Dat was ook mijn 1e reactie 1,5 jaar geleden. (Was sowieso anti-leasen voor alles). Maar ik zie eigenlijk alleen maar pluspunten bij mijn schoonouders nu, dus wil er wel eens over gaan nadenken.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet doen. Als je het geld hebt, is het interessant. Om ervoor te gaan lenen...... Dat is bijna je hypotheek ophogen om ermee te gaan beleggen.
Onze gemeente biedt een zeer voordelige energiebespaarlening en daar willen we gebruik van maken. De kosten voor het terugbetalen zijn lager dan de vermindering op de energierekening.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet doen. Als je het geld hebt, is het interessant. Om ervoor te gaan lenen...... Dat is bijna je hypotheek ophogen om ermee te gaan beleggen.
Dat is dan nog wel de moeite waard, maar wat als de vermindering de komende jaren opeens wegvalt? Dat zie ik nl ook nog wel gebeuren als het zo populair wordtquote:Op maandag 29 juli 2019 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onze gemeente biedt een zeer voordelige energiebespaarlening en daar willen we gebruik van maken. De kosten voor het terugbetalen zijn lager dan de vermindering op de energierekening.
Als er niet meer gesaldeerd wordt en we minder of niets meer voor de teruglevering krijgen, is onze energierekening hoe dan ook lager. De rekensom wordt wel anders dan inderdaad maar nog steeds niet in ons nadeel op de lange termijn. We verdienen de panelen dan niet in 7 jaar maar in 12 jaar terug. Terugverdienen doe je op een gegeven moment echt wel.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is dan nog wel de moeite waard, maar wat als de vermindering de komende jaren opeens wegvalt? Dat zie ik nl ook nog wel gebeuren als het zo populair wordt
Okquote:Op maandag 29 juli 2019 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als er niet meer gesaldeerd wordt en we minder of niets meer voor de teruglevering krijgen, is onze energierekening hoe dan ook lager. De rekensom wordt wel anders dan inderdaad maar nog steeds niet in ons nadeel op de lange termijn. We verdienen de panelen dan niet in 7 jaar maar in 12 jaar terug. Terugverdienen doe je op een gegeven moment echt wel.
Wij hebben het er over gehad, maar we moeten dringend "verjonging" in de flat hebben. De ouderen vinden het eng (net als een telefoonmast). Maar er gaan "geruchten" rond om airco aan te schaffen voor wie dat wil (en hoe meer dat doen hoe goedkoper), dan kunnen we die panelen er ook wel naast leggen.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OkHet speelt niet echt voor mij dus ik weet er ook niet alles van helaas.
Lonaa, je kan niet meer doen dan je best! Heb vertrouwen in je eigen kunnen.quote:
Je hebt enorm je best gedaan, meer kan niet. Probeer je hoofd nu even vrij te maken en ga er voor.quote:
Dat! De vragen kunnen altijd gunstig uitvallen. Ik hoop toch zo dat je na morgen nooit weer iets te maken hoeft te hebben met dit onderwerp.quote:
Dit, eigenlijkquote:Op maandag 29 juli 2019 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hebt enorm je best gedaan, meer kan niet. Probeer je hoofd nu even vrij te maken en ga er voor.
En over een paar jaar opent ze een praktijk met privaat rechtquote:Op maandag 29 juli 2019 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat! De vragen kunnen altijd gunstig uitvallen. Ik hoop toch zo dat je na morgen nooit weer iets te maken hoeft te hebben met dit onderwerp.
Ik durf hier wel een weddenschapje aan te wagen dat dit niet gaat gebeurenquote:Op maandag 29 juli 2019 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
En over een paar jaar opent ze een praktijk met privaat recht
Jij hebt gewonnen.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik durf hier wel een weddenschapje aan te wagen dat dit niet gaat gebeuren
Ik wou net gaan klagen dat het weer 27gr is hierquote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Het is hier overigens eindelijk wat behaaglijkSlechts 25 graden
Ging het een beetje om 12 uur naar moedertje? Kanjerdochterquote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel beduidend benauwder.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Goed idee om niet de hele tijd door te gaan maar je even te ontspannenquote:Op maandag 29 juli 2019 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Het is klaar nu. Straks lekker soep eten, vanavond even naar een verjaardag, op tijd naar bed en dan morgen naar Utrecht.
Mijn hoofd is gaar en ik heb hoofdpijn.
Neequote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Ging het een beetje om 12 uur naar moedertje? Kanjerdochter
Dat verbaast me niets. Ik snap dat je energie kreeg van alle hartelijke welcome-back sentimenten, maar ik denk niet dat je al overstroomt van energie in het algemeen. Deze week nog een keer?quote:Op maandag 29 juli 2019 16:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik moest even een omaligje doen.. het werken hakte er toch meer in dan ik dacht
Woensdagochtend ook weer van 10 - 12 of wanneer ik binnenval en weer wegga, donderdagmiddag naar de bedrijfsarts (had ik allang moeten komen, maar er was iets fout gegaan) en dan vrijdagochtend ook weer paar uurtjes werken.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Dat verbaast me niets. Ik snap dat je energie kreeg van alle hartelijke welcome-back sentimenten, maar ik denk niet dat je al overstroomt van energie in het algemeen. Deze week nog een keer?
Best een volle agenda incl het reizen. Maar je mag vast aan de bel trekken als het niet gaat. Ik begrijp wel heel goed dat je je werk/collega's hebt gemistquote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef Bluezz het volgende:
Woensdagochtend ook weer van 10 - 12 of wanneer ik binnenval en weer wegga, donderdagmiddag naar de bedrijfsarts (had ik allang moeten komen, maar er was iets fout gegaan) en dan vrijdagochtend ook weer paar uurtjes werken.
Ohhhh...ben heel benieuwd. Veel mooie plaatjes in de Mangrove en de Bush. Hopelijk blijven de vlinders goed zitten.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb een macro-lens besteld met hulp van de collega'sWordt morgen afgeleverd en dan woensdag ermee op pad in Burgers
Leuk speelgoedquote:Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb een macro-lens besteld met hulp van de collega'sWordt morgen afgeleverd en dan woensdag ermee op pad in Burgers
Denk ook niet dat je mee wil hoorquote:Op maandag 29 juli 2019 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhh...ben heel benieuwd. Veel mooie plaatjes in de Mangrove en de Bush. Hopelijk blijven de vlinders goed zitten.
Zag net dat er nieuwe pinguins bijkomen zijn voor vers bloed.
Jammer dat ik moet werken. Maar denk dat de knie het ook niet zou redden
Oh nee, ik ga wel werken (en naar fysio)quote:Op maandag 29 juli 2019 17:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je mee wil hoorHet is een familie-uitje
Mijzelf, zus, moeders, tante, twee nichtjes, een neefje en een achterneefje
Als ze vervelend zijn, ga ik zelf gewoon door de dierentuin lopen
quote:Op maandag 29 juli 2019 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga wel werken (en naar fysio)
Dat is mijn mening ook. Maar goed, ik ben enigszins conservatiefquote:Op maandag 29 juli 2019 14:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaaf, wat voor een? Ik wil eigenlijk ook wel een, maar ben bang dat ik hem maar nauwelijks gebruikquote:Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Duiven zijn ook niet het slimste van alle vogelsquote:Op maandag 29 juli 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:
Zit een verzwakte jonge duif in de tuin. Hij loopt weg als ik een schaaltje water bij um neer wil zetten.
Nja dan niet ome Charles z'n werk maar doen.
Ja, er bestaan voor WoW ook esportwedstrijden: https://www.esportsearnings.com/gamesquote:Op maandag 29 juli 2019 17:49 schreef AnneX het volgende:
Zeg Isa...Jross en jij spelen nog steeds wow, toch, en hij doet dat hartstikke goed.
Nu hoor ik van fortnite wereldkampioenkampioenschap...doen ze zoiets niet met wow?
Een Nederlander werd 2e. Gewoon een miljoen in the pocket.![]()
En bestaat de optie voor je moeder om in de vakantieperiode naar een dagopvangbesteding te gaan.
Sociaal én Zorg.
Handig die mobieltjes. Not.
Al 2 x gebeld naar mn.X op pad, want het is een mooie temp om samen naar de Parade te gaan in U.
Rest van de week té warm of nat.
Nja ik heb hem richting een schotel water gejaagd, dronk drie slokken en blijft er vervolgens gewoon naast zitten. Sukkelquote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Duiven zijn ook niet het slimste van alle vogels
Dat er zoveel zijn komt alleen doordat iedereen ze voert en zn afval neergooit volgens mij.
Anders waren ze allang de dodo achter na gegaan.
quote:Op maandag 29 juli 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]voor Tele6 en Uhmmpie
Jullie klinken gelukkig
Kneusjes zijn het...quote:Op maandag 29 juli 2019 18:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nja ik heb hem richting een schotel water gejaagd, dronk drie slokken en blijft er vervolgens gewoon naast zitten. Sukkel
Ik was ooit nr1 in de wereld met mijn team in counterstrike. Maar toen kreeg je er alleen "jeetje, nerds!!!" voor ipv 3 miljoen.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, er bestaan voor WoW ook esportwedstrijden: https://www.esportsearnings.com/games
Maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je echt wel in de top top van de wereld zitten en daar moet je 7 dagen per week intensief voor spelen. En jong zijn. Een jong brein kan veel sneller beslissingen nemen. Er zijn natuurlijk overal uitzonderingen.
Mijn moeder heeft jarenlang dagbesteding gedaan. Er waren diverse valide redenen dat ze dat niet meer wilde.
Veel plezier op de Parade als jullie gaan. Als hij opneemtHij is toch niet rommelmarkten aan het afstruinen hè?
voor Tele6 en Uhmmpie
Jullie klinken gelukkig
Ik was eerste met Command & Conquer Tiberian Sun. Nul credits. Niet eens een screenshot gemaakt. Ik kreeg er wel een hoge telefoonrekening en een negatief bindend studieadvies voor.quote:Op maandag 29 juli 2019 19:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik was ooit nr1 in de wereld met mijn team in counterstrike. Maar toen kreeg je er alleen "jeetje, nerds!!!" voor ipv 3 miljoen.
80 miljoen prijzenpot nu. Auw.quote:Op maandag 29 juli 2019 19:24 schreef Kreator het volgende:
Ik was ooit nr1 in de wereld met mijn team in counterstrike. Maar toen kreeg je er alleen "jeetje, nerds!!!" voor ipv 3 miljoen.
Stelt niks voor bij de transfersom van een matige voetballer.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:13 schreef Bluezz het volgende:
Wat een prijzengeld voor die 'spelletjes'![]()
/wegrent
Dan krijg je het zelfde als hier in Duitsland is gebeurd. Niemand neemt meer panelen. 12 cent per kwh krijgen en 25 tot 30 cent per kwh betalen. En wat je terug levert mag je niet van je gebruik aftrekken.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is dan nog wel de moeite waard, maar wat als de vermindering de komende jaren opeens wegvalt? Dat zie ik nl ook nog wel gebeuren als het zo populair wordt
Een verdoving schiet niet zo veel op, ik heb veel meer last van de dagen of weken erna.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:24 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Tele6, ai, pijnlijk dat. Kreeg je geen verdoving dan? Lang geleden dat ik zoiets had, daarna altijd verdoving.
En fijn van je vader.
@:AnneX, MnX nog op tijd te pakken gekregen?
En ja, maart baby's zijn leuk (lief maart broertje), maar juli baby's zijn helemaal super
Duiven zijn megasukkels inderdaadquote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Duiven zijn ook niet het slimste van alle vogels
Dat er zoveel zijn komt alleen doordat iedereen ze voert en zn afval neergooit volgens mij.
Anders waren ze allang de dodo achter na gegaan.
Je gaat toch bijna niet meer in evolutie geloven als je zulke beesten ziet.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Duiven zijn megasukkels inderdaad
Er was een keer een stel duiven dat een nest ging bouwen op de bak van het rolluik van een buurvrouw. Dat is een randje van max 10 cm of zo? Dus iedere keer als het een beetje op een nest begon te lijken, donderde de hele boel naar beneden en konden ze opnieuw beginnen
Je kan die beesten ook al van zo'n afstand horen als ze proberen weg te vliegen hèquote:Op maandag 29 juli 2019 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je gaat toch bijna niet meer in evolutie geloven als je zulke beesten ziet.
Hier is geknokt in de tuin. Ons bankje ligt helemaal onder de veren en dons. Stomtoevallig weer onder de duivenboom. Niet dat een conifeer een handige boom is voor duiven want het duurt soms een half uur voor ze zich uit de dichte begroeiing hebben geworsteld maar ze wonen er alweer een paar jaar in dus het zal wel goed zijn.
Die paar takken kun je toch geen nest noemen. Me al een paar keer verbaast dat het ei niet naar beneden is gedonderd.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Duiven zijn megasukkels inderdaad
Er was een keer een stel duiven dat een nest ging bouwen op de bak van het rolluik van een buurvrouw. Dat is een randje van max 10 cm of zo? Dus iedere keer als het een beetje op een nest begon te lijken, donderde de hele boel naar beneden en konden ze opnieuw beginnen
Auauau. Ik had de indruk dat het een "gewone" zenuw behandeling was. Maar dit is hel op de fiets brrrrrquote:Op maandag 29 juli 2019 20:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een verdoving schiet niet zo veel op, ik heb veel meer last van de dagen of weken erna.
Het probleem vandaag was vooral dat tanden over het algemeen helemaal niet zo gevoelig zijn aan de bovenkant (anders zou eten een drama zijn voor iedereen) maar bij mij op een paar plekken wel. Als die tandarts dan al m'n tanden langsgaat met zo'n metalen pinnetje om erop te duwen, voel ik een tijdje niks, want goede plek, en dan ineens BAM raakt hij een plek waar de zenuw blootligtdan schiet ik wel uit m'n stoel. De volgende afspraak gaat hij een van die plekken afdekken, dus dat is een veel constantere pijn. Dat is beter te handelen
Zo dan, daar is een flinke hap afquote:Op maandag 29 juli 2019 21:25 schreef fietsie het volgende:
Ook cool dat Max' crew gewoon ff hun "oude" wereldrecord verbetert van 1.91 naar 1.88 seconden voor een wissel van 4 wielen. Bizar.
Ja en bij de garage doen ze er zeker de halve dag overquote:Op maandag 29 juli 2019 21:25 schreef fietsie het volgende:
Ook cool dat Max' crew gewoon ff hun "oude" wereldrecord verbetert van 1.91 naar 1.88 seconden voor een wissel van 4 wielen. Bizar.
En twee keer fout, als je naar een Mercedes garage gaat schijnt dat ook nog wel eens voor te komenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:46 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja en bij de garage doen ze er zeker de halve dag over
Alleen als je ook een nieuwe bumper wil hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
En twee keer fout, als je naar een Mercedes garage gaat schijnt dat ook nog wel eens voor te komen
En dan dubbel opletten of je nou zomer of winterbanden krijgt....quote:Op maandag 29 juli 2019 21:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Alleen als je ook een nieuwe bumper wil hebben.
Mag je hopen dat je de juiste banden er onder hebt en niet 2 verschillendeen + ze je neus op voorraad hebbenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
En twee keer fout, als je naar een Mercedes garage gaat schijnt dat ook nog wel eens voor te komen
Moet je wel de goeie garage binnenrijdenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kon je niet weten. De tandarts vindt me al een "bijzonder geval", dus een niet-tandarts zal helemaal niet weten wat het isquote:Op maandag 29 juli 2019 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Auauau. Ik had de indruk dat het een "gewone" zenuw behandeling was. Maar dit is hel op de fiets brrrrr
quote:Op maandag 29 juli 2019 21:59 schreef Candaasje het volgende:
Oh Frantic, ik moest nog aan je denken. Laatste dag waren we in Oslo, en zijn toen naar het Poolexpeditiemuseum geweest. Het FRAM museum heet het geloof ik, het gelijknamige schip ligt daar en je kunt als bezoeker het schip van buiten en van binnen bewonderen. Dat ding is gewoon naar de Noordpool geweest (hebben ze laten vastvriezen in het ijs, om mee te 'varen' met de stroming en zo het bestaan van die stroming te bewijzen) en naar de Zuidpool. Was tof!
Tip van de dagquote:Op maandag 29 juli 2019 22:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ik heb kort geleden mijn certificering behaald om in pool gebieden te mogen varen
Amundsen en Nansen zijn bekende namen jaquote:Op maandag 29 juli 2019 22:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tip van de dag: ga even langs de Inuit en leer daar hun overlevingstechnieken. De Noren Amundsen en Nansen hebben daardoor hun expedities (en hier en daar een onverwachte overwintering op de Pool) weten te overleven. De Engelsman Scott en zijn bemanning vonden sledehonden wat te min, en zijn allen op de Zuidpool gestorven....
ijs er opquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
over tandartsen gesproken..
morgen gaan mijn verstandskiezen aan 1 kant er uit..
iemand nog tips & trics?
Zorg voor een coldpack en slik pijnstillers die voorgeschreven worden. Indien niet voorgeschreven dan dat je voldoende paraceramol hebt. Het kan ontzettend mee vallen maar ook tegenvallen qua napijnquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
Van tevoren al beginnen met paracetamol en vrij vlot beginnen met koelen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
De Canon 100mm Mk1 dus niet met IS en zo. Heb hem ook tweedehands besteld bij CameraTools. Daarvoor gebruik ik hem gewoon veel te weinig denk ik. Hoewel deze ook voor portretten in mijn huisstudio gebruikt zou kunnen wordenquote:Op maandag 29 juli 2019 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf, wat voor een? Ik wil eigenlijk ook wel een, maar ben bang dat ik hem maar nauwelijks gebruik![]()
Het mapje 17-40 op m'n Flickr account bevat nog maar 11 foto's.
Staat me bij dat ik het advies kreeg om daar binnen een kwartier mee te beginnen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
dat moet ik dan morgen nog even halen
en koelen.. dat doe ik dan als ik thuis ben toch? om nou een koelbox mee tenemen naar de tandarts lijkt m ook een beetje overdreven
woon je zo dicht bij de tandarts?quote:Op maandag 29 juli 2019 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Staat me bij dat ik het advies kreeg om daar binnen een kwartier mee te beginnen.
Als je een coolpack hebt kun je die nu nog in de vriezer gooien en morgen in een handdoek meenemen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
en koelen.. dat doe ik dan als ik thuis ben toch? om nou een koelbox mee tenemen naar de tandarts lijkt m ook een beetje overdreven
Alle andere tips zijn al gegeven, maar vloeibaar eten is ook fijn om in huis te hebben. En voor meer vulling, zachte bolletjes met smeerkaasquote:Op maandag 29 juli 2019 22:19 schreef Barreltje het volgende:
iemand nog tips & trics?
Oppassen dat je niet op je mooiste kussentje van de bank kwijlt wanneer je in slaap sukkelt.. bloederige toestandquote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
Ik weet niet of je met een verdoofde mond, wellicht bloedrestjes en bijtend op een dikke hoop watten zin hebt om de AH in te gaanquote:Op maandag 29 juli 2019 22:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
woon je zo dicht bij de tandarts?
ik ga er van uit dat k morgen wel kan rijden.. er zit wel een AH in de buurt.. daar even ijs halen is wellicht een optie.. tnx!
Puddingquote:Op maandag 29 juli 2019 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Alle andere tips zijn al gegeven, maar vloeibaar eten is ook fijn om in huis te hebben. En voor meer vulling, zachte bolletjes met smeerkaas
Al voor de behandeling paracetamol slikken en bij de apotheek kun je coldpack kopen dat je iets moet breken en dan wordt hij gelijk koudquote:Op maandag 29 juli 2019 22:30 schreef Barreltje het volgende:
paracetamol![]()
Ja, maar ik was lopend gegaan, dus ben snelwandelend huiswaarts gegaan.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
woon je zo dicht bij de tandarts?
ik ga er van uit dat k morgen wel kan rijden.. er zit wel een AH in de buurt.. daar even ijs halen is wellicht een optie.. tnx!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |