd ergens moet zijn, ik ben dan in een half uur 27 minuten bezig met hem in leven houden of uitzoeken hoe hij in godsnaam de wasmachine op kinderslot heeft gezet (en hoezo zit dat erop en wist ik dat niet en hoe krijg ik het er weer af) en de overige 3 minuten kan ik besteden aan zorgen dat ik enigszins verzorgd naar mijn werk kan.

Ik zet dus meestal gewoon de tripptrapp voor de tv met Nijntje liedjes *O*. Mét tuigje tegenwoordig, dat dan weer wel. Ook weer vanwege dat in leven houden *O*
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:43:03 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188431586
Ik vind de box inmiddels niet meer nodig, maar m'n man vindt het erg handig en prul heeft er geen hekel aan, dus ik vrees dat hij nog even blijft staan.

En oh wat gaat de tijd hard! 39 weken en twee dagen geleden lag ik weeën weg te puffen, niet wetende dat het nog bijna 1,5 dag zou duren _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188432462
Het is nog dinsdag..foto onderaan van de brood maaltijd! De reus van ruim 7mnd eet inmiddels nog 4 flessen (nutrilon forte 2)van 180/6 per dag. Van 630 tot ong 1930 is wakker tijd... Met paar kleine slaapjes tussendoor. Op opvang wat langere slaapjes.

Hij eet verder sochtends fruit... Een mango (!) nectarine, banaan, appel, peer, what ever... Fruit altijd goed en vaak boos als het op is haha. Gelukkig mag hij dan altijd nog water uit een beker, das echt de bom... Slobberen Smiddags inmiddels 1, 5broodje (zonder korst, met boter) en savonds iets van 6a7ijsblokjes met groente/zoete aardappel

Eet hij nou al giga veel? Of is het wel normaal?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder, bomen en bewegende blaadjes zijn ook het einde... Als hij in zn wandelwagen ligt (of eerste zit stand), ligt hij echt te stuiteren en lach en voor elke boom... Wild uitje voor de vakantie staat al in de planning:bos!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua spelen, de box is altijd fijn als hij even rustiger wil spelen. Niet dat het hier zo'n herrie is maar heb het idee dat hij het nog wel prettig vind. Beetje afgesloten van alles. Op de grond staat weer ander speelgoed. In de box favo knuffel en badboekje, en mobiel

Zodra hij op de grond ligt draait hij zich om naar z'n buij. Hij kan nu rechtsom een rondje draaien op zn huik, maar terug naar z'n rug is nog niet helemaal doorgedrongen. Eerste fietsje staat er ook al...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door wieksel op 13-08-2019 22:22:54 ]
pi_188432606


[ Bericht 100% gewijzigd door wieksel op 13-08-2019 22:21:22 (Dubbel) ]
pi_188433480
Hmm.. Ja om al deze redenen hebben we nu inderdaad geen box. Misschien zie ik er toch maar vanaf. Ik ben eigenlijk altijd bij haar in de buurt en zorgen dat de omgeving veilig is zodat ik gewoon kan gaan plassen is ook een goed idee.

Wieksel wat een heerlijke glimlach joh! Zo lief!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:52:06 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188433866
Box is nu om Noor te beschermen voor d'r broer, en als ze kan kruipen enzo is 't weer zodat ze geen tv/radio/planten van de kast trekt als ik op de wc zit :+

We zien wel hoelang ze 't pikt :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:09:32 #123
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188434306
Koert slaapt overdag in de box, laatste week niet maar ik hoop dat hij zonder poep weer beter slaapt. Dus tot nu toe vind ik het zeker handig.

@wieksel ik heb hetzelfde jasje voor Koert O+ vind hem zo leuk maar achteraf had ik beter een grotere maat kunnen nemen, hij is er bijna uitgegroeid en het is niet alsof hij hem veel heeft gedragen in de hittegolf :')
Je ziet echt dat hij geniet :D
pi_188437352
NJ, Gefeliciteerd met je dreumes! O+ O+

Wat een bazenfietsen hebben jullie allemaal staan zeg :D mijn oudste snapte pas hoe zo’n loopfietsje (die rood/geel/blauwe plastic fiets die overal te koop is :') ) werkte toen ze ruim 1 was, een loopfiets met twee wielen pas echt met ruim 2 geloof ik en rond eind twee fietste ze met zijwieltjes. En die is motorisch echt best wel sterk :D Hebben nu al een heel wagenpark staan omdat iedereen continu fietsen cadeau geeft zonder te overleggen ( }:| )

Poep voor koert *O*

Box hebben wij ook niet staan. Vind ze lelijk en bovendien moeten we de indeling van ons interieur omgooien voordat het past en dat ga ik zeker niet doen :D

Mijn baby is vandaag een half jaar oud :'( dichter bij z’n eerste verjaardag dan z’n geboorte :'( en man wat gaat het snel. In de afgelopen week heeft ‘ie opeens leren zitten? (Als we hem zelf neerzetten valt ‘ie niet meer om dus) en wil continu eten opeens :o daar zijn wij niet op ingesteld nog dus moeten continu improviseren :') van de week at ‘ie z’n eerste stukje pannenkoek omdat hij in het pannenkoekenrestaurant woest werd dat wij eten hadden en hij niet _O-

‘at’, a la rapley, betekent dus eigenlijk dat er niets binnenkwam maar ‘ie er wel heerlijk mee heeft lopen kliederen O+
pi_188437555
Aah @wieksel wat een leuk mannetje O+ Heerlijk ook dat hij zo geniet van de bomen en de bladeren.
Ik vind het wel meevallen hoe veel het is wat hij eet trouwens, maar ik heb hier dan ook een klein vreetzakje.


@krijgerrtje jemig wat gaat hij hard! :{

Yesss poep voor koert *O*

Wij hebben ook geen box meer, als ik écht nodig (vaak kan ik het nog wel ophouden) naar de wc moet of een broodje oid voor frum moet maken kampeer ik haar vaak voor de tv :P dan vergeet ze haar omgeving en kan ik even rustig m’n ding doen haha.
De eerste 4/5 maanden was het wel handig om m te hebben, maar ben blij dat ie uit de woonkamer is. _O-

Wat een rampavond hier zeg, frum is elke 5 min krijsend wakker geworden en als we haar op ons bed namen was ze lekker vrolijk aan het springen en dansen en vooral mij aan het slaan. Ze krijgt (WEER :{) een tandje en deze keer heeft ze moeilijk veel last. Dus toen maar een zetpil erin gedaan en heeft ze redelijk doorgeslapen van 1:00-6:00.
pi_188437675
Box hebben we hier staan, maar Bas ligt er niet meer zo vaak in sinds we een speelkleed/babygym van ikea hebben gekocht.
Gisteravond heeft hij 20 minuten bij mij gedronken, was om half 11 klaar. Toen kwam hij weer om 2 uur en om 6 uur, zo vind ik de nachten echt een stuk fijner om te doen O+.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:29:47 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188437723
Wieksel: mijn 8 maander van 7 kilo eet veel meer, dus ik vind het niet zo veel hoor. Op een gewone dag;

Bv
Hele mango, 2 peren, mix van allerlei geraspt fruit dat ik nog in de diepvries heb of een potje fruit, 2 lepels fijne granen spul
Bv
Hele boterham met korst (die vindt ze het lekkerst), soms nog een halve extra als ze nog trek heeft
Bv
Rijstwafel en een knijpfruitje oid
Warm eten: 200 gram, uit een potje of homemade, als ze nog trek heeft een paar lepeltjes Griekse yoghurt
Bv

En dan vaak als we onderweg zijn nog wat hapjes rijstwafel of soepstengel ofzo en 's nachts meestal nog 1-4 keer bv.

En wat een leuke foto's weer! De laatste bfd van NJ al, de tijd gaat hard! Van harte gefeliciteerd met je dreumes!

En hoera voor de poep van koert.

Ik ga vandaag met prul bloedprikken (voor mij dan) en naar een tuincentrum. Ben benieuwd wat ze daarvan vindt. Zo eerst maar even een ochtendslaapje, ze was om half zeven wakker, dus het is langzaam tijd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 08:53:53 #128
74056 crew  ToT
pi_188438044
Hier ook geen box. We hadden er wel eentje staan waarin we hem legden met de bodem op de hoogste stand, maar zodra hij wat beweeglijker werd en we de box in een lagere stand zetten, raakte hij steeds overstuur als we hem er in legden.
Daarbij vonden we die box ook vreselijk in de weg staan hier.
We hebben de boel zo veel mogelijk baby-proof gemaakt en is het daardoor hier ook niet nodig.
Boven is een ander verhaal; daar zijn nog geen traphekjes (op zolder en op de 1e verdieping), en hem snel even op bed leggen als je je omkleedt is geen optie omdat hij er zo van af kukelt, en op de grond zetten resulteert in dat hij alle kanten op kruipt (niet handig als er nog geen traphekje is), dus lossen we het soms zo op voor een minuut of 2:



Foto's zijn gisteren gemaakt. :)
pi_188438102
De box ging hier al snel weg. Nu ren ik naar boven en let de oudste op, of neem ik haar mee.

Oh balen framblij :(

Mijn dametje eet heel graag brood en avondeten. Fruit is ze wat minder fan van. Ik moet morgen de prik halen, ben benieuwd hoeveel ze weegt en of ze in gewicht net zo gaat afbuigen als haar boys. Ik vind haar groot en zwaar, dus maak me verder geen zorgen hoor ;)

Ik ben gisteren begonnen met de volgende stap in het afbouwen van de avondfles. Nu nog maar 100cc... Slaapt mevrouw door in haar eigen kamer _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 09:13:39 #130
74056 crew  ToT
pi_188438329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:11 schreef Framblij89 het volgende:

Wij hebben ook geen box meer, als ik écht nodig (vaak kan ik het nog wel ophouden) naar de wc moet of een broodje oid voor frum moet maken kampeer ik haar vaak voor de tv :P dan vergeet ze haar omgeving en kan ik even rustig m’n ding doen haha.
De eerste 4/5 maanden was het wel handig om m te hebben, maar ben blij dat ie uit de woonkamer is. _O-

As wij beiden even geen tijd hebben, zetten we mini-ToT in de eetstoel waarin hij Youtube-filmpjes kan kijken, maar de laatste tijd staat hij daarin soms op en draait hij zich om! :o
Ik kan hem wel met riempjes vastmaken, maar daarvan gaat hij helemaal door het lint.
Dus de laatste tijd leggen we hem gewoon op zijn matje met een zooi speelgoed om hem heen, of zetten hem even in het loopstoeltje of zo. :) (Die gebruiken we zelden meer, vanwege alle verhalen er omheen, en ook omdat hij kruipen leuker vindt nu. :P )
quote:
Wat een rampavond hier zeg, frum is elke 5 min krijsend wakker geworden en als we haar op ons bed namen was ze lekker vrolijk aan het springen en dansen en vooral mij aan het slaan. Ze krijgt (WEER :{) een tandje en deze keer heeft ze moeilijk veel last. Dus toen maar een zetpil erin gedaan en heeft ze redelijk doorgeslapen van 1:00-6:00.
Herkenbaar hier, hoewel dat vrolijk doen niet elke keer zo is; vaak blijft het huilen gewoon doorgaan.
Gisternacht had ik hem bijna een zetpil gegeven, maar die Dentinox druppel + afleiding met een speeltje dat hij nog niet eerder gezien had bleek gelukkig voldoende. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 09:14:34 #131
74056 crew  ToT
pi_188438340
Overigens idd weer leuke foto's hier! :D ^O^
pi_188438445
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:13 schreef ToT het volgende:

[..]

As wij beiden even geen tijd hebben, zetten we mini-ToT in de eetstoel waarin hij Youtube-filmpjes kan kijken, maar de laatste tijd staat hij daarin soms op en draait hij zich om! :o
Ik kan hem wel met riempjes vastmaken, maar daarvan gaat hij helemaal door het lint.
Dus de laatste tijd leggen we hem gewoon op zijn matje met een zooi speelgoed om hem heen, of zetten hem even in het loopstoeltje of zo. :) (Die gebruiken we zelden meer, vanwege alle verhalen er omheen, en ook omdat hij kruipen leuker vindt nu. :P )
[..]

Herkenbaar hier, hoewel dat vrolijk doen niet elke keer zo is; vaak blijft het huilen gewoon doorgaan.
Gisternacht had ik hem bijna een zetpil gegeven, maar die Dentinox druppel + afleiding met een speeltje dat hij nog niet eerder gezien had bleek gelukkig voldoende. :)
Ja precies om die reden durf ik haar niet meer alleen te laten in de triptrap, ik ga trouwens steeds meer denken dat dé eetstoel van de Ikea het beste is _O- die staat bij haar oma thuis maar daar blijft ze bij wijze van zo een hele dag in zitten zonder probleem :+

Fijn dat het herkenbaar is :) dentinox helpt hier helaas niet op het moment, hopen voor de ukkies (en ons _O-) dat de tandjes snel door zijn.

Ik ook nog een foto voor BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 09:25:39 #133
74056 crew  ToT
pi_188438473
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:23 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja precies om die reden durf ik haar niet meer alleen te laten in de triptrap, ik ga trouwens steeds meer denken dat dé eetstoel van de Ikea het beste is _O- die staat bij haar oma thuis maar daar blijft ze bij wijze van zo een hele dag in zitten zonder probleem :+

Fijn dat het herkenbaar is :) dentinox helpt hier helaas niet op het moment, hopen voor de ukkies (en ons _O-) dat de tandjes snel door zijn.

Ik ook nog een foto voor BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ikea stoeltje? Je bedoelt die standaard witte plastic dingen?
Mini-ToT raakt in paniek als je hem daar in probeert te zetten! _O-
Hij heeft bewegingsvrijheid nodig, en dat is lang niet altijd even handig! _O-

Leuke foto weer! :) Maar wel bedankt voor het onderschrift want ik ben nog niet helemaal wakker en was niet helemaal zeker wat er nou te zien was! _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 11:44:08 #134
74056 crew  ToT
pi_188440606
:') Er zit er hier nu eentje onder mijn bureau met allerlei kabels te spelen! _O-
En hij kijkt me met een suuuuuper grote glimlach aan dat ik hem niet stop! :P
pi_188442628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:10 schreef Rebubbled het volgende:
NJ, de laatste. Omg. En kijk haar staan dan! Zo ontzettend stoer. Hoe gaan de verjaardagsvoorbereidingen?

BFD!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja! Waar is de tijd gebleven!
De voorbereidingen worden erg last-minute vrees ik.. Zelf zijn we het hele weekend zo ongeveer ziek geweest, nu was sinds het weekend onze dame ook ziekjes. Bijna 40 graden koorts, dus leek toch iets meer dan alleen tandenleed. Nu is het vooral handen vol aan de zorg en duimen dat het in elk geval goed genoeg is voor het weekend...

Je maakt echt prachtige foto's! Misschien oppervlakkig om zo te zeggen, maar wat hebben jullie een mooi kindje!

@Spees_Eend
Ik heb hardop gelachen om je wasmachine, sorry :9 Kan het mij zo voorstellen!

@krijgerrtje
Bijna hoor, 't weekend is het zo ver!

@Framblij89
Heb je wel ook een riempje voor de TrippTrapp of doe je daar niet aan mee? :P

--

@ de Box..
Wij gaan hem voor/in/na het weekend weghalen denk ik. Ruimte maken voor het speelgoed van de eerste verjaardag en een speelhoekje maken. :9
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 augustus 2019 @ 14:51:35 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188443587
Wanneer hebben jullie een kinderstoel aangeschaft?
Met of zonder een ligschaal voor baby tot 6 mnd?
En specifiek op dingen gelet?

Iets met bomen en een bos...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188443822
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Ikea stoeltje? Je bedoelt die standaard witte plastic dingen?
Mini-ToT raakt in paniek als je hem daar in probeert te zetten! _O-
Hij heeft bewegingsvrijheid nodig, en dat is lang niet altijd even handig! _O-

Leuke foto weer! :) Maar wel bedankt voor het onderschrift want ik ben nog niet helemaal wakker en was niet helemaal zeker wat er nou te zien was! _O-
Haha ja dat snap ik _O- dankje!

@NicolasJoy yes we hebben zo’n universele tuigje maar frumpie krijst ‘m hard als we haar vast zetten :s)

@Ynske wij hebben de Tripptrapp gekregen toen ons kind 5 maand was en ze ging er pas in met 7/8 maanden (toen ze echt zelfstandig kon zitten), ik vind het wel een fijn ding maar tis super lastig om schoon te maken. Ben echt wel dik een kwartier (ja dat vind ik lang) aan het schrobben met een schuurspons. Plus de kosten voor alle extra’s die je erbij kan kopen zijn best hoog.
Wij hadden hem zonder ligschaal, frumpie ging gewoon in haar wipstoel als wij eindelijk konden eten :)
Voordeel vind ik wel dat hij heel lang mee gaat en de design vind ik leuk.
Ik zou echt de Ikea stoel aanraden, die van @ToT krijst de boel bij elkaar als hij erin wordt gezet maar voor die ¤15 zou je die kunnen proberen en als het niet bevalt verder kijken?
pi_188443880
Hoi 👋

Ik kom me hier ook maar eens melden na maaaaanden meelezen 😆 Al lang lid van FOK maar ik ben eigenlijk vooral een meelezer geweest. Ik volg jullie verhalen hier wel al een tijdje dus heb heb het idee dat ik jullie al een beetje 'ken'.Maar andersom natuurlijk niet. Het lijkt me leuk om een beetje met jullie mee te kletsen. Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden. Foto volgt zodra ik heb uitgevogeld hoe dat moet 😋
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 augustus 2019 @ 15:07:09 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188443888
@Framblij89 ikea lijkt me niets, aangezien ik lomp, lomper, lompst ben en overal tegenaan loop lijkt t wel :') en uitstekende poten die zo dun zijn... Dan ben ik bang dat de stoel omvalt.

Wipstoeltje hebben we niet, wel een hangmat in de box.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188443964
Ik heb hier een tripptrapp (maar nooit met babyschaal gehad).
En ik heb ook de Ikeastoel voor bij andere mensen thuis of voor in de tuin..

Ik kan niet zonder beide ;)

Welkom Walking :)
pi_188443968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:51 schreef Ynske het volgende:
Wanneer hebben jullie een kinderstoel aangeschaft?
Met of zonder een ligschaal voor baby tot 6 mnd?
En specifiek op dingen gelet?

Iets met bomen en een bos...
Met de geboorte hebben wij een TrippTrapp gekregen inclusief alles. :@ :+ Babyset, kinderzitje, alles. Ben er nog altijd erg blij mee, de baby set ook veel uitgeleend aan vrienden (of ja, veel, twee keer nu en anderen die hem ook graag lenen). Vooralsnog hoor ik enthousiasme.

Wij waren vooral bezig met de kleur of het in het interieur paste. :9

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:03 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha ja dat snap ik _O- dankje!

@:Nicolasjoy yes we hebben zo’n universele tuigje maar frumpie krijst ‘m hard als we haar vast zetten :s)

@:Ynske wij hebben de Tripptrapp gekregen toen ons kind 5 maand was en ze ging er pas in met 7/8 maanden (toen ze echt zelfstandig kon zitten), ik vind het wel een fijn ding maar tis super lastig om schoon te maken. Ben echt wel dik een kwartier (ja dat vind ik lang) aan het schrobben met een schuurspons. Plus de kosten voor alle extra’s die je erbij kan kopen zijn best hoog.
Wij hadden hem zonder ligschaal, frumpie ging gewoon in haar wipstoel als wij eindelijk konden eten :)
Voordeel vind ik wel dat hij heel lang mee gaat en de design vind ik leuk.
Ik zou echt de Ikea stoel aanraden, die van @:ToT krijst de boel bij elkaar als hij erin wordt gezet maar voor die ¤15 zou je die kunnen proberen en als het niet bevalt verder kijken?
Mmm, dat is balen dan... Hier gebruiken we het tuigje weinig, maar accepteert ze hem gelukkig wel. :9

Schoonnmaken is wel een bitch zodra ze zelf eten, maar gaat hier gelukkig wel wat sneller..

De ikea vindt ze ook prima trouwens, staat bij m'n ouders, maar ik breek er m'n benen over. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:06 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Hoi 👋

Ik kom me hier ook maar eens melden na maaaaanden meelezen 😆 Al lang lid van FOK maar ik ben eigenlijk altijd een meelezer geweest. Jullie verhalen hier al een hele tijd gevolgd dus heb heb het idee dat ik jullie al een beetje 'ken'. Maar andersom natuurlijk niet. Het lijkt me leuk om een beetje met jullie mee te kletsen. Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden. Foto volgt zodra ik heb uitgevogeld hoe dat moet 😋
Leuk dat je je hier dan ook meldt nu!

Veel reacties/verhalen uit de afgelopen maanden die je eigenlijk nog wilde geven? O+
pi_188444025
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:07 schreef Ynske het volgende:
@:Framblij89 ikea lijkt me niets, aangezien ik lomp, lomper, lompst ben en overal tegenaan loop lijkt t wel :') en uitstekende poten die zo dun zijn... Dan ben ik bang dat de stoel omvalt.

Wipstoeltje hebben we niet, wel een hangmat in de box.
Hahaha ja ik ben ook al een paar keer bijna op m’n bek gegaan door erover te struikelen _O-

Welkom walking on sunshine! Leuk! O+
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:18:16 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188444062
Ynske; wij gebruiken de trip trap sinds prul een half jaar is heel af en toe voor een hapje, maar eigenlijk zit prul nu beter in de Ikea stoel (die ik bij malteser getest heb). Eten doet ze dus meestal in de wipstoel, op schoot of zittend op de bank nu.

Denk wel dat we hem binnenkort meer gaan gebruiken (ze is nu bijna negen maanden), omdat ze echt veel beter is gaan zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 15:26:41 #144
269689 crew  Viv
pi_188444179
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:07 schreef Ynske het volgende:
@:Framblij89 ikea lijkt me niets, aangezien ik lomp, lomper, lompst ben en overal tegenaan loop lijkt t wel :') en uitstekende poten die zo dun zijn... Dan ben ik bang dat de stoel omvalt.
Mijn schoonmoeder heeft haar arm op twee plaatsen gebroken toen ze over onze Ikea Antilop struikelde :@ maar: de stoel was niet omgevallen!

(Wij hebben 'm voor bij andere mensen thuis, voor op (auto)vakantie en in de tuin. Binnen hebben we thuis een Stokke Steps. We hadden niet de babyschaal erbij, we legden haar liever plat in de box of op een kleed toen ze nog niet kon zitten. Bovendien maken vooral die accessoires het zo duur. :X)

[ Bericht 6% gewijzigd door Viv op 14-08-2019 15:34:19 ]
pi_188444714
Hier een 2e hands tripp trapp, maar ik vind het eigenlijk boeven bij stokke, want alles is zo belachelijk duur per onderdeel.
Ik las pas trouwens een verhaal dat je bij de tripp trapp die verlengers moet gebruiken omdat kinderen zich er met wat kracht mee achterover kunnen gooien.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 augustus 2019 @ 16:08:23 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188444717
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:26 schreef ViviRAWRS het volgende:


Mijn schoonmoeder heeft haar arm op twee plaatsen gebroken toen ze over onze Ikea Antilop struikelde :@ maar: de stoel was niet omgevallen!
heftig!
quote:
(Wij hebben 'm voor bij andere mensen thuis, voor op (auto)vakantie en in de tuin. Binnen hebben we thuis een Stokke Steps. We hadden niet de babyschaal erbij, we legden haar liever plat in de box of op een kleed toen ze nog niet kon zitten. Bovendien maken vooral die accessoires het zo duur. :X)
tevreden over de steps? Wat heb je erbij? Baby inzet, kussentjes? Ook t tafeltje?
M'n vriend Is erg gecharmeerd van de steps
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 augustus 2019 @ 16:10:38 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188444749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:08 schreef pinquit het volgende:
Hier een 2e hands tripp trapp, maar ik vind het eigenlijk boeven bij stokke, want alles is zo belachelijk duur per onderdeel.
Ik las pas trouwens een verhaal dat je bij de tripp trapp die verlengers moet gebruiken omdat kinderen zich er met wat kracht mee achterover kunnen gooien.
Das niet alleen bij Stokke, ook die namaak van kidsmill heeft dat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188444801
Wij hebben de Timba van safety 1st. Via een facebookgroep kwam trouwens nog een hele handige tip voorbij voor veel van die meegroeistoelen, een ikea-trofast bak erin schuiven onder de plank. Handige opbergplek voor slabbetjes of andere zooi die je kwijt moet die met eten te maken hebben.
Bas gebruikt hem nog lang niet, maar we hebben hier regelmatig vrienden en familie met kleine kinderen te eten gehad dus hij is al een aantal keer gebruikt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 16:38:51 #149
269689 crew  Viv
pi_188445186
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:08 schreef Ynske het volgende:
tevreden over de steps? Wat heb je erbij? Baby inzet, kussentjes? Ook t tafeltje?
M'n vriend Is erg gecharmeerd van de steps
Ja! Gekozen omdat ie nog meer ergonomisch verantwoord zou zijn dan de Trip Trap (ik volg @Budabuddumbam blind 8-) ). Wij hebben alleen de baby inzet gedaan (daar zit het tuigje al bij). Geen kussentje (de eerste weken vanaf dat ze 6 maanden was gebruikten we een opgerolde handdoek als zitverkleiner), geen eetblad (aan tafel niet nodig, als we een keertje bij de tv eten, pakken we de Antilop met eetblad). :Y)
pi_188445430
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:51 schreef Ynske het volgende:
Wanneer hebben jullie een kinderstoel aangeschaft?
Met of zonder een ligschaal voor baby tot 6 mnd?
En specifiek op dingen gelet?

Iets met bomen en een bos...
Toen U. ong. 4 maanden was. Met 5 maanden kon hij al steviger zitten en met 6 maanden zat ‘ie met ons aan tafel.

We hebben de Langur meegroeistoel van Ikea en zijn daar erg tevreden over.
Protège moi de mes désirs.
pi_188445478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:08 schreef pinquit het volgende:
Hier een 2e hands tripp trapp, maar ik vind het eigenlijk boeven bij stokke, want alles is zo belachelijk duur per onderdeel.
Ik las pas trouwens een verhaal dat je bij de tripp trapp die verlengers moet gebruiken omdat kinderen zich er met wat kracht mee achterover kunnen gooien.
Klopt, mijn neefje is het als dreumes gebeurd dus bij ons zitten die er stevig onder. Hij klapte toen echt snoeihard achterover ;( , maar met die verlengers staat hij goed stevig vind ik.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 19:09:47 #152
74056 crew  ToT
pi_188447434


Mini-ToT met zijn eerste verjaardagscadeau alvast! *O* Van oma!
Hij is er nog wel een beetje te klein voor, natuurlijk! ;)
pi_188447939
Zo'n zin in ToT en z'n koter in het dreumestopic hè? *O* De foto's! Het ongebreidelde enthousiasme! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188448413
Wij zijn weer terug van vakantie! Wat is er vandaag veel geschreven zeg! Madame was helemaal enthousiast om al weer thuis te zijn; zoveel geluid en actie heeft ze in tijden niet gemaakt. Opeens snapt ze nu ook de ringentoren! Inmiddels ligt ze alweer in haar eigen bedje te slapen. Het viel me alles mee hoe ze het in de auto deed, vooral slapenslapenslapen...

Yes, Koert heeft gepoept! Dat is bijna een feestje waard naast alle jarige baby/dreumesen deze maand.

Wij hebben hier de Stokke Steps; de doorgroeistoel hebben we nieuw gekocht en de inzet + blad en de wipper tweedehands. De wipper hebben we zowel gebruik als wipper als babykinderstoel tot ze echt kon zitten. Tweedehands zijn diverse onderdelen heel goed te krijgen! Bij oma hebben we de Ikeastoel staan en deze lenen we ook als we ergens heen gaan en een stoel nodig hebben. We hebben destijds ook naar de Triptrap gekeken, maar alle kosten bij elkaar optellend zou dit duurder zijn dan de Steps. Daarnaast vond ik de Triptrap niet zo mooi.

Onze vergelijking (wij wilden sowieso een wipper):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door MissEnergy op 14-08-2019 21:11:43 ]
pi_188449183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:08 schreef pinquit het volgende:
Hier een 2e hands tripp trapp, maar ik vind het eigenlijk boeven bij stokke, want alles is zo belachelijk duur per onderdeel.
Ik las pas trouwens een verhaal dat je bij de tripp trapp die verlengers moet gebruiken omdat kinderen zich er met wat kracht mee achterover kunnen gooien.
Staat ook duidelijk in de handleiding volgens mij, en die verlengers zaten bij de newborn én de babyset ^O^

Hier ook tripp Trapp en vooralsnog heel tevreden. Alleen de newbornset gebruikt tot nog toe, en ik vind het zó fijn dat ‘ie gewoon bij ons aan tafel kan zitten/liggen! :D vond de steps eigenlijk mooier, maar was duurder én die heeft nog steeds poten a la antilop en was bang dat ik er weer overheen zou struikelen :')

Die kut antilop heb ik bij de oudste heel vaak vervloekt :( Misschien dat we die nog eens aanschaffen voor als we ergens anders heen gaan inderdaad..
pi_188449262
Zo'n fan van de Antilop juist! Vrijwel gratis, steevast binnen vijftien seconden schoon te maken en je ukkie voelt zich instant thuis in een groot deel van de horeca :D ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188449416
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
Zo'n fan van de Antilop juist! Vrijwel gratis, steevast binnen vijftien seconden schoon te maken en je ukkie voelt zich instant thuis in een groot deel van de horeca :D ^O^
Haha ja helemaal mee eens. Bijna elke horeca-gelegenheid in Europa heeft de Antilop staan!
Onze verhuurders in Denemarken hadden ook een Antilop voor ons. Blijkbaar is er ook een blauwe variant (geweest?) want daar zat te gister/vanmorgen in.
Bij de oude variant kreeg ze wel het voor elkaar om het riempje los te wiebelen...
pi_188449511
Ik vond de antilop altijd vreselijk schoon te maken juist :D prut zat overal in die kuthoekjes :( waar ik niet bij kon met m’n doekje. Wel goedkoop ja, en universeel :P Bij de oudste op vakantie namen we standaard een verkleiningskussen voor de antilop mee en die konden we eigenlijk overal gebruiken :Y
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:02:48 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188449706
Vind die antilope juist ontzettend kut om schoon te maken. Blad krijg je er alleen met bruut geweld vanaf, komen snel krassen in. Irritante kiertjes. Onderkant krijg je ook niet goed schoon. Verder, over de poten zal ik het maar niet hebben en toen mijn kind al wat groter was tilde ik hem steeds met stoel en al op als ik hem eruit wilde halen.
Ik ben wel fan van de Tripp Trapp, accessoires hebben we deels gekocht en deels te leen. Zijn gelukkig ook goed verkoopbaar en te koop op marktplaats. De extenders krijg je inderdaad bij de babyset en newborn set. Was eigenlijk van plan om voor de baby ook een Tripp Trapp te kopen, maar we hebben de oudste eruit gebonjourd. Werd me toch iets te gortig qua prijs.
Op marktplaats goed opletten, want er worden soms hele oude Tripp Trapps opgeknapt en als zgan verkocht. Echter, op Tripp Trapps van voor 2003 passen de huidige accessoires niet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:04:16 #160
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188449742
Oeh die steps is wel mooi :o
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:09:02 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188449860
Heeft er iemand hier een setje van die verlengers over btw? Wij hebben een tweedehandsje zelf prachtig opgeknapt (totale schade: 40 euro ofzo), maar hebben nog geen verlengers.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188449947
Nog een leuke, er was een terugroepactie op de stokke wipper, welke we tweedehands hadden gekocht (80 euro oid ipv 160 euro). Gewoon netjes de serienummers ingevoerd op de website en we kregen uiteindelijk gewoon een heel onderdeel nieuw opgestuurd!
pi_188450186
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:52 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Haha ja helemaal mee eens. Bijna elke horeca-gelegenheid in Europa heeft de Antilop staan!
Onze verhuurders in Denemarken hadden ook een Antilop voor ons. Blijkbaar is er ook een blauwe variant (geweest?) want daar zat te gister/vanmorgen in.
Bij de oude variant kreeg ze wel het voor elkaar om het riempje los te wiebelen...
en een rode.
De riempjes zitten vaak niet goed vast bevestigd. Zelfs bij de ikea heb ik ze opnieuw vast moeten zetten. (De riempjes van de antilop zijn trouwens gratis verkrijgbaar via de klantenservice)

Wij gebruiken die antilop als extra kinderstoel. bij moeilijk schoonmaakwerk gaat het kuipje onder de douche.
Voor thuis de meegroei kinderstoel van de ikea maar daarvan heeft het zitkuipje momenteel leveringsproblemen dus aan die tip hebben jullie nu weinig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 14-08-2019 23:49:44 ]
pi_188450944
Hier ook de stokke Steps (met ong. Alle accessoires haha) , ook wipper om laten ruilen met terugroepactie. Nooit gedoe mee gehad trouwens... Grote nadeel van het wipstoeldeel was dat die los (als wipstoel) slechts tot 9kilo mocht ...

Struikel gevaar wel aanwezig, maar daar wen je aan... Haha... Vond em zo mooi dat ik dat voor lief neem.
pi_188450988
Die stokke steps is zo’n typisch geval van ‘waaromwistiknietdatdiebestond!!??’ damn wat een mooi ding. :o
pi_188451263
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:57 schreef wieksel het volgende:
Hier ook de stokke Steps (met ong. Alle accessoires haha) , ook wipper om laten ruilen met terugroepactie. Nooit gedoe mee gehad trouwens... Grote nadeel van het wipstoeldeel was dat die los (als wipstoel) slechts tot 9kilo mocht ...

Struikel gevaar wel aanwezig, maar daar wen je aan... Haha... Vond em zo mooi dat ik dat voor lief neem.
Wij hadden er wel problemen mee, maar tweedehands onderdelen dus dachten dat het daar aan lag. We waren wat alerter in gebruik toen we het wisten, bleek productiefout. Uiteindelijk meer wipper op stoel dan naast stoel gebruikt.

Stuikelen lukt niet, want hij staat in de hoek... Dan blijven ook alle kruimels daar liggen ipv midden in de kamer :/
  donderdag 15 augustus 2019 @ 00:37:16 #167
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188454105
Over die stokke stoel he.
Hebben wij soms iets niet goed gedaan .. want als dochterlief op haar voetenplank staat valt die stoel altijd om.
Ik ben dus niet zo’n fan, maar de stoel is gratis en zesdehands gekregen dus dan probeer ik niet moeilijk te doen :P

vandaag veel gewandeld in de draagdoek met Ru.
En goede dealtjes gesloten voor tweedehands wolzijde kleding. Happy mom hier.

Hebben jullie ook weleens dat je een beetje vastloopt in je ouderschap ? Dingen die bijvoorbeeld super normaal waren toen jij opgroeide, maar nu ondenkbaar zijn of je eigenlijk niet meer vind kunnen vanwege milieu-effect / duurzaamheid / preutsheid Vd wereld etc?
Voorbeeldje
Ik zou nooit een waterballonnengevecht houden met hen.. vanwege al dat afval en onzinnige gebruik van latex. Maar ja.. ik heb het vroeger zelf wel mogen doen en vond het ge-wel-Dig. Of lekker naaktlopen bij een zwemwatertje ivm mensen die foto’s maken. Fastfood eten. Nutella. Vlees. Weet ik het..
Vind dat geweten echt lastig soms. Waar doe je goed aan? Waar trek je de grens?
Zonder hoop geen leven.
pi_188454569
Die grens trek je waar jij vindt dat hij moet. Zonder de dingen die je noemt is het leven niet meteen niet leuk meer he! :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 15 augustus 2019 @ 06:44:25 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188454795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef pinquit het volgende:
Die grens trek je waar jij vindt dat hij moet. Zonder de dingen die je noemt is het leven niet meteen niet leuk meer he! :)
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.. Leven zonder nutella? :N

Sisu, vooral nog doen waar je je wel goed bij voelt en voor de rest is er vast een alternatief. Waterpistolen ipv ballonnen; zwembroekje ipv naakt; fast-food, nutella en vlees met mate of duurzamer... Of dus gewoon je eigen plan trekken en je niets aan trekken van de preutsheid van de wereld ^O^
pi_188454800
En er zijn alternatieven voor zo'n beetje alles. Wij deden nooit een waterballonnengevecht bijvoorbeeld, maar vulden lege frisdrankflessen met water en die moesten we dan omgooien met een bal, waarbij ieder z'n eigen fles verdedigde. Topherinneringen aan dat spel. En een watergevecht kan ook prima met kartonnen bekertjes oid. En ze kan ervaringen ook elders opdoen, dat hoef jij niet allemaal aan te bieden.

Zelf denk ik dat het er ook om gaat dat je de kerk een beetje in het midden houdt. Dat wil zeggen: ernaar streven iets niet te doen, maar ook niet in een kramp schieten als het toch een keer voorkomt.

Ik vond naaktlopende kindjes vroeger al niks bijvoorbeeld, toen ik zelf nog klein was. Geen idee waarom, overigens. Dus mijn kinderen hebben in principe altijd iets van (zwem)kleding aan. Maar als het een keer zo loopt, ga ik er niet hysterisch achteraan met een zwembroekje :+

De grens ligt waar jij 'm prettig vindt liggen - en dat hoeft niet voor eeuwig op dezelfde plek te zijn. Je doet je kinderen echt niet tekort omdat ze nooit een Maccie pakken met jou :)

Maar ik hoor hier niet :P :W
  donderdag 15 augustus 2019 @ 07:03:43 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188454840
Ik snap wel wat je bedoelt @Sisu, maar het hangt denk ik heel erg van je eigen principes af? Als het niet goed voelt voor jou, dan doe je het niet of beperkt. Vlees bijvoorbeeld, dat kan je ook beperken tot 1 a 2 x per week en dan bio vlees? Naakt lopen is idd wel een ding tegenwoordig maar er zijn ook naaktstranden en campings (moet je alleen zelf ook naakt natuurlijk... ;) ).
Tja en sommige dingen... als je dat heel beperkt doet vergaat de wereld ook niet. De grootste milieubelasting is de mens zelf, dus het leven wat wij recent op de wereld hebben gezet, is vele maken slechter voor het milieu dan een keer een waterbalonnengevecht. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 07:12:59 #172
269689 crew  Viv
pi_188454867
Hoezo zit Nutella in het rijtje van dingen die tegenwoordig not done zijn? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:44 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Waterpistolen
Ho ho, ik las laatst hier in OUD dat ook deze term tegenwoordig niet meer kan, het is nu waterspuit. ;)

@Sisu ik heb dit zelf vooral met het fenomeen buitenspelen. Ik heb mijn hele jeugd zonder toezicht door de wijk mogen struinen O+ en ik kan me nu (nog?) niet voorstellen dat ik mijn kind urenlang uit het oog zou verliezen zonder enorm in de rats te zitten vanwege pedo's en kidnapping etc. :@
pi_188454892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:09 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand hier een setje van die verlengers over btw? Wij hebben een tweedehandsje zelf prachtig opgeknapt (totale schade: 40 euro ofzo), maar hebben nog geen verlengers.
Ik kan even op zolder kijken voor je als je wil ..

Geloof dat wij bij de babyset een extra set verlengers kregen. In het wit. Welke kleur stoel heb je?
pi_188454905
M.b.t. het milieu.. ze zeggen toch dat als je echt goed voor het milieu wil zijn je vooral geen kinderen moet krijgen? :9 Al helemaal niet meer dan één? Grotere impact op het milieu dan wat je zelf kan besparen. :+

Soit, dat zegt het al voor mij: we proberen op een heleboel zaken te letten en waarbij onze dame niet beter weet is het allemaal prima. Maar betrap mij er inderdaad soms wel op dat het door het ouderschap toch af en toe met andere oplossingen komt i.v.m. handiger of leuker ouderschap ofzo..
pi_188454935
@Sisu heb he die verlengers dan ook op je stokke? Die zouden ervoor moeten zorgen dattie niet omvalt!

En wat je zegt: tja, de wereld (en kennis) is gewoon veranderd in de laatste 30 jaar maar heb niet het idee dat dingen die ík in m’n jeugd deed nu niet meer zouden kunnen, al dan niet met een kleine aanpassing :)
  donderdag 15 augustus 2019 @ 07:52:01 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188455016
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 00:37 schreef Sisu het volgende:
Over die stokke stoel he.
Hebben wij soms iets niet goed gedaan .. want als dochterlief op haar voetenplank staat valt die stoel altijd om.
Ik ben dus niet zo’n fan, maar de stoel is gratis en zesdehands gekregen dus dan probeer ik niet moeilijk te doen :P

vandaag veel gewandeld in de draagdoek met Ru.
En goede dealtjes gesloten voor tweedehands wolzijde kleding. Happy mom hier.

Hebben jullie ook weleens dat je een beetje vastloopt in je ouderschap ? Dingen die bijvoorbeeld super normaal waren toen jij opgroeide, maar nu ondenkbaar zijn of je eigenlijk niet meer vind kunnen vanwege milieu-effect / duurzaamheid / preutsheid Vd wereld etc?
Voorbeeldje
Ik zou nooit een waterballonnengevecht houden met hen.. vanwege al dat afval en onzinnige gebruik van latex. Maar ja.. ik heb het vroeger zelf wel mogen doen en vond het ge-wel-Dig. Of lekker naaktlopen bij een zwemwatertje ivm mensen die foto’s maken. Fastfood eten. Nutella. Vlees. Weet ik het..
Vind dat geweten echt lastig soms. Waar doe je goed aan? Waar trek je de grens?
Ik herken het wel. Prul krijgt bijvoorbeeld geen ballonnen, maar heeft er laatst (toen ik ze bij de bruna op een cadeautje geplakt kreeg) wel fijn mee gespeeld samen met de ontvanger van het cadeautje. Ze krijgt nu nog geen toegevoegde suiker, dus ook geen diksap, siroop of ijsje. Maar ik ga haar niet eeuwig snoep- en ijsloos opvoeden. Naakt doen we alleen in huis, inderdaad ivm foto's enzo. En prul gaat niet op social media (behalve de achterkant van haar hoofd ofzo).

Ons uitgangspunt is om te proberen de balans te bewaren. Niet - zoals ik vroeger - elke week naar de mac, maar op een dagje dierentuin ook niet spastisch doen over een mcflurry op weg naar huis. Gezonde snackjes mee, maar ook een ijsje onderweg. Een lange vinger bij opa en oma, maar niet vijf achter elkaar. Af en toe frietjes, maar dan wel uit de airfryer en niet met liters en liters saus en drie frikandellen. Vlees proberen we toch al te beperken, dus minstens een dag of 3 per week zonder vlees. Toen ik m'n levensstijl veranderde om af te vallen en gezonder te worden, bleek dat voor mij de enige manier om het leuk te houden was om alles goed te vinden, maar met mate. En dat wil ik prullie ook meegeven: er zijn geen verboden dingen, maar van sommige dingen is het handiger of gezonder als je die maar heel af en toe doet of eet.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:19 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik kan even op zolder kijken voor je als je wil ..

Geloof dat wij bij de babyset een extra set verlengers kregen. In het wit. Welke kleur stoel heb je?
Nice! We hebben onze stoel heel licht mintgroen geschilderd, dus wit zou werkelijk perfect zijn :D Maar ik haal m'n neus ook niet op voor een andere kleur. Het hoeft niet voor niks btw!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:09:52 #177
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188455100
Mijn moeder zei laatst dat ze het zo leuk vindt dat Koert altijd bij ons is, in haar tijd sliepen baby's overdag in de slaapkamer. Koert slaapt in de box. Of op de bank (uiteraard wel veilig en toezicht enzo).
Maar ja zij ging ook weleens boodschappen doen als de baby sliep. En laten huilen was toen ook iets wat normaal was (al deed mijn moeder dat niet).
Ze kende iemand die haar baby 's avonds beneden liet huilen en zelf boven ging slapen (niet incidenteel) ;(
Tijden veranderen, lijkt me niet meer dan normaal dat je dat meeneemt in de opvoeding.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:15:02 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188455116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik herken het wel. Prul krijgt bijvoorbeeld geen ballonnen, maar heeft er laatst (toen ik ze bij de bruna op een cadeautje geplakt kreeg) wel fijn mee gespeeld samen met de ontvanger van het cadeautje. Ze krijgt nu nog geen toegevoegde suiker, dus ook geen diksap, siroop of ijsje. Maar ik ga haar niet eeuwig snoep- en ijsloos opvoeden. Naakt doen we alleen in huis, inderdaad ivm foto's enzo. En prul gaat niet op social media (behalve de achterkant van haar hoofd ofzo).

Ons uitgangspunt is om te proberen de balans te bewaren. Niet - zoals ik vroeger - elke week naar de mac, maar op een dagje dierentuin ook niet spastisch doen over een mcflurry op weg naar huis. Gezonde snackjes mee, maar ook een ijsje onderweg. Een lange vinger bij opa en oma, maar niet vijf achter elkaar. Af en toe frietjes, maar dan wel uit de airfryer en niet met liters en liters saus en drie frikandellen. Vlees proberen we toch al te beperken, dus minstens een dag of 3 per week zonder vlees. Toen ik m'n levensstijl veranderde om af te vallen en gezonder te worden, bleek dat voor mij de enige manier om het leuk te houden was om alles goed te vinden, maar met mate. En dat wil ik prullie ook meegeven: er zijn geen verboden dingen, maar van sommige dingen is het handiger of gezonder als je die maar heel af en toe doet of eet.
[..]

Nice! We hebben onze stoel heel licht mintgroen geschilderd, dus wit zou werkelijk perfect zijn :D Maar ik haal m'n neus ook niet op voor een andere kleur. Het hoeft niet voor niks btw!
Wij hadden vroeger nauwelijks koek/snoep/chips in huis en ik denk dat ik daardoor nu geen maat kan houden. Ik was op m'n 13e voor het eerst in een McDonald's en daar kwam ik dus heel vaak. Gewoon nooit mee om leren gaan.
Nou hielp het ook niet dat ik naast een mcd heb gewoond :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:10:09 #179
74056 crew  ToT
pi_188455525
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:42 schreef minilot het volgende:
Zo'n zin in ToT en z'n koter in het dreumestopic hè? *O* De foto's! Het ongebreidelde enthousiasme! O+
:D ! *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 09:12:11 #180
74056 crew  ToT
pi_188455546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:07 schreef MissEnergy het volgende:
Wij zijn weer terug van vakantie! Wat is er vandaag veel geschreven zeg! Madame was helemaal enthousiast om al weer thuis te zijn; zoveel geluid en actie heeft ze in tijden niet gemaakt. Opeens snapt ze nu ook de ringentoren! Inmiddels ligt ze alweer in haar eigen bedje te slapen. Het viel me alles mee hoe ze het in de auto deed, vooral slapenslapenslapen...

Yes, Koert heeft gepoept! Dat is bijna een feestje waard naast alle jarige baby/dreumesen deze maand.

Wij hebben hier de Stokke Steps; de doorgroeistoel hebben we nieuw gekocht en de inzet + blad en de wipper tweedehands. De wipper hebben we zowel gebruik als wipper als babykinderstoel tot ze echt kon zitten. Tweedehands zijn diverse onderdelen heel goed te krijgen! Bij oma hebben we de Ikeastoel staan en deze lenen we ook als we ergens heen gaan en een stoel nodig hebben. We hebben destijds ook naar de Triptrap gekeken, maar alle kosten bij elkaar optellend zou dit duurder zijn dan de Steps. Daarnaast vond ik de Triptrap niet zo mooi.

Onze vergelijking (wij wilden sowieso een wipper):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini-ToT heeft precies die zelfde 2 - 3 wieler. :) Gisteren binnengekregen en meteen uitgeprobeerd (hoewel het voor 1 jaar en ouder is).
Dat ging eerst heel voorzichtig en toen ineens VEEL te overmoedig, met een lelijke blauwe plek op de zijkant van zijn gezichtje tot gevolg. -O- Hij leunde te veel op 1 kan van het stuur.

Tegelvloeren zijn niet echt prettig als je kindje valt... -O-
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:25:41 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188455697
Oooooh jongens, 39 weken en 2 dagen geleden was prul precies drie uur oud. Wat gaat de tijd hard. Vandaag precies even lang uit mijn buik als ze erin gezeten heeft. Ik ben een plasje vandaag...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:38:30 #182
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188455843
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:25 schreef Tink89 het volgende:
Oooooh jongens, 39 weken en 2 dagen geleden was prul precies drie uur oud. Wat gaat de tijd hard. Vandaag precies even lang uit mijn buik als ze erin gezeten heeft. Ik ben een plasje vandaag...
Zo bijzonder O+
pi_188456313
Weer bij CB geweest
8800 nog iets gram
77,6 cm lang :o

Cb zei dat we haar veel volle producten zoals kaas enz moeten aanbieden omdat ze zo slank is. :{
Tis ook nooit goed he.

hebben jullie trouwens ervaring met calamiteitenverlof? ik lig hier namelijk met koorts op de bank. Maar weet niet of mijn vriend dat een dag van tevoren zou kunnen aanvragen (hij is vandaag wel vrij).
Frumpie gaat niet naar kdv en de enige opvang die we hebben kwa familie werkt gewoon.

@Tink89 bijzonder he O+ Ik keek heel erg uit naar die dag en wilde een stuk taart eten maar op de dag zelf stond ik er niet bij stil _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 10:26:26 #184
74056 crew  ToT
pi_188456332
Hoe laat je een baby kaas eten? :? Geraspt of zo?

Mini-ToT maakt ineens een enorme inhaalslag sinds we wat schepjes pyjamapapje aan de flesvoeding toevoegen! :D
pi_188456357
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:26 schreef ToT het volgende:
Hoe laat je een baby kaas eten? :? Geraspt of zo?

Mini-ToT maakt ineens een enorme inhaalslag sinds we wat schepjes pyjamapapje aan de flesvoeding toevoegen! :D
Een plakje op brood denk ik?? Maar volgens Voedingscentrum is het nog niet aan te raden vanwege de zouten :')

Denk dat ik dan maar een paar schepjes pyamapap eraan toevoeg.

Frumpie is natuurlijk ook 2x ziek geweest dus denk dat het daarmee heeft te maken dat ze kwa gewicht een heel mini beetje onder het gemiddelde zit

Oh ja als advies hebben we meegekregen dat we ook zout mogen toevoegen aan haar maaltijden. Dude _O-
pi_188456366
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:26 schreef ToT het volgende:
Hoe laat je een baby kaas eten? :? Geraspt of zo?

Gewoon? Plakjes uit de hand, plakjes op brood? Of geraspt, maar dat is meer gedoe.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 10:30:25 #187
74056 crew  ToT
pi_188456386
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:28 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Een plakje op brood denk ik?? Maar volgens Voedingscentrum is het nog niet aan te raden vanwege de zouten :')

Denk dat ik dan maar een paar schepjes pyamapap eraan toevoeg.

Frumpie is natuurlijk ook 2x ziek geweest dus denk dat het daarmee heeft te maken dat ze kwa gewicht een heel mini beetje onder het gemiddelde zit

Oh ja als advies hebben we meegekregen dat we ook zout mogen toevoegen aan haar maaltijden. Dude _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:29 schreef pinquit het volgende:

[..]

Gewoon? Plakjes uit de hand, plakjes op brood? Of geraspt, maar dat is meer gedoe.
Ik denk dat mini-ToT de grootste moeite zou hebben dat weg te werken met alleen z'n voortandjes. :?

Maar idd @ dat zout. Daar zat ik ook al aan te denken.
pi_188456402
Ik zou eerder voor volle yoghurt en roomboter ofzo dan kaas gaan (want zout inderdaad). Of misschien roomkaas op brood?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 10:32:20 #189
74056 crew  ToT
pi_188456409
Oh ja en @ zout toevoegen aan het eten; sinds we zout en kruiden aan mini-ToT's eten toevoegen, eet hij ook echt VEEL meer! :Y Knoflookpoeder, uienpoeder, paprika, Jonnie Boer's kruidenmixen; hij is er allemaal dol op! :D
pi_188456412
Anderzijds vind ik de voedingsadviezen van het CB ook vaak nogal in de categorie 'in ene oor in andere oor uit', dus je kan het ook gewoon laten. :P
pi_188456416
Volle yoghurt geven we al inderdaad, en roomboter/margarine doe ik om en om de dag op haar boterhammen. Huttenkase krijgt ze ook!

Kruiden doen we inderdaad ook al door haar maaltijden, maar zout vind ik niet zo nodig gezien dat al in voeding zit..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 10:32:48 #192
74056 crew  ToT
pi_188456418
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:31 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou eerder voor volle yoghurt en roomboter ofzo dan kaas gaan (want zout inderdaad). Of misschien roomkaas op brood?
Walnootolie schijnt ook goed te zijn; brood er in dopen en smullen maar. :Y
pi_188456436
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:31 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou eerder voor volle yoghurt en roomboter ofzo dan kaas gaan (want zout inderdaad). Of misschien roomkaas op brood?
Maar dit idd! Lekker dik roomboter enzo.
Extra pyjamapapje voegt wmb niet veel toe, alleen suikers en "vulling". Dan beter goede vetten pakken. Avocado is ook lekker, gemengd met huttenkase! Lekker dippen met een soepstengel O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188456442
En eten doet ze ook heel goed! Tenzij ze ziek is :)

Oké jullie gaan echt heel snel, kan het niet bijhouden _O-

Avocado krijgt ze heeeeeeel erg last van, hele erge krampjes en dunne ontlasting enz
pi_188456453
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over haar gewicht ;) ze is toch happy en gezond. Helemaal top dus.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 10:36:52 #196
74056 crew  ToT
pi_188456462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

Maar dit idd! Lekker dik roomboter enzo.
Extra pyjamapapje voegt wmb niet veel toe, alleen suikers en "vulling". Dan beter goede vetten pakken. Avocado is ook lekker, gemengd met huttenkase! Lekker dippen met een soepstengel O+
Koolhydraten zetten toch ook om in vetten als je ze niet verbrandt? Het is niet zomaar loze vulling.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:51:00 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188456635
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:23 schreef Framblij89 het volgende:
Weer bij CB geweest
8800 nog iets gram
77,6 cm lang :o

Cb zei dat we haar veel volle producten zoals kaas enz moeten aanbieden omdat ze zo slank is. :{
Tis ook nooit goed he.

hebben jullie trouwens ervaring met calamiteitenverlof? ik lig hier namelijk met koorts op de bank. Maar weet niet of mijn vriend dat een dag van tevoren zou kunnen aanvragen (hij is vandaag wel vrij).
Frumpie gaat niet naar kdv en de enige opvang die we hebben kwa familie werkt gewoon.

@:tink89 bijzonder he O+ Ik keek heel erg uit naar die dag en wilde een stuk taart eten maar op de dag zelf stond ik er niet bij stil _O-
Framblij, maak je niet te druk! Het CB mopperde hier ook over lengte en gewicht (prul is te slank, blijkbaar), maar ik zie vooral een hele drukke, actieve baby die geen drie seconden stil zit, eet als een bootwerker, nog 6 bv'en per dag (minimaal) krijgt en een gruwelijke hekel heeft aan broodbeleg. Dus prima zo hoor, ik ga er echt geen zoute kaas in stoppen.

En de calamiteitenverlofregels zijn redelijk straightforward:
https://www.rijksoverheid(...)r-calamiteitenverlof

Zorgen voor een ziek kind of een zieke partner valt daar niet onder, dan kom je in de categorie kortdurend zorgverlof uit. Als je opvang moet regelen door onvoorziene omstandigheden en je kindje niet ziek is, moet je gewoon vakantie opnemen. Dat komt logischerwijs niet voor rekening van de werkgever.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188458419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nice! We hebben onze stoel heel licht mintgroen geschilderd, dus wit zou werkelijk perfect zijn :D Maar ik haal m'n neus ook niet op voor een andere kleur. Het hoeft niet voor niks btw!
Wij hebben de Tripp Trapp in het Moss green denk ik. Bijpassende 'extenders', vandaar de witte over. Die zaten bij ofwel de baby set, ofwel de newbornset. Denk het eerste.

Maar! Nadat ik net op de verkeerde plek heb gezocht heb ik op een andere (zeer onlogische) plek de witte gevonden!

Als je, je adresgegevens stuurt dan zal ik kijken of ik ze vandaag of morgen in een bubbeltjesenvelop kan opsturen. Dan weet ik ook wat het verzenden kost en komen we daar samen helemaal uit! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:25 schreef Tink89 het volgende:
Oooooh jongens, 39 weken en 2 dagen geleden was prul precies drie uur oud. Wat gaat de tijd hard. Vandaag precies even lang uit mijn buik als ze erin gezeten heeft. Ik ben een plasje vandaag...
O+ O+
Bijzondere dag vandaag! Extra veel bij je dragen vandaag! :9

quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:23 schreef Framblij89 het volgende:
Weer bij CB geweest
8800 nog iets gram
77,6 cm lang :o

Cb zei dat we haar veel volle producten zoals kaas enz moeten aanbieden omdat ze zo slank is. :{
Tis ook nooit goed he.

hebben jullie trouwens ervaring met calamiteitenverlof? ik lig hier namelijk met koorts op de bank. Maar weet niet of mijn vriend dat een dag van tevoren zou kunnen aanvragen (hij is vandaag wel vrij).
Frumpie gaat niet naar kdv en de enige opvang die we hebben kwa familie werkt gewoon.

@:tink89 bijzonder he O+ Ik keek heel erg uit naar die dag en wilde een stuk taart eten maar op de dag zelf stond ik er niet bij stil _O-
CB wil altijd iets te zeuren hebben lijkt 't wel. Ze is misschien ondergemiddeld qua gewicht, zal dan onder de lijn zitten, maar ze speelt en doet leuk! Plus, ze beweegt nu toch ook super veel, last van de tandjes ... Ik zou mij geen zorgen maken! Lekker eten blijven geven, je weet dan dat je haar niks hoeft te ontzeggen, maar nu bijvoeren... Mmmm.

Calamiteitenverlof is altijd lastig. Heb je nog hulp voor een deel van de dag mogelijk, dat je vriend een handreiking kan doen?

Anders sowieso vandaag alvast contact zoeken, op de hoogte stellen en aangeven dat er nu voor morgen nog geen hulp mogelijk lijkt, zodat z'n baas alvast kan kijken 'in het geval dat' ..
pi_188458478
Ik denk trouwens dat we weten waar ons Spookje last van had/heeft... Het heeft alles weg van de zesde ziekte.

Ineens behoorlijk koorts (39,5-40,5 graden). Weinig andere klachten. Wel diarree, maar typische tandenluiers, dus i.c.m. dat er 2-3 tanden doorkomen is dat meer vervelende toevallige bijkomstigheid lijkt het.

De koorts is sinds gisterenavond weg en sinds vanochtend zit ze onder de vlekjes.. Romp, haarlijn, nek. Ze lijkt er geen last van te hebben, zit er niet aan en is weer helemaal happy.

Mocht dit het zijn .. het is behoorlijk besmettelijk, wel al vanaf zeker de koorts (dus al sinds het weekend) en lees ik heel verschillende verhalen of ze dan wel of niet naar de opvang mogen.

En het weekend haar verjaardag, met super veel kindjes op visite.. :{
  donderdag 15 augustus 2019 @ 13:20:35 #200
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188458486
Is het meteen mopperen of zeuren wat het cb doet, of doen ze slechts een constatering en geven ze tips hoe je het gewicht eventueel wat zou kunnen opkrikken?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188458896
@Tink89 thanks!!

En ik maak me ook niet druk hoor ;) ze beweegt inderdaad super veel en is ook 2 keer ziek geweest. Maar ze eet goed en ontwikkeld zich razendsnel. Was alleen verwonderd dat het cb er dan weer op doorhamert en het verkeerde advies geeft haha. Heb me wel druk gemaakt om haar gewicht overigens een tijd geleden, maar toen zat ik ook vol met hormonen :+

@NicolasJoy ja klinkt bekend met die vlekjes ;)
Zou heel goed de zesde ziekte kunnen zijn. Want dat begint natuurlijk met hele hoge koorts en is plotseling ook weer weg. Hoe lang is het besmettelijk vanaf de koorts?
Idd zal wel even vragen of m’n vriend even kan bellen, misschien kan hij wat uren opnemen dat ie iets eerder weg gaat.. maar hij doet dat soort dingen eigenlijk pas als ik half dood lig te gaan _O-

@Mariposas hier is het wel gelijk gezeik, als baby’s iets niet doen zoals het ‘hoort’ volgens hun gaan er gelijk allemaal alarmbellen af en flippen ze de pan uit :') je moet wel echt 20 keer heel duidelijk tegen ze zeggen dat je je geen zorgen maakt.
pi_188458988
Uhm help. Bas zijn laatste voeding was om 09:40, hij heeft toen 10 minuten flink veel bij mij gedronken. Daarna gewassen en aangekleed en toen is hij in slaap gevallen. Ga ik hem nu wakker maken voor de volgende voeding of wacht ik tot hij zelf komt? Hij heeft nog nooit zo lang tussen 2 voedingen in gelaten :o.
pi_188459358
Ah hij is wakker en heeft honger. Baby's O+ :') en hun onvoorspelbaarheid.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 14:43:20 #204
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188459570
:D zal je altijd zien :D
Ik heb een soortgelijk probleem, Koert slaapt 's nachts door maar dat lijkt steeds langer te worden en overdag zit er ook steeds meer tijd tussen, lijkt het.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb een baan en het kolven is geen probleem *O*
(Ben dan wel de enige telefonist dus dat bedrijf is dan onbereikbaar :') )
pi_188459903
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:23 schreef Framblij89 het volgende:
Weer bij CB geweest
8800 nog iets gram
77,6 cm lang :o

Cb zei dat we haar veel volle producten zoals kaas enz moeten aanbieden omdat ze zo slank is. :{
Tis ook nooit goed he.

hebben jullie trouwens ervaring met calamiteitenverlof? ik lig hier namelijk met koorts op de bank. Maar weet niet of mijn vriend dat een dag van tevoren zou kunnen aanvragen (hij is vandaag wel vrij).
Frumpie gaat niet naar kdv en de enige opvang die we hebben kwa familie werkt gewoon.

@:tink89 bijzonder he O+ Ik keek heel erg uit naar die dag en wilde een stuk taart eten maar op de dag zelf stond ik er niet bij stil _O-
Wij waren er ook vandaag :)
73,4 cm en 8,3 kg. Dus een prachtig -1,5 lijntje qua gewicht (en een prima 0 lijn qua lengte). Ik kreeg alleen de opmerking: “ik zie hier in het systeem staan dat je geen advies wil bij ondergewicht” _O- (mijn beide jongens hebben zwaar ondergewicht, manlief ook en ik vroeger ;) ook).

Ook het prikje gehad? Li moest natuurlijk bij de eerste huilen, bij beide had ze het door en begon ze te slaan richting de stagiaire -O_

En dat is gewoon kortdurend zorgverlof.

Mooie dag Tink! Ik snap je plasje ;)

Klinkt als zesde ziekte NJ. Li had het in de vakantie (opeens koorts op de dag dat het subtropisch zwemparadijs op de planning stond). Twee dagen koorts, maar verder niet echt ziek alleen slapjes en huilerig). Thuis kwamen de vlekjes. Is de zesde ziekte ook niet al besmettelijk voor de koorts? Dan zou ze, als ze geen koorts meer heeft, gewoon naar het kdv mogen.
pi_188459982
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:43 schreef Ceviche het volgende:
:D zal je altijd zien :D
Ik heb een soortgelijk probleem, Koert slaapt 's nachts door maar dat lijkt steeds langer te worden en overdag zit er ook steeds meer tijd tussen, lijkt het.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb een baan en het kolven is geen probleem *O*
(Ben dan wel de enige telefonist dus dat bedrijf is dan onbereikbaar :') )
Ja ik ben dit echt nog niet gewend. Ook 's nachts heeft Bas ineens een nieuw ritme, laatste voeding rond 22 uur, dan om 2 en 6. Daarna is het ritme nog een beetje zoek, maar ik ben al blij met een nachtvoeding en een vroege ochtend-voeding. Behalve mijn borsten dan, mijn hemel :'). Explosiegevaar. Ik hoop hier ook vooral dat de curve gewoon goed blijft, want Bas groeide in het begin gewoon niet goed. Vandaar dat ik nog een beetje onzeker ben als hij er ineens zo lang tussenlaat.
Gefeliciteerd met je baan! *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 15-08-2019 19:32:19 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 15:41:59 #207
74056 crew  ToT
pi_188460184
Mini-ToT heeft ook wel eens dagen dat hij echt uren en uren achter elkaar kan slapen.
Dan heeft-ie het blijkbaar nodig, denken we dan maar. :)
Hem wakker maken voor voeding zorgt altijd voor een strontchagrijnig hummeltje voor de rest van de dag! _O- :')

Verder @ CB: die van ons is juist super makkelijk en maken zich nergens druk om als het niet nodig is.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 15:42:51 #208
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188460192
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Goed plan, wat is je adres? Dan kan ik je laten ophalen voor het posten van niet-inhoudelijke bijdragen. Er is vast wel een goede behandeling mogelijk voor trollitis, het komt echt wel goed met je hoor :*.
[..]

Ja ik ben dit echt nog niet gewend. Ook 's nachts heeft Bas ineens een nieuw ritme, laatste voeding rond 22 uur, dan om 2 en 6. Daarna is het ritme nog een beetje zoek, maar ik ben al blij met een nachtvoeding en een vroege ochtend-voeding. Behalve mijn borsten dan, mijn hemel :'). Explosiegevaar. Ik hoop hier ook vooral dat de curve gewoon goed blijft, want Bas groeide in het begin gewoon niet goed. Vandaar dat ik nog een beetje onzeker ben als hij er ineens zo lang tussenlaat.
Gefeliciteerd met je baan! *O*
Snap ik hoor, voeding weglaten moet je alleen doen als je zeker weet dat hij goed groeit en dat blijft doen. Niet echt iets voor in de kraamweek bijvoorbeeld :D al sliep ik zelf als baby de eerste nacht door (m'n moeder schrok zich rot toen ze wakker werd :P)
Het ontstond hier per ongeluk en hij groeit goed zonder, maar ik begrijp je voorzichtigheid. Groeit Bas nu trouwens wel goed?
pi_188460749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:42 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Snap ik hoor, voeding weglaten moet je alleen doen als je zeker weet dat hij goed groeit en dat blijft doen. Niet echt iets voor in de kraamweek bijvoorbeeld :D al sliep ik zelf als baby de eerste nacht door (m'n moeder schrok zich rot toen ze wakker werd :P)
Het ontstond hier per ongeluk en hij groeit goed zonder, maar ik begrijp je voorzichtigheid. Groeit Bas nu trouwens wel goed?
Bas krijgt borstvoeding op verzoek dus ik volg zijn ritme daarin, maar alsnog vind ik het een beetje tricky met zoveel tijd er ineens tussen. Hij groeit nu lekker, zo'n 250 gram per week ongeveer ^O^ dus ik hoef ook niet meer naar het weegmoment op het CB te komen, tenzij ik dat zelf wil. Maar ik merk dat dat alleen maar stress geeft bij mij, vooral die eene keer dat hij amper was aangekomen en 6 dagen later ineens 225 gram zwaarder was :'). Hij komt regelmatig voor voeding, 9-10x per dag, heeft prachtige luiers en aan cognitieve ontwikkeling doet hij ook gewoon wat een baby moet doen, dus ik moet daarop vertrouwen.

En hij komt nu alweer voor de volgende, maar die kan mijn man nu mooi even geven. Lang leve overproductie en gekolfde melk in de koelkast hebben staan :+

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 15-08-2019 16:26:32 ]
pi_188461109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:11 schreef Loj het volgende:

[..]

Wij waren er ook vandaag :)
73,4 cm en 8,3 kg. Dus een prachtig -1,5 lijntje qua gewicht (en een prima 0 lijn qua lengte). Ik kreeg alleen de opmerking: “ik zie hier in het systeem staan dat je geen advies wil bij ondergewicht” _O- (mijn beide jongens hebben zwaar ondergewicht, manlief ook en ik vroeger ;) ook).

Ook het prikje gehad? Li moest natuurlijk bij de eerste huilen, bij beide had ze het door en begon ze te slaan richting de stagiaire -O_

En dat is gewoon kortdurend zorgverlof.
Ja, ook prikjes! Huilen als een speenvarken. Arm kind.. ik ging uit het raam kijken haha(bang voor naalden). Bij de eerste viel het mee en de tweede ging het los.. begrijpelijk dat ze gaat slaan, zou ik ook doen _O-

Ik was ook een hele slanke baby (op latere leeftijd wel overgewicht maargoed) en mn vriend ook! Dus hier zit het er ook in. Ik was alleen minder lang geloof ik dus leek automatisch dikker.

Nog last van de prikjes verder?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 16:51:56 #211
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188461290
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bas krijgt borstvoeding op verzoek dus ik volg zijn ritme daarin, maar alsnog vind ik het een beetje tricky met zoveel tijd er ineens tussen. Hij groeit nu lekker, zo'n 250 gram per week ongeveer ^O^ dus ik hoef ook niet meer naar het weegmoment op het CB te komen, tenzij ik dat zelf wil. Maar ik merk dat dat alleen maar stress geeft bij mij, vooral die eene keer dat hij amper was aangekomen en 6 dagen later ineens 225 gram zwaarder was :'). Hij komt regelmatig voor voeding, 9-10x per dag, heeft prachtige luiers en aan cognitieve ontwikkeling doet hij ook gewoon wat een baby moet doen, dus ik moet daarop vertrouwen.

En hij komt nu alweer voor de volgende, maar die kan mijn man nu mooi even geven. Lang leve overproductie en gekolfde melk in de koelkast hebben staan :+
Koert krijgt ook op verzoek maar dat was meteen al elke 3 uur. Heel regelmatig. Maar Bas drinkt gewoon wanneer hij zin heeft?
Elke keer wegen is inderdaad stressvol. En als ik lees wat hij allemaal al kan dan zit het echt helemaal goed O+
pi_188461599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:51 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Koert krijgt ook op verzoek maar dat was meteen al elke 3 uur. Heel regelmatig. Maar Bas drinkt gewoon wanneer hij zin heeft?
Elke keer wegen is inderdaad stressvol. En als ik lees wat hij allemaal al kan dan zit het echt helemaal goed O+
Hij drinkt wanneer hij honger heeft :+. Er zijn dagen geweest met 14 voedingen maar ik heb het idee dat hij nu richting de 8 wilt gaan. Als hij zijn groeilijn doorzet zit hij nu aan gewicht op 4,5 kg, dus hij heeft het ook wel nodig aan aantal voedingen.
pi_188461702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:09 schreef Ceviche het volgende:
Mijn moeder zei laatst dat ze het zo leuk vindt dat Koert altijd bij ons is, in haar tijd sliepen baby's overdag in de slaapkamer. Koert slaapt in de box. Of op de bank (uiteraard wel veilig en toezicht enzo).
Maar ja zij ging ook weleens boodschappen doen als de baby sliep. En laten huilen was toen ook iets wat normaal was (al deed mijn moeder dat niet).
Ze kende iemand die haar baby 's avonds beneden liet huilen en zelf boven ging slapen (niet incidenteel) ;(
Tijden veranderen, lijkt me niet meer dan normaal dat je dat meeneemt in de opvoeding.
Net alsof ik mijn moeder teruglees! Tot 1 jaar sliep je bijna altijd alleen maar boven en lag je alleen maar in bed. Mijn moeder geniet er enorm van dat ze veel meer beneden was tijdens haar eerste levensjaar. Wat hier eerder ook al staat, ik doe dingen passend bij onze levensstijl en denkwijze en passend bij deze tijd. Ze weet niet beter hoe wij het vroeger deden of wat we mochten, dus je kunt er prima zelf in sturen!

Ik ben net met mijn moeder 2 kringloopwinkels af geweest, ik wilde leesboeken en wat ander speelgoed om mee te spelen bij oma. Op dit moment lagen er namelijk alleen knuffels en een rammelaar en nog wat spul wat ze onderhand ontgroeit is. Een hele leuke vormenstoof gevonden en een pop-up-doosje, waar door een knopje in te druken/draaien een poppetje oppopt. Beide van kunststof, dus prima met een doekje schoon te maken!
pi_188461786
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:43 schreef Ceviche het volgende:
:D zal je altijd zien :D
Ik heb een soortgelijk probleem, Koert slaapt 's nachts door maar dat lijkt steeds langer te worden en overdag zit er ook steeds meer tijd tussen, lijkt het.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb een baan en het kolven is geen probleem *O*
(Ben dan wel de enige telefonist dus dat bedrijf is dan onbereikbaar :') )
Gefeliciteerd met je baan!
Fijn dat er wat meer tijd tussenkomt, geeft je wat meer flexibiliteit om dingen te doen! De eerste weken mochten we er maximaal 4 uur tussen laten en daarna gewoon op vraag gevoed. Uiteindelijk ga je richting 6x per dag voeden (4 uur ertussen) en opeens slapen ze dan langer in de nacht en kom je op 5x uit. Het gaat dan opeens zo snel.

Wat een gestress van het CB bij een aantal mensen over het gewicht, als ze gewoon eten en blij zijn moeten die lui niet zo zeuren! Hier is het trouwens nooit een issue geweest. Ze zat eerst op de -1 lijn en afgelopen keer opeens op de +1 lijn; flesvoeding mocht er nu wel af. We zitten nu op 1 fles per dag nog maar!

Of de vakantie heeft erin gehakt of Madame heeft een groeispurtje; eerder zaten we op 2 slaapjes per dag, maar na 2 uur is ze alweer moe en aan bedje toe. Oftewel 3 slaapjes per dag. Dat lopen en bewegen kost natuurlijk ook veel energie en dan is slapen wel fijn.
pi_188461844
Contact met het KDV hier gehad. Globaal: als ze weer vrolijk is, leuk kan en wil spelen en de koorts weg is, dan zijn ze weer welkom. Besmettelijkheid is inderdaad al voor of met de koorts, dus het kwaad is dan al geschied.. :9 Als er nog een baby hetzelfde vertoond wordt het bekend gemaakt onder de ouders, want 't is wel erg besmettelijk. :P
  donderdag 15 augustus 2019 @ 17:51:14 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188462189
Omg, ik ben dus mooi een week te vroeg met m'n even lang uit als in de buik _O- -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 15 augustus 2019 @ 19:32:20 #217
74056 crew  ToT
pi_188464157
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:51 schreef Tink89 het volgende:
Omg, ik ben dus mooi een week te vroeg met m'n even lang uit als in de buik _O- -O-
*O* Heerlijk toch? :D Kun je over een weekje weer lekker emo zijn! ;) ;) ;)
pi_188468243
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:43 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja, ook prikjes! Huilen als een speenvarken. Arm kind.. ik ging uit het raam kijken haha(bang voor naalden). Bij de eerste viel het mee en de tweede ging het los.. begrijpelijk dat ze gaat slaan, zou ik ook doen _O-

Ik was ook een hele slanke baby (op latere leeftijd wel overgewicht maargoed) en mn vriend ook! Dus hier zit het er ook in. Ik was alleen minder lang geloof ik dus leek automatisch dikker.

Nog last van de prikjes verder?
Nog niets, maar als ik eerlijk ben hebben wij nogal geluk met onze kids en prikjes. Ze hebben er altijd minimaal last van.

Ik kreeg dit keer van het cb wel de tip om rekening te houden met het plannen van de 14 maanden afspraak ivm de prik en dat ze tot drie weken na de prik nog last kunnen hebben..
Die opmerking had ik nog nooit eerder gekregen ;)
pi_188472675
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:59 schreef Loj het volgende:

[..]

Nog niets, maar als ik eerlijk ben hebben wij nogal geluk met onze kids en prikjes. Ze hebben er altijd minimaal last van.

Ik kreeg dit keer van het cb wel de tip om rekening te houden met het plannen van de 14 maanden afspraak ivm de prik en dat ze tot drie weken na de prik nog last kunnen hebben..
Die opmerking had ik nog nooit eerder gekregen ;)
Hm. Dat klinkt niet echt lekker..

Nu je het zegt, ik moet hem nog inplannen, maar deze afspraak verschijnt maar niet online. Wordt toch even bellen dan ergens deze maand.
pi_188472681
Vandaag alvast trakteren op de KDV. Ze krijgt er zelf hier natuurlijk nog vrijwel niets van mee, maar stiekem dan toch wel heel nieuwsgierig hoe de andere kinderen de traktatie vinden. :9
pi_188472747
Pff nou hier toch wel last van de vaccinatie, ze is verder heel vrolijk maar gisteravond veel huilen ;(
En vanmorgen al 5:30 wakker. Nu heeft ze een aantal vlekjes. :{

Wij kregen alleen de vraag of we nog op vakantie gingen in november of december na de BMR prik?

@NicolasJoy leuk!! Wat gaat ze trakteren?
pi_188475659
Gefeliciteerd met je baan ceviche! Top!

Veel plezier vandaag NJ, ben je zelf ook mee geweest naar het kdv voor het feestje?

Hebben jullie het over de ~12 mnd prikjes toevallig? Wij willen Niens verjaardag de dag na die prik vieren maar weet even niet meer of die van 1 jaar er een is waar ze pas na 3 dagen last kunnen krijgen of direct erna.
ik weet dat soort dingen dus echt niet meer van de oudste :P
pi_188475694
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Gefeliciteerd met je baan ceviche! Top!

Veel plezier vandaag NJ, ben je zelf ook mee geweest naar het kdv voor het feestje?

Hebben jullie het over de ~12 mnd prikjes toevallig? Wij willen Niens verjaardag de dag na die prik vieren maar weet even niet meer of die van 1 jaar er een is waar ze pas na 3 dagen last kunnen krijgen of direct erna.
ik weet dat soort dingen dus echt niet meer van de oudste :P
Die van 11/12 maanden is direct erna. Dus voor de zekerheid een weekje later vieren?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:51:37 #224
269689 crew  Viv
pi_188476028
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Hebben jullie het over de ~12 mnd prikjes toevallig? Wij willen Niens verjaardag de dag na die prik vieren maar weet even niet meer of die van 1 jaar er een is waar ze pas na 3 dagen last kunnen krijgen of direct erna.
ik weet dat soort dingen dus echt niet meer van de oudste :P
Die van 11 maanden kunnen binnen een dag klachten als koorts geven. Bij 14 maanden wordt BMR gegeven, daarbij is dat tussen de 5 en 12 dagen na vaccinatie. Hier hield de cb-secretaresse bij het plannen van die afspraak zelf al rekening met de feestdagen O+ (ZZ moest in december).
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:39:34 #225
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188477222
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die van 11 maanden kunnen binnen een dag klachten als koorts geven. Bij 14 maanden wordt BMR gegeven, daarbij is dat tussen de 5 en 12 dagen na vaccinatie. Hier hield de cb-secretaresse bij het plannen van die afspraak zelf al rekening met de feestdagen O+ (ZZ moest in december).
How thoughtful O+
pi_188477584
Ja oke dus die afspraak moet ik even gaan verzetten :+. Ik vind het sowieso raar dat ze die van 11 mnd hier met 12 mnd doen dan trouwens.
pi_188483795
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 07:37 schreef Framblij89 het volgende:
Pff nou hier toch wel last van de vaccinatie, ze is verder heel vrolijk maar gisteravond veel huilen ;(
En vanmorgen al 5:30 wakker. Nu heeft ze een aantal vlekjes. :{

Wij kregen alleen de vraag of we nog op vakantie gingen in november of december na de BMR prik?

@:Nicolasjoy leuk!! Wat gaat ze trakteren?
We hebben een doosje rozijnen beplakt met visjes, daar een touwtje doorheen en die aan een soepstengel gehangen. Hengeltje met een visje dus. Simpel, maar 't was een succes voor de kindjes. :9

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Gefeliciteerd met je baan ceviche! Top!

Veel plezier vandaag NJ, ben je zelf ook mee geweest naar het kdv voor het feestje?

Hebben jullie het over de ~12 mnd prikjes toevallig? Wij willen Niens verjaardag de dag na die prik vieren maar weet even niet meer of die van 1 jaar er een is waar ze pas na 3 dagen last kunnen krijgen of direct erna.
ik weet dat soort dingen dus echt niet meer van de oudste :P
Helaas was ik al aan het werk toen ik het bericht vanochtend plaatste en ben ik nu een half uurtje thuis. Maar de KDV heeft foto's gemaakt, super leuk. Ook filmpjes, kindjes die allemaal op instrumenten 'spelen'. Lawaai, zingen, hieperdepiep.. Zo schattig! O+
pi_188483916
Wij wandelen samen rustig richting de uitgang van het Babytopic ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgenavond rond deze tijd is ze helemaal officieel één jaar.
pi_188483944
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij wandelen samen rustig richting de uitgang van het Babytopic ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgenavond rond deze tijd is ze helemaal officieel één jaar.
Aahh zoo cute NJ!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188484085
Heel lief NJ! Alvast gefeliciteerd en tot over 2 weken!
pi_188484214
Spannende dag morgen! Tot over 1 weekje, dan vertrekken wij hier ook!
pi_188486458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:51 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Aahh zoo cute NJ!
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:59 schreef Loj het volgende:
Heel lief NJ! Alvast gefeliciteerd en tot over 2 weken!
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:07 schreef MissEnergy het volgende:
Spannende dag morgen! Tot over 1 weekje, dan vertrekken wij hier ook!
O+ O+ O+

Ik heb nog nooit zoveel onrust gehad voor een verjaardag. Ben helemaal slapeloos. :')
pi_188487539
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 00:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]


[..]


[..]

O+ O+ O+

Ik heb nog nooit zoveel onrust gehad voor een verjaardag. Ben helemaal slapeloos. :')
Dit is echt te schattig! :D
En die wandelfoto! _O_
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:13:33 #234
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188487768
Gefeliciteerd NJ! Wat een leuke foto!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:59:59 #235
74056 crew  ToT
pi_188487995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij wandelen samen rustig richting de uitgang van het Babytopic ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgenavond rond deze tijd is ze helemaal officieel één jaar.
Zozo, dat doet ze goed! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:10:11 #236
74056 crew  ToT
pi_188488052
Mini-ToT heeft een hoedje gekregen van mama! :P



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door ToT op 17-08-2019 09:47:56 ]
pi_188488435
Gefeliciteerd NJ! *O* bijzondere dag!
pi_188492102
NJ gefeliciteerd!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188492621
Gefeliciteerd NJ! *O*

Meneer hier wilt niet meer in de bak van de kinderwagen. Precies dezelfde leeftijd als broer, die begon ook flink te schandalen in de bak rond deze leeftijd. Scheelt wel plek in de auto volgende week ^O^
Bijna vakantie w/
pi_188492893
Flav, ze mogen toch pas vanaf ca. 6 maanden in het 'stoeltje'? Of hoe zit dat? Want hier wordt ook flink geworsteld in de bak.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188493310
Gefeliciteerd NJ *O* tot over een maandje O+

@ToT hoe leuk O+ Dat bekkie. Echt lief. Ik hou ‘m nog steeds aan als toekomstige bf van frum :P
pi_188493524
Hier past 't bijna niet meer, in die bak.

Zitje kan meestal bijna helemaal plat Rebub, dan "mag" het wel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:17:26 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188493894
Prul ging bij ruim zes maanden zitten en kruipen en de yoga dog dinges doen, dus zit al sindsdien in het zitje, zo plat mogelijk. En als ze onderweg iets te eten krijgt, gaat ze even rechtop.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188494193
Pinq, die van ons zijn even groot zag ik. Dus loop hier ook tegen het probleem aan dat ik haar niet tot 6 maanden in de bak zag. Good to know.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Moderator zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:45:10 #245
447051 crew  Peejtur
pi_188494258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:56 schreef Rebubbled het volgende:
Flav, ze mogen toch pas vanaf ca. 6 maanden in het 'stoeltje'? Of hoe zit dat? Want hier wordt ook flink geworsteld in de bak.
Wij mochten met 5 maanden al in het stoeltje maar wel zoveel mogelijk in de platste stand. Af en toe omhoog mag al wel. Heerlijk om onze kleine zo om haar heen te zien kijken.
pi_188494499
Ik ben vandaag (6maanden en 3 dagen :P) over gegaan op het zitje. Hij paste nog nét in de bak (joolz day 2 is lekker groot O+) Maar echt comfortabel was het niet meer. Bovendien wurmde hij zich alle kanten op en wil ‘ie ALLES altijd maar zien. Vind het wat hoor :{ einde van een tijdperk :o

Gefeliciteerd NJ! Nu echt geloof ik :P *O*
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:34:59 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188495091
Bij mijn oudste zijn we pas met 7 maanden overgegaan. Hij was wel lang, maar lag toch altijd als een kikkertje. Ik vind het vooral fijn om een wiegje te hebben als je ergens bent. En gelukkig vind mij m’n baby het nog helemaal prima. Kan me hem ook echt nog niet voorstellen in de wandelwageninzet.
Die nieuwe joolz hebben ook gaas in de wieg, toch? Zodat ze wat meer kunnen zien? Ergens wel jammer dat we de kinderwagen hebben bewaard, want alles wat ik bij dit model (Day uit 2015) mis, hebben de nieuwe modellen wel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188495332
Klopt, advies is 6 maanden.
Maar met een krijsend kind rondlopen is ook niet echt bevorderlijk voor zijn en je eigen humeur haha.
Zodra hij eruit is en kan rondkijken is het goed :')
Hij gaat hier in de platste stand, kan helaas niet helemaal plat, en kind is tevreden.
In de bak past hij ook bijna niet meer, heeft nog maar een beetje ruimte bovenaan, dus begrijp hem wel :P
pi_188496306
@ToT
Wat een te schattig hoedje!

@minilot @Ceviche @ToT @Takkie88 @Rebubbled @Flav @Framblij89 @krijgerrtje
Misschien vergeet ik zelfs dan nog wel mensen.. Maar whew, thanks!
Vandaag écht de dag.

Vandaag op het werk verrast door m'n vriendin en ons Spookje. O+ Weinig tijd met de drukte, maar toch even elkaar zien, super fijn! Ze heeft zelf natuurlijk nog niks door qua verjaardag, dus ik ben heel benieuwd wat ze morgen van alle visite gaat vinden. Over de dag verspreid toch 40-50 man wat ik verwacht. Kleine kinderen tikken natuurlijk ook al snel aan in het aantal. :9

Stiekem komen we hier nog gewoon even af en toe om het hoekje kijken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:59:30 #250
74056 crew  ToT
pi_188496476
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:28 schreef Framblij89 het volgende:
Gefeliciteerd NJ *O* tot over een maandje O+

@:ToT hoe leuk O+ Dat bekkie. Echt lief. Ik hou ‘m nog steeds aan als toekomstige bf van frum :P
_O- _O- _O- :D
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:00:25 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188496489
Gefeliciteerd NJ! Wat is het jaar snel gegaan he... En wat heb je toch een leuke baby dreumes O+
pi_188496529
Wat een leuke foto NJ! Gefeliciteerd! *O*
pi_188496553
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Gefeliciteerd NJ! Wat is het jaar snel gegaan he... En wat heb je toch een leuke baby dreumes O+
Achteraf gezien heb ik echt zoiets van: het is voorbij gevlogen! Tussentijds tel je de maanden wel en heb je het idee van: 'is die en die maand nu al voorbij'.. Maar een jaar.. dat besef is wel echt heel bijzonder. Snap nu waarom mensen ook zeggen dat die 18 jaar zo voorbij is....
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:06:54 #254
74056 crew  ToT
pi_188496601
Zelf vind ik de tijd niet bijzonder snel voorbij gaan. :) Je merkt elke maand of zo dat hij zich meer en meer ontwikkelt en dat je meer en meer interactie krijgt.
Zal er ook wel aan liggen dat ik elke dag de hele fakking dag thuis ben. :P
pi_188496895
NJ *O* Gefeliciteerd met Spookje! 1 jaar gewoon al! Super leuke foto's! Lief dat je vrouw langs kwam. Fijne dag morgen! Tot over 3 weken :o :W

Hier "druk" met de voorbereidingen. Uitnodiging is gestuurd, wensenlijst qua cadeaus is af en meegestuurd, keuzes qua taart en ons cadeau ook gemaakt. Nu vooral nog dingen bestellen en kopen :')

Hier gingen we denk ik rond de 7 maanden over naar het zitdeel van de kinderwagen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:52 schreef elamanilo het volgende:
Fuchsia, waarom in laten slapen zonder borst als jij er bent? Ik vond het altijd heerlijk dat dat kon! Mijn kindjes deden/doen dat ook echt tot ze 3-4-5 jaar oud zijn. Ze slapen altijd binnen een minuut of 5 a 10, op het aller veiligste, ontspannen, geborgen plekje, aan mijn borst. O+ Nooit een slaapstrijd gehad en nadat de oudste stopte met drinken gaat het slapen met een handje vast ook nog steeds binnen 5 a 10 minuten.

Ben ik niet thuis? Geen probleem, dan zeuren ze nooit ergens om en legt papa ze gewoon in bed zonder borst. Hij gaat naast ze liggen tot ze slapen. Dat duurt 10-20 minuten. Net iets langer, maar niet superveel. En dus ook altijd zonder zeuren (ook toen ze nog een baby waren). Maar doorgaans ben ik er gewoon en is het dus zo gepiept.

Ik vind het echt een uitkomst. En zoals ik al zei, als ik er niet ben, laten ze zich prima in bed leggen zonder borst. Mijn lief gaf ze toen ze baby waren afgekolfde melk en later thee met melk en honing voor het slapen gaan.

Als je van te voren de tandjes goed poetst, dan is er geen gevaar voor tandbederf door moedermelk. Dus ook 's avonds en nachtvoedingen zijn dan geen probleem.

Nou ja, ik vroeg me dus vooral af waarom je ze niet in slaap zou willen voeden.

Borstvoeding bevat ook slaapstofjes (melatonine) en je baby maakt oxytocine en melatonine zelf ook aan aan de borst. Dus de natuur heeft dat gewoon hartstikke prima geregeld.
Hier kost het dan ook altijd vele malen minder energie om ze met de borst in bed te leggen dan iets an slaaptraining oid of ons er druk om maken.

Oja, wij hebben wel een familiebed, dus ik hoef ze niet over te leggen in een ander bed en pas en prima zelf naast. Maar ook ze op de bank aan de borst in slaap laten vallen en dan in bed leggen is hier nooit een probleem geweest, ze worden er nooit wakker van.

(En zo kan ik nog wel uuuuuren doorgaan met mijn pleidooi voor borstvoeding om in slaap te vallen :P ;) )
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 19:13 schreef Loj het volgende:
Ik ben het wel met Ela eens Fuchsia (en dan zonder bv en familiebed ;) )
Waarom wil je dat ze zelf gaat slapen? zijn het ook geluiden uit de omgeving?

Alle drie mijn kids hebben nooit zelf in slaap kunnen komen, ze vielen altijd in slaap op ons/naast ons. De oudste is zelf gaan slapen toen hij 3,5 was (hij sliep nooit bij ons, wat dat lukte hem niet). De middelste kwam een paar maanden geleden met de opmerking: “je mag wel weggaan mama, want als ik je roep dan kom je toch wel (ik krijg nog tranen in mijn ogen van geluk dat ik hem zo zijn moment heb laten kiezen). En bij Li zit ik na de fles (na 4 maanden gestopt met bv) op schoot te wachten tot ze slaapt. Soms kan ik haar binnen 5 min wegleggen, soms duurt het een uur met meerdere pogingen. Als ze ‘s nachts wakker wordt komt ze tussen ons in liggen O+ (vannacht sliep ze een keer door, pas de 3de keer ofzo, en lag ik vanaf 4 uur wakker en miste haar _O- ).

Heel veel mensen hebben hier een mening over, maar dit werkt voor ons en maakt ons gelukkig (alleen het start van de dag tijdstip, rond 5.00/5.30 mag iets later ;) ).
Bij de oudste heb ik lang gedacht dat ik het verkeerd deed, dat ik hem “slecht” opvoedde. Maar erop terugkijkend past dit bij ons en maakt deze manier mij en de kids blij.

Dus wil je zelf “meer vrijheid” van het zelf in slaap vallen? Of wil je omgeving het ;)
En ik heb nog wel ergens de hele lijst met “uitgeprobeerd”, die wil ik best even terugzoeken ;)

:*
Nog bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mij aan het denken gezet om meer ons eigen pad te volgen en te doen wat bij ons past. Aangezien het de 1e is, weten we dat nog niet zo goed :+ Man en ik zitten niet altijd helemaal op dezelfde golflengte. Hij denkt er altijd wat harder over, maar in de uitvoering komt daar niks van terecht :') Ik voel mij inderdaad wel regelmatig een waardeloze moeder, omdat ik mijn eigen kind niet in slaap krijg ;(

Ik wil vooral dat hij 's avonds en 's nachts slaapt voor hemzelf (zo weinig slaap kan toch gewoon niet goed zijn?) en voor mijzelf, want zo weinig slaap en gebroken nachten al ruim een jaar (ook tijdens mijn zwangerschap al) is niet goed voor mij, op zijn zachtst te zeggen. En 's avonds snak ik ook wel naar een moment voor mijzelf. Zeker omdat hij overdag weinig slaapt en als hij slaapt, slaap ik mee dan, omdat ik zo moe ben.

Het lastige is ook dat ik niet weet hoelang ik door ga met borstvoeding. Hij is nu zo afhankelijk van mij en slaapt zonder mij gewoonweg langer (en beter denk ik), wordt dan minder vaak wakker 's nachts. Hij drinkt zich niet altijd in slaap. Dan is hij gerust tot 23 uur 's avonds wakker is en heb ik een jongentje wat eigenlijk oververmoeid is. En ook mijn man krijgt hem moeilijk in slaap als ik er niet ben.
En het slapend wegleggen is ook heel moeizaam, meestal wordt hij dan weer wakker. Hij wilt gewoon niet in zijn eigen bedje slapen. In ons bed mag hij 's nachts, als wij slapen, maar overdag gaat dat gewoon niet, vind ik gewoon niet veilig.
We gaan nu waarschijnlijk een matras op de grond leggen in zijn kamertje, dan kunnen we naast/bij hem liggen. Kijken of dat werkt.

We hebben wel iets van vooruitgang geboekt, want hij gaat nu niet meer gelijk zitten/staan in z'n bed, maar blijft liggen als we hem wakker wegleggen of als hij er een keer wakker wordt. Ook kon ik hem gisteravond terug in slaap sussen nadat hij wakker werd bij slapend wegleggen.

Sorry, weer een heel verhaal.
pi_188496943
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:06 schreef ToT het volgende:
Zelf vind ik de tijd niet bijzonder snel voorbij gaan. :) Je merkt elke maand of zo dat hij zich meer en meer ontwikkelt en dat je meer en meer interactie krijgt.
Zal er ook wel aan liggen dat ik elke dag de hele fakking dag thuis ben. :P
Dat lijkt mij best pittig!
Ik vind het niet heel snel gegaan,vind alleen de kleine baby tijd wel heel lang geleden! Als ik nu die kleertjes zie, zo klein :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:29:38 #257
74056 crew  ToT
pi_188496962
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:28 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Dat lijkt mij best pittig!
Ik vind het niet heel snel gegaan,vind alleen de kleine baby tijd wel heel lang geleden! Als ik nu die kleertjes zie, zo klein :o
Het is ook best zwaar, zeker ook omdat ik ADHD en Asperger heb, maar ik heb wel het geluk dat mini-ToT een bijzonder makkelijke en super vrolijke baby is! :Y

-O- Maar wat rot van die problemen met slapen zeg!

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 17-08-2019 21:38:33 ]
pi_188498251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:49 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Tot
Wat een te schattig hoedje!

@:minilot @:Ceviche @:ToT @:Takkie88 @:Rebubbled @:Flav @:Framblij89 @:krijgerrtje
Misschien vergeet ik zelfs dan nog wel mensen.. Maar whew, thanks!
Vandaag écht de dag.

Vandaag op het werk verrast door m'n vriendin en ons Spookje. O+ Weinig tijd met de drukte, maar toch even elkaar zien, super fijn! Ze heeft zelf natuurlijk nog niks door qua verjaardag, dus ik ben heel benieuwd wat ze morgen van alle visite gaat vinden. Over de dag verspreid toch 40-50 man wat ik verwacht. Kleine kinderen tikken natuurlijk ook al snel aan in het aantal. :9

Stiekem komen we hier nog gewoon even af en toe om het hoekje kijken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een schatje op die foto, van harte gefeliciteerd NJ!
pi_188498812
Fuchsia ik snap je wel hoor. Lig nu ook met een in slaap vallende baby aan mijn borst. Het is bijna 00u en ik kan me zo ook omkleden en naar bed als ze eindelijk slaapt, want om 8u gaat ze gewoon weer van start. Weer een avond niets voor mezelf kunnen doen. Leuk dat sommige mensen tot 02u met de baby wakker willen blijven, maar ze slaapt overdag ook niet zonder mij, dus ik zit 24/7 aan haar vast. En na 3,5 maand wil ik ook weleens een keer een film kijken 's avonds en een goed gesprek met mijn partner voeren..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188500148
Gefeliciteerd NJ! Schattige foto's en wat leuk dat je werd verrast O+

Ik snap jullie wel fushia en rebubbled. Ik ben verliefd op mijn baby, maar heb zeker ook me-time en we-time (man+ik) nodig en maak daar tijd voor. Vooral we-time is erg belangrijk. Er gaan zoveel relaties stuk na het krijgen van kinderen, omdat er vaak minder tijd wordt geïnvesteerd in elkaar.

M sliep op een gegeven moment standaard rond 22:30 uur. En na een halfuur ging ik naar bed. Ik werd daar echt niet zo vrolijk van.

Ben bezig geweest met haar slaapritme veranderen en nu slaapt ze rond 20 uur, uiterlijk om 21 uur.

Overigens neem ik ook gewoon me-time/ we-time als ze wakker is. Dan gaat ze onder de babygym of in de box, terwijl ik bijvoorbeeld een (gedeelte van een) aflevering van een serie kijk/ boekje lees/ met man praat. Ik ben geen professional en weet niet hoe een babybrein precies werkt, maar ik wil wel dat ze leert om ook zelf te spelen en niet dat mama/papa haar de hele tijd moet vermaken.

We zijn nu een lang weekend hoge Veluwe aan het verkennen. M heeft haar eerste hotelovernachting meegemaakt O+

Over een paar daagjes gaan we naar cp in Duitsland en dan gaat stiefdochter ook mee. Onze eerste vakantie met baby erbij :)

[ Bericht 3% gewijzigd door CaVaBien op 18-08-2019 02:16:17 ]
pi_188502749
Tot hoe laat slaapt M. nu door? Heeft de vervroeging van bedtijd effect daarop gehad? Ik ben ergens ook weer bang dat als ik haar vroeger op bed leg, ze vanaf 5u wakker gaat zijn. Dan heb ik liever 00u tot 8u.

Ik gebruik babygymtime vaak om te koken/eten. Vind het ook belangrijk dat ze zich af en toe verveelt, want dan gaat ze aan de slag met rollen, grijpen en schuiven.

Wat leuk van de vakantie! Hoe is het nu tussen jou en zijn dochter?

Eind september gaan wij een week naar Mallorca met baby. Erg benieuwd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188503266
Eems met jullie: me-time heb ik ècht nodig om niet volleying gek te worden. Vind het geen probleem om ‘s ochtends rond een uur of 6 op te staan, mits ik weet dat ze ‘s avonds ook alweer vroeg op bed liggen :D ritme was tijdens de vakantie even kwijt, maar lijkt alsof hij het weer redelijk oppakt: gisteravond lag hij alweer rond 18:30 op bed _O_

hij hoeft niet zó vroeg op bed natuurlijk, maar hij slaapt overdag maar weinig en is rond 18:00 echt alweer moe. Dan begin ik ook gewoon met het bedritueel en dan slaapt ie -met 1-2 nachtvoedingen- tot 6:00-7:00. Scheelt wel dat de oudste ook rond 18:00-19:00 al op bed gaat, hij heeft zijn ritme daaraan aangepast :D
pi_188503969
Fuchsia :* Ik herken het heel erg wat je schrijft. Ik vond/vind het, mede onder invloed van hormonen, soms ook heel lastig om in te zien dat al deze fases eigenlijk maar van zo’n korte duur zijn. Zeker bij de eerste heb ik ook echt telkens momenten gehad dat ik dacht dat het zo noet langer kon en ik actief eraan moest werken om dingen te veranderen. Maar achteraf zijn het maar zulke tijdelijke dingen geweest en vind ik het zelfs jammer dat ik er niet meer van genoten heb. Bijvoorbeeld van die avonden dat mijn baby alleen maar op mij wilde liggen. Want nu doet ze dat allang niet meer en ook dat baby-achtige komt nooit meer terug!

Wat ik lastig vond: de maatschappij is echt totaal niet ingericht op nieuwe moeders en vaders. En mijn gevoel volgen was in dat opzicht dus soms ook een struggle. Niet thuis, maar tegen ‘de rest’. Vooral tegen verwachtingen van anderen en verwachtingen die ik zelf vooraf had gehad onder invloed van anderen. Dus me echt overgeven aan hoe ik me voelde en wat ik wilde, dat duurde bij mijn eerste even.
Bij m’n tweede was dat een eitje. En hoe vloeiend ging die babytijd opeens! Ik wist precies waar mijn prioriteiten lagen en de wereld draaide toch wel door, ook als ik me er korter of langer uit terugtrok. ;) Ik heb totaal geen strijd meer met mezelf gehad bij de tweede, wat dat betreft en dat gaf veel rust en ruimte!

Bij m’n eerste was het dus wel zoeken. En op een gegeven moment kwam ik er voor mezelf achter dat me verzetten of dingen willen veranderen of me confirmeren tegen mijn gevoel in, dat dat me echt veel energie kostte. En die energie had ik niet. Dus wat nog restte was ‘go with the flow’ en zien waar het schip zou stranden en kiezen voor mezelf want zonder blije/gezonde mama ook geen blije baby. Mijn prioriteiten waren toen duidelijk. Dat pakte wonderwel goed uit. En bij de tweede ging dat dus echt instant.

Nu bij de tweeling vind ik het trouwens wel weer lastiger. Twee baby’s is weer een behoorlijke uitdaging wat dat betreft... maar ik weet ook dat voor mij gewoon meegaan, omarmen en accepteren de beste weg is en dat er licht aan het eind van de tunnel is.

Nu slapen al mijn kinderen wel ‘s nachts, hetzij met nachtvoedingen. Dat scheelt wel. Ik denk dat met nog eens extra vermoeidheid het nog slopender kan voelen.
Maar er zijn ook manieren om te ontspannen met baby én je hebt ook je lief nog.

Wat wij bijv deden: ‘s ochtends stond mijn lief op met de baby zodat ik 1 uur extra kon slapen. ‘S nachts deed ik de voedingen zonder hem wakker te maken (baby lag ook naast mij). Behalve als de baby ‘s nachts echt wakker was (mijn oudste heeft dit een paar keer gehad toen ze een tandje kreeg) nam mijn lief haar mee naar de woonkamer en na een uur weer mee terug in bed met nieuwe slaappoging of in de draagdoek tot ze weer sliep. Ik had m’n nachtrust nodig voor de borstvoeding toen nog, vandaar dat hij dat toen op zich nam. Overdag en ‘s avonds wisselden we waar mogelijk af met baby vasthouden/borst/draagdoeken. Mijn lief is een super draagvader en dat is ook echt zijn skill omdat ie geen borstvoeding kan geven. Zat ik er doorheen? Dan nam hij de baby in de doek, bijv ‘s avonds. Of op zn buik op de bank. Tot ze al wiebelend of wandelend in slaap was. Op andere momenten was ze weer bij mij aan de borst of in de draagdoek (overdag sliep ze alleen in doek).

Nu met twee is er dus geen ruimte om af te wisselen. Gelukkig werkt mijn lief thuis en kan ie wel de tweede baby uit handen nemen. Maar onze praktijk bestaat er nu dus uit dat we overdag/avond altijd allebei 1 baby vast hebben.
De meeste dagen hebben we beide hooguit 30 minuten even geen baby vast, zo ongeveer...!
En ‘s nachts liggen ze tussen ons in en geef ik ze soms drinken (ze slapen heel goed!) en kan mijn lief altijd doorslapen. Maar het is heavy! Al merk ik wel dat ze nu soms wat meer wakker zijn en je ze dan even neer kunt leggen waardoor je een kwartier extra handen vrij hebt om je te douchen of zo :’) of naar de wc te gaan haha!

Nou ja, het komt wel goed, maar ik ben best wel eens verdrietig omdat ik maar 1 baby wilde en er nu twee zijn en dat weer zo zwaar is deze eerste maanden...

Anyway, het komt goed! En je bent een supermama O+
pi_188503978
Oja, me-time is er dus echt niet bij. Maar dat komt wel weer weet ik uit ervaring. Omarmen en accepteren en go with the flow. Meer kan ik niet doen nu.

We denken wel eens: Ohh als we maar 1 baby hadden gehad, wat een zeeeen van ruimte hadden we dan nu gehad! Dan hadden we beide overdag 8 uur zonder baby gehad! :D

De baby’s nu willen echt nog zo graag bij ons/tegen ons aan slapen. Dan maken ze veel langere en betere slapen dan ze telkens weg proberen te leggen en dan een kwartier later weer van voor af aan beginnen.
pi_188504402
Ja Ela, dat is de reden dat ik liever gewoon naast haar blijf liggen als ze overdag slaapt. Anders is ze na 10 min weer wakker en kunnen we een uur later weer hetzelfde ritueel door, want ze is nog steeds moe. Het gekke is dat ondanks dat ik graag weer een avondmoment voor mezelf wil, ik nooit met tegenzin of frustratie met haar bezig ben.

Krijger wat relaxt dat je kroost zo goed slaapt. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188504517
:* voor alle mama’s met slaaptekort.
Ik doe geen uitspraken over onze slaapkop, kssst fokwet.

Ik kan gewoon niet geloven dat Guus over 9 dagen al weer 4(!) maanden is.
Het is echt waar, bij een tweede gaat de tijd nog sneller.
Ik merk wel dat hij al behoefte begint te krijgen naar ander voedsel, hij kijkt ons echt het eten uit de mond.
Helpt dan ook niet als je broer al koekjes kauwend naast je komt zitten :')
pi_188505930
@Rebubbled M slaapt helaas (nog) niet aan een stuk door. Ze wil nog steeds elke 3/4 uur drinken bij mij.

Haar slaapschema is nu als volgt:
- 20/21 uur tot 23:30 uur
- 23:45 tot 03:00 uur
- 03:15 tot 06:00 uur
- 06:15 tot 09:30 uur

De vervroeging heeft geen effect gehad. Ze slaapt nu iets langer dan toen ze om 22:30 uur sliep.

Je kan het altijd een paar keer proberen en mocht ze vroeg wakker worden, dan alsnog 00 uur aanhouden?

Tussen zijn dochter en mij is het nog steeds hetzelfde.

Het is niet dat het slecht gaat. Ik doe normaal/aardig tegen haar, maar diep van binnen vind ik het heel moeilijk om om te gaan met de opvoedingsverschillen/ gedragsverschillen.

Dan wil ik bijvoorbeeld aan de ene kant ingrijpen, maar aan de andere kant wil ik niet te veel bemoeien en het aan de vader overlaten. Je blijft een stiefmoeder, dus het is altijd een beetje oppassen dat je dingen niet verpest. De onvoorwaardelijke liefde ontbreekt. En daar heb ik het moeilijk mee.

Ooh Mallorca is leuk! Lijkt me wel spannend om te vliegen met baby, maar jullie bug is volgens mij geen moeilijke baby, dus dat komt vast goed :)
pi_188508317
in mijn ervaring werkt vroeger naar bed niet en later naar bed ook niet :+. Hebben frum weleens later naar bed gebracht en werd toen ook gewoon 5:00 wakker _O- en ook wellis vroeger, en dan werd ze pas 8:15 wakker. Bijv. Ze bepalen het allemaal zelf geloof ik :9

Frum loopt opeens bijna heel de woonkamer door achter haar karretje :{ WHATS HAPPENING.

Wat een mooi bericht @elamanilo O+
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:53:50 #269
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188508332
Ik vind de nachten nu wel pittig. De baby komt ongeveer elke 1,5 uur. Maar waar ik bij de oudste gewoon in slaap viel tijdens de voeding, lukt me dat nu echt niet. Ik lig ook niet lekker met hem aan de borst of zelfs naast me. Dat betekent dus dat ik steeds wakker word, en dan zo’n 20 - 30 minuten wakker ben. De combinatie met werken maakt dat ik nu dus aardig gesloopt ben. twee nachtvoedingen vind ik prima, maar nu zijn het er 4 a 5... :O

Het lijkt me echt heel pittig, @elamanilo! De combinatie van twee baby’s met twee oudere kinderen. Moet je nu soms ook van bepaalde principes afstappen omdat je nu twee baby’s hebt?
Wel heel herkenbaar trouwens... dat de tweede een eitje is. Al ligt het bij ons ook wel echt aan dat deze baby echt beduidend relaxter is dan onze oudste. Maar echt. Een tweede is echt een veel leukere ervaring. :D het helpt alleen niet echt mee in het afsluiten van dit was de laatste baby. :(

[ Bericht 12% gewijzigd door Mariposas op 18-08-2019 19:44:20 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:16:40 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188511669
Cava, da's ongeveer zoals pruls schema er meestal ook uit ziet, maar dan zonder die laatste ronde. Gaaaap.

En verder ben ik alles vergeten, sorry! Ik ben een beetje gaar... Morgen bijlezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188511975
Hier ook een slaapkop-baby en sinds vrijdag iets wat op een ritme lijkt. Wel lekker eens, want de afgelopen bijna 10 weken hebben we echt van voeding naar voeding geleefd en was het vaak ook wel even gedoe met alle afspraken in ziekenhuis, consultatiebureau, huisarts en meer en zat zelf overdag slapen er amper in. Nadat hij donderdag ineens zo lang sliep overdag, is hij de dag erop ook ineens een voeding gezakt en komt nu nog 8 keer voor een voeding, in plaats van de 14, 12, 10 en 9 keer die ik gewend was :+. Me-time is hier dus nog vooral eens gewoon wat kunnen eten, als Bas slaapt zelf ook even slapen of gewoon eens ongestoord douchen of naar de wc gaan. Afgelopen week is het mij ook iedere dag gelukt om buiten even een klein blokje om te gaan. Ver kom ik nog niet, vooral niet zonder steun van kinderwagen maar ach. Buiten O+.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 augustus 2019 @ 22:42:44 #272
74056 crew  ToT
pi_188513312
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:52 schreef Framblij89 het volgende:
in mijn ervaring werkt vroeger naar bed niet en later naar bed ook niet :+. Hebben frum weleens later naar bed gebracht en werd toen ook gewoon 5:00 wakker _O- en ook wellis vroeger, en dan werd ze pas 8:15 wakker. Bijv. Ze bepalen het allemaal zelf geloof ik :9

Frum loopt opeens bijna heel de woonkamer door achter haar karretje :{ WHATS HAPPENING.

Wat een mooi bericht @:elamanilo O+
:D Mini-ToT doet dat ook sinds een paar dagen (hoewel sturen er nog absoluut niet bij is! _O- )
Ze gaan echt gelijk aan elkaar op he! :D

Pffff mini-ToT is weer met geen moker in slaap te krijgen vanavond! :')
Heb al een half uur slaapliedjes op Youtube aan staan. Hij ziet er verveeld uit, maar niet moe! :')
pi_188513411
Wat kan buitenlucht dan heerlijk zijn he douche eendje!
Ik merkte pas hoeveel steun ik aan de wagen had, toen ik weer eens zonder ging wandelen. Dat heb ik best wel gemerkt aan mijn rug toen.

Verder niet gelezen want wij vierden vandaag de verjaardag van de oudste. 6 jaar is ze geworden. De baby's vonden het maar gek al die mensen in huis. Vincent heeft trots zijn nieuwe moves geshowed. Hij kruipt sinds woensdag, en doet dappere pogingen om zelf te gaan zitten.
Ook Jeremy kan een nieuw kunstje, hij bijt je zo in je vinger met zijn eerste ondertand!
pi_188513471
@douche-eendje tis al heel fijn dat je in ieder geval een blokje om kan O+ Breekt ook weer een beetje de dag :)

quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:42 schreef ToT het volgende:

[..]

:D Mini-ToT doet dat ook sinds een paar dagen (hoewel sturen er nog absoluut niet bij is! _O- )
Ze gaan echt gelijk aan elkaar op he! :D

Pffff mini-ToT is weer met geen moker in slaap te krijgen vanavond! :')
Heb al een half uur slaapliedjes op Youtube aan staan. Hij ziet er verveeld uit, maar niet moe! :')
Ja ze schelen natuurlijk ook maar een paar dagen! *) zo leuk! Waar frumpie altijd wel chill van wordt is
6 hours of disney lullabies _O- moet je maar ff youtuben!

Hier slaapt ze al sinds 19:30, maar ze was vanmorgen ook al om 5:00 wakker duuuuss 8)7

Gefeliciteerd met je oudste aapie!! *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 augustus 2019 @ 22:57:49 #275
74056 crew  ToT
pi_188513505
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:55 schreef Framblij89 het volgende:
6 hours of disney lullabies
Die hou ik ff in gedachten. :) Hij zit nu naar Bedtime lullabies and calming undersea animation: Baby lullaby te kijken. :P
Ja mevrouw ToT bracht hem rond een uurtje of 6 naar bed en hij heeft iets van anderhalf uur geslapen of zo. Dat is altijd rampzalig voor zijn ritme.

Edit: Okee hij begon te miepen toen ik moest gapen. Meteen die Disney lullabies opgezet en hij zit ineens snurkgeluiden te maken terwijl hij me aankijkt! _O-
pi_188513881
:W :W :W

We zwaaien nu echt af!

Fantastische dag gehad, helemaal gebroken wel ook nu. Saar deed het super, wakker tegen 07u, even een dutje zo van 09-10, vervolgens ook van 12:30-13:30 en 18:30-20:00. Verder kwam het eerste bezoek tegen 10u en ging het laatste bezoek tegen 21:30 weer naar huis. Ze heeft iedereen - ongeveer 50 mensen - persoonlijk gezien en gezegend met een afgesabbelde komkommer/tomaat/soepstengel. We hebben speelgoed voor een jaar (Wobbel, Ikea keukentje, badspeelgoed, zandbak, zandspeelgoed, tig flapjes/lees/speelboekjes, blokkentorens, treinen, muziekinstrumenten, ga zo maar door). Mevrouw zat tevreden te spelen bij alle mensen.

Voor volgend jaar alleen nadenken hoe je het doet met hapjes en drankjes met kind(eren) die vrij rondlopen. Als baby kon alles overal liggen, maar nu ze loopt/staat is niets veilig, dus we hebben nog hapjes over voor de hele week.

--

Iedereen dank voor dit jaar in het topic. Ik heb gehuild, gelachen en vooral heel veel steun gehad aan het meelezen en spuien in deze digitale wereld. Het zien dat het nergens alleen maar leuk is, over dezelfde problemen en geluksmomenten lezen. Vraag en wederhoor.

Voor hier nog één foto, verder ga ik als de wiedeweerga naar de dreumeswereld!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 augustus 2019 @ 23:47:23 #277
74056 crew  ToT
pi_188514732
Ahh NJ ik ga jullie wel echt missen hoor. Zulke blije energie. Wat is ze toch leuk! Zie dat blije gelukkige smoeltje! O+ Fijn dat jullie de dag hebben overleefd en dat het zo leuk was.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 07:29:56 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188515662
Daaaag NJ! Ik ga je missen. Over drie maandjes en een dag voeg ik me bij jullie in het dreumestopic.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188521484
Oke ik heb een kleine duimer. Is hier iets aan te doen? Spenen weigert ze pertinent en duimen is zo fijn dat de duim ook tijdens het voeden ertussen wordt geschoven, wat super effectief is voor het vacuüm.. ahum.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188521665
@elamanilo ik vind een fase van ruim 11 maanden best lang :') Gelukkig heb ik, naar mijn idee, wel echt heel erg genoten van de kleine baby fase waarin hij alleen maar op mij sliep. Het is ook in fases wel beter gegaan, dan viel hij wel zelf in slaap, of kon ik hem makkelijker wegleggen.

Klinkt erg pittig met je 2 baby's! Fijn dat jullie met z'n 2en de geborgenheid kunnen geven. Jullie klinken echt als een top team! Wat zijn ze in een heerlijk, liefdevol nest terecht gekomen O+

Ook dank voor de andere reacties me-time en we-time zijn gewoon heel belangrijk!

@Mariposas o wat ruk elke 1,5 uur wakker en dan ook lang wakker. Herkenbaar ook :') Je komt dan eigenlijk nauwelijks aan slapen toe. Hoop dat deze fase weer snel voorbij is!

Mijn arme Draakje is ziek en heeft 2 dagen 40°C koorts gehad. Vandaag 39,5°C en even afwachten hoe het na zijn middagslaapje is, toen vlamde het gister ook weer op.

@NicolasJoy , wat een hoop cadeaus :o Fijn dat Spookje het zo goed gedaan heeft! Tot over 2,5 week :X :W

[ Bericht 8% gewijzigd door Fuchsia_roze op 19-08-2019 15:59:25 ]
pi_188521694
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:39 schreef Rebubbled het volgende:
Oke ik heb een kleine duimer. Is hier iets aan te doen? Spenen weigert ze pertinent en duimen is zo fijn dat de duim ook tijdens het voeden ertussen wordt geschoven, wat super effectief is voor het vacuüm.. ahum.
Jip duimde ook wel eens toen hij zo klein was, maar dat ging vanzelf weer over. Dus het hoeft niet zo te zijn dat ze blijft duimen.
pi_188521724
Draakje heeft 10,5 maand heel fanatiek z'n speen gebruikt en hoeft m ineens helemaal niet meer (sinds laatste keer tandjesleed). Duimen schijnt wel anders te zijn, maar zeker zo jong hoeft dat nog niks te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 19-08-2019 16:27:06 ]
pi_188521917
Van de week kon mijn man 's avonds de speen niet vinden en had haar zonder speen in bed gelegd; ze sliep de hele nacht door... Dat was de laatste keer met speen dus. Soms piept ze even, maar slapen gaat prima.

De verjaardag komt nu echt dichtbij, nog 5 nachtjes! Taart bakken we altijd zelf, dus we kunnen qua ingredienten ook rekening houden met Madame. We hebben ook besloten welke taart we gaan maken: aardbeien yoghurt taart met een ligabodem! Ben benieuwd.

Verder is ze zo lief en leuk. Hele dag lachen, los staan, rollen over de grond en ze ontdekt nieuwe dingen aan de speelgoed!
pi_188521922
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:40 schreef Rebubbled het volgende:
Ja Ela, dat is de reden dat ik liever gewoon naast haar blijf liggen als ze overdag slaapt. Anders is ze na 10 min weer wakker en kunnen we een uur later weer hetzelfde ritueel door, want ze is nog steeds moe. Het gekke is dat ondanks dat ik graag weer een avondmoment voor mezelf wil, ik nooit met tegenzin of frustratie met haar bezig ben.

Krijger wat relaxt dat je kroost zo goed slaapt. :D
:D

Goed zou ik het met 1-2 nachtvoedingen niet willen noemen :@ ik weet dat het niet slecht is, zeker niet vergeleken met sommige van jullie kinderen :* maar na 6 maanden worden die nachtvoedingen gevoelsmatig eigenlijk steeds zwaarder vind ik :')
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:30:49 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188524743
Zonder dat ik wil bagatelliseren dat het zwaar is, vind ik voor een kindje van 6 maanden 1-2 nachtvoedingen niet slecht hoor...

Miss energy: veel plezier met bakken! Ik ben ook al aan het brainstormen over een taart.

Prul duimde ook af en toe, maar is nu fan van haar speen en sabbelt en bijt wel op haar handjes. Duimen doet ze eigenlijk nooit meer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188524854
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:30 schreef Tink89 het volgende:
Zonder dat ik wil bagatelliseren dat het zwaar is, vind ik voor een kindje van 6 maanden 1-2 nachtvoedingen niet slecht hoor...

Miss energy: veel plezier met bakken! Ik ben ook al aan het brainstormen over een taart.

Prul duimde ook af en toe, maar is nu fan van haar speen en sabbelt en bijt wel op haar handjes. Duimen doet ze eigenlijk nooit meer.
Eigenlijk enkel in de koelkast zetten :o
pi_188525522
1-2 nachtvoedingen kunnen zwaar zijn als ze lang duren natuurlijk. Toen wij nog bijvoeding gaven, waren we echt een tijd bezig met flesje bv opwarmen en geven, kv opwarmen en geven, boeren en haar vervolgens weer in slaap krijgen. Nu met rechtstreekse bv ben ik 10 minuten bezig. Ik leg haar aan en ze valt weer in slaap. Daardoor vind ik het nu een stuk minder zwaar. Maar liever zou ik ze niet hebben haha, maar dat komt wel weer en dan mis ik onze snugglemomentjes weer.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188525933
Ligt er natuurlijk ook aan of ze snel slapen na de nachtvoedingen. Frumpie slaapt vrijwel altijd gelijk door na haar fles en dat is prima :) maar ze heeft ook wel eens gehad dat ze na haar fles nog wel een paar uur lag te kirren *)

Spannend @MissEnergy !!

Dit topic is best aan het leeglopen he :o
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:51:17 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188526564
Ja, de leegloop gaat hard! Ik lurk maar gewoon vast mee in het volgende topic.

En nu eindelijk een keer echt op tijd naar bed. Truste!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188527350
Ik hoor hier niet meer maar las dat het over duimen gaat. Waarom zou dat erg zijn?
Sofie duimt heel fanatiek wanneer ze in slaap valt maar eenmaal diep in slaap zakt haar duim uit haar mond. Ik heb begrepen dat duimen dan eigenlijk geen kwaad kan.
Heb dus ook nooit geprobeerd haar hierin tegen te houden :{ aan jullie reacties te lezen op het duimen vraag ik me dus af of ik daar spijt van moet hebben :@
pi_188527750
Zeg ook niet dat het slecht is, zeg ook niet dat het niet normaal is. Maar GOED zou ik het echt niet noemen.

En nogmaals ik weet dat er kinderen zijn die slechter slapen, maar betekent dat dan dat ik niet ook eens geïrriteerd mag zijn dat ik er ‘s nachts meerdere keren uit moet? :{ :N
pi_188527778
Ik geloof niet dat het erg is als ze nog zo jong zijn hoor Takkie. Volgens mij raden ze duimen op latere leeftijd (3/4 jaar?) wel af. Het is misschien nu ze klein is wel makkelijker af te leren dan later, maar ik heb er geen ervaring mee :P
pi_188527780
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:22 schreef Takkie88 het volgende:
Ik hoor hier niet meer maar las dat het over duimen gaat. Waarom zou dat erg zijn?
Sofie duimt heel fanatiek wanneer ze in slaap valt maar eenmaal diep in slaap zakt haar duim uit haar mond. Ik heb begrepen dat duimen dan eigenlijk geen kwaad kan.
Heb dus ook nooit geprobeerd haar hierin tegen te houden :{ aan jullie reacties te lezen op het duimen vraag ik me dus af of ik daar spijt van moet hebben :@
Nee hoor.
pi_188527863
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:40 schreef krijgerrtje het volgende:

En nogmaals ik weet dat er kinderen zijn die slechter slapen, maar betekent dat dan dat ik niet ook eens geïrriteerd mag zijn dat ik er ‘s nachts meerdere keren uit moet? :{ :N
Tuurlijk mag je dat. Dat is ook slopend. Niemand weet beter dan jij hoe jij je voelt en daar mag je je zeker over uiten. Beetje kinderachtig dat jouw situatie niet abnormaal genoeg is voor sommigen.
Klaag er vooral lekker op los! Dat doen er wel meer hier :D
pi_188527879
Eens hoor krijger. Plus dat sommige mensen beter tegen minder slaap kunnen dan anderen, dus er valt sowieso weinig te vergelijken met het aantal nachtvoedingen, vind ik dan.
pi_188528254
Wie zegt eigenlijk dat het niet zwaar is :o

Over duimen.. ik heb heel lang geduimd, echt tot groep 7/8 ofzo :') en nu bijt ik 1 nagel, en dat is mijn duim. _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 19 augustus 2019 @ 22:10:28 #298
74056 crew  ToT
pi_188528502

"Deze broek past niet mooi bij de driewieler!"
pi_188528568
Nou ja het voelde voor mij een beetje overkomen als: ‘ja maar dat is helemaal niet gek hoor, stel je niet zo aan’ terwijl ik ook nergens had gezegd dat dat wél gek was maar het gewoon zwaar vond 6 maanden gebroken nachten.

Maar goed. Slaapgebrek he, kan ook niet zoveel hebben :')

Mja, weet je ook wat het is: als iemand zou zeggen: joh, maak je niet druk. Kinderen slapen vanaf hun eerste verjaardag spontaan het klokje rond dan zou ik de komende zes maanden prima nog m’n bed uitkomen. Maar nu is het gewoon weer elke avond naar bed met de hoop op meer dan 4u slaap aan één en dan is het toch weer ietwat teleurstellend dat hij gewoon weer wakker wordt }:|
pi_188528748
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:13 schreef krijgerrtje het volgende:
Nou ja het voelde voor mij een beetje overkomen als: ‘ja maar dat is helemaal niet gek hoor, stel je niet zo aan’ terwijl ik ook nergens had gezegd dat dat wél gek was maar het gewoon zwaar vond 6 maanden gebroken nachten.

Maar goed. Slaapgebrek he, kan ook niet zoveel hebben :')

Mja, weet je ook wat het is: als iemand zou zeggen: joh, maak je niet druk. Kinderen slapen vanaf hun eerste verjaardag spontaan het klokje rond dan zou ik de komende zes maanden prima nog m’n bed uitkomen. Maar nu is het gewoon weer elke avond naar bed met de hoop op meer dan 4u slaap aan één en dan is het toch weer ietwat teleurstellend dat hij gewoon weer wakker wordt }:|
Het ís ook zwaar, en je stelt je zeker niet aan :*
Of je nou 1x/5x/200x wakker word, als je alleen maar gebroken nachten heb, heb je gewoon behoefte aan doorslapen. Dat snap ik heel goed! En iedereen hier wel denk ik haha.

Je weet dat het ooit beter gaat met slapen, maar wanneer??
pi_188528989
Krijgerrtje, het is superzwaar, dat vind ik ook! En soms helpt relativeren wel een soms ook gewoon even niet. Tuurlijk, het is een fase, als ze puber zijn moet je ze 's middags uit bed trekken etc. Maar het is nu gewoon even heel zwaar :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')