abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188302512

Op de foto: Schooldirecteur Eddie Dixson van van Holmes County High School in Florida, met de plank waar hij scholieren die zich misdragen hebben mee op hun billen geeft. Bron

In Amerika is het aan de orde van de dag: Scholieren die zich misdragen hebben krijgen gewoon nog een pak slaag op hun billen. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor misdraging als te laat zijn, roddelen en brutaal gedrag tegen de leraar.
Volgens de Washington Post is dit in 19 staten legaal: Alabama, Arizona, Arkansas, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, Texas and Wyoming.

Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft. Daarom pleit ik er ook voor om dit soort lijfstraffen gewoon weer in te voeren in het Nederlands onderwijs. Dan krijgt de jeugd van tegenwoordig weer wat meer discipline. Wat vinden jullie?

Ook directeur David Mattheson van Robinson High School in North Carolina, hanteert nog ouderwetse lijfstraffen. Bron
pi_188302571
Door lijfstraffen krijg je echt geen discipline hoor. Zeker niet in deze tijd.
Een goede leraar dwingt respect af zonder zijn handen te gebruiken.
pi_188302641
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Door lijfstraffen krijg je echt geen discipline hoor. Zeker niet in deze tijd.
Een goede leraar dwingt respect af zonder zijn handen te gebruiken.
Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
pi_188302644
Als een leraar moet slaan om orde te houden, moet hij een andere baan zoeken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik verhalen van mijn ouders hoor werden leraren die lijfstraffen uitdeelden vooral belachelijk gemaakt, niet gerespecteerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188302679
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:

[..]

Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
Of misschien thuis? Wat dacht je daarvan.
pi_188302684
Een goede leerkracht zet in op 3 punten: relatie, competentie en autonomie. Mijn ervaring (24 jaar onderwijs) is dat als je aan deze voorwaarden voldoet, je geen straffen of beloningen nodig hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188302698
quote:

[..]

Dat begint met opvoeding, maar vooral ook duidelijkheid ter plekke. Jongeren die zich misdragen moeten er gewoon gelijk uit worden gezet, anders bel je de politie. Vrij simpel. Is geen lijfstraf voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:44:05 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188302711
Amerikanen zijn randdebielen. Next.
pi_188302794
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
pi_188302812
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
1820

http://www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/mobile/

Alles daarna is dus illegaal geweest.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 19:52:11 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188302849
ja dat lijkt me idd niet zo'n goed plannetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188302851
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

1820

Ik weet wel van mijn vader (jaren 70)
Dat hij nog wel eens een tik kreeg.
Maar dat mocht ook van zijn vader.
Bij andere deed de leraar dat absoluut niet.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:54:48 #13
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188302891
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

1820

Al weer bijna twee eeuwen links schrikbewind in dit mooi kikkerlandje.
pi_188302924
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Nationalist gespot
pi_188302951
quote:

[..]

Ja, Willem I was een echte linkse rakker.

1820, toen was België gewoon nog onderdeel van Nederland...
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:59:48 #16
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188302972
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, Willem I was een echte linkse rakker.
Daar beginde het! Die heeft Karl Marx nog geinspireert!
pi_188302988
quote:

[..]

Satire, altijd leuk.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:02:53 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188303029
Gaat geweldig in Amerika. Invoeruh!!!

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188303048
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:02 schreef Dven het volgende:
Gaat geweldig in Amerika. Invoeruh!!!

:')
In Korea ook: https://www.trouw.nl/nieu(...)aat-te-ver~b4d1162c/
pi_188303049
quote:

[..]

Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:05:01 #21
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188303064
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:31 schreef uncucked het volgende:
yadda yadda
Wat vinden jullie?
Dhr. uncucked met als ondertitel 'Based AF' vraagt wat wij van zijn hersenspinsel vinden.

Wat klopt hier niet?
pi_188303132
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.
Ook iemand die thuis heel netjes is kan zich elders misdragen. Dat gebeurt zelfs regelmatig. Ik mis de rol van de toezichthouders in zo'n zwembad, die horen orde te houden (met of zonder de hulp van de politie, een zwembad is openbare ruimte en dus mag de politie je gewoon oppakken voor verstoring van de openbare orde).
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:42:27 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188303889
quote:
Ah ja doodgeslagen leerlingen enzo. Top. Nee, ze zijn daar niet zo gek het toch te verbieden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188304699
Het mag wel wat harder idd. De aai over de bol generatie is ook niet alles.
De grote bek van die jeugd tegenwoordig :{
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:18:08 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188304933
quote:

[..]

Nee, dat begint thuis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188304984
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat begint thuis.
Idd opvoeden die hoop ellende.
pi_188305027
Nee bedankt.
Dit is wat je ervan krijgt:
En natuurlijk wordt het ook tijd dat de volwassenen zorgen voor een betere toekomst van hun kinderen (sommigen doen dat al):

"Dan begrijp ik de klimaatspijbelaars beter. Een groep jongeren die zich terecht zorgen maakt over hun toekomst en hoe warmpjes ze er al dan niet bij komen te zitten. Hun ouders, en wellicht ook grootouders, hebben de boel toch aardig ver(aard)kloot. Wat eigenlijk best gek is, want ook wij waren ooit jong en rebels en bezorgd over onze aarde. Tot we van school naar een baan gingen en een huis kochten."

Bron: https://www.metronieuws.n(...)n-klimaatspijbelaars
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:38:38 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305500
In de VS doen ze dat nog ja?
Zal vast zo'n enge gereformeerde of mormoonse christelijke school zijn.

Die toestanden moeten we hier niet willen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:41:11 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305573
Ik heb eigenlijk wel het gevoel dat het op scholen anno 2019 weer het andere uiterste is.
Discipline en respect voor de leraren is ver te zoeken. Daar mag best een oplossing voor worden gezocht buiten lijfstraffen.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:42:27 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188305613
Zinloos. Mijn generatie kende géén lijfstraffen, wel discipline. Er was ontzag voor docenten, dat kreeg je van thuis mee. Het probleem ligt in de opvoeding door de ouders (of eerder het gebrek daaraan).
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:45:34 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305702
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:42 schreef Lunatiek het volgende:
Zinloos. Mijn generatie kende géén lijfstraffen, wel discipline. Er was ontzag voor docenten, dat kreeg je van thuis mee. Het probleem ligt in de opvoeding door de ouders (of eerder het gebrek daaraan).
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.

We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:47:00 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188305736
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:49:48 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305790
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.
Bij ons wel helaas.
Een leraar was zelfs een keer overspannen naar huis gegaan.
pi_188305802
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter. Die stellen een grens en geheid dat er leerlingen zijn die elke les proberen hoe ver ze kunnen gaan.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:52:26 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188305834
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter.
Het is misschien niet leuk maar het werkt wel. Bijna iedereen had hoge punten bij die vent, zelfs de idioten die het jaar daarvoor geregeld drieën en vieren haalden voor wiskunde, haalden door deze man een zes of zeven.
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:55:16 #36
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188305897
quote:

[..]

Ja, in de opvoeding door de ouders.
Als een leraar lijfstraffen nodig heeft om de leerlingen onder controle te houden dan zou ik eerst maar eens gaan kijken naar de kapabiliteit van de leraar in kwestie
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:04:29 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188306181
Het mag zeker harder, maar wel zonder lijfstraffen.

Aantal keer gezien ook dat ettertjes zulke ettertjes zijn omdat ze thuis geslagen worden, of omdat er geweld tussen vader en moeder is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188308036
Geen lijfstraffen. Laat kinderen fijn kinderen zijn, met al het bijbehorende kattenkwaad.

Het herinvoeren van de dienstplicht lijkt me dan wel weer een goed idee. Het testosteronniveau van de man wat opkalefateren en de sociale cohesie, kameraadschap en plichtsbesef is ook geen slecht gevolg.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:14:09 #39
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_188308424
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:31 schreef uncucked het volgende:
[ afbeelding ]
Op de foto: Schooldirecteur Eddie Dixson van van Holmes County High School in Florida, met de plank waar hij scholieren die zich misdragen hebben mee op hun billen geeft. Bron

In Amerika is het aan de orde van de dag: Scholieren die zich misdragen hebben krijgen gewoon nog een pak slaag op hun billen. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor misdraging als te laat zijn, roddelen en brutaal gedrag tegen de leraar.
Volgens de Washington Post is dit in 19 staten legaal: Alabama, Arizona, Arkansas, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, Texas and Wyoming.

Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft. Daarom pleit ik er ook voor om dit soort lijfstraffen gewoon weer in te voeren in het Nederlands onderwijs. Dan krijgt de jeugd van tegenwoordig weer wat meer discipline. Wat vinden jullie?

[ afbeelding ]
Ook directeur David Mattheson van Robinson High School in North Carolina, hanteert nog ouderwetse lijfstraffen. Bron
In wat voor realiteit leef jij? Waarom zouden de meest achterlijke gebieden van een Derde Wereldland een voorbeeld voor ons moeten zijn? Tevens heeft Nederland in zijn hele geschiedenis slechts eenmaal een linkse regering gehad.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_188309246
quote:

[..]

Volgens mij hadden ze op koewacht vooral overlast van Belgische jongeren.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:30:01 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188309737
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
Als een leraar moet slaan om orde te houden, moet hij een andere baan zoeken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik verhalen van mijn ouders hoor werden leraren die lijfstraffen uitdeelden vooral belachelijk gemaakt, niet gerespecteerd.
nou ik heb vroeger heel wat klappen gehad met een bamboo rietje van de juffrouw in de derde klas op de lagere school, ze sloeg geregeld een rietje kapot op iemand

Of dat je door de hoofdmeester de hele gang door geschopt werd kwam ook voor
Dat vertelde je thuis niet, want daar hoefde je niet op medelijden te wachten.

Die man doet dat heus niet voor niks hoorde je dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:31:26 #42
323876 michaelmoore
pi_188309755
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
niet op de kont , nee das raar , maar op de handen

Dan moest je beide handen voor je houden en dan sloeg ze er op

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:44 schreef VoMy het volgende:
Amerikanen zijn randdebielen. Next.
allemaal ??
Of alleen de witte mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:57:03 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188309904
Kinderen mishandelen is niet "based AF", dat is gewoon ziek.
pi_188309943
Lijfstraffen willen :')_________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:11:28 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188310060
Wat een ouwe mannen topic weer :')

Maar in mijn eigen middelbare schooltijd waren het de leraren die leuk en zelfverzekerd les gaven die de boel het best in orde hadden. Docenten waarbij je met plezier naar de les ging, maar waar je ergens ook wel wist dat je zeker niet met ze moest fucken want dan hed je wel een probleem.

Leraren die met repressie orde moesten houden hadden volgens mij een ontzettend zware tijd. Dat is echt niet vol te houden.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:24:28 #46
323876 michaelmoore
pi_188310220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Wat een ouwe mannen topic weer :')

Maar in mijn eigen middelbare schooltijd waren het de leraren die leuk en zelfverzekerd les gaven die de boel het best in orde hadden. Docenten waarbij je met plezier naar de les ging, maar waar je ergens ook wel wist dat je zeker niet met ze moest fucken want dan hed je wel een probleem.

Leraren die met repressie orde moesten houden hadden volgens mij een ontzettend zware tijd. Dat is echt niet vol te houden.
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen

Je kunt het je niet voorstellen , maar dat ging zo toen :Y
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:28:27 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188310272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen

En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:33:49 #48
323876 michaelmoore
pi_188310330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.
Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controleren
was op het politiebureautje een saaie boel
En was je dronken als je auto reed dan moest je op het bureau een half uurtje op het bankje blijven zitten en dan mocht je weer verder rijden _O- _O- _O-
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:35:00 #49
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188310346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controleren
was op het politiebureautje een saaie boel
En was je dronken als je auto reed dan moest je op het bureau een half uurtje op het bankje blijven zitten en dan mocht je weer verder rijden _O- _O- _O-
Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:39:00 #50
323876 michaelmoore
pi_188310386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?
66
pi_188310817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zes klassen

Dat doet de basisschool van mijn kinderen nog steeds... zo gek is dat nu ook weer niet. Alleen de kleuters worden binnen gebracht, de rest stelt zich buiten inderdaad op in tweetallen en loopt dan op aanwijzing van hun juf of meester naar binnen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:25:09 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188310984
Dat hadden we ook nog begin jaren 90. Al besloot de school daar in die tijd mee op te houden wegens ouderwets en onzinnig.
pi_188311127
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 08:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Kinderen mishandelen is niet "based AF", dat is gewoon ziek.
Dit is geen mishandeling, gewoon pedagogische billenkoek.
pi_188311211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Dat hadden we ook nog begin jaren 90. Al besloot de school daar in die tijd mee op te houden wegens ouderwets en onzinnig.
Tja, het is de beste manier om de vrij smalle gang van onze basisschool door te komen. Ik denk dat dat de reden is dat ze het nog doen. We krijgen binnen een paar jaar een nieuwbouw gebouw, misschien dat ze dan stoppen.
pi_188311676
quote:
Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft.
Er zitten zoveel drogredenen in dit stukje dat het bijna knap is.

1. Er zijn ook generaties grootgebracht met de slavernij
2. Er is nog nooit een linkse regering in Nederland geweest (iig niet sinds WO II)
3. Je hoort al sinds de middeleeuwen dat 'de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft'.

Next.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_188312319
quote:

[..]

Even ter lering ende vermaack. Die marokkaantjes krijgen thuis genoeg klappen van vaderlief. Het is evident dat dit dus niet werkt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:59:25 #57
323876 michaelmoore
pi_188312847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Even ter lering ende vermaack. Die marokkaantjes krijgen thuis genoeg klappen van vaderlief. Het is evident dat dit dus niet werkt.
en ze mogen het slaan oefenen op de moeder en de zus , dus die weten wel hoe
pi_188313465
Dit lijkt me meer een obsessie van geweldsfetisjisten dan een daadwerkelijk effectieve pedagogische maatregel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188313737
Dat past echt totaal niet bij de huidige tijdsgeest. Vroeger waren de mensen heel anders. Die waren dan een autoritaire opvoeding gewend. Sowieso autoriteit-onderdaan-dynamiek was toen sowieso door de gehele samenleving van die tijd heel vanzelfsprekend. Nu kennen we dat nauwelijks nog. Zou dus heel raar voelen als ineens leraren weer leerlingen lijfelijk straffen. Het zou een heel onpassende denk ik nauwelijks serieus te nemen vertoning worden.
Eens kijken
pi_188313815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:19 schreef Maharski het volgende:
Dat past echt totaal niet bij de huidige tijdsgeest. Vroeger waren de mensen heel anders. Die waren dan een autoritaire opvoeding gewend. Sowieso autoriteit-onderdaan-dynamiek was toen sowieso door de gehele samenleving van die tijd heel vanzelfsprekend. Nu kennen we dat nauwelijks nog. Zou dus heel raar voelen als ineens leraren weer leerlingen lijfelijk straffen. Het zou een heel onpassende denk ik nauwelijks serieus te nemen vertoning worden.
Ik denk dat de gemiddelde leraar die een kind aftuigt binnen de kortste keren na schooltijd wel een paar ouders met honkbalknuppels tegemoet kan zien vandaag de dag.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:30:38 #61
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_188313830
Die diknekken in de OP hebben eindelijk een manier gevonden om hun pedo-BDSM fantasieën legaal uit te voeren.
Blaf me vol
pi_188314213
wel een goed idee.

tegenwoordig slaan de leerlingen aleen wel terug. dus dat word lachen.
pi_188316575
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:03 schreef pokkerdepok het volgende:
wel een goed idee.

tegenwoordig slaan de leerlingen aleen wel terug. dus dat word lachen.
Nee, hoor. Zoals het in Amerika gebeurt het gewoon in een rustige, gecontroleerde setting.
De leerling moet naar het kantoortje van de directeur komen, voor over bukken, en krijgt dan een paar klappen op de billen met de houten plank. Eventueel is er een andere schoolmedewerker bij om het kind vast te houden (bij jongere kinderen).
  Redactie Games dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:58:56 #64
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188316601
Ja, eeh, nee. Ook volgens wetenschappers.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3447048/
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:00:18 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188316615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:56 schreef uncucked het volgende:

[..]

Nee, hoor. Zoals het in Amerika gebeurt het gewoon in een rustige, gecontroleerde setting.
De leerling moet naar het kantoortje van de directeur komen, voor over bukken, en krijgt dan een paar klappen op de billen met de houten plank. Eventueel is er een andere schoolmedewerker bij om het kind vast te houden (bij jongere kinderen).
Kind fixeren en met een stuk hout op de naakte huid meppen. Goed verhaal.

Dat dit topic serieus bestaat en er nog sadistisch genoeg volk is om het er in grote getallen (alhoewel, is en blijft fok natuurlijk) mee akkoord te zijn ook _O-
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:02:50 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188316648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde leraar die een kind aftuigt binnen de kortste keren na schooltijd wel een paar ouders met honkbalknuppels tegemoet kan zien vandaag de dag.
Dat sowieso. Of een kind dat het zelf spuugzat is en in een opwelling een leraar neersteekt met wat er op dat moment ook voorhanden is. Geweld acceptabel vinden :N
pi_188316686
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:58 schreef Puddington het volgende:
Ja, eeh, nee. Ook volgens wetenschappers.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3447048/
Het ligt er maar net aan welk onderzoek je aanhaalt. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat spanking van kinderen juist wel discipline kweekt.

https://www.mlive.com/new(...)ldren_ok_calvin.html
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:10:23 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188316748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:05 schreef uncucked het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan welk onderzoek je aanhaalt. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat spanking van kinderen juist wel discipline kweekt.

Beetje zoals er altijd wel een grabbelonderzoek is dat stelt dat er geen menselijke invloed op het klimaat is. Om maar iets te noemen.

Onderzoek wat jij aanhaalde is sowieso erg mager. En nog vanuit een gereformeerde instelling gemaakt ook.

Ik vind het weinig overtuigend.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:10:44 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188316754
En het in het Nederlands ook gewoon nog spanking noemen :') manmanman
  Redactie Games dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:11:09 #70
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188316757
quote:

[..]

Het verschil is dat mijn studie de algemene wetenschappelijke consensus betreft en de jouwe uitzondering zijn.

En je slaat gewoon geen kinderen. Het is een uitdrukking van machteloosheid en pedagogisch onverantwoord. Kinderen snappen niet wat ze fout doen.

Ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt als je dit soort zieke ideeën erop nahoudt. En ergens hoop ik het ook voor jou, want er zijn zat mensen die je helemaal lens willen schoppen want je slaat gewoon geen kinderen.
pi_188316765
quote:

[..]

Er is altijd wel 'een onderzoek', in dit geval is het nog niet eens een publicatie maar een praatje op een conferentie.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:12:19 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188316776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

2. Er is nog nooit een linkse regering in Nederland geweest (iig niet sinds WO II)
3. Je hoort al sinds de middeleeuwen dat 'de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft'.

Next.
Hohoho. Volgens de oude Grieken was dat zelfs al zo. In feite geeft het enkel aan dat je zelf een oude chagrijn geworden ben indien je dat soort zaken als feit denkt op te sommen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:14:20 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188316798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef Puddington het volgende:

[..]

Het verschil is dat mijn studie de algemene wetenschappelijke consensus betreft en de jouwe uitzondering zijn.

En je slaat gewoon geen kinderen. Het is een uitdrukking van machteloosheid en pedagogisch onverantwoord. Kinderen snappen niet wat ze fout doen.

Ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt als je dit soort zieke ideeën erop nahoudt. En ergens hoop ik het ook voor jou, want er zijn zat mensen die je helemaal lens willen schoppen want je slaat gewoon geen kinderen.
In de regel heb je gelijk inderdaad. Zeker tot een leeftijd dat ze fysiek voor jou geen bedreiging zijn.
pi_188316846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Kind fixeren en met een stuk hout op de naakte huid meppen. Goed verhaal.

Nee, niet naakt, op de geklede huid.

Uit de schoolgids van Andrews Independent School District in Texas:

quote:
Corporal punishment may be used as a discipline management technique in accordance with this policy and the Student Code of Conduct.

Corporal punishment shall be limited to spanking or paddling the student and shall be administered in accordance with the following guidelines:
1. The student shall be told the reason corporal punishment is being administered.
2. Corporal punishment shall be administered only by the princi- pal or designee.
3. Corporal punishment shall be administered only by an em- ployee who is the same sex as the student.
4. The instrument to be used in administering corporal punish- ment shall be approved by the principal.
5. Corporal punishment shall be administered in the presence of one other District professional employee and in a designated place out of view of other students.

The disciplinary record reflecting the use of corporal punishment shall include any related disciplinary actions, the corporal punish- ment administered, the name of the person administering the pun- ishment, the name of the witness present, and the date and time of punishment.

Within the scope of an employee’s duties, a District employee may physically restrain a student if the employee reasonably believes restraint is necessary in order to:
1. Protect a person, including the person using physical re- straint, from physical injury.
2. Obtain possession of a weapon or other dangerous object.
3. Remove a student refusing a lawful command of a school employee from a specific location, including a classroom or other school property, in order to restore order or to impose disciplinary measures.
4. Control an irrational student.
5. Protect property from serious damage.
A District employee may restrain a student with a disability who re- ceives special education services only in accordance with law.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:40:04 #75
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_188317124
Klinkt allemaal erg pedobear gay bdsm nog steeds
Blaf me vol
pi_188317146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:17 schreef uncucked het volgende:

[..]

Nee, niet naakt, op de geklede huid.

Nee, naakt zou helemaal gek zijn, dan was het gewoon pure pedofilie. Maar ook op de kleren is dit toch te gek voor woorden? Hoe kom je op het idee dat iemand hier wat van op steekt?

Het enige dat iemand van zoiets leert is dat er op los slaan als iemand dingen doet die je niet zint normaal is. En dat een volwassene die niet slaat iets van een zwakkeling is, waarschijnlijk.

Echt, ik vraag me af op wat voor school jij hebt gezeten. Ik ben blij dat wij gewoon leraren hadden die zorgden dat het goed was in de klas. Bij de meesten was het gezellig en in elk geval veilig. En als er dan een straf nodig is (niet vaak), dan stuur je iemand er uit en kan die een paar uur nablijven, straf genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 06-08-2019 18:47:13 ]
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:45:53 #77
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_188317198
TS droomt er zelf ook van om minderjarige jongetjes op hun billetjes te slaan...
Blaf me vol
pi_188317285
quote:

[..]

Het kweekt geen discipline en heeft ook niets met discipline te maken want dat kun je er nou eenmaal niet in slaan bij iemand.
Je kunt natuurlijk wel zorgen dat ze zich conformeren aan jouw regels onder dreiging van slaag maar dat is geen discipline krijgen of hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:50:54 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188317288
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:41 schreef Hanca het volgende:
Echt, ik vraag me af op wat voor school jij hebt gezeten.
Vraag me ook af of hij vroeger klappen heeft gehad.
Ik ken iemand die zelf regelmatig klappen heeft gehad van zijn vader toen hij kind was, nu loopt hij dat gedrag goed te praten en vind het ook een goede vorm van opvoeding.
pi_188317335
Ik heb ook meer dan genoeg gehad vroeger en vind het absoluut geen goede vorm van opvoeding.
Laat kinderen maar lekker fouten maken, vallen en opstaan, daar leren ze meer van.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_188317365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef Puddington het volgende:

[..]

Als jij miljoenen nette, christelijke rechtsgezinde ouders in Amerika en de rest van de wereld "zieke ideeen" vindt hebben.... oke, dat kan .... in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.

2 van zulke mensen hebben een handboek geschreven

Daarin staat bijvoorbeeld de tip om meteen al na de geboorte te beginnen met lijfstraffen, bijvoorbeeld als reactie op een baby die in de neus van een volwassenen knijpt. Natuurlijk wel GEPASTE lijfstraffen, dus niet meteen helemaal de tering inslaan zoals sommige er weer gelijk van maken...

Hele erge goede tips voor als je je kind niet in de val wilt laten lopen van de linksche elite

quote:
If you want a child who will integrate into the New World Order and wait his turn in line for condoms, a government funded abortion, sexually transmitted disease treatment, psychological evaluation and a mark on the forehead, then follow the popular guidelines in education, entertainment and discipline, but if you want a son or daughter of God, you will have to do it God's way.
pi_188317415
Ik vind die Christenen in de VS anders behoorlijk onfatsoenlijk, maar desalniettemin vragen weer ons nog steeds af waarom je deze fetisj hebt.
De wetenschappelijke literatuur is met een enkele uitzondering vrij eenduidig over de effecten van dat soort methoden. Wat denk je ermee te bereiken?
  Redactie Games dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:00:53 #83
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188317494
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:54 schreef uncucked het volgende:

[..]

Als jij miljoenen nette, christelijke rechtsgezinde ouders in Amerika en de rest van de wereld "zieke ideeen" vindt hebben.... oke, dat kan .... in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.

[ afbeelding ]

Daarin staat bijvoorbeeld de tip om meteen al na de geboorte te beginnen met lijfstraffen, bijvoorbeeld als reactie op een baby die in de neus van een volwassenen knijpt. Natuurlijk wel GEPASTE lijfstraffen, dus niet meteen helemaal de tering inslaan zoals sommige er weer gelijk van maken...

Hele erge goede tips voor als je je kind niet in de val wilt laten lopen van de linksche elite
[..]

Je baseert je ratio dus op een 2000 jaar oud boek vol mythen dan op recente wetenschap. Oké. Overigens wel wrang dat die partij waar je zo'n fan bent altijd tekeer gaat tegen de Sharia maar zolang het op een ander godsdienstig boek gebaseerd is het allemaal Koosjer. Lekker hypocriet weer.

Opnieuw, ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt.
pi_188317576
quote:

[..]

[..]

Ik kan je zeggen dat dit absoluut niet bijbels is. Met "de roede niet sparen" wordt bedoeld dat je kinderen moet vertellen wat goed en fout is en er wel een straf moet staan op fout gedrag. Sowieso staat die hele roede niet in de grondtekst.

In de hele bijbel staat geen enkel voorbeeld van een ouder die zijn kind slaat.

God noemt zichzelf Vader. Lekker voorbeeld zou ik als vader zijn als ik mijn kind zou slaan, dan wil mijn kind nooit bij God de Vader horen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:09:44 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188317649
quote:
in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.
Je wijsheid uit de bijbel halen lijkt me niet een goed plan.
pi_188317735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je wijsheid uit de bijbel halen lijkt me niet een goed plan.
Dat is het wel, maar dit over de roede (in feite staat er iets wat zowel als straf als stok te vertalen is) staat alleen in 1 bijbelboek, spreuken. Een heel moeilijk boek vol gezegdes, waarbij goed kijken naar de tijdsgeest en de zegswijze in die tijd zeer belangrijk is. De Nederlandse vertaling is meestal iets als "de stok van de vermaning". Geen letterlijke stok, dus.
pi_188317872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:00 schreef Puddington het volgende:

[..]

Je baseert je ratio dus op een 2000 jaar oud boek vol mythen dan op recente wetenschap. Oké. Overigens wel wrang dat die partij waar je zo'n fan bent altijd tekeer gaat tegen de Sharia maar zolang het op een ander godsdienstig boek gebaseerd is het allemaal Koosjer. Lekker hypocriet weer.
Dat is anders. De islam hoort niet bij Europa. Ik ben niet per se gelovig, maar ik zie de BIJBEL zeker wel als fundament van de beschaving van het Avondland. Ben cultuurchristen.

quote:
Opnieuw, ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt.
Dan kan ik je gerust stellen, ik leef helaas celibatair. Niet mijn keuze, maar Nederlandse vrouwen willen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen....Dus ja.
Als ik genoeg geld gespaard heb kan ik misschien met een vrouw uit Rusland of Oekraine trouwen, maar dat duurt nog wel even.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:20:30 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188317919
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Next.
Ik denk dat we het verspreiden van leugens en onzin moeten gaan bestraffen met lijfstraffen.
pi_188317933
Ik word ook wel een beetje moe van die cultuurchristenlariekoek. Dit soort geneuzel staat haaks op wat het gros van de Christenen in Nederland vind. In plaats daarvan vinden zogenaamde cultuurchristenen dat we fundamentalisme dat we hier al jaren redelijk uitgebannen hebben weer zouden moeten importeren.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:21:57 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188317941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:18 schreef uncucked het volgende:

[..]

Dat is anders. De islam hoort niet bij Europa. Ik ben niet per se gelovig, maar ik zie de BIJBEL zeker wel als fundament van de beschaving van het Avondland. Ben cultuurchristen.

Ah je wilt dus gewoon de Sharia invoeren alleen dan met een ander naampje waarbij je nog wel bier mag drinken?

quote:
Dan kan ik je gerust stellen, ik leef helaas celibatair. Niet mijn keuze, maar Nederlandse vrouwen willen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen....Dus ja.
Als ik genoeg geld gespaard heb kan ik misschien met een vrouw uit Rusland of Oekraine trouwen, maar dat duurt nog wel even.
Wat dat inceldom wel niet met je kan doen. :{

[ Bericht 27% gewijzigd door Hexagon op 06-08-2019 19:27:43 ]
pi_188317945
quote:

[..]

Ah, vandaar je beperkte kennis van de bijbel. Wat er gewoon in de 4 (slechts 4 keer, in 1 boekje in de hele bijbel) keer dat er iets dergelijks staat bedoeld wordt is 'Wie zijn kind liefheeft, corrigeert hem als hij iets fout doet'. Nergens is dat een oproep tot slaan.
pi_188317955
Wordt lastig in Nederland als er 6 Marokkanen voor je staan met stiletto's.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Redactie Games dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:26:48 #93
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188318030
quote:

Incel gespot.
pi_188318112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:22 schreef DoubleUU het volgende:
Wordt lastig in Nederland als er 6 Marokkanen voor je staan met stiletto's.
Dan is het te laat. Daarom moet je ook al vroeg beginnen, vanaf de basisschool. Dan leren ze wel respect te hebben.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:30:37 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188318113
Maar al die cultuurchristenen van de FvD mogen mij wel eens gaan uitleggen waarom de islam in hun ogen zo erg is. Hun standpunten zouden namelijk rechtstreeks van de Iraansa Ayatollah's kunnen komen.
pi_188318194
Dus, omdat vrouwen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen willen, moeten kinderen slaag krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188318267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:30 schreef uncucked het volgende:

[..]

Dan is het te laat. Daarom moet je ook al vroeg beginnen, vanaf de basisschool. Dan leren ze wel respect te hebben.
Alsof die kinderen geen vaders, moeders, neven en vooral nichten hebben..
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_188318276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:30 schreef Hexagon het volgende:
Maar al die cultuurchristenen van de FvD mogen mij wel eens gaan uitleggen waarom de islam in hun ogen zo erg is. Hun standpunten zouden namelijk rechtstreeks van de Iraansa Ayatollah's kunnen komen.
Dan mag jij eerst uitleggen wat er zo fantastisch aan is. Ga je gang..
pi_188318284
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:32 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, omdat vrouwen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen willen, moeten kinderen slaag krijgen.
En als we kinderen slaan worden ze automatisch brave burgers, want gaat staat in de bijbel.
Kwaliteitstopicje weer.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:37:04 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188318322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 19:35 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dan mag jij eerst uitleggen wat er zo fantastisch aan is. Ga je gang..
Helemaal niets. Maar er zitten hier geen sharia aanhangers aan wie ik het kan vragen waarom het zo geweldig is dus dan maar aan degenen die er het meest op lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')