Ik heb nog nooit een lekkere donut op maar ben nooit verder gekomen dan die van de AHquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:24 schreef FranticDJ het volgende:
@:Molo Yes, goed te doennu ga ik aan die kant van de plas altijd wel donut shops af in alle soorten en maten hoor
https://www.delicesdantan.com/fr/specialite-beignes-aux-patates Hier kwamen ze vandaan. Is volgens mij toch wel een beetje een Quebecois dingetje..
Dat missende lampje, ik hendel het nietquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:17 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Ok ok.. niet vandaag. Maar het was wel een enorme bui
Krispy Kreme en Dunkin’ Donuts ook vermijden, al zijn die al goed vergeleken met die van de AH. Gewoon een klein tentje zoeken en kraakvers eten.. en je bent verkochtquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een lekkere donut op maar ben nooit verder gekomen dan die van de AH![]()
Denk dat ik het te lekker vind, dus eet ik het maar gewoon niet
Krispy Kreme klinkt alsquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Krispy Kreme en Dunkin’ Donuts ook vermijden, al zijn die al goed vergeleken met die van de AH. Gewoon een klein tentje zoeken en kraakvers eten.. en je bent verkocht
Wat voor kruiden? Wel gewoon suiker erin?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:31 schreef Goitske het volgende:
Zelfs in Amerika vond ik donuts vies, gewoon niet mijn ding
[ afbeelding ]
Ze zijn wel lekker had alleen wat meer hoogte verwacht en meer fluffy smaak is prima
Is met wortel en pistache
Mijn kinderen vinden het niet lekker
Kaneel en gemberpoeder en bruine suiker 80 gram zo uit mijn hoofdquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor kruiden? Wel gewoon suiker erin?
Mja, ik ben niet zo overtuigd geloof ikquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kaneel en gemberpoeder en bruine suiker 80 gram zo uit mijn hoofd
Uit mijn hoofd
200 gram wortel
50 gram pistache
200 gram zelfrijzend bakmeel
80 gram bruine suiker
2 eieren
Melk
Olie
Kaneel
Gemberpoeder
Strafvoer datquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Uit de zere knie tijd had ik nog een iglo wokschotel met groenten en kip in een honingmosterd saus. Toch maar opeten, weggooien in zonde. Als 3 dobbelsteentjes kip. Niet vies, maar ik koop het niet meer.
Maak ze ook niet weer was een keer probeee. Ik hou sowieso niet van olie in bakselsquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Mja, ik ben niet zo overtuigd geloof ik
Liever met bosbessen en dan vet
Heb een keer blondies gebakken van witte bonen, gewoon omdat ik gefascineerd was door dat receptquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:55 schreef Goitske het volgende:
[..]
Maak ze ook niet weer was een keer probeee. Ik hou sowieso niet van olie in baksels
Maagvulling (had toch beter een boterham met kaas kunnen neme)quote:
Had vroegah ook wel eens van die maaltijden, maar anderhalf uur later weer honger.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maagvulling (had toch beter een boterham met kaas kunnen neme)
Ja hallo, recepten daarvan graag!!!!quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ooit twee weken gelogeerd bij een familie in Bayern. Daar heb ik Semmeln (broodjes) gegeten die de gastmoeder zelf gebakken had met deels aardappelpuree. Die waren heerlijk. Frischkäse (zelfgemaakt hangop-achtig), zout, peper en plakken tomaat erop
Diezelfde moeder maakte ook zelf donuts![]()
die waren heerlijk. Daarna nooit meer donuts gegeten, zou alleen maar teleurstellen
Is voer voor als je echt niks anders kan regelen of jezelf haatquote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Had vroegah ook wel eens van die maaltijden, maar anderhalf uur later weer honger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en morgenochtend zie je er niks meer van.
Dat dus, en ik vind mezelf best lief (was best wanhopig toen)quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Is voer voor als je echt niks anders kan regelen of jezelf haat
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:06 schreef Aure het volgende:
Het ergste deel van zomercarnaval ontvlucht, nu weer thuis.
Uitzicht vanuit de woonkamer:Dus echt bij jullie door de straat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en morgenochtend zie je er niks meer van.
We have far more in common than that which devides us..
Uitzicht vanuit de woonkamer:Zo, midden van het centrum waar je woontSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en morgenochtend zie je er niks meer van.
![]()
Was het leuk? Aardig droog gebleven welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Uitzicht vanuit de woonkamer:Rotzooi valt nog meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en morgenochtend zie je er niks meer van.
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 12:00 schreef fietsie het volgende:
Overigens zijn bonen-koffiemachines met dit weer uhm een ehhhhh zelfstandige biotoop
Niet alleen met dit weer. Brouwunit en de ruimte er achter zijn mooie plaatsen voor een paddenstoelenkwekerij.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:58 schreef fietsie het volgende:
Koffie is toch wel lekkerder (en heter) uit grondig schoongeboende koffiemachine
Perslucht en een grote plastic zak (om de machine in te zetten)quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:22 schreef z80 het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen met dit weer. Brouwunit en de ruimte er achter zijn mooie plaatsen voor een paddenstoelenkwekerij.
Na het grondig schoonmaken. Brouwunit ui elkaar halen en in een bak warm water met een blokje voor de vaatwasser gooien voor een paar uur. Na het grondig reinigen van alle onderdelen. En de zoektocht naar het crema filter/dopje en veer. Alles netjes in elkaar zetten met een flinke hoeveelheid siliconen.
En bij alle machines behalve die gene met een Jura systeem ook de unit IN de machine reinigen en invetten.
De Jura systemen zijn een ramp. Die zijn gewoon niet goed schoon te krijgen zonder sloopwerk.
Risico is dat het oranje allemaal uitloopt met zoveel hittequote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zou het met @:Lonaa zijn? Iets afgekoeld daar hopelijk?
Gaat niet werken. De oude koffieresten plakken in alle hoekjes. Paar keer wat vocht erbij en je hebt "feest".quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Perslucht en een grote plastic zak (om de machine in te zetten)
Vochtig geworden?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:24 schreef z80 het volgende:
Pizza/bbq/rookover van de aldi vandaag geprobeerd. Blijkbaar is houtskool dat al een paar jaar in de schuur ligt niet heel erg brandbaar meer. Met moeite het ding naar de 200 graden kunnen krijgen. En in plaats van compleet opgloeien van de kooltje gaan deze spontaan uit.
Binnenkoer maar eens nieuwe halen.
"Knikt Ja"quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:27 schreef sigme het volgende:
@:fietsie, ben je er nog uitgekomen met dat raadsel van schaap schone beker?
Walnoot, wat lijkt me dat tof in je tuinquote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:29 schreef sigme het volgende:
Hier was het gewoon weer ruim boven de 39 graden. Met stevige bries, geen drup regen. Het is hier allemaal best uit te houden, ik slaap er wel om en overdag gewoon rustig buiten zitten onder de walnootboom.
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Walnoot, wat lijkt me dat tof in je tuin
Hoe oogst je dat eigenlijk? Met stokken ofzo?
MI van Molo met stok rennend in rondjes rondom walnotenboom...quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Staat nu binnen. Eens kijken of dat help.quote:
Géén idee. Zij deed alles zo'n beetje uit de losse handquote:
Yessss aangezien de coolsingel deels gesloten is, komen ze hier door de straat.quote:
Bij mijn ouders komen de noten in de herfst gewoon uit de boom vallen en dan raap je ze op. Tenzij de eekhoorn alles er al uit geplukt heeftquote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
De meeste glazuren zijn inderdaad mier en mierzoet.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
DeegIk vind donuts heel prima, zo lang ze maar alleen gesuikerd zijn en niet geglazuurd.
Ik ga eens receptje zoeken ervan, die broodjes klinken lekkerquote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Géén idee. Zij deed alles zo'n beetje uit de losse hand
Van de broodjes weet ik alleen dat het deels aardappelpuree was, maar verder heel gewoon deeg met gist en wit tarwemeel. Ik meen dat het haar een paar keer proberen kostte om de hoeveelheid vocht goed te krijgen. Ze maakte kleine bolle broodjes, zeg maar formaat flinke tennisbal
Donuts waren volgens mij traditioneel donutdeeg, rondje uitgestoken en gat erin, gefrituurd, en goed veel poedersuiker erop
Eekhorens, merels en kraaien. Hierachter stond ook een grote walnootboom.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij mijn ouders komen de noten in de herfst gewoon uit de boom vallen en dan raap je ze op. Tenzij de eekhoorn alles er al uit geplukt heeft
Ja met kind zou ik er niet aan moeten denken hoor, of gewoon met mijn bejaarde levensstijlquote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:34 schreef Aure het volgende:
[..]
Yessss aangezien de coolsingel deels gesloten is, komen ze hier door de straat.
@:Molo er hing vanmiddag wel een gezellige sfeer in de stad op zich, maar we zijn er dus niet echt bij geweest. Hadden er dit jaar even geen zin in. En ja midden centrum, heerlijk wonen voor nu. Over 5 jaar ben ik er vast klaar mee![]()
De troep is wel een stuk erger dan op de foto lijkt, of nouja als je door de straat loopt lijkt het erger
Hier net zo maar dan net buiten het centrum met een bushalte voor de deur. 5 minuten naar recht fietsen =stad 5 min naar links fietsen =goed winkelcentrum 5 minuten naar achteren, groot parkquote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:39 schreef Aure het volgende:
Geen auto, geen rijbewijs. Dus midden centrum wonen is wel verdomd makkelijk
Ik ook iets, zit op de tocht, maar verhip het om de deur dicht te doenquote:
Klinkt ook ideaal!quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier net zo maar dan net buiten het centrum met een bushalte voor de deur. 5 minuten naar recht fietsen =stad 5 min naar links fietsen =goed winkelcentrum 5 minuten naar achteren, groot park
quote:
Het is hier net een magnetron; je wordt wel warm terwijl het lijkt alsof de lucht om je heen koel is / zou moeten zijn....quote:
Het helpt misschien niet dat ik gewoon carnaval gewend ben.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:34 schreef Aure het volgende:
[..]
De troep is wel een stuk erger dan op de foto lijkt, of nouja als je door de straat loopt lijkt het erger
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tenzij de eekhoorn alles er al uit geplukt heeft
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:56 schreef Sarabi het volgende:
Uiteindelijk toch geen regen gekregen.
Maar 20gr buiten dus ik zeur niet
/3 op een rij?
Ik vond het echt wel zwaar om met die hitte de planten te blijven bewateren. Dat zorgde voor zo veel extra warmte in mijn lijf.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:00 schreef fietsie het volgende:
Gieters sjouwen hier. Voor water voor de planten in de moestuin.
Voortuin is al aan het doodgaan.
Voortuin heb ik 2 dagen overgeslagen --> erg erg slecht erbij staande plantenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vond het echt wel zwaar om met die hitte de planten te blijven bewateren. Dat zorgde voor zo veel extra warmte in mijn lijf.
Betekent Carbo in deze nog iets specifieks?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:04 schreef FutureFairytale het volgende:
@:Molo dit zijn carbo noodles https://www.hmart.com/880107314231-new
Van zelfde merk (Samyang) hebben ze 2 dingen nu die ik niet meer in Amsterdam hoef te halen; een flesje 'buldak' (= hete kip) saus en jjolbokki noodles.
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:00 schreef fietsie het volgende:
Gieters sjouwen hier. Voor water voor de planten in de moestuin.
Voortuin is al aan het doodgaan.
Slaap lekker zo!quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:11 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike en @:Kaatje1 gekkies
Hier zit ik gewoon nog in ondergoed met alle ramen en deuren zo wijd mogelijk open. Er komt inderdaad echt warmte uit alle muren en vloeren![]()
Zometeen even douchen en lekker m'neigen bed
in
Carbo = Carbonara. Ze zijn romig/kazig en pittigquote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Betekent Carbo in deze nog iets specifieks?
Die Koreaanse namen zijn altijd vet grappig vind ik, kan er niks van maken en ze klinken zo lollig![]()
Jjolbokki
Erg he? Zat gewoon vast die hitte en komt er nu uit. Buiten nu koeler dan binnen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:11 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike en @:Kaatje1 gekkies
Hier zit ik gewoon nog in ondergoed met alle ramen en deuren zo wijd mogelijk open. Er komt inderdaad echt warmte uit alle muren en vloeren![]()
Zometeen even douchen en lekker m'neigen bed
in
Ow toch, ging stiekem wel door mijn hoofd maar wist niet of dat het ook echt wasquote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Carbo = Carbonara. Ze zijn romig/kazig en pittig
Koreaanse gerechten klinken leuk ja
Ga jij er nog wel eens heen? (Toko)
Geen waterbron waar ik een pomp in kan gooien, dus da's geen optie hier.quote:
Je hebt een sloot achter je tuin toch?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Geen waterbron waar ik een pomp in kan gooien, dus da's geen optie hier.
Kraan?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Geen waterbron waar ik een pomp in kan gooien, dus da's geen optie hier.
Dat vind ik een beetje not done, waterleiding maatschappijen vragen het uitdrukkelijk niet te doen. Bovendien levert pomp zo'n 3000l/u, met de kraan nog niet de helft. Een uurtje helpt bovendien niks...quote:
Met dit weer nagenoeg leeg. Pomp zou er gewoon in blijven rechtopstaan.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hebt een sloot achter je tuin toch?
Oh echt? Hier staat het water extreem hoog.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met dit weer nagenoeg leeg. Pomp zou er gewoon in blijven rechtopstaan.
Sloot wordt alleen gevoed door regen & klep uit water van de Friese Boezem.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh echt? Hier staat het water extreem hoog.
Warm. Vandaag iemand verhuist.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zou het met @:Lonaa zijn? Iets afgekoeld daar hopelijk?
Nou ja, in de nacht werken is vast koeler dan overdag werken. Alleen dat overdag slapenquote:
Of 25 binnenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 22:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou willen dat het hier buiten 23 graden was
Met kippenvel op een terras net. En waar het hostel gister nog 'lekker koel' was, voelde het net juist aangenaam warmquote:
Lol, Microsoftminuten. Ik snap 'm.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 22:07 schreef z80 het volgende:
nog 10 Microsoft minuten voordat ik naar bet kan.
Tegen die tijd is het wel koeler.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 22:07 schreef z80 het volgende:
nog 10 Microsoft minuten voordat ik naar bet kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |