abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:35:02 #176
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187994883
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
Natuurlijk kan je wel iemand bestraffen ook als er geen negatief effect is.
Je kunt te allen tijde een wet maken die iets verbiedt, maar als er geen of onvoldoende rechtsgrond is kan een rechter een dergelijke wet weer ongedaan maken. Je moet natuurlijk wel van goede huize komen om zoiets aan te tonen, want een rechter schrapt niet zomaar een wet. Er is altijd een spanningsveld tussen maatschappelijke onwenselijkheid en juridische haalbaarheid. In geval van alcohol in het verkeer ligt de huidige wetgeving in donkergrijs gebied, maar ondanks dat houdt de wet al ruim 40 jaar vol. Dat kan komen door sociale druk om er niet tegenin te gaan i.v.m. de maatschappelijke onwenselijkheid van alcohol in het verkeer, maar ik vermoed eerder dat het algemeen onbekend is hoe deze wet tot stand is gekomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:52:20 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187995239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je kunt te allen tijde een wet maken die iets verbiedt, maar als er geen of onvoldoende rechtsgrond is kan een rechter een dergelijke wet weer ongedaan maken. Je moet natuurlijk wel van goede huize komen om zoiets aan te tonen, want een rechter schrapt niet zomaar een wet. Er is altijd een spanningsveld tussen maatschappelijke onwenselijkheid en juridische haalbaarheid. In geval van alcohol in het verkeer ligt de huidige wetgeving in donkergrijs gebied, maar ondanks dat houdt de wet al ruim 40 jaar vol. Dat kan komen door sociale druk om er niet tegenin te gaan i.v.m. de maatschappelijke onwenselijkheid van alcohol in het verkeer, maar ik vermoed eerder dat het algemeen onbekend is hoe deze wet tot stand is gekomen.
Ben ik het niet mee eens. Nogmaals, hardrijden levert ook niet altijd gevaar op. Kan ik daarmee ook naar de rechter stappen en worden vervolgens de snelheidsregels afgeschaft? Lijkt me niet.
Soms worden grenzen wat arbitrair getrokken vanwege de handhaafbaarheid. De regels zijn verder voor iedereen duidelijk, dus geen rechter die hier iets tegen zal hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 18 juli 2019 @ 23:43:22 #178
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187996358
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:52 schreef Drekkoning het volgende:
hardrijden levert ook niet altijd gevaar op. Kan ik daarmee ook naar de rechter stappen en worden vervolgens de snelheidsregels afgeschaft?
Je kunt altijd naar de rechter stappen, maar je zult een goed verhaal moeten hebben. Feitelijk heb je gelijk dat een absolute snelheidslimiet arbitrair is en geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft. Maar het opheffen van snelheidslimieten heeft ook weer nadelen omdat enkelen helemaal losgaan en daarmee roekeloos worden. Als jij de rechter kan overtuigen dat overige wetten daar voldoende middelen tegen bieden, zoals artikel 5 van de WVW of artikel 19 van de RVV dan is het niet ondenkbaar dat een rechter daarin meegaat. Zolang niemand een proefproces opstart verandert er sowieso niets. Recht is iets veranderlijks en wordt uiteindelijk door de burger gemaakt of gekraakt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 juli 2019 @ 00:15:29 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187996877
quote:
3s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je kunt altijd naar de rechter stappen, maar je zult een goed verhaal moeten hebben. Feitelijk heb je gelijk dat een absolute snelheidslimiet arbitrair is en geen enkele wetenschappelijke onderbouwing heeft. Maar het opheffen van snelheidslimieten heeft ook weer nadelen omdat enkelen helemaal losgaan en daarmee roekeloos worden. Als jij de rechter kan overtuigen dat overige wetten daar voldoende middelen tegen bieden, zoals artikel 5 van de WVW of artikel 19 van de RVV dan is het niet ondenkbaar dat een rechter daarin meegaat. Zolang niemand een proefproces opstart verandert er sowieso niets. Recht is iets veranderlijks en wordt uiteindelijk door de burger gemaakt of gekraakt.
Let’s agree to disagree dan ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')