Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Door lijfstraffen krijg je echt geen discipline hoor. Zeker niet in deze tijd.
Een goede leraar dwingt respect af zonder zijn handen te gebruiken.
Of misschien thuis? Wat dacht je daarvan.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
Dat begint met opvoeding, maar vooral ook duidelijkheid ter plekke. Jongeren die zich misdragen moeten er gewoon gelijk uit worden gezet, anders bel je de politie. Vrij simpel. Is geen lijfstraf voor nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nouja, als je ziet hoe sommige jongeren zich gedragen in bijv. zo'n zwembad in Koewacht, dan gaat er ergens toch iets mis lijkt me. En dat begint denk ik al op school.
1820quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
Ik weet wel van mijn vader (jaren 70)quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
1820
http://www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/mobile/
Alles daarna is dus illegaal geweest.
Al weer bijna twee eeuwen links schrikbewind in dit mooi kikkerlandje.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
1820
http://www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/mobile/
Alles daarna is dus illegaal geweest.
Nationalist gespotquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Al weer bijna twee eeuwen links schrikbewind in dit mooi kikkerlandje.
Ja, Willem I was een echte linkse rakker.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Daar beginde het! Die heeft Karl Marx nog geinspireert!quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Willem I was een echte linkse rakker.
Satire, altijd leuk.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:54 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
In Korea ook: https://www.trouw.nl/nieu(...)aat-te-ver~b4d1162c/quote:
Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Dhr. uncucked met als ondertitel 'Based AF' vraagt wat wij van zijn hersenspinsel vinden.quote:
Ook iemand die thuis heel netjes is kan zich elders misdragen. Dat gebeurt zelfs regelmatig. Ik mis de rol van de toezichthouders in zo'n zwembad, die horen orde te houden (met of zonder de hulp van de politie, een zwembad is openbare ruimte en dus mag de politie je gewoon oppakken voor verstoring van de openbare orde).quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk eerder thuis bij het 'opvoeden'.
Ah ja doodgeslagen leerlingen enzo. Top. Nee, ze zijn daar niet zo gek het toch te verbieden.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Korea ook: https://www.trouw.nl/nieu(...)aat-te-ver~b4d1162c/
Nee, dat begint thuis.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
Idd opvoeden die hoop ellende.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat begint thuis.
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:42 schreef Lunatiek het volgende:
Zinloos. Mijn generatie kende géén lijfstraffen, wel discipline. Er was ontzag voor docenten, dat kreeg je van thuis mee. Het probleem ligt in de opvoeding door de ouders (of eerder het gebrek daaraan).
Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.
We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
Bij ons wel helaas.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:47 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij ons was zo streng zijn niet eens nodig.
De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter. Die stellen een grens en geheid dat er leerlingen zijn die elke les proberen hoe ver ze kunnen gaan.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de leraar. De meesten zijn veel te soft.
We hadden vroeger een leraar op de middelbare school die wel van de oude stempel leek.
Die man was erg streng, en had een natuurlijk autoriteit over zich heen. Iedereen was muisstil en aan het werk toen hij lesgaf.
Het is misschien niet leuk maar het werkt wel. Bijna iedereen had hoge punten bij die vent, zelfs de idioten die het jaar daarvoor geregeld drieën en vieren haalden voor wiskunde, haalden door deze man een zes of zeven.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
De leraren waar het het stilst was, waren bij ons juist de leraren die hun les ook gezellig hielden en waar je ook heen zou gaan als je een ander probleem had dan hun lesstof. Geen strenge leraren, dat werkt voor geen meter.
Ja, in de opvoeding door de ouders.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
In wat voor realiteit leef jij? Waarom zouden de meest achterlijke gebieden van een Derde Wereldland een voorbeeld voor ons moeten zijn? Tevens heeft Nederland in zijn hele geschiedenis slechts eenmaal een linkse regering gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:31 schreef uncucked het volgende:
[ afbeelding ]
Op de foto: Schooldirecteur Eddie Dixson van van Holmes County High School in Florida, met de plank waar hij scholieren die zich misdragen hebben mee op hun billen geeft. Bron
In Amerika is het aan de orde van de dag: Scholieren die zich misdragen hebben krijgen gewoon nog een pak slaag op hun billen. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor misdraging als te laat zijn, roddelen en brutaal gedrag tegen de leraar.
Volgens de Washington Post is dit in 19 staten legaal: Alabama, Arizona, Arkansas, Colorado, Florida, Georgia, Idaho, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, Texas and Wyoming.
Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft. Daarom pleit ik er ook voor om dit soort lijfstraffen gewoon weer in te voeren in het Nederlands onderwijs. Dan krijgt de jeugd van tegenwoordig weer wat meer discipline. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Ook directeur David Mattheson van Robinson High School in North Carolina, hanteert nog ouderwetse lijfstraffen. Bron
Volgens mij hadden ze op koewacht vooral overlast van Belgische jongeren.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
nou ik heb vroeger heel wat klappen gehad met een bamboo rietje van de juffrouw in de derde klas op de lagere school, ze sloeg geregeld een rietje kapot op iemandquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
Als een leraar moet slaan om orde te houden, moet hij een andere baan zoeken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar als ik verhalen van mijn ouders hoor werden leraren die lijfstraffen uitdeelden vooral belachelijk gemaakt, niet gerespecteerd.
niet op de kont , nee das raar , maar op de handenquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wanneer is er een ontwikkeling gekomen dat leraren niet meer op de kont mogen slaan ?
allemaal ??quote:
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klasquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:11 schreef Hexagon het volgende:
Wat een ouwe mannen topic weer![]()
Maar in mijn eigen middelbare schooltijd waren het de leraren die leuk en zelfverzekerd les gaven die de boel het best in orde hadden. Docenten waarbij je met plezier naar de les ging, maar waar je ergens ook wel wist dat je zeker niet met ze moest fucken want dan hed je wel een probleem.
Leraren die met repressie orde moesten houden hadden volgens mij een ontzettend zware tijd. Dat is echt niet vol te houden.
En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen
Je kunt het je niet voorstellen , maar dat ging zo toen
Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controlerenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En nog zijn het verwende zeikende babyboomers geworden. Dus daar hebben we niet veel aan gehad.
Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was de tijd dat er een politieman in het dorp was en hij niet veel meer te doen had dan je licht op de fiets controleren
was op het politiebureautje een saaie boel
En was je dronken als je auto reed dan moest je op het bureau een half uurtje op het bankje blijven zitten en dan mocht je weer verder rijden![]()
![]()
66quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vierde jij onlangs je 68e verjaardag?
Dat doet de basisschool van mijn kinderen nog steeds... zo gek is dat nu ook weer niet. Alleen de kleuters worden binnen gebracht, de rest stelt zich buiten inderdaad op in tweetallen en loopt dan op aanwijzing van hun juf of meester naar binnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja vroeger stonden we ook buiten op het plein in slagorde opgesteld om 8:30 in rijen van twee en marcheerden we op aanwijzen van de dienstdoende leraar naar binnen de klas in , alle 32 kinderen per klas
zes klassen
Je kunt het je niet voorstellen , maar dat ging zo toen
Dit is geen mishandeling, gewoon pedagogische billenkoek.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Kinderen mishandelen is niet "based AF", dat is gewoon ziek.
Tja, het is de beste manier om de vrij smalle gang van onze basisschool door te komen. Ik denk dat dat de reden is dat ze het nog doen. We krijgen binnen een paar jaar een nieuwbouw gebouw, misschien dat ze dan stoppen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Dat hadden we ook nog begin jaren 90. Al besloot de school daar in die tijd mee op te houden wegens ouderwets en onzinnig.
Er zitten zoveel drogredenen in dit stukje dat het bijna knap is.quote:Ook in Nederland zijn er generaties mee groot gebracht. Totdat linkse regeringen het gingen verbieden. En sindsdien hoor je steeds vaker dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft.
Even ter lering ende vermaack. Die marokkaantjes krijgen thuis genoeg klappen van vaderlief. Het is evident dat dit dus niet werkt.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:40 schreef uncucked het volgende:
[..]
en ze mogen het slaan oefenen op de moeder en de zus , dus die weten wel hoequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Even ter lering ende vermaack. Die marokkaantjes krijgen thuis genoeg klappen van vaderlief. Het is evident dat dit dus niet werkt.
Ik denk dat de gemiddelde leraar die een kind aftuigt binnen de kortste keren na schooltijd wel een paar ouders met honkbalknuppels tegemoet kan zien vandaag de dag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:19 schreef Maharski het volgende:
Dat past echt totaal niet bij de huidige tijdsgeest. Vroeger waren de mensen heel anders. Die waren dan een autoritaire opvoeding gewend. Sowieso autoriteit-onderdaan-dynamiek was toen sowieso door de gehele samenleving van die tijd heel vanzelfsprekend. Nu kennen we dat nauwelijks nog. Zou dus heel raar voelen als ineens leraren weer leerlingen lijfelijk straffen. Het zou een heel onpassende denk ik nauwelijks serieus te nemen vertoning worden.
Nee, hoor. Zoals het in Amerika gebeurt het gewoon in een rustige, gecontroleerde setting.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:03 schreef pokkerdepok het volgende:
wel een goed idee.
tegenwoordig slaan de leerlingen aleen wel terug. dus dat word lachen.
Kind fixeren en met een stuk hout op de naakte huid meppen. Goed verhaal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:56 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nee, hoor. Zoals het in Amerika gebeurt het gewoon in een rustige, gecontroleerde setting.
De leerling moet naar het kantoortje van de directeur komen, voor over bukken, en krijgt dan een paar klappen op de billen met de houten plank. Eventueel is er een andere schoolmedewerker bij om het kind vast te houden (bij jongere kinderen).
Dat sowieso. Of een kind dat het zelf spuugzat is en in een opwelling een leraar neersteekt met wat er op dat moment ook voorhanden is. Geweld acceptabel vindenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde leraar die een kind aftuigt binnen de kortste keren na schooltijd wel een paar ouders met honkbalknuppels tegemoet kan zien vandaag de dag.
Het ligt er maar net aan welk onderzoek je aanhaalt. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat spanking van kinderen juist wel discipline kweekt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:58 schreef Puddington het volgende:
Ja, eeh, nee. Ook volgens wetenschappers.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3447048/
Beetje zoals er altijd wel een grabbelonderzoek is dat stelt dat er geen menselijke invloed op het klimaat is. Om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:05 schreef uncucked het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan welk onderzoek je aanhaalt. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat spanking van kinderen juist wel discipline kweekt.
https://www.mlive.com/new(...)ldren_ok_calvin.html
Het verschil is dat mijn studie de algemene wetenschappelijke consensus betreft en de jouwe uitzondering zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:05 schreef uncucked het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan welk onderzoek je aanhaalt. Er zijn ook onderzoeken waaruit blijkt dat spanking van kinderen juist wel discipline kweekt.
Er is altijd wel 'een onderzoek', in dit geval is het nog niet eens een publicatie maar een praatje op een conferentie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:05 schreef uncucked het volgende:
[..]
Hohoho. Volgens de oude Grieken was dat zelfs al zo. In feite geeft het enkel aan dat je zelf een oude chagrijn geworden ben indien je dat soort zaken als feit denkt op te sommen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zitten zoveel drogredenen in dit stukje dat het bijna knap is.
1. Er zijn ook generaties grootgebracht met de slavernij
2. Er is nog nooit een linkse regering in Nederland geweest (iig niet sinds WO II)
3. Je hoort al sinds de middeleeuwen dat 'de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft'.
Next.
In de regel heb je gelijk inderdaad. Zeker tot een leeftijd dat ze fysiek voor jou geen bedreiging zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef Puddington het volgende:
[..]
Het verschil is dat mijn studie de algemene wetenschappelijke consensus betreft en de jouwe uitzondering zijn.
En je slaat gewoon geen kinderen. Het is een uitdrukking van machteloosheid en pedagogisch onverantwoord. Kinderen snappen niet wat ze fout doen.
Ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt als je dit soort zieke ideeën erop nahoudt. En ergens hoop ik het ook voor jou, want er zijn zat mensen die je helemaal lens willen schoppen want je slaat gewoon geen kinderen.
Nee, niet naakt, op de geklede huid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Kind fixeren en met een stuk hout op de naakte huid meppen. Goed verhaal.
quote:Corporal punishment may be used as a discipline management technique in accordance with this policy and the Student Code of Conduct.
Corporal punishment shall be limited to spanking or paddling the student and shall be administered in accordance with the following guidelines:
1. The student shall be told the reason corporal punishment is being administered.
2. Corporal punishment shall be administered only by the princi- pal or designee.
3. Corporal punishment shall be administered only by an em- ployee who is the same sex as the student.
4. The instrument to be used in administering corporal punish- ment shall be approved by the principal.
5. Corporal punishment shall be administered in the presence of one other District professional employee and in a designated place out of view of other students.
The disciplinary record reflecting the use of corporal punishment shall include any related disciplinary actions, the corporal punish- ment administered, the name of the person administering the pun- ishment, the name of the witness present, and the date and time of punishment.
Within the scope of an employee’s duties, a District employee may physically restrain a student if the employee reasonably believes restraint is necessary in order to:
1. Protect a person, including the person using physical re- straint, from physical injury.
2. Obtain possession of a weapon or other dangerous object.
3. Remove a student refusing a lawful command of a school employee from a specific location, including a classroom or other school property, in order to restore order or to impose disciplinary measures.
4. Control an irrational student.
5. Protect property from serious damage.
A District employee may restrain a student with a disability who re- ceives special education services only in accordance with law.
Nee, naakt zou helemaal gek zijn, dan was het gewoon pure pedofilie. Maar ook op de kleren is dit toch te gek voor woorden? Hoe kom je op het idee dat iemand hier wat van op steekt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:17 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nee, niet naakt, op de geklede huid.
Het kweekt geen discipline en heeft ook niets met discipline te maken want dat kun je er nou eenmaal niet in slaan bij iemand.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:05 schreef uncucked het volgende:
[..]
Vraag me ook af of hij vroeger klappen heeft gehad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:41 schreef Hanca het volgende:
Echt, ik vraag me af op wat voor school jij hebt gezeten.
Als jij miljoenen nette, christelijke rechtsgezinde ouders in Amerika en de rest van de wereld "zieke ideeen" vindt hebben.... oke, dat kan .... in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt als je dit soort zieke ideeën erop nahoudt. En ergens hoop ik het ook voor jou, want er zijn zat mensen die je helemaal lens willen schoppen want je slaat gewoon geen kinderen.
quote:If you want a child who will integrate into the New World Order and wait his turn in line for condoms, a government funded abortion, sexually transmitted disease treatment, psychological evaluation and a mark on the forehead, then follow the popular guidelines in education, entertainment and discipline, but if you want a son or daughter of God, you will have to do it God's way.
Je baseert je ratio dus op een 2000 jaar oud boek vol mythen dan op recente wetenschap. Oké. Overigens wel wrang dat die partij waar je zo'n fan bent altijd tekeer gaat tegen de Sharia maar zolang het op een ander godsdienstig boek gebaseerd is het allemaal Koosjer. Lekker hypocriet weer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:54 schreef uncucked het volgende:
[..]
Als jij miljoenen nette, christelijke rechtsgezinde ouders in Amerika en de rest van de wereld "zieke ideeen" vindt hebben.... oke, dat kan .... in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.
2 van zulke mensen hebben een handboek geschreven
[ afbeelding ]
Daarin staat bijvoorbeeld de tip om meteen al na de geboorte te beginnen met lijfstraffen, bijvoorbeeld als reactie op een baby die in de neus van een volwassenen knijpt. Natuurlijk wel GEPASTE lijfstraffen, dus niet meteen helemaal de tering inslaan zoals sommige er weer gelijk van maken...
Hele erge goede tips voor als je je kind niet in de val wilt laten lopen van de linksche elite
[..]
Ik kan je zeggen dat dit absoluut niet bijbels is. Met "de roede niet sparen" wordt bedoeld dat je kinderen moet vertellen wat goed en fout is en er wel een straf moet staan op fout gedrag. Sowieso staat die hele roede niet in de grondtekst.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:54 schreef uncucked het volgende:
[..]
Als jij miljoenen nette, christelijke rechtsgezinde ouders in Amerika en de rest van de wereld "zieke ideeen" vindt hebben.... oke, dat kan .... in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.
2 van zulke mensen hebben een handboek geschreven
Daarin staat bijvoorbeeld de tip om meteen al na de geboorte te beginnen met lijfstraffen, bijvoorbeeld als reactie op een baby die in de neus van een volwassenen knijpt. Natuurlijk wel GEPASTE lijfstraffen, dus niet meteen helemaal de tering inslaan zoals sommige er weer gelijk van maken...
Hele erge goede tips voor als je je kind niet in de val wilt laten lopen van de linksche elite
[..]
Je wijsheid uit de bijbel halen lijkt me niet een goed plan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:54 schreef uncucked het volgende:
in de BIJBEL staat ook gewoon dat liefhebbende ouders hun kinderen de roede niet sparen.
Dat is het wel, maar dit over de roede (in feite staat er iets wat zowel als straf als stok te vertalen is) staat alleen in 1 bijbelboek, spreuken. Een heel moeilijk boek vol gezegdes, waarbij goed kijken naar de tijdsgeest en de zegswijze in die tijd zeer belangrijk is. De Nederlandse vertaling is meestal iets als "de stok van de vermaning". Geen letterlijke stok, dus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je wijsheid uit de bijbel halen lijkt me niet een goed plan.
Dat is anders. De islam hoort niet bij Europa. Ik ben niet per se gelovig, maar ik zie de BIJBEL zeker wel als fundament van de beschaving van het Avondland. Ben cultuurchristen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:00 schreef Puddington het volgende:
[..]
Je baseert je ratio dus op een 2000 jaar oud boek vol mythen dan op recente wetenschap. Oké. Overigens wel wrang dat die partij waar je zo'n fan bent altijd tekeer gaat tegen de Sharia maar zolang het op een ander godsdienstig boek gebaseerd is het allemaal Koosjer. Lekker hypocriet weer.
Dan kan ik je gerust stellen, ik leef helaas celibatair. Niet mijn keuze, maar Nederlandse vrouwen willen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen....Dus ja.quote:Opnieuw, ik hoop dat je eigenlijk nooit kinderen krijgt.
Ik denk dat we het verspreiden van leugens en onzin moeten gaan bestraffen met lijfstraffen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zitten zoveel drogredenen in dit stukje dat het bijna knap is.
1. Er zijn ook generaties grootgebracht met de slavernij
2. Er is nog nooit een linkse regering in Nederland geweest (iig niet sinds WO II)
3. Je hoort al sinds de middeleeuwen dat 'de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft'.
Next.
Ah je wilt dus gewoon de Sharia invoeren alleen dan met een ander naampje waarbij je nog wel bier mag drinken?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:18 schreef uncucked het volgende:
[..]
Dat is anders. De islam hoort niet bij Europa. Ik ben niet per se gelovig, maar ik zie de BIJBEL zeker wel als fundament van de beschaving van het Avondland. Ben cultuurchristen.
Wat dat inceldom wel niet met je kan doen.quote:Dan kan ik je gerust stellen, ik leef helaas celibatair. Niet mijn keuze, maar Nederlandse vrouwen willen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen....Dus ja.
Als ik genoeg geld gespaard heb kan ik misschien met een vrouw uit Rusland of Oekraine trouwen, maar dat duurt nog wel even.
Ah, vandaar je beperkte kennis van de bijbel. Wat er gewoon in de 4 (slechts 4 keer, in 1 boekje in de hele bijbel) keer dat er iets dergelijks staat bedoeld wordt is 'Wie zijn kind liefheeft, corrigeert hem als hij iets fout doet'. Nergens is dat een oproep tot slaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:18 schreef uncucked het volgende:
[..]
Dat is anders. De islam hoort niet bij Europa. Ik ben niet per se gelovig, maar ik zie de BIJBEL zeker wel als fundament van de beschaving van het Avondland. Ben cultuurchristen.
Incel gespot.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:18 schreef uncucked het volgende:
Dan kan ik je gerust stellen, ik leef helaas celibatair. Niet mijn keuze, maar Nederlandse vrouwen willen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen....Dus ja.
Als ik genoeg geld gespaard heb kan ik misschien met een vrouw uit Rusland of Oekraine trouwen, maar dat duurt nog wel even.
Dan is het te laat. Daarom moet je ook al vroeg beginnen, vanaf de basisschool. Dan leren ze wel respect te hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:22 schreef DoubleUU het volgende:
Wordt lastig in Nederland als er 6 Marokkanen voor je staan met stiletto's.
Alsof die kinderen geen vaders, moeders, neven en vooral nichten hebben..quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:30 schreef uncucked het volgende:
[..]
Dan is het te laat. Daarom moet je ook al vroeg beginnen, vanaf de basisschool. Dan leren ze wel respect te hebben.
Dan mag jij eerst uitleggen wat er zo fantastisch aan is. Ga je gang..quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:30 schreef Hexagon het volgende:
Maar al die cultuurchristenen van de FvD mogen mij wel eens gaan uitleggen waarom de islam in hun ogen zo erg is. Hun standpunten zouden namelijk rechtstreeks van de Iraansa Ayatollah's kunnen komen.
En als we kinderen slaan worden ze automatisch brave burgers, want gaat staat in de bijbel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:32 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, omdat vrouwen tegenwoordig alleen nog maar Marokkanen en andere allochtonen willen, moeten kinderen slaag krijgen.
Helemaal niets. Maar er zitten hier geen sharia aanhangers aan wie ik het kan vragen waarom het zo geweldig is dus dan maar aan degenen die er het meest op lijken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:35 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dan mag jij eerst uitleggen wat er zo fantastisch aan is. Ga je gang..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |