Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Door lijfstraffen krijg je echt geen discipline hoor. Zeker niet in deze tijd.
Een goede leraar dwingt respect af zonder zijn handen te gebruiken.
Of misschien thuis? Wat dacht je daarvan.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
Dat begint met opvoeding, maar vooral ook duidelijkheid ter plekke. Jongeren die zich misdragen moeten er gewoon gelijk uit worden gezet, anders bel je de politie. Vrij simpel. Is geen lijfstraf voor nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
1820quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
Ik weet wel van mijn vader (jaren 70)quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
1820
http://www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/mobile/
Alles daarna is dus illegaal geweest.
Al weer bijna twee eeuwen links schrikbewind in dit mooi kikkerlandje.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
1820
http://www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/mobile/
Alles daarna is dus illegaal geweest.
Nationalist gespotquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Al weer bijna twee eeuwen links schrikbewind in dit mooi kikkerlandje.
Ja, Willem I was een echte linkse rakker.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Daar beginde het! Die heeft Karl Marx nog geinspireert!quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Willem I was een echte linkse rakker.
Satire, altijd leuk.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
In Korea ook: https://www.trouw.nl/nieu(...)aat-te-ver~b4d1162c/quote:
Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Dhr. uncucked met als ondertitel 'Based AF' vraagt wat wij van zijn hersenspinsel vinden.quote:
Ook iemand die thuis heel netjes is kan zich elders misdragen. Dat gebeurt zelfs regelmatig. Ik mis de rol van de toezichthouders in zo'n zwembad, die horen orde te houden (met of zonder de hulp van de politie, een zwembad is openbare ruimte en dus mag de politie je gewoon oppakken voor verstoring van de openbare orde).quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.
Ah ja doodgeslagen leerlingen enzo. Top. Nee, ze zijn daar niet zo gek het toch te verbieden.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Korea ook: https://www.trouw.nl/nieu(...)aat-te-ver~b4d1162c/
Nee, dat begint thuis.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Idd opvoeden die hoop ellende.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat begint thuis.
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:42 schreef Lunatiek het volgende:
Zinloos. Mijn generatie kende géén lijfstraffen, wel discipline. Er was ontzag voor docenten, dat kreeg je van thuis mee. Het probleem ligt in de opvoeding door de ouders (of eerder het gebrek daaraan).
Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.
We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
Bij ons wel helaas.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:47 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.
De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter. Die stellen een grens en geheid dat er leerlingen zijn die elke les proberen hoe ver ze kunnen gaan.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.
We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
Het is misschien niet leuk maar het werkt wel. Bijna iedereen had hoge punten bij die vent, zelfs de idioten die het jaar daarvoor geregeld drieën en vieren haalden voor wiskunde, haalden door deze man een zes of zeven.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter.
Ja, in de opvoeding door de ouders.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
In wat voor realiteit leef jij? Waarom zouden de meest achterlijke gebieden van een Derde Wereldland een voorbeeld voor ons moeten zijn? Tevens heeft Nederland in zijn hele geschiedenis slechts eenmaal een linkse regering gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:31 schreef uncucked het volgende:
[ afbeelding ]
Op de foto: Schooldirecteur Eddie Dixson van van Holmes County High School in Florida, met de plank waar hij scholieren die zich misdragen hebben mee op hun billen geeft. Bron
In Amerika is het aan de orde van de dag: Scholieren die zich misdragen hebben krijgen gewoon nog een pak slaag op hun billen. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor misdraging als te laat zijn, roddelen en brutaal gedrag tegen de leraar.
Volgens de Washington Post is dit in 19 staten legaal: Alabama, Arizona, Arkansas, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, Texas and Wyoming.
Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft. Daarom pleit ik er ook voor om dit soort lijfstraffen gewoon weer in te voeren in het Nederlands onderwijs. Dan krijgt de jeugd van tegenwoordig weer wat meer discipline. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Ook directeur David Mattheson van Robinson High School in North Carolina, hanteert nog ouderwetse lijfstraffen. Bron
Volgens mij hadden ze op koewacht vooral overlast van Belgische jongeren.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
nou ik heb vroeger heel wat klappen gehad met een bamboo rietje van de juffrouw in de derde klas op de lagere school, ze sloeg geregeld een rietje kapot op iemandquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
Als een leraar moet slaan om orde te houden, moet hij een andere baan zoeken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik verhalen van mijn ouders hoor werden leraren die lijfstraffen uitdeelden vooral belachelijk gemaakt, niet gerespecteerd.
niet op de kont , nee das raar , maar op de handenquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
allemaal ??quote:
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klasquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Wat een ouwe mannen topic weer![]()
Maar in mijn eigen middelbare schooltijd waren het de leraren die leuk en zelfverzekerd les gaven die de boel het best in orde hadden. Docenten waarbij je met plezier naar de les ging, maar waar je ergens ook wel wist dat je zeker niet met ze moest fucken want dan hed je wel een probleem.
Leraren die met repressie orde moesten houden hadden volgens mij een ontzettend zware tijd. Dat is echt niet vol te houden.
En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen
Je kunt het je niet voorstellen , maar dat ging zo toen
Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controlerenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.
Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controleren
was op het politiebureautje een saaie boel
En was je dronken als je auto reed dan moest je op het bureau een half uurtje op het bankje blijven zitten en dan mocht je weer verder rijden![]()
![]()
66quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |