quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:07 schreef Rebubbled het volgende:
Ja kan me voorstellen dat je er dan gewoon vanaf wilt. Flink schrapen en herhalen. Ook hielp het om de losgekomen schilfers uit het haar te poetsen met een hydrofiel. Succes!
quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij hebben na een week grondig zonnebrand smeren per toeval ontdekt dat je daar uiteindelijk prima de berg mee weghaalt. Ollie heeft nog niet super veel haar en wat hij heeft is heeeel blond en dun, dus op zijn hoofd ging twee keer per dag een dikke laag zonnebrandcreme. Het beetje berg wat hij nog had, bleek na een dag of wat dus zo weg te vegen.
Maar aangezien jouw baby vrij veel haar heeft, is het sowieso een vette bedoening maar ook nog eens de vraag of het de hoofdhuid wel bereikt
Even zien, alle bergquotes even bij elkaar voor mezelf om een beetje terug te lezen...quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:17 schreef Schanu het volgende:
Ik kom even langswippen want ik lees over berg. Daar had mijn oudste ook veel last van, ik heb van alles geprobeerd maar het enige dat hier hielp was de berg zalf van Leenarts. Ik kreeg er op het moment zelf alle berg mee weg en het is daarna nooit meer zo hevig teruggekomen.
Sluipt weer weg.
Succes morgen! Wij mogen morgen ook weer wegen, meten en prikken...quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:35 schreef MissEnergy het volgende:
Hier wel berg gezien, maar lijkt zo goed als weg. Beetje babyolie, borstelen en onder de douche doet wonderen.
Bij ons in de buurt zit niet echt een dierentuin. Er is wel een kinderboerderij waarop je een abonnement kan nemen (geloof per seizoen). Volgend jaar maar eens overwegen. Vandaag tijdens fietsen genoeg schaapjes zien grazen op het platteland.
Morgen naar het consultatiebureau voor inenting. Ik ben benieuwd hoe zwaar ze nu is; ze lijkt de afgelopen weken zwaar te worden...
Yay voor de mijlpaal!quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:56 schreef aapieannie het volgende:
Misschien niet geheel baby vriendelijk, maar wij hebben de berg van kleuter toen weggewassen met head & shoulders.. een wasbeurtje en het was weg. En het kind heeft echt een bos haar waar menig mens jaloers op is.
Overigens mijlpaaltje hier! De jongens aten vandaag voor het eerst met smaak brood en besloten beide maar gelijk een hele boterham te etentot 2 dagen terug was brood nog net alsof ze vergif kregen.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 22:24 schreef aapieannie het volgende:
[ afbeelding ]
Ha die slabben hebben wij ook! Wat een schatten.
Kijk ze nou zitten haha, lekker bij opa en oma aan tafel
Ik had nu een vestje in maat 74 voor een tientje dat normaal 20 euro kost. De normale prijs vind ik best pricy, nu vind ik het gewoon wel prima. Schoenen heeft prul nog niet, dat scheelt.quote:Op donderdag 18 juli 2019 09:04 schreef Mariposas het volgende:
Zara duur?Shirtjes tussen de ¤5,- a ¤9 en broekjes van circa ¤9,- en schoenen meestal onder de ¤30,-: echt veel goedkoper dan dat vind je toch niet? Ik vind Zara juist zo goedkoop dat ik nooit wacht op de sale.
We betaalden nu tussen de ¤ 4,- en ¤ 12,- per kledingstuk, allemaal afgeprijsd á 50-75%. Zaten veel dingen bij van 20-25 euro die nu 5-10 euro waren.quote:Op donderdag 18 juli 2019 09:04 schreef Mariposas het volgende:
Zara duur?Shirtjes tussen de ¤5,- a ¤9 en broekjes van circa ¤9,- en schoenen meestal onder de ¤30,-: echt veel goedkoper dan dat vind je toch niet? Ik vind Zara juist zo goedkoop dat ik nooit wacht op de sale.
Ze maken gratis driekwartbroeken voor je, scheelt weer inkopen! Ideaal ook familie die met kleertjes aankomt. De oppas (tante en schoonmoeder) kan zicht ook geregeld niet inhouden en komt met kleertjes thuis.quote:Op donderdag 18 juli 2019 10:34 schreef aapieannie het volgende:
Wij kopen zelf amper wat qua kleding voor de heren.
Oma neemt regelmatig wat mee, en zwager werkt op hoofdkantoor van prenatal. Die stopt ons ook regelmatig wat toe, als er bv weer sample sale is geweest of gewoon omdat hij wat tofs zag voor zijn neefjes.
Ze zijn zo goed als uit de 68 gegroeid, alle broeken zijn aardig hoogwater. Gelukkig is het zomer haha.
't is geen formaat verhuisdoos, maar ik zie je punt.quote:Op donderdag 18 juli 2019 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als je verhuisdozen vol kleding hebt in 1 maat dan snap ik wel dat het snel duur wordt![]()
Ik had zelf liever 1 tof ding van 20 euro dan 5 matige dingen van 4 euro, zeker omdat ik al snel merkte dat ik veel dingen praktisch ongedragen weer in een doos stopte omdat ik simpelweg véél te veel had
Ze past nog een aantal dingen in maat 74, maar is met het meeste over naar maat 80. Daar hadden we nog niet zoveel van, dus dat werd weer inkopen...quote:Op donderdag 18 juli 2019 10:28 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb een tijdje terug 11 artikelen voor bijna ¤70 bij de Zara gekocht, komt dus neer op ongeveer ¤7 per artikel. Broekjes, truitjes, alles door elkaar. Vind dat echt niet duur tbhje moet alleen niet voor de geborduurde blousen met allerlei verschillende stoffen gaan.. dan betaal je wel ¤20+.
@:nicolasjoy in welke maat zit spookje nu? Frum gaat nu wel een beetje uit 74 groeien. Volgens mij gaan ze inderdaad wel gelijk opzouden samen kunnen shoppen
![]()
En over winterkleding maten, volgens mij zitten ze vanaf 1 jaar op maat 80, met uitschieters naar 86 of naar 74, en in 80 zitten ze dan wel vrij lang geloof ik. Zou even wachten tot er weer een herfstsale komt, de winters zijn toch niet zo vreselijk koud meer hier in NL en je kan met laagjes herfstkleding ook genoeg warmte creëren![]()
Is het trouwens weer sprongetjes of grote ontwikkeling tijd? Sinds frum 10 maanden is (dinsdag) is ze niet te genieten, alles wordt op de grond gegooid inclusief gegil en een hoge dosis woede. Ze wil alleen bij mij zijn en hangt als een blok aan m’n benen maar als ik haar probeer in slaap te wiegen slaat ze me
Slapen gaat dus weer kut (overdag) en in de avond slaapt ze pas tegen 21;00
ze heeft vanmorgen wel uitgeslapen tot half 9.
En wat een leuke foto van de tweeling![]()
![]()
Geef je bewust al een schepje voeding minder dan 'normaal'?quote:Op donderdag 18 juli 2019 10:44 schreef MissEnergy het volgende:
[..]
Ze maken gratis driekwartbroeken voor je, scheelt weer inkopen! Ideaal ook familie die met kleertjes aankomt. De oppas (tante en schoonmoeder) kan zicht ook geregeld niet inhouden en komt met kleertjes thuis.
Voor de herfst wacht ik nog wel even op de sale, ik heb een aantal dingen wel liggen of die kunnen wat langer door. Komt nog genoeg in de winkel! Ze zal tegen die tijd wel in maat 80 zitten (dus zeer gemiddeld @:Framblij89).
Gister had ik ook zo'n momentje dat humeur van Madame niet te genieten was, alleen maar piepen tegen me. Komt papa of iemand anders, dan kwam er weer een glimlach. Na het avondeten was het allemaal weer goed en fietsen was helemaal fantastisch; ze zat voortdurend te glimmen.
Net zijn we bij het consultatiebureau geweest voor 2 prikjes en een meetmomentje. Ze is gewoon over de 10 kg heen! (10,2 en 74,4 cm). Ik vond haar de laatste tijd opeens wel wat gewicht hebben, maar dat verklaart het. Eerder zaten we even op de -1 lijn, maar nu stevig op de +1 lijn. Advies is om minder flesvoeding te geven dan we nu doen, stiekem deden we dat al een heel tijdje... Ze krijgt nu al hele tijd in ochtend 180+5, middag 180+5 en avond 180+5 of 6. Nu de middag maar eens proberen af te bouwen. Gelukkig is thee/water ook favoriet, dus genoeg vocht krijgt ze zeker wel binnen.
Eigenlijk een combinatie van beide; ze gaat richting 1 jaar en ze heeft zoveel extra voedingsstoffen qua gewicht niet nodig...quote:Op donderdag 18 juli 2019 10:59 schreef Framblij89 het volgende:
@:MissEnergy kregen jullie dat advies van minder flesvoeding omdat ze nu op de +1 lijn zit? Of omdat ze richting de 1 jaar gaat? Merk echt dat consultatiebureaus vaak over de zeik gaan door ‘overgewicht’. Bij frum zijn ze altijd blij want ze zit kwa gewicht op het gemiddelde en kwa lengte in de +1, lange en slank, lucky girl.
Sowieso opvolgmelk afbouwen ik ga me steeds meer afvragen hoe de fuck we dat moeten doen, frum is nu (en zeker met die ‘sprong’) zwaar obsessed met melk, en drinkt nog gemiddeld 800ml (vaak meer) per dag. Weet stiekem ook wel dat het zich vanzelf gaat oplossen, maar toch
In de uitverkoop van het voorjaar een wat duurder shirtje (St Oliver) gekocht en het verbaasde me hoe fijn dit qua aankleden was en hoe lekker zacht de stof bleef. Op dat punt merk ik best wel een verschil!quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Verder heb ik qua kleding ook wel getwijfeld of ik niet 'hoogwaardigere' kleding zou aanschaffen, maar doordat ze nu het liefst hele dagen klimt, loopt, kruipt, schuift en doet (en ook op de opvang) slijt alles als een gek. Haalt zelfs die 2 maanden niet altijd meer.. Maar betwijfel of de duurdere broekjes e.d. dat wel volhouden..
Ja die maten kloppen volgens mij idd vrij weinig van. Misschien heeft het te maken met in welk land het geproduceerd is? Misschien dat Aziatische kleding een stuk kleiner uitvalt dan wat in westerse landen gemaakt is?quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:52 schreef Ceviche het volgende:
Ik snap helemaal niks van die kledingmaten, nu past Koert goed in 56, en 62 is echt nog te groot. Behalve dan boxpakjes, die in maat 62 lijken maar net te passen. En dan trek je eens een romper 62 aan en die is dan weer veeel te groot![]()
En dan alles van c&a, dat lijkt standaard het eerste waar hij uitgroeitmutsjes zijn ook erg strak (toen hij ze nog droeg dan). Ik koop maar gewoon wat ik mooi vind en dan zie ik wel wanneer het past. Geloof dat ik kersttruien heb die zullen passen van januari tot juni
![]()
Wat dat betreft is het wel een opluchting dat z'n garderobe goedkoop was
M'n moeder zei dat als ze 56 cm zijn, ze maat 62 aanmoeten, en als ze 62 zijn, ze 68 aanmoeten. Dus steeds een hoger nummer dan hun lengte. Ik dacht dat lengte=maat (en dat klopt hier ook wel, Koert zal nu 59 cm zijn ongeveer). Het is toch gewoon lengte=maat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat hij zo warm is van zichzelf heb ik dus ook veel kleding niet aan kunnen trekken. Veel kleding is ongedragen in de kast blijven liggen en nu merk ik dat ik 5 outfits rouleer, omdat ik die zo leuk vind staan. Bij ro wilde ik alleen maar onesies, maar bij Ru vind ik het maar onhandig?
Voor de komende maat heb ik alles gekregen of overgenomen van vriendinnen.
Het hoeft niet duur te zijn![]()
Deze faalmoeder was de vaccinatieafspraak van vanmorgen vergeten dus nu kon ik gelukkig nog volgende week. Had het te druk met de laatste schooldag van de oudste. Gek genoeg vind ik dat dus best wel spannend. Nu hebben we voor het eerst samen zomervakantie. Altijd wel, want ik werk in het onderwijs, maar nu ook voor haar. Zo’n gek idee.
Ru heeft voor het eerst in 3,5 week weer dagelijks ontlasting. Ook weer wennen
Zonder hoop geen leven.
Haha nou dan is onze dame 'te dik' als ik het vergelijk met 10.2 en 74.4 cmquote:Op donderdag 18 juli 2019 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor de statistieken ..![]()
Uiteindelijk in ~ 3 maanden een 1,3 kilo en 6 cm er bij gekomen.
Nu circa 9,7 kilo bij 74,5 cm.
Kregen weer de "ze is wel net wat bovengemiddeld zwaar voor haar lengte".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog ff een foto! Lenig menneke
dentinox suikerrijk? Het is suikervrij al is het wel mierzoet door de suikervervanger.quote:
Ah suikervervangers. Dat was het inderdaad.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
dentinox suikerrijk? Het is suikervrij al is het wel mierzoet door de suikervervanger.
De wortel die je zoekt is denk ik iriswortel?
Ha ja, ik herinner me je hormonale kerstkleertjes aanschafquote:Op donderdag 18 juli 2019 11:52 schreef Ceviche het volgende:
Geloof dat ik kersttruien heb die zullen passen van januari tot juni![]()
Begin dan maar met vertellen hoe het met Fred gaatquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:28 schreef Cholula het volgende:
@:BobbyMcGee ik ben ook groot van de rompers van Popolino. Tijdens onze vakantie in Spanje woonde Fred in zijn wikkelromper met korte mouwen. Verder draagt hij voornamelijk summersuits en jumpsuits, dan hoef ik niet na te denken over mogelijke combinaties.![]()
Ik probeer ontzettend hier aan te haken, maar het lukt gewoon niet. Het is best druk en ik moet te veel van mezelf en dat werkt niet zo goed. Vaak typ ik iets om het vervolgens weer weg te halen.
Even meerdere reply's in een post:quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Helsinki, is deze fase specifiek zwaar en zo ja, waar zit dat 'm in? Of bedoel je dat het leven met een jonge baby zwaar is? Pas goed op jezelfDat geldt ook voor Framblij.
Sisu, Ru is toch niet zóveel ouder dan mijn baby? Nu al in 62/68Mooie foto
Ik heb steeds vaker rugpijnNu doe ik ook veel in niet-ergonomische houdingen.. en dan is 5 kg blijkbaar best een belasting. Herkenbaar?
Goed punt!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Begin dan maar met vertellen hoe het met Fred gaat
Gewoon posten hoor, ik herken het wel. Vooral omdat ik over oudere baby's niet mee kan praten en niet steeds m'n eigen babyperikelen wil posten. Ben heel benieuwd hoe het met jou en Fred gaatquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:28 schreef Cholula het volgende:
@:BobbyMcGee ik ben ook groot van de rompers van Popolino. Tijdens onze vakantie in Spanje woonde Fred in zijn wikkelromper met korte mouwen. Verder draagt hij voornamelijk summersuits en jumpsuits, dan hoef ik niet na te denken over mogelijke combinaties.![]()
Ik probeer ontzettend hier aan te haken, maar het lukt gewoon niet. Het is best druk en ik moet te veel van mezelf en dat werkt niet zo goed. Vaak typ ik iets om het vervolgens weer weg te halen.
Mijn baby heeft het dan snel te warmquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:17 schreef Cholula het volgende:
Over rugpijn: ik merk dat mijn rompstabiliteit nog niet is wat het ooit was. Het hielp bij mij om daar aandacht aan te geven (en de bijbehorende spierpijn voor lief te nemen). Ik ben sinds deze week begonnen met yoga thuis, dat brengt ook weer wat kracht terug in mijn lijf. Dragen in de doek vind ik fijner voor mijn rug dan met de Tula.
Ik draag eigenlijk met iedere temperatuur en overal, ook in huis. Anders kom ik echt nergens meer aan toe.
Wat jammer! Fred had het ook wel warm, maar niet te warm. Ik vind wolzijde rompers dan heel erg fijn. Er is ook weinig andere keuze dan dragen, want we hebben geen kinderwagen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:21 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mijn baby heeft het dan snel te warmde dagen dat ik droeg was het tussen 20 en 25 graden en dan bleek Koert het toch te warm te hebben en trok ik z'n romper maar uit, zodat hij alleen z'n luier nog droeg. Maar dat vind ik niet zo prettig eigenlijk. Jammer want het is zo gezellig
Snap ik, dragen kan erg praktisch zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:05 schreef Cholula het volgende:
[..]
Wat jammer! Fred had het ook wel warm, maar niet te warm. Ik vind wolzijde rompers dan heel erg fijn. Er is ook weinig andere keuze dan dragen, want we hebben geen kinderwagen.
Ook voor jou geldt, gewoon posten! Het is het babytopic hequote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gewoon posten hoor, ik herken het wel. Vooral omdat ik over oudere baby's niet mee kan praten en niet steeds m'n eigen babyperikelen wil posten. Ben heel benieuwd hoe het met jou en Fred gaat
Happy Denemarken-ganger-lurker: in elk supermarktje zijn wel baby benodigdheden te koop (uiteraard), maar voor meer keuze qua soorten en merken moet je wel bij een groter filiaal zijn. Bijv bij de SuperBrugsen heb je veel meer te kiezen (en te betalen) dan bij een kleine Spar. Wij namen altijd zelf luiers mee omdat die makkelijk in de auto pasten en gaven geen potjes, dus geen merkentips helaas.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:04 schreef MissEnergy het volgende:
Over 2 weekjes gaan we lekker op vakantie (Denemarken). Ik denk dat we daar maar het een en ander qua potjes / luiers aanschaffen, in plaats van alles zelf mee te slepen in de auto. Iemand daar ervaring/tips met bepaalde merken? (gebruiken nu vooral Etos-luiers en kruidvat-potjes).
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:43 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat zei je ook alweer over niet willen slapen @:Framblij89
Madam hier zit al sinds 19u te gapen, wrijven en te doen. Maar zodra het woord slaap, bed of 'kamer' valt begint het gejammer. Nu maar ombeurten intensief spelen samen om haar af te matten zodat ze zo in een keer wegvalt..
Helaas... Ze hangt nu op schoot, heeft al wel de rust hervonden om een beetje stiller te zitten, maar zodra het bed in de buurt komt is mevrouw overstuur..quote:Op vrijdag 19 juli 2019 23:35 schreef Framblij89 het volgende:
[..]hoop dat ze inmiddels wel slaapt?? Wij zijn er nu dus (vandaag) achter gekomen dat we frum haar laatste dutje (16:00) moeten laten vallen. Ze slaapt al sinds 19:00.. en nog. Vind het wel redelijk lang van 14.30 tot 7 wakker zijn maar ja. Positief wel dat spookje al woordjes begrijpt
!
Overdag gaat het hier nog wel klote, zodra ik haar in bed zet is het krijsen geblazen. Als ik haar wil wiegen gaat ze ook nog eens aan m’n mond friemelen![]()
En vannacht is ze ook nog 7 keer wakker geworden, elk uur bijna, scheelt dat ik ook de halve nacht wakker lag.
Ik wist niet dat er een 11 maanden horrorsprong wasquote:Op zaterdag 20 juli 2019 02:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik lees al tijden niet mee, maar lees nu toevallig iets over slaap problemenis dat typisch iets rond de 11 maanden horror sprong?
Na 1 goede nacht (gisteren) meld ik mij weer vanaf de bank met R. We hebben er dikwijls 1 die pas rond 1 uur in slaap valt (M.) na 3 uur buiten lopen - lang leve de zomer- en vervolgens de ander die midden in de nacht wakker wordt en de boel op stelten zet. Hier biedt slapen in de kinderwagen echt uitkomst. Ik hoop alleen dat ze snel allebei door gaan slapen..
Wat fijn!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:33 schreef Helsinki het volgende:
Oooh jongens! Zonder mee te lezen maar mijn baby kan zelfstandig tot zit komen dus we gaan fietsen. (Als het lekker weer is dan).
Update! We hebben er nu al 5u40 opzitten en still going strong!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:48 schreef NicolasJoy het volgende:
We zitten vandaag al op 5 uur slaap!(Vannacht 4u, overdag al 1u!)
Hoe is de nacht gegaan?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 21:56 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Update! We hebben er nu al 5u40 opzitten en still going strong!
Ze staat nu te dansen op Bumba.
quote:
Tegen 1u was ze dusdanig op dat ze beneden in de box in slaap viel. Daar een dutje van 20 minuten en vervolgens naar bed. Denk dat ze een uurtje of 4-5 daadwerkelijk geslapen heeft, verder heel veel tussendoor wakker, maar wel te troosten en terug naar bed..quote:
Als het niet (meer) bloedt, niet opzwelt en je kindje wakker en alert is, zou ik het erbij laten. Maar ben je ongerust, dan altijd even bellen voor advies.quote:Op zondag 21 juli 2019 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Zojuist trouwens nog een fijne toevoeging.. Ze loopt langs de bank, tafel, bed, keuken.. Alles zeg maar.
M'n vrouw lette nog erg goed op, maar net terwijl ze de vaatwasser dicht duwt komt haar vinger ertussen.. Zijn gaan koelen, hing een stukje vel los van ~0,5cm denk ik. Maar het zwelt nu niet op, het bloed eigenlijk niet, lijkt vooral oppervlakkig kapot.. Ze was wel erg overstuur en nu 'jengelig', maar dat kan ook komen doordat ze al 5-6 uur wakker is natuurlijk.
Op welk punt zouden jullie naar een huisarts gaan met zoiets?
Als je er wat aan zou zien of als ze er toch pijn aan heeft. Maar als ze speelgoed aanpakt en je haar vinger gewoon aan kan raken zonder dat ze begint te gillen zal het wel goed zijn. Bij twijfel kun je altijd bellen natuurlijk.quote:Op zondag 21 juli 2019 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Zojuist trouwens nog een fijne toevoeging.. Ze loopt langs de bank, tafel, bed, keuken.. Alles zeg maar.
M'n vrouw lette nog erg goed op, maar net terwijl ze de vaatwasser dicht duwt komt haar vinger ertussen.. Zijn gaan koelen, hing een stukje vel los van ~0,5cm denk ik. Maar het zwelt nu niet op, het bloed eigenlijk niet, lijkt vooral oppervlakkig kapot.. Ze was wel erg overstuur en nu 'jengelig', maar dat kan ook komen doordat ze al 5-6 uur wakker is natuurlijk.
Op welk punt zouden jullie naar een huisarts gaan met zoiets?
Ik heb toen gekeken naar The Sleep Agency. Ook rete duur maar slaap is mij dat zeker waard.quote:Op zondag 21 juli 2019 21:04 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn ook weer bezig. Prul ging een uur geleden zelf slapen met een minuutje huilen, maar werd na een half uur wakker en wil nu niks meer. Ze krijst en is boos, maar lacht en gaat liggen keten zodra je binnen bent, en gaat wel compleet over de zeik als je je omdraait. Maar wel doodmoe. Als ik haar bij mij leg, gaat ze kruipen, klimmen en spelen...
Even laten huilen hebben we ook geprobeerd, ze krijst zichzelf paars.
Ik wil niet nog zo'n nacht...
Iemand tips voor een slaapcoach? Ik vond snuggles en dreams online, maar die postte op Facebook dat nachtvoedingen niet meer horen na zes maanden en dat past niet in onze visie. Bovendien kost 250 euro voor alleen het advies ons onze vakantie in het najaar en dat is wel even slikken...
En dan is het inderdaad tijd om weer hulptroepen in te roepenquote:Op maandag 22 juli 2019 07:42 schreef Tink89 het volgende:
Da's zeker slikken loj! Wat gaat de tijd dan hard.
Acceptatie ging hier een tijdje best goed, maar ik ben nu zo moe, dat het me niet meer lukt.
Vandaag de osteopaat maar even bellen. Die heeft prul de vorige keer goed geholpen. Ik heb me iig ziek gemeld voor vandaag. Tussendoor even wat uurtjes pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Drupje bij zijn mond is een regendruppel. Ik maakte de foto toen we al buiten stonden en het weer begon te regenen.
Oh en ik heb echt totaal geen zin in die warmte. Gelukkig komt de herfst steeds dichterbij.
[ Bericht 2% gewijzigd door Helsinki op 23-07-2019 15:42:53 ]
Vooral dat! Krengetjes zijn het om het daar dan wel te doen!quote:Op zondag 21 juli 2019 20:58 schreef Fuchsia_roze het volgende:
En dan op het kinderdagverblijf gewoon 2x 2 uur slapen hè?! En zelf gaan liggen zonder huilen, zitten en staan en dan in slaap vallen.
Heb je al een idee of en hoe je haar verjaardag wilt vieren?quote:Op maandag 22 juli 2019 16:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag verjaardag ook, maar ik had er al niets mee, maar nu we de kleine hebben doet het me echt helemaal niets... Gaan wel nadenken over hoe we over drieënhalve week een kind van één thuis hebben.Hebben al een maand op de to do list: 'Plannen maken' staan.
Ha, herkenbaarquote:Op maandag 22 juli 2019 18:06 schreef douche-eendje het volgende:
En mijn baby is vandaag 6 weken. Past ineens niet meer in bepaalde maat 50-pakjes, heeft allemaal nieuwe geluidjes, is regelmatig superwakker en is net een mot met zijn obsessie voor alles wat een lamp/licht is.
Ja, we wonen in een dorp met zo z'n tradities.. Ik ben blij dat ik niet hier 25 ben geworden, maar nog net in het oude huis zeg maar.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:48 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd NJ. En wat enorm kut van vannacht zeg. Wie doet er nu zoiets?
De, wat gaat het hard! Zes weken al. En da's serieus regelen, fijn dat je het overleefd hebt. Ik vond dat wel echt een ding, maat 50 die niet meer paste. En dan duurde dat bij prul echt ruim twee maanden ofzo![]()
Ik heb vanochtend twee uur geslapen. Man is met prul gaan wandelen omdat ze niet wilde slapen en ik erdoorheen zat. En vanmiddag sliep ze ineens zonder gedoe ruim twee uur in haar bedje.
En ze kan zitten! Nog niet helemaal los, maar met een handje aan de grond gaat best nu.
Nu ligt ze weer in bed. Ze gaapte, wreef in haar oogjes en haar had buikje rond gegeten. Dus nu naast de babyfoon luisteren hoe ze lacht en moppert door elkaar. Zodra ze slaapt, kruip ik ook m'n bed in.
We waren druk plannen aan het maken, maar ik denk dat 60% van de 'gastenlijst' op vakantie is straks... Dus plannen omgooien, maar hebben geen moeilijke plannen, maar vooral wie nodig je welke tijden uit.. Enerzijds lost het probleem zich op dat veel mensen niet kunnen, maar normaal nodig ik familie, vrienden e.d. allemaal een beetje apart van elkaar uit.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ceviche, hoe oud is jouw baby ook al weer?
Mijn jonkje wisselt slaapdagen en wakkerdagen ook af. Vandaag vrij veel aan het slapen terwijl hij gisteren urenlang achter elkaar wakker was.
[..]
Heb je al een idee of en hoe je haar verjaardag wilt vieren?
[..]
Ha, herkenbaarmot-baby
![]()
En i'm with Tink; had het er ook moeilijk mee dat maat 50 niet meer paste. Het gaat zo enorm hard. Als ik nu foto's van de eerste week terugkijk is hij al zo erg veranderd. Echt geen minibaby meer.
Hij vult nu maat 56 al erg goed, dus ik ben benieuwd wanneer ik maat 62 uit de kast mag gaan halen.. Ik heb deze week bij de Prenatal van een kraamcadeau-bon twee pakjes gehaald in de sale in maat 62.
In jouw geval is het wellicht juist fijn dat Bas nu lekker aan het groeien is na zijn langzame start?
Ik ben ter lering ende vermaeck van het jonkje een baby-gym aan het pimpen. Bij de kringloop voor 3,50 die van de Ikea gekocht. Ik vind de kleuren wat te primair, dus nu halverwege het schuren, en daarna ga ik 'm in wat bedaardere tinten verven. Ik denk dat mijn baby er bijna aan toe is om tegen dingen aan te gaan meppen. Kijken naar bewegende/nieuwe dingen is al top-entertainment voor hem.
Haha, oeps! Iedereen hetzelfde uitgespookt!quote:Op maandag 22 juli 2019 22:39 schreef douche-eendje het volgende:
Hahaha NicolasJoy, ik woon ook in een dorp. Het was ontzettend druk in het ziekenhuis toen ik opgenomen werd en ingeleid moest worden. Tsja, 9 maanden na de feestweek.
Tandjesleed?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:12 schreef MissEnergy het volgende:
Ik lees veel slaapverhalen. Het voeden om de paar uur lijkt inmiddels echt jaren geleden, maar eigenlijk is dat slechts een half jaar zo oid. Ik voel me wel vereerd met onze goede slaapster als ik het zo hier lees. Ze is de afgelopen dagen wel wat vroeger wakker. De reden daarvoor is tot paar keer toe een gigangische (zurige) poepluier (jek!).
Gister liet ze bij oma ook even zien dat ze kort zelf los kan blijven staan! Vandaag lekker buiten met de waterbaan gespeeld, maar nu ligt ze siesta te houden in bed. Voorlopig blijven we lekker binnen (buiten 31.8 graden).
Haar 1e verjaardag komt ook al in zicht (nog een maand!). Oftewel bijna even oud als baby van @:NicolasJoy. Het verjaardagslijstje is inmiddels ook af, deze week even rondsturen ter uitnodiging. Hier wordt het klein met familie; ze is de enigste baby in de directe familie, dus flink favoriet!
@:Helsinki, wat een heerlijke pasfoto!
@:douche-eendje, wat een hongerlap zeg! Ik krijg spontaan pijn in mijn tepels als ik het lees. Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet zo tegen opgewassen bent. Slim om wat te kolven en per fles te geven.
Spiegel is hier (11 mnd) ook favoriet om naar zichzelf te lachen of achter zich te kijken; kan ze zich ook prima mee vermaken!
@:pinquit, dat vele slaapjes na prikjes gebeurt hier ook. Verder geen verhoging, maar vooral moe moe moe.
Ah, jammer!! Wie weet komt er inderdaad nog wel iets veel toffers voorbij!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:44 schreef Ceviche het volgende:
Meh m'n sollicitatie is niks meer geworden helaas, was niet te regelen met de opvangdagen. Jammer, want ze hadden wel door dat ik wilde kolven en deden daar helemaal niet moeilijk over.
Gelukkig zijn er veel vacatures dus er komt vast gauw wat voorbij.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:02 schreef aapieannie het volgende:
[ afbeelding ]
Groetjes vanuit de speeltuin!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er best profi uit toch?(als je het waterballet er omheen negeert
)
Daar zou ik ook bang voor zijn. Mijn kleuter zou een vroegere aftocht naar huis echt niet kunnen waarderen. Daarnaast lukt spelen met de oudste niet zo lekker als er een baby ligt te huilen, dus dan is dat waarschijnlijk ook drama. Het strand is hier ook niet echt dichtbij, dat maakt het niet veel handiger.quote:Op woensdag 24 juli 2019 07:57 schreef Mariposas het volgende:
Horrorhitte vandaag weer!ik wil eigenlijk wel naar het strand maar toch maat niet denk ik. Bang dat de baby alleen maar gaat jenken omdat hij niet in tentje wil slapen, en oudste omdat we daardoor voortijdig naar huis moeten. En ik kan de oudste natuurlijk niet echt in de gaten houden de hele tijd als ik met de baby bezig ben. Dus ik zet het half lekke badje maar weer op en de tuinslang aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Merk wel echt dat ik me zo druk maak over de hitte en of frum dat wel trekt.. M’n vriend zegt dat in de tropen ook babies worden geboren en het daar veel warmer is, maar die babies zijn eraan gewendmijn gezonde verstand zegt ook kom op fram, baby’s kunnen meer hebben dan je denkt.. maar toch. Ben blij als het weer zaterdag is waar het gaat onweren / regenen
![]()
quote:Op woensdag 24 juli 2019 09:32 schreef Framblij89 het volgende:
Hitte is echt vreselijk, ik denk frum d’r kamer is wel wat koeler dus ga haar maar daar proberen te laten wennen, not.onze slaapkamer is 33, haar kamertje is 33 (volgens de babyfoon).. dus nu ligt ze na een uur proberen weer op onze slaapkamer haha. Al voelt het echt niet als 33 overigens dus snap er geen kont van.
Wilde vandaag ook wel even naar buiten maar denk dat ik wacht tot 5 uur, scheelt dat het nu tussen 12 en 3 echt warm is, gisteren was het pas om 17;00 pleuris warm. Dan maar even straks op balkon zitten.
Iemand nog tips om baby af te koelen? Badje op balkon gaat niet werken want heb geen opblaasbadje en dat normale badje naar balkon tillen werkt ook niet, iets met overal water![]()
Gisteren veel te druk gehad dus vandaag foto’s voor de BFDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Merk wel echt dat ik me zo druk maak over de hitte en of frum dat wel trekt.. M’n vriend zegt dat in de tropen ook babies worden geboren en het daar veel warmer is, maar die babies zijn eraan gewendmijn gezonde verstand zegt ook kom op fram, baby’s kunnen meer hebben dan je denkt.. maar toch. Ben blij als het weer zaterdag is waar het gaat onweren / regenen
Die tandjes!
Overigens lijkt er een spleetje tussen de bovenste voorstandjes te zitten? Dat heeft Mini-ToT ook (behoorlijk groot zelfs). Is dat normaal met baby's, en dat dat nog dicht kan groeien als de hoektanden doorkomen?
Ja klopt! Ik heb dat toevallig ook gevraagd aan mijn eigen tandartsquote:Op woensdag 24 juli 2019 09:53 schreef ToT het volgende:
[..]Die tandjes!
Overigens lijkt er een spleetje tussen de bovenste voorstandjes te zitten? Dat heeft Mini-ToT ook (behoorlijk groot zelfs). Is dat normaal met baby's, en dat dat nog dicht kan groeien als de hoektanden doorkomen?
Haha, okee dan!quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:18 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja klopt! Ik heb dat toevallig ook gevraagd aan mijn eigen tandartshij zei weer dat het ook positief kan zijn want dan is er meer ruimte ofzo?? denk dat we gewoon het echte gebit moeten afwachten, mocht er tegen die tijd nog steeds een spleet tussen zitten kunnen we altijd uiteindelijk een beugel overwegen
![]()
Leuke foto’s weer, kleine tijger. Ze gaan wel echt gelijk op kwa groei enzo, wel grappig.
Oh en over emmers water vullen, dat wil ik best doen, maar tegen de tijd dat ik dat badje eindelijk gevuld heb schijnt de zon alweer volop op balkon.. vandaar haha. En het badje vullen als ze nog slaapt werkt niet want de badkamer zit naast de slaapkamer en ik maak nogal wat lawaai
Ja die valt me wel enorm op als ik naar zijn tandjes kijk.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:35 schreef Mariposas het volgende:
Een spleet kan ook een teken zijn van een te strak lipbandje.
Strand is hier 5 minuten fietsen. Maar ik blijf maar lekker thuis! Morgen is mijn man thuis, dan ga ik even met de oudste.quote:Op woensdag 24 juli 2019 09:26 schreef Cholula het volgende:
[..]
Daar zou ik ook bang voor zijn. Mijn kleuter zou een vroegere aftocht naar huis echt niet kunnen waarderen. Daarnaast lukt spelen met de oudste niet zo lekker als er een baby ligt te huilen, dus dan is dat waarschijnlijk ook drama. Het strand is hier ook niet echt dichtbij, dat maakt het niet veel handiger.
Heerlijk lijkt me dat! Ik had dat even toen ik in Den Haag woonde. Nu hebben we de bossen en de heide om de hoek en dat is ook heel fijn.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:41 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Strand is hier 5 minuten fietsen. Maar ik blijf maar lekker thuis! Morgen is mijn man thuis, dan ga ik even met de oudste.
Prul ook. Ik denk door tandjes? Of ze is verkouden... ze heeft ook wat waterige oogjes. Zo sneu, het is al zo warm...quote:Op woensdag 24 juli 2019 13:21 schreef Framblij89 het volgende:
Pfff frum heeft koorts.. heb dr net ff in een badje gedaan en ze slaapt nu maar man man man
quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:44 schreef pinquit het volgende:
Ik gooi er nog een plaatje in.
Ik vind 't zo hard gaan dat ik er serieus van moet jankenstomme hormonen.
[ afbeelding ]
Ha, dat gaat goedquote:Op woensdag 24 juli 2019 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
225 gram meer Bas sinds donderdag. Hij weegt nu 3710, is nu 6 weken. Dat regelen zie je dus goed terug.
Ik ben net bij de huisarts geweest want frum werd wel erg suf.. maar het advies was zo veel mogelijk verkoeling en groente en fruit geven, iig waar zout in zit, er zit dan niet veel zout in groente en fruit maar tis in ieder geval iets. En dat is ook wat ze mogen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 16:54 schreef Tink89 het volgende:
Wat goed de!
Bobby, ik snap je dilemma. Het 'moet' en tegelijkertijd is het echt geen doen. En ze bellen en het even uitleggen? Misschien zijn ze coulant...
Ik belde de huisarts net voor advies voor baby met flink koorts met dit weer, kreeg ik te horen dat ik extra water in de fles moest doen. Op mijn 'ze krijgt de borst' kreeg ik terug 'ja mevrouw, daar kan ik ook niks aan doen, dan weten wij het ook niet meer'. Handig![]()
En over dat het zo hard gaat: ik wil wel nog een baby, maar durf nog een hg-zwangerschap niet aan (en die kans is groot). Bovendien is prul niet de makkelijkste - wel de liefste en de leukste - dus ik denk dat het er nooit meer van komt. Maar toch vind ik het vooral heel tof en fijn dat ze groeit. De interactie, het samen spelen, wat minder gebonden zijn aan elke twee tot drie uur de borst: ik vind het heerlijk!
Oké even een 'Ik ben nieuw in dit moederschapgedoe weet ik veel vraag'. Maken je borsten niet gewoon een bepaalde hoeveelheid per dag aan? Ik ben namelijk bang om tussendoor een keer te kolven, omdat ik denk dat er vervolgens niet snel genoeg nieuwe melk wordt aangemaakt. Dus met dit warme weer ben ik ook de hele tijd angstig dat het voor vandaag niet voldoende is.. Maar misschien is dat helemaal niet nodig?quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom kan je een borstbaby geen flesje water geven dan?
Tevens, als je echt echt alleen maar de borst wel aanbieden: je kan ze ook vaker aanleggen, daar heb je geen huisarts voor nodig
Het is een kwestie van vraag & aanbod. Als er meer vraag is (vaker aanleggen of kolven), gaat je lijf ook meer melk produceren.quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:41 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Oké even een 'Ik ben nieuw in dit moederschapgedoe weet ik veel vraag'. Maken je borsten niet gewoon een bepaalde hoeveelheid per dag aan? Ik ben namelijk bang om tussendoor een keer te kolven, omdat ik denk dat er vervolgens niet snel genoeg nieuwe melk wordt aangemaakt. Dus met dit warme weer ben ik ook de hele tijd angstig dat het voor vandaag niet voldoende is.. Maar misschien is dat helemaal niet nodig?
Ja maar niet meteen dezelfde dag lijkt mij? Of wel? Want dan zijn borsten echt nog cooler dan ik ze al vind.quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het is een kwestie van vraag & aanbod. Als er meer vraag is (vaker aanleggen of kolven), gaat je lijf ook meer melk produceren.
In principe wel dacht ik. Kijk, je zal niet in een dag je productie kunnen verdubbelen, maar bij een normaal lopende borstvoeding is een extra voeding doorgaans geen probleem.quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:53 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja maar niet meteen dezelfde dag lijkt mij? Of wel? Want dan zijn borsten echt nog cooler dan ik ze al vind.
Wat fijn dat de groei nu zo lekker gaat! Hopen dat hij dit blijft doen. Blijft toch mooi die verschillen. Onze beer was dat al ruim bij de geboortequote:Op woensdag 24 juli 2019 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
225 gram meer Bas sinds donderdag. Hij weegt nu 3710, is nu 6 weken. Dat regelen zie je dus goed terug.
Ja, dit dus! Ook hier de laatste baby en het gaat zo hard. Leg 'm op z'n buik en hij schuifelt vooruit of rolt naar z'n rug. Hou 'm tegen je aan en hij miept tot je 'm rechtop houdt zodat hij kan zitten.. Hij vergeet dat hij pas 3,5 maand is, denk ikquote:Op woensdag 24 juli 2019 14:55 schreef Ceviche het volgende:
Leuke foto weer, Pinq (en Aapie, en Tot, en Fram). Altijd zo leuk om jullie foto's te zien maar ik vind het lastig om op iedereen te reageren. Maar zo leuk om jullie baby's groter te zien worden
![]()
Pinq, herkenbaaren tegelijkertijd denk ik: wat tof als Koert ook gaat rollen, kruipen en lopen
![]()
En dan weer: waar is mijn baby![]()
En wat ik begreep is dat het bij deze temperaturen ook wat wateriger is en dus sowieso wat meer.quote:Op woensdag 24 juli 2019 18:00 schreef lunapuella het volgende:
[..]
In principe wel dacht ik. Kijk, je zal niet in een dag je productie kunnen verdubbelen, maar bij een normaal lopende borstvoeding is een extra voeding doorgaans geen probleem.
Ik vind het altijd zo tof om de stats van jouw baby te lezenquote:Op woensdag 24 juli 2019 18:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Wat fijn dat de groei nu zo lekker gaat! Hopen dat hij dit blijft doen. Blijft toch mooi die verschillen. Onze beer was dat al ruim bij de geboorteBij 5 weken zat hij al op 6 kilo, geloof ik. Met 3 maanden was hij 8 kilo - anderhalf minder dan z'n grote neef die volgende week 2 (!!!) wordt
[..]
Ja, dit dus! Ook hier de laatste baby en het gaat zo hard. Leg 'm op z'n buik en hij schuifelt vooruit of rolt naar z'n rug. Hou 'm tegen je aan en hij miept tot je 'm rechtop houdt zodat hij kan zitten.. Hij vergeet dat hij pas 3,5 maand is, denk ik
[..]
En wat ik begreep is dat het bij deze temperaturen ook wat wateriger is en dus sowieso wat meer.
Hier ook weinig plassen dus maar ook wel zweten (ik zie het zelf niet maar wat volgens de huisarts gelijk verdampt). Heb zelf ook gevraagd waar we op moeten letten en dat is als ze écht suf zijn dus geen reactie als je haar roept e.d. Verder zo veel mogelijk verkoeling (in het badje enzo, ik heb frum net in de badkamer ff in badje gedaan en ze leefde gelijk op). En toch zo veel mogelijk extra water aanbieden en zorgen dat ze iets van (natuurlijke) zouten binnen krijgt. Je kan ook voor het geval dat ORS in huis halen (dat is sowieso met zout en suiker).quote:Op woensdag 24 juli 2019 18:20 schreef Tink89 het volgende:
Sq: ja tuurlijk kan dat, die ik ook. Ik belde vooral nu om te vragen wanneer ik eventueel de hap moest bellen vannacht en of dat bijvoorbeeld eerder is dan anders ivm de temperatuur of dat het juist normaal is dat baby's sneller koorts hebben nu.
Ze heeft de hele dag ongeveer elk uur gedronken, maar plast nauwelijks, dus wilde even advies vragen.
Ook wel gekregen hoor, toen ik m'n vraag specifieker maakte. Maar de eerste reactie was toch even
Komt eraan! Het liep gisteren even niet zoals ik voor ogen had thuis.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:32 schreef aapieannie het volgende:
Knap hoor @:Takkie88 ! Hier vandaag de jongens ook uit een open beker later drinken, ze vonden het vooral grappig om het over elkaar heen uit te spugen maar hebben zeker aardig wat weggedronken!
Nj, en waar is de foto van jou lieve spookje dan?![]()
@:douche-eendje dragen is fijn he, bas lekker aan het updaten. Ben benieuwd welke update hij draait!
Tink ik hoop dat de slaap perikelen snel over zijn, ik kan me er niets bij voorstellen maar ik weet wel dat weinig slaap je sloopt. Succes! Prul kan trouwens wel veel meer al dan mijn heren, die kruipen of staan nog lang niet geloof ik.
Het was een heerlijke dag in de speeltuin, grote met een vriendin de hele middag de hort op. Die kwamen af en toe voor een slok drinken of een ijsje. En ik heb samen met de vader van vriendinnetje de jongens vermaakt. Ze hebben o.a voor het eerst geschommeld in zo'n speciale baby schommel. Mn trommelvliezen doen nog zeer van het gillen, zo leuk vonden ze het haha! Na de speeltuin bij opa en oma in de tuin gecrashed, grote daar nog lekker gezwommen en de kleintjes eindelijk geslapen. En nu ligt alles thuis gewassen en gevoederd en gebruind van de zon op bed, je zou bijna denken dat het zomer is
Jaaaaa aahh zo leukquote:Op woensdag 24 juli 2019 20:40 schreef NicolasJoy het volgende:
(@:Framblij89) Het eerste staartje!
[ afbeelding ]
En ... oefenen met zelf eten!
[ afbeelding ]
Het is nog niet weg, maar echt wel veel minder! Hebben behoorlijk ingevet met o.a. zonnebrand. Echt schrobben niet echt, want de huid reageerde snel geïrriteerd, dus vooral vet gehouden en uitgewassen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:03 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Jaaaaa aahh zo leuk![]()
Ik zie ook bijna niks vd berg? Hebben jullie het weg gekregen of lijkt het minder?
Trouwens, ik zie dus wéér iets wat wij ook hebben haha. Dat bakkie waar de yoghurt in zitquote:Op woensdag 24 juli 2019 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Het is nog niet weg, maar echt wel veel minder! Hebben behoorlijk ingevet met o.a. zonnebrand. Echt schrobben niet echt, want de huid reageerde snel geïrriteerd, dus vooral vet gehouden en uitgewassen.
6,8 kilo .. Daar zaten wij op in januari denk ik? Toen was ze 5-6 maand oud!quote:Op woensdag 24 juli 2019 21:33 schreef Sisu het volgende:
Mnoh! Kijk dat verlekkerde bekkie door de yoghurt nou![]()
En ja.. 6.8.hij Wordt ook steeds op 3 maanden geschat. Hij is zelfs even groot en zwaar als zn neef van 4 Maanden. Ik doe echt niks extra’s ofzo. En zoals ik al eerder zei; zoveel leuke kleertjes die hij nooit aan heeft gekund. *pruillip
Ik heb juist heel vaak het idee dat ik hem tekort doe. Dat ik hem te weinig aandacht geef of aanraak ofzo.
Ro lag 24/7 op schoot. Hij heeft dat veel minder nodig. Ligt bijv heel graag onder de tinylove in de box. Hij is dan zo mooi aan het lachen en kraait dan van plezier.
Ik vind dat best weleens lastig hoor. Ik ben het zo gewend om non-stop een baby op schoot te hebben.
Komt voor ro natuurlijk weer goed uit
quote:Op woensdag 24 juli 2019 20:40 schreef NicolasJoy het volgende:
(@:Framblij89) Het eerste staartje!
[ afbeelding ]
En ... oefenen met zelf eten!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 juli 2019 02:39 schreef aapieannie het volgende:
@:cheviche vanaf de dag dat ze zijn geboren. Ze zijn geboren met 37+2 en vandaag dus 37+2 dagen uit de buik!
Haha nj en framblij,voor zover ik weet ken ik jullie niet in het echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mocht vannacht bijna 5 uur aan een stuk slapen van Bas en daarna nog eens 2,5 uur. Jeetje. Helemaal uitgerust ineens.
Succes vandaag met de warmte, ik hoop op zeewind vanavond. Gisteravond koelde het hier buiten af naar 24 graden.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 07:59 schreef douche-eendje het volgende:
Oh pinq, haar ogenWat een heerlijk kind.
Bobby, ja bizar he. Bas was bij geboorte 3225 gram, maar is afgevallen naar 3000 en daar 3 dagen stabiel op gebleven dus dat is uiteindelijk zijn gecorrigeerd geboortegewicht geworden. Borstvoeding kwam traag op gang omdat hij gewoon niet veel vroeg nog. Maar nu gaat hij als een malle. Maat 50 is steeds kleiner en kleiner aan het worden, mag nu ook wel. Volgende week zit hij als hij dit vol houd op 4kg en dan is maat 50 toch wel echt te klein
.
Stroopwafelmeisje, bizar he. Bas was met groeiecho's een geschat geboortegewicht van 3/3,5 kg bij a terme, maar die a terme heeft hij niet gehaald
. Maar de afgelopen weken waren wel pittig met al die voedingen telkens. Gisteren op het CB was een vriendin van mij er ook, dag na mij bevallen met zelfde termijn en haar zoontje zit nu ook op 5,5 kg.
En laatste baby/volgende baby,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mocht vannacht bijna 5 uur aan een stuk slapen van Bas en daarna nog eens 2,5 uur. Jeetje. Helemaal uitgerust ineens.
Succes vandaag met de warmte, ik hoop op zeewind vanavond. Gisteravond koelde het hier buiten af naar 24 graden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht trouwens dat a terme tussen 37 en 42 weken zwangerschap was, Bas is daartussen geboren toch?
Fijn dat Bas het nu zo goed doeten slaap
![]()
quote:Op donderdag 25 juli 2019 08:07 schreef Ceviche het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht trouwens dat a terme tussen 37 en 42 weken zwangerschap was, Bas is daartussen geboren toch?
Fijn dat Bas het nu zo goed doeten slaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bedoelde met UD. Mijn hoofd zo af en toe.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 08:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]Ah op die manier, fijn dat ze het aanbiedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bedoelde met UD. Mijn hoofd zo af en toe.
![]()
Gaat het met jou nu ook steeds wat beter?
quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:44 schreef pinquit het volgende:
Ik gooi er nog een plaatje in.
Ik vind 't zo hard gaan dat ik er serieus van moet jankenstomme hormonen.
[ afbeelding ]
Langs een prenatal of andere babywinkel karren en een campingbedje kopen. En het bedje wat je hebt besteld retour sturen, zou ik doen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 08:48 schreef Framblij89 het volgende:
Sorry dat ik verder niet reageer maar heb even een (stomme) vraag. Vanwege de hitte in ons huis die niet weg te krijgen is en best extreem wordt, gaan wij vandaag bij mijn schoonmoeder in huis zitten.
Nou heb ik gisteravond een campingbedje besteld zodat frum daarin kon slapen maar heb dus net een mail gekregen dat ‘ie pas om 18:00 komt![]()
Iemand een idee hoe we haar toch kunnen laten slapen? Misschien zelf een soort van bedje maken, of matras meenemen uit haar ledikantje?
Ik gebruik vitamine d en vitamine k van Kruidvat, op oliebasis. Hij laat het weleens uit z'n mond lopen maar hij heeft het nog nooit uitgekotst. Ik heb het zelf nooit geproefd trouwensquote:Op donderdag 25 juli 2019 12:53 schreef douche-eendje het volgende:
AchWat is miniToT leuk!
Na de zoveelste strijd met de vitaminedruppels hier: welke gebruiken jullie? Ben een beetje klaar met dat continue gekots van Bas. Hij vind ze zo intens smerig en dat snap ik ook wel, het is zo bitter terwijl mijn melk wat zoetig is.
Whehe!quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:53 schreef douche-eendje het volgende:
AchWat is miniToT leuk!
Na de zoveelste strijd met de vitaminedruppels hier: welke gebruiken jullie? Ben een beetje klaar met dat continue gekots van Bas. Hij vind ze zo intens smerig en dat snap ik ook wel, het is zo bitter terwijl mijn melk wat zoetig is.
Hier kruidvat op oliebasis zonder suiker enzo en prul vindt ze wel prima. Al vergeet ik ze ook weleensquote:Op donderdag 25 juli 2019 13:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!Echt wel he!
![]()
Wij hebben eerst steeds die van Davitamon op oliebasis gebruikt maar dat vonden we niet ideaal omdat er toch veel van in het flesje achterblijft (we mengen het altijd met melk of et eten), dus toen overgestapt op de versie op waterbasis. Dat ging gewoon prima, maar die van Kruidvat is een stuk goedkoper, heb je ook op waterbasis en heeft sinaasappelsmaak en meneertje is dol op sinaasappels.
Ook al Mam speentjes geprobeerd? Die zijn een groot succes hier!quote:Op donderdag 25 juli 2019 13:46 schreef pinquit het volgende:
Bibs speen leek te werken! Maar helaastoch niet wat ze wil. We hebben gewoon een speen van mensenhuid nodig
![]()
De 2 rijstkorrels op deze foto krijgen trouwens gezelschap!quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:31 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze jongeman is nu even wat minder vrolijk; hij heeft net z'n 11-maanden prikjes gehad.
Gedrag. Heel gezellig in mijn zweetoksel willen liggen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Als in plakkerig van het zweet, of plakkerig qua gedrag?
Ah fijn, hier ook zo eentje!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gedrag. Heel gezellig in mijn zweetoksel willen liggen.
Ah kijk, ik heb inderdaad nu die van davitamon. Borstvoeding erbij werkte eerder deze week ook goed inderdaad, heb toch meer dan genoeg productie dus die paar druppels eruit moet wel lukkenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:douche-eendje De vitamine D druppels van Kruidvat op oliebasis hoef je maar vier druppels van te gebruiken om aan de juiste dosering te komen, die van Davitamon heb je 10 druppels nodig. Misschien maakt dat al uit? De tip die ik van mijn kraamhulp kreeg was een paar druppels borstvoeding bij de olie op het lepeltje zodat ze vooral moedermelk proeven.
*ontlurkt om om te vallen van vertedering*quote:Op vrijdag 26 juli 2019 06:47 schreef pinquit het volgende:
Ik zou eigenlijk gewoon moeten gaan slapen, maar de kinderen houden me wakker![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 06:47 schreef pinquit het volgende:
Ik zou eigenlijk gewoon moeten gaan slapen, maar de kinderen houden me wakker![]()
![]()
[ afbeelding ]
Regen? Onweer? Waar? #jaloersquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:03 schreef douche-eendje het volgende:
Ah pinq wat lief
Wij hebben vannacht in de woonkamer geslapen. Nou ja, geslapen. Bas begon vanaf 12 uur ineens te merken dat hij hele, hele erge honger had en begon tussendoor ook nog lekker te keten. In ieder geval weer genoeg vocht binnen bij hem voor vandaag.
Hier waait het al flink buiten ondanks dat het warm is, dus zeewind komt eraan vandaag om af te koelen. En de regen en onweer vannacht was ook heel fijn.
Noord-Holland, ergens halverwege tussen Alkmaar en Haarlem. Het waait hier ook al de hele dag heerlijk, zeewindquote:Op vrijdag 26 juli 2019 13:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Regen? Onweer? Waar? #jaloers
Ik heb hoooofdpijn. Van de warmte wrs. Ik eet en drink genoeg (ook zoutige dingen enzo), maar het blijft. Dan maar paracetamol erin en door.
Diezelfde bui kwam hier over. Had alle ramen wagenwijd open en moest sprinten om alles te sluiten en de parasol te redden. Ging echt van 0 naar 100 in een paar minuten die windstoten.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 15:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Noord-Holland, ergens halverwege tussen Alkmaar en Haarlem. Het waait hier ook al de hele dag heerlijk, zeewind. Ik woon op 5km van de kust
. Hier ook een badje in de tuin waar mijn man en ik in zitten, Bas trekt het nog prima vandaag.
Hier ook hoofdpijn, maar die ging weg na een koude douche, koud voetenbad en koude natte lappen in mijn nek. Verkoeling
Ja lekker hequote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:49 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Diezelfde bui kwam hier over. Had alle ramen wagenwijd open en moest sprinten om alles te sluiten en de parasol te redden. Ging echt van 0 naar 100 in een paar minuten die windstoten.
Ik gebruik zelf extra vitamines om ze zo door te geven in mijn borstvoeding, zoals vitamine D 150+ mcg per dag, dan heb ik genoeg voor mezelf én om door te geven. Plus zelf heel gezond eten om zoveel mogelijk door te kunnen geven uiteraard.quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:53 schreef douche-eendje het volgende:
AchWat is miniToT leuk!
Super leuk! Echt zo tof zodra je kan fietsen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:59 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]1e keer wezen fietsen met mini-ToT!
Op deze foto vond hij het allemaal nog wat eng (en zoals je kunt zien heeft hij al 1 voetje losgetrokken uit de voetensteun) maar eenmaal onderweg kraaide hij van plezier!
Zéker als ik wat harder ging rijden of hij een windvlaag in z'n snuitje kreeg!
Alleen dankzij dat ene horrorverhaal hier schrok ik toch elke keer wel een beetje als hij zijn hoofdje liet hangen.![]()
![]()
Oh dat speentje viel natuurlijk onderweg dus die is in de tas gegaan.
Binnen een paar dagen krijgen we zo'n speen-riempje binnen, veel handiger!
Tuurlijk hangt het wel of niet uit logeren gaan af van meerdere factoren. Ik blijf het wel opvallend vinden dat bijna alle reacties boven mij uit gaan van niet/zo min mogelijk logeren. Fijn voor de (nieuwe) mama's om te lezen dat er ook mensen zijn die het wel doen en prima vinden.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:46 schreef Tink89 het volgende:
Peace, ik denk ook dat het van je kind afhangt of het kan. Prul slaapt nooit door en is regelmatig alleen te troosten met de borst (al proberen we dat patroon te doorbreken). Mijn schoonouders zijn de 70 al lang gepasseerd en ik vertrouw ze overdag al niet makkelijk met prul (ze leggen onze wensen en 'regels' ook als ze bij ons zijn continu naast zich neer), 's nachts al helemaal niet. Bovendien slapen zij beneden in een slaapkamer en zouden ze prul dan boven leggen en hebben ze al regelmatig aangegeven dat ze een babyfoon onzin vinden. Die hadden zij vroeger ook niet en uiteindelijk hoorden zij de kinderen ook wel. Daar voel ik me dus niet prettig bij...
Mijn eigen moeder ziet ze een ongeveer keer per maand ofzo en vindt ze momenteel een vreemde en dus eng...
Het is dan makkelijk om te zeggen dat het kinderen moeten leren dat iemand anders ook voor ze kan zorgen, maar die iemand moet er dan wel zijn.
Wat wel op de planning staat, is dat mijn zusje (19) hier komt logeren en dan een avond, nachtje en ochtend voor prul zorgt en dat zou eventueel bij de zus van mijn man ook kunnen... Maar bij haar thuis wordt flink gerookt, ook in bed, en dat is voor mij onoverkomelijk.
Dan blijven er nog wat broers over, maar die hebben of zelf hele kleine kindjes of hoogzwangere vrouwen of ze vinden baby's niet zo interessant. Ik denk wel dat ze daar over een paar jaar gaat logeren, da's dan extra leuk met neefjes en nichtje.
Ben wel benieuwd waar je dat aan merkt. naar mijn idee hoeft dat niet perse met elkaar te maken te hebben.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:43 schreef Peacefulll het volgende:
En los hiervan ben ik ben sowieso wat allergisch voor die mega enorme moedervleugels. Zal wel vanuit mijn werk komen, waarbij bij kinderen de zelfstandigheid, zelfredzaamheid, het zelfoplossend vermogen en zelfreflectie momenteel met rap tempo aan het afnemen is
Beetje kort door de bocht in mijn ogen. Alle zaken die je noemt ontbreken niet enkel bij jonge kinderen, ik mis dat bij jongvolwassenen en volwassenen ook regelmatig. Volgens mij ligt dat niet alleen aan moedervleugels, maar ook aan vele andere oorzaken.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:43 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Tuurlijk hangt het wel of niet uit logeren gaan af van meerdere factoren. Ik blijf het wel opvallend vinden dat bijna alle reacties boven mij uit gaan van niet/zo min mogelijk logeren. Fijn voor de (nieuwe) mama's om te lezen dat er ook mensen zijn die het wel doen en prima vinden.
Bovendien heb je mijn bericht niet helemaal goed gelezen. Ik zeg nergens dat ik vind dat het voor ieder kind beter is om wel uit logeren te gaan.
Ik zeg dat wij er bewust voor kiezen om het wél te doen. Dat is onze keuze en onze opvoeding die wij willen hanteren. Wij kiezen er bewust voor om M de rust en geborgenheid thuis te bieden, maar ook te laten ervaren dat er buiten huis mensen zijn die goed voor hem kunnen zorgen. En dat hij ook echt wel even zonder zijn papa en mama kan. En los hiervan ben ik ben sowieso wat allergisch voor die mega enorme moedervleugels. Zal wel vanuit mijn werk komen, waarbij bij kinderen de zelfstandigheid, zelfredzaamheid, het zelfoplossend vermogen en zelfreflectie momenteel met rap tempo aan het afnemen is
Ja staat er ook wel los van, maar is wel een bewust onderdeel van onze opvoeding. Wij willen ons er bewust van zijn wanneer wij M wel onder onze vleugels nemen of juist loslaten. Daarbij stellen wij ons de vraag of we hem onder onze vleugels nemen omdat wij dat willen (onze eigen behoeften) of omdat wij hem écht moeten beschermen/corrigeren (omdat wij dat simpelweg moeten als ouders, bijv om veiligheids- of gezondheidsredenen).quote:Op zondag 28 juli 2019 21:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik herken het gedrag hoor Peace. Krijg kids op mijn groep van 8 jaar die nog nooit zelf hun boterham hebben hebben gesmeerd bijvoorbeeld![]()
Maar logeren, zeker op deze leeftijd, staat daar voor mij wel los van. Wel een reden waarom ik bewust voor het kdv kies. Om daar ook in te stimuleren.
Eens om kinderen als zelfredzame individuen op te voeden.
Dan moet je mijn posts maar even iets beter lezen als die link je ontgaat. Ik heb nu al twee keer uitgelegd hoe ik aan die link kom.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:37 schreef Elleska het volgende:
Dat gedrag herken ik, maar de link met onder moeders vleugels of logeren ontgaat mij volledig. Ik zie dit gedrag bijvoorbeeld ook bij ouders die veel werken, veel zorg overdragen en in de tijd die ze samen hebben alles voor hun kind willen doen (om maar even een andere uiterste te noemen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |