Een sik heeft geen luchtrem. Daardoor gaat ie dus onberemd mee in een trein, en de laatste wagen mag nooit een onberemde zijn. Mocht de koppeling breken dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als dat niet direct opgemerkt wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:16 schreef derLudolf het volgende:
Waarom mag een Sik nooit achterop dan? Is het in opzending niet gewoon een wagon?
Ah, klinkt best logischquote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een sik heeft geen luchtrem. Daardoor gaat ie dus onberemd mee in een trein, en de laatste wagen mag nooit een onberemde zijn. Mocht de koppeling breken dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als dat niet direct opgemerkt wordt.
Het is warmer geweest dan ooit en daar gaan dingen dus een beetje stuk van. En ja, daar gaan ze heus wel naar kijken en lessen uit trekken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:56 schreef greavy het volgende:
En het is toch slecht gesteld met de treinen dat er ruim 30% van alleen al de VIRM-treinstellen aan de kant staat vanwege aircoproblemen de afgelopen dagen?
En dit gaat dus nog veel vaker gebeuren, dat een groot deel van het materieel uitvalt als het buiten weer eens warmer is..
Bij onze school in Deventer is het datacentrum uitgezet. Toen we dat ding bouwden stonden er twee chillers op de begroting maar daarvan is er één weggestreept want "het wordt nooit zo warm in Nederland en van die ¤15.000 kan je ook een server kopen"...quote:Op zaterdag 27 juli 2019 01:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is warmer geweest dan ooit en daar gaan dingen dus een beetje stuk van. En ja, daar gaan ze heus wel naar kijken en lessen uit trekken.
Leesvoer: https://www.deingenieur.n(...)de-treinen-van-de-ns
lastige is dat Rotterdam - Woerden en Bijmer ArenA - Amsterdam Centraal ramvol treinen zitten waardoor er nauwelijks nog treinen bij passen op die trajectenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:36 schreef Eix het volgende:
Vind het ook maar matig dat er geen ic rijdt via die route over Gouda.
https://www.ns.nl/reispla(...)sttime=1564251156713quote:
Zo slecht dat je m bijna gaat bestellenquote:Op zondag 28 juli 2019 04:22 schreef dennistd het volgende:
Wat je al niet tegenkomt op AliExpress![]()
[ afbeelding ]
https://www.aliexpress.com/item/32963968930.html
En deuren die naar binnen open klappen.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen bestuurderscabine ook zo te zien, mogen de passagiers zelf opknappen. Oh en de balkons zijn 1e klas, de rest niet
*kuch*quote:Op zondag 28 juli 2019 16:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En deuren die naar binnen open klappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 juli 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
*kuch*Dat is geen GTWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Huh?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:53 schreef greavy het volgende:
Dus. Afgelopen zondag werd een Sik vanuit Haarlem per spoor met 60-65kmh maximaal over het spoor naar Roosendaal gesleept.
Omdat een Sik nooit achterop een trein mag hangen, werd de Railexperts 1251 in opzending meegesleept.
[ afbeelding ]
Vanaf het parkeerdek Rotterdam Alexandrium woonmall
De trein ging op Rotterdam Centraal aan de kant, dus naar Rotterdam Zuid gereden
[ afbeelding ]
En daarna ook nog in Dordrecht aan de kant, dus kon hem nog een keer klikken
[ afbeelding ]
niet altijd. Kan zijn dat er een panto stuk is en dat ze daarom de voorste gebruiken. Daarnaast is bij het vervoer van auto's het gebruik van de voorste panto verplicht, dit om schade te voorkomen.quote:Op zondag 28 juli 2019 21:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Huh?Ik dacht dat de elocs op snelheid altijd de achterste pantograaf gebruikten en de voorste lieten zakken?
Dat zou betekenen dat de machinist van zijn plek af moet om een panto te laten zakken?quote:Op zondag 28 juli 2019 21:27 schreef greavy het volgende:
verplicht niet, een advies wel. Net als bij ketelwagens met gevaarlijke stoffen, huifdoekwagens enz. Dit om vonkvorming bij de stroomafnemer dat over kan spatten naar de wagens te voorkomen.
Bij dubbeltractie eloks zie je het meestal ook: Dit is dan vaak weer benoemd om de stroomafname zover mogelijk bij elkaar vandaan te halen. Geen idee of het echt uitmaakt, maar toch.
Men kan gewoon kiezen voor welke pantograaf omhoog moet. Bij het moderne spul op de stuurtafel al dacht ik, bij het oude spul waarschijnlijk wat ingewikkelder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |