https://www.ns.nl/reispla(...)sttime=1564251156713quote:
Zo slecht dat je m bijna gaat bestellenquote:Op zondag 28 juli 2019 04:22 schreef dennistd het volgende:
Wat je al niet tegenkomt op AliExpress![]()
[ afbeelding ]
https://www.aliexpress.com/item/32963968930.html
En deuren die naar binnen open klappen.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen bestuurderscabine ook zo te zien, mogen de passagiers zelf opknappen. Oh en de balkons zijn 1e klas, de rest niet
*kuch*quote:Op zondag 28 juli 2019 16:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En deuren die naar binnen open klappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 juli 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
*kuch*Dat is geen GTWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Huh?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:53 schreef greavy het volgende:
Dus. Afgelopen zondag werd een Sik vanuit Haarlem per spoor met 60-65kmh maximaal over het spoor naar Roosendaal gesleept.
Omdat een Sik nooit achterop een trein mag hangen, werd de Railexperts 1251 in opzending meegesleept.
[ afbeelding ]
Vanaf het parkeerdek Rotterdam Alexandrium woonmall
De trein ging op Rotterdam Centraal aan de kant, dus naar Rotterdam Zuid gereden
[ afbeelding ]
En daarna ook nog in Dordrecht aan de kant, dus kon hem nog een keer klikken
[ afbeelding ]
niet altijd. Kan zijn dat er een panto stuk is en dat ze daarom de voorste gebruiken. Daarnaast is bij het vervoer van auto's het gebruik van de voorste panto verplicht, dit om schade te voorkomen.quote:Op zondag 28 juli 2019 21:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Huh?Ik dacht dat de elocs op snelheid altijd de achterste pantograaf gebruikten en de voorste lieten zakken?
Dat zou betekenen dat de machinist van zijn plek af moet om een panto te laten zakken?quote:Op zondag 28 juli 2019 21:27 schreef greavy het volgende:
verplicht niet, een advies wel. Net als bij ketelwagens met gevaarlijke stoffen, huifdoekwagens enz. Dit om vonkvorming bij de stroomafnemer dat over kan spatten naar de wagens te voorkomen.
Bij dubbeltractie eloks zie je het meestal ook: Dit is dan vaak weer benoemd om de stroomafname zover mogelijk bij elkaar vandaan te halen. Geen idee of het echt uitmaakt, maar toch.
Men kan gewoon kiezen voor welke pantograaf omhoog moet. Bij het moderne spul op de stuurtafel al dacht ik, bij het oude spul waarschijnlijk wat ingewikkelder.
zakken niet volgens mij, maar bij ouder mat kan het omzetten alleen als je stil staatquote:Op zondag 28 juli 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de machinist van zijn plek af moet om een panto te laten zakken?
Dit heeft eerder te maken met de opdruk van de bovenleiding.quote:Op zondag 28 juli 2019 21:27 schreef greavy het volgende:
Bij dubbeltractie eloks zie je het meestal ook: Dit is dan vaak weer benoemd om de stroomafname zover mogelijk bij elkaar vandaan te halen. Geen idee of het echt uitmaakt, maar toch.
Mooie plaat!quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een plaatje van een stoomtrein dan maar
Mooie Lintquote:Op zondag 28 juli 2019 04:22 schreef dennistd het volgende:
Wat je al niet tegenkomt op AliExpress![]()
[ afbeelding ]
https://www.aliexpress.com/item/32963968930.html
DDM. Rijdt alleen nog in de spits-IC's Haarlem-Alkmaar en Amsterdam-Enkhuizen dacht ik.quote:Op maandag 29 juli 2019 17:33 schreef Fixers het volgende:
Ik dacht dat NS al ver was met het vervangenn of ombouwen van de oude dubbeldekkers. Maar ik tref er nu eentje waar nog rode bankjes in zitten.Wel een stuk comfortabeler dan die groene planken.
Zal wel zo'n beetje het laatste armseinenreservaat ter wereld zijn? Of is dat heel naïef gedacht van mij?quote:Op maandag 29 juli 2019 17:40 schreef James1988 het volgende:
Vanaf vandaag in dienst aan de andere kant van de plas: de Stadler FLIRT UK voor Greater Anglia. Het is een elektrische trein met een powerpack (dieselmotoren) in het midden. Een drietje heeft drie dieselmotoren, een viertje heeft er vier.
[ afbeelding ]
Foto: Richard Clinnick
Het contrast kan niet groter zijn: een gloednieuwe moderne trein onder armseinen in Lowestoft. Vooralsnog dan, Network Rail is bezig om de lijn te moderniseren. De klassieke beveiliging gaat het veld ruimen: de nieuwe seinen zijn al geplaatst, maar afgedekt met vuilniszakken.
Joh, in India bestaat een goed deel van het seinstelsel nog steeds uit doorgegeven houten stokken.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel zo'n beetje het laatste armseinenreservaat ter wereld zijn? Of is dat heel naïef gedacht van mij?
In Duitsland stikt het van de armseinen op de wat rustigere lijnen. Daar zijn ook nog heel veel mechanische seinhuizen.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel zo'n beetje het laatste armseinenreservaat ter wereld zijn? Of is dat heel naïef gedacht van mij?
OH ik zie net dat we wat leuks kunnen gaan doen met de Fok!stokquote:Op maandag 29 juli 2019 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Joh, in India bestaat een goed deel van het seinstelsel nog steeds uit doorgegeven houten stokken.
Nee hoor. De eerdere locs vertrokken met 2 pantograven omhoog en boven de 40 km/h lieten ze de voorste dan zakken. Inderdaad ivm opstuwing van de bovenleiding.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zakken niet volgens mij, maar bij ouder mat kan het omzetten alleen als je stil staat
Die staat nog gewoon tussen Wijhe en Olst linkerspoorquote:Op maandag 29 juli 2019 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Een ander ongebruikelijk iets verdween in 2011 van het hoofdspoor: de keperbaak.
Mag dat wel?quote:Op maandag 29 juli 2019 20:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Die staat nog gewoon tussen Wijhe en Olst linkerspoor
point taken.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee hoor. De eerdere locs vertrokken met 2 pantograven omhoog en boven de 40 km/h lieten ze de voorste dan zakken. Inderdaad ivm opstuwing van de bovenleiding.
met een aanwijzing verkeerd spoor wel. In de praktijk komt het echter niet meer voor voor zover ik weet.quote:
Volgens mij staan er nog een paar op Maliebaan - Blauwkapel?quote:Op maandag 29 juli 2019 21:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Daarmee verdwijnen de keperbakens en de borden "VS".
Als je vanuit Venlo vertrekt richting oosten kom je er ook nog eentje tegen. Ik weet alleen niet zeker of die aan de lijn naar Kaltenkirchen staat of richting Tegelen.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij staan er nog een paar op Maliebaan - Blauwkapel?
klopt. Daarna enkelspoor.quote:Op maandag 29 juli 2019 22:44 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Kaldenkirchen is dubbelspoor toch?
Op die locatie..quote:Op maandag 29 juli 2019 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij staan er nog een paar op Maliebaan - Blauwkapel?
Overlastquota moet wel gehaald worden in Belgiëquote:Op dinsdag 30 juli 2019 10:33 schreef b2py het volgende:
Leggen de machinisten het treinverkeer niet op zijn gat is het Infrabel wel
https://www.tijd.be/onder(...)russel/10149147.html
Waar zie je daar wat van dan?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:56 schreef derLudolf het volgende:
Godsallemachtig, wat een wielen heeft die Mallard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |