ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Städtebahn Sachsen, een spoorwegonderneming die een aantal diesellijnen rond de stad Dresden exploiteert, heeft donderdagochtend ineens besloten om geen treinen meer te laten rijden. Dit vanwege grote financiële problemen.
Volgens Städtebahn Sachsen ligt slecht onderhoud door DB Netze ten grondslag aan de problemen: ze zouden miljoenen euro's schade hebben geleden door o.a. bomen op het spoor, groenbeheer is de verantwoordelijkheid van DB Netze. Het is een kleine onderneming: ze hebben 15 dieseltreinstellen en 85 medewerkers.
Er was geen waarschuwing of aankondiging, zowel reizigers als de concessieverlener kregen ineens te horen dat de dienstverlening werd gestaakt. De concessieverlener is bezig om zo spoedig mogelijk een vervangend busnetwerk op te tuigen.
Wat een waardeloze zaadorganisatie is de NS ook. Als je toch godverdomme al weet dat de ic van 8:15 uitvalt vanwege "beperkingen in de materieel zet" dan laat je die van 8:06 toch heel even wachten om de aansluiting over te nemen?! Nee, ijzer schuiven is weer eens belangrijker
Op vrijdag 26 juli 2019 08:11 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een waardeloze zaadorganisatie is de NS ook. Als je toch godverdomme al weet dat de ic van 8:15 uitvalt vanwege "beperkingen in de materieel zet" dan laat je die van 8:06 toch heel even wachten om de aansluiting over te nemen?! Nee, ijzer schuiven is weer eens belangrijker
als de trein op tijd aan moet komen is het belangrijk op tijd te vertrekken
De meeste machinisten houden zich blijkbaar niet aan dergelijke adviezen en komen gewoon twee minuten ofzo te vroeg aan als ze stipt op tijd vertrekken...
Op vrijdag 26 juli 2019 11:55 schreef ReisT het volgende: De meeste machinisten houden zich blijkbaar niet aan dergelijke adviezen en komen gewoon twee minuten ofzo te vroeg aan als ze stipt op tijd vertrekken...
ja dat is als ik naar huis ga of schaft heb
als ik bijvoorbeeld vanuit Utrecht naar Rotterdam rij met de IC kom je gepland om :55 aan en de spr naar Barendrecht gaat om :56. maar als je strak vertrekt op alexander en maximaal doorrijd kun je :53,5 al stilstaan en de trein halen ipv half uur wachten
De trein bestaat uit twee 'delen', dus een 5je is een 2+3 baks trein, een 8je een 4+4. De Jacobsdraaistellen zijn gewone loopdraaistellen, de andere draaistellen zijn bij een 8je motordraaistellen en bij een 5je is één van die draaistellen een motordraaistel en de andere ook een loopdraaistel. Er zitten dus 'halverwege' (nou ja, bij een 5je niet precies) twee reguliere draaistellen onder de trein
Wat ik ook echt haat zijn van die hoeremensen die pas gaan opstaan als de trein helemaal tot stilstand is gekomen. Zodat het instappen al begonnen is eer ze bij de deur zijn. Kutmensen.
Op vrijdag 26 juli 2019 15:01 schreef MTL het volgende: De trein bestaat uit twee 'delen', dus een 5je is een 2+3 baks trein, een 8je een 4+4. De Jacobsdraaistellen zijn gewone loopdraaistellen, de andere draaistellen zijn bij een 8je motordraaistellen en bij een 5je is één van die draaistellen een motordraaistel en de andere ook een loopdraaistel. Er zitten dus 'halverwege' (nou ja, bij een 5je niet precies) twee reguliere draaistellen onder de trein
Kent een vijfje drie aangedreven draaistellen en een achtje vier? Ik heb begrepen dat een vijfje ietsje sneller is dan een achtje.
Op vrijdag 26 juli 2019 17:54 schreef Dr_Flash het volgende: Wat ik ook echt haat zijn van die hoeremensen die pas gaan opstaan als de trein helemaal tot stilstand is gekomen. Zodat het instappen al begonnen is eer ze bij de deur zijn. Kutmensen.
Op vrijdag 26 juli 2019 17:54 schreef Dr_Flash het volgende: Wat ik ook echt haat zijn van die hoeremensen die pas gaan opstaan als de trein helemaal tot stilstand is gekomen. Zodat het instappen al begonnen is eer ze bij de deur zijn. Kutmensen.
Welke idioot gaat er lopen als de trein nog beweegt dan Stakkers
Kent een vijfje drie aangedreven draaistellen en een achtje vier? Ik heb begrepen dat een vijfje ietsje sneller is dan een achtje.
Een vijfje kan inderdaad iets sneller zijn, die heeft dus ong. 43% aangedreven assen, een achtje exact 40%. De 8jes worden ook nog eens beperkt met maximale stroomafname van 4000A: die hebben standaard ook 2 stroomafnemers op onder 1.5 kV. Als er één defect is, zal de stroomafname beperkt worden tot hetzelfde niveau als een 5je, en datzelfde geldt ook als de ontijzel/schraapmodus geactiveerd wordt (de voorste stroomafnemer staat dan wel op, maar neemt geen stroom meer af).
Overigens hebben de motoren nog wat power over: als er een motor/as niet meedoet, zullen de andere motoren gaan compenseren, waardoor je nog altijd even snel moet kunnen optrekken (even los van slechte adhesie en andere (lijnstroom)beperkingen).
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 26-07-2019 19:41:45 ]
Overigens hebben de motoren nog wat power over: als er een motor/as niet meedoet, zullen de andere motoren gaan compenseren, waardoor je nog altijd even snel moet kunnen optrekken (even los van slechte adhesie en andere (lijnstroom)beperkingen).
is ook wel handig als je sneller wilt rijden dan een opgevoerde scootmobiel
Welke idioot gaat er lopen als de trein nog beweegt dan Stakkers
Gewoon zorgen dat je bij de deur staat. In dit land hebben we geen halteringen van 20 minuten waarbij je rustig op het perron een kopje koffie kunt gaan drinken of zo
Gewoon zorgen dat je bij de deur staat. In dit land hebben we geen halteringen van 20 minuten waarbij je rustig op het perron een kopje koffie kunt gaan drinken of zo
Ik bepaal zelf wel wat ik doe. Ik ben nooit bij de deur als mensen al gaan instappen maar ik blijf ook consequent zitten tot de trein stilstaat. Alsof je een half jaar nodig hebt om naar de deur te lopen, lol
Dus. Afgelopen zondag werd een Sik vanuit Haarlem per spoor met 60-65kmh maximaal over het spoor naar Roosendaal gesleept. Omdat een Sik nooit achterop een trein mag hangen, werd de Railexperts 1251 in opzending meegesleept.
En het is toch slecht gesteld met de treinen dat er ruim 30% van alleen al de VIRM-treinstellen aan de kant staat vanwege aircoproblemen de afgelopen dagen? En dit gaat dus nog veel vaker gebeuren, dat een groot deel van het materieel uitvalt als het buiten weer eens warmer is..
Op vrijdag 26 juli 2019 22:16 schreef derLudolf het volgende: Waarom mag een Sik nooit achterop dan? Is het in opzending niet gewoon een wagon?
Een sik heeft geen luchtrem. Daardoor gaat ie dus onberemd mee in een trein, en de laatste wagen mag nooit een onberemde zijn. Mocht de koppeling breken dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als dat niet direct opgemerkt wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een sik heeft geen luchtrem. Daardoor gaat ie dus onberemd mee in een trein, en de laatste wagen mag nooit een onberemde zijn. Mocht de koppeling breken dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als dat niet direct opgemerkt wordt.
Op vrijdag 26 juli 2019 21:56 schreef greavy het volgende: En het is toch slecht gesteld met de treinen dat er ruim 30% van alleen al de VIRM-treinstellen aan de kant staat vanwege aircoproblemen de afgelopen dagen? En dit gaat dus nog veel vaker gebeuren, dat een groot deel van het materieel uitvalt als het buiten weer eens warmer is..
Het is warmer geweest dan ooit en daar gaan dingen dus een beetje stuk van. En ja, daar gaan ze heus wel naar kijken en lessen uit trekken.
Bij onze school in Deventer is het datacentrum uitgezet. Toen we dat ding bouwden stonden er twee chillers op de begroting maar daarvan is er één weggestreept want "het wordt nooit zo warm in Nederland en van die ¤15.000 kan je ook een server kopen"...
Door beperking van de materieelinzet vandaag 'verplicht' in een sprinter zonder plee gezeten van rotterdam naar amsterdam ... ik had geen zin om de toeslag voor de IC direct te betalen, maar volgende keer denk ik wel twee keer na Wat was ik blij toen ik op Amsterdam naar de plee kon
De spr Rotterdam - Amsterdam doet er welgeteld 5 minuten langer over dan de ic Rotterdam - Amsterdam via Haarlem. Het is dus een prima alternatief afgezien van het ontbreken van een toilet (alsof je daar voor je plezier op gaat zitten )
Op zaterdag 27 juli 2019 19:36 schreef Eix het volgende: Vind het ook maar matig dat er geen ic rijdt via die route over Gouda.
lastige is dat Rotterdam - Woerden en Bijmer ArenA - Amsterdam Centraal ramvol treinen zitten waardoor er nauwelijks nog treinen bij passen op die trajecten