abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:24:02 #151
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187958946
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:15 schreef ACT-F het volgende:
Role of the drinking driver in traffic accidents
Ah oké dankjewel. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:50:26 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187959535
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké dankjewel. ^O^
Mocht je dat onderzoek, of samenvattingen daarvan, doorlezen dan kom je tot de conclusie dat invloed van alcohol op rijgedrag je niet op alcoholpromillage kan baseren en dat de hele wetgeving daaromtrent juridisch brandhout is :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:54:58 #153
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187959626
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mocht je dat onderzoek, of samenvattingen daarvan, doorlezen dan kom je tot de conclusie dat invloed van alcohol op rijgedrag je niet op alcoholpromillage kan baseren en dat de hele wetgeving daaromtrent juridisch brandhout is :+
Ah bijzonder. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 16 juli 2019 @ 23:05:54 #154
24533 ACT-F
pi_187959816
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah bijzonder. :')
Het was ook een heel uitgebreid en kostbaar onderzoek, zeer degelijk uitgevoerd overigens. Het grote probleem is dat iedereen zeer uiteenlopend reageert waardoor je niet zomaar een gemiddelde ervan kan nemen. Het onderzoek lag zelfs in het voordeel van de regelmatige drinker c.q. alcoholist die een tolerantie opbouwt waardoor alcohol minder invloed heeft op het rijgedrag. Men heeft een stelling genomen dat een regelmatige drinker vaker met drank op aan het verkeer zal deelnemen waardoor het risico op hetzelfde zou uitkomen als de gematigde drinker die minder snel met drank aan het verkeer zou deelnemen. Het is echter een stelling en geen bewezen feit voor een individueel geval, waardoor het strafrechtelijk niet te bewijzen valt dat een persoon regelmatig met drank op rijdt. Iemand die gepakt is kan met een goede advocaat de hele wet onderuithalen waardoor we teruggeworpen worden naar de jaren '70 toen je pas bekeurd kon worden als je daadwerkelijk gevaarlijk rijgedrag vertoonde. Wat dat betreft is het knap dat de wet al ruim 40 jaar stand houdt.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 23:36:26 #155
33189 RM-rf
1/998001
pi_187960357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:28 schreef Gunner het volgende:
Volgens een andere bron waren het “twee wijntjes”. Dan weegt hij vast 35 kilogram als je dan al teveel blaast.
twee wijntjes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 juli 2019 @ 23:39:50 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187960415
Met drank op achter het stuur stappen, dan ben je ook wel een teringlijer eerste klas hoor.
Als je denkt dat dat kan heb je in de tweede kamer niets te zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187984757
Of men neem aan juist omdat men in die kamer iets te zoeken heeft dat het kan?
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:28:35 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187984820
Schandaal op schandaal: ‘VVD kan zo niet verder’ :D _O-

VVD-kamerlid Wybren van Haga is met drank op achter het stuur gesnapt. Volgens hoofdredacteur Paul Jansen komt de geloofwaardigheid van de partij ernstig in het geding.

https://www.telegraaf.nl/(...)d-kan-zo-niet-verder
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:31:04 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187984861
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dus omdat het niet altijd gevaarlijk is kan je het niet verbieden? Ik vraag me dat sterk af.

Snelheidsovertredingen zijn ook niet altijd even gevaarlijk, sommigen hebben meer controle dan anderen over hun auto en op sommige wegen kan je veiliger hardrijden dan op andere wegen. Toch is er gewoon één lijn getrokken. Ik vermoed dat dat met alcohol eender is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187984945
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vier doden in mn vriendenkring.. allemaal losstaand van elkaar..

Vier doden binnen je vriendengroep door drank in het verkeer? Dat is wel absurd veel aangezien er zo'n 100-150 doden per jaar in het verkeer vallen die alcoholgerelateerd zijn.
pi_187985130
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

VVD-kamerlid Wybren van Haga is met drank op achter het stuur gesnapt. Volgens hoofdredacteur Paul Jansen komt de geloofwaardigheid van de partij ernstig in het geding.

Heeft die onder een steen gelegen, wat mij betreft was die al zwaar in het geding.
pi_187985266
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

Ik vind de VVD nog net zo geloofwaardig als altijd. De mentaliteit achter het beleid komt logischerwijs ook terug bij de belangrijke partijleden, dan kan het niemand verbazen dat het een bende oplichters, leugenaars, fraudeurs en asocialen blijkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187985298
Dat het afverven doet op de rest vind ik erger.
  donderdag 18 juli 2019 @ 14:47:31 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187987087
Anderzijds hebben we in ons land een hoop enorme klootviolen. Zodoende is hij toch wel een uitstekende volksvertegenwoordiger.
  donderdag 18 juli 2019 @ 14:58:23 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187987251
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:36 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Vier doden binnen je vriendengroep door drank in het verkeer? Dat is wel absurd veel aangezien er zo'n 100-150 doden per jaar in het verkeer vallen die alcoholgerelateerd zijn.
Afhankelijk van waar je woont hoeft het niet extreem veel te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187987295
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je in België woont niet nee.

Daar is alcohol in het verkeer nog schering en inslag.

1 op 4 Belgen met alcohol achter het stuur
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_187987304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Komen in bepaalde regio's zo veel meer mensen om in het verkeer door alcohol dan in andere regio's? En dan nog is vier verschillende ongelukken een bizar groot aantal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2019 15:01:09 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 15:07:39 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187987393
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:00 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Komen in bepaalde regio's zo veel meer mensen om in het verkeer door alcohol dan in andere regio's? En dan nog is vier verschillende ongelukken een bizar groot aantal.
Ja, in buitengebieden op het platteland waarschijnlijk meer dan in de (rand)stad, maar omdat het veel dunner bevolkt is is de kans ook groter dat je iemand kent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187987623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als je in België woont niet nee.

Daar is alcohol in het verkeer nog schering en inslag.

1 op 4 Belgen met alcohol achter het stuur
Dat betekent niet automatisch dat er veel doden in het verkeer vallen in België door alcoholgebruik.
pi_187988138
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:25 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dat betekent niet automatisch dat er veel doden in het verkeer vallen in België door alcoholgebruik.
Misschien als men genoeg achter de kiezen heeft, maakt het niet meer zoveel uit?
  donderdag 18 juli 2019 @ 17:22:25 #171
24533 ACT-F
pi_187989690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus omdat het niet altijd gevaarlijk is kan je het niet verbieden? Ik vraag me dat sterk af.

Snelheidsovertredingen zijn ook niet altijd even gevaarlijk, sommigen hebben meer controle dan anderen over hun auto en op sommige wegen kan je veiliger hardrijden dan op andere wegen. Toch is er gewoon één lijn getrokken. Ik vermoed dat dat met alcohol eender is.
De uitleg staat ook een paar posts eronder:

NWS / VVD'er Van Haga gepakt met te veel alcohol
  donderdag 18 juli 2019 @ 17:36:23 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187989893
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De uitleg staat ook een paar posts eronder:

NWS / VVD'er Van Haga gepakt met te veel alcohol
Ik snap het punt hoor, ik ben het alleen niet met je eens dat je alcohol in het verkeer niet kunt verbieden puur omdat het bij de een meer gevaar oplevert dan bij de ander.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187989990
Gelukkig mag een ieder zijn mening hebben, de mijne is het tegenover gestelde.

Als een rechter maar niet zijn mening laat gelden, inplaats van de wet!

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2019 17:43:55 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 17:51:56 #174
24533 ACT-F
pi_187990145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:36 schreef Drekkoning het volgende:
Ik snap het punt hoor, ik ben het alleen niet met je eens dat je alcohol in het verkeer niet kunt verbieden puur omdat het bij de een meer gevaar oplevert dan bij de ander.
Het is überhaupt niet te verbieden omdat het lichaam zelf ook alcohol aanmaakt, dus het probleem is niet zwart/wit te benaderen in de zin van wel of geen alcohol gemeten. Men heeft om die reden onderzoek moeten doen boven welke promillage iedereen negatief beïnvloed wordt. Dat bleek niet mogelijk vanwege de enorme verschillen, want je kunt iemand niet bestraffen als er geen negatief effect is ondanks dat die boven een bepaalde promillage zit. Vandaar dat men gesteld heeft dat regelmatige drinkers gemiddeld meer met drank op aan het verkeer deelnemen en op die manier de risico's gelijk getrokken. Daaruit is uitgekomen dat het omslagpunt ergens tussen de 0,5 en 0,8 promille moet zitten. Daarom zie je dat sommige landen 0,5 hanteren en de andere weer 0,8.
  donderdag 18 juli 2019 @ 19:26:57 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187991637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is überhaupt niet te verbieden omdat het lichaam zelf ook alcohol aanmaakt, dus het probleem is niet zwart/wit te benaderen in de zin van wel of geen alcohol gemeten. Men heeft om die reden onderzoek moeten doen boven welke promillage iedereen negatief beïnvloed wordt. Dat bleek niet mogelijk vanwege de enorme verschillen, want je kunt iemand niet bestraffen als er geen negatief effect is ondanks dat die boven een bepaalde promillage zit. Vandaar dat men gesteld heeft dat regelmatige drinkers gemiddeld meer met drank op aan het verkeer deelnemen en op die manier de risico's gelijk getrokken. Daaruit is uitgekomen dat het omslagpunt ergens tussen de 0,5 en 0,8 promille moet zitten. Daarom zie je dat sommige landen 0,5 hanteren en de andere weer 0,8.
Natuurlijk kan je wel iemand bestraffen ook als er geen negatief effect is. Als rijden met meer dan 0.2 niet is toegestaan, dan is dat gewoon strafbaar, ongeacht de effecten die per persoon verschillen.

Nogmaals, ik ben het helemaal met je eens, behalve dat jij stelt dat er aantoonbaar gevaar moet zijn om een bepaalde gedraging strafbaar te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 18-07-2019 20:23:43 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:35:02 #176
24533 ACT-F
pi_187994883
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
Natuurlijk kan je wel iemand bestraffen ook als er geen negatief effect is.
Je kunt te allen tijde een wet maken die iets verbiedt, maar als er geen of onvoldoende rechtsgrond is kan een rechter een dergelijke wet weer ongedaan maken. Je moet natuurlijk wel van goede huize komen om zoiets aan te tonen, want een rechter schrapt niet zomaar een wet. Er is altijd een spanningsveld tussen maatschappelijke onwenselijkheid en juridische haalbaarheid. In geval van alcohol in het verkeer ligt de huidige wetgeving in donkergrijs gebied, maar ondanks dat houdt de wet al ruim 40 jaar vol. Dat kan komen door sociale druk om er niet tegenin te gaan i.v.m. de maatschappelijke onwenselijkheid van alcohol in het verkeer, maar ik vermoed eerder dat het algemeen onbekend is hoe deze wet tot stand is gekomen.
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:52:20 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187995239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je kunt te allen tijde een wet maken die iets verbiedt, maar als er geen of onvoldoende rechtsgrond is kan een rechter een dergelijke wet weer ongedaan maken. Je moet natuurlijk wel van goede huize komen om zoiets aan te tonen, want een rechter schrapt niet zomaar een wet. Er is altijd een spanningsveld tussen maatschappelijke onwenselijkheid en juridische haalbaarheid. In geval van alcohol in het verkeer ligt de huidige wetgeving in donkergrijs gebied, maar ondanks dat houdt de wet al ruim 40 jaar vol. Dat kan komen door sociale druk om er niet tegenin te gaan i.v.m. de maatschappelijke onwenselijkheid van alcohol in het verkeer, maar ik vermoed eerder dat het algemeen onbekend is hoe deze wet tot stand is gekomen.
Ben ik het niet mee eens. Nogmaals, hardrijden levert ook niet altijd gevaar op. Kan ik daarmee ook naar de rechter stappen en worden vervolgens de snelheidsregels afgeschaft? Lijkt me niet.
Soms worden grenzen wat arbitrair getrokken vanwege de handhaafbaarheid. De regels zijn verder voor iedereen duidelijk, dus geen rechter die hier iets tegen zal hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 18 juli 2019 @ 23:43:22 #178
24533 ACT-F
pi_187996358
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:52 schreef Drekkoning het volgende:
hardrijden levert ook niet altijd gevaar op. Kan ik daarmee ook naar de rechter stappen en worden vervolgens de snelheidsregels afgeschaft?
Je kunt altijd naar de rechter stappen, maar je zult een goed verhaal moeten hebben. Feitelijk heb je gelijk dat een absolute snelheidslimiet arbitrair is en geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft. Maar het opheffen van snelheidslimieten heeft ook weer nadelen omdat enkelen helemaal losgaan en daarmee roekeloos worden. Als jij de rechter kan overtuigen dat overige wetten daar voldoende middelen tegen bieden, zoals artikel 5 van de WVW of artikel 19 van de RVV dan is het niet ondenkbaar dat een rechter daarin meegaat. Zolang niemand een proefproces opstart verandert er sowieso niets. Recht is iets veranderlijks en wordt uiteindelijk door de burger gemaakt of gekraakt.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 00:15:29 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187996877
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je kunt altijd naar de rechter stappen, maar je zult een goed verhaal moeten hebben. Feitelijk heb je gelijk dat een absolute snelheidslimiet arbitrair is en geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft. Maar het opheffen van snelheidslimieten heeft ook weer nadelen omdat enkelen helemaal losgaan en daarmee roekeloos worden. Als jij de rechter kan overtuigen dat overige wetten daar voldoende middelen tegen bieden, zoals artikel 5 van de WVW of artikel 19 van de RVV dan is het niet ondenkbaar dat een rechter daarin meegaat. Zolang niemand een proefproces opstart verandert er sowieso niets. Recht is iets veranderlijks en wordt uiteindelijk door de burger gemaakt of gekraakt.
Let’s agree to disagree dan ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')