https://www.ns.nl/reispla(...)sttime=1564251156713quote:
Zo slecht dat je m bijna gaat bestellenquote:Op zondag 28 juli 2019 04:22 schreef dennistd het volgende:
Wat je al niet tegenkomt op AliExpress![]()
[ afbeelding ]
https://www.aliexpress.com/item/32963968930.html
En deuren die naar binnen open klappen.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen bestuurderscabine ook zo te zien, mogen de passagiers zelf opknappen. Oh en de balkons zijn 1e klas, de rest niet
*kuch*quote:Op zondag 28 juli 2019 16:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En deuren die naar binnen open klappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 juli 2019 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
*kuch*Dat is geen GTWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Huh?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:53 schreef greavy het volgende:
Dus. Afgelopen zondag werd een Sik vanuit Haarlem per spoor met 60-65kmh maximaal over het spoor naar Roosendaal gesleept.
Omdat een Sik nooit achterop een trein mag hangen, werd de Railexperts 1251 in opzending meegesleept.
[ afbeelding ]
Vanaf het parkeerdek Rotterdam Alexandrium woonmall
De trein ging op Rotterdam Centraal aan de kant, dus naar Rotterdam Zuid gereden
[ afbeelding ]
En daarna ook nog in Dordrecht aan de kant, dus kon hem nog een keer klikken
[ afbeelding ]
niet altijd. Kan zijn dat er een panto stuk is en dat ze daarom de voorste gebruiken. Daarnaast is bij het vervoer van auto's het gebruik van de voorste panto verplicht, dit om schade te voorkomen.quote:Op zondag 28 juli 2019 21:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Huh?Ik dacht dat de elocs op snelheid altijd de achterste pantograaf gebruikten en de voorste lieten zakken?
Dat zou betekenen dat de machinist van zijn plek af moet om een panto te laten zakken?quote:Op zondag 28 juli 2019 21:27 schreef greavy het volgende:
verplicht niet, een advies wel. Net als bij ketelwagens met gevaarlijke stoffen, huifdoekwagens enz. Dit om vonkvorming bij de stroomafnemer dat over kan spatten naar de wagens te voorkomen.
Bij dubbeltractie eloks zie je het meestal ook: Dit is dan vaak weer benoemd om de stroomafname zover mogelijk bij elkaar vandaan te halen. Geen idee of het echt uitmaakt, maar toch.
Men kan gewoon kiezen voor welke pantograaf omhoog moet. Bij het moderne spul op de stuurtafel al dacht ik, bij het oude spul waarschijnlijk wat ingewikkelder.
zakken niet volgens mij, maar bij ouder mat kan het omzetten alleen als je stil staatquote:Op zondag 28 juli 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de machinist van zijn plek af moet om een panto te laten zakken?
Dit heeft eerder te maken met de opdruk van de bovenleiding.quote:Op zondag 28 juli 2019 21:27 schreef greavy het volgende:
Bij dubbeltractie eloks zie je het meestal ook: Dit is dan vaak weer benoemd om de stroomafname zover mogelijk bij elkaar vandaan te halen. Geen idee of het echt uitmaakt, maar toch.
Mooie plaat!quote:Op zaterdag 27 juli 2019 19:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een plaatje van een stoomtrein dan maar
Mooie Lintquote:Op zondag 28 juli 2019 04:22 schreef dennistd het volgende:
Wat je al niet tegenkomt op AliExpress![]()
[ afbeelding ]
https://www.aliexpress.com/item/32963968930.html
DDM. Rijdt alleen nog in de spits-IC's Haarlem-Alkmaar en Amsterdam-Enkhuizen dacht ik.quote:Op maandag 29 juli 2019 17:33 schreef Fixers het volgende:
Ik dacht dat NS al ver was met het vervangenn of ombouwen van de oude dubbeldekkers. Maar ik tref er nu eentje waar nog rode bankjes in zitten.Wel een stuk comfortabeler dan die groene planken.
Zal wel zo'n beetje het laatste armseinenreservaat ter wereld zijn? Of is dat heel naïef gedacht van mij?quote:Op maandag 29 juli 2019 17:40 schreef James1988 het volgende:
Vanaf vandaag in dienst aan de andere kant van de plas: de Stadler FLIRT UK voor Greater Anglia. Het is een elektrische trein met een powerpack (dieselmotoren) in het midden. Een drietje heeft drie dieselmotoren, een viertje heeft er vier.
[ afbeelding ]
Foto: Richard Clinnick
Het contrast kan niet groter zijn: een gloednieuwe moderne trein onder armseinen in Lowestoft. Vooralsnog dan, Network Rail is bezig om de lijn te moderniseren. De klassieke beveiliging gaat het veld ruimen: de nieuwe seinen zijn al geplaatst, maar afgedekt met vuilniszakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |