Niks janktopic. Het is een uitstekend verwoorde OP.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Een nieuwe dag, een nieuw links/rechts janktopic.
Zo vermoeiend ondertussen.
Climate change. Er groeit daar niks meer. En dat is Bron oorzaak één van het vluchtelingen probleem.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:24 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waar vlucht iedereen dan voor
Die mensen hebben op een dag gewoon niet zoveel omhanden denk ik. Vaak inderdaad heel boos en zoekende naar een zondebok om hun frustraties op te kunnen botvieren. Als dan blijkt dat in zo'n topic dat stokpaardje niet meer te berijden valt gaan ze op naar het volgende topic waar zaken als afkomst/pigment/geaardheid nog wel relevant zijn. Ieder z'n ding natuurlijk, ergens is het ook wel meelijwekkend.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 13:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, nog steeds dezelfde figuren die dat doen dus. En als daarop wordt gewezen dan is het 'ah ja ik kan niet altijd gelijk hebben' en bloedt het topic opeens bijzonder snel dood. Sommige zaken veranderen nooit blijkbaar
Raar dit. Als ik dat zou hebben gedaan, zou er toch een slotje op zitten, of niet dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zat jij al je rechter wijsvinger op te poetsen (of ben je links? Haha pun) om dit topic van een fris met vers kogellagervet ingesmeerd slotje te voorzien, gepaard gaande met de standaard dooddoener 'hierzijnaltopicsoverburp...' terwijl je grinnikend 'gna gna' roepend nog een slok verschaald bier achterover hoekt?
Extreme gedachtes? Dus het hypocriete gedrag aantonen is een extreme gedachte? Dit is toch echt wat speelt in deze samenleving, ik verzin het niet. En wat doe jij dan tegen de islam? Want kritiek geven doe je in ieder geval niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Wat ik doe tegen de islam is voor een andere plek. Als ik op jou en je kompanen reageer, doe ik dat omdat je 'oplossing' en probleembeschrijving compleet uit de bocht vliegen. Natuurlijk ga ik niet op die plek de islam aan- of afvallen. Dan lijkt het alsof ik het met jouw extreme gedachtes eens ben.
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Een nieuwe dag, een nieuw links/rechts janktopic.
Zo vermoeiend ondertussen.
En ik maar denken dat er oorlog wasquote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Climate change. Er groeit daar niks meer. En dat is Bron oorzaak één van het vluchtelingen probleem.
Jij verzint het niet, dit speelt? Kom op zeg. Bejaarden kunnen niet meer de straat op zonder beroofd te wordenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Extreme gedachtes? Dus het hypocriete gedrag aantonen is een extreme gedachte? Dit is toch echt wat speelt in deze samenleving, ik verzin het niet. En wat doe jij dan tegen de islam? Want kritiek geven doe je in ieder geval niet.
Die oorlog was er bijvoorbeeld in Syrië omdat mensen te dicht op elkaars lip zaten en steeds meer ruzie kregenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:43 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En ik maar denken dat er oorlog was
Dan moeten ze vooral naar een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld gaanquote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Die oorlog was er bijvoorbeeld in Syrië omdat mensen te dicht op elkaars lip zaten en steeds meer ruzie kregen
Dat gebeurde omdat de steden de jaren voor de burgeroorlog steeds voller liepen met mensen van het platteland
Die verlieten het platteland omdat oogst op oogst mislukte en de stad de enige mogelijkheid was om te kunnen overleven
De oogsten mislukten door de klimaatsverandering
Ze is een beetje scheelquote:
Heel het wereldbeeld van TS door de war!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jij verzint het niet, dit speelt? Kom op zeg. Bejaarden kunnen niet meer de straat op zonder beroofd te worden
==========================================
DISCLAIMER: Door het volgende stuk geef ik niet aan dat ik het met TS eens ben!
Ik ben tegen elke vorm van georganiseerde religie, en zeker als ze hun mensen onderdrukken. Dus ik ben zeker tegen de islam. Hier maak ik geen geheim van (heck, staat zelfs in mijn sig). Als de islam (en de andere religies) vandaag verboden worden, doe ik een dansje.
Nice.quote:
Nee. Dat is prijsneuken.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Climate change. Er groeit daar niks meer. En dat is Bron oorzaak één van het vluchtelingen probleem.
Toch kan ik me voorstellen dat je met het oog op woedende fakkel en hooivork reacties knarsetandend gedacht hebt laat ik dit maar gewoon openlaten. Gevolgd door een slok verschaald bier natuurlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:31 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Raar dit. Als ik dat zou hebben gedaan, zou er toch een slotje op zitten, of niet dan?
Gratis geld.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:24 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waar vlucht iedereen dan voor
Nou, als jij je hart kunt verwarmen aan die gedachte dan moet je dat lekker doen hé.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toch kan ik me voorstellen dat je met het oog op woedende fakkel en hooivork reacties knarsetandend gedacht hebt laat ik dit maar gewoon openlaten. Gevolgd door een slok verschaald bier natuurlijk.
Oh nee! Openbare profielen worden ergens op internet geplaatst! DAT DAT KAN IN NL!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 13:13 schreef Dven het volgende:
Genant ook wel om mensen die op een ander platform actief zijn hier breed uit te meten, te beledigen en nog even lekker groot hun foto's te plaatsen.
Ga dan lekker tegen dat mokkel op twitter zelf kankeren, denk ik dan.
Nieuwe beste post van dit topicquote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een linkser en een moslim gaan samen naar het zwembad. De moslim wil van de hoge duikplank een lekkere duik maken. De linkser roept in paniek NEEEEE! en rent het grasveld op om van iedereen luchtbedden af te pakken, en deze massaal in het water te gooien zodat de moslim zich niet bezeert.
Maar ik kan goed zwemmen hoor! In Aleppo ook gedaan! Roept de moslim als reactie. NEEEEE! roept de linkser, je moet voorzichtig zijn n beschermd worden! Anders doe je je misschien pijn en dan heeft Nederland niet goed voor je gezorgd en heb ik gefaald.
De moslim springt toch met een fraaie duik het water in. NEEEEE! klinkt het weer van linkse zijde, en de linkser rent naar de badmeester, die hij uitscheldt ZIEJEDATDANNIETLUL en hardhandig omduwt om de reddingsboei te pakken, en deze onhandig in het water te gooien. De reddingsboei mist de moslim op meters, maar raakt wel een oudere man op zijn hoofd die de rugslag aan het doen was. De man moet met bloedend hoofd uit het water getrokken worden.
De moslim die van dit alles niets heeft meegekregen, zwemt ondertussen soepeltjes door en duikt even onder. In paniek roept de linkser weer NEEEEE! Hij verdrinkt! Tegen iedereen op het grasveld die verbaasd omkijken. Vervolgens trekt de linkser een sprintje, springt zo ver hij kan en doet een bommetje. Bovenop een groepje spelende kinderen. Die vervolgens gewond raken en met de ambulance afgevoerd moeten worden naar de IC.
De moslim besluit rustig te gaan liggen op het grasveld, inderhaast gevolgd door de linkser die vraagt of alles wel goed met hem is. De moslim reageert verbaast maar merkt wel op dat er nergens meer een luchtbed ligt, een oude man gereanimeerd wordt en dat er een ambulance met loeiende sirene binnen rijdt.
Ach maakt niet uit, zegt de verbaasd om zich heen kijkende linkser, dit is Nederland. Wij zijn rijk. Die mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen. Maar is echt alles goed met jou?
Je bedoelt dat je een te korte aandachtsspanne hebt voor teksten van meer dan 1 alinea.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
Verder die aids-OP niet gelezen want te lang.
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Als WOII vandaag de dag was, was dit de reactie van De Linkschen:quote:Op donderdag 1 augustus 2019 13:48 schreef sp3c het volgende:
mijn oma had vooral moeite met de moffen
Die 'hongersnood' van Do they know its Christmas time at all was ook in Ethiopie....quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, zo is Ethiopië ook vergeven van bomen en hebben ze er in een dag 355 miljoen bijgeplaatst.
Maar ze hebben daar geen eten hoor!
tegenwoordig zou rechtsch keihard False Flag roepen en stampenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als WOII vandaag de dag was, was dit de reactie van De Linkschen:
[ afbeelding ]
quote:
Of we laten de moslims hun gang gaan. En dan rekenen die wel met ze af:quote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kunnen we achterlijk links niet gewoon bij wet verbieden ofzo?
Spijker-kop.quote:Kent u de Wet van Poe? Die stelt dat het onmogelijk is om een parodie te maken van extreme denkbeelden die zó absurd is dat niemand het voor waarachtig kan aanzien. De geestelijke vader ervan, Nathan Poe, bedacht de wet in onlinediscussies met creationisten. Zonder gebruik van smileys of andere expliciete waarschuwingen, zo ondervond hij, was het onmogelijk om creationisten te parodiëren zonder dat iemand hem ernstig nam.
Die Wet van Poe sloeg opnieuw toe toen ik vorige week het idee opvatte om een satirische column over de Zwarte Cross-heisa te schrijven. Niet alleen namen talloze lezers mijn stuk bloedernstig, maar ook op de NRC-redactie zaaide het verwarring. De stortvloed aan boze reacties werd zo omvangrijk dat de krant zich genoodzaakt voelde om ijlings het woord ‘satire’ boven de webversie te zetten, in vette rode letters. Een hooggeleerde professor van de Universiteit van Tilburg schreef een ziedende e-mail aan het adres van de rector van mijn universiteit, waarin hij mijn stuk kapittelde als een ‘flagrante schending’ van de Nederlandse grondwet, omdat ik me volgens hem aan anti-blank racisme had bezondigd.
Omdat ik vorige week geen woord meende van wat ik schreef, lijkt een kleine nabeschouwing wel op zijn plaats. Waarom koos ik ervoor om de draak te steken met de activisten die Zwarte Cross aanvielen? Omdat ik denk dat humor soms effectiever werkt dan bozige kritiek. Satire dwingt je als lezer om zelf de scheidslijn te trekken: tot wanneer blijft een betoog geloofwaardig, en vanaf welk punt wordt het echt te gek? Ik heb getracht om mijn stuk zo op te bouwen dat de absurditeit in crescendo aanzwol. Eerst leek het betoog nog min of meer plausibel, maar gaandeweg ontspoorde het compleet. Onder de mensen die erin stonken bevonden zich niet alleen boze rechtse lezers, maar ook instemmende linkse lezers, die vonden dat mijn column spijkers met koppen sloeg. En ook veel mensen die twijfelden, zoals de schrijver Arjen Van Veelen: „Ik gok en bid dat dit superieure satire is. Maar juist die onzekerheid legt iets bloot over de tijd.”
Ik begrijp Van Veelens twijfel. In academische en activistische kringen is de laatste tijd een vorm van extreem zwart-witdenken ontstaan (bekend als ‘intersectionaliteit’) dat bij wijlen zo’n absurde vormen aanneemt dat je je afvraagt of die lui je voor de gek houden. Het concept ‘cultureel racisme’ bijvoorbeeld, dat kritiek op andere culturen als een vorm van racisme opvat, is echt in academische cenakels bedacht. Over ‘witte fragiliteit’ worden vandaag bloedserieuze papers geschreven. En de antropoloog Martijn de Koning heeft écht getwitterd dat de humoristische ‘bedoelingen’ van Zwarte Cross er niet toe doen. Dus waarom niet er een klein schepje bovenop doen, en dan nog eentje, en dan nog eentje, tot wanneer alles onder zijn eigen gewicht bezwijkt?
Dat realiteit en parodie hier een nek-aan-nekrace voeren, bleek ook uit een opiniestuk in de Volkskrant van een zekere Jill Mathon, dat ná mijn column verscheen. Mathon (zelf hagelwit) gebruikt daarin precies hetzelfde intersectionele argument als ik in mijn column, maar dan zonder een spier te vertrekken. Met het christendom mag je wel spotten, volgens haar, maar met de islam niet, want „katholieken en protestanten vormen geen minderheid in ons land”. Maar hoe ver zijn activisten als Mathon bereid om mee te stappen in die logica? Is lachen met Scientology dan nog honderd keer erger dan lachen met de islam, gezien die nog honderd keer minder talrijk zijn? Of gaat het toch vooral om huidskleur? Maar wat dan met christelijke Afrikanen? Wat zouden zij vinden van een bordje als ‘Zwarte Cross slechtste event sinds de kruisiging van Jezus Christus’, waar Mathon helemaal geen probleem in ziet? Moeten we alle grappen voortaan op een intersectioneel weegschaaltje afwegen, waarbij we groepen meer ontzien naarmate ze een hogere slachtofferscore hebben? En hoe neerbuigend is het eigenlijk om moslims als teergevoelige sneeuwvlokjes te behandelen die gaan smelten van onschuldige woordgrapjes?
In alle ernst nu: de activisten die moord en brand schrijven bij de bordjes van Zwarte Cross, maken zichzelf niet alleen onsterfelijk belachelijk, ze brengen ook de strijd tegen racisme (dat nog steeds echt bestaat) in diskrediet. Dat geldt in het bijzonder voor activisten die zelf hagelwit zijn, maar zich geroepen voelen om plaatsvervangend gekwetst te doen. Dergelijke „humorloze engerds”, zoals Özcan Akyol ze noemde, kun je beter bespotten dan ernstig nemen.
Je bent een echte vriendquote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:31 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nou, als jij je hart kunt verwarmen aan die gedachte dan moet je dat lekker doen hé.
Mooi dat je begint over bangmakerij, één van de linkse trucjes.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:22 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Jij bent juist degene die niet echt van de feiten bent vriend. De wereld wordt juist steeds veiliger, ook Nederland. Echt bangmakerij dit, je laat jezelf ook bangmaken. Nogmaals: cultivatietheorie van Gerbner.
Zie mijn reactie hierboven, ik blijf geen bronnen aanleveren, op google kun je er ontelbare vinden. Dit speelt stukken erger dan het zogenaamde rechtse gevaar waar linkse politici, linkse media en linkse aanhangers dagelijks mee weglopen, maar toch brullen ze alsof het rechtse gevaar 100x zwaarder aanwezig is dan de allochtonen ellende.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jij verzint het niet, dit speelt? Kom op zeg. Bejaarden kunnen niet meer de straat op zonder beroofd te worden
DISCLAIMER: Door het volgende stuk geef ik niet aan dat ik het met TS eens ben!
Ik ben tegen elke vorm van georganiseerde religie, en zeker als ze hun mensen onderdrukken. Dus ik ben zeker tegen de islam. Hier maak ik geen geheim van (heck, staat zelfs in mijn sig). Als de islam (en de andere religies) vandaag verboden worden, doe ik een dansje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |