Het onbetrouwbaar zijn van Johnson is een aspect dat belicht wordt. Je gaat bepaalde aspecten behandelen, zonder dat het hele plaatje zichtbaar wordt. Door de bomen het bos niet meer zien. Ik vind dat een verontrustende ontwikkeling. En dit geldt eigenlijk voor alles waar we mee te maken hebben.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:04 schreef halfway het volgende:
Hoe wil je een beeld vormen van iemand die je niet kent buiten bronnen op internet dan?
Maar wie of wat is een expert? Dan zit je dus naar zo'n kerel te kijken die zelfverklaard VK deskundige is, maar wie of wat maakt hem dat? VK-kunde is niet een wetenschap. Hoe studeer je dat? Het mooiste voorbeeld is (PvdA adept, maar dat vertelden ze er vroeger niet bij) Maarten van Rossum, die ik nog nooit op een mening heb kunnen betrappen waar ik het mee eens ben, terwijl ik toch bijna tien jaar in de VS heb gewoond.quote:Op zondag 4 augustus 2019 07:52 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zijn opleidingen op het moment juist heel eeg gericht op zelf nadenken. Daarom zie je steeds minder cijfers voor toetsen en steeds meer cijfers voor verslagen. En dat begint al in groep 3 (al zijn het nog geen cijfers daar, maar in groep 3 maken ze tegenwoordig al 'werkstukken' over een zelf te kiezen onderwerp, bijvoorbeeld een dier, waarbij ze zelf alles uit boekjes en van internet moeten halen en dan presenteren) en dat wordt per klas meer, op de middelbare school is dat helemaal zo dat je veel verslagen hebt en weinig toetsen, heb ik gemerkt bij mijn zusje die net van het VWO af is. Je leert dus zeker wel meer zelf nadenken/onderzoeken ipv wat oplepelen uit boeken in toetsen.[quote]
Ja, er wordt veel gewerkt aan verslagen en zo. Ik zit in het (hoger) onderwijs, een technische studie, maar het niveau van het werk houdt niet over. Hier veel internationale studenten, en ik merk dat zij schrijftechnisch gezien behoorlijk ver onder het niveau van een nederlandse vwo student zitten. Het goed redeneren zit er ook nog niet echt ingeslepen.
[quote]En ja, ik denk trouwens dat het heel goed is dat veel experts tegenwoordig worden opgevoerd om hun mening te vertellen. Want dat is de enige manier om zelf een goede mening te vormen. Hoe zou jij anders willen dat mensen een mening vormen over iets politieks? Alleen droge feiten verkondigen zonder waardeoordeel? Dat kan soms (bij Johnson had het prima gekund, alleen al zijn leugens opnoemen was voldoende om iedereen het eens te laten zijn met de experts), maar is zeker niet altijd voldoende.
Nee, dat is een onjuiste opvatting volgens mij. Er is alleen wat gewonnen als hij er voor zorgt dat de Britten een goede brexit krijgen en ze daarna ook nog goed verder kunnen onderhandelen over de toekomstige relatie met de EU. Als Johnson ze een slechte brexit af levert en daarna ook nog eens, als onbetrouwbare gesprekspartner, niets goeds doet voor de toekomstige relatie met de EU, dan is er alleen maar veel verloren.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Meer to the point: is het wel zo belangrijk dat wij moeten vinden dat Boris Johnson onbetrouwbaar is? Als hij er voor kan zorgen dat de Britten een Brexit krijgen, dan is er volgens mij al heel wat gewonnen.
Bij de NOS steken ze dat inderdaad niet onder stoelen of banken, maar zo lang je weet dat ze daar zitten om de propagandakranen open te zetten, vind ik het eigenlijk wel prima. Het onderwijs, daar maak ik me meer zorgen over.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
Aan de andere kant is het natuurlijk ook de media. Ik weet niet wat jij van ze verwacht, maar die zijn echt een stuk opgeschoven van nieuwsvoorziening naar beïnvloeding. Bijvoorbeeld de NOS heeft helemaal geen interesse om een evenwichtig en eerlijk beeld te brengen, ze willen gewoon hun mening gemeengoed maken.
Natuurlijk gaan wij het daar niet over eens worden. Ik ben hartstikke rechts.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is een onjuiste opvatting volgens mij. Er is alleen wat gewonnen als hij er voor zorgt dat de Britten een goede brexit krijgen en ze daarna ook nog goed verder kunnen onderhandelen over de toekomstige relatie met de EU. Als Johnson ze een slechte brexit af levert en daarna ook nog eens, als onbetrouwbare gesprekspartner, niets goeds doet voor de toekomstige relatie met de EU, dan is er alleen maar veel verloren.
Ah, hier zit hem dus het punt. Jij deelt de mening van vrijwel alle experts niet en dus wil je ze niet horen. Ik heb buiten Trump werkelijk niemand, zelfs geen Brit, Johnson nog een goede kandidaat horen noemen. In het VK zijn ze het ook gewoon eens dat het een prutser is (hij won die 90.000 stemmen vooral op angst voor de Brexit Party, niet op eigen kwaliteiten). Moeten de media dan echt op zoek naar experts die volledig tegen de stroom in roeien? Ik denk niet dat het ze was gelukt een expert te vinden die enthousiast is over Johnson, in Nederland haalden ze zelfs Jort Kelder maar naar een praatprogramma omdat hij de enige is die Johnson wil steunen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar wie of wat is een expert? Dan zit je dus naar zo'n kerel te kijken die zelfverklaard VK deskundige is, maar wie of wat maakt hem dat? VK-kunde is niet een wetenschap. Hoe studeer je dat? Het mooiste voorbeeld is (PvdA adept, maar dat vertelden ze er vroeger niet bij) Maarten van Rossum, die ik nog nooit op een mening heb kunnen betrappen waar ik het mee eens ben, terwijl ik toch bijna tien jaar in de VS heb gewoond.
Ja, ik heb namelijk mijn hersenen, kan dus nadenken. Lijken me de juiste tools. En ik kan opiniestukken lezen van alle kanten.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan wij het daar niet over eens worden. Ik ben hartstikke rechts.
Maar on topic: hebben jij en ik de juiste tools in handen om zo objectief en zo effectief mogelijk over deze materie na te denken?
Vraag jij je - als wetenschapper nota bene - nou serieus af wat Maarten van Rossum deskundig maakt op het gebied van de VS? Je hecht geen waarde aan promoveren, of aan het ambt van hoogleraar?quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar wie of wat is een expert? Dan zit je dus naar zo'n kerel te kijken die zelfverklaard VK deskundige is, maar wie of wat maakt hem dat? VK-kunde is niet een wetenschap. Hoe studeer je dat? Het mooiste voorbeeld is (PvdA adept, maar dat vertelden ze er vroeger niet bij) Maarten van Rossum, die ik nog nooit op een mening heb kunnen betrappen waar ik het mee eens ben, terwijl ik toch bijna tien jaar in de VS heb gewoond.
Nee. Want ik weet dondersgoed wat voor een waarde zulke papiertjes hebben.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:47 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Vraag jij je - als wetenschapper nota bene - nou serieus af wat Maarten van Rossum deskundig maakt op het gebied van de VS? Je hecht geen waarde aan promoveren, of aan het ambt van hoogleraar?
Vind jij jezelf als wetenschapper wel deskundig op je eigen vakgebied? Zou je een vraag van een journalist willen beantwoorden als er iets over jouw vakgebied actueel is?quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Want ik weet dondersgoed wat voor een waarde zulke papiertjes hebben.
Hij zal best wel goed boekjes kunnen lezen, en over zaken na kunnen denken, maar observeren is niet zijn beste kant. Daarnaast is hij veel te veel een politiek dier. Hij is onze eigen Paul Krugman.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor een tools, kennis en kunde je nodig hebt om het huidige politieke landschap goed te begrijpen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik heb namelijk mijn hersenen, kan dus nadenken. Lijken me de juiste tools. En ik kan opiniestukken lezen van alle kanten.
Verder volg ik vooral de Nederlandse politiek gewoon live, door zeer veel kamerdebatten te volgen. Dan krijg je over alle Nederlandse onderwerpen in elk geval de mening van het hele politieke spectrum te horen.
Van Rossem heeft in de jaren 80 voorspeld dat het Reagan beleid de levensverwachting zou doen dalen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Want ik weet dondersgoed wat voor een waarde zulke papiertjes hebben.
Hij zal best wel goed boekjes kunnen lezen, en over zaken na kunnen denken, maar observeren is niet zijn beste kant. Daarnaast is hij veel te veel een politiek dier. Hij is onze eigen Paul Krugman.
Wat?quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:33 schreef Hoogslaper het volgende:
2. Je gaat zelf op onderzoek uit. Wie is deze racist? Oh, hij heet Jared Taylor. Even opzoeken wat deze meneer te zeggen heeft. Verrek, er staan interviews met hem op internet! Zullen we eens even naar kijken. Verrek, de man zegt verstandige dingen! Waarom wordt de man voor racist versleten?
Toch verwacht je kennelijk van mensen dat ze zich zelf goed in een onderwerp verdiepen, zodat ze daar zelf hun eigen mening over kunnen vormen. Als dat op één onderwerp (dat je zelf noemt) al niet haalbaar is, hoe kan de gemiddelde burger zich dan een oordeel vormen over alle maatschappelijke onderwerpen?quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:56 schreef Lyrebird het volgende:
Weet je, in de biomedische wereld zien we heel veel prachtige zaken, maar we hebben vaak geen flauw benul hoe zaken in elkaar steken. We hebben methodieken om iets te achterhalen, maar voordat je een compleet plaatje van een probleem hebt, ben je zo vier jaar verder.
Je manier van vragen stellen is sturend. De idioot is toch echt degene die wegkijkt. Geef mij een fragment waar Taylor racistische uitspraken doet. Kan je dat niet? Dan besteed ik verder geen aandacht aan je.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:04 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Wat?
Je bent tot de conclusie gekomen dat Taylor geen racist is? Of je vindt dat racistische uitspraken best verstandig kunnen zijn? Beide zouden tamelijk idiote conclusies zijn.
Ach. Mensen met een strafblad mogen dat ook. Dus de lat ligt niet erg hoog.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:55 schreef CarbonC het volgende:
Mensen met een IQ < 120 zouden sowieso geen politicus mogen worden.
Hersenen hebben wil niet zeggen dat je kunt nadenken.quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik heb namelijk mijn hersenen, kan dus nadenken. Lijken me de juiste tools. En ik kan opiniestukken lezen van alle kanten.
Verder volg ik vooral de Nederlandse politiek gewoon live, door zeer veel kamerdebatten te volgen. Dan krijg je over alle Nederlandse onderwerpen in elk geval de mening van het hele politieke spectrum te horen.
Natuurlijk denk ik kritisch na, maar om kritisch na te denken moet je je wel over een onderwerp laten voorlichten. Dus lees je diverse opiniestukken, diverse meningen van experts en dan kom je zelf tot een conclusie. Je kunt nou eenmaal niet overal een universitaire studie op doen zodat je zelf expert wordt.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:49 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Hersenen hebben wil niet zeggen dat je kunt nadenken.
Niet om rot te doen, maar uit jouw beschrijving haal ik met name dat je consumeert, of je daadwerkelijk kritisch kunt nadenken wordt niet duidelijk uit deze geciteerde tekst.
Zo natuurlijk is dat niet. Je kunt niet alle universitaire diploma's halen, of zelfs maar in alle wetenschapsgroepen, maar dan nog zouden universiteiten veel meer dan nu het geval is denkvaardigheid kunnen ontwikkelen in hun studenten.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk denk ik kritisch na, maar om kritisch na te denken moet je je wel over een onderwerp laten voorlichten. Dus lees je diverse opiniestukken, diverse meningen van experts en dan kom je zelf tot een conclusie. Je kunt nou eenmaal niet overal een universitaire studie op doen zodat je zelf expert wordt.
Maar da's gevaarlijk.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:57 schreef Smegma. het volgende:
[..]
maar dan nog zouden universiteiten veel meer dan nu het geval is denkvaardigheid kunnen ontwikkelen in hun studenten.
Tja, voor mij is dat wel natuurlijk.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:57 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Zo natuurlijk is dat niet. Je kunt niet alle universitaire diploma's halen, of zelfs maar in alle wetenschapsgroepen, maar dan nog zouden universiteiten veel meer dan nu het geval is denkvaardigheid kunnen ontwikkelen in hun studenten.
Conservatieven houden van Johnson: 'Alsof je met Ronaldo op straat loopt'quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, hier zit hem dus het punt. Jij deelt de mening van vrijwel alle experts niet en dus wil je ze niet horen. Ik heb buiten Trump werkelijk niemand, zelfs geen Brit, Johnson nog een goede kandidaat horen noemen. In het VK zijn ze het ook gewoon eens dat het een prutser is (hij won die 90.000 stemmen vooral op angst voor de Brexit Party, niet op eigen kwaliteiten). Moeten de media dan echt op zoek naar experts die volledig tegen de stroom in roeien? Ik denk niet dat het ze was gelukt een expert te vinden die enthousiast is over Johnson, in Nederland haalden ze zelfs Jort Kelder maar naar een praatprogramma omdat hij de enige is die Johnson wil steunen.
Ja, opmerkingen over een niet objectieve NOS laat ik altijd maar aan me voorbij gaan. Niet elke verslaggever zal volledig objectief zijn op elk omderwerp (zo valt me de hoeveelheid kritiek op de SGP altijd op), maar over het algemeen is de NOS redelijk objectief en wordt er zeker niet van bovenaf gestuurd. We mogen heel blij zijn met de NOS.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Conservatieven houden van Johnson: 'Alsof je met Ronaldo op straat loopt'
https://nos.nl/l/2292226
Dit soort artikelen tonen mijns inziens wel aan dat de NOS z'n best wel doet om zo gebalanceerd mogelijk te zijn. Dat experts niet bijster positief over hem zijn is ook logisch, over zijn blunders ten tijde van z'n periode als minister van buitenlandse zaken kan je al snel een boek volschrijven.
Nee, voel 'm niet. Zegt geen verstandige dingen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:33 schreef Hoogslaper het volgende:
Tsja, vaak wordt de media de schuld gegeven. Ikzelf ben meer van mening dat je zelf ook wel wat meer onderzoek mag doen, in plaats van iets voor zoete koek klakkeloos aan te nemen.
Voorbeeld:
De Correspondent komt met een artikel met de kop: "Thierry Baudet dineert vijf uur met racist"
Nu kun je twee dingen doen:
1. Oh, als het in het nieuws komt zal het wel zo zijn en ik besteed er verder geen aandacht aan. Pom-pom-die-pom. Helaas de modus operandi van veel Nederlanders.
2. Je gaat zelf op onderzoek uit. Wie is deze racist? Oh, hij heet Jared Taylor. Even opzoeken wat deze meneer te zeggen heeft. Verrek, er staan interviews met hem op internet! Zullen we eens even naar kijken. Verrek, de man zegt verstandige dingen! Waarom wordt de man voor racist versleten?
Voel je 'm?
Helaas wordt het zelf denken niet aangemoedigd. Niet in de media, niet op universiteiten. En waarom zou je ook? De meeste mensen vinden het wel prima, zolang ze de hypotheek kunnen betalen en savonds op de bank Netflix aan kunnen zwengelen.
Dat mag. Wie zegt er volgens jou verstandige dingen?quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, voel 'm niet. Zegt geen verstandige dingen.
Dit gemist?quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:29 schreef Klopkoek het volgende:
De objectieve NOS met artikelen over tentakels van Soros. Jaja
Ik heb dit ook heel lang gedacht. Maar de laatste tijd valt mij toch wel op dat ze wel heel makkelijk meegaan in 'witte mensen' en ander dom gedoe.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, opmerkingen over een niet objectieve NOS laat ik altijd maar aan me voorbij gaan. Niet elke verslaggever zal volledig objectief zijn op elk omderwerp (zo valt me de hoeveelheid kritiek op de SGP altijd op), maar over het algemeen is de NOS redelijk objectief en wordt er zeker niet van bovenaf gestuurd. We mogen heel blij zijn met de NOS.
De NOS lijkt in zulke dingen vooral de politiek te volgen en soms andere, grote, internationale media. Maar aan dingen als wit of blank erger ik me niet, dat beïnvloedt de inhoud helemaal niet.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook heel lang gedacht. Maar de laatste tijd valt mij toch wel op dat ze wel heel makkelijk meegaan in 'witte mensen' en ander dom gedoe.
Of dat komt omdat ik in het uiterste oosten woon en niks meekrijg van die typische randstedelijke onzindiscussies, het zou kunnen? Maar apart is het wel.
Dat is precies hoe je in 99% van de opleidingen verder komt, door op examens/tentamens te repeteren wat de zogenaamde experts zeggen. Je kan mooi een eigen theorie bedenken maar dat wordt gewoon fout gerekend.quote:Op zondag 4 augustus 2019 07:11 schreef Lyrebird het volgende:
Is dit het beste van wat wij van onze (hoger opgeleide) burgers mogen verwachten? Dat zij de boodschap van de experts oppeuzelen?
Klopt, zie de diverse 'Bolsonaro pakt de corrupte linksen' artikelenquote:Op zondag 4 augustus 2019 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
De NOS lijkt in zulke dingen vooral de politiek te volgen en soms andere, grote, internationale media. Maar aan dingen als wit of blank erger ik me niet, dat beïnvloedt de inhoud helemaal niet.
Dit is precies een bewijs van de objectiviteit van de NOS: volgens rechts is de NOS te links, volgens links is ze te rechts. En dus doen ze het eigenlijk wel prima.quote:Op maandag 5 augustus 2019 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Klopt, zie de diverse 'Bolsonaro pakt de corrupte linksen' artikelen
Bolsonaro is echter zelf tien keer zo corruptquote:Op maandag 5 augustus 2019 07:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is precies een bewijs van de objectiviteit van de NOS: volgens rechts is de NOS te links, volgens links is ze te rechts. En dus doen ze het eigenlijk wel prima.
Ik kan jouw vermeende artikel trouwens niet vinden en heb het nooit gelezen, ik lees alleen (terecht) vrij negatieve artikelen over Bolsanero op nos.nl.quote:Op maandag 5 augustus 2019 09:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bolsonaro is echter zelf tien keer zo corrupt
Hoe wordt je VK-kundige?quote:Op zondag 4 augustus 2019 08:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook het probleem van deze tijd. Misschien wel het allergrootste probleem. Er wordt eerder te kritisch gedacht dan te weinig kritisch. Men blijft net zo lang experts zoeken tot ze er 1 gevonden hebben die hun eigen mening deelt. Luisteren naar mensen die het duidelijk beter weten is er niet meer bij, dan is het altijd: "kijk eens door wie die betaald worden", "het is een complot van de media", "die zit in de zak van het grootbedrijf", "hij/zij roept dat alleen om de subsidie veilig te stellen", "die zit in het complot om bijvoorbeeld europa om te volken" of gewoon "dat is een links/rechts gekkie".quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Voor de rest is het natuurlijk super hot om experts in twijfel te trekken in de 21ste eeuw. We kunnen immers allemaal informatie op het internet vinden die beter bij onze eigen mening past. Maakt niet uit of het nou "experts" uit de politiek of (medische) wetenschap zijn. Als we liever een alternatieve mening aanhangen dan kan dat gewoon.
Spijker, kop.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Voor de rest is het natuurlijk super hot om experts in twijfel te trekken in de 21ste eeuw. We kunnen immers allemaal informatie op het internet vinden die beter bij onze eigen mening past. Maakt niet uit of het nou "experts" uit de politiek of (medische) wetenschap zijn. Als we liever een alternatieve mening aanhangen dan kan dat gewoon.
Ik vraag me af of dat wel voldoende is. Net zoals die arts die niet snapt wat er precies (precies!) mis is met een patient, is die deskundige van jou die blogjes volgt, kranten leest en op de universiteit een cursus over een bepaald land heeft gevolgd, geen deskundige. Ja, deze deskundige zal meer over een land weten dan Mien of Klaas op de hoek, maar om zo'n persoon dan te aan te wijzen als expert, ik vind het wat kolderiek overkomen.quote:Wat dacht je van het studeren van Britse geschiedenis, politicologie of Engelse taal en cultuur en het actief volgen van de Britse politiek voor langere tijd? Tuurlijk is het geen exacte wetenschap en blijft het altijd voor een groot deel het interpreteren van acties en uitspraken door ze te plaatsen in de historische en culturele context.
Dat komt zeker wel voor, dat is zelfs de basis onder een heleboel vakken. De meeste vakken moet je namelijk vooral verslagen maken, met bronverwijzingen. Kom je met onzinbronnen, krijg je echt geen voldoende.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar om even terug te komen op de OP... Waar het mij om draait is dat de kennis en kunde om zin van onzin te onderscheiden niet voorkomen in het curriculum van een havo of vwo. Of op de meeste universiteiten. Is dat wel zo verstandig in 2019?
Kijk, jij bent dus precies zo'n persoon die blijkbaar alle experts altijd in twijfel trekt omdat je het zelf denkt beter te weten. Het grote probleem van deze tijd. Men denkt dat men van alles verstand heeft.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Spijker, kop.
Als je wel eens bij een dokter bent geweest, dan weet je dat die drie van de vier keer ook maar wat blaten. Of het moet om een hoestje of hoofdpijn gaan. Vaak doet men maar wat. Ik heb ze daar wel eens mee geconfronteerd, en het antwoord is dat een dokter geen wetenschapper is.
Het menselijk lichaam zit daar namelijk veel te complex voor in elkaar.
Kan ik me in vinden.
[..]
Ik vraag me af of dat wel voldoende is. Net zoals die arts die niet snapt wat er precies (precies!) mis is met een patient, is die deskundige van jou die blogjes volgt, kranten leest en op de universiteit een cursus over een bepaald land heeft gevolgd, geen deskundige. Ja, deze deskundige zal meer over een land weten dan Mien of Klaas op de hoek, maar om zo'n persoon dan te aan te wijzen als expert, ik vind het wat kolderiek overkomen.
Maar om even terug te komen op de OP... Waar het mij om draait is dat de kennis en kunde om zin van onzin te onderscheiden niet voorkomen in het curriculum van een havo of vwo. Of op de meeste universiteiten. Is dat wel zo verstandig in 2019?
Edit: er zijn mensen die aangeven dat dit met de toename van het aantal verslagen wel degelijk verbeterd is. Zit wat in. Maar ik mis daar nog wel het een en ander aan niveau.
Nee, dat is niet voldoende.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat komt zeker wel voor, dat is zelfs de basis onder een heleboel vakken. De meeste vakken moet je namelijk vooral verslagen maken, met bronverwijzingen. Kom je met onzinbronnen, krijg je echt geen voldoende.
Docenten controleren de bron zelden, die kijken alleen òf er een bron staat. Vaak genoeg een lulverhaal getikt op basis van wat opperervlakkige kennis en mijn grote duim en daarna de bronnen die onderaan een wiki artikel stonden eronder geplakt. Nooit opmerkingen over gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De meeste vakken moet je namelijk vooral verslagen maken, met bronverwijzingen. Kom je met onzinbronnen, krijg je echt geen voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |