abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188513881
:W :W :W

We zwaaien nu echt af!

Fantastische dag gehad, helemaal gebroken wel ook nu. Saar deed het super, wakker tegen 07u, even een dutje zo van 09-10, vervolgens ook van 12:30-13:30 en 18:30-20:00. Verder kwam het eerste bezoek tegen 10u en ging het laatste bezoek tegen 21:30 weer naar huis. Ze heeft iedereen - ongeveer 50 mensen - persoonlijk gezien en gezegend met een afgesabbelde komkommer/tomaat/soepstengel. We hebben speelgoed voor een jaar (Wobbel, Ikea keukentje, badspeelgoed, zandbak, zandspeelgoed, tig flapjes/lees/speelboekjes, blokkentorens, treinen, muziekinstrumenten, ga zo maar door). Mevrouw zat tevreden te spelen bij alle mensen.

Voor volgend jaar alleen nadenken hoe je het doet met hapjes en drankjes met kind(eren) die vrij rondlopen. Als baby kon alles overal liggen, maar nu ze loopt/staat is niets veilig, dus we hebben nog hapjes over voor de hele week.

--

Iedereen dank voor dit jaar in het topic. Ik heb gehuild, gelachen en vooral heel veel steun gehad aan het meelezen en spuien in deze digitale wereld. Het zien dat het nergens alleen maar leuk is, over dezelfde problemen en geluksmomenten lezen. Vraag en wederhoor.

Voor hier nog één foto, verder ga ik als de wiedeweerga naar de dreumeswereld!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188514732
Ahh NJ ik ga jullie wel echt missen hoor. Zulke blije energie. Wat is ze toch leuk! Zie dat blije gelukkige smoeltje! O+ Fijn dat jullie de dag hebben overleefd en dat het zo leuk was.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 07:29:56 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188515662
Daaaag NJ! Ik ga je missen. Over drie maandjes en een dag voeg ik me bij jullie in het dreumestopic.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188521484
Oke ik heb een kleine duimer. Is hier iets aan te doen? Spenen weigert ze pertinent en duimen is zo fijn dat de duim ook tijdens het voeden ertussen wordt geschoven, wat super effectief is voor het vacuüm.. ahum.
pi_188521665
@elamanilo ik vind een fase van ruim 11 maanden best lang :') Gelukkig heb ik, naar mijn idee, wel echt heel erg genoten van de kleine baby fase waarin hij alleen maar op mij sliep. Het is ook in fases wel beter gegaan, dan viel hij wel zelf in slaap, of kon ik hem makkelijker wegleggen.

Klinkt erg pittig met je 2 baby's! Fijn dat jullie met z'n 2en de geborgenheid kunnen geven. Jullie klinken echt als een top team! Wat zijn ze in een heerlijk, liefdevol nest terecht gekomen O+

Ook dank voor de andere reacties me-time en we-time zijn gewoon heel belangrijk!

@Mariposas o wat ruk elke 1,5 uur wakker en dan ook lang wakker. Herkenbaar ook :') Je komt dan eigenlijk nauwelijks aan slapen toe. Hoop dat deze fase weer snel voorbij is!

Mijn arme Draakje is ziek en heeft 2 dagen 40°C koorts gehad. Vandaag 39,5°C en even afwachten hoe het na zijn middagslaapje is, toen vlamde het gister ook weer op.

@NicolasJoy , wat een hoop cadeaus :o Fijn dat Spookje het zo goed gedaan heeft! Tot over 2,5 week :X :W

[ Bericht 8% gewijzigd door Fuchsia_roze op 19-08-2019 15:59:25 ]
pi_188521694
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:39 schreef Rebubbled het volgende:
Oke ik heb een kleine duimer. Is hier iets aan te doen? Spenen weigert ze pertinent en duimen is zo fijn dat de duim ook tijdens het voeden ertussen wordt geschoven, wat super effectief is voor het vacuüm.. ahum.
Jip duimde ook wel eens toen hij zo klein was, maar dat ging vanzelf weer over. Dus het hoeft niet zo te zijn dat ze blijft duimen.
pi_188521724
Draakje heeft 10,5 maand heel fanatiek z'n speen gebruikt en hoeft m ineens helemaal niet meer (sinds laatste keer tandjesleed). Duimen schijnt wel anders te zijn, maar zeker zo jong hoeft dat nog niks te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 19-08-2019 16:27:06 ]
pi_188521917
Van de week kon mijn man 's avonds de speen niet vinden en had haar zonder speen in bed gelegd; ze sliep de hele nacht door... Dat was de laatste keer met speen dus. Soms piept ze even, maar slapen gaat prima.

De verjaardag komt nu echt dichtbij, nog 5 nachtjes! Taart bakken we altijd zelf, dus we kunnen qua ingredienten ook rekening houden met Madame. We hebben ook besloten welke taart we gaan maken: aardbeien yoghurt taart met een ligabodem! Ben benieuwd.

Verder is ze zo lief en leuk. Hele dag lachen, los staan, rollen over de grond en ze ontdekt nieuwe dingen aan de speelgoed!
pi_188521922
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:40 schreef Rebubbled het volgende:
Ja Ela, dat is de reden dat ik liever gewoon naast haar blijf liggen als ze overdag slaapt. Anders is ze na 10 min weer wakker en kunnen we een uur later weer hetzelfde ritueel door, want ze is nog steeds moe. Het gekke is dat ondanks dat ik graag weer een avondmoment voor mezelf wil, ik nooit met tegenzin of frustratie met haar bezig ben.

Krijger wat relaxt dat je kroost zo goed slaapt. :D
:D

Goed zou ik het met 1-2 nachtvoedingen niet willen noemen :@ ik weet dat het niet slecht is, zeker niet vergeleken met sommige van jullie kinderen :* maar na 6 maanden worden die nachtvoedingen gevoelsmatig eigenlijk steeds zwaarder vind ik :')
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:30:49 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188524743
Zonder dat ik wil bagatelliseren dat het zwaar is, vind ik voor een kindje van 6 maanden 1-2 nachtvoedingen niet slecht hoor...

Miss energy: veel plezier met bakken! Ik ben ook al aan het brainstormen over een taart.

Prul duimde ook af en toe, maar is nu fan van haar speen en sabbelt en bijt wel op haar handjes. Duimen doet ze eigenlijk nooit meer.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188524854
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:30 schreef Tink89 het volgende:
Zonder dat ik wil bagatelliseren dat het zwaar is, vind ik voor een kindje van 6 maanden 1-2 nachtvoedingen niet slecht hoor...

Miss energy: veel plezier met bakken! Ik ben ook al aan het brainstormen over een taart.

Prul duimde ook af en toe, maar is nu fan van haar speen en sabbelt en bijt wel op haar handjes. Duimen doet ze eigenlijk nooit meer.
Eigenlijk enkel in de koelkast zetten :o
pi_188525522
1-2 nachtvoedingen kunnen zwaar zijn als ze lang duren natuurlijk. Toen wij nog bijvoeding gaven, waren we echt een tijd bezig met flesje bv opwarmen en geven, kv opwarmen en geven, boeren en haar vervolgens weer in slaap krijgen. Nu met rechtstreekse bv ben ik 10 minuten bezig. Ik leg haar aan en ze valt weer in slaap. Daardoor vind ik het nu een stuk minder zwaar. Maar liever zou ik ze niet hebben haha, maar dat komt wel weer en dan mis ik onze snugglemomentjes weer.
pi_188525933
Ligt er natuurlijk ook aan of ze snel slapen na de nachtvoedingen. Frumpie slaapt vrijwel altijd gelijk door na haar fles en dat is prima :) maar ze heeft ook wel eens gehad dat ze na haar fles nog wel een paar uur lag te kirren *)

Spannend @MissEnergy !!

Dit topic is best aan het leeglopen he :o
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:51:17 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188526564
Ja, de leegloop gaat hard! Ik lurk maar gewoon vast mee in het volgende topic.

En nu eindelijk een keer echt op tijd naar bed. Truste!
pi_188527350
Ik hoor hier niet meer maar las dat het over duimen gaat. Waarom zou dat erg zijn?
Sofie duimt heel fanatiek wanneer ze in slaap valt maar eenmaal diep in slaap zakt haar duim uit haar mond. Ik heb begrepen dat duimen dan eigenlijk geen kwaad kan.
Heb dus ook nooit geprobeerd haar hierin tegen te houden :{ aan jullie reacties te lezen op het duimen vraag ik me dus af of ik daar spijt van moet hebben :@
pi_188527750
Zeg ook niet dat het slecht is, zeg ook niet dat het niet normaal is. Maar GOED zou ik het echt niet noemen.

En nogmaals ik weet dat er kinderen zijn die slechter slapen, maar betekent dat dan dat ik niet ook eens geïrriteerd mag zijn dat ik er ‘s nachts meerdere keren uit moet? :{ :N
pi_188527778
Ik geloof niet dat het erg is als ze nog zo jong zijn hoor Takkie. Volgens mij raden ze duimen op latere leeftijd (3/4 jaar?) wel af. Het is misschien nu ze klein is wel makkelijker af te leren dan later, maar ik heb er geen ervaring mee :P
pi_188527780
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:22 schreef Takkie88 het volgende:
Ik hoor hier niet meer maar las dat het over duimen gaat. Waarom zou dat erg zijn?
Sofie duimt heel fanatiek wanneer ze in slaap valt maar eenmaal diep in slaap zakt haar duim uit haar mond. Ik heb begrepen dat duimen dan eigenlijk geen kwaad kan.
Heb dus ook nooit geprobeerd haar hierin tegen te houden :{ aan jullie reacties te lezen op het duimen vraag ik me dus af of ik daar spijt van moet hebben :@
Nee hoor.
pi_188527863
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:40 schreef krijgerrtje het volgende:

En nogmaals ik weet dat er kinderen zijn die slechter slapen, maar betekent dat dan dat ik niet ook eens geïrriteerd mag zijn dat ik er ‘s nachts meerdere keren uit moet? :{ :N
Tuurlijk mag je dat. Dat is ook slopend. Niemand weet beter dan jij hoe jij je voelt en daar mag je je zeker over uiten. Beetje kinderachtig dat jouw situatie niet abnormaal genoeg is voor sommigen.
Klaag er vooral lekker op los! Dat doen er wel meer hier :D
pi_188527879
Eens hoor krijger. Plus dat sommige mensen beter tegen minder slaap kunnen dan anderen, dus er valt sowieso weinig te vergelijken met het aantal nachtvoedingen, vind ik dan.
pi_188528254
Wie zegt eigenlijk dat het niet zwaar is :o

Over duimen.. ik heb heel lang geduimd, echt tot groep 7/8 ofzo :') en nu bijt ik 1 nagel, en dat is mijn duim. _O-
pi_188528502

"Deze broek past niet mooi bij de driewieler!"
pi_188528568
Nou ja het voelde voor mij een beetje overkomen als: ‘ja maar dat is helemaal niet gek hoor, stel je niet zo aan’ terwijl ik ook nergens had gezegd dat dat wél gek was maar het gewoon zwaar vond 6 maanden gebroken nachten.

Maar goed. Slaapgebrek he, kan ook niet zoveel hebben :')

Mja, weet je ook wat het is: als iemand zou zeggen: joh, maak je niet druk. Kinderen slapen vanaf hun eerste verjaardag spontaan het klokje rond dan zou ik de komende zes maanden prima nog m’n bed uitkomen. Maar nu is het gewoon weer elke avond naar bed met de hoop op meer dan 4u slaap aan één en dan is het toch weer ietwat teleurstellend dat hij gewoon weer wakker wordt }:|
pi_188528748
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:13 schreef krijgerrtje het volgende:
Nou ja het voelde voor mij een beetje overkomen als: ‘ja maar dat is helemaal niet gek hoor, stel je niet zo aan’ terwijl ik ook nergens had gezegd dat dat wél gek was maar het gewoon zwaar vond 6 maanden gebroken nachten.

Maar goed. Slaapgebrek he, kan ook niet zoveel hebben :')

Mja, weet je ook wat het is: als iemand zou zeggen: joh, maak je niet druk. Kinderen slapen vanaf hun eerste verjaardag spontaan het klokje rond dan zou ik de komende zes maanden prima nog m’n bed uitkomen. Maar nu is het gewoon weer elke avond naar bed met de hoop op meer dan 4u slaap aan één en dan is het toch weer ietwat teleurstellend dat hij gewoon weer wakker wordt }:|
Het ís ook zwaar, en je stelt je zeker niet aan :*
Of je nou 1x/5x/200x wakker word, als je alleen maar gebroken nachten heb, heb je gewoon behoefte aan doorslapen. Dat snap ik heel goed! En iedereen hier wel denk ik haha.

Je weet dat het ooit beter gaat met slapen, maar wanneer??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')