Bron.quote:Verbijsterend en respectloos. Dat zegt een betrokken agent over de mensen die maandagavond onder het lint door kropen om ‘een goed plekje’ te bemachtigen bij een dodelijk verkeersongeval in Uden. Daar kwam 28-jarige motorrijder uit Veghel om het leven, nadat hij tegen de vangrail aan reed.
De man uit Veghel kwam daardoor ten val. Hij overleed ter plekke. Hulp van de toegesnelde hulpdiensten, onder meer een traumahelikopter, mocht niet meer baten. De Veghelaar bezweek aan zijn verwondingen.
Politieagente Stephanie Coenen komt vanmiddag terug op het incident. ,,Afgelopen week kregen mijn collega’s en ik de melding waarvan je direct voelt dat het foute boel is”, schrijft ze op sociale media. ,,Ter plaatse zagen wij dat het slachtoffer werd gereanimeerd door omstanders en ambulancemedewerkers. We hoorden al snel dat de traumahelikopter ook kwam.”
‘Wat bezielt jullie?’
Direct zetten Coenen en haar collega's de weg aan allebei de kanten af, om te zorgen voor een veilige werkruimte voor de hulpverleners. Wat ze vervolgens zag vond ze ‘verbijsterend en respectloos’. ,,Mensen die met kinderen aan kwamen rennen en onder het lint door kwamen om vervolgens een ‘goed’ plekje op de vangrail uit te zoeken. Wat bezielt jullie?”, vraagt ze zich af. ,,Verderop ligt iemand te vechten voor zijn leven.”
De mensen werden weggestuurd. ,,Wij spannen dit lint niet voor niks over de gehele weg. Ongelooflijk. Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
,,Wij begrijpen dat het vervelend is als wij iets afzetten met lint, maar dit gebeurt altijd met een reden. Stel je eens voor dat het om één van jouw familieleden of vrienden gaat. Dan zou je toch ook willen dat alle hulpverleners zich daarop kunnen richten?”
Dit dus!quote:
Dit.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet dat er niet meteen flinke boetes uitgeschreven zijn. Meteen korte metten mee maken.
Dit ja, kan je toch niet accepteren ditquote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet dat er niet meteen flinke boetes uitgeschreven zijn. Meteen korte metten mee maken.
waarschijnlijk waren er andere prioriteiten op dat moment.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit ja, kan je toch niet accepteren dit
Komen kijken of onder het lint door gaan om van dichtbij te loeren?quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik was ook wel komen kijken hoor, zit gewoon in de mens om graag de ramptoerist uit te hangen.
Als hier een trauma helikopter land dan rukt ook heel het dorp uit, geef ze eens ongelijk.
Is veel spannender dan op Netflix.
Compleet door het lint gaan natuurlijk, dicht op de actie!quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:12 schreef maily het volgende:
[..]
Komen kijken of onder het lint door gaan om van dichtbij te loeren?
Er staan altijd een paar agenten omstanders weg te sturen als ze dat kunnen dan kan er ook gelijk geschreven worden. Als zo'n agent nu gelijk 1000 euro boete geeft dan zijn zulke dingen zo over.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:08 schreef bechirti het volgende:
[..]
waarschijnlijk waren er andere prioriteiten op dat moment.
Wat is erger, dit een ander expliciet gunnen of niet het besef hebben dat je er met je fietsen nu toch echt ff niet langs kunt?quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
quote:Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
Ok..om mij niet te verlagen tot hun niveau hou ik het bij neerknuppelen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat is erger, dit een ander expliciet gunnen of niet het besef hebben dat je er met je fietsen nu toch echt ff niet langs kunt?
[..]
Dat hij ter plekke overleed betekent niet dat hij dat direct deed. En iemand die dood is verdwijnt ook niet vanzelf het mortuarium in.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:29 schreef john2406 het volgende:
Was die al dood, wat denken de hulpdiensten dan nog te kunnen uitrichten?
Yup.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit gebeurt overal helaas. LiveLeak bewijst hoe wijdverbreid dit fenomeen is. Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
Dit ja. Blijkbaar verwacht de politie dat tokkies plotseling een geweten groeien als ze op hun gedrag gewezen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:46 schreef HSG het volgende:
De mensen werden weggestuurd. ,,Wij spannen dit lint niet voor niks over de gehele weg. Ongelooflijk. Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
Stukje terug fietsen dan maar.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........
Bron: Udens nieuws : [ afbeelding ]
En posteer je een agent die mensen tegenhoudt en terugstuurt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Stukje terug fietsen dan maar.
Dan wacht je maar. Of je fietst om.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En posteer je een agent die mensen tegenhoudt en terugstuurt.
Ik zou zelf ook zeggen, doeoeoegh, ik wil naar huis.
Jouw ongeluk (nofi) gaat niet mijn probleem worden
NB: Dat stukkie is een godvergeten eind om via een ander viaduct de snelweg (A50) over te kunnen steken.
Ja zo'n dode denkt bij zichzelf, ik ga me doodrijden, lekker Vallon plagen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
En posteer je een agent die mensen tegenhoudt en terugstuurt.
Ik zou zelf ook zeggen, doeoeoegh, ik wil naar huis.
Jouw ongeluk (nofi) gaat niet mijn probleem worden
NB: Dat stukkie is een godvergeten eind om via een ander viaduct de snelweg (A50) over te kunnen steken.
Inderdaad, en hele hoge boetes. Ik word gewoon agressief als ik dit lees. Ik zou wel eens willen weten wat voor mensen dit zijn..quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Als je tot zoiets bereid bent, dan vraag ik me af wat die mensen nog meer doen. Omaatjes hoeken om voor te kruipen in de rij ofzo...quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit ja. Blijkbaar verwacht de politie dat tokkies plotseling een geweten groeien als ze op hun gedrag gewezen worden.
Waarschijnlijk eerder "ff lekker revven, heerlijk die takkeherrie die ik anderen aandoe. Daar doe je het toch voor! "quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja zo'n dode denkt bij zichzelf, ik ga me doodrijden, lekker Vallon plagen.
Yup.... krij zelf ook motor en het is zijn eigen stupide fout dat hij zich in die situatie heeft gebracht.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja zo'n dode denkt bij zichzelf, ik ga me doodrijden, lekker Vallon plagen.
En wat ik zei.... posteer dan een agent.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan wacht je maar. Of je fietst om.
En meer smaken zijn er niet, je past je maar aan.
Het kan ook iets zijn wat op de weg lag wat hem in de vangrail doet belanden. En met redelijke snelheid is een vangrail een kaasschaaf. Of een guillotine.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yup.... krij zelf ook motor en het is zijn eigen stupide fout dat hij zich in die situatie heeft gebracht.
Laat de rest van de kritiek maar neerdalen in het ravijn.
Jij was erbij toen het gebeurde?quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yup.... krij zelf ook motor en het is zijn eigen stupide fout dat hij zich in die situatie heeft gebracht.
Laat de rest van de kritiek maar neerdalen in het ravijn.
En dan nog moet je dat als motorrijder zien. De enige veiligheid en excuus als het fout gaat ben je zelf, zeker op die lekker highside bochtenplek.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:33 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het kan ook iets zijn wat op de weg lag wat hem in de vangrail doet belanden. En met redelijke snelheid is een vangrail een kaasschaaf. Of een guillotine.
Ken de plek.quote:
Als er een lint hangt betekent het dat je er niet door mag. Daarmee zou alle twijfel of onduidelijkheid weg moeten zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wat ik zei.... posteer dan een agent.
Wanneer ik een lint zie, wacht ik ook even en wanneer dat onduidelijk is waarom en ik moet opschieten..... ja kruip ik ook weg.
Ja en het is schier onmogelijk dat hij daar door toedoen van een ander onderuit ging. Onmogelijk.quote:
Ik ben het eens dat als je gaat motorrijden dat je bewust een risico neemt. Ik heb ook motor gereden in het verleden, en ik zou nooit kunnen zeggen dat het zeker weten aan de rijder lag. Er zijn altijd onvoorziene situaties waar je soms instinctief op moet reageren. Vaak gaat het goed, niet altijd.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan nog moet je dat als motorrijder zien. De enige veiligheid en excuus als het fout gaat ben je zelf, zeker op die lekker highside bochtenplek.
Maar goed, niet leuk voor nabestaanden die hopelijk weten weg te blijven van mijn "kritische" beschouwing. Sws moet je geen fora/tw/fb etc. gaan lezen wanneer je bent aangedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |