Een vijfje kan inderdaad iets sneller zijn, die heeft dus ong. 43% aangedreven assen, een achtje exact 40%.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kent een vijfje drie aangedreven draaistellen en een achtje vier? Ik heb begrepen dat een vijfje ietsje sneller is dan een achtje.
Mijn OCD speelt weer op! Kon dat NS logo nou niet in het midden ?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:18 schreef TjjWester het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een graflelijk ding.......
Staat ie toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 19:41 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Mijn OCD speelt weer op! Kon dat NS logo nou niet in het midden ?
is ook wel handig als je sneller wilt rijden dan een opgevoerde scootmobielquote:Op vrijdag 26 juli 2019 19:34 schreef MTL het volgende:
Overigens hebben de motoren nog wat power over: als er een motor/as niet meedoet, zullen de andere motoren gaan compenseren, waardoor je nog altijd even snel moet kunnen optrekken (even los van slechte adhesie en andere (lijnstroom)beperkingen).
Gewoon zorgen dat je bij de deur staat. In dit land hebben we geen halteringen van 20 minuten waarbij je rustig op het perron een kopje koffie kunt gaan drinken of zoquote:Op vrijdag 26 juli 2019 19:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Welke idioot gaat er lopen als de trein nog beweegt dan Stakkers
Ik bepaal zelf wel wat ik doe. Ik ben nooit bij de deur als mensen al gaan instappen maar ik blijf ook consequent zitten tot de trein stilstaat. Alsof je een half jaar nodig hebt om naar de deur te lopen, lolquote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je bij de deur staat. In dit land hebben we geen halteringen van 20 minuten waarbij je rustig op het perron een kopje koffie kunt gaan drinken of zo
Een sik heeft geen luchtrem. Daardoor gaat ie dus onberemd mee in een trein, en de laatste wagen mag nooit een onberemde zijn. Mocht de koppeling breken dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als dat niet direct opgemerkt wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:16 schreef derLudolf het volgende:
Waarom mag een Sik nooit achterop dan? Is het in opzending niet gewoon een wagon?
Ah, klinkt best logischquote:Op vrijdag 26 juli 2019 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een sik heeft geen luchtrem. Daardoor gaat ie dus onberemd mee in een trein, en de laatste wagen mag nooit een onberemde zijn. Mocht de koppeling breken dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als dat niet direct opgemerkt wordt.
Het is warmer geweest dan ooit en daar gaan dingen dus een beetje stuk van. En ja, daar gaan ze heus wel naar kijken en lessen uit trekken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:56 schreef greavy het volgende:
En het is toch slecht gesteld met de treinen dat er ruim 30% van alleen al de VIRM-treinstellen aan de kant staat vanwege aircoproblemen de afgelopen dagen?
En dit gaat dus nog veel vaker gebeuren, dat een groot deel van het materieel uitvalt als het buiten weer eens warmer is..
Bij onze school in Deventer is het datacentrum uitgezet. Toen we dat ding bouwden stonden er twee chillers op de begroting maar daarvan is er één weggestreept want "het wordt nooit zo warm in Nederland en van die ¤15.000 kan je ook een server kopen"...quote:Op zaterdag 27 juli 2019 01:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is warmer geweest dan ooit en daar gaan dingen dus een beetje stuk van. En ja, daar gaan ze heus wel naar kijken en lessen uit trekken.
Leesvoer: https://www.deingenieur.n(...)de-treinen-van-de-ns
lastige is dat Rotterdam - Woerden en Bijmer ArenA - Amsterdam Centraal ramvol treinen zitten waardoor er nauwelijks nog treinen bij passen op die trajectenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:36 schreef Eix het volgende:
Vind het ook maar matig dat er geen ic rijdt via die route over Gouda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |