abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188302512

Op de foto: Schooldirecteur Eddie Dixson van van Holmes County High School in Florida, met de plank waar hij scholieren die zich misdragen hebben mee op hun billen geeft. Bron

In Amerika is het aan de orde van de dag: Scholieren die zich misdragen hebben krijgen gewoon nog een pak slaag op hun billen. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor misdraging als te laat zijn, roddelen en brutaal gedrag tegen de leraar.
Volgens de Washington Post is dit in 19 staten legaal: Alabama, Arizona, Arkansas, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, Texas and Wyoming.

Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft. Daarom pleit ik er ook voor om dit soort lijfstraffen gewoon weer in te voeren in het Nederlands onderwijs. Dan krijgt de jeugd van tegenwoordig weer wat meer discipline. Wat vinden jullie?

Ook directeur David Mattheson van Robinson High School in North Carolina, hanteert nog ouderwetse lijfstraffen. Bron
pi_188302571
Door lijfstraffen krijg je echt geen discipline hoor. Zeker niet in deze tijd.
Een goede leraar dwingt respect af zonder zijn handen te gebruiken.
pi_188302641
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Door lijfstraffen krijg je echt geen discipline hoor. Zeker niet in deze tijd.
Een goede leraar dwingt respect af zonder zijn handen te gebruiken.
Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
pi_188302644
Als een leraar moet slaan om orde te houden, moet hij een andere baan zoeken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik verhalen van mijn ouders hoor werden leraren die lijfstraffen uitdeelden vooral belachelijk gemaakt, niet gerespecteerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188302679
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:

[..]

Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
Of misschien thuis? Wat dacht je daarvan.
pi_188302684
Een goede leerkracht zet in op 3 punten: relatie, competentie en autonomie. Mijn ervaring (24 jaar onderwijs) is dat als je aan deze voorwaarden voldoet, je geen straffen of beloningen nodig hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188302698
quote:

[..]

Dat begint met opvoeding, maar vooral ook duidelijkheid ter plekke. Jongeren die zich misdragen moeten er gewoon gelijk uit worden gezet, anders bel je de politie. Vrij simpel. Is geen lijfstraf voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:44:05 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188302711
Amerikanen zijn randdebielen. Next.
pi_188302794
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
pi_188302812
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
1820

http://www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/mobile/

Alles daarna is dus illegaal geweest.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 19:52:11 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188302849
ja dat lijkt me idd niet zo'n goed plannetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188302851
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

1820

Ik weet wel van mijn vader (jaren 70)
Dat hij nog wel eens een tik kreeg.
Maar dat mocht ook van zijn vader.
Bij andere deed de leraar dat absoluut niet.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:54:48 #13
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188302891
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

1820

Al weer bijna twee eeuwen links schrikbewind in dit mooi kikkerlandje.
pi_188302924
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Nationalist gespot
pi_188302951
quote:

[..]

Ja, Willem I was een echte linkse rakker.

1820, toen was België gewoon nog onderdeel van Nederland...
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:59:48 #16
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188302972
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, Willem I was een echte linkse rakker.
Daar beginde het! Die heeft Karl Marx nog geinspireert!
pi_188302988
quote:

[..]

Satire, altijd leuk.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:02:53 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188303029
Gaat geweldig in Amerika. Invoeruh!!!

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188303048
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:02 schreef Dven het volgende:
Gaat geweldig in Amerika. Invoeruh!!!

:')
In Korea ook: https://www.trouw.nl/nieu(...)aat-te-ver~b4d1162c/
pi_188303049
quote:

[..]

Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:05:01 #21
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188303064
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:31 schreef uncucked het volgende:
yadda yadda
Wat vinden jullie?
Dhr. uncucked met als ondertitel 'Based AF' vraagt wat wij van zijn hersenspinsel vinden.

Wat klopt hier niet?
pi_188303132
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.
Ook iemand die thuis heel netjes is kan zich elders misdragen. Dat gebeurt zelfs regelmatig. Ik mis de rol van de toezichthouders in zo'n zwembad, die horen orde te houden (met of zonder de hulp van de politie, een zwembad is openbare ruimte en dus mag de politie je gewoon oppakken voor verstoring van de openbare orde).
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:42:27 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188303889
quote:
Ah ja doodgeslagen leerlingen enzo. Top. Nee, ze zijn daar niet zo gek het toch te verbieden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188304699
Het mag wel wat harder idd. De aai over de bol generatie is ook niet alles.
De grote bek van die jeugd tegenwoordig :{
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:18:08 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188304933
quote:

[..]

Nee, dat begint thuis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188304984
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat begint thuis.
Idd opvoeden die hoop ellende.
pi_188305027
Nee bedankt.
Dit is wat je ervan krijgt:
En natuurlijk wordt het ook tijd dat de volwassenen zorgen voor een betere toekomst van hun kinderen (sommigen doen dat al):

"Dan begrijp ik de klimaatspijbelaars beter. Een groep jongeren die zich terecht zorgen maakt over hun toekomst en hoe warmpjes ze er al dan niet bij komen te zitten. Hun ouders, en wellicht ook grootouders, hebben de boel toch aardig ver(aard)kloot. Wat eigenlijk best gek is, want ook wij waren ooit jong en rebels en bezorgd over onze aarde. Tot we van school naar een baan gingen en een huis kochten."

Bron: https://www.metronieuws.n(...)n-klimaatspijbelaars
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:38:38 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305500
In de VS doen ze dat nog ja?
Zal vast zo'n enge gereformeerde of mormoonse christelijke school zijn.

Die toestanden moeten we hier niet willen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:41:11 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305573
Ik heb eigenlijk wel het gevoel dat het op scholen anno 2019 weer het andere uiterste is.
Discipline en respect voor de leraren is ver te zoeken. Daar mag best een oplossing voor worden gezocht buiten lijfstraffen.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:42:27 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188305613
Zinloos. Mijn generatie kende géén lijfstraffen, wel discipline. Er was ontzag voor docenten, dat kreeg je van thuis mee. Het probleem ligt in de opvoeding door de ouders (of eerder het gebrek daaraan).
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:34 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305702
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:42 schreef Lunatiek het volgende:
Zinloos. Mijn generatie kende géén lijfstraffen, wel discipline. Er was ontzag voor docenten, dat kreeg je van thuis mee. Het probleem ligt in de opvoeding door de ouders (of eerder het gebrek daaraan).
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.

We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:47:00 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188305736
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:49:48 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305790
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.
Bij ons wel helaas.
Een leraar was zelfs een keer overspannen naar huis gegaan.
pi_188305802
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter. Die stellen een grens en geheid dat er leerlingen zijn die elke les proberen hoe ver ze kunnen gaan.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:52:26 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305834
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter.
Het is misschien niet leuk maar het werkt wel. Bijna iedereen had hoge punten bij die vent, zelfs de idioten die het jaar daarvoor geregeld drieën en vieren haalden voor wiskunde, haalden door deze man een zes of zeven.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:55:16 #36
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188305897
quote:

[..]

Ja, in de opvoeding door de ouders.
Als een leraar lijfstraffen nodig heeft om de leerlingen onder controle te houden dan zou ik eerst maar eens gaan kijken naar de kapabiliteit van de leraar in kwestie
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:04:29 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188306181
Het mag zeker harder, maar wel zonder lijfstraffen.

Aantal keer gezien ook dat ettertjes zulke ettertjes zijn omdat ze thuis geslagen worden, of omdat er geweld tussen vader en moeder is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188308036
Geen lijfstraffen. Laat kinderen fijn kinderen zijn, met al het bijbehorende kattenkwaad.

Het herinvoeren van de dienstplicht lijkt me dan wel weer een goed idee. Het testosteronniveau van de man wat opkalefateren en de sociale cohesie, kameraadschap en plichtsbesef is ook geen slecht gevolg.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:14:09 #39
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_188308424
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:31 schreef uncucked het volgende:
[ afbeelding ]
Op de foto: Schooldirecteur Eddie Dixson van van Holmes County High School in Florida, met de plank waar hij scholieren die zich misdragen hebben mee op hun billen geeft. Bron

In Amerika is het aan de orde van de dag: Scholieren die zich misdragen hebben krijgen gewoon nog een pak slaag op hun billen. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor misdraging als te laat zijn, roddelen en brutaal gedrag tegen de leraar.
Volgens de Washington Post is dit in 19 staten legaal: Alabama, Arizona, Arkansas, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, Texas and Wyoming.

Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft. Daarom pleit ik er ook voor om dit soort lijfstraffen gewoon weer in te voeren in het Nederlands onderwijs. Dan krijgt de jeugd van tegenwoordig weer wat meer discipline. Wat vinden jullie?

[ afbeelding ]
Ook directeur David Mattheson van Robinson High School in North Carolina, hanteert nog ouderwetse lijfstraffen. Bron
In wat voor realiteit leef jij? Waarom zouden de meest achterlijke gebieden van een Derde Wereldland een voorbeeld voor ons moeten zijn? Tevens heeft Nederland in zijn hele geschiedenis slechts eenmaal een linkse regering gehad.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_188309246
quote:

[..]

Volgens mij hadden ze op koewacht vooral overlast van Belgische jongeren.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:30:01 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188309737
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
Als een leraar moet slaan om orde te houden, moet hij een andere baan zoeken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik verhalen van mijn ouders hoor werden leraren die lijfstraffen uitdeelden vooral belachelijk gemaakt, niet gerespecteerd.
nou ik heb vroeger heel wat klappen gehad met een bamboo rietje van de juffrouw in de derde klas op de lagere school, ze sloeg geregeld een rietje kapot op iemand

Of dat je door de hoofdmeester de hele gang door geschopt werd kwam ook voor
Dat vertelde je thuis niet, want daar hoefde je niet op medelijden te wachten.

Die man doet dat heus niet voor niks hoorde je dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:31:26 #42
323876 michaelmoore
pi_188309755
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
niet op de kont , nee das raar , maar op de handen

Dan moest je beide handen voor je houden en dan sloeg ze er op

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:44 schreef VoMy het volgende:
Amerikanen zijn randdebielen. Next.
allemaal ??
Of alleen de witte mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:57:03 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188309904
Kinderen mishandelen is niet "based AF", dat is gewoon ziek.
pi_188309943
Lijfstraffen willen :')_________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:11:28 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188310060
Wat een ouwe mannen topic weer :')

Maar in mijn eigen middelbare schooltijd waren het de leraren die leuk en zelfverzekerd les gaven die de boel het best in orde hadden. Docenten waarbij je met plezier naar de les ging, maar waar je ergens ook wel wist dat je zeker niet met ze moest fucken want dan hed je wel een probleem.

Leraren die met repressie orde moesten houden hadden volgens mij een ontzettend zware tijd. Dat is echt niet vol te houden.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:24:28 #46
323876 michaelmoore
pi_188310220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Wat een ouwe mannen topic weer :')

Maar in mijn eigen middelbare schooltijd waren het de leraren die leuk en zelfverzekerd les gaven die de boel het best in orde hadden. Docenten waarbij je met plezier naar de les ging, maar waar je ergens ook wel wist dat je zeker niet met ze moest fucken want dan hed je wel een probleem.

Leraren die met repressie orde moesten houden hadden volgens mij een ontzettend zware tijd. Dat is echt niet vol te houden.
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen

Je kunt het je niet voorstellen , maar dat ging zo toen :Y
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:28:27 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188310272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen

Je kunt het je niet voorstellen , maar dat ging zo toen :Y
En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:33:49 #48
323876 michaelmoore
pi_188310330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.
Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controleren
was op het politiebureautje een saaie boel
En was je dronken als je auto reed dan moest je op het bureau een half uurtje op het bankje blijven zitten en dan mocht je weer verder rijden _O- _O- _O-
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:35:00 #49
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188310346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controleren
was op het politiebureautje een saaie boel
En was je dronken als je auto reed dan moest je op het bureau een half uurtje op het bankje blijven zitten en dan mocht je weer verder rijden _O- _O- _O-
Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:39:00 #50
323876 michaelmoore
pi_188310386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?
66
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')