abonnement Unibet Coolblue
pi_188078831
Pas 4 berichten en één foto op BFD?! Wie geeft het startschot? (Ja, @aapieannie , wie volgt er dan nu! :D )
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:41:06 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_188078896
Pinq, ik hoop het ook voor je. We hebben hier afgelopen weekend toen we bij babypark waren voor een wipstoeltje gelijk 4 van die spenen erbij gekocht :'). En op dagen zoals vandaag (huilenhuilenhuilen bij Bas, want babyupdate is in volle installatie momenteel) is de doek inmiddels ook onmisbaar. Heb een rekbare te leen, maar merk dat ik geweven toch fijner vind knopen en dragen. Dus binnenkort op zoek naar een draagzak en misschien ook een 2e doek :s).

Tink, wat voor iets zou je willen aan locatie?

Ceviche, dat is niet leuk zeg -O-

Aapie wat zijn ze leuk en wat een verschillende gezichten hebben ze O+
pi_188080418
Hier houden we de eerste verjaardag ook klein. 2x opa’s/oma’s, 1x oom/tante/neefje en 1 bevriend stel met een kindje. We hebben ook gewoon niet zo’n grote sociale kring.
Maar het zal Sofie nu nog niet uitmaken ;) ik ga nog even 2 weken in de ontkenning dat ik toch echt bijna een dreumes heb :s)

Mooie foto van de jongens, aapie!
En gister kwam er een super pasfoto voorbij! Ook al zo’n knappe baby!

Wij laten Sofie vanaf 6 maanden al water uit een bekertje drinken. Ging best goed. Maar mevr is nu ineens van het ‘zelf doen’...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er best profi uit toch? :P (als je het waterballet er omheen negeert :) )
pi_188081684
Knap hoor @Takkie88 ! Hier vandaag de jongens ook uit een open beker later drinken, ze vonden het vooral grappig om het over elkaar heen uit te spugen maar hebben zeker aardig wat weggedronken!

Nj, en waar is de foto van jou lieve spookje dan? ;)

@douche-eendje dragen is fijn he, bas lekker aan het updaten. Ben benieuwd welke update hij draait!

Tink ik hoop dat de slaap perikelen snel over zijn, ik kan me er niets bij voorstellen maar ik weet wel dat weinig slaap je sloopt. Succes! Prul kan trouwens wel veel meer al dan mijn heren, die kruipen of staan nog lang niet geloof ik.

Het was een heerlijke dag in de speeltuin, grote met een vriendin de hele middag de hort op. Die kwamen af en toe voor een slok drinken of een ijsje. En ik heb samen met de vader van vriendinnetje de jongens vermaakt. Ze hebben o.a voor het eerst geschommeld in zo'n speciale baby schommel. Mn trommelvliezen doen nog zeer van het gillen, zo leuk vonden ze het haha! Na de speeltuin bij opa en oma in de tuin gecrashed, grote daar nog lekker gezwommen en de kleintjes eindelijk geslapen. En nu ligt alles thuis gewassen en gevoederd en gebruind van de zon op bed, je zou bijna denken dat het zomer is O+
pi_188082461
@NicolasJoy, ja tandjesleed maar eigenlijk heb ik het idee dat ze in vergelijking met andere kinderen er weinig last van heeft. Wel heeft ze volgens mij haar vinger open gehaald aan dr tanden...

Gaan staan ging ook met vallen en opstaan, we gaan het zien met losstaan. Tot nu toe ploft ze weer neer op de billen.

Verjaardag is vergelijkbaar met @Takkie88.

Drinken doen we vanaf 6 maanden ook uit andere dingen dan een fles. De munchkin beker kan ze goed zelf bedienen. Ook laatste beetje Karnemelk uit mok lukt heel prima. Drinken is zo leuk dat ze zelfs alles wat op een beker lijkt aan de lippen zet...

We zitten nu op 2 flessen, als ik kijk hoe ze in ochtend thee drinkt neig ik vrij snel naar 1 fles te gaan (alleen avondfles). Iemand tips?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 23 juli 2019 @ 22:02:23 #131
74056 crew  ToT
  woensdag 24 juli 2019 @ 00:36:01 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188086125
:') laten we de hitte maar de schuld geven ToT!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 24 juli 2019 @ 07:57:38 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188087786
Horrorhitte vandaag weer! *O* ik wil eigenlijk wel naar het strand maar toch maat niet denk ik. Bang dat de baby alleen maar gaat jenken omdat hij niet in tentje wil slapen, en oudste omdat we daardoor voortijdig naar huis moeten. En ik kan de oudste natuurlijk niet echt in de gaten houden de hele tijd als ik met de baby bezig ben. Dus ik zet het half lekke badje maar weer op en de tuinslang aan. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188088623
Wij brengen de dag bij opa en oma door. Die hebben een lekker groot zwembad en een bubbelbad dus voor ieder wat wils.

Gister kwam hier de mini intex binnen, daar gaan we vast ook veel plezier van hebben. We hadden een opblaasbare van de kruidvat maarja poezen en scherpe nagels dus die was zo lek. Nu dus mini frame pool, nooit meer lek als het goed is!
pi_188088661
Aargh, ik wilde gaan babyzwemmen, maar ik had scheef op het rooster gekeken. Het begon om half negen en niet om negen uur zoals ik dacht. Voor Jan met de korte achternaam het hele gezin gehaast vanochtend. Ondertussen zit ik bij mijn ouders, daar had ik de kleuter al af gezet voor ik naar het zwembad ging. Hopelijk valt Fred zo in slaap, dan kan ik lekker in het zwembad hangen met Frits.
pi_188088703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:57 schreef Mariposas het volgende:
Horrorhitte vandaag weer! *O* ik wil eigenlijk wel naar het strand maar toch maat niet denk ik. Bang dat de baby alleen maar gaat jenken omdat hij niet in tentje wil slapen, en oudste omdat we daardoor voortijdig naar huis moeten. En ik kan de oudste natuurlijk niet echt in de gaten houden de hele tijd als ik met de baby bezig ben. Dus ik zet het half lekke badje maar weer op en de tuinslang aan. :')
Daar zou ik ook bang voor zijn. Mijn kleuter zou een vroegere aftocht naar huis echt niet kunnen waarderen. Daarnaast lukt spelen met de oudste niet zo lekker als er een baby ligt te huilen, dus dan is dat waarschijnlijk ook drama. Het strand is hier ook niet echt dichtbij, dat maakt het niet veel handiger.
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:30:59 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188088767
Hier wordt 't gewoon de hele dag binnen liggen slapen *O* :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188088792
Hitte is echt vreselijk, ik denk frum d’r kamer is wel wat koeler dus ga haar maar daar proberen te laten wennen, not. :') onze slaapkamer is 33, haar kamertje is 33 (volgens de babyfoon).. dus nu ligt ze na een uur proberen weer op onze slaapkamer haha. Al voelt het echt niet als 33 overigens dus snap er geen kont van.

Wilde vandaag ook wel even naar buiten maar denk dat ik wacht tot 5 uur, scheelt dat het nu tussen 12 en 3 echt warm is, gisteren was het pas om 17;00 pleuris warm. Dan maar even straks op balkon zitten.

Iemand nog tips om baby af te koelen? Badje op balkon gaat niet werken want heb geen opblaasbadje en dat normale badje naar balkon tillen werkt ook niet, iets met overal water :')

Gisteren veel te druk gehad dus vandaag foto’s voor de BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merk wel echt dat ik me zo druk maak over de hitte en of frum dat wel trekt.. M’n vriend zegt dat in de tropen ook babies worden geboren en het daar veel warmer is, maar die babies zijn eraan gewend :') mijn gezonde verstand zegt ook kom op fram, baby’s kunnen meer hebben dan je denkt.. maar toch. Ben blij als het weer zaterdag is waar het gaat onweren / regenen O+
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:36:18 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188088853
Babies kunnen het beter hebben dan wij Fram!
En babybadje op het balkon pas vullen met emmer water?
Een slakom met water is ook al leuk en verfrissend hoor! Het hoeft niet ingewikkeld te zijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:39:02 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188088904
Mijn lief ging vannacht op de bank, dus Nora en ik hadden het hele bed voor ons samen! Lekker de ruimte dus lekker koel.

Dussss..


:')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188088923
@pinquit hahaha ja zie je , ik maak het dus weer veel te lastig voor mezelf _O- dat met die slakom is ook een goed idee, ze vindt het toch ontzettend leuk om haar handje in bekers met water te doen, ga wel proberen om er een heel spelletje van te maken :) thanks :*
Ik geniet echt trouwens altijd van jouw foto’s. Je maakt zulke mooie O+
pi_188088968
Hier binnen best koel gehouden, rond 23 graden. Op haar kamer is het wel wat warmer, maar gelukkig ligt ze bijna op de grond (warmte stijgt op). Van 33 graden binnen zou ik zelf echt niet blij worden!

Gister met waterbaan gespeeld, alle bootjes moesten er UIT! Elke keer zweem van water over zichzelf gooien.. Uiteindelijk wilde ze in de baan gaan staan en zitten.
Zojuist al zwembadje opgezet, staat nu in zon en straks in schaduw; gratis warm water dus. Overigens is een teiltje ook al heel leuk om mee te spelen. Of iets anders opdieps waar water in kan staan.
pi_188088990
Wat een heerlijke vrolijke of slapende babies <3
pi_188089080
Baby's schakelen gewoon terug is mijn ervaring. Fred slaapt nu veel meer en maakt zich niet te druk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 juli 2019 @ 09:53:59 #145
74056 crew  ToT
pi_188089121
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:32 schreef Framblij89 het volgende:
Hitte is echt vreselijk, ik denk frum d’r kamer is wel wat koeler dus ga haar maar daar proberen te laten wennen, not. :') onze slaapkamer is 33, haar kamertje is 33 (volgens de babyfoon).. dus nu ligt ze na een uur proberen weer op onze slaapkamer haha. Al voelt het echt niet als 33 overigens dus snap er geen kont van.

Wilde vandaag ook wel even naar buiten maar denk dat ik wacht tot 5 uur, scheelt dat het nu tussen 12 en 3 echt warm is, gisteren was het pas om 17;00 pleuris warm. Dan maar even straks op balkon zitten.

Iemand nog tips om baby af te koelen? Badje op balkon gaat niet werken want heb geen opblaasbadje en dat normale badje naar balkon tillen werkt ook niet, iets met overal water :')

Gisteren veel te druk gehad dus vandaag foto’s voor de BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merk wel echt dat ik me zo druk maak over de hitte en of frum dat wel trekt.. M’n vriend zegt dat in de tropen ook babies worden geboren en het daar veel warmer is, maar die babies zijn eraan gewend :') mijn gezonde verstand zegt ook kom op fram, baby’s kunnen meer hebben dan je denkt.. maar toch. Ben blij als het weer zaterdag is waar het gaat onweren / regenen O+
_O- Die tandjes! :D
Overigens lijkt er een spleetje tussen de bovenste voorstandjes te zitten? Dat heeft Mini-ToT ook (behoorlijk groot zelfs). Is dat normaal met baby's, en dat dat nog dicht kan groeien als de hoektanden doorkomen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 juli 2019 @ 09:56:22 #146
74056 crew  ToT
pi_188089151
En owjah, foto's.
Mini-ToT heeft 2 meisjes-speentjes! :') Krijg je als je dingen online bestelt he! :') Maar ja, boeiuh. :P



En hier imiteert hij een tijger die klaar zit om zijn maaltijdje te bespringen! :P



En @ badje; mini-ToT heeft gisteren al weer in de jacuzzi rond zitten rennen. Alleen wordt hij steeds onbenulliger nu hij groter en sterker wordt, dus ik moest hem continu opvangen omdat hij keer op keer dreigde om te kukelen zodat hij weer met zijn beentjes de lucht in en zijn hoofdje in het water terecht zou komen! :')
Na verloop van tijd kreeg hij gelukkig wel door dat hij iets normaler moest doen! _O-

Overigens Fram: een badje op het balkon kan toch prima? Gewoon met emmers vullen als hij eenmaal daar staat?

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 24-07-2019 10:07:11 ]
  woensdag 24 juli 2019 @ 10:09:54 #147
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_188089322
Hier zit ik in de woonkamer met de ventilator aan en het is binnen 24 graden *O*. Mijn koukleum ligt met een romper, broekje, shirtje en een dekentje te slapen en heeft het niet warm. Maf kind :').
Straks nacontrole bij de verloskundige en daarna nog eens wegen op het CB. Ben benieuwd wat de stand nu is na het dipje van vorige week met het regelen van afgelopen weekend erbij. Hij heeft ineens spekjes en plooitjes gekregen :9.

Aapie, het is de update met 'help, mijn benen bestaan ofzo :? ', verder kunnen kijken, langer en gerichter kijken, volgen, nieuwe geluidjes. Ieh, aah, gu en wat ondefineerbaar gegrom. En hij ligt ineens het liefst zoals hij in de baarmoeder lag, dus ik weet nu ook welke knie ik altijd vast kon pakken.
pi_188089433
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:53 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Die tandjes! :D
Overigens lijkt er een spleetje tussen de bovenste voorstandjes te zitten? Dat heeft Mini-ToT ook (behoorlijk groot zelfs). Is dat normaal met baby's, en dat dat nog dicht kan groeien als de hoektanden doorkomen?
Ja klopt! Ik heb dat toevallig ook gevraagd aan mijn eigen tandarts :') hij zei weer dat het ook positief kan zijn want dan is er meer ruimte ofzo?? denk dat we gewoon het echte gebit moeten afwachten, mocht er tegen die tijd nog steeds een spleet tussen zitten kunnen we altijd uiteindelijk een beugel overwegen :)

Leuke foto’s weer, kleine tijger. Ze gaan wel echt gelijk op kwa groei enzo, wel grappig.

Oh en over emmers water vullen, dat wil ik best doen, maar tegen de tijd dat ik dat badje eindelijk gevuld heb schijnt de zon alweer volop op balkon.. vandaar haha. En het badje vullen als ze nog slaapt werkt niet want de badkamer zit naast de slaapkamer en ik maak nogal wat lawaai :')

Aah @douche-eendje, fijn dat ie spekjes krijgt O+ Hoe oud is ie nu? Apart he dat zo’n jonge baby dan nog steeds veel kleding nodig heeft met die warmte.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 juli 2019 @ 10:23:02 #149
74056 crew  ToT
pi_188089500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 10:18 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja klopt! Ik heb dat toevallig ook gevraagd aan mijn eigen tandarts :') hij zei weer dat het ook positief kan zijn want dan is er meer ruimte ofzo?? denk dat we gewoon het echte gebit moeten afwachten, mocht er tegen die tijd nog steeds een spleet tussen zitten kunnen we altijd uiteindelijk een beugel overwegen :)

Leuke foto’s weer, kleine tijger. Ze gaan wel echt gelijk op kwa groei enzo, wel grappig.

Oh en over emmers water vullen, dat wil ik best doen, maar tegen de tijd dat ik dat badje eindelijk gevuld heb schijnt de zon alweer volop op balkon.. vandaar haha. En het badje vullen als ze nog slaapt werkt niet want de badkamer zit naast de slaapkamer en ik maak nogal wat lawaai :')
Haha, okee dan! :P Ja nou mini-ToT met z'n Afrikaanse en Filipijnse roots kan zonder zonnebrandcrème al veel beter tegen de zon dan ik met factor 30! _O- Toch zet ik hem wel steeds half in de schaduw op het gras en in het badje. Maar k denk wel dat jowu kleine in een badje in de brandende zon idd een iets minder geslaagd idee is. ;) Paraplu er boven hangen eventueel? Of een laken?

En haha ja inderdaad, ik laat mijn vrouw soms ook jouw foto's zien, deze keer ook vanwege de overeenkomsten met de tandjes. "Hey, that's that cute girl again!" en ook zij gaf aan dat ze idd gelijkmatig groeien. :P

@ positief vanwege meer ruimte: dat is waarschijnlijk omdat er zo minder kans is dat de boel schots en scheef gaat groeien doordat alles tegen elkaar drukt?

Ik lees hierboven trouwens ook iets over ondefinieerbaar gegrom: mini-ToT doet dat ook regelmatig en dan maak ik er een wedstrijdje van wie het hardst kan grommen! _O- Vindt hij geweldig! :D
Vanmorgen werd ik begroet met flink gegil, maar dat was duidelijk speels.
Tussen het gillen en grommen door zat hij zijn buikje helemaal aandachtig te bestuderen volgens mijn vrouw. :P Hij zat er overheen te wrijven als een dikke kerel die net een stevige maaltijd heeft gegeten en zat er heel aandachtig naar te kijken. _O-
Wat kleding betreft met deze temperaturen: overdag en 's nachts alleen een luier, en als we naar buiten gaan krijgt hij een dunne, wijde broek aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 24-07-2019 10:28:22 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 juli 2019 @ 10:32:11 #150
74056 crew  ToT
pi_188089632
Wat zijn lompe gedrag betreft: als je heel even niet oplet, haalt hij dit soort dingen uit:


Ik had hem er in gezet om naar buiten te gaan en toen ik snel even een broekje haalde, stond hij zo toen ik weer terug was! :o
Toen ik deze foto maakte stond ik natuurlijk wel heel dicht bij hem en stond klaar om in te grijpen.
Daarna natuurlijk ook meteen weer fatsoenlijk teruggezet.
Overigens probeert hij de laatste tijd ook steeds vaker om via het voeteneind naar beneden te kruipen als je even niet bij hem bent! _O- Hartstikke gevaarlijk! :o
Ja dat ding heeft wel riempjes waarmee je hem vast kunt maken, maar de afgelopen 4 maand of zo zit hij compleet te freaken als je hem daarmee vastzet. (Ook in het eetstoeltje trouwens.)

Gisteren zat hij trouwens ineens razendsnel door het gras heen te kruipen, maar het kriebelen van de grassprietjes vindt hij blijkbaar wat minder tof! :P Hij houdt sowieso niet van kietelen! :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')