Bron.quote:Verbijsterend en respectloos. Dat zegt een betrokken agent over de mensen die maandagavond onder het lint door kropen om ‘een goed plekje’ te bemachtigen bij een dodelijk verkeersongeval in Uden. Daar kwam 28-jarige motorrijder uit Veghel om het leven, nadat hij tegen de vangrail aan reed.
De man uit Veghel kwam daardoor ten val. Hij overleed ter plekke. Hulp van de toegesnelde hulpdiensten, onder meer een traumahelikopter, mocht niet meer baten. De Veghelaar bezweek aan zijn verwondingen.
Politieagente Stephanie Coenen komt vanmiddag terug op het incident. ,,Afgelopen week kregen mijn collega’s en ik de melding waarvan je direct voelt dat het foute boel is”, schrijft ze op sociale media. ,,Ter plaatse zagen wij dat het slachtoffer werd gereanimeerd door omstanders en ambulancemedewerkers. We hoorden al snel dat de traumahelikopter ook kwam.”
‘Wat bezielt jullie?’
Direct zetten Coenen en haar collega's de weg aan allebei de kanten af, om te zorgen voor een veilige werkruimte voor de hulpverleners. Wat ze vervolgens zag vond ze ‘verbijsterend en respectloos’. ,,Mensen die met kinderen aan kwamen rennen en onder het lint door kwamen om vervolgens een ‘goed’ plekje op de vangrail uit te zoeken. Wat bezielt jullie?”, vraagt ze zich af. ,,Verderop ligt iemand te vechten voor zijn leven.”
De mensen werden weggestuurd. ,,Wij spannen dit lint niet voor niks over de gehele weg. Ongelooflijk. Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
,,Wij begrijpen dat het vervelend is als wij iets afzetten met lint, maar dit gebeurt altijd met een reden. Stel je eens voor dat het om één van jouw familieleden of vrienden gaat. Dan zou je toch ook willen dat alle hulpverleners zich daarop kunnen richten?”
Dit dus!quote:
Dit.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet dat er niet meteen flinke boetes uitgeschreven zijn. Meteen korte metten mee maken.
Dit ja, kan je toch niet accepteren ditquote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet dat er niet meteen flinke boetes uitgeschreven zijn. Meteen korte metten mee maken.
waarschijnlijk waren er andere prioriteiten op dat moment.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit ja, kan je toch niet accepteren dit
Komen kijken of onder het lint door gaan om van dichtbij te loeren?quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik was ook wel komen kijken hoor, zit gewoon in de mens om graag de ramptoerist uit te hangen.
Als hier een trauma helikopter land dan rukt ook heel het dorp uit, geef ze eens ongelijk.
Is veel spannender dan op Netflix.
Compleet door het lint gaan natuurlijk, dicht op de actie!quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:12 schreef maily het volgende:
[..]
Komen kijken of onder het lint door gaan om van dichtbij te loeren?
Er staan altijd een paar agenten omstanders weg te sturen als ze dat kunnen dan kan er ook gelijk geschreven worden. Als zo'n agent nu gelijk 1000 euro boete geeft dan zijn zulke dingen zo over.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:08 schreef bechirti het volgende:
[..]
waarschijnlijk waren er andere prioriteiten op dat moment.
Wat is erger, dit een ander expliciet gunnen of niet het besef hebben dat je er met je fietsen nu toch echt ff niet langs kunt?quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
quote:Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
Ok..om mij niet te verlagen tot hun niveau hou ik het bij neerknuppelen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat is erger, dit een ander expliciet gunnen of niet het besef hebben dat je er met je fietsen nu toch echt ff niet langs kunt?
[..]
Dat hij ter plekke overleed betekent niet dat hij dat direct deed. En iemand die dood is verdwijnt ook niet vanzelf het mortuarium in.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:29 schreef john2406 het volgende:
Was die al dood, wat denken de hulpdiensten dan nog te kunnen uitrichten?
Yup.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit gebeurt overal helaas. LiveLeak bewijst hoe wijdverbreid dit fenomeen is. Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
Dit ja. Blijkbaar verwacht de politie dat tokkies plotseling een geweten groeien als ze op hun gedrag gewezen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:46 schreef HSG het volgende:
De mensen werden weggestuurd. ,,Wij spannen dit lint niet voor niks over de gehele weg. Ongelooflijk. Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
Stukje terug fietsen dan maar.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........
Bron: Udens nieuws : [ afbeelding ]
En posteer je een agent die mensen tegenhoudt en terugstuurt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Stukje terug fietsen dan maar.
Dan wacht je maar. Of je fietst om.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En posteer je een agent die mensen tegenhoudt en terugstuurt.
Ik zou zelf ook zeggen, doeoeoegh, ik wil naar huis.
Jouw ongeluk (nofi) gaat niet mijn probleem worden
NB: Dat stukkie is een godvergeten eind om via een ander viaduct de snelweg (A50) over te kunnen steken.
Ja zo'n dode denkt bij zichzelf, ik ga me doodrijden, lekker Vallon plagen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: Dat stukkie is een godvergeten eind om via een ander viaduct de snelweg (A50) over te kunnen steken.
Inderdaad, en hele hoge boetes. Ik word gewoon agressief als ik dit lees. Ik zou wel eens willen weten wat voor mensen dit zijn..quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Als je tot zoiets bereid bent, dan vraag ik me af wat die mensen nog meer doen. Omaatjes hoeken om voor te kruipen in de rij ofzo...quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit ja. Blijkbaar verwacht de politie dat tokkies plotseling een geweten groeien als ze op hun gedrag gewezen worden.
Waarschijnlijk eerder "ff lekker revven, heerlijk die takkeherrie die ik anderen aandoe. Daar doe je het toch voor! "quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja zo'n dode denkt bij zichzelf, ik ga me doodrijden, lekker Vallon plagen.
Yup.... krij zelf ook motor en het is zijn eigen stupide fout dat hij zich in die situatie heeft gebracht.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja zo'n dode denkt bij zichzelf, ik ga me doodrijden, lekker Vallon plagen.
En wat ik zei.... posteer dan een agent.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan wacht je maar. Of je fietst om.
En meer smaken zijn er niet, je past je maar aan.
Het kan ook iets zijn wat op de weg lag wat hem in de vangrail doet belanden. En met redelijke snelheid is een vangrail een kaasschaaf. Of een guillotine.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yup.... krij zelf ook motor en het is zijn eigen stupide fout dat hij zich in die situatie heeft gebracht.
Laat de rest van de kritiek maar neerdalen in het ravijn.
Jij was erbij toen het gebeurde?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yup.... krij zelf ook motor en het is zijn eigen stupide fout dat hij zich in die situatie heeft gebracht.
Laat de rest van de kritiek maar neerdalen in het ravijn.
En dan nog moet je dat als motorrijder zien. De enige veiligheid en excuus als het fout gaat ben je zelf, zeker op die lekker highside bochtenplek.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:33 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het kan ook iets zijn wat op de weg lag wat hem in de vangrail doet belanden. En met redelijke snelheid is een vangrail een kaasschaaf. Of een guillotine.
Ken de plek.quote:
Als er een lint hangt betekent het dat je er niet door mag. Daarmee zou alle twijfel of onduidelijkheid weg moeten zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wat ik zei.... posteer dan een agent.
Wanneer ik een lint zie, wacht ik ook even en wanneer dat onduidelijk is waarom en ik moet opschieten..... ja kruip ik ook weg.
Ja en het is schier onmogelijk dat hij daar door toedoen van een ander onderuit ging. Onmogelijk.quote:
Ik ben het eens dat als je gaat motorrijden dat je bewust een risico neemt. Ik heb ook motor gereden in het verleden, en ik zou nooit kunnen zeggen dat het zeker weten aan de rijder lag. Er zijn altijd onvoorziene situaties waar je soms instinctief op moet reageren. Vaak gaat het goed, niet altijd.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan nog moet je dat als motorrijder zien. De enige veiligheid en excuus als het fout gaat ben je zelf, zeker op die lekker highside bochtenplek.
Maar goed, niet leuk voor nabestaanden die hopelijk weten weg te blijven van mijn "kritische" beschouwing. Sws moet je geen fora/tw/fb etc. gaan lezen wanneer je bent aangedaan.
Politielint is heel onduidelijk hoor. Er staat enkel groot niet betreden op. Snap dat het lastig is die woorden te begrijpen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als er een lint hangt betekent het dat je er niet door mag. Daarmee zou alle twijfel of onduidelijkheid weg moeten zijn.
Waarna het volk zich in alle onduidelijkheid verspreid...... maar goed. Dat fietspad gaat langs het ongeluk en als je dan het FF afzet terwijl de chopper landt, snap ik dat nog.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als er een lint hangt betekent het dat je er niet door mag. Daarmee zou alle twijfel of onduidelijkheid weg moeten zijn.
Uiteraard gebeurt dit overal, echter, in Nederland wil men direct de weg afsluiten waardoor mensen niks meer te doen hebben en maar eens gaan kijken wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:35 schreef leolinedance het volgende:
Gebeurt dit niet in het buitenland?
Ok ik dacht dat de OP suggereerde dat het iets typisch Nederlands is.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard gebeurt dit overal, echter, in Nederland wil men direct de weg afsluiten waardoor mensen niks meer te doen hebben en maar eens gaan kijken wat er aan de hand is.
Een vrachtauto voor mij reed eens een oversteker aan op de snelweg (hier in Mexico heb je regelmatig mensen die de snelweg te voet oversteken). Toen ben ik ook even gestopt om poolshoogte te nemen.
Het probleem is wel dat als je de weg afsluit je daarna niet moet gaan klagen dat mensen massaal komen kijken.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het doel van dit nieuwsitem is aangeven dat er dus mensen zijn die onder politielint doorkruipen om ramptoerist te spelen. Heb je de OP wel gelezen?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarna het volk zich in alle onduidelijkheid verspreid...... maar goed. Dat fietspad gaat langs het ongeluk en als je dan het FF afzet terwijl de chopper landt, snap ik dat nog.
Kan nl. een situatie zijn geweest die ik vanaf hier niet kan beoordelen en dan hebben jullie allemaal gelijk. Zo ja... wat is dan het doel van het NWS item..... hopelijk niet ten doel om mee te huilen.
Dus zodra de heli is geland kan ik, terwijl het lijk van jouw moeder in een heli wordt gehesen, op het aanliggende fietspad gewoon mijn weg vervolgen? Bijzonder.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarna het volk zich in alle onduidelijkheid verspreid...... maar goed. Dat fietspad gaat langs het ongeluk en als je dan het FF afzet terwijl de chopper landt, snap ik dat nog.
Kan nl. een situatie zijn geweest die ik vanaf hier niet kan beoordelen en dan hebben jullie allemaal gelijk. Zo ja... wat is dan het doel van het NWS item..... hopelijk niet ten doel om mee te huilen.
Daarvoor moeten ze onder het lint door. Dat is wel een probleem.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat als je de weg afsluit je daarna niet moet gaan klagen dat mensen massaal komen kijken.
Er is een verschil tussen buiten het lint staan kijken en eronderdoor kruipen om maar zo dichtbij mogelijk te komen, he.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat als je de weg afsluit je daarna niet moet gaan klagen dat mensen massaal komen kijken.
Mensen zijn van nature nieuwsgierig, dit is daarom een vrij logische reactie. Hou je een rijbaan open dan blijft iedereen in de auto en vervolgd gewoon zijn weg.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen buiten het lint staan kijken en eronderdoor kruipen om maar zo dichtbij mogelijk te komen, he.
Dat doet men inderdaad alleen in NL.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen buiten het lint staan kijken en eronderdoor kruipen om maar zo dichtbij mogelijk te komen, he.
Ja kijk maar eens op bestgore. Alleen maar NL.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat doet men inderdaad alleen in NL.
Ja, zoiets als een kijkersfile bestaat gelukkig niet.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mensen zijn van nature nieuwsgierig, dit is daarom een vrij logische reactie. Hou je een rijbaan open dan blijft iedereen in de auto en vervolgd gewoon zijn weg.
Ik zou denken dat Zuid-Korea en Japan wellicht de enige landen zijn waar men het niet doet.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat doet men inderdaad alleen in NL.
Wanneer je fatsoenlijk motor rijdt, ben je imo vooral primair zelf verantwoordelijk voor je veiligheidquote:Op woensdag 31 juli 2019 18:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja en het is schier onmogelijk dat hij daar door toedoen van een ander onderuit ging. Onmogelijk.
En al was het wel zijn eigen schuld, dan nog doet zo'n persoon dat niet om jou te pesten he. Heb eens wat empathie man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On topic... kan je je afvragen waarom de politie zonder toezicht het lint ophing en mensen dus "radeloos" zelf hun weg lieten nemen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Noord-Korea wellicht ook niet.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou denken dat Zuid-Korea en Japan wellicht de enige landen zijn waar men het niet doet.
Ook niet voor ambulancemedewerkers, brandweermensen, wegwerkers ....quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:47 schreef J.Caesar het volgende:
Er is toch 0,0 respect voor die agenten tegenwoordig. Dat ga je niet binnen een korte tijd terug krijgen.
Als diegene eerste hulp moet verlenen dan maakt het jou niet uit dat ie je aangaapt? Bijzonder.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:49 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Noord-Korea wellicht ook niet.
Foei foei je kruipt onder een lint door.
Zou mij wat interesseren of iemand me staat aan te gapen als ik lig te vechten voor m'n leven. Heb dan wel wat anders aan m'n hoofd.
Ach die paar minuten dat je kwijt bent op het wachten.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........
laten we niet op persoonlijke wijze twijfelen aan iemands zienswijze... OK ?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het doel van dit nieuwsitem is aangeven dat er dus mensen zijn die onder politielint doorkruipen om ramptoerist te spelen. Heb je de OP wel gelezen?
Zou ik ook denken als je moeder op straat ligt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zet dan iemand neer die dat vertelt pf teozicht houdt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach die paar minuten dat je kwijt bent op het wachten.
Ok duidelijk. Probleem opgelost.slotjequote:Op woensdag 31 juli 2019 18:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Politielint is heel onduidelijk hoor. Er staat enkel groot niet betreden op. Snap dat het lastig is die woorden te begrijpen.
Het is niet mogelijk dat die fietsers best wisten dat ze er niet langs konden/mochten maar dat gewoon deden?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
laten we niet op persoonlijke wijze twijfelen aan iemands zienswijze... OK ?
Zoals ik als ik al gelijk quote uit de OP: "Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd."
Ergo ik concludeer dat mensen er langs wilden.... zonder dat kennelijk duidelijk is waarom dat lint daar hing. De rest is emotie.
Afhankelijk van het ongeval kan een weg niet altijd open blijven. En heb je wel eens gehoord van kijkersfiles?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mensen zijn van nature nieuwsgierig, dit is daarom een vrij logische reactie. Hou je een rijbaan open dan blijft iedereen in de auto en vervolgd gewoon zijn weg.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik liever wacht op een professional dan een huis tuin en keuken EHBO'er.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:50 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als diegene eerste hulp moet verlenen dan maakt het jou niet uit dat ie je aangaapt? Bijzonder.
Een voorbijganger ziet hem als eerste liggen, niet de politie of ziekenbroeders.
Goh, er is een lint gespannen en er is politie en ambulancepersoneel aanwezig. Dat moet toch voldoende zijn? Wat is het volgende? Schrikdraad?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
laten we niet op persoonlijke wijze twijfelen aan iemands zienswijze... OK ?
Zoals ik als ik al gelijk quote uit de OP: "Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd."
Ergo ik concludeer dat mensen er langs wilden.... zonder dat kennelijk duidelijk is waarom dat lint daar hing. De rest is emotie.
Chargeren is een kutkunst.... het ongeluk is/gebeurde op de rijbaan (waar auto's rijden), het gescheiden fietspad heeft heeft hooguit zicht op de plaats. Je kan dan desnoods schermen of zwaaiers, neerzetten die ze ongeveer standaard bij zich hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Zou ik ook denken als je moeder op straat ligt.
"doeoeoeg mijn moeder niet" en rij ik zo over haar heen.
Wat? Dat rood witte lint is per definitie een stopbod.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:57 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat je wel een lint kunt snappen maar niet moet verwachtend dat mensen zien als stopbod.
Politie niet betreden is blijkbaar ook geen indicatie.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Goh, er is een lint gespannen en er is politie en ambulancepersoneel aanwezig. Dat moet toch voldoende zijn? Wat is het volgende? Schrikdraad?
Ja oke in dit geval gaat het niet echt op. Maar bij bijvoorbeeld een hartaanval of iets waarbij een EH'er levensreddend kan zijn, wil je niet dat ie staat te staren lijkt me.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:05 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik liever wacht op een professional dan een huis tuin en keuken EHBO'er.
Juridisch gezien is het flinterdun.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat? Dat rood witte lint is per definitie een stopbod.
Als erop staat politie niet betreden?quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:09 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Juridisch gezien is het flinterdun.
Iemand die een boete krijgt voor het betreden van afgezet gebied kan daar heel makkelijk onderuit komen. Het recht is daar veel te vaag voor. En veel te vergevend richting de verdachte.
Een echt stopbord is daarbij vergeleken veel effectiever. Al zal daar ook nauwelijks handhaving op zijn.
Jij komt met opmerkingen aan dat het jouw geen reet kan schelen en dat je het ook zou doen. Moet je niet ineens met blablabla en jankjankjank aankomen want op dat moment was je al in niveau gedaald.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Chargeren is een kutkunst.... het ongeluk is/gebeurde op de rijbaan (waar auto's rijden), het gescheiden fietspad heeft heeft hooguit zicht op de plaats. Je kan dan desnoods schermen of zwaaiers, neerzetten die ze ongeveer standaard bij zich hebben.
Echter ik vermoed dat de weg vooral is afgezet vanwege de helicopter... wind etc.etc waarna ze het zo hebben gelaten.
Verder dat lijkt mij jouw topic - bij nader inzien - vooral een KLB te hebben om 's FF anderen die het niet eens zijn met geïdealiseerde "hulpverleners", zg NWS waardig 's goed af te kunnen zeiken.
Andere bronnen van het "nieuws" noemen neutraal alleen het ongeluk, klaar. Waarna je kunt discussieren zonder te vervallen in persoonlijk door jezelf te (dis)kwaliciferen met mijn moeder.
Nee niet echt en dat vergelijk met andere (verkeers)verboden, gaat niet op. Dat er een hulpvoertuig staat staat.. zegt mij ansich (ik daag het hier wat uit) niets. Ik zie er dagelijks tientallen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Politie niet betreden is blijkbaar ook geen indicatie.
Iemand kan altijd zeggen: "ik zag wel iets wapperen, maar ik heb niet gelezen wat erop stond."quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als erop staat politie niet betreden?
Goed. Dat wist ik niet. Dan heeft de wetgever werk te doen. Afzetlint = niet betreden.
De bekende techniek om je eigen ongepaste reactie te verhullen. Ik reageerde idd dat ik het in die - snel ingeschatte situatie - ook zou doen. Niet mis, mee lijkt mij dan. Dat je mijn uitleg ziet of het dus mij (zonder toelichting te willen begrijpen) niets kan schelen is voor jouw rekening.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij komt met opmerkingen aan dat het jouw geen reet kan schelen en dat je het ook zou doen. Moet je niet ineens met blablabla en jankjankjank aankomen want op dat moment was je al in niveau gedaald.
Maar het gaat hier om een ongeval dat afgezet is. Inclusief politieauto's, ambulance en traumahelicopterquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Iemand kan altijd zeggen: "ik zag wel iets wapperen, maar ik heb niet gelezen wat erop stond."
Dan bewijzen dat iemand willens en wetens afgezet gebied betreden heeft is dan behoorlijk lastig. Kijk als er politie-auto's staan met de lampen aan en zo dan is het makkelijk te bewijzen. Alleen een lintje is flinterdun.
En dat moet jij zeggen. Lekker je vinger naar een ander wijzgen. Ga eerst maar voor de spiegel te staan en leren wat zelfreflectie is en kom daarna maar terug.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
De bekende techniek om je eigen ongepaste reactie te verhullen. Ik reageerde idd dat ik het in die - snel ingeschatte situatie - ook zou doen. Niet mis, mee lijkt mij dan. Dat je mijn uitleg ziet of het dus mij (zonder toelichting te willen begrijpen) niets kan schelen is voor jouw rekening.
Welkom in Nederlandquote:Op woensdag 31 juli 2019 18:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach die paar minuten dat je kwijt bent op het wachten.
Inderdaad, en dan kom je er ook niet mee weg. Maar als er iets afgezet is en je ziet verder nog niets, dan kan je in principe gewoon doorlopen zonder in problemen te komen. Of je het wilt doen is het tweede natuurlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar het gaat hier om een ongeval dat afgezet is. Inclusief politieauto's, ambulance en traumahelicopter.
Als je er dan voor kiest afzetlinten te negeren ben je een kont.
Hulpvoertuigen, mensen die druk in de weer zijn... Sorry, maar het verschil tussen een geparkeerde ambu en hulpverlening in volle actie ziet iedereen tochquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee niet echt en dat vergelijk met andere (verkeers)verboden, gaat niet op. Dat er een hulpvoertuig staat staat.. zegt mij ansich (ik daag het hier wat uit) niets. Ik zie er dagelijks tientallen.
Nergens lees ik feitelijk iets van kwade opzet, hooguit belangstelling en ja da's hoogst irritant.
Als gezegd.. waar publiek is/komt, zet je iemand neer die dat lint dan als een sperwer met knuppel in de gaten houdt. Wat verder hier ook is toegepast en dan kan je primaire reacties verwachten die zich "fout" gedraagt. Vaak zat meegemaakt dat mensen alles doen om hun doel te bereiken.... een bord niet aankomen helpt dan echt niet. So far, het was weer goed om er even over na te denken.
Het doorfietsen is volgens mij niet eens het probleem. Het gaat meer om de ramptoeristen die ook foto's gaan maken enzo..quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup. Ik fiets wel een stukje om of zo.
Of ik wacht even.
Fair enough. Maar ik heb het over een afzetlint in het kader van de OP. Had dat duidelijker kunnen verwoordenquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:25 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan kom je er ook niet mee weg. Maar als er iets afgezet is en je ziet verder nog niets, dan kan je in principe gewoon doorlopen zonder in problemen te komen. Of je het wilt doen is het tweede natuurlijk.
Denk dat het doorfietsen wel een probleem was want er kwam een traumahelikopter aan.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:27 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het doorfietsen is volgens mij niet eens het probleem. Het gaat meer om de ramptoeristen die ook foto's gaan maken enzo..
Ja oke maar daarvoor. De ramptoeristen hadden ook acces blijkbaar. Dan konden mensen ook nog enigszins hun weg vervolgen, mocht het met een omweg zijn. Maar het gaat volgens mij om de mensen die een dood iemand van heel dichtbij willen zien. Volgens mij is daar internet voor?quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk dat het doorfietsen wel een probleem was want er kwam een traumahelikopter aan.
Dan moeten mensen wel de kans krijgen om filmpjes te maken hèquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:29 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ja oke maar daarvoor. De ramptoeristen hadden ook acces blijkbaar. Dan konden mensen ook nog enigszins hun weg vervolgen, mocht het met een omweg zijn. Maar het gaat volgens mij om de mensen die een dood iemand van heel dichtbij willen zien. Volgens mij is daar internet voor?
En wat is de gedachte? "Gelukkig ben ik het niet?"..."Zo zien dode mensen er dus uit"...Schiet mij maar lek.
Je hebt ook CCTV enzoquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan moeten mensen wel de kans krijgen om filmpjes te maken hè
Of naar een ander land. Daar gebeuren dit soort dingen niet.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup. Ik fiets wel een stukje om of zo.
Of ik wacht even.
Nouja, ik heb vaker gezien dat het meer schade toebracht dan dat het goed deed eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:08 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ja oke in dit geval gaat het niet echt op. Maar bij bijvoorbeeld een hartaanval of iets waarbij een EH'er levensreddend kan zijn, wil je niet dat ie staat te staren lijkt me.
Een boete houdt dergelijke extreem asociale hopen menselijke stront niet tegen. Van mij mogen ze met een wapenstok het ziekenhuis in gemept worden. En dan eerst een hele dag op de eerste hulp laten wachten op behandeling.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Van mij mag jij ontvoerd worden door buitenaardse wezens die je rectaal visiteren en meenemen naar hun thuisplaneet om je in een ruimtedierentuin tentoon te stellen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:38 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
Een boete houdt dergelijke extreem asociale hopen menselijke stront niet tegen. Van mij mogen ze met een wapenstok het ziekenhuis in gemept worden. En dan eerst een hele dag op de eerste hulp laten wachten op behandeling.
Bij hele oude mensen ja. Diegene die een 98jarige gaat reanimeren is ook niet goed bij zijn hoofd natuurlijk. Maar dat zijn excessen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:20 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Nouja, ik heb vaker gezien dat het meer schade toebracht dan dat het goed deed eerlijk gezegd.
Jij zou alles oplossen met geweld? Ertegen, wapenstok?quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:38 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
Een boete houdt dergelijke extreem asociale hopen menselijke stront niet tegen. Van mij mogen ze met een wapenstok het ziekenhuis in gemept worden. En dan eerst een hele dag op de eerste hulp laten wachten op behandeling.
De politie heeft een geweldsmonopoly, dat is wat anders.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:00 schreef Sicstus het volgende:
Politieagenten dragen toch een wapenstok? Dat is toch niet voor de sier? Gebruiken dus, voor dit soort volk!
Ja en morgen vraagt de politie weer om zo veel mogelijk foto's en filmjes om een ongeval of steekpartij te kunnen reconstrueren.quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:27 schreef DoubleUU het volgende:
Het gaat meer om de ramptoeristen die ook foto's gaan maken enzo..
Dat mogen ze gerust denken, als ze ongelijk hebben wijs ik ze het juiste pad.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:00 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
De politie heeft een geweldsmonopoly, dat is wat anders.
Hadden ze geen tent bij de hand?quote:Op woensdag 31 juli 2019 19:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Afhankelijk van het ongeval kan een weg niet altijd open blijven. En heb je wel eens gehoord van kijkersfiles?
Metworst.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ja dat klinkt allemaal heel leuk. Totdat ze voor je liggen als patiënt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:53 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Bij hele oude mensen ja. Diegene die een 98jarige gaat reanimeren is ook niet goed bij zijn hoofd natuurlijk. Maar dat zijn excessen.
Of iemand die maar wat doet. Maar iemand die de cursus gedaan heeft en een beetje logisch na kan denken, die kan levensreddend zijn in zijn of haar optreden.
Dat houdt kijkersfiles niet tegen.quote:
Lekker hoorquote:
Hoe zit het dan wel volgens jou?quote:Op woensdag 31 juli 2019 22:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat mogen ze gerust denken, als ze ongelijk hebben wijs ik ze het juiste pad.
Maar wel pas nadat ze mij vertellen dat ik mijn weg mag vervolgen, die kunnen niet overweg ermee als iemand ze terecht wijst.
Er kunnen zoveel redenen zijn om iets af te zetten en waarbij het niet de prioriteit heeft om dit uit te leggen. Er wordt ook vanuit gaan dat de professionaliteit van de hulpverleners niet in twijfel getrokken wordt en dat mensen zich maar aanpassen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wat ik zei.... posteer dan een agent.
Wanneer ik een lint zie, wacht ik ook even en wanneer dat onduidelijk is waarom en ik moet opschieten..... ja kruip ik ook weg.
Mooi call sign wel.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Toch niet als het ongeluk al voorbij is. Dat tuig staat gewoon een slachtoffer te filmen terwijl hij gereanimeerd wordt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja en morgen vraagt de politie weer om zo veel mogelijk foto's en filmjes om een ongeval of steekpartij te kunnen reconstrueren.
Politie weet zelf ook niet wat ze willen.
Als het zijn moet zoek ik die inderdaad op, dan rijd ik desnoods vijf keer langs om staande gehouden te worden. Bij zoiets blijf ik echter weg, als mogelijk, ik kan toch niet helpen, maar het halve korps wat uit nieuws gierigheid aangereden komt heeft niemand een tent van bij zich.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 09:28 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Hoe zit het dan wel volgens jou?
Ik krijg de indruk dat je bewust de confrontatie zoekt, klopt dat?
On topic: die mensen moesten zich kapot schamen.
Prima opsomming.... zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 09:51 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Er kunnen zoveel redenen zijn om iets af te zetten en waarbij het niet de prioriteit heeft om dit uit te leggen. Er wordt ook vanuit gaan dat de professionaliteit van de hulpverleners niet in twijfel getrokken wordt en dat mensen zich maar aanpassen.
- Staat een heli op de weg. Als mensen op het fietspad gaan staan kan dat met opstijgen gevaarlijk zijn. Dus afsluiten
- Er ligt een dode op de weg en het is niet wenselijk dat mensen dat zien, dus afsluiten
- Je kan het fietspad als veilige plek gebruiken of als aanrij of afvoer route gebruiken als de snelweg dicht komt te zitten, dus afsluiten
- Er is een plaats delict die onderzocht moet worden. Dan is het niet wenselijk dat mensen door die plaats delict heen lopen want dan valt er niks te onderzoeken, dus afsluiten
- Hulpverleners hebben ruimte nodig voor apparatuur en een veilige werkruimte nodig, dus afsluiten
Er is spoed want je probeert een mensen leven te redden dus er is niet direct een persoon beschikbaar die ongeduldige, nieuwsgierige mensen van commentaar kan voorzien.
Dat jij om moet rijden is jammer voor jou, maar doodgaan op de weg lijkt mij ook geen pretje. Probeer je even in de familie van hem te plaatsen. Er zijn belangrijkere dingen op de wereld dan die 5 minuten die jij om moet fietsen. Gebeurt dit met jou familielid dan hoop jij ook dat de hulpverleners er alles aan doen om het leven van jou kind of familielid te redden in plaats van de capaciteit te verdelen door iemand bij een lintje te zetten om ongeduldige mensen te woord te staan.
Heeft ook met (en het gebrek aan) fatsoensnormen te maken.
Het is alleen nogal moeilijk controle uit te oefenen op gedragingen en acties van andere mensen. Je gaat er namelijk nog steeds van uit dat deze meneer door eigen schuld omgekomen is, wat niet zo hoeft te zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat het wat harteloos klinkt dat ik de motorrijder zijn (overkomen) ongeluk verwijt (ook uit mijn frustratie dat het weer zover is), neem ik voor lief. Elke motorrijder, zeker die dagelijks rijdt in weer en wind wil overleven, moet primair zorgen voor z'n eigen veiligheid en mag niet vertrouwen op regels; laat staan de weg of het gedrag van anderen.
Je hebt gelijk "we" gaan ons overgeven aan speculatieve analyse op "afstand" wat geldt voor het ongeluk ansich en (redenen van) afzetting. Dus voortaan bij Fok! maar geen ongelukken meer (willen) bespreken.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is alleen nogal moeilijk controle uit te oefenen op gedragingen en acties van andere mensen. Je gaat er namelijk nog steeds van uit dat deze meneer door eigen schuld omgekomen is, wat niet zo hoeft te zijn.
En zou het wel door eigen schuld komen, mensen maken fouten. En hij moest dat met de dood bekopen, dat is al erg genoeg. En dan is zo reageren als jij doet inderdaad een teken van weinig empathisch vermogen. Best jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je wel met andere dingen bezig bent dan het zoeken van een "enthousiaste" omstander of iemand die nieuwsgierige omstanders van informatie voorziet. Je werkt in een aantal seconden/minuten een procedure af en kijkt daarbij wat de meeste prioriteit heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima opsomming.... zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.
Ik kan genoeg noemen wat jouw repliek onderbouwd tegenspreekt en het beeld dat mensen zonder ook maar een seconde te wachten "hier' als een tokkie door het lint gingen, is/lijkt hier niet het geval. Het is vooral nofi, wat smeuïgge AD clickbait storytelling.
En dat het wat harteloos klinkt dat ik de motorrijder zijn (overkomen) ongeluk verwijt (ook uit mijn frustratie dat het weer zover is), neem ik voor lief. Elke motorrijder, zeker die dagelijks rijdt in weer en wind wil overleven, moet primair zorgen voor z'n eigen veiligheid en mag niet vertrouwen op regels; laat staan de weg of het gedrag van anderen.
Staat toch echt op deze foto...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het zijn moet zoek ik die inderdaad op, dan rijd ik desnoods vijf keer langs om staande gehouden te worden. Bij zoiets blijf ik echter weg, als mogelijk, ik kan toch niet helpen, maar het halve korps wat uit nieuws gierigheid aangereden komt heeft niemand een tent van bij zich.
Ik moet trouwens het eerste lint nog zien waar politie niet betreden op staat.
Misschien wordt het ook eens tijd dat je door krijgt dat het bij een ongeluk niet om jou en je meekijkende vriendjes draaitquote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima opsomming.... zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.
Ik kan genoeg noemen wat jouw repliek onderbouwd tegenspreekt en het beeld dat mensen zonder ook maar een seconde te wachten "hier' als een tokkie door het lint gingen, is/lijkt hier niet het geval. Het is vooral nofi, wat smeuïgge AD clickbait storytelling.
Is dit serieus? Aan "zomaar" een rood-wit lint met "POLITIE - NIET BETREDEN" is je weinig gelegen maar een omstander met geel hesje kan jou wel rechtsomkeert doen maken?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.
Maakt dit alles ook maar IETS uit voor het feit dat daar iemand ligt te sterven? Jij wilt eerst de VOA ter plaatse en de uitslag van dat onderzoek weten, voordat je je menselijk gaat gedragen?quote:Onderuit gaan door "onbekende oorzaak" op een lekkere zigzag weg met 2 haakse bochten over een afstand van ca 100m (om wrs op de andere - dubbeldoortrokken streep - weghelft een tegenligger te ontdekken denk ik dan) en dan door de vangrail in tweeën gehakt worden......
Er waren geen andere voertuigen betrokken bij het ongeluk.... een langskomende landbouwer verleende de eerste hulp.....
Ik ga oprecht benieuwd wat de buitenschuld oorzaak gaat zijn die de bestuurder daar absoluut niet kon verwachten...... ook om daar van te kunnen leren dat dat mij niet zal gaan gebeuren
Dat het in NWS staat wil niet zeggen dat je al je hufterigheid maar tentoon kunt spreiden.quote:En wanneer empathie gewenst is kan/kon het artikel beter geplaatst worden in R&P of KLB. Ik heb al diverse malen mijn "nofi" aangegeven.
Je hebt generiek gezien absoluut gelijk.......quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:13 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je wel met andere dingen bezig bent dan het zoeken van een "enthousiaste" omstander of iemand die nieuwsgierige omstanders van informatie voorziet. Je werkt in een aantal seconden/minuten een procedure af en kijkt daarbij wat de meeste prioriteit heeft.
Ik kan je vertellen dat nieuwsgierige omstanders niet bovenaan dat lijstje staan. Je hebt alle handjes nodig om te zorgen dat je recht doet aan het behandelen van de verschrikkelijke situatie waar iemand of meerdere mensen in terecht zijn gekomen.
Daarbij heeft elke hulpverleningsorganisatie andere prioriteiten en andere belangen. Maar wat bij iedereen bovenaan staat is de veiligheid en het welzijn van degene die gewond is geraakt. Daar moet veel voor wijken.
Ik heb nu een aantal redenen gegeven waarom je dat fietspad af zou sluiten maar als ik nu denk kan ik tientallen redenen bedenken waarom je snel iets af zou willen sluiten.
Verder zou ik adviseren om niet eigenwijs te zijn en zelf te denken dat jij het allemaal beter kan inschatten dan de hulpverleners die op dat moment veel meer informatie hebben dan jij. Laat ze hun werk doen en draai om en rij een stukje om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een protocol verbeteringspuntje dat je mogelijk actiever anticiperend mensen dan op afstand moet houden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zoals ik schrijf ik moet het de eerste keer nog zien, dus ik houd mij daar verre van!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Staat toch echt op deze foto...
[ afbeelding ]
Het politielogo en daarnaast 'niet betreden'
Omrijden dusquote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoals ik schrijf ik moet het de eerste keer nog zien, dus ik houd mij daar verre van!
Is helaas niet altijd mogelijk, maar dan nog andermans leed vermijd ik liever, dus als dan blijf ik in het voertuig.quote:
Het gaat om de informatievoorziening en ik denk dat wanneer je iemand daar in een hulphesje neerzet de kans afneemt dat iemand "zo maar" het lint omhoog trekt. Voorts is de onderkruiper alsnog weggestuurd en klaagt politie op verzoek van het AD over "nukkig" gedrag.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dit serieus? Aan "zomaar" een rood-wit lint met "POLITIE - NIET BETREDEN" is je weinig gelegen maar een omstander met geel hesje kan jou wel rechtsomkeert doen maken?
Ben FF aan zoeken wat je wilt verduidelijken. Je voegt ter illustratie, elementen toe die beter buiten schot blijven. Gaat het om (welk) wenselijk van -of het menselijk gedrag in de situatie ?quote:Maakt dit alles ook maar IETS uit voor het feit dat daar iemand ligt te sterven? Jij wilt eerst de VOA ter plaatse en de uitslag van dat onderzoek weten, voordat je je menselijk gaat gedragen?
[..]
Een discussie begint altijd klein...... "Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........" wat vervolgens verderop uit verband (gehaald) gaat worden of andermans leven niets waard is.quote:Dat het in NWS staat wil niet zeggen dat je al je hufterigheid maar tentoon kunt spreiden.
"POLITIE - NIET BETREDEN" is meer dan genoeg informatie. Of die informatie nou tot jou komt via een rood-wit lint of via een poppetje met een geel hesje aan, maakt geen klap uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat om de informatievoorziening en ik denk dat wanneer je iemand daar in een hulphesje neerzet de kans afneemt dat iemand "zo maar" het lint omhoog trekt. Voorts is de onderkruiper alsnog weggestuurd en klaagt politie op verzoek van het AD over "nukkig" gedrag.
Menselijk. Met een 'M'.quote:[..]
Ben FF aan zoeken wat je wilt verduidelijken. Je voegt ter illustratie, elementen toe die beter buiten schot blijven. Gaat het om (welk) wenselijk van -of het menselijk gedrag in de situatie ?
Toegegeven dat het wenselijke gedrag overduidelijk niet overeenstemde met het menselijke gedrag. Ik laat tactvol in het midden van welk zijde -en met wel doel bezien.
Had mij sws moeten kunnen onthouden van uitspraken aangaande ongeluk en situatie; wat dan twee kanten op dient te werken. Omstanders (laten) betichten als naar bloed smachtende kijkdieren, is dat dan ook.
Mooi. Waarvan akte.quote:[..]
Een discussie begint altijd klein...... "Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........" wat vervolgens verderop uit verband (gehaald) gaat worden of andermans leven niets waard is.
Er ontstaat een nieuw "doel" om op te schieten met uiteindelijk ("jij bent/moet") uitspraken omdat respons niet strookt met een ingedaalde wensgedachte.
Zo dan, easy there Ted.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit gebeurt overal helaas. LiveLeak bewijst hoe wijdverbreid dit fenomeen is. Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
Herhaling van argumentatie, het gaat om de informatievoorziening omtrent onverwachte verboden. De eerste 5 minuten houdt een rood stoplicht iedereen wel tegen daarna gaan mensen toch oprijden zodra dat kan. Fout ja, maar te verwachten.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:29 schreef r_one het volgende:[..]
"POLITIE - NIET BETREDEN" is meer dan genoeg informatie. Of die informatie nou tot jou komt via een rood-wit lint of via een poppetje met een geel hesje aan, maakt geen klap uit.
Ik vind het klagen. Het AD bepaalde wat zij (wat selectief) overnamen uit -en van sociale media en afwogen als waardevol nieuws aan haar lezers. Wanneer je dan goed journalistiek bezig wilt zijn, zocht je uit wat de "onderkruipers" waarom bezielden. Want de politie wist dat kennelijk niet te duiden.quote:En het AD bepaalt niet waarover de politie -terecht!- mag klagen; dat verzin jij er zelf voor het gemak maar even bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Herhaling van argumentatie, het gaat om de informatievoorziening omtrent onverwachte verboden. De eerste 5 minuten houdt een rood stoplicht iedereen wel tegen daarna gaan mensen toch oprijden zodra dat kan. Fout ja, maar te verwachten.
Ik laat nog in het middel of het wel noodzakelijk was de fietspaden zo strikt af te sluiten.
Maar goed, de "politie" heeft het afgewogen en mag je er dus niets van vinden.
Op allerlei MSM kun je waarnemen dat er een paar geïnteresseerde omstanders zijn. Wat m.i. weer uitnodigend is dat je dus ook wel langs kunt... iets met psychologie..... etc.etc.
Wedervraag, waarom niet gewoon een patrouillerende politieagent voor en achter het ongeluk neerzetten die "stoute" omstanders op afstand houdt ? Er liepen zeker 12 hulpverleners waarvan 2 of 3 setjes aan politie. Ik ga natuurlijk niet over de coördinatie.
[..]
Ik vind het klagen. Het AD bepaalde wat zij (wat selectief) overnamen uit -en van sociale media en afwogen als waardevol nieuws aan haar lezers. Wanneer je dan goed journalistiek bezig wilt zijn, zocht je uit wat de "onderkruipers" waarom bezielden. Want de politie wist dat kennelijk niet te duiden.
Dat de plaatselijke wijkagent (Stephanie) iets "ongelooflijk" vindt, wat gewoon haar werk is (mensen op afstand houden) verbaasde mij dan weer hooglijk. Het hele artikel is populair gefundeerd op, laten we zeggen, een persoonlijke uitlating die daarmee uitnodigde om er over te discussieren.Zeldzaam veel domheid in een post. Walgelijke goed praterij. Ja maar dit, ja maar dat, een drammerig klein kind ben je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies. En dat willen we graag zo houden.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:08 schreef Vallon het volgende:
Ik ga natuurlijk niet over de coördinatie.
Issues? Met de politie en met de pers?quote:Ik vind het klagen. Het AD bepaalde wat zij (wat selectief) overnamen uit -en van sociale media en afwogen als waardevol nieuws aan haar lezers. Wanneer je dan goed journalistiek bezig wilt zijn, zocht je uit wat de "onderkruipers" waarom bezielden. Want de politie wist dat kennelijk niet te duiden.
Dat de plaatselijke wijkagent (Stephanie) iets "ongelooflijk" vindt, wat gewoon haar werk is (mensen op afstand houden) verbaasde mij dan weer hooglijk. Het hele artikel is populair gefundeerd op, laten we zeggen, een persoonlijke uitlating die daarmee uitnodigde om er over te discussieren.
quote:Gast, doe effe normaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En 'menselijk' werd gebruikt als bijwoord, door jou en door mij
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |