Dat was ook mijn 1e reactie 1,5 jaar geleden. (Was sowieso anti-leasen voor alles). Maar ik zie eigenlijk alleen maar pluspunten bij mijn schoonouders nu, dus wil er wel eens over gaan nadenken.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet doen. Als je het geld hebt, is het interessant. Om ervoor te gaan lenen...... Dat is bijna je hypotheek ophogen om ermee te gaan beleggen.
Onze gemeente biedt een zeer voordelige energiebespaarlening en daar willen we gebruik van maken. De kosten voor het terugbetalen zijn lager dan de vermindering op de energierekening.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet doen. Als je het geld hebt, is het interessant. Om ervoor te gaan lenen...... Dat is bijna je hypotheek ophogen om ermee te gaan beleggen.
Dat is dan nog wel de moeite waard, maar wat als de vermindering de komende jaren opeens wegvalt? Dat zie ik nl ook nog wel gebeuren als het zo populair wordtquote:Op maandag 29 juli 2019 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onze gemeente biedt een zeer voordelige energiebespaarlening en daar willen we gebruik van maken. De kosten voor het terugbetalen zijn lager dan de vermindering op de energierekening.
Als er niet meer gesaldeerd wordt en we minder of niets meer voor de teruglevering krijgen, is onze energierekening hoe dan ook lager. De rekensom wordt wel anders dan inderdaad maar nog steeds niet in ons nadeel op de lange termijn. We verdienen de panelen dan niet in 7 jaar maar in 12 jaar terug. Terugverdienen doe je op een gegeven moment echt wel.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is dan nog wel de moeite waard, maar wat als de vermindering de komende jaren opeens wegvalt? Dat zie ik nl ook nog wel gebeuren als het zo populair wordt
Okquote:Op maandag 29 juli 2019 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als er niet meer gesaldeerd wordt en we minder of niets meer voor de teruglevering krijgen, is onze energierekening hoe dan ook lager. De rekensom wordt wel anders dan inderdaad maar nog steeds niet in ons nadeel op de lange termijn. We verdienen de panelen dan niet in 7 jaar maar in 12 jaar terug. Terugverdienen doe je op een gegeven moment echt wel.
Wij hebben het er over gehad, maar we moeten dringend "verjonging" in de flat hebben. De ouderen vinden het eng (net als een telefoonmast). Maar er gaan "geruchten" rond om airco aan te schaffen voor wie dat wil (en hoe meer dat doen hoe goedkoper), dan kunnen we die panelen er ook wel naast leggen.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OkHet speelt niet echt voor mij dus ik weet er ook niet alles van helaas.
Lonaa, je kan niet meer doen dan je best! Heb vertrouwen in je eigen kunnen.quote:
Je hebt enorm je best gedaan, meer kan niet. Probeer je hoofd nu even vrij te maken en ga er voor.quote:
Dat! De vragen kunnen altijd gunstig uitvallen. Ik hoop toch zo dat je na morgen nooit weer iets te maken hoeft te hebben met dit onderwerp.quote:
Dit, eigenlijkquote:Op maandag 29 juli 2019 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hebt enorm je best gedaan, meer kan niet. Probeer je hoofd nu even vrij te maken en ga er voor.
En over een paar jaar opent ze een praktijk met privaat rechtquote:Op maandag 29 juli 2019 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat! De vragen kunnen altijd gunstig uitvallen. Ik hoop toch zo dat je na morgen nooit weer iets te maken hoeft te hebben met dit onderwerp.
Ik durf hier wel een weddenschapje aan te wagen dat dit niet gaat gebeurenquote:Op maandag 29 juli 2019 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
En over een paar jaar opent ze een praktijk met privaat recht
Jij hebt gewonnen.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik durf hier wel een weddenschapje aan te wagen dat dit niet gaat gebeuren
Ik wou net gaan klagen dat het weer 27gr is hierquote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Het is hier overigens eindelijk wat behaaglijkSlechts 25 graden
Ging het een beetje om 12 uur naar moedertje? Kanjerdochterquote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel beduidend benauwder.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Goed idee om niet de hele tijd door te gaan maar je even te ontspannenquote:Op maandag 29 juli 2019 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Het is klaar nu. Straks lekker soep eten, vanavond even naar een verjaardag, op tijd naar bed en dan morgen naar Utrecht.
Mijn hoofd is gaar en ik heb hoofdpijn.
Neequote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Ging het een beetje om 12 uur naar moedertje? Kanjerdochter
Dat verbaast me niets. Ik snap dat je energie kreeg van alle hartelijke welcome-back sentimenten, maar ik denk niet dat je al overstroomt van energie in het algemeen. Deze week nog een keer?quote:Op maandag 29 juli 2019 16:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik moest even een omaligje doen.. het werken hakte er toch meer in dan ik dacht
Woensdagochtend ook weer van 10 - 12 of wanneer ik binnenval en weer wegga, donderdagmiddag naar de bedrijfsarts (had ik allang moeten komen, maar er was iets fout gegaan) en dan vrijdagochtend ook weer paar uurtjes werken.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Dat verbaast me niets. Ik snap dat je energie kreeg van alle hartelijke welcome-back sentimenten, maar ik denk niet dat je al overstroomt van energie in het algemeen. Deze week nog een keer?
Best een volle agenda incl het reizen. Maar je mag vast aan de bel trekken als het niet gaat. Ik begrijp wel heel goed dat je je werk/collega's hebt gemistquote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef Bluezz het volgende:
Woensdagochtend ook weer van 10 - 12 of wanneer ik binnenval en weer wegga, donderdagmiddag naar de bedrijfsarts (had ik allang moeten komen, maar er was iets fout gegaan) en dan vrijdagochtend ook weer paar uurtjes werken.
Ohhhh...ben heel benieuwd. Veel mooie plaatjes in de Mangrove en de Bush. Hopelijk blijven de vlinders goed zitten.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb een macro-lens besteld met hulp van de collega'sWordt morgen afgeleverd en dan woensdag ermee op pad in Burgers
Leuk speelgoedquote:Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb een macro-lens besteld met hulp van de collega'sWordt morgen afgeleverd en dan woensdag ermee op pad in Burgers
Denk ook niet dat je mee wil hoorquote:Op maandag 29 juli 2019 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhh...ben heel benieuwd. Veel mooie plaatjes in de Mangrove en de Bush. Hopelijk blijven de vlinders goed zitten.
Zag net dat er nieuwe pinguins bijkomen zijn voor vers bloed.
Jammer dat ik moet werken. Maar denk dat de knie het ook niet zou redden
Oh nee, ik ga wel werken (en naar fysio)quote:Op maandag 29 juli 2019 17:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je mee wil hoorHet is een familie-uitje
Mijzelf, zus, moeders, tante, twee nichtjes, een neefje en een achterneefje
Als ze vervelend zijn, ga ik zelf gewoon door de dierentuin lopen
quote:Op maandag 29 juli 2019 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga wel werken (en naar fysio)
Dat is mijn mening ook. Maar goed, ik ben enigszins conservatiefquote:Op maandag 29 juli 2019 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaaf, wat voor een? Ik wil eigenlijk ook wel een, maar ben bang dat ik hem maar nauwelijks gebruikquote:Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Duiven zijn ook niet het slimste van alle vogelsquote:Op maandag 29 juli 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:
Zit een verzwakte jonge duif in de tuin. Hij loopt weg als ik een schaaltje water bij um neer wil zetten.
Nja dan niet ome Charles z'n werk maar doen.
Ja, er bestaan voor WoW ook esportwedstrijden: https://www.esportsearnings.com/gamesquote:Op maandag 29 juli 2019 17:49 schreef AnneX het volgende:
Zeg Isa...Jross en jij spelen nog steeds wow, toch, en hij doet dat hartstikke goed.
Nu hoor ik van fortnite wereldkampioenkampioenschap...doen ze zoiets niet met wow?
Een Nederlander werd 2e. Gewoon een miljoen in the pocket.![]()
En bestaat de optie voor je moeder om in de vakantieperiode naar een dagopvangbesteding te gaan.
Sociaal én Zorg.
Handig die mobieltjes. Not.
Al 2 x gebeld naar mn.X op pad, want het is een mooie temp om samen naar de Parade te gaan in U.
Rest van de week té warm of nat.
Nja ik heb hem richting een schotel water gejaagd, dronk drie slokken en blijft er vervolgens gewoon naast zitten. Sukkelquote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Duiven zijn ook niet het slimste van alle vogels
Dat er zoveel zijn komt alleen doordat iedereen ze voert en zn afval neergooit volgens mij.
Anders waren ze allang de dodo achter na gegaan.
quote:Op maandag 29 juli 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]voor Tele6 en Uhmmpie
Jullie klinken gelukkig
Kneusjes zijn het...quote:Op maandag 29 juli 2019 18:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nja ik heb hem richting een schotel water gejaagd, dronk drie slokken en blijft er vervolgens gewoon naast zitten. Sukkel
Ik was ooit nr1 in de wereld met mijn team in counterstrike. Maar toen kreeg je er alleen "jeetje, nerds!!!" voor ipv 3 miljoen.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, er bestaan voor WoW ook esportwedstrijden: https://www.esportsearnings.com/games
Maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je echt wel in de top top van de wereld zitten en daar moet je 7 dagen per week intensief voor spelen. En jong zijn. Een jong brein kan veel sneller beslissingen nemen. Er zijn natuurlijk overal uitzonderingen.
Mijn moeder heeft jarenlang dagbesteding gedaan. Er waren diverse valide redenen dat ze dat niet meer wilde.
Veel plezier op de Parade als jullie gaan. Als hij opneemtHij is toch niet rommelmarkten aan het afstruinen hč?
voor Tele6 en Uhmmpie
Jullie klinken gelukkig
Ik was eerste met Command & Conquer Tiberian Sun. Nul credits. Niet eens een screenshot gemaakt. Ik kreeg er wel een hoge telefoonrekening en een negatief bindend studieadvies voor.quote:Op maandag 29 juli 2019 19:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik was ooit nr1 in de wereld met mijn team in counterstrike. Maar toen kreeg je er alleen "jeetje, nerds!!!" voor ipv 3 miljoen.
80 miljoen prijzenpot nu. Auw.quote:Op maandag 29 juli 2019 19:24 schreef Kreator het volgende:
Ik was ooit nr1 in de wereld met mijn team in counterstrike. Maar toen kreeg je er alleen "jeetje, nerds!!!" voor ipv 3 miljoen.
Stelt niks voor bij de transfersom van een matige voetballer.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:13 schreef Bluezz het volgende:
Wat een prijzengeld voor die 'spelletjes'![]()
/wegrent
Dan krijg je het zelfde als hier in Duitsland is gebeurd. Niemand neemt meer panelen. 12 cent per kwh krijgen en 25 tot 30 cent per kwh betalen. En wat je terug levert mag je niet van je gebruik aftrekken.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is dan nog wel de moeite waard, maar wat als de vermindering de komende jaren opeens wegvalt? Dat zie ik nl ook nog wel gebeuren als het zo populair wordt
Een verdoving schiet niet zo veel op, ik heb veel meer last van de dagen of weken erna.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:24 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Tele6, ai, pijnlijk dat. Kreeg je geen verdoving dan? Lang geleden dat ik zoiets had, daarna altijd verdoving.
En fijn van je vader.
@:AnneX, MnX nog op tijd te pakken gekregen?
En ja, maart baby's zijn leuk (lief maart broertje), maar juli baby's zijn helemaal super
Duiven zijn megasukkels inderdaadquote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Duiven zijn ook niet het slimste van alle vogels
Dat er zoveel zijn komt alleen doordat iedereen ze voert en zn afval neergooit volgens mij.
Anders waren ze allang de dodo achter na gegaan.
Je gaat toch bijna niet meer in evolutie geloven als je zulke beesten ziet.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Duiven zijn megasukkels inderdaad
Er was een keer een stel duiven dat een nest ging bouwen op de bak van het rolluik van een buurvrouw. Dat is een randje van max 10 cm of zo? Dus iedere keer als het een beetje op een nest begon te lijken, donderde de hele boel naar beneden en konden ze opnieuw beginnen
Je kan die beesten ook al van zo'n afstand horen als ze proberen weg te vliegen hčquote:Op maandag 29 juli 2019 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je gaat toch bijna niet meer in evolutie geloven als je zulke beesten ziet.
Hier is geknokt in de tuin. Ons bankje ligt helemaal onder de veren en dons. Stomtoevallig weer onder de duivenboom. Niet dat een conifeer een handige boom is voor duiven want het duurt soms een half uur voor ze zich uit de dichte begroeiing hebben geworsteld maar ze wonen er alweer een paar jaar in dus het zal wel goed zijn.
Die paar takken kun je toch geen nest noemen. Me al een paar keer verbaast dat het ei niet naar beneden is gedonderd.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Duiven zijn megasukkels inderdaad
Er was een keer een stel duiven dat een nest ging bouwen op de bak van het rolluik van een buurvrouw. Dat is een randje van max 10 cm of zo? Dus iedere keer als het een beetje op een nest begon te lijken, donderde de hele boel naar beneden en konden ze opnieuw beginnen
Auauau. Ik had de indruk dat het een "gewone" zenuw behandeling was. Maar dit is hel op de fiets brrrrrquote:Op maandag 29 juli 2019 20:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een verdoving schiet niet zo veel op, ik heb veel meer last van de dagen of weken erna.
Het probleem vandaag was vooral dat tanden over het algemeen helemaal niet zo gevoelig zijn aan de bovenkant (anders zou eten een drama zijn voor iedereen) maar bij mij op een paar plekken wel. Als die tandarts dan al m'n tanden langsgaat met zo'n metalen pinnetje om erop te duwen, voel ik een tijdje niks, want goede plek, en dan ineens BAM raakt hij een plek waar de zenuw blootligtdan schiet ik wel uit m'n stoel. De volgende afspraak gaat hij een van die plekken afdekken, dus dat is een veel constantere pijn. Dat is beter te handelen
Zo dan, daar is een flinke hap afquote:Op maandag 29 juli 2019 21:25 schreef fietsie het volgende:
Ook cool dat Max' crew gewoon ff hun "oude" wereldrecord verbetert van 1.91 naar 1.88 seconden voor een wissel van 4 wielen. Bizar.
Ja en bij de garage doen ze er zeker de halve dag overquote:Op maandag 29 juli 2019 21:25 schreef fietsie het volgende:
Ook cool dat Max' crew gewoon ff hun "oude" wereldrecord verbetert van 1.91 naar 1.88 seconden voor een wissel van 4 wielen. Bizar.
En twee keer fout, als je naar een Mercedes garage gaat schijnt dat ook nog wel eens voor te komenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:46 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja en bij de garage doen ze er zeker de halve dag over
Alleen als je ook een nieuwe bumper wil hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
En twee keer fout, als je naar een Mercedes garage gaat schijnt dat ook nog wel eens voor te komen
En dan dubbel opletten of je nou zomer of winterbanden krijgt....quote:Op maandag 29 juli 2019 21:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Alleen als je ook een nieuwe bumper wil hebben.
Mag je hopen dat je de juiste banden er onder hebt en niet 2 verschillendeen + ze je neus op voorraad hebbenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
En twee keer fout, als je naar een Mercedes garage gaat schijnt dat ook nog wel eens voor te komen
Moet je wel de goeie garage binnenrijdenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kon je niet weten. De tandarts vindt me al een "bijzonder geval", dus een niet-tandarts zal helemaal niet weten wat het isquote:Op maandag 29 juli 2019 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Auauau. Ik had de indruk dat het een "gewone" zenuw behandeling was. Maar dit is hel op de fiets brrrrr
quote:Op maandag 29 juli 2019 21:59 schreef Candaasje het volgende:
Oh Frantic, ik moest nog aan je denken. Laatste dag waren we in Oslo, en zijn toen naar het Poolexpeditiemuseum geweest. Het FRAM museum heet het geloof ik, het gelijknamige schip ligt daar en je kunt als bezoeker het schip van buiten en van binnen bewonderen. Dat ding is gewoon naar de Noordpool geweest (hebben ze laten vastvriezen in het ijs, om mee te 'varen' met de stroming en zo het bestaan van die stroming te bewijzen) en naar de Zuidpool. Was tof!
Tip van de dagquote:Op maandag 29 juli 2019 22:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ik heb kort geleden mijn certificering behaald om in pool gebieden te mogen varen
Amundsen en Nansen zijn bekende namen jaquote:Op maandag 29 juli 2019 22:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tip van de dag: ga even langs de Inuit en leer daar hun overlevingstechnieken. De Noren Amundsen en Nansen hebben daardoor hun expedities (en hier en daar een onverwachte overwintering op de Pool) weten te overleven. De Engelsman Scott en zijn bemanning vonden sledehonden wat te min, en zijn allen op de Zuidpool gestorven....
ijs er opquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
over tandartsen gesproken..
morgen gaan mijn verstandskiezen aan 1 kant er uit..
iemand nog tips & trics?
Zorg voor een coldpack en slik pijnstillers die voorgeschreven worden. Indien niet voorgeschreven dan dat je voldoende paraceramol hebt. Het kan ontzettend mee vallen maar ook tegenvallen qua napijnquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
Van tevoren al beginnen met paracetamol en vrij vlot beginnen met koelen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
De Canon 100mm Mk1 dus niet met IS en zo. Heb hem ook tweedehands besteld bij CameraTools. Daarvoor gebruik ik hem gewoon veel te weinig denk ik. Hoewel deze ook voor portretten in mijn huisstudio gebruikt zou kunnen wordenquote:Op maandag 29 juli 2019 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf, wat voor een? Ik wil eigenlijk ook wel een, maar ben bang dat ik hem maar nauwelijks gebruik![]()
Het mapje 17-40 op m'n Flickr account bevat nog maar 11 foto's.
Staat me bij dat ik het advies kreeg om daar binnen een kwartier mee te beginnen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
dat moet ik dan morgen nog even halen
en koelen.. dat doe ik dan als ik thuis ben toch? om nou een koelbox mee tenemen naar de tandarts lijkt m ook een beetje overdreven
woon je zo dicht bij de tandarts?quote:Op maandag 29 juli 2019 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Staat me bij dat ik het advies kreeg om daar binnen een kwartier mee te beginnen.
Als je een coolpack hebt kun je die nu nog in de vriezer gooien en morgen in een handdoek meenemen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
en koelen.. dat doe ik dan als ik thuis ben toch? om nou een koelbox mee tenemen naar de tandarts lijkt m ook een beetje overdreven
Alle andere tips zijn al gegeven, maar vloeibaar eten is ook fijn om in huis te hebben. En voor meer vulling, zachte bolletjes met smeerkaasquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
Oppassen dat je niet op je mooiste kussentje van de bank kwijlt wanneer je in slaap sukkelt.. bloederige toestandquote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
Ik weet niet of je met een verdoofde mond, wellicht bloedrestjes en bijtend op een dikke hoop watten zin hebt om de AH in te gaanquote:Op maandag 29 juli 2019 22:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
woon je zo dicht bij de tandarts?
ik ga er van uit dat k morgen wel kan rijden.. er zit wel een AH in de buurt.. daar even ijs halen is wellicht een optie.. tnx!
Puddingquote:Op maandag 29 juli 2019 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Alle andere tips zijn al gegeven, maar vloeibaar eten is ook fijn om in huis te hebben. En voor meer vulling, zachte bolletjes met smeerkaas
Al voor de behandeling paracetamol slikken en bij de apotheek kun je coldpack kopen dat je iets moet breken en dan wordt hij gelijk koudquote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
Ja, maar ik was lopend gegaan, dus ben snelwandelend huiswaarts gegaan.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
woon je zo dicht bij de tandarts?
ik ga er van uit dat k morgen wel kan rijden.. er zit wel een AH in de buurt.. daar even ijs halen is wellicht een optie.. tnx!
Warm mee uitkijken ivm wijder maken van bloedvatenquote:
Ik vond de tietjes leukerquote:Op maandag 29 juli 2019 22:40 schreef Goitske het volgende:
[..]
Warm mee uitkijken ivm wijder maken van bloedvaten
Koop rietjes voor als je wil drinken maar je mond verdooft is.
Verder vla of Griekse yoghurt of ander vloeibaar eten bij voorkeur koud/gekoeld
Zoals ik al zei ligt er aan hoe je lichaam reageert.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat het zoveel gedoe was.Op de bloederige kussentjes na dus.. Pijnstilling slikken en yoghurt eten. Volgende dag was het wel klaar allemaal..
Nou, ditquote:Op maandag 29 juli 2019 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met een verdoofde mond, wellicht bloedrestjes en bijtend op een dikke hoop watten zin hebt om de AH in te gaan
Moest lachenquote:Op maandag 29 juli 2019 22:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ligt er aan hoe je lichaam reageert.
Ik heb de eerste 2 paracetamol met codeīne gehad maar echt mega veel pijn nog gehad en ziek er van dat de kaakchirurg de 2de keer ik geef je andere pillen en je gaat een week die slikken en komt niet buiten de deur... Ben een week stoned geweest van die zooi
Als ze uitgewerkt waren wilde ik heel snel weer slikken verging anders van de pijn
Komt vast goed! Succesquote:Op maandag 29 juli 2019 22:50 schreef Barreltje het volgende:
tnx voor alle tips!
morgen om 13:45 ben ik aan de beurt.. nog even 's ochtends werken dan langs de apotheek voor zo'n spoel unit, paracetamol en een coldpack en dan op naar de tandarts
De perziken zijn nu echt subliemquote:Op maandag 29 juli 2019 22:55 schreef Goitske het volgende:
Zo maar eens slapen en morgen naar de markt voor groente en fruit![]()
ik ben zo blij dat ik naar de dinsdag markt kan normaal werk ik. Tot 3 jaar geleden was het mijn vrije dag dus ging wekelijks nu alleen tijdens vakanties of een wisseldag op m'n werkquote:
Weet ik. Lauwe soepjesquote:Op maandag 29 juli 2019 22:40 schreef Goitske het volgende:
[..]
Warm mee uitkijken ivm wijder maken van bloedvaten
Koop rietjes voor als je wil drinken maar je mond verdooft is of om het een beetje bij de wind vandaan te houden
Verder vla of Griekse yoghurt of ander vloeibaar eten bij voorkeur koud/gekoeld
Ik kreeg er dit weekend nog bijna eentje naar mijn hoofd gegooid omdat ik hem niet wilde schillen voor iemandquote:
Ja extra genieten is datquote:Op maandag 29 juli 2019 22:59 schreef Goitske het volgende:
[..]
ik ben zo blij dat ik naar de dinsdag markt kan normaal werk ik. Tot 3 jaar geleden was het mijn vrije dag dus ging wekelijks nu alleen tijdens vakanties of een wisseldag op m'n werk
Ik schilde vroeger altijd, tot ik Koos leerde kennen. Want dat schillen is echt een waste of time plus meer voedingsstoffen met schil eraanquote:Op maandag 29 juli 2019 23:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kreeg er dit weekend nog bijna eentje naar mijn hoofd gegooid omdat ik hem niet wilde schillen voor iemand
I hear ya!quote:Op maandag 29 juli 2019 23:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik schilde vroeger altijd, tot ik Koos leerde kennen. Want dat schillen is echt een waste of time plus meer voedingsstoffen met schil eraan![]()
Peer, appel, courgette en komkommer net zo
Nog een tip, ga niet in bad. Dat deed ik eens met kiespijn en het was echt verschikkelijk. Leuk ook, tijdens een romantisch weekend wegquote:Op maandag 29 juli 2019 22:50 schreef Barreltje het volgende:
tnx voor alle tips!
morgen om 13:45 ben ik aan de beurt.. nog even 's ochtends werken dan langs de apotheek voor zo'n spoel unit, paracetamol en een coldpack en dan op naar de tandarts
Dank!quote:Op maandag 29 juli 2019 22:53 schreef Molo het volgende:
Voor de wantansoep'lovers', ik was vanavond in Ypenburg (kind wilde graag kroepoek dus dan rij ik er wel even heen)
Is nog goedkoper dan in mijn herinnering
Gewoon simpel spul, maar ik vind het prima met drupje zwarte soja
[ afbeelding ]
Vaak zat door dementerenden geslagen of in mijn kont geknepen.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
I hear ya!
Maar dat ga ik een dementerende cliënt met iets ontremde agressie neigingen niet uitleggen![]()
Daar heb ik andere meningsverschillen mee
Ook ooit kleerhanger naar je hoofd gekregen?quote:Op maandag 29 juli 2019 23:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Vaak zat door dementerenden geslagen of in mijn kont geknepen.
Dementerenden
Of koop diepvries doperwten, washand met een deel erwtjes om te koelen, ander deel zit in de vriezer. Is het eerste washandje ontdooit, die de vriezer in en de ander gebruiken. Dat moest ik doen bij de ooglid correctie.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog een tip, ga niet in bad. Dat deed ik eens met kiespijn en het was echt verschikkelijk. Leuk ook, tijdens een romantisch weekend weg![]()
Koop 2 koelpacks, dan kan er een in de vriezer terwijl je de andere gebruikt.
Sterkte, het komt vast goed
Dat niet. Wilde wel een keer iemand de politie bellen, iemand zat op de overlijdenskaart van haar man te kauwen en mooiste zal ik nooit vergeten.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook ooit kleerhanger naar je hoofd gekregen?
Oh ja, ook een goeie.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Of koop diepvries doperwten, washand met een deel erwtjes om te koelen, ander deel zit in de vriezer. Is het eerste washandje ontdooit, die de vriezer in en de ander gebruiken. Dat moest ik doen bij de ooglid correctie.
Ik ging destijds een paar keer in de week naar mijn dementerende oma in haar kleinschalige verpkeeghuis. Ik kende de andere bewoners ook. Mooi werk inderdaad. Ik werd ook vaak voor zuster aangezien en kreeg dan weer een klaagzang van mevrouw De Bakker die dacht dat ze nooit eten kreegquote:Op maandag 29 juli 2019 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook ooit kleerhanger naar je hoofd gekregen?![]()
Dementerenden![]()
Partners van dementerenden![]()
Is een waterbed geen idee? Die kan je vast ook koeler afstellen.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, ook een goeie.
Ik lig ook weer met 3 coolpacks in bed, zoals elke avond. Tegen warme benen en hoofdpijn. Ideaal. Erwten in bed is dan weer minder handig denk ik.
Ons bed is weer schoon, zo fijn. Ik vind zo'n hittegolfbed altijd zo viezig. Maar verschonen met die hitte gaat 'm ook niet worden.
Het zijn vaak alleen mijn benen die het veek warmer hebben dan de rest. In voor- en najaar heb ik soms en kruik op mijn lijf en coolpacks op mijn benen.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is een waterbed geen idee? Die kan je vast ook koeler afstellen.
Da’s lastig. Misschien eens naar een goede slaap/bedden specialist? Ik koop mijn bedden ook in zo’n zaak, klachten, geld en lijf doorspreken en dan komen er een paar opties. Ik wilde vorig jaar een harder bed, werd afgeraden, maar ik was eigenwijs. Nu dus een extra topper op t bed.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zijn vaak alleen mijn benen die het veek warmer hebben dan de rest. In voor- en najaar heb ik soms en kruik op mijn lijf en coolpacks op mijn benen.
Ik maak veel gebruik van de mogelijkheid om mijn lattenbodem omhoog te zetten ivm die lastige benen. Dat wordt vast complex bij een waterbed.
Mooiste baan van mijn leven geweest, op een PG afdeling werken van versch. verpleeghuizen.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging destijds een paar keer in de week naar mijn dementerende oma in haar kleinschalige verpkeeghuis. Ik kende de andere bewoners ook. Mooi werk inderdaad. Ik werd ook vaak voor zuster aangezien en kreeg dan weer een klaagzang van mevrouw De Bakker die dacht dat ze nooit eten kreeg![]()
Zo moeilijk om te zien hoe fout familie van een cliënt het vaak deed.
In welke zin fout?quote:Op maandag 29 juli 2019 23:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ging destijds een paar keer in de week naar mijn dementerende oma in haar kleinschalige verpkeeghuis. Ik kende de andere bewoners ook. Mooi werk inderdaad. Ik werd ook vaak voor zuster aangezien en kreeg dan weer een klaagzang van mevrouw De Bakker die dacht dat ze nooit eten kreeg![]()
Hmm ik heb dan vaak alles onder het dekbed.. behalve mn benen.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zijn vaak alleen mijn benen die het veek warmer hebben dan de rest. In voor- en najaar heb ik soms en kruik op mijn lijf en coolpacks op mijn benen.
Ik maak veel gebruik van de mogelijkheid om mijn lattenbodem omhoog te zetten ivm die lastige benen. Dat wordt vast complex bij een waterbed.
Kun je dat familie echt kwalijk nemen?quote:Op maandag 29 juli 2019 23:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Onbegrip van de ziekte w.s. en tegen de belevingswereld ingaan?
Ik weet het niet, daarom vraag ik het.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja idd. Mensen blijven confronteren met hun ziekte. Ze er aan herinneren dat ze dingen niet herinneren.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik nam families dan ook niks kwalijk... we probeerden ze wel wat te sturen in gesprekken.quote:Op maandag 29 juli 2019 23:57 schreef Uhmmpie het volgende:
Kun je dat familie echt kwalijk nemen?
Die mensen zijn geen professional en bovendien is het vaak een geliefde waardoor het lastiger is om te reageren zoals dat zou moeten. Blijft een emotioneel verhaal voor die mensen.
10 dagen de maximumdosering ibu en aangepast eten. En dat twee keerquote:Op maandag 29 juli 2019 22:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat het zoveel gedoe was.Op de bloederige kussentjes na dus.. Pijnstilling slikken en yoghurt eten. Volgende dag was het wel klaar allemaal..
Ghehe.. dat is hier dan meer een kwestie van washandjes kopen.. erwten heb ik dan weer wel in de vriezerquote:Op maandag 29 juli 2019 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Of koop diepvries doperwten, washand met een deel erwtjes om te koelen, ander deel zit in de vriezer. Is het eerste washandje ontdooit, die de vriezer in en de ander gebruiken. Dat moest ik doen bij de ooglid correctie.
Ik vond die echt lekker, die ibu bruisquote:Op dinsdag 30 juli 2019 06:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik had vooral last van de ibu bruistabletten. Die verwoestten mijn tong. Bijzonder kut.
Van die twee verwijderde verstandskiezen had ik verder geen last, hooguit de dag zelf een wat moe gevoel. (Wel gekoeld, ik kreeg een coolpack mee van het ziekenhuis.)
Maakt echt een verschil hoor, of de tandarts ze kan trekken of dat de kaakchirurg overdwars liggende kiezen uit je kaak moet snijden en brekenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:06 schreef Barreltje het volgende:
Oh en mijn verstandskiezen zijn al "door.. ze steken aan de buitenkant toch wel 5 mm boven mijn tandvlees uit.. de tandarts gaat het doen dus ik hoop dat het mee valt.. morgen 2 x 2 uur in de auto voor werk en volgende week woensdag weer aan het werk.. dus geen tijd voor langdurige toestanden..
De meeste mensen hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vond die echt lekker, die ibu bruis
Ik had een tandarts die dacht dat hij het kon. Dat is geen feest. Daar had ik ook maximaal naplezier van.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maakt echt een verschil hoor, of de tandarts ze kan trekken of dat de kaakchirurg overdwars liggende kiezen uit je kaak moet snijden en breken
Dat klinkt niet optimaal nee, dan zou ik ook voor de minder lekkere tabletten gaanquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De meeste mensen hoorIk doe het wel goed op tabletten enzo. Maar ik had dit kunnen weten, want ik reageer al eerder ook op chloorhexidine e.d. (Kwam ik achter toen ik mondwater meekreeg... ik wist dat Listerine e.d. 'explosief' was, maar dat het na nog geen 5 sec. al heel je mond afbrandde en het alleen maar méér zeer ging doen dan die tandvleesontsteking, dat was een beetje erover
)
Maar succes Barrel! Klint wel als gunstig hoor, dat ze al door zijn![]()
En Lona, jij heel veel toi toi toi vandaag!
Ook een feestquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had een tandarts die dacht dat hij het kon. Dat is geen feest. Daar had ik ook maximaal naplezier van.
Kaakchirurgen zijn er beter in, bleek bij de volgende.
Zet 'm op!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:26 schreef Lonaa het volgende:
Barrel, is het boven op beneden, je kies?
Ik sliep redelijk.
Zo nog even wat bekijken, wat in huis prutsen, op tijd die kant op, daar nog even wat doen en dan moet het maar.quote:
Ging je er nou helemaal voor naar Utrecht? Bieden ze die toets niet gewoon in Enschede of Zwolle aan?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo nog even wat bekijken, wat in huis prutsen, op tijd die kant op, daar nog even wat doen en dan moet het maar.
Dat dusquote:
Succesquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo nog even wat bekijken, wat in huis prutsen, op tijd die kant op, daar nog even wat doen en dan moet het maar.
Boven EN beneden.. linkerkantquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:26 schreef Lonaa het volgende:
Barrel, is het boven op beneden, je kies?
Ik sliep redelijk.
quote:Op maandag 29 juli 2019 23:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Studiecentrum in Enschede zit dicht en er was ook iets met Zwolle waarom ik daar niet terecht kon.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ging je er nou helemaal voor naar Utrecht? Bieden ze die toets niet gewoon in Enschede of Zwolle aan?
Succes, mijn herinneringen aan links onder zijn ook niet zo goed.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Boven EN beneden.. linkerkant![]()
Succes vandaag hč!
Succes!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En jij ookquote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Boven EN beneden.. linkerkant![]()
Succes vandaag hč!
Doet me denken aan mijn opa en oma...quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Al doelde ik met mijn opmerking over familie meer op het leed, de machteloosheid en overbelasting die ik bij hen zie terwijl ze hun best doen het zo goed mogelijk te doen voor hun naaste. Die hen dan alsnog uitscheldt of beschuldigt of nachtenlang wakker houdt door de onrust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet denken dat je wel normaal kan eten terwijl je halve mond nog verdoofd is. Gewoon niet doen. Vloeibaarquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn opa en oma...
en de rust die terugkeerde toen mijn opa uiteindelijk overleed.
Zelfs mijn oma zei dat ze er “blij” mee was.Dit verhaal eenmaal uitgetypt doet me beseffen wat me stoorde aan de opmerking over naasten die het fout doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt als familie namelijk geen ervaring en nauwelijks hulp. Zeker als de persoon in kwestie niet in een verpleegtehuis of hospice zit.
Je doet maar wat... en hoopt dat dat het juiste is.
En ondertussen word je compleet geleefd en heb je geen idee of wat je doet.. inderdaad het beste is en tijd om er dingen bij te voelen is er nauwelijks.. dat komt pas als alles achter de rug is.
Merk zelf ook dat ik het nu erger vind dan toen.. toen was het een situatie die nou eenmaal was zoals hij was en waar we het maar mee te doen hadden.
Pas later kun je er over nadenken.
En als professional ga je na je dienst weer naar huis en je eigen dingen doen.
Niet dat zo’n verpleegkundige het niet boeit... maar het is wel anders. En niet eens alleen omdat die wel weet wat handig is en wat niet![]()
Volgens mij bedoelt Cat dat bewoners mopperen op hun familie dat ze iets fout doen terwijl ze alleen maar hun best doen. En vindt zij het rot voor die mensen dat ze zo hun best doen maar niets goed kunnen doen in de ogen van hun hulpbehoevende familielid.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dit verhaal eenmaal uitgetypt doet me beseffen wat me stoorde aan de opmerking over naasten die het fout doen.
Je hebt als familie namelijk geen ervaring en nauwelijks hulp. Zeker als de persoon in kwestie niet in een verpleegtehuis of hospice zit.
Je doet maar wat... en hoopt dat dat het juiste is.
En ondertussen word je compleet geleefd en heb je geen idee of wat je doet.. inderdaad het beste is en tijd om er dingen bij te voelen is er nauwelijks.. dat komt pas als alles achter de rug is.
Merk zelf ook dat ik het nu erger vind dan toen.. toen was het een situatie die nou eenmaal was zoals hij was en waar we het maar mee te doen hadden.
Pas later kun je er over nadenken.
En als professional ga je na je dienst weer naar huis en je eigen dingen doen.
Niet dat zo’n verpleegkundige het niet boeit... maar het is wel anders. En niet eens alleen omdat die wel weet wat handig is en wat niet
Daar doelde ik opquote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Cat dat bewoners mopperen op hun familie dat ze iets fout doen terwijl ze alleen maar hun best doen. En vindt zij het rot voor die mensen dat ze zo hun best doen maar niets goed kunnen doen in de ogen van hun hulpbehoevende familielid.
Of reageer je nu op Lucky?
Oh wat irritant!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Studiecentrum in Enschede zit dicht en er was ook iets met Zwolle waarom ik daar niet terecht kon.
\Mja, tis wat het is. Ik vind autorijden wel ontspannend, dus dat is iig iets. En onderweg zijn is minder erg dan zitten wachten tot ik eindelijk mag.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh wat irritant!
Enschede zal wel dicht zitten ivm zomervakantie..
NOPEquote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Lees toevallig dat een van onze studenten naast onze eigen master ook de master privaatrecht wil gaan doen
Ik stond op met buikpijn..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge vanaf kantoor na een heerlijke fietstocht. Dit is zulk heerlijk fietsweer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik bedoelde het anders ja maar ben niet fit dus weinig puf om uit te leggen. Er zijn gewoon mensen die zo dom zijn dat ze steeds tegen hun moeder zeggen "dat weet je toch nog wel" en dat soort dingen. Dat is gewoon schrijnend om te zien.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar doelde ik op
Al bedoelde ze het vast anders dan dat het op mij over kwam
Iets met gevoelig dingetje zo rond deze tijd van het jaar.
En dit jaar erger dan anders op de een of andere manier.
Succes! En wat er ook gebeurt, over 12u ben je er vanaf en heb je vakantie.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:12 schreef Lonaa het volgende:
Tevens vind ik dit het naarste moment voor een tentamen, dat je eigenlijk niet echt meer iets kan, voor je gevoel.
Nergens voor nodig joh. Als ze al door zijn en zo groot zet de tandarts de tang er op en dan sta je zo weer buiten. Kiezen trekken is doorgaans echt appeltje eitje.quote:
Ik denk dat het in de meeste gevallen geen domheid is, maar machteloosheid. Vasthouden aan wat vroeger was. Je gewoon niet voor kunnen stellen dat de persoon die je naaste was aan het verdwijnen is en jij een andere rol gaat innemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik bedoelde het anders ja maar ben niet fit dus weinig puf om uit te leggen. Er zijn gewoon mensen die zo dom zijn dat ze steeds tegen hun moeder zeggen "dat weet je toch nog wel" en dat soort dingen. Dat is gewoon schrijnend om te zien.
Succes voor Barrel en Lonaa
Dit is ook eigenlijk mijn voornaamste gedachtequote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:16 schreef mjan het volgende:
[..]
Succes! En wat er ook gebeurt, over 12u ben je er vanaf en heb je vakantie.
HD porno kijken op je mobiel dusquote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:22 schreef PdeHoog het volgende:
Contractverlenging bij Vodafone per vandaag actief. Heb ik de komende twee dagen nog 10 GB te verstoken :’)
Zo kwam het op mij ook over, maar ook even niet de puf om er op te reageren.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar doelde ik op
Al bedoelde ze het vast anders dan dat het op mij over kwam
Iets met gevoelig dingetje zo rond deze tijd van het jaar.
En dit jaar erger dan anders op de een of andere manier.
Jaquote:
quote:
Weten ze dat nu alquote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:42 schreef fietsie het volgende:
OK,vanavond dan maar BBQ-en. Want volgens de weerberichten gaat dat heel augustus m niet meer worden....
LT prognose iig voor komende 2 weken "stabiel onstabiel weer"quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Weten ze dat nu al![]()
@:Lonaa succes!! En als het in Utreg is kan het alleen maar goed gaan
http://www.weer.nl/nieuws/30-daagse-verwachting/quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:11 schreef Tele6 het volgende:
Ah, ik typte langzaam. Ik hoop toch wel dat augustus langer dan twee weken duurt he
Herkenbaarquote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:10 schreef Tele6 het volgende:
En ik heb nog maar weer vastgesteld dat ik niet van afscheid hou. Al die mensen die je een handje geven en "leuk om je te hebben leren kennen, succes ermee verder", het kan me gestolen worden
Ben je echt helemaal ontslagen dan????quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:10 schreef Tele6 het volgende:
Hoe kunnen ze dat voor heel augustus al weten dan, @:fietsie?
Ik zit in de trein om met A te gaan zwemmen!Vrijheid!
En ik heb nog maar weer vastgesteld dat ik niet van afscheid hou. Al die mensen die je een handje geven en "leuk om je te hebben leren kennen, succes ermee verder", het kan me gestolen worden
Verder dan een week vooruit wordt het al aardig onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
http://www.weer.nl/nieuws/30-daagse-verwachting/
Ik weet niet welke weerapp jij gebruikt, maar die van mij doet dat prima.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:17 schreef Sarabi het volgende:
Ach ze kunnen het weer voor morgen nog geeneens voorspellen.
Nou vorige week, na die hete dagen voorspelde ze hele dag regen/onweer. We hebben misschien 10 druppels gezien.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:53 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Verder dan een week vooruit wordt het al aardig onbetrouwbaar.
[..]
Ik weet niet welke weerapp jij gebruikt, maar die van mij doet dat prima.
Heb ik ook liever niet bij een afscheid.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:10 schreef Tele6 het volgende:
Wat leg je er op? Ik zoek inspiratie. Vooral qua groenten / Niet-vlees dingen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:42 schreef fietsie het volgende:
OK,vanavond dan maar BBQ-en. Want volgens de weerberichten gaat dat heel augustus m niet meer worden....
ik heb opzich wel goede ervaring met niet in eigen stad examen doen. na twee keer zakken voor motortheorie, slaagde ik wel in Amsterdam.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Weten ze dat nu al![]()
@:Lonaa succes!! En als het in Utreg is kan het alleen maar goed gaan
Normaal gesproken BBQ ik geen groenten. Mijn eega wenst steeds "courgette gevuld met geitenkaas en honing" en dat mag ze dan zelf in alufolie op het rooster leggen, *brrrrr*.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 13:12 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Wat leg je er op? Ik zoek inspiratie. Vooral qua groenten / Niet-vlees dingen.
Barrel's groene aspergesquote:Op dinsdag 30 juli 2019 13:57 schreef Lot_1 het volgende:
Graag
Ik vind gegrilde pumtpaprika erg lekker. En dan wat geitenkaas er op brokkelen
Asperges staan ook op het lijstje. Wat is het recept, Barreltje? Of is dit het al?
Worden mensen suīcidaal van jouw aanwezigheid?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 13:15 schreef FranticDJ het volgende:
Hm. Nog een buurman heeft zichzelf van het leven beroofd gisteren :s
Warme ananas is (bijna) altijd goedquote:
Fijn. Nu zo rustig thuis op de bank. Vooral rustigquote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:03 schreef Barreltje het volgende:
Klaar! 2 verstandskiezen armer..
Viel me reuze mee.. nu wel trillend in de auto vanwege de stress.. dus maar even wachten tot ik uitgetrild ben
Fijnquote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:03 schreef Barreltje het volgende:
Viel me reuze mee.. nu wel trillend in de auto vanwege de stress.. dus maar even wachten tot ik uitgetrild ben
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:03 schreef Barreltje het volgende:
En daar sta je van te kijken? Je hebt hartstikke veel gedaan, dat wil de buik nog niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:11 schreef Bluezz het volgende:
Wát een productieve dag vandaag
Was gedraaid, opgehangen
Haartjes geknipt van g
Samen de vriezer ontdooid (t**fyswerk) en alles uitgezocht en schoongemaakt
Groenbak die geleegd voor het huis stond helemaal schoongespoten () en meteen de planten en gras meegenomen (ja ja ik weet dat het niet mag in de zon maar ik had nu toch de sproeiert in mijn handen
En de afwasmachine uitgeruimd.
Nu nog boodschappen doen.
Jammer van buik en zij die rot doen
Dat was daarvoor alquote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En daar sta je van te kijken? Je hebt hartstikke veel gedaan, dat wil de buik nog niet.
Oh, da's ellendig Kan dat komen omdat ze er van de week op gedrukt hebben enzo?quote:
Hmm dat is ook een beetje gek wel inderdaad. Het is niet alsof ze het zich niet willen herinneren ofzo.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik bedoelde het anders ja maar ben niet fit dus weinig puf om uit te leggen. Er zijn gewoon mensen die zo dom zijn dat ze steeds tegen hun moeder zeggen "dat weet je toch nog wel" en dat soort dingen. Dat is gewoon schrijnend om te zien.
Succes voor Barrel en Lonaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:40 schreef fietsie het volgende:
We hadden laatst enge teken toch? How 'bout these?brrrrr...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
We hadden laatst enge teken toch? How 'bout these?Vreemde zaken zoek jij zoal op. Is het een fetisj van je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Ik zoek niets, ik kwam het tegen tussen de IT-related memes.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Vreemde zaken zoek jij zoal op. Is het een fetisj van je?
Heeft ze ook echt die hulp nodig mbt de pammen denk je? Of zou ze ook ergens naar toe kunnen waar ze kan blijven slikken maar waar ze wel geholpen kan worden, of wil ze echt alleen maar rustquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. Vriendin wil zich op laten nemen voor een weekje om tot rust te komen. Thuis gaat het niet goed. Fijn en goed dat ze bijtijds aan de bel trekt.
De spoedeisende hulp zegt dat ze naar de verslavingszorg moet vanwege de hoeveelheid pammen die ze slikt. Verslavingszorg wil haar niet hebben omdat ze niet verslaafd is. En de spoedeisende hulp is verhuisd en zit nu op een lokatie waar de voorzieningen verschrikkelijk slecht zijn.
Not this shit again
Wie heeft er op mijn buik gedruktquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, da's ellendig Kan dat komen omdat ze er van de week op gedrukt hebben enzo?
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. Vriendin wil zich op laten nemen voor een weekje om tot rust te komen. Thuis gaat het niet goed. Fijn en goed dat ze bijtijds aan de bel trekt.
De spoedeisende hulp zegt dat ze naar de verslavingszorg moet vanwege de hoeveelheid pammen die ze slikt. Verslavingszorg wil haar niet hebben omdat ze niet verslaafd is. En de spoedeisende hulp is verhuisd en zit nu op een lokatie waar de voorzieningen verschrikkelijk slecht zijn.
Not this shit again
Nee hoor, ik werd eerst gezien door een Co, die liet ik al pratend en vragend mijn wondjes zien. Chirurg vroeg daar verder niet naar omdat zij al voorgesprek had gedaan en genoteerd in dossier dat het er verder goed uitzag.quote:
Ok, ik dacht dat je helemaal onderzocht was en dat ze dan moesten voelen of alles goed was (leek me al niet zo heel fijn)quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werd eerst gezien door een Co, die liet ik al pratend en vragend mijn wondjes zien. Chirurg vroeg daar verder niet naar omdat zij al voorgesprek had gedaan en genoteerd in dossier dat het er verder goed uitzag.
Ik gooi m'n succes-aubergines er weer even inquote:Op dinsdag 30 juli 2019 13:12 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Wat leg je er op? Ik zoek inspiratie. Vooral qua groenten / Niet-vlees dingen.
Ze heeft zeer zeker die pammen nodig. Met pammen gaat het meestal ok. Ze was pas afgebouwd maar kort daarna weer opgebouwd. Er bestaat geen plek die haar kan en wil helpen. Ze moet gewoon even naar de spoedeisende hulp en daarna thuis weer verder met haar huidige hulpverleners maar zelfs die SEPH wil haar dus niet. Je zult toch maar een moeilijke patiënt hebben. Als ze eenmaal binnen is en toch meer hulp nodig heeft, moeten zij dat verlenen en dat is toch lastig qua budget.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heeft ze ook echt die hulp nodig mbt de pammen denk je? Of zou ze ook ergens naar toe kunnen waar ze kan blijven slikken maar waar ze wel geholpen kan worden, of wil ze echt alleen maar rust
Erwten?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke groente kan je niet barbecueën dan?
Je zou eigenlijk een heel dagboek moeten maken van de afgelopen jaren met alles en nogwat erbij. En dat dan naar een krant of zo versturen. Iedereen weet het natuurlijk wel, maar het zou goed zijn dat men weer goed ziet hoe fout het kan gaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze heeft zeer zeker die pammen nodig. Met pammen gaat het meestal ok. Ze was pas afgebouwd maar kort daarna weer opgebouwd. Er bestaat geen plek die haar kan en wil helpen. Ze moet gewoon even naar de spoedeisende hulp en daarna thuis weer verder met haar huidige hulpverleners maar zelfs die SEPH wil haar dus niet. Je zult toch maar een moeilijke patiënt hebben. Als ze eenmaal binnen is en toch meer hulp nodig heeft, moeten zij dat verlenen en dat is toch lastig qua budget.
En dat is dan gelijk weer een probleem want niemand wil samenwerken met de club waar ze nu door geholpen wordt want samenwerken met andere organisaties is in de GGZ eng en zo ongeveer verboden.
Dat is het punt ook steeds. Dan is er een hulpverlener maar tijdelijk even wat meer zorgvraag. En dan moet ze verplicht stoppen met de originele hulpverlener, komt ze weer op een of andere wachtlijst voor maanden, wordt naar huis gestuurd zonder hulp en aan het eind van de wachttijd blijkt tijdens een intake dat ze toch de vingers maar niet aan haar willen branden. En dan houdt het weer op. Zo worden mensen steeds zieker en zieker.
We hadden laatst enge teken toch? How 'bout these?Wow, wat bestaan er toch bijzondere dieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Siesta & Fiesta!
Dat zou goed zijn ja. Maar ja, zieke mensen zijn niet weerbaar en die zorgorganisaties hebben min of meer een monopolie in de regio, je wilt ook geen kruisje achter je naam. Er zijn wel gesprekken geweest met vertrouwenspersonen maar die zeggen dat een klacht jaren gaat duren. Die energie hebben patiënten niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk een heel dagboek moeten maken van de afgelopen jaren met alles en nogwat erbij. En dat dan naar een krant of zo versturen. Iedereen weet het natuurlijk wel, maar het zou goed zijn dat men weer goed ziet hoe fout het kan gaan.
Nah. Als Bluezz geen klachten had is porren niet nodig.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je helemaal onderzocht was en dat ze dan moesten voelen of alles goed was (leek me al niet zo heel fijn)
Ja, nee, dan maak je een mix.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doe ik regelmatigBij de kip, in een ovenschaal met aardappelen, mais en pompoen.
Op tandenstokers?quote:
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:44 schreef Bramito het volgende:
[..]
ijzerdraadjes, soms doe ik er heel wild ook nog mais tussen.
Op een waterpas liggende plancha lukt het vast.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, nee, dan maak je een mix.
Losse erwten wil niet
Het verhaal hoeft ook niet direct over haar te gaan. Een journalist die hier flink induikt komt natuurlijk tientallen van dit soort voorbeelden tegen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou goed zijn ja. Maar ja, zieke mensen zijn niet weerbaar en die zorgorganisaties hebben min of meer een monopolie in de regio, je wilt ook geen kruisje achter je naam. Er zijn wel gesprekken geweest met vertrouwenspersonen maar die zeggen dat een klacht jaren gaat duren. Die energie hebben patiënten niet.
Dat, en dat Barrel goed thuis is gekomenquote:
Als ik me niet vergis wilde de dame ook niet van alle hulp en plekken gebruik maken omdat die niet naar haar wens warenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk een heel dagboek moeten maken van de afgelopen jaren met alles en nogwat erbij. En dat dan naar een krant of zo versturen. Iedereen weet het natuurlijk wel, maar het zou goed zijn dat men weer goed ziet hoe fout het kan gaan.
Ik wil niet direct wijzen naar GGZ/Zorg, maar eerder naar overheidsbeleid. Net weer gelezen dat GGZ/Zorg veel geld moet uitgeven aan beveiliging van hun mensen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis wilde de dame ook niet van alle hulp en plekken gebruik maken omdat die niet naar haar wens waren
Begrijpelijk, maar noodplekken dus dan is er vrij weinig te kiezen
Meerdere kanten aan een verhaal dit dat
En ja, dat is relevant, want alleen wijzen naar 'DE GGZ/ZORG IS KUT EN OH DAT DIT KAN IN NEDERLAND' vind ik niet kunnen
Op sommige plekken wordt ze alleen maar zieker dus die zijn ongeschikt, dat klopt. Ik ben ook wel eens nijdig geweest als ze iets niet wilde. Tot nu toe heeft ze echter altijd gelijk gehad en waren er verdomd goede redenen om ergens niet aan te beginnen. We hebben het hier over een universitair opgeleide vrouw met 30 jaar ervaring in de psychiatrie met buitengewoon veel inzicht in haar ziekte. Ze wil beter worden, niet zieker.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis wilde de dame ook niet van alle hulp en plekken gebruik maken omdat die niet naar haar wens waren
Begrijpelijk, maar noodplekken dus dan is er vrij weinig te kiezen
Meerdere kanten aan een verhaal dit dat
En ja, dat is relevant, want alleen wijzen naar 'DE GGZ/ZORG IS KUT EN OH DAT DIT KAN IN NEDERLAND' vind ik niet kunnen
Het voelt ook ontzettend onveilig in zo'n kliniek, ook om op bezoek te komen. En als je dus tot rust moet komen, schiet het weinig op om tussen de agressievelingen te gaan zitten. En dat is dus een van de redenen waarom ze sommige klinieken echt niet trekt.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil niet direct wijzen naar GGZ/Zorg, maar eerder naar overheidsbeleid. Net weer gelezen dat GGZ/Zorg veel geld moet uitgeven aan beveiliging van hun mensen.
Dat geld kan beter besteed worden aan patienten dan aan beveiliging. Maar ook beveiliging blijkt, door overheidsbeleid noodzakelijk. Dat is van de zotte
(te lang om over te typen)
Psychiatrische klinieken investeren
ieder jaar miljoenen euro's extra in
de beveiliging van medewerkers en
patiënten tegen agressieve bewoners.
Dat is het gevolg van beleid om mensen
met psychiatrische problemen zo veel
mogelijk thuis te behandelen.
In de klinieken zitten nu vooral nog
patiënten die zeer ernstig ziek zijn.
Daardoor is de sfeer veel agressiever.
Ook blijkt dat de "vroeg-signalering"
door gemeentelijke wijkteams nog niet
goed werkt.Daardoor worden mensen vaak
pas opgenomen bij een crisissituatie.
De Parnassia Groep kwam in 2018 mede
door de uitgaven in de rode cijfers.
Voordat ik alles had gelezen, dacht ik bij de woorden "tot rust komen" aan een klooster. Zou er niet zoiets zijn. Dus waar ze wel hulp krijgt, maar waar niet iedereen een probleem heeft.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het voelt ook ontzettend onveilig in zo'n kliniek, ook om op bezoek te komen. En als je dus tot rust moet komen, schiet het weinig op om tussen de agressievelingen te gaan zitten. En dat is dus een van de redenen waarom ze sommige klinieken echt niet trekt.
Een andere reden is de hygiene. Je moet bijna altijd sanitair delen. Dat is al een enorm probleem voor mijn vriendin omdat ze meestal niet van haar kamer durft. Dan stopt ze met drinken, heeft ze weer 8 maanden blaasontsteking, etc. En als ze wel durft, na 2 uur in crisis te hebben gezeten, moet ze zich nog over de stront aan muren heenzetten. Er wordt maar 1x per dag schoongemaakt. Het verplegend personeel probeert het ook maar zijn onderbezet en hebben bijna nooit tijd. Schoonmaakmiddel zit bijna standaard in de tas van de wat meer ervaren patienten.
En zo eindigen mensen pas in een kliniek als het al te laat is. En binnen 3-5 dagen moet je meestal weer naar huis.
Niet voor zover wij weten.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voordat ik alles had gelezen, dacht ik bij de woorden "tot rust komen" aan een klooster. Zou er niet zoiets zijn. Dus waar ze wel hulp krijgt, maar waar niet iedereen een probleem heeft.
Oh kut, 4 weken wachtenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:24 schreef Lonaa het volgende:
Lonaa is stuk. Man wat was ik gaar. Ik had kunnen zien hoeveel meerkeuzevragen ik fout had maar ik klikte te snel door dus nu heb ik geen idee.#sufkop. Was een goede indicatie geweest gezien die goed zijn voor 60 punten en de open vragen maar voor 15.
Nu moet ik 4 weken wachten. Het zal er, nog steeds, om hangen.
max. 4 weken trouwens, dus kan sneller zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh kut, 4 weken wachtenMaar je bent in ieder geval niet volledig negatief
Je leeft nogquote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:24 schreef Lonaa het volgende:
Lonaa is stuk. Man wat was ik gaar. Ik had kunnen zien hoeveel meerkeuzevragen ik fout had maar ik klikte te snel door dus nu heb ik geen idee.#sufkop. Was een goede indicatie geweest gezien die goed zijn voor 60 punten en de open vragen maar voor 15.
Redelijk. Maar op een gegeven moment ben je gewoon op. Ben 2 uur en 40 minuten bezig geweest. Was als laatste buiten. Ook de enige die rechten deed, trouwens.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je leeft nogKon je je een beetje concentreren?
Mijn eten was lekker: https://www.jamieoliver.c(...)ith-s-bacalhau-br-s/
ok, dat ziet er idd bonkers uitquote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je leeft nogKon je je een beetje concentreren?
Mijn eten was lekker: https://www.jamieoliver.c(...)ith-s-bacalhau-br-s/
Ik had het daarom ook zo gepland.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Lonaa!!! Best wel fijn eigenlijk dat je nu op vakantie gaat. Hoofd leeg, niet tegen een tentamen aankijken.
Even heel lullig gezegd maar als iemand al 30 jaar ziek is kun je nog zo graag willen, doorgaans word je niet beter meer.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op sommige plekken wordt ze alleen maar zieker dus die zijn ongeschikt, dat klopt. Ik ben ook wel eens nijdig geweest als ze iets niet wilde. Tot nu toe heeft ze echter altijd gelijk gehad en waren er verdomd goede redenen om ergens niet aan te beginnen. We hebben het hier over een universitair opgeleide vrouw met 30 jaar ervaring in de psychiatrie met buitengewoon veel inzicht in haar ziekte. Ze wil beter worden, niet zieker.
En wij (zij, haar man en ik) zijn verre van personen die altijd de schuld maar bij 'de instanties' leggen en zelf geen verantwoordelijkheid nemen. Ik heb alleen in de loop der jaren zulke volslagen debiele dingen gezien dat ik zeker nog geloof de welwillendheid van de meeste medewerkers maar niet in het grote geheel. Vergeet ook niet dat veel informatie die wij hebben niet alleen bij patiënten vandaan komt maar veelal bij medewerkers. Er is geen onwil om te helpen maar ze mogen gewoon niet.
En ik snap ook wel dat het gebruik van benzo's een grens kan zijn voor de SPEH maar er zit nu wel iemand in volslagen paniek in een verschrikkelijke situatie omdat er weer instanties zijn die haar niet willen hebben. Om nog maar niet te spreken over het feit dat ze juist bergen benzo's slikt omdat ze dus opgenomen moet worden zodat ze minder hoeft te slikken.
Ik reageerde zo omdat ik net had gelezen dat veel geld dat eigenlijk naar zieke mensen moet door overheidsbeleid naar beveiliging moet om de mensen die die zieke mensen moeten/kunnen helpen te beschermen. Da's in mijn leke ogen water naar de zee dragen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Even heel lullig gezegd maar als iemand al 30 jaar ziek is kun je nog zo graag willen, doorgaans word je niet beter meer.
Pappen en nathouden situatie, we hebben het er hier al vaker over gehad, er is sprake van ingewikkelde zaken/situatie.
Een vrouw die ernstig ziek is en steeds ontregeld, met eisen die niet passen bij zorg die mogelijk is. Daarbij dan zorg die niet bepaald populair of prettig is, zeker de crisisplekken, en een systeem waarbij maatwerk vrij moeilijk is hiervoor, duur en gefragmenteerd wat de boel niet ten goede komt.
Maar je was daarvoor nogal ongenuanceerd richting de GGZ, of iig Kaatje en ik interpreteerden dat zo,bennzij reageerde er kort door de bocht op, dat vond ik wat onterecht
Ik snap die conclusie op zich wel, maar denk dat je dat niet één op één zo kunt afstrepen tegen elkaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik reageerde zo omdat ik net had gelezen dat veel geld dat eigenlijk naar zieke mensen moet door overheidsbeleid naar beveiliging moet om de mensen die die zieke mensen moeten/kunnen helpen te beschermen. Da's in mijn leke ogen water naar de zee dragen.
Ik had vorig jaar in een opwelling bakkeljauw gekocht en die was uiteraard over de datum gegaan. In het Surinaamse topic vroeg ik om tips en Molo kwam met een Portugees recept. Het was erg lekker.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok, dat ziet er idd bonkers uitMaar lekker dus. Hoe kwam je daar zo bij om te maken?
Pittige dag heb je gehadquote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik snap wat je zegt. Maar als je een veilige plek wilt ben je mooi de sjaak. En daar is zij absoluut niet de enige in.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Even heel lullig gezegd maar als iemand al 30 jaar ziek is kun je nog zo graag willen, doorgaans word je niet beter meer.
Pappen en nathouden situatie, we hebben het er hier al vaker over gehad, er is sprake van ingewikkelde zaken/situatie.
Een vrouw die ernstig ziek is en steeds ontregeld, met eisen die niet passen bij zorg die mogelijk is. Daarbij dan zorg die niet bepaald populair of prettig is, zeker de crisisplekken, en een systeem waarbij maatwerk vrij moeilijk is hiervoor, duur en gefragmenteerd wat de boel niet ten goede komt.
Maar je was daarvoor nogal ongenuanceerd richting de GGZ, of iig Kaatje en ik interpreteerden dat zo,bennzij reageerde er kort door de bocht op, dat vond ik wat onterecht
Ik heb die versie zelf nooit gemaakt trouwens, wel in Portugal gegeten. Blijft wonderlijk dat ze daar die frietjes als groente beschouwenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar in een opwelling bakkeljauw gekocht en die was uiteraard over de datum gegaan. In het Surinaamse topic vroeg ik om tips en Molo kwam met een Portugees recept. Het was erg lekker.
Zeker, is zeker zoquote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar als je een veilige plek wilt ben je mooi de sjaak. En daar is zij absoluut niet de enige in.
Anyway, de SEPH heeft haar uiteindelijk toch geaccepteerd. Ze zitten de laatste uren op de wachtarts te wachten. Er is dus een plekje
Ik heb het met een bak verse rosti van AH gemaakt, was prima te doen. Die rosti is sowieso geweldig.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb die versie zelf nooit gemaakt trouwens, wel in Portugal gegeten. Blijft wonderlijk dat ze daar die frietjes als groente beschouwen
Ha! Ik heb ze ook. Heb je de stitch versie of de gewone?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:41 schreef Molo het volgende:
Sacha sandalen en twee andere sandalen die ik had besteld waren kudtttt
Dus nu net bruin leren Ysidro Teva's gehaald![]()
![]()
![]()
![]()
* Molo aait Minilot geruststellend over haar bolletje
Röstiquote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het met een bak verse rosti van AH gemaakt, was prima te doen. Die rosti is sowieso geweldig.
En ik had een salade van tomaat en komkommer uit eigen tuin met Portugese dressing. Wat gewoon olie em rode wijnazijn is maar toch lekker.
Edit: het is best een makkelijk recept trouwens. Jamie doet veel te moeilijk, ook niet voot het eerst. Het lastige was het zo plannen dat de stokvis minimaal 12 uur in het water kon staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |