abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 17:18:42 #76
447051 crew  Peejtur
pi_188409164
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 16:10 schreef Ceviche het volgende:
Kan nooit lang meer duren, Tink! Maar heb je dan bij de kinderwagen dat zitje helemaal plat?

ToT, wat een raar mens :') sowieso ongevraagd aan mensen zitten :{w

Nog steeds geen poep hier -O- CB gaf aan dat we beter naar de huisarts konden gaan en die is natuurlijk vanaf vandaag op vakantie :') en er is een ander huisarts maar die heeft een inloopspreekuur morgen, maar die ziet maar 10 patiŽnten en als je de elfde bent heb je pech. Vond het een beetje vaag maar koert poept vast snel vanzelf :)
Stomme vraag maar als jij pruimen gaat eten, zal dat dan niet in de bv komen en zo ook bij kleine helpen?

Of heb jij hier zelf dan alleen last van? :')
  maandag 12 augustus 2019 @ 17:29:44 #77
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188409347
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:18 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Stomme vraag maar als jij pruimen gaat eten, zal dat dan niet in de bv komen en zo ook bij kleine helpen?

Of heb jij hier zelf dan alleen last van? :')
Volgens mij werkt het helaas niet zo, heeft het hooguit invloed op de smaak/geur van de melk. Al kunnen ze dan wel weer krampjes krijgen door wat de moeder eet dus misschien ook wel..
Zou er bijna een experiment van maken :D
pi_188409366
Dat is wel vaag @Ceviche met dat inloopspreekuur. Je zou toch verwachten dat een baby die even nagekeken dient te worden, niet zomaar pech kan hebben in dit geval. Is er niet een andere huisarts nog in de buurt die een waarneming doet? En anders zou ik gewoon die praktijk bellen voor een afspraak hoor.
  maandag 12 augustus 2019 @ 17:55:20 #79
346653 Ceviche
pi_188409759
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:30 schreef douche-eendje het volgende:
Dat is wel vaag @:Ceviche met dat inloopspreekuur. Je zou toch verwachten dat een baby die even nagekeken dient te worden, niet zomaar pech kan hebben in dit geval. Is er niet een andere huisarts nog in de buurt die een waarneming doet? En anders zou ik gewoon die praktijk bellen voor een afspraak hoor.
Ja vaag he. Maar ik snap op zich ook wel dat het niet echt spoedeisend is en dat we nog even kunnen afwachten.
CB vond het ook raar en die zeiden dat als het echt nodig is we de hap kunnen bellen.
Ik vermoed dat deze praktijk gewoon de waarneming doet en dus wel spoedeisende dingen zien, maar alle patiŽnten vinden hun eigen klachten zeer spoedeisend :+ dus dat ze het dan zo verpakken om discussies te voorkomen.
Dat ze dus best patiŽnten zien, maar geen zin hebben in een boze horde die wel kan maar niet wil wachten op de eigen arts. Denk ik. Maar ja ik weet zelf ook niet echt hoe spoedeisend Koerts probleem is, sommige sites zeggen dat het 2 tot 3 weken kan duren en dan zitten we nog wel in de normale fase. En hij eet gewoon en braakt niet, dan wordt het wel spoedeisend.
Helaas geen andere huisarts in de buurt.
Het halve dorp is op vakantie trouwens dus je zou denken dat ze wel wat tijd zouden hebben :P
pi_188410704
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja vaag he. Maar ik snap op zich ook wel dat het niet echt spoedeisend is en dat we nog even kunnen afwachten.
CB vond het ook raar en die zeiden dat als het echt nodig is we de hap kunnen bellen.
Ik vermoed dat deze praktijk gewoon de waarneming doet en dus wel spoedeisende dingen zien, maar alle patiŽnten vinden hun eigen klachten zeer spoedeisend :+ dus dat ze het dan zo verpakken om discussies te voorkomen.
Dat ze dus best patiŽnten zien, maar geen zin hebben in een boze horde die wel kan maar niet wil wachten op de eigen arts. Denk ik. Maar ja ik weet zelf ook niet echt hoe spoedeisend Koerts probleem is, sommige sites zeggen dat het 2 tot 3 weken kan duren en dan zitten we nog wel in de normale fase. En hij eet gewoon en braakt niet, dan wordt het wel spoedeisend.
Helaas geen andere huisarts in de buurt.
Het halve dorp is op vakantie trouwens dus je zou denken dat ze wel wat tijd zouden hebben :P
Even reactie vanaf vakantie:
Wij hebben ook gehad dat onze meid 2 weken niet poepte (eerder bijna elke luier!) en maakten ons ook zorgen. Uiteindelijk kwam het op dag 14 van zelf goed. De hoeveelheid gezien de tijd viel mee. Zolang hij blij is en goed plast, zou ik me niet druk maken. Je kunt zelf niet heel veel doen als ze not geen vast voedsel krijgen.
  maandag 12 augustus 2019 @ 18:48:09 #81
74056 ToT
The Gothfather
pi_188410761
Een baby die 2 weken niet poept?
Goddomme, ik zou echt compleet freaken en elke kinderarts en witchdoctor inschakelen die ik in een straal van 100 km kon vinden! :o
  maandag 12 augustus 2019 @ 18:49:37 #82
74056 ToT
The Gothfather
pi_188410800
We hebben trouwens een nieuwe vaatwasser, maar zijn niet echt onder de indruk van de resultaten.
Etensresten blijven gewoon zitten en de vaat eindigt meestal aan scherven.
Zou hij stuk zijn? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:01:37 #83
346653 Ceviche
pi_188411925
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:45 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Even reactie vanaf vakantie:
Wij hebben ook gehad dat onze meid 2 weken niet poepte (eerder bijna elke luier!) en maakten ons ook zorgen. Uiteindelijk kwam het op dag 14 van zelf goed. De hoeveelheid gezien de tijd viel mee. Zolang hij blij is en goed plast, zou ik me niet druk maken. Je kunt zelf niet heel veel doen als ze not geen vast voedsel krijgen.
Hij plast genoeg, maar hij heeft er wel last van, huilend wakker worden bijvoorbeeld (nog steeds niet 's nachts *) maar overdag wordt er niet veel geslapen) of huilen wat dan ineens over is na een scheet. Sowieso is hij niet meer echt een blije/tevreden baby, niet zoals eerst. Maar dat kan aan van alles liggen natuurlijk :P
Oh en hij heeft eergisteren een flesje fv gehad dus daar had ik toch ook wel wat resultaat van verwacht maar dat slaat misschien wel nergens op :')
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:09:10 #84
346653 Ceviche
pi_188412024
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:48 schreef ToT het volgende:
Een baby die 2 weken niet poept?
Goddomme, ik zou echt compleet freaken en elke kinderarts en witchdoctor inschakelen die ik in een straal van 100 km kon vinden! :o
:D
Alleen met borstvoeding schijnt dat normaal te zijn :P
Geen idee van je vaatwasser, ik zou wat recensies lezen, of er meer mensen last van hebben gehad (en er misschien een oplossing is) en anders contact met de winkel. Scherven ťn een vieze vaat gaat nergens over |:(
Misschien minder vol doen en van tevoren afspoelen, maar daar koop je geen vaatwasser voor natuurlijk.
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:13:45 #85
74056 ToT
The Gothfather
pi_188412095
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:09 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:D
Alleen met borstvoeding schijnt dat normaal te zijn :P
Geen idee van je vaatwasser, ik zou wat recensies lezen, of er meer mensen last van hebben gehad (en er misschien een oplossing is) en anders contact met de winkel. Scherven ťn een vieze vaat gaat nergens over |:(
Misschien minder vol doen en van tevoren afspoelen, maar daar koop je geen vaatwasser voor natuurlijk.
Niet naar de spoiler gekeken, wat voor vaatwasser het is? :P
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:23:40 #86
346653 Ceviche
pi_188412288
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet naar de spoiler gekeken, wat voor vaatwasser het is? :P
Ik dacht er wel aan maar ik dacht dat de foto voor de leuk was :') |:(
Zwangerschapsdementie O-)
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:26:57 #87
74056 ToT
The Gothfather
pi_188412371
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik dacht er wel aan maar ik dacht dat de foto voor de leuk was :') |:(
Zwangerschapsdementie O-)
Whehehe neuh, het was een grapje! :P
De afwasborstel ligt achter hem op een bord, maar als hij afwast blijven er natuurlijk vlekken op de borden en eindigen er een HELEBOEL op de tegelvloer, zodoende! :T ;)
pi_188413421
Ik heb nog nooit zo'n leuke vaatwasser gezien! Ik heb wel begrepen dat deze een hoop herrie kunnen maken @ToT

Vreemde opmerkingen tijdens en na zwangerschap hier ook genoeg gehad. Ook mannelijke collega die me ineens ineens vragen:en, hoe was de bevalling... Uuh nou, het was zo heftig, ik weet bijna hoe zwaar jullie het hebben als je mannengriep hebt.

Ook serieus mannen die na m'n verlof vroegen goh, lang niet gezien, hoe gaat het? Wat heb je de afgelopen maanden gedaan? Eeh, een kind gekregen. Neej, echt? En dan pas geloven als je veel foto's laat zien....
  maandag 12 augustus 2019 @ 21:08:31 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188413446
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:07 schreef wieksel het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n leuke vaatwasser gezien! Ik heb wel begrepen dat deze een hoop herrie kunnen maken @:tot

Vreemde opmerkingen tijdens en na zwangerschap hier ook genoeg gehad. Ook mannelijke collega die me ineens ineens vragen:en, hoe was de bevalling... Uuh nou, het was zo heftig, ik weet bijna hoe zwaar jullie het hebben als je mannengriep hebt.

Ook serieus mannen die na m'n verlof vroegen goh, lang niet gezien, hoe gaat het? Wat heb je de afgelopen maanden gedaan? Eeh, een kind gekregen. Neej, echt? En dan pas geloven als je veel foto's laat zien....
Waarom zou een man niet mogen vragen hoe je bevalling was :?
  maandag 12 augustus 2019 @ 21:11:47 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188413547
Prul poepte ook regelmatig heel slecht of heel lang niet. Een beetje roosvicee laxo was meestal de oplossing, maar daar zijn we pas mee begonnen toen ze een maand of vijf was ofzo

En ja, prul ligt meestal nog plat in de wagen, vindt de prima. Ze zit overigens wel stevig nu hoor, gaat alleen nog niet zitten. We zetten haar in de wagen wel rechtop als ze onderweg een rijstwafel krijgt ofzo. Vindt ze ook prima zo.

Edit: wieksel, waarom zou een man dat niet mogen vragen dan?
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188413567
Een man mag het best vragen, maar ben niet geneigd uit te wijden aan iemand die ik normaal amper spreek... Kantoor van ca 700 mensen...

En waren ook mensen die tijdens de zwangerschap allemaal verhalen vertellen van mensen waar het was misgelopen... Wil je dan ook niet horen!
  maandag 12 augustus 2019 @ 21:31:35 #92
74056 ToT
The Gothfather
pi_188413990
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 21:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Waarom zou een man niet mogen vragen hoe je bevalling was :?
"En, beviel het een beetje?" :T
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:07:13 #93
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188416935
@Ceviche
Onze Ru heeft ook zo’n bizar lange periode gehad waarin hij geen ontlasting had. Ik kon zijn poep er wel uitkijken als hij weer last had van kramp en niets hem leek te ontlasten.
Uiteindelijk bleek de oplossing acceptatie te zijn. Naast het fietsen met de beentjes, buikje warm maken (hand erop) of een badje. De draagdoek doet ook wonderen. Meestal is hij dan binnen no time van zn krampjes af. En op een ťcht slechte dag kun je hem natuurlijk ook een zetpilletje geven.
Maar weken geen ontlasting hoeft helemaal niet te betekenen dat hij extra poep heeft hoor. Ze maken dan gewoon alles op, denk ik. Plasluiers zijn in orde? Geen koorts? Dan is het echt prima. Borstvoeding en baby’s zijn zů mooi op elkaar afgestemd.. O+

Ru poept inmiddels wat vaker. Eens in de 4 a 5 dagen. Dan zit er altijd een soort sausdikte aan ontlasting in.
En zn scheetjes stinken ook ťnorm soms.

Pinq, nu al omdraaien. Wat ontzettend knap joh! Ze was ook al zo vlug met haar hoofd goed omhoog houden. Rappe meid!

Voor de rest ben ik alles alweer vergeten :')
Of nee, wacht. Rebubbled begon over gemene vrouwen. Ik heb gelukkig geen ervaring met zulke mensen (klein, maar fijn kringetje om me heen) en vind het heel knap dat jij jezelf gewoon staande houdt. Je hebt ook gelijk. Je bent net bevallen. Je lijf is alles nog aan het herstellen van binnenuit. Het is logisch dat er nog wat reserves aanwezig zijn!
Maar zoals jij die vrouwen in je omgeving hebt heb ik zo’n stem in Mn hoofd die me er con-stant op wijst. Ik voel me ook niet meer mooi. Mis Mn mega babybuik, want toen had Mn dik zijn een functie. Nu is het gewoon te veel vet :D
Heb zojuist besloten dat ik me er tijdens Mn verlof nog niet druk om ga maken, maar dat oppak als ik weer in het ritme van school kom. Bwuh. Ro moet over 3 weken alweer naar school. Helemaal geen zin in’ zo gezellig thuis!
Zonder hoop geen leven.
pi_188418586
Heb je net al je onderste keukenkastjes beveiligd... Doet je baby dit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:10:18 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188418725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 08:51 schreef lunapuella het volgende:

SPOILER
_O- _O_
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188418788
quote:

SPOILER
_O- typisch. Wat een gave kleur in de keuken trouwens O+

Hier een baby die miauwt naar de katten :') ‘s nachts ook. Als een vd katten los gaat reageert ze erop _O-
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:33:26 #97
74056 ToT
The Gothfather
pi_188419018
quote:

SPOILER
Haha, leuk! :D
Mini-ToT is ook altijd heel geÔnteresseerd geweest in de keukenkastjes, tot ik dus die slotjes er op gooide; na een kleine driftbui en wat nieuwsgierig onderzoeken was alle interesse helemaal weg! :P

Pffff mini-ToT had vannacht weer goed last van z'n tandjes. -O-
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:57:34 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188419380
Wij hebben een smalle doorgang naar de keuken en daar komt een rolhekje. Prul likt namelijk ook graag aan prullenbakken, de (hete) oven enz.... dus als ik dan even moet plassen tijdens het koken, hoef ik haar tenminste niet in de box te zetten, wat ze vreselijk vindt.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:36:16 #99
74056 ToT
The Gothfather
pi_188420654
O+ Mini-ToT's oma vroeg of ik een fietsje voor hem kon kopen als cadeau van haar voor zijn verjaardag. (Zijzelf is bijna 88 en woont in een dorpje waar niks te vinden is en kan het dus niet zelf kopen.)

Dit is 'm geworden:

2cycle-2cycle-cruiser-kinderfiets-12-inch-blauw.jpg
Ikzelf heb nog een driewieler loopfietsje er bij gekocht waarop hij kan oefenen tot hij oud genoeg is voor dit fietsje! :D
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:33:04 #100
346653 Ceviche
pi_188421478
Net bij de huisarts geweest, die zei: 15 dagen?! Weet je het zeker?! en die heeft een laxeermiddel voorgeschreven. Al hoop ik nog steeds dat hij voor die tijd gewoon zelf poept :P
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')