abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188332130
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188332158
Op nu.nl het volgende bericht

Forum voor Democratie-senator Dorien Rookmaker overweegt een overstap naar de nieuwe politieke beweging van haar voormalige partijgenoot Henk Otten, zegt ze woensdag tegen De Telegraaf. Ze hekelt de opstelling van de partijleiding in de ruzie die tot diens vertrek leidde.

Rookmaker wierp zich recent op als bemiddelaar in het conflict tussen Otten en de partij, maar ze stelt dat partijleider Thierry Baudet weigert met Otten om tafel te gaan. "Dan stopt het voor mij ook", zegt ze tegen de krant.

FVD begon als "een vriendelijke club", aldus Rookmaker, maar er ontstond spanning door overwerk en de druk van het electorale succes. "Het ging over geld, macht en over wie er welke rol mag spelen."

Inmiddels beraadt ze zich over haar eigen toekomst. Ze neemt daar twee weken de tijd voor. "Voor mij zijn er drie opties. Of ik blijf bij FVD, maar dat lijkt steeds meer een afsplitsing van de VVD met de mensen die nu aan de top staan. Of ik ga naar huis en laat de boel de boel. Of ik stap over naar Henk Otten." Ze is naar eigen zeggen niet de enige binnen FVD die in dubio staat.


========================================================

Graag wil ik mijn reactie die ik geplaatst heb op nujij.nl ook hier delen.

Een quote op de persoon die het meest gerespecteerd is:
quote:
Hoe lang deze beweging zal blijven bestaan, ik ben geen waarzegger. Het is niet zo moeilijk te voorspellen dat deze verzameling opportunisten uiteindelijk uit elkaar zal vallen. Het verweesde electoraat, ongeveer 20 %, zal ongetwijfeld weer een andere messias vinden die met populistische prietpraat meent 'het volk' te vertegenwoordigen, we zullen moeten leren leven met dit bijprodukt van onze democratie. Oorverdovend geblaat, géén wol.
Waarop ik mijn reactie op zijn betoog graag wil delen

Wat zit u er ontiegelijk naast zeg. De wegkijkende babyboomer die denkt dat dit een eenmalig briesje is. Ik zal u dit vertellen. Dit is geen beweging, dus is een verschuiving. Mensen met een helder en gezond verstand zien al sinds de komst van Pim Fortuyn dat het land naar de knoppen gaat. Dit beweginkje wat u zo minachtend benoemd is een globale en unanieme gedachtengoed van inmiddels vele miljoenen mensen. Een nieuwe partij vertoont altijd kinderziektes. Maar oude en versleten partijen vertonen inmiddels chronische klachten. FvD gaat in tegenstelling tot een LPF en PVV, vele male serieuzer om met de kiezer. Je kan lid worden, ze hebben een overduidelijk en inzichtelijk partijprogramma. Kortom, ze hebben voor een nieuwe partij vele zaken op orde. De gevestigde orde zijn wegkijkers en hebben de laatste decennia de kiezer niet serieus genomen.
Wellicht geniet u van de ellende die in een partij ontstaat als de partij qua standpunten lijnrecht tegenover de uwen staan.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 16:11:37 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188332437
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:53 schreef -Chakotay- het volgende:
Op nu.nl het volgende bericht

Forum voor Democratie-senator Dorien Rookmaker overweegt een overstap naar de nieuwe politieke beweging van haar voormalige partijgenoot Henk Otten, zegt ze woensdag tegen De Telegraaf. Ze hekelt de opstelling van de partijleiding in de ruzie die tot diens vertrek leidde.

Rookmaker wierp zich recent op als bemiddelaar in het conflict tussen Otten en de partij, maar ze stelt dat partijleider Thierry Baudet weigert met Otten om tafel te gaan. "Dan stopt het voor mij ook", zegt ze tegen de krant.

FVD begon als "een vriendelijke club", aldus Rookmaker, maar er ontstond spanning door overwerk en de druk van het electorale succes. "Het ging over geld, macht en over wie er welke rol mag spelen."

Inmiddels beraadt ze zich over haar eigen toekomst. Ze neemt daar twee weken de tijd voor. "Voor mij zijn er drie opties. Of ik blijf bij FVD, maar dat lijkt steeds meer een afsplitsing van de VVD met de mensen die nu aan de top staan. Of ik ga naar huis en laat de boel de boel. Of ik stap over naar Henk Otten." Ze is naar eigen zeggen niet de enige binnen FVD die in dubio staat.


========================================================

Graag wil ik mijn reactie die ik geplaatst heb op nujij.nl ook hier delen.

Een quote op de persoon die het meest gerespecteerd is:
[..]

Waarop ik mijn reactie op zijn betoog graag wil delen

Wat zit u er ontiegelijk naast zeg. De wegkijkende babyboomer die denkt dat dit een eenmalig briesje is. Ik zal u dit vertellen. Dit is geen beweging, dus is een verschuiving. Mensen met een helder en gezond verstand zien al sinds de komst van Pim Fortuyn dat het land naar de knoppen gaat. Dit beweginkje wat u zo minachtend benoemd is een globale en unanieme gedachtengoed van inmiddels vele miljoenen mensen. Een nieuwe partij vertoont altijd kinderziektes. Maar oude en versleten partijen vertonen inmiddels chronische klachten. FvD gaat in tegenstelling tot een LPF en PVV, vele male serieuzer om met de kiezer. Je kan lid worden, ze hebben een overduidelijk en inzichtelijk partijprogramma. Kortom, ze hebben voor een nieuwe partij vele zaken op orde. De gevestigde orde zijn wegkijkers en hebben de laatste decennia de kiezer niet serieus genomen.
Wellicht geniet u van de ellende die in een partij ontstaat als de partij qua standpunten lijnrecht tegenover de uwen staan.
Lachwekkend :D Beleefdheidsvormen aanhouden maar ondertussen wel terminologie gelijk 'wegkijkers' bezigen en met een ad hominem op de proppen te komen _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188332658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:53 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat zit u er ontiegelijk naast zeg. De wegkijkende babyboomer die denkt dat dit een eenmalig briesje is. Ik zal u dit vertellen. Dit is geen beweging, dus is een verschuiving. Mensen met een helder en gezond verstand zien al sinds de komst van Pim Fortuyn dat het land naar de knoppen gaat. Dit beweginkje wat u zo minachtend benoemd is een globale en unanieme gedachtengoed van inmiddels vele miljoenen mensen. Een nieuwe partij vertoont altijd kinderziektes. Maar oude en versleten partijen vertonen inmiddels chronische klachten. FvD gaat in tegenstelling tot een LPF en PVV, vele male serieuzer om met de kiezer. Je kan lid worden, ze hebben een overduidelijk en inzichtelijk partijprogramma. Kortom, ze hebben voor een nieuwe partij vele zaken op orde. De gevestigde orde zijn wegkijkers en hebben de laatste decennia de kiezer niet serieus genomen.
Wellicht geniet u van de ellende die in een partij ontstaat als de partij qua standpunten lijnrecht tegenover de uwen staan.
U bent een wegkijkende landverrader, mijnheer!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188332784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:53 schreef -Chakotay- het volgende:
Op nu.nl het volgende bericht

Forum voor Democratie-senator Dorien Rookmaker overweegt een overstap naar de nieuwe politieke beweging van haar voormalige partijgenoot Henk Otten, zegt ze woensdag tegen De Telegraaf. Ze hekelt de opstelling van de partijleiding in de ruzie die tot diens vertrek leidde.

Rookmaker wierp zich recent op als bemiddelaar in het conflict tussen Otten en de partij, maar ze stelt dat partijleider Thierry Baudet weigert met Otten om tafel te gaan. "Dan stopt het voor mij ook", zegt ze tegen de krant.

FVD begon als "een vriendelijke club", aldus Rookmaker, maar er ontstond spanning door overwerk en de druk van het electorale succes. "Het ging over geld, macht en over wie er welke rol mag spelen."

Inmiddels beraadt ze zich over haar eigen toekomst. Ze neemt daar twee weken de tijd voor. "Voor mij zijn er drie opties. Of ik blijf bij FVD, maar dat lijkt steeds meer een afsplitsing van de VVD met de mensen die nu aan de top staan. Of ik ga naar huis en laat de boel de boel. Of ik stap over naar Henk Otten." Ze is naar eigen zeggen niet de enige binnen FVD die in dubio staat.


========================================================

Graag wil ik mijn reactie die ik geplaatst heb op nujij.nl ook hier delen.

Een quote op de persoon die het meest gerespecteerd is:
[..]

Waarop ik mijn reactie op zijn betoog graag wil delen

Wat zit u er ontiegelijk naast zeg. De wegkijkende babyboomer die denkt dat dit een eenmalig briesje is. Ik zal u dit vertellen. Dit is geen beweging, dus is een verschuiving. Mensen met een helder en gezond verstand zien al sinds de komst van Pim Fortuyn dat het land naar de knoppen gaat. Dit beweginkje wat u zo minachtend benoemd is een globale en unanieme gedachtengoed van inmiddels vele miljoenen mensen. Een nieuwe partij vertoont altijd kinderziektes. Maar oude en versleten partijen vertonen inmiddels chronische klachten. FvD gaat in tegenstelling tot een LPF en PVV, vele male serieuzer om met de kiezer. Je kan lid worden, ze hebben een overduidelijk en inzichtelijk partijprogramma. Kortom, ze hebben voor een nieuwe partij vele zaken op orde. De gevestigde orde zijn wegkijkers en hebben de laatste decennia de kiezer niet serieus genomen.
Wellicht geniet u van de ellende die in een partij ontstaat als de partij qua standpunten lijnrecht tegenover de uwen staan.
Het ironische is dat je met jouw reactie juist haar gelijk aantoont, kennelijk zonder dat te beseffen.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188332817
quote:
Een paar deuren verder woont Hem de Boer. De geboren Edammer – híj wel – zat jarenlang in de gemeentepolitiek, waarvan vijf jaar als wethouder voor de VVD. Hij werkte altijd prettig samen met de Volendammers, maar ondervond ook dagelijks hoe dominant het buurstadje is in de gemeente. „Moest er een nieuwe sporthal komen? In Volendam. Een zwembad? Volendam.” Toen hij aantrad, vertelt De Boer, waren er plannen voor een gemeenschappelijke begraafplaats. „Die is er nooit gekomen.” Een paar jaar geleden nog zou een deel van de ambtenaren uit het stadhuis in Volendam worden overgeheveld naar het Gemeenlandshuis in Edam, waar het waterschap vroeger zetelde. De ambtenaren weigerden – het plan ging niet door.

Je ziet de rivaliteit ook in het stemgedrag, zegt De Boer. In Edam doen middenpartijen als VVD, PvdA en tegenwoordig GroenLinks het goed. In Volendam, ooit een CDA-bolwerk, halen de populisten gegarandeerd een monsterscore. Vroeger Wilders, nu Baudet: bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart stemden in geen enkele Nederlandse gemeente zo veel mensen op Forum voor Democratie – en die stemmen kwamen van de andere kant van het weiland. „Volendammers hebben respect voor politici die wat durven, die het opnemen tegen de gevestigde orde,” zegt De Boer.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-en-de-jas-a3969108
pi_188332856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:53 schreef -Chakotay- het volgende:
..
Dit beweginkje wat u zo minachtend benoemd is een globale en unanieme gedachtengoed van inmiddels vele miljoenen mensen.
..
Kun je me hier wat meer over vertellen? Over dit wereldwijde gedachtengoed wat door miljoenen mensen aangehangen wordt?
Definitely not CIA
pi_188333150
Als Senator Rookmaker opstapt komt deze mijnheer permanent in de EK:

Oordeel zelf. Mijnheer is idolaat van Baudet. Vanaf 50 seconden kan hij niet meer ophouden over zijn grote idool.

Otto Hermans is zijn naam. Let niet op het YT account waar het vandaan komt, maar laat Otto zelf het woord doen.
Definitely not CIA
pi_188333155
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:52 schreef capricia het volgende:
Als Senator Rookmaker opstapt komt deze mijnheer permanent in de EK:
Ik dacht dat Baljeu nu eerste stond?


Edit: ja, Baljeu staat 15e, Hermans 18e. Baljeu komt dus eerst om lekker naast zijn goede vriend Otten te gaan zitten. Nummer 14 zit al in de kamer, Baljeu staat dus op Pole Position. Je weet wel, degene die van Nanninga niet meer naast haar mocht zitten, alsof het om een kleuterklas gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188333232
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik dacht dat Baljeu nu eerste stond?


Edit: ja, Baljeu staat 15e, Hermans 18e. Baljeu komt dus eerst om lekker naast zijn goede vriend Otten te gaan zitten. Nummer 14 zit al in de kamer, Baljeu staat dus op Pole Position.
Hermans is er nu al ‘tijdelijk’ in de EK. Als vervanging voor senator Nicki Pouw-Verweij.

https://www.eerstekamer.n(...)sverlof_voor_senator

“De lijstvolgorde is door voorkeurstemmen zo gewijzigd dat eerste opvolger deze Hermans is. Daarna Hugo Berkhout, daarna Hiddema, gevolgd voor geroyeerd ex-FVD’er en Otten-kompaan @RobertBaljeu en als laatste Sytze van Odijk.”
https://twitter.com/haagseinsider/status/1158809524809216000?s=21

Als dat klopt.
Definitely not CIA
pi_188333252
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hermans is er nu al ‘tijdelijk’ in de EK. Als vervanging voor senator Nicki Pouw-Verweij.

https://www.eerstekamer.n(...)sverlof_voor_senator
Ja, maar dat maakt niet uit. Als er een plek vrij komt is FvD verplicht om die zetel eerst aan Baljeu aan te bieden.

Bij CU was laatst de eerste vervanger voor het zwangerschapsverlof in de Tweede Kamer ook niet Don Ceder, de Amsterdamse lijsttrekker. Maar komt er een permanente plek vrij, gaat die hoogstwaarschijnlijk wel naar Ceder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188333299
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat maakt niet uit. Als er een plek vrij komt is FvD verplicht om die zetel eerst aan Baljeu aan te bieden.

Bij CU was laatst de eerste vervanger voor het zwangerschapsverlof in de Tweede Kamer ook niet Don Ceder, de Amsterdamse lijsttrekker. Maar komt er een permanente plek vrij, gaat die hoogstwaarschijnlijk wel naar Ceder.
Zie mijn Edit.
Definitely not CIA
pi_188333307
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hermans is er nu al ‘tijdelijk’ in de EK. Als vervanging voor senator Nicki Pouw-Verweij.

https://www.eerstekamer.n(...)sverlof_voor_senator

“De lijstvolgorde is door voorkeurstemmen zo gewijzigd dat eerste opvolger deze Hermans is. Daarna Hugo Berkhout, daarna Hiddema, gevolgd voor geroyeerd ex-FVD’er en Otten-kompaan @:RobertBaljeu en als laatste Sytze van Odijk.”
https://twitter.com/haagseinsider/status/1158809524809216000?s=21

Als dat klopt.
Nee, voorkeursstemmen geven alleen Hiddema de kans om alsnog die zetel in te nemen, die had dacht ik genoeg voor een zetel. Als je zelf niet genoeg hebt voor een zetel maken je voorkeursstemmen niet uit. En als Hiddema gaat naar de EK, komt de vertrokken Susan Teunissen of anders Otten in de Tweede Kamer (die laatste moet dan wel zijn EK zetel opgeven).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188333326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, voorkeursstemmen geven alleen Hiddema de kans om alsnog die zetel in te nemen, die had genoeg voor een zetel. Als je zelf niet genoeg hebt voor een zetel maken je voorkeursstemmen niet uit. En als Hiddema gaat naar de EK, komt de vertrokken Susan Teunissen of anders Otten in de Tweede Kamer (die laatste moet dan wel zijn EK zetel opgeven).
Okay.
We gaan het meemaken. :D
De EK leden zijn bijna op bij Forum.
Definitely not CIA
pi_188333484
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay.
We gaan het meemaken. :D
De EK leden zijn bijna op bij Forum.
Ja, in beide Kamers hebben ze een probleem als er een zetel vrij valt. En in de meeste Provinciale Staten is dat nog erger, daar is de reservelijst helemaal leeg. Teveel mensen met teveel petten op, het blijft een clubje dat elkaar allemaal baantjes heeft gegund. Stel je voor dat de vrouw met de drie petten, Nanninga, weg valt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188333628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, in beide Kamers hebben ze een probleem als er een zetel vrij valt. En in de meeste Provinciale Staten is dat nog erger, daar is de reservelijst helemaal leeg. Teveel mensen met teveel petten op, het blijft een clubje dat elkaar allemaal baantjes heeft gegund. Stel je voor dat de vrouw met de drie petten, Nanninga, weg valt...
Je moet naar mijn idee ook helemaal niet zoveel politieke petten willen dragen. Althans, niet als je het werk goed wil doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 augustus 2019 @ 17:35:35 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188333812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, in beide Kamers hebben ze een probleem als er een zetel vrij valt. En in de meeste Provinciale Staten is dat nog erger, daar is de reservelijst helemaal leeg. Teveel mensen met teveel petten op, het blijft een clubje dat elkaar allemaal baantjes heeft gegund. Stel je voor dat de vrouw met de drie petten, Nanninga, weg valt...
maak je geen zorgen. Nanninga vangt meer dan 87.000 per jaar met haar bijbaantjes
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_188334216
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maak je geen zorgen. Nanninga vangt meer dan 87.000 per jaar met haar bijbaantjes
Ja, maar die kan ook ernstig ziek worden, of erger... ik hoop dat natuurlijk absoluut niet, maar gokken op dat zulke dingen niet gebeuren vind ik een risico dat je niet mag nemen.

Nog los van het feit dat ze natuurlijk nooit alle 3 haar politieke functies goed kan uitvoeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188334350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maak je geen zorgen. Nanninga vangt meer dan 87.000 per jaar met haar bijbaantjes
Zou ze geen last van haar geweten krijgen als één van haar fvderts weer eens hysterisch staat te doen over het baantjescarroussel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188334783
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Lachwekkend :D Beleefdheidsvormen aanhouden maar ondertussen wel terminologie gelijk 'wegkijkers' bezigen en met een ad hominem op de proppen te komen _O-
Hardop gelachen. Het is net een brutaal Marokkaantje waar hij zo'n hekel aan heeft. Grote bek, maar je wel met u blijven aanspreken. _O-
  Beste debater 2022 woensdag 7 augustus 2019 @ 19:31:03 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188335437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
hendrikotten3 twitterde op vrijdag 02-08-2019 om 16:10:09 Interessante analyse van @:apjvalk in @:NRC over de conservatief-christelijke koers van #FVD. De richtingenstrijd die er volgens FVD niet is, was er wel degelijk. Tegen deze koers heb ik mij vanaf de begindagen van FVD consequent verzet. https://t.co/91mQowelz8 reageer retweet
Die reacties onder de tweet :')

Eng artikel trouwens. En Bart Jan Spruyt, met zijn donkere strepen onder zijn ogen, is echt een bad guy van de bovenste plank. Hij vond dat Amerikaanse artikel van Baudet "schitterend" en "had het zelf geschreven kunnen hebben".

Onderdrukker en uitbuiter nummer zoveel.
Dat vind ik nog het mooist aan die politiek-christelijke ophemeling van Baudet. Sowieso is dat hele betrekken van religie in de politiek ook weer overgewaaid uit de VS, en het zal weer niet waar zijn of de Nederlandse volgelingen apen ook dit tot in de details na.

Knetterrechtse opvattingen over de rol van de vrouw, homoseksualiteit, strafrecht en, uiteraard, de vrije markt? Check.

Er als de kippen bij zijn om overal moord en brand te schreeuwen aangaande de ten hemel schreiende voortschrijding van de immoraliteit, terwijl de bewierookte nieuwe politieke messias dames bij de pussy grijpt, of zich befkoning met neukkamer laat noemen? Check.

Enorme slachtofferrol en paranoďde complottheorieën? Check.

Werkelijk denken dat God een kapitalistische, doodstraf opleggende, wapendragende, overheidshatende, over belasting zeikende deďteit is, en dus rechts? Check.

Zo ongeveer alles waar conservatief rechts politiek voor staat is bijbels niet eens te staven. Zelfs te weerleggen.

De SJW'ers zijn over komen waaien uit de VS, de boze blanke christelijke mannetjes ook. En beide groepen hebben hypocrisie tot kunst verheven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188336409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:53 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]

Waarop ik mijn reactie op zijn betoog graag wil delen

Wat zit u er ontiegelijk naast zeg. De wegkijkende babyboomer die denkt dat dit een eenmalig briesje is. Ik zal u dit vertellen. Dit is geen beweging, dus is een verschuiving. Mensen met een helder en gezond verstand zien al sinds de komst van Pim Fortuyn dat het land naar de knoppen gaat. Dit beweginkje wat u zo minachtend benoemd is een globale en unanieme gedachtengoed van inmiddels vele miljoenen mensen. Een nieuwe partij vertoont altijd kinderziektes. Maar oude en versleten partijen vertonen inmiddels chronische klachten. FvD gaat in tegenstelling tot een LPF en PVV, vele male serieuzer om met de kiezer. Je kan lid worden, ze hebben een overduidelijk en inzichtelijk partijprogramma. Kortom, ze hebben voor een nieuwe partij vele zaken op orde. De gevestigde orde zijn wegkijkers en hebben de laatste decennia de kiezer niet serieus genomen.
Wellicht geniet u van de ellende die in een partij ontstaat als de partij qua standpunten lijnrecht tegenover de uwen staan.
Wat slecht geschreven, je kunt zo stukjesschrijver worden op De Dagelijkse Standaard.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:21:29 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188344667
https://mobile.twitter.co(...)/1159372194247598081

Draadje over alle onzin die FvD (en helaas ook CDA, VVD) verspreidt over de EU.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 augustus 2019 @ 15:24:42 #24
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_188347029
quote:
Baudets probleem met Beethoven (en de vernielers van de 'boreale' cultuur)
Beethoven was ironisch bezig toen hij 'Alle Menschen werden Brüder' op muziek zette, meent Thierry Baudet. De idealen van de componist stroken niet met Baudets anti-liberale cultuurvisie.

Thierry Baudet heeft nu ook Beethoven ingezet in zijn strijd om de westerse beschaving te redden. Hij voert de Duitse componist op als broeder in de strijd, als geestverwant, in zijn artikel 'Der 'neue Mensch' ist ein Irrtum' ('De 'nieuwe mens' is een vergissing') in Die Weltwoche, een rechts Zwitsers weekblad, van 24 juli 2019. In dat artikel legt hij nog eens uit dat de Franse Revolutie met haar idealen over gelijkheid, vrijheid en broederschap de wortel van alle kwaad is. En dat het universalistische idee dat alle mensen gelijk zijn het gif is dat onze westerse beschaving aantast. De linkse cultuur- en traditievernielers die geloven in zo'n universele 'nieuwe mens' begrijpen volgens hem niet dat juist de verschillen tussen mensen, volkeren, culturen, tradities, man en vrouw onze cultuur groot en eigen maken. (NRC).
  donderdag 8 augustus 2019 @ 15:38:17 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188347195
Wat een ontzettende sneue poser is het toch ook

Misschien moet er eens een goede gabberplaat gemaakt worden daar hij eens flink belachelijk wordt gemaakt met zn neppe snobgedrag,

[ Bericht 60% gewijzigd door Hexagon op 08-08-2019 15:43:33 ]
pi_188347434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat het “gewone volk” nog steeds op zo’n enorm pretentieuze poser stemt, ongelofelijk.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 17:14:24 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188348507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:24 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Best een apart en opvallend contrast met moreel universalist Cliteur. Maar goed, de enige twee filosofen die de fvd-accountmanagersachterban kent zijn Jordan Peterson en Tony Robbins, want daarvan heeft men filmpjes op youtube gezien. Stemmen gaat dit ideologisch geschipper ze toch niet kosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 08-08-2019 17:21:00 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_188387148
https://www.ad.nl/politie(...)poezenboot~a512f943/

Da's toch wel netjes, Hiddema stort 14.000 euro aan teveel ontvangen vergoeding terug, nadat hij hetzelfde bedrag had geschonken aan de poezenboot.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:07:31 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188389138
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:53 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat het “gewone volk” nog steeds op zo’n enorm pretentieuze poser stemt, ongelofelijk.
Waar moeten ze dan op stemmen volgens jou?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188394563
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waar moeten ze dan op stemmen volgens jou?
Sociaal. En als ze dat niet willen zitten er genoeg integere en goede mensen bij allerlei partijen, zoals het CDA en de CU. Ook de SP heeft prima mensen. PvdA gaat hopelijk ook weer normaal doen.

Punt is: stem op een normaal persoon bij een normale partij. Die mensen doen echt wel hun best. Een echte socialist heeft verder niets te zoeken bij zowel PVV of FvD. Zo schiet je jezelf echt in je eigen voet. Verder ga ik geen concreet stemadvies geven, keuze genoeg namelijk.
pi_188394594
Dat een groot deel van de onderklasse PVV stemt, en dan vervolgens geen verandering ziet.. tja, goh. Doe dat dan ook niet. FvD zelfde verhaal. Winner takes all partijtje.
  zondag 11 augustus 2019 @ 18:53:22 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188394612
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:49 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Sociaal. En als ze dat niet willen zitten er genoeg integere en goede mensen bij allerlei partijen, zoals het CDA en de CU. Ook de SP heeft prima mensen. PvdA gaat hopelijk ook weer normaal doen.
Dit zijn mensen die tegen immigratie zijn, tegen islamisering, tegen de EU, tegen subsidies, een kleinere overheid willen, etc.
En die moeten van jou op socialistische partijen of religiegekkies stemmen. Oke man. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188395063
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit zijn mensen die tegen immigratie zijn, tegen islamisering, tegen de EU, tegen subsidies, een kleinere overheid willen, etc.
En die moeten van jou op socialistische partijen of religiegekkies stemmen. Oke man. :')
Religekkies slaat nergens op. En prima hoor, blijf maar lekker op gekkies stemmen die bij de PVV of het FvD zitten. Maar dan moet je ook niks verwachten. Als je het bovendien financieel slecht hebt dan zit je niet op een kleinere overheid te wachten. Maar dat illustreert ook wel de domheid van de gemiddelde PVV-stemmer
  zondag 11 augustus 2019 @ 19:22:58 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188395115
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:20 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Religekkies slaat nergens op. En prima hoor, blijf maar lekker op gekkies stemmen die bij de PVV of het FvD zitten. Maar dan moet je ook niks verwachten. Als je het bovendien financieel slecht hebt dan zit je niet op een kleinere overheid te wachten. Maar dat illustreert ook wel de domheid van de gemiddelde PVV-stemmer
Ik stem bij de volgende verkiezingen PvdD.
Maar je kunt het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze PVV of FvD stemmen in de maatschappij anno 2019.

Ik ken overigens PVV stemmers die hoogopgeleid zijn. Managers, gemeenteambtenaren, advocaten die hun buik vol hebben van die massale derde wereldimport van de afgelopen decennia.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188395405
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik stem bij de volgende verkiezingen PvdD.
Maar je kunt het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze PVV of FvD stemmen in de maatschappij anno 2019.

Ik ken overigens PVV stemmers die hoogopgeleid zijn. Managers, gemeenteambtenaren, advocaten die hun buik vol hebben van die massale derde wereldimport van de afgelopen decennia.
PvdD zou ook een goed voorbeeld zijn geweest. Daar zitten ook prima en integere mensen (en zijn ook kritisch op thema’s als migratie en de EU). Er is genoeg keuze zonder dat je op een circuspartij hoeft te stemmen. Ik neem het die mensen ook niet kwalijk, maar slim is het niet. En dat is goed dat jij die mensen kent, maar over het algemeen is dat gewoon niet zo.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 augustus 2019 @ 19:44:58 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188395468
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:40 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

PvdD zou ook een goed voorbeeld zijn geweest. Daar zitten ook prima en integere mensen (en zijn ook kritisch op thema’s als migratie en de EU). Er is genoeg keuze zonder dat je op een circuspartij hoeft te stemmen. Ik neem het die mensen ook niet kwalijk, maar slim is het niet. En dat is goed dat jij die mensen kent, maar over het algemeen is dat gewoon niet zo.
PvdD is net zo goed een circuspartij. Het FvD was precies wat er nodig was op rechts, helaas is daar weinig meer van over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 11 augustus 2019 @ 19:51:04 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188395551
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik stem bij de volgende verkiezingen PvdD.
Maar je kunt het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze PVV of FvD stemmen in de maatschappij anno 2019.

Ik ken overigens PVV stemmers die hoogopgeleid zijn. Managers, gemeenteambtenaren, advocaten die hun buik vol hebben van die massale derde wereldimport van de afgelopen decennia.
Daar was niks massaals aan, maarja, Nederlanders overschatten het percentage buitenlanders en moslims met een factor vier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 11 augustus 2019 @ 19:51:43 #38
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188395566
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

PvdD is net zo goed een circuspartij.
:')
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 11 augustus 2019 @ 19:52:24 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188395576
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit zijn mensen die tegen immigratie zijn, tegen islamisering, tegen de EU, tegen subsidies, een kleinere overheid willen, etc.
En die moeten van jou op socialistische partijen of religiegekkies stemmen. Oke man. :')
Voor het nationaliseren van nutsvoorzieningen moet je bij FvD zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188395712
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
Voor het nationaliseren van nutsvoorzieningen moet je bij FvD zijn.
Die gaan wel even langs Vattenfall "hun" aandeeltjes terughalen inderdaad, succes daarmee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  zondag 11 augustus 2019 @ 20:25:17 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188396249
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 19:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar was niks massaals aan, maarja,
Dat zou je ook nog steeds zeggen als dat percentage 80% zou zijn.
Jij ziet er geen probleem in, dat is wel duidelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 11 augustus 2019 @ 20:29:34 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188396329
quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2019 20:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zou je ook nog steeds zeggen als dat percentage 80% zou zijn.
Jij ziet er geen probleem in, dat is wel duidelijk.
Nederlanders schatten het percentage moslims op 30% in terwijl het in werkelijkheid slechts 5 procent betreft. Om dan te filosoferen over een fictief getal van 80 procent is nogal maf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 11 augustus 2019 @ 20:41:00 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188396629
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 20:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederlanders schatten het percentage moslims op 30% in terwijl het in werkelijkheid slechts 5 procent betreft. Om dan te filosoferen over een fictief getal van 80 procent is nogal maf.
Die 5% zijn oudere cijfers toch? Het zou onderhand wel eens 8% kunnen zijn of zo.
Maar nogmaals, als het 80% zou zijn zie jij nog steeds geen problemen.

Daarbij moet ik zeggen dat als het 5% zou zijn, het belachelijk is dat er zo veel maatschappelijke problemen worden veroorzaakt door zo'n kleine groep. Een mooi voorbeeld waarom je 10%, 20% of 30% al helemaal niet zou moeten willen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 11 augustus 2019 @ 20:43:45 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188396690
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 20:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die 5% zijn oudere cijfers toch? Het zou onderhand wel eens 8% kunnen zijn of zo.
Maar nogmaals, als het 80% zou zijn zie jij nog steeds geen problemen.

Daarbij moet ik zeggen dat als het 5% zou zijn, het belachelijk is dat er zo veel maatschappelijke problemen worden veroorzaakt door zo'n kleine groep. Een mooi voorbeeld waarom je 10%, 20% of 30% al helemaal niet zou moeten willen.
Het veruit grootste maatschappelijke probleem van de laatste 10 jaar, met de meest verstrekkende gevolgen, was zonder twijfel de kredietcrisis... De woningnood of ontplofte vastgoedmarkt hebben ze ook weinig mee van doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 11 augustus 2019 @ 20:53:56 #45
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_188396911
Kredietcrisis, Vergrijzing (pensioen dekkingsgraadtekort en ouderen die op zichzelf blijven wonen ipv een tehuis ingaan waardoor er een huizentekort ontstaat), Handelsoorlog Amerika met iedereen en de Brexit.

VS

30 duizend azielzoekers (incl nareizigers ) per jaar die statushouder worden. Gemeentes zijn niet verplicht die mensen voorrang te geven met het zoeken naar een woning.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_188397003
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 20:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die 5% zijn oudere cijfers toch? Het zou onderhand wel eens 8% kunnen zijn of zo.
Maar nogmaals, als het 80% zou zijn zie jij nog steeds geen problemen.

Daarbij moet ik zeggen dat als het 5% zou zijn, het belachelijk is dat er zo veel maatschappelijke problemen worden veroorzaakt door zo'n kleine groep. Een mooi voorbeeld waarom je 10%, 20% of 30% al helemaal niet zou moeten willen.
Nee, het aantal moslims blijft al jaren ongeveer gelijk op 5%.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ligieus-en-wie-niet-

Dan is de hoeveelheid vreedzame, menslievende moslims die gewoon de Koran volgen daar nog verreweg in de meerderheid. Je bent bang voor hooguit 0,5% van de bevolking en wil daarvoor de hele Nederlandse cultuur opofferen.


En als je het over criminelen gaat hebben: het percentage criminelen onder asielzoekers is niet opvallend hoog. Zelfs vergelijkbaar met Nederlanders.

quote:
Asielmigranten zijn niet vaker betrokken bij criminaliteit dan autochtone burgers – mits we rekening houden met de samenstelling van de groep.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fers-1585654-a655137

[ Bericht 19% gewijzigd door Hanca op 11-08-2019 21:05:27 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 11 augustus 2019 @ 21:03:06 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188397075
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 20:59 schreef Hanca het volgende:
en wil daarvoor de hele Nederlandse cultuur opofferen.
Dit ga je mij niet in de schoenen schuiven. Dat pik ik niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188397135
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 21:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit ga je mij niet in de schoenen schuiven. Dat pik ik niet.
Oké, jij misschien niet. FvD wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 11 augustus 2019 @ 21:39:45 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188397802
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 21:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit ga je mij niet in de schoenen schuiven. Dat pik ik niet.
Dit is een grotere bedreiging voor de Nederlandse cultuur (wat dat ook mag zijn) dan tienduizend migranten

https://www.vice.com/en_u(...)sses-the-big-picture

https://thebulwark.com/ho(...)ck-misses-the-point/

https://www.washingtonpos(...)ld-will-forgive-her/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188398525
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 21:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is een grotere bedreiging voor de Nederlandse cultuur (wat dat ook mag zijn) dan tienduizend migranten

https://www.vice.com/en_u(...)sses-the-big-picture

https://thebulwark.com/ho(...)ck-misses-the-point/

https://www.washingtonpos(...)ld-will-forgive-her/
Kun je deze linkdump uitleggen (wat wil je er mee zeggen?) en de link met FvD even leggen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')