SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb een baan en het kolven is geen probleem![]()
(Ben dan wel de enige telefonist dus dat bedrijf is dan onbereikbaar)
Wij waren er ook vandaagquote:Op donderdag 15 augustus 2019 10:23 schreef Framblij89 het volgende:
Weer bij CB geweest
8800 nog iets gram
77,6 cm lang![]()
Cb zei dat we haar veel volle producten zoals kaas enz moeten aanbieden omdat ze zo slank is.![]()
Tis ook nooit goed he.
hebben jullie trouwens ervaring met calamiteitenverlof? ik lig hier namelijk met koorts op de bank. Maar weet niet of mijn vriend dat een dag van tevoren zou kunnen aanvragen (hij is vandaag wel vrij).
Frumpie gaat niet naar kdv en de enige opvang die we hebben kwa familie werkt gewoon.
@:tink89 bijzonder heIk keek heel erg uit naar die dag en wilde een stuk taart eten maar op de dag zelf stond ik er niet bij stil
![]()
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:43 schreef Ceviche het volgende:
zal je altijd zien
![]()
Ik heb een soortgelijk probleem, Koert slaapt 's nachts door maar dat lijkt steeds langer te worden en overdag zit er ook steeds meer tijd tussen, lijkt het.Ja ik ben dit echt nog niet gewend. Ook 's nachts heeft Bas ineens een nieuw ritme, laatste voeding rond 22 uur, dan om 2 en 6. Daarna is het ritme nog een beetje zoek, maar ik ben al blij met een nachtvoeding en een vroege ochtend-voeding. Behalve mijn borsten dan, mijn hemelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb een baan en het kolven is geen probleem![]()
. Explosiegevaar. Ik hoop hier ook vooral dat de curve gewoon goed blijft, want Bas groeide in het begin gewoon niet goed. Vandaar dat ik nog een beetje onzeker ben als hij er ineens zo lang tussenlaat.
Gefeliciteerd met je baan!
[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 15-08-2019 19:32:19 ]
Snap ik hoor, voeding weglaten moet je alleen doen als je zeker weet dat hij goed groeit en dat blijft doen. Niet echt iets voor in de kraamweek bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goed plan, wat is je adres? Dan kan ik je laten ophalen voor het posten van niet-inhoudelijke bijdragen. Er is vast wel een goede behandeling mogelijk voor trollitis, het komt echt wel goed met je hoor.
[..]
Ja ik ben dit echt nog niet gewend. Ook 's nachts heeft Bas ineens een nieuw ritme, laatste voeding rond 22 uur, dan om 2 en 6. Daarna is het ritme nog een beetje zoek, maar ik ben al blij met een nachtvoeding en een vroege ochtend-voeding. Behalve mijn borsten dan, mijn hemel. Explosiegevaar. Ik hoop hier ook vooral dat de curve gewoon goed blijft, want Bas groeide in het begin gewoon niet goed. Vandaar dat ik nog een beetje onzeker ben als hij er ineens zo lang tussenlaat.
Gefeliciteerd met je baan!
Bas krijgt borstvoeding op verzoek dus ik volg zijn ritme daarin, maar alsnog vind ik het een beetje tricky met zoveel tijd er ineens tussen. Hij groeit nu lekker, zo'n 250 gram per week ongeveerquote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:42 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Snap ik hoor, voeding weglaten moet je alleen doen als je zeker weet dat hij goed groeit en dat blijft doen. Niet echt iets voor in de kraamweek bijvoorbeeldal sliep ik zelf als baby de eerste nacht door (m'n moeder schrok zich rot toen ze wakker werd
)
Het ontstond hier per ongeluk en hij groeit goed zonder, maar ik begrijp je voorzichtigheid. Groeit Bas nu trouwens wel goed?
Ja, ook prikjes! Huilen als een speenvarken. Arm kind.. ik ging uit het raam kijken haha(bang voor naalden). Bij de eerste viel het mee en de tweede ging het los.. begrijpelijk dat ze gaat slaan, zou ik ook doenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:11 schreef Loj het volgende:
[..]
Wij waren er ook vandaag
73,4 cm en 8,3 kg. Dus een prachtig -1,5 lijntje qua gewicht (en een prima 0 lijn qua lengte). Ik kreeg alleen de opmerking: “ik zie hier in het systeem staan dat je geen advies wil bij ondergewicht”(mijn beide jongens hebben zwaar ondergewicht, manlief ook en ik vroeger
ook).
Ook het prikje gehad? Li moest natuurlijk bij de eerste huilen, bij beide had ze het door en begon ze te slaan richting de stagiaire -O_
En dat is gewoon kortdurend zorgverlof.
Koert krijgt ook op verzoek maar dat was meteen al elke 3 uur. Heel regelmatig. Maar Bas drinkt gewoon wanneer hij zin heeft?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bas krijgt borstvoeding op verzoek dus ik volg zijn ritme daarin, maar alsnog vind ik het een beetje tricky met zoveel tijd er ineens tussen. Hij groeit nu lekker, zo'n 250 gram per week ongeveerdus ik hoef ook niet meer naar het weegmoment op het CB te komen, tenzij ik dat zelf wil. Maar ik merk dat dat alleen maar stress geeft bij mij, vooral die eene keer dat hij amper was aangekomen en 6 dagen later ineens 225 gram zwaarder was
. Hij komt regelmatig voor voeding, 9-10x per dag, heeft prachtige luiers en aan cognitieve ontwikkeling doet hij ook gewoon wat een baby moet doen, dus ik moet daarop vertrouwen.
En hij komt nu alweer voor de volgende, maar die kan mijn man nu mooi even geven. Lang leve overproductie en gekolfde melk in de koelkast hebben staan
Hij drinkt wanneer hij honger heeftquote:Op donderdag 15 augustus 2019 16:51 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Koert krijgt ook op verzoek maar dat was meteen al elke 3 uur. Heel regelmatig. Maar Bas drinkt gewoon wanneer hij zin heeft?
Elke keer wegen is inderdaad stressvol. En als ik lees wat hij allemaal al kan dan zit het echt helemaal goed
Net alsof ik mijn moeder teruglees! Tot 1 jaar sliep je bijna altijd alleen maar boven en lag je alleen maar in bed. Mijn moeder geniet er enorm van dat ze veel meer beneden was tijdens haar eerste levensjaar. Wat hier eerder ook al staat, ik doe dingen passend bij onze levensstijl en denkwijze en passend bij deze tijd. Ze weet niet beter hoe wij het vroeger deden of wat we mochten, dus je kunt er prima zelf in sturen!quote:Op donderdag 15 augustus 2019 08:09 schreef Ceviche het volgende:
Mijn moeder zei laatst dat ze het zo leuk vindt dat Koert altijd bij ons is, in haar tijd sliepen baby's overdag in de slaapkamer. Koert slaapt in de box. Of op de bank (uiteraard wel veilig en toezicht enzo).
Maar ja zij ging ook weleens boodschappen doen als de baby sliep. En laten huilen was toen ook iets wat normaal was (al deed mijn moeder dat niet).
Ze kende iemand die haar baby 's avonds beneden liet huilen en zelf boven ging slapen (niet incidenteel)![]()
Tijden veranderen, lijkt me niet meer dan normaal dat je dat meeneemt in de opvoeding.
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:43 schreef Ceviche het volgende:
zal je altijd zien
![]()
Ik heb een soortgelijk probleem, Koert slaapt 's nachts door maar dat lijkt steeds langer te worden en overdag zit er ook steeds meer tijd tussen, lijkt het.Gefeliciteerd met je baan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb een baan en het kolven is geen probleem![]()
Fijn dat er wat meer tijd tussenkomt, geeft je wat meer flexibiliteit om dingen te doen! De eerste weken mochten we er maximaal 4 uur tussen laten en daarna gewoon op vraag gevoed. Uiteindelijk ga je richting 6x per dag voeden (4 uur ertussen) en opeens slapen ze dan langer in de nacht en kom je op 5x uit. Het gaat dan opeens zo snel.
Wat een gestress van het CB bij een aantal mensen over het gewicht, als ze gewoon eten en blij zijn moeten die lui niet zo zeuren! Hier is het trouwens nooit een issue geweest. Ze zat eerst op de -1 lijn en afgelopen keer opeens op de +1 lijn; flesvoeding mocht er nu wel af. We zitten nu op 1 fles per dag nog maar!
Of de vakantie heeft erin gehakt of Madame heeft een groeispurtje; eerder zaten we op 2 slaapjes per dag, maar na 2 uur is ze alweer moe en aan bedje toe. Oftewel 3 slaapjes per dag. Dat lopen en bewegen kost natuurlijk ook veel energie en dan is slapen wel fijn.
quote:Op donderdag 15 augustus 2019 17:51 schreef Tink89 het volgende:
Omg, ik ben dus mooi een week te vroeg met m'n even lang uit als in de buik![]()
Nog niets, maar als ik eerlijk ben hebben wij nogal geluk met onze kids en prikjes. Ze hebben er altijd minimaal last van.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 16:43 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja, ook prikjes! Huilen als een speenvarken. Arm kind.. ik ging uit het raam kijken haha(bang voor naalden). Bij de eerste viel het mee en de tweede ging het los.. begrijpelijk dat ze gaat slaan, zou ik ook doen![]()
Ik was ook een hele slanke baby (op latere leeftijd wel overgewicht maargoed) en mn vriend ook! Dus hier zit het er ook in. Ik was alleen minder lang geloof ik dus leek automatisch dikker.
Nog last van de prikjes verder?
Hm. Dat klinkt niet echt lekker..quote:Op donderdag 15 augustus 2019 21:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Nog niets, maar als ik eerlijk ben hebben wij nogal geluk met onze kids en prikjes. Ze hebben er altijd minimaal last van.
Ik kreeg dit keer van het cb wel de tip om rekening te houden met het plannen van de 14 maanden afspraak ivm de prik en dat ze tot drie weken na de prik nog last kunnen hebben..
Die opmerking had ik nog nooit eerder gekregen
Die van 11/12 maanden is direct erna. Dus voor de zekerheid een weekje later vieren?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Gefeliciteerd met je baan ceviche! Top!
Veel plezier vandaag NJ, ben je zelf ook mee geweest naar het kdv voor het feestje?
Hebben jullie het over de ~12 mnd prikjes toevallig? Wij willen Niens verjaardag de dag na die prik vieren maar weet even niet meer of die van 1 jaar er een is waar ze pas na 3 dagen last kunnen krijgen of direct erna.
ik weet dat soort dingen dus echt niet meer van de oudste
Die van 11 maanden kunnen binnen een dag klachten als koorts geven. Bij 14 maanden wordt BMR gegeven, daarbij is dat tussen de 5 en 12 dagen na vaccinatie. Hier hield de cb-secretaresse bij het plannen van die afspraak zelf al rekening met de feestdagenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Hebben jullie het over de ~12 mnd prikjes toevallig? Wij willen Niens verjaardag de dag na die prik vieren maar weet even niet meer of die van 1 jaar er een is waar ze pas na 3 dagen last kunnen krijgen of direct erna.
ik weet dat soort dingen dus echt niet meer van de oudste
How thoughtfulquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 12:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die van 11 maanden kunnen binnen een dag klachten als koorts geven. Bij 14 maanden wordt BMR gegeven, daarbij is dat tussen de 5 en 12 dagen na vaccinatie. Hier hield de cb-secretaresse bij het plannen van die afspraak zelf al rekening met de feestdagen(ZZ moest in december).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |