abonnement Unibet Coolblue
pi_187914291
Uitgerekende data:

Half augustus: Minarosa (meisje)
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***
23 september: Whoopje

11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

3 december: Bottoms_up
31 december: Luna-87

2020:

5 januari: B.ertha
16 januari: Chan

12 februari: Smash-it

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 26-07-2019 21:12:25 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187914315
Oh en ik heb een box gescoord!
Ik regel heus wel dingen. Nu nog de kinderwagen. :D ik heb nooit geweten dat er een levertijd op die dingen zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 14:01:41 #3
148247 taxibabe
pi_187915193
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 13:03 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb een box gescoord!
Ik regel heus wel dingen. Nu nog de kinderwagen. :D ik heb nooit geweten dat er een levertijd op die dingen zit.
Dat wist ik ook niet totdat ik er naar 1 ging kijken, ik heb vorige week woensdag een kinderwagen besteld en komt 29 juli binnen.
pi_187915895
Casandra of eigenlijk bartlemeus (ofzo) had van 2x een gulliver ledikant een 2ling cosleeper gebouwd... Ik weet niet hoe groot je ruimte is? Maar misschien is zoiets ook mogelijk. Kunnen ze langer in dan wiegformaat.
Schudden voor gebruik
pi_187918217
Ruimte is echt echt niet groot. Wiegje past net.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187920733
Ahhh jammer!
Schudden voor gebruik
pi_187920760
Ik had gewon net een voetje vast <3 zo maf. Ik dacht Wat is die uitstulping nou? En met voelen merkte ik op dat het een voetje was. Gelijk druk getrappel van binnen haha.

En dat door mijn speklaag heen O+ van wurm had ik dat nooit gevoeld. Toch weer een eerste met piertje!

En freak out! Ik sta gewoon 2e!
Schudden voor gebruik
pi_187921485
Zijn hier ook papa's?
Mijn vrouw is nu 28 weken. Zo spannend dit allemaal! Ik probeer me zoveel mogelijk bij de zwangerschap te betrekken omdat ik jeuk krijg van die figuren die als een soort schuldig goofy-figuur ongemakkelijk naast hun zwangere vrouw bestaan :') :P

We hebben de kinderkamer al zo goed als klaar sinds mei ofzo, alles geverft en meubels in elkaar voor de 'zomerhitte' (ha, achteraf viel er niet veel te vrezen).

Het wordt onze eerste. Een ventje. Eigenlijk wilde we heel graag een meisje, maar dan zie je de kleine knul tijdens de echos en dan bedenk je dat het je geen ene barst uitmaakt.

Kleine..nouja flinke schrik gehad van de 20weken echo. We wisten al iets eerder dat het een jongetje ging zijn dus die echo ging vooral even over 'alles is in orde!' horen. We zijn allebei jong en gezond dus je verwacht dan dat alles goed gaat. En dan begint de echoscopist driftig (letterlijk!!) vraagtekentjes te zetten naast een zwart plekje. Wat het is? Hallo, kunt u ons iets vertellen? "Geen idee, maar het hoort er niet." Slik. Is het ernstig? "Geen idee. Ik stuur de foto's door naar LUMC.". Of we toch even langs wilden komen. Na daar ook gekeken te hebben: "Tja, kan een soort cyste zijn naast het maagje". Dubbelslik. Dan maar moed verzamelen: "Moeten we ons zorgen maken over de... levensvatbaarheid?". "Nee absoluut niet! Dit is heel klein. Er worden zoveel kids mee geboren.". Alright. Thanks. Had je ook mee kunnen komen voordat wij ons dood schrokken. Later door meer medisch personeel naar gekeken: "U hoeft zich geen enkele zorgen te maken, dit is een klein beetje vocht naast het maagje en de kans is groot dat het zo blijft of zelfs vanzelf weggaat, en zelfs thuisbevalling is er geen enkel punt mee." Phew.

Dat dus gehad. Alles alsnog wel in orde. We kunnen niet wachten tot begin oktober, tot de kleine man van ons een echt gezinnetje maakt. :7
pi_187921621
Er zitten ook aanstaande vaders hier hoor. Joene leest vooral mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187929202
Dat was zeker even schrikken. Hebben jullie daar een vervolg traject voor?

Welkom ook! Leuk juist weer een enthousiaste vader erbij.
Schudden voor gebruik
pi_187929256
Iets anders.... omdat lijstjes leuk zijn ;)

Een kraamcadeautjes lijst ben ik aan het invullen. Ook omdat het de tweede is en ik zulke lijstjes zelf ook handig vind als tip wat te kopen....

Maar als je al veel spul en speelgoed in huis hebt...... wat mag er niet ontbreken op jouw lijstje?

Wij zijn geen types voor dingen versierd met de babynamen. Tandendoosje, knuffels of besteksetje.

Er staan nu wat praktische dingen op voor borstvoeding, draagketting linkjes, (bad)speeltjes, een verzameling aan houten muziekinstrumenten, placemat/bord voor monkey platter en rapley.

Vooral ouders die meerdere kindjes hebben kunnen hier goed antwoord op geven, denk ik. Wat vond jij handig of leuk als kraamcadeautje bij de 2e?
Schudden voor gebruik
  maandag 15 juli 2019 @ 02:26:20 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187929368
Kraamkost!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187929590
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 01:32 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat was zeker even schrikken. Hebben jullie daar een vervolg traject voor?

Welkom ook! Leuk juist weer een enthousiaste vader erbij.
Over twee weekjes, bij 30 weken, even langs LUMC voor controle. That's it, eigenlijk.
pi_187929603
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 02:26 schreef pinquit het volgende:
Kraamkost!
Mijn schoonfam. Kan niet zo best koken :P en mijn meneer is 3 weken thuis en heeft allerlei gerechten in zijn hoofd O+ Hij is zich daarop aan het verheugen. Hihi

Bof ik even! Ik bedenk mij nu wel dat biefstuk van onze keurslager best op het lijstje kan :P toch?

Hadden ze jullie daar super blij mee weten te krijgen? Wat voor soort gerechten hadden ze gemaakt?
Schudden voor gebruik
pi_187929608
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:17 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Over twee weekjes, bij 30 weken, even langs LUMC voor controle. That's it, eigenlijk.
Nog altijd een spanning of dat onduidelijke plekje dan minder groot of verdwenen is? Of zijn jullie al helemaal gerustgesteld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 15-07-2019 06:39:30 ]
Schudden voor gebruik
pi_187929627
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:27 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nog altijd een spanning of dat onduidelijke plekje dan minder groot of verdwenen is? Of zijn jull uur al helemaal gerustgesteld?
Zit nog wel wat spanning, maar wat heel erg helpt is dat ze er daar bij LUMC niet van onder de indruk waren. De dokters zeiden letterlijk dat we eigenlijk het beste maar kunnen doen alsof ons hele bezoek aan hun niet plaats had gevonden. Dat is dus wel een geruststelling.

Maar dan nog hoop je inderdaad wel dat het plekje niet gegroeid is. Want als het te groot is (maar dan ook wel echt veel groter dan laatst) dan kan het tijdens het bevallen barsten, en dan heb je de poppen aan het dansen. Maar die kans leek hun dus gelukkig nihiel.
  maandag 15 juli 2019 @ 06:51:28 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187929661
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Mijn schoonfam. Kan niet zo best koken :P en mijn meneer is 3 weken thuis en heeft allerlei gerechten in zijn hoofd O+ Hij is zich daarop aan het verheugen. Hihi

Bof ik even! Ik bedenk mij nu wel dat biefstuk van onze keurslager best op het lijstje kan :P toch?

Hadden ze jullie daar super blij mee weten te krijgen? Wat voor soort gerechten hadden ze gemaakt?
Die biefstuk kan nu ook he. Ff 2 dagen goed diepvriezen en je zit save.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 juli 2019 @ 06:52:34 #18
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187929664
Ik heb niks wat ik nodig heb. Ouders en schoonmama dragen bij in de kinderwagen.

Mensen die op bezoek komen hoeven wat mij betreft niks materialistisch mee te nemen. Neem 1 van de kinderen maar een dagje mee, dat vind ik leuke aanbiedingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187929692
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:36 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Zit nog wel wat spanning, maar wat heel erg helpt is dat ze er daar bij LUMC niet van onder de indruk waren. De dokters zeiden letterlijk dat we eigenlijk het beste maar kunnen doen alsof ons hele bezoek aan hun niet plaats had gevonden. Dat is dus wel een geruststelling.

Maar dan nog hoop je inderdaad wel dat het plekje niet gegroeid is. Want als het te groot is (maar dan ook wel echt veel groter dan laatst) dan kan het tijdens het bevallen barsten, en dan heb je de poppen aan het dansen. Maar die kans leek hun dus gelukkig nihiel.
Mijn zoon had ook een cyste tijdens de 20-weken echo. In zijn hoofd.
Ik vond het retespannend, want dat kan toch nooit goed zijn etc etc.
Bij het VUMC waren ze ook niet onder de indruk.
Wij kregen hetzelfde verhaal "het is klein, het lichaam ruimt het vaak vanzelf weer op"

En ze hadden, uiteraard, gelijk. Bij de follow up was er zelfs nauwelijks meer wat van te zien en ze hebben hun aantekeningen erbij moeten pakken om te kijken waar het ook alweer zat.

Succes bij je afspraak over twee weken :*
pi_187930190
Ze hoeven ook niks mee te nemen, maar de meeste willen wel wat kopen en geven als kraamcadeautje.

Dan maar beter een lijstje met spulletjes die gebruikt worden, toch? :)

Wij hebben geen (nieuwe) kinderwagenkinderwagen. De oude ligt op zolder te verstoffen. Bij wurm welgeteld 5 keer gebruikt om boodschappen in te leggen....
Schudden voor gebruik
pi_187930206
Stippelrientje, hier dan geen 2e kindje maar er hangen momenteel iets van 60+kaarten in huis en bijna iedereen wilt langskomen (grote familie :+ ), dus ik heb vooral voorleesboeken gevraagd en kreeg ook mooi houten speelgoed ^O^. En heel suf, maar ook donatie voor een draagzak/draagdoek werkte hier goed. Kan nu een erg leuke kopen.
pi_187931516
H
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 16:11 schreef Ticootje het volgende:
Ruimte is echt echt niet groot. Wiegje past net.
Bij ons paste een tweeling cosleeper ook niet. Ze hebben tot 4 maanden samen in een ledikant geslapen 😊
pi_187931870
Leuk die babykamerfoto's :D Je ziet echt gelijk dat het met zorg en aandacht samengesteld is :)

Hier komt geen babykamer, lekker makkelijk. Wiegje naast mn bed, commode in de woonkamer en klaar. Ik wil wel graag een lekkere ruime commode, binnenkort maar eens kijken of ze bij de kringloop wat hebben.

Bot13 wat naar dat ze je eerst zo in spanning gelaten hebben..

Kraamcadeautjes: ik heb niet veel spul meer van babytijd van oudste, en dat wil ik eigenlijk graag zo laten. Kleertjes zijn hier het leukst om te krijgen denk ik, zeker als ik een meisje krijg maar ook omdat mn tweede in de winter komt terwijl oudste een zomerbaby was :)
pi_187933854
In het boodschappenblaadje van de AH zit een 50% kortingsbon voor Tenalady broekjes. Ik vond die in de eerste week na de bevalling erg fijn en gemakkelijk. :Y
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:29:56 #25
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187952806
Hier hebben we inmiddels een best gezellige babykamer/ verschoonkamer/ waskamer :P
We gaan samen slapen voor zolang als dat fijn voelt, en ik heb geen idee of dat een half jaar of vijf jaar zal zijn :D

Op het moment heb ik heel gemengde gevoelens over het zwanger zijn. Ik geniet nog zo van mijn buik en het babygewoel daar in. Maar de bewegingen worden ook steeds oncomfortabeler en het zwanger zijn fysiek zwaarder. Ik ben van een behoorlijk makkelijke zwangerschap waarin ik grotendeels superfit was redelijk plots beland in een staat van stijfheid en totale vermoeidheid. 's Ochtends als ik wakker wordt heb ik het gevoel te zijn overreden door een vrachtwagen en opstaan vanuit bed of bank gaat echt met een hoop gestuntel en gesteun. Comfortabel hangen, zitten of liggen gaat ook niet meer.

Ondertussen heb ik nog behoorlijk wat werk af te ronden en heb ik het gevoel praktisch nog laaaaang niet klaar te zijn voor de bevalling en de komst van de baby. Ik moet immers nog lakens voor het verschoningskussen hebben en onder de knie krijgen hoe ik strikluiers vouw. :P Maar het zou volgende week maar zo ineens zo ver kunnen zijn. Iets zegt me dat deze baby er voor de 40 weken uit wil. Maar als ik aan volgende week denk raak ik een beetje in paniek.
Tegelijkertijd kan ik ook eigenlijk niet meer wachten de baby te ontmoeten, het hele proces van geboorte mee te maken, borstvoeding te geven en samen in een cocon te kruipen waarin de rest van de wereld niet bestaat O+

Sociaal contact heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin meer in. Ik wil mijn bank niet meer af of mijn huis niet meer uit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:48:23 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187953002
Hoe ver ben je mellow?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:53:37 #27
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187953072
36+2
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 16 juli 2019 @ 18:04:30 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187954064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:53 schreef -Mellow- het volgende:
36+2
Ah ja.
Tijd voor je eigen bubbel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187956331
@Chan, ja er zat ook nog een weekend tussen, mooi van donderdag tot dinsdag in de stress, blegh.

Wel leuk die data in de openingspost trouwens. Ik ben weliswaar nog geen vaste poster, maar kan 5 oktober er alvast bij voor mijn aankomende knul?
  FOK!fotograaf dinsdag 16 juli 2019 @ 20:24:59 #30
148247 taxibabe
pi_187956749
He leuk Bot13 dat je mee komt posten en ook een oktoberkindje! O+
Zo te lezen wordt het tijd voor cocoonen en lekker in je bubbel kruipen, Mellow

Hier net terug van controle bij de vk en oefenecho's voor de echoscopistenopleiding van de vk! ff weer babygluren! Alles was weer goed, t'is nog steeds een jongetje :P En ik heb een mooi profielfotootje van zijn hoofdje meegekregen! O+ En ze heeft me laten voelen waar zijn hoofdje zat, dat was ook wel apart.

Ik moet zelf wel ff langs de fysio, ik had verwacht last van mijn onderrug te krijgen, maar ik krijg dus last van rechtsboven in mijn rug. Oh en ik blijk gisteravond een harde buik te hebben gehad, voor mij voelde het alsof ik teveel had gegeten, zo'n gespannen buik. Maar dat was dus een harde buik, waarschijnlijk door obstipatie en te druk geweest. Dat laatste viel voor mijn gevoel wel mee, maar moest gisteren inderdaad naar kantoor en dat is qua autorijden wel een inspanning.

Morgen weer ff bloedprikken en dan 7 augustus weer een medische echo. En zo gaan we vrolijk door!
pi_187956989
@Bot13: welkom hier! Hopelijk bevestiging dat het plekje inderdaad niet gegroeid is over twee weken, fijn dat ze iig jullie wat gerust konden stellen bij het LUMC :)

Klinkt mij idd erg laatste loodjes achtig in de oren @-Mellow- :)

@taxibabe: leuk dat hij er goed voorlag voor een mooie profielfoto! Ik vond het bij mijn peuter zo leuk dat ik me vooraf geen voorstelling kon maken van haar gezichtje (ondanks zo'n profielaanzicht dus ;)), maar toen ze er eenmaal was precies haar gezichtje erin herkende O+

Vandaag iets afgerond waar ik al even tegenaan zat te hikken, toen ik het opstuurde en wat in de agenda klikte zag ik dat het nog maar 2,5 week is voor we op vakantie gaan. Dat schiet lekker op! Komende weken nog 2 grote klussen en dan is het klaar. Zó blij als dit erop zit, maar nu het einde in zicht komt wel het gevoel dat het goedkomt. Morgen een vrije ochtend en de middag thuiswerken, dat voelt al half als vakantie. Uitslapen, op bed ontbijten en met peuter naar het theater O+

Ons ochtendritueel is steeds dat man peuter uit bed haalt en we nog even kletsen en samen wakker worden voor we de dag beginnen, de laatste weken/maanden kletst peuter hierbij steeds tegen mijn buik. Vandaag zei ze ineens sipjes dat het zooo lang duurt en dat ze wou dat ze ook een baby in mijn buik was, zodat ze haar broertje eindelijk kon zien.. Gevolgd door "maar gelukkig kan dat niet he, want dan zouden jullie helemaal alleen zijn" :D
pi_187958269
Mellow :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:11:29 #33
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187958709
Wat rot om aan de ab te moeten tijdens je zwangerschap BellaElisa! Maar als het geen blaasontsteking is, wat kan het dan nog meer zijn? Er zijn toch heel veel verschillende antibiotica? dacht dat ze wel zouden moeten weten wat er aan de hand is voor ze er een kunnen voorschrijven....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_187965023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:11 schreef -Mellow- het volgende:
Wat rot om aan de ab te moeten tijdens je zwangerschap BellaElisa! Maar als het geen blaasontsteking is, wat kan het dan nog meer zijn? Er zijn toch heel veel verschillende antibiotica? dacht dat ze wel zouden moeten weten wat er aan de hand is voor ze er een kunnen voorschrijven....
Het kan zijn dat het toch een blaasontsteking is en later zichtbaar wordt in urine, het kan zijn dat het naar mn nieren is gegaan, het kan zoveel zijn ik zit al sinds vrijdag in deze onzekerheid en de harde buiken worden er niet minder op. Heb Furabid gekregen.

Maar zoals mn vk zei hopen we gewoon dat wat voor ontsteking er ook mag zitten het na deze kuur weg is. Dit is geen doen zo. Omdat harde buiken niet goed is voor de kleine en ik nu rust moet pakken van de vk zit ik er echt doorheen :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door BellaaElisa op 17-07-2019 14:35:55 ]
pi_187966722
Wat rot dat je voelt dat je er doorheen zit. Hopelijk stoppen je harde buiken dan vlot.

Ik heb harde buiken als ik ontzettend moet plassen. Daarna is het ook gelijk over.

Piertje is hier volgens een app al 2.kg en ongeveer 45 cm. Vandaar dat het ongemakkelijk voelt als hij/zij zich helemaal lang probeert te maken. Haha. Zo idioot uit het niks even lekker strekken. Dat beneemt mij mijn lucht of ik heb dan een beurse plek bij mijn ribben aan de binnenkant.
Schudden voor gebruik
pi_187968030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat rot dat je voelt dat je er doorheen zit. Hopelijk stoppen je harde buiken dan vlot.

Ik heb harde buiken als ik ontzettend moet plassen. Daarna is het ook gelijk over.

Piertje is hier volgens een app al 2.kg en ongeveer 45 cm. Vandaar dat het ongemakkelijk voelt als hij/zij zich helemaal lang probeert te maken. Haha. Zo idioot uit het niks even lekker strekken. Dat beneemt mij mijn lucht of ik heb dan een beurse plek bij mijn ribben aan de binnenkant.
Uhuh. En dat x2, waarvan ik ze verdenk bokswedstrijden te houden in mij.

Doe. Dat. Niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187968333
Ja! Pfiew met 2!
Schudden voor gebruik
pi_187970093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Ja! Pfiew met 2!
Heb je wel eens 2 konijnen zien vechten in een kussensloop?

Zo ziet mn buik er soms uit als ze allebei druk zijn :D

Nog 7 weken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:02:43 #39
208890 June.
Seriously?
pi_187971641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je wel eens 2 konijnen zien vechten in een kussensloop?

Zo ziet mn buik er soms uit als ze allebei druk zijn :D

Nog 7 weken.
Bizar :D
Bij mij zijn het nog steeds lieve schopjes die geen pijn doen. Deze momenten koester ik nog :+

Nu weer nieuwe kwaal, obstipatie :{
Shine bright like a diamond.
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:22:46 #40
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187971918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je wel eens 2 konijnen zien vechten in een kussensloop?

Zo ziet mn buik er soms uit als ze allebei druk zijn :D

Nog 7 weken.
Zo ziet t r bij mij ook uit :D

Lijkt me erg heftig als t er twee zijn die zo druk doen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_187972256
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je wel eens 2 konijnen zien vechten in een kussensloop?

Zo ziet mn buik er soms uit als ze allebei druk zijn :D

Nog 7 weken.
Nog nooit! Wel konijnen gehad, maar ze wilde nooit in een sloop :P
Schudden voor gebruik
pi_187972275
He bah June!

Heb je hier al siroop/rosevisee geprobeert?
Schudden voor gebruik
pi_187972295
Ik dacht na tig klusjes van vandaag.... ik ga even op bed gestrekt liggen om tot rust te komen en werd net ineens wakker :D

Kind was opgehaald om op een uitje te gaan en mijn meneer zat te gamen. Heerlijk rustig even <3
Schudden voor gebruik
pi_187972635
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je wel eens 2 konijnen zien vechten in een kussensloop?

Zo ziet mn buik er soms uit als ze allebei druk zijn :D

Nog 7 weken.
Ik heb meteen een beeld :D
pi_187973007
Haha Tico, mooi beeld idd :D

Hier nog geen beurse ribben enzo, maar lief en zacht is het ook niet altijd meer. Vooral niet in de blaas, liefst als ik net eindelijk een goede houding op bed/bank heb gevonden :+
pi_187973340
Meestal is er 1 druk hoor. Ligt er ook een beetje aan hoe ze liggen. 1 ligt vaker met zn koppie naar de achterkant te kijken, de andere ligt met zn gezicht vaker naar mn buik.

Als er nog mensen zijn die een nieuwe bugaboo willen bestellen: bij de baby en trends (online) is die verreweg het goedkoopst. Je kan dan ook nog babypark contacten en hen wijzen op hun laagste prijs garantie ;)

Anyway, kinderwagen is besteld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187978636
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:30 schreef onomatopee het volgende:
Haha Tico, mooi beeld idd :D

Hier nog geen beurse ribben enzo, maar lief en zacht is het ook niet altijd meer. Vooral niet in de blaas, liefst als ik net eindelijk een goede houding op bed/bank heb gevonden :+
:D

Als ik net ben geweest en weer lekker lig.... moet ik gewoon weer
Door druk erop :')
Schudden voor gebruik
pi_187979106
Ik blijf naar de plee lopen. En dan 3 druppels idd. En dan loop je weer een stuk en dan zakt lekker zn koppie op je blaas. Of een handje.

Ik merk dat zodra de steun van mn buikband weg is ik meteen harde buiken krijg. Kan het veel kwaad zo’n band dan toch maar te blijven dragen. Ik snap dat de spieren eigenlijk die steun zouden moeten dragen, maar ik heb zoiets dat ik dat wel weer train als dat gewicht er niet meer aan hangt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187980414
Ik gebruik op van die pittige buikdagen, waarin ik veel druk ervaar, de draagdoek om mijn buik te dragen. Dus ik snap zo een buikwand wel. Zeker met 2x zoveel druk.
Schudden voor gebruik
pi_187982367
Hier is de tijd van lieve schopjes en plopjes ook voorbij. Zo stom maar soms schrik ik echt van hoe hard er geschopt wordt. Geeft wel een leuke kettingreactie, ik schrik en daardoor mijn hond en de katten ook 😂 En idd, die druk op je blaas. Ik breng meer tijd op de wc door dan elders in huis volgens mij. Morgen de 30 weken controle en een extra echo ivm het afvallen. Al ben ik inmiddels alweer meer dan de helft aangekomen van wat er af is gegaan.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 10:28:18 #51
148247 taxibabe
pi_187983090
Wurm begint hier ook al aardig hard te schoppen en te stompen. Gisteravond was hij echt in mijn zij aan het schoppen richting mijn heupbot, dat was wel gevoelig. En soms heb ik ook echt een scheve buik, dat is ook wel maf.

Wat de buikband betreft: ik heb wel zo'n steunband in huis, maar nog niet gebruikt. Ik zit te twijfelen om hem op de dagen dat ik naar kantoor moet wel te gaan gebruiken. Ik merk dat de inspanning van het autorijden en het niet kunnen rusten op kantoor toch wel harde buiken geeft.

Succes morgen Whoopje! Goed teken dat je al weer flink bent aangekomen!
pi_187983111
Ik hoef straks nog maar 1 week te werken.

Ik ben er ook wel klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187984262
Volgende week weer zo heet ? O.o

Heb ik echt net het badje opgeruimd om plek te maken voor wurm zijn 4 jarige feestje. :')

Ik trek warm weer echt slecht tijdens zwangerschappen...
Schudden voor gebruik
pi_187985259
Yup. Bokheet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:58:05 #55
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187985262
Ik heb ontdekt dat de stoel op de "babykamer" de enige plek in huis is waar ik nog comfortabel kan zitten.
Ik was eigenlijk wel blij verrast dat er nog n optie is :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:03:10 #56
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187985337
Ik heb gelukkig nauwelijks moeite met hitte. Vind het wel fijn, zelfs zwanger zijnde. Al was ik de laatste keer niet vooruit te branden.

Taxibabe misschien een kussentje in je rug bij autorijden? Dat helpt bij mij goed, ik kan nog steeds vrij "makkelijk" rijden. Als een van de weinige dingen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 13:06:00 #57
148247 taxibabe
pi_187985380
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:03 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb gelukkig nauwelijks moeite met hitte. Vind het wel fijn, zelfs zwanger zijnde. Al was ik de laatste keer niet vooruit te branden.

Taxibabe misschien een kussentje in je rug bij autorijden? Dat helpt bij mij goed, ik kan nog steeds vrij "makkelijk" rijden. Als een van de weinige dingen.
Ja kussentje heb ik al. Dat scheelt een stuk, kan ik relatief goed tot halverwege komen om een sanitaire stop te maken. _O-
Vanmiddag ff langs de fysio.
pi_187985698
Succes met je laatste werkweek Tico!

Fijn dat je nog ergens kunt zitten Mellow :D

Taxi succes bij de fysio!

Hier van de week een heel klein momentje dat ik leek of ik de baby kon voelen, maar daarna niks meer. Het was echt dat typische gevoel waarmee het bij oudste ook begon. Maar het is nog wel vroeg, vandaag 14 weken *O*

Ik kijk echt niet uit naar die warmte, normaal hou ik er echt van maar nu totaal niet. Het is me nu al te warm buiten eigenlijk :o gelukkig binnen lekker koel :)
pi_187987031
Hoe voelt dat, Chan? Ik meende namelijk zondag ook iets te voelen, een protest tegen te veel inspanning of zo. Toen was ik precies 15 weken.

Ticootje al bijna verlof O+

Ik vier zondag mijn 30e verjaardag. Ik had gedacht voor mijn 30e al twee kinderen te hebben, maar ik ben heel erg gelukkig dat ik in ieder geval een kleintje op komst heb O+
pi_187987516
Voor mij voelt het alsof er iets, een vlindervleugel of zo, per ongeluk langs de binnenkant van je buikwand komt terwijl ie rondjes vliegt. Denk ik... :D Ik weet niet hoe het beter te omschrijven is :D Het was echt maar heel kort, middenin de nacht terwijl ik rustig naar het plafond lag te staren.

Alvast gefeliciteerd Bertha! Ik zei ook altijd dat ik er voor mn 30ste twee zou hebben en dat ik dan klaar was en dat ik na mn 30ste zeker geen kinderen meer zou krijgen... liep toch een beetje anders en ik ben er nu alleen maar blij mee, dat oudste al zoveel zelf kan terwijl ik zo lamlendig ben telkens :+
pi_187987595
Oh, dan voelde ik toch iets heel anders :P
Dankjewel!
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 16:30:04 #62
148247 taxibabe
pi_187988848
Pff ik geloof dat bij mij net de zwangerschapshormonen toe hebben geslagen.
Gisteren stond ik samen met mijn vriend bij de fysio-praktijk om een afspraak in te plannen. Zegt die man daar 'Kan je morgen half 4?' Dus ik zeg 'Ja, dat is mooi snel want vrijdag moet ik werken, dus perfect.'

Sta ik dus netjes 5 voor half 4 weer bij de balie, geen afspraak. Staat 'ie voor morgen in agenda... Uiteindelijk ff overlegd met werk, nu kan ik morgen thuiswerken en alsnog naar de fysio.

Nou.. toen ik thuiskwam kreeg ik ff een huilbui, niet normaal. Gelukkig was mijn vriend ook thuis en hij wist ook niet beter dan vandaag.
pi_187990734
Dus je ging dezelfde dag weer terug! Enthousiasteling ;)


Soms kan het super fijn zijn je emoties even zo te ontladen :*
Schudden voor gebruik
pi_187990790
Ik wilde graag vroeg moeder worden. Zo rond mijn 26ste a 27ste. "Gelukkig" dumpte mijn ex mij gruwelijk hard. :( :') Alles stortte wel even als een kaartenhuis in, maar 5 jaar later kwam ik mijn leuke meneer tegen waardoor ineens de kaarten weer gunstig stonden.

Welliswaar enige tijd na de 30 :P Maar soms loopt het gewoon anders.
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 19:03:46 #65
148247 taxibabe
pi_187991234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 18:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Dus je ging dezelfde dag weer terug! Enthousiasteling ;)

Soms kan het super fijn zijn je emoties even zo te ontladen :*
Nee niet dezelfde dag. Gisteren in onze beleving een afspraak gemaakt voor vandaag, want de vraag was 'Kun je morgen', maar de praktijk had de afspraak voor vrijdag staan.
pi_187992121
Ik “koos” ervoor jong moeder te worden. Voor mn 30ste had ik er 3 en met de jongste op school kreeg ik weer meer de kans om ook te richten op mn carriere. Ik ben altijd al 4 dagen blijven werken, maar dat werd snel meer en ik verbleef regelmatig in het buitenland. Heerlijk.

Ik merk het verschil ook wel, 12 jaar terug vond ik zwanger zijn niet zo leuk, maar lichamelijk was het een stuk minder zwaar dan nu.

Aan de andere kant, en niet dat dat nu minder is, struinde ik marktplaats en kringloopwinkels af. Nu heb ik veel meer inzicht in wat ik echt nodig heb en koop ik wat ik mooi vind. Hele verschillende ervaringen, ook met grote kinderen nu die echt heel betrokken willen zijn en steeds maar aan mn buik willen zitten.

Straks ga ik wel weer terug naar 4 dagen werken en zal ik zeker het eerste jaar niet met regelmaat meer reizen. (Mooie is dat mensen wel gewoon mijn kant op kunnen komen als ze dat nodig vinden)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 20:19:58 #67
148247 taxibabe
pi_187992556
Ik had ook graag jong moeder willen worden, maar net als Stippelrientje werd ik gedumpt en ben ik achteraf blij dat ik geen kinderen met hem had (dankzij ex in schuldsanering etc.) Maar nu een hele lieve vriend en 2 stiefkinderen. Dus voor hem een 3e kindje en voor mij de 1e, ook ruim na de 30.
pi_187993053
Tja, ik had het wat dat betreft voor de meiden graag anders gezien, maar leven loopt zoals het loopt. De 2 oudsten zijn biologisch gezien niet van Joene.

Gelukkig is de omgang redelijk normaal te noemen. Geen vechtscheiding of rare fratsen over de rug van de meiden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 20:54:50 #69
148247 taxibabe
pi_187993268
Natuurlijk, mocht ik wel kinderen met mijn ex hebben gehad, dan was het zo geweest en had ik er het beste van gemaakt. Maar ergens ben ik blij dat ik de hel van de schuldsanering niet heb hoeven delen met kinderen.
pi_187993522
Ik had in elk geval niet in de planning dat er zometeen 5 zijn.

Ik zie er wel een beetje tegenop.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187993733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Nee niet dezelfde dag. Gisteren in onze beleving een afspraak gemaakt voor vandaag, want de vraag was 'Kun je morgen', maar de praktijk had de afspraak voor vrijdag staan.
Ohhh ik las het dan even verkeerd. Of ik heb dezelfde "kwaal"
Schudden voor gebruik
  donderdag 18 juli 2019 @ 21:26:05 #72
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187993758
Heel vroeger dacht ik ook altijd dat ik zo vlak voor m'n 30e misschien wel twee kinderen zou hebben. Nu ruim 33 met de eerste en ik ben er eigenlijk alleen maar blij om. Ik heb me op zo veel leuke zelfontplooiing kunnen richten al die tijd en heb ook t gevoel dat ik mijn kind nu veel meer heb te vertellen dan een paar jaar geleden. Maar ik ben inmiddels ook wel heel blij dat ik van die opdringerige voortplantingsdrang af ben eindelijk :')

Mijn vriend heeft geloof ik ook nesteldrang, haha. Vandaag zei ie ineens heel standvastig: "Ik wil een stapel handdoeken kopen vandaag" Dus ik vroeg "oh ga je naar de kringloop?" En toen zei ie "nee bah ik wil nieuwe". (Hij zit altijd onder t werksmeer, loopt meestal op blote voeten, ook in de stad en toen ik m leerde kennen had ie denk ik niet eens een handdoek) Ik herken 'm helemaal niet meer :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 18 juli 2019 @ 21:27:09 #73
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187993779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik had in elk geval niet in de planning dat er zometeen 5 zijn.

Ik zie er wel een beetje tegenop.
Snap ik.
Ik raak al in paniek bij de gedachte van meer dan twee.

Maar wel heel romantisch en gezellig denk ik :Y
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_187993946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 20:19 schreef taxibabe het volgende:
Ik had ook graag jong moeder willen worden, maar net als Stippelrientje werd ik gedumpt en ben ik achteraf blij dat ik geen kinderen met hem had (dankzij ex in schuldsanering etc.) Maar nu een hele lieve vriend en 2 stiefkinderen. Dus voor hem een 3e kindje en voor mij de 1e, ook ruim na de 30.
Precies zo hier (alleen dumpte ik) :Y en het is echt veel beter zo. Helaas duurde het met mijn huidige vriend vervolgens twee jaar voordat we zwanger raakten. Maar 30 is ook nog niet oud :)
pi_187994665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 21:27 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Snap ik.
Ik raak al in paniek bij de gedachte van meer dan twee.

Maar wel heel romantisch en gezellig denk ik :Y
Ik vind babies echt niet romantisch. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:26:55 #76
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187994716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind babies echt niet romantisch. :D
haha, nou ik doelde meer op de grote gezellige familie :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:28:29 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_187994748
Keihard werken en nooit meer tijd voor jezelf en 30 jaar strijd leveren ;(

Maar verder krijg je er ook best wat voor terug, soms :P
disclaimer
pi_187994799
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:26 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

haha, nou ik doelde meer op de grote gezellige familie :P
Ah ja. Als ze wat groter zijn en het leuk wordt ;)

Die eerste jaren vind ik ploeteren. Steeds moeten opletten, verzorgen, altijd paraat.
Ik vind het fijner zodra ze wat zelf kunnen. Brood smeren bv, of zelf alvast gaan douchen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187994808
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:28 schreef Stormqueen het volgende:
Keihard werken en nooit meer tijd voor jezelf en 30 jaar strijd leveren ;(

Maar verder krijg je er ook best wat voor terug, soms :P
De vaatwasser wordt soms gedaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187996984
Ik hoop maar dat No. 2 net zoveel wil helpen als No. 1 :@ wurm helpt altijd al met klusjes O+ Hij leert zelfs de buurtkids hoe je onkruid kan herkennen en wat je ermee moet doen O+ handig joh! Van de week had ik dus 3x bijna 4 jarige en één 2 jarige die onkruid aan het wieden waren. O+

Dat ze maar meer op mij lijken ipv mijn meneer :P

Een ontzettend grote sloddervos is al meer dan genoeg :')
Schudden voor gebruik
pi_187998769
Ik had ook graag eerder moeder willen worden maar het leven besloot anders. Nu ga ik richting de eind 30 en wordt ik voor de eerste keer moeder terwijl ik in scheiding lig, nooit verwacht. Niet de ideale zwangerschap maar dit kindje is zo ontzettend gewenst <3

Vandaag de 30 weken controle plus de extra echo. Ben heel benieuwd!
pi_187999470
Wat ga je hard whoop! 30 weken alweer!
Schudden voor gebruik
pi_188000011
Succes vandaag Whoopje!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 juli 2019 @ 09:53:44 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188000025
Moe, maar m'n draai niet kunnen vinden, best lastig. Respect voor aanstaande mama's met een kleintje rondhuppelen.

Verder zo weer aan de klus met de muren van de kamer. Hebben nog 3 weken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188002127
Controle en echo gehad, mijn kleintje zit net op de p10 lijn (onder de p10 is doorverwijzing naar het ziekenhuis om de groei verder te monitoren) qua groei dus moet ik over 2 weken weer terug komen voor nog een echo. Afhankelijk van die echo wordt bepaald of ik onder behandeling kan blijven bij de verloskundige of wordt doorverwezen naar het ziekenhuis. Wel weer een superactieve baby, er werd op vingers gesabbeld en flink geschopt dus qua activiteit doet de kleine het gewoon goed. Ik probeer me geen zorgen te maken dus verder maar weer afwachten wat de echo over 2 weken uitwijst.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 juli 2019 @ 14:10:34 #86
148247 taxibabe
pi_188004073
Ah fijn Whoopje! Kan me voorstellen dat het spannend is, maar actief is goed! *O*
Hier nu al in week 28, dus het laatste trimester is begonnen! O+
  vrijdag 19 juli 2019 @ 15:22:59 #87
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188005665
Ik had zojuist eindelijk een verloskundige die hartstikke positief was over het formaat van mijn buik en mijn baby. Gewoon zoals bij mijn eigen formaat past zei ze. Ze zei ook dat de uitwendige metingen de vorige keer wat vertekend konden zijn omdat mijn navel wat hoger ligt dan "normaal".

Hier dus ook een kleintje Whoopje. (P7, P21, P12) hoofd, buik, beentjes geloof ik) En maak je geen zorgen, activiteit is echt het belangrijkste.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188010825
Ik hoor al vanaf het begin dat het een kleintje is maar dit was de eerste keer dat ze het 'zorgelijk' noemde. Ik had even nodig om het iets te relativeren. Wel fijn om te weten dat mijn kleintje niet het enige kleintje is. En idd, de activiteit is het belangrijkste en dat zit echt wel goed :D
pi_188013210
Whoopje bij mij was met groeiecho ook p10. Ze noemde dat ook ‘ondergrens’ maar hebben niks benoemd over ziekenhuis daarna. Na 2 weken zat hij prima op eigen lijntje van groei en daarmee was het voldoende. Ik en man zijn klein dus hij ook. Was uiteindelijk 3100gr en 48 cm bij geboorte (39.6) dus gewoon netjes!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 22:52:37 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188013830
Hier vandaag ook weer een controle gehad, 24w ben ik. Ik had al een vermoeden dat hij laag lag en dat klopte. Vanaf de volgende keer (28w) komen de groei-echo's erbij. Vandaag wel een leuke gyn gehad (wederom een andere haha), maar zij is volgende keer met vakantie, dus weer een andere ;-)
Vriendinnetje was vandaag mee. Eerste keer dat ze überhaupt bij een echo was, super leuk O+

Verder zie ik wel een beetje op tegen volgende week qua weer. Niet zo zeer voor mijzelf, want ik kan er wel tegen, maar wel voor m'n suikerwaardes. De vorige keer was alles zo van slag :{ :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 19 juli 2019 @ 23:19:19 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188014463
Ik heb heerlijk 2 weken vrij van alle controles. Zodra ik terug ben van vakantie mag ik meteen maandag weer melden en dan elke week.

Ik merk vooral dat ik steeds meer insuline nodig heb om mn glucosewaardes normaal te houden. Ik ben heel erg gaan letten op koolhydraten, maar echt koolhydraatarm eten word ik helemaal naar van. Maar vandaag zwicht ik dan voor softijs en toen werd ik echt niet lekker door de hoge glucose waarde die ik ook met meer insuline niet goed naar beneden kreeg.

Dus beter gewoon niet dat soort verleidingen. Gelukkig heb ik repen chocola in de koelkast <3 99 en 90% puur <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188031447
Ik kan me heel goed voorstellen dat je af en toe zwicht Tico. Koolhydraatarm is echt moeilijk!

Vandaag voor het eerst bij een babyshower geweest :P was best leuk, ben benieuwd naar de mijne.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 23:00:15 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188031779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb heerlijk 2 weken vrij van alle controles. Zodra ik terug ben van vakantie mag ik meteen maandag weer melden en dan elke week.

Ik merk vooral dat ik steeds meer insuline nodig heb om mn glucosewaardes normaal te houden. Ik ben heel erg gaan letten op koolhydraten, maar echt koolhydraatarm eten word ik helemaal naar van. Maar vandaag zwicht ik dan voor softijs en toen werd ik echt niet lekker door de hoge glucose waarde die ik ook met meer insuline niet goed naar beneden kreeg.

Dus beter gewoon niet dat soort verleidingen. Gelukkig heb ik repen chocola in de koelkast <3 99 en 90% puur <3
Ik ben zo blij dat ik niet KA-arm hoef te eten. Voor de zwangerschap at ik KA-beperkt en dat vond ik al een drama. Maar goed; door de insuline kan ik vrij 'normaal' eten en als ik weet dat ik een uitspatting heb / ga hebben, dan spuit ik vooraf wat meer. Achteraf nog spuiten om te corrigeren doe / mag ik niet.

En gedurende je zwangerschap is het ook vrij normaal dat je meer insuline nodig hebt / ga spuiten. Ik vind dat (ook) vervelend om te horen, omdat het toch als falen voelt. Nu krijg ik te horen dat ik nog nette hoeveelheden spuit en dat ik er zeker rekening mee moet houden dat dit nog meer gaat worden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188032094
Ik wil niet zoveel bij spuiten, dus de keus is aan mezelf. Of koolhydraten beperken en rekenen of behoorlijk bij spuiten voor een boterhammetje met hagelslag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 21 juli 2019 @ 09:30:21 #95
208890 June.
Seriously?
pi_188035592
Ben je met koolhydraatbeperkt eten wel goed ingesteld ticootje? Anders toch maar tijdelijk meer spuiten om beter ingesteld te zijn. En dat is absoluut geen falen, maar gewoon iets wat erbij hoort dan.

Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan als je geen diabetes hebt ;)

Verloskundige heeft me overgehaald toch een OGTT te doen, alleen omdat mijn moeder op haar 60e diabetes heeft ontwikkeld. Ik vind het wat ver gaan. Maarja.
Shine bright like a diamond.
pi_188036681
Ik moet ook een OGTT doen, want ik heb een vader met diabetes. Maar dit zou de eerste keer zijn, terwijl dit kind nummer 4 is. Ik moet ook groei echo's want ik heb ook twee wat kleinere kindjes gebaard. Lekker tegenstrijdig allemaal. Dit werd allemaal besproken met ons eerste bezoekje met 8 weken en toen heb ik het aangehoord, maar ik ga de volgende keer wel aangeven dat ik pas voor de OGTT. Mijn suiker is juist altijd laag, ik zie echt niet in waarom ik die test zou moeten doen.

Wij zijn nog steeds op de camping. Ben zo aan het genieten O+ Ben wel benieuwd hoe ik het weer van de komende dagen ga ervaren. Binnenblijven is er hier niet echt bij natuurlijk :7
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 21 juli 2019 @ 14:00:45 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188038652
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:30 schreef June. het volgende:
Ben je met koolhydraatbeperkt eten wel goed ingesteld ticootje? Anders toch maar tijdelijk meer spuiten om beter ingesteld te zijn. En dat is absoluut geen falen, maar gewoon iets wat erbij hoort dan.

Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan als je geen diabetes hebt ;)

Verloskundige heeft me overgehaald toch een OGTT te doen, alleen omdat mijn moeder op haar 60e diabetes heeft ontwikkeld. Ik vind het wat ver gaan. Maarja.
Ja ik moet gewoon steeds wat extra spuiten om maar onder de 8 te blijven.
Het begon wat weken geleden met 2 eenheden per maaltijd, nu spuit ik 16 tot 18 in de avond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 21 juli 2019 @ 14:05:54 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188038720
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:23 schreef Sicilia het volgende:
Ik moet ook een OGTT doen, want ik heb een vader met diabetes. Maar dit zou de eerste keer zijn, terwijl dit kind nummer 4 is. Ik moet ook groei echo's want ik heb ook twee wat kleinere kindjes gebaard. Lekker tegenstrijdig allemaal. Dit werd allemaal besproken met ons eerste bezoekje met 8 weken en toen heb ik het aangehoord, maar ik ga de volgende keer wel aangeven dat ik pas voor de OGTT. Mijn suiker is juist altijd laag, ik zie echt niet in waarom ik die test zou moeten doen.

Wij zijn nog steeds op de camping. Ben zo aan het genieten O+ Ben wel benieuwd hoe ik het weer van de komende dagen ga ervaren. Binnenblijven is er hier niet echt bij natuurlijk :7
Als je mijn glucosewaarde zo random zou controleren dan is die vaak prima, ook zonder insuline spuiten.

Pas bij een goede lading suiker zie je hier dat mn lijf dat zelf niet kan verwerken.

De eerste 2 zwangerschappen werd ik ook niet gecheckt, maar er is vrij veel veranderd in de afgelopen jaren. Bij nr 3 kwamen ze er alleen maar achter omdat Bram te groot was op de controle echo bij 30 weken. Al die random prikjes bij de vk hadden nooit doen vermoeden dat er diabetes in het spel was.

De internist was wel overtuigd dat het alleen ging om zwangerschapdiabetes, omdat de gemiddelde waarde wel heel netjes is. Maar de kans op type 2 ontwikkelen ligt nu wel heel hoog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188046242
Mijn voetjes! Au!

Eindelijk kan ik na een lange dag met de voeten omhoog. En dat is nodig! Blegh! Super moe!

En dan vroeg iedereen waarom wij eigenlijk wurm zijn verjaardag vroeger vierde. Omdat het hele huis anders vol zat nog dichterbij mij UD :P

Jammer: zei een van mijn schoonvaders. Ik wilde wel eerste rij zitten. Haha

:')

Ik denk dat ik kaartjes kan gaan verkopen :P
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 10:05:36 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188051213
Oh daar is het: “jij hoeft niet zo lang meer zeker?”

:’(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188051500
:D
Schudden voor gebruik
pi_188051503
Bingokaarten vol maken!
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 12:01:38 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188052711
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Bingokaarten vol maken!
Ik wacht op de opmerking: “weet je zeker dat het er geen 2 zijn?”
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juli 2019 @ 12:05:56 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188052777
Qua bingokaarten opmerkingen. Je krijgt er nogal wat als mensen leren dat het er 2 zijn.

“Sterkte”
“Maar je hebt er al xx”
“Dan heb je er straks xx”
“Jij liever dan ik”
“Was het gepland?” (Alsof je een tweeling kunt plannen)
“Ik ken ook mensen met een tweeling, dat is echt drama”
“Je gaat zeker voor een keizersnee?”
“Nou daar ben je lekker mee”
“Ik zou er niet aan moeten denken”

Zoveel positiviteit ...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188052869
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik wacht op de opmerking: “weet je zeker dat het er geen 2 zijn?”
:D

3! Gewoon gaan opbieden!
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 12:15:50 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188052910
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:D

3! Gewoon gaan opbieden!
Daar hielden ze wel op met tellen, maar wie weet hoeveel eruit komen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188053095
Heeft het zin om dagelijks zwangerschapstesten onder te zeiken om te controleren of je nog steeds zwanger bent?
  maandag 22 juli 2019 @ 12:36:07 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188053160
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:29 schreef Cryptocoryne het volgende:
Heeft het zin om dagelijks zwangerschapstesten onder te zeiken om te controleren of je nog steeds zwanger bent?
Niet echt.

Ookal zou het vruchtje gestorven zijn, dan nog blijven de hormonen in je lijf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188053695
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niet echt.

Ookal zou het vruchtje gestorven zijn, dan nog blijven de hormonen in je lijf.
Oh oke. Dankjewel.
Dan zoeken we nog even verder.
pi_188053812
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:05 schreef Ticootje het volgende:
Qua bingokaarten opmerkingen. Je krijgt er nogal wat als mensen leren dat het er 2 zijn.

“Sterkte”
“Maar je hebt er al xx”
“Dan heb je er straks xx”
“Jij liever dan ik”
“Was het gepland?” (Alsof je een tweeling kunt plannen)
“Ik ken ook mensen met een tweeling, dat is echt drama”
“Je gaat zeker voor een keizersnee?”
“Nou daar ben je lekker mee”
“Ik zou er niet aan moeten denken”

Zoveel positiviteit ...
Als ze straks geboren zijn wordt het niet veel beter qua opmerkingen. Ik vroeg me af en toe echt af waar mensen die brutaliteit vandaan halen om dat soort opmerkingen te maken en vooral waarom ze überhaupt denken een mening te moeten geven. :?

Mijn grootste ergernis is en blijft wildvreemde mensen die ineens aan de baby's gingen zitten in de supermarkt en bij het stoplicht etc. Interesse is leuk hoor en dat kon ik ook prima waarderen, maar ongevraagd met vieze handen mijn baby's aanraken vond ik niet zo'n goed idee. :N
  maandag 22 juli 2019 @ 13:17:19 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188053814
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Oh oke. Dankjewel.
Dan zoeken we nog even verder.
Waarnaar?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 22 juli 2019 @ 13:17:20 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_188053815
Als je onzeker bent moet je je verloskundige of gynaecoloog bellen, zij kunnen je daar mee helpen ;)
disclaimer
pi_188053858
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
Als je onzeker bent moet je je verloskundige of gynaecoloog bellen, zij kunnen je daar mee helpen ;)
We zijn op vakantie. En ik zoek nu het Italiaanse woord voor pretecho. Van de ene op de andere dag is ze helemaal niet meer misselijk dus we maken ons zorgen.
pi_188054090
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:20 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

We zijn op vakantie. En ik zoek nu het Italiaanse woord voor pretecho. Van de ene op de andere dag is ze helemaal niet meer misselijk dus we maken ons zorgen.
Dat had ik toen ik zwanger was van de 1e. Huilend met het ziekenhuis gebeld of ik niet eerder mocht komen voor de 1e echo, maar zonder bloedverlies en krampen hoefde ik mij nergens zorgen over te maken zeiden ze. Uiteindelijk 2 uur gereden naar een kliniek waar we diezelfde dag een pretecho mochten maken en daar een prachtig knipperend hartje gezien en zelfs gehoord O+ Paar dagen later kwam de misselijkheid ook gewoon weer terug overigens ;)

Kan op en af gaan die zwangerschapssymptomen.
pi_188054496
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:20 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

We zijn op vakantie. En ik zoek nu het Italiaanse woord voor pretecho. Van de ene op de andere dag is ze helemaal niet meer misselijk dus we maken ons zorgen.
Had ik ook in week 5 of 6. Alle symptomen weg, niet meer moe etc. Ik heb me echt wel zorgen gemaakt, maar me ook laten geruststellen door de dames hier. En inderdaad, nog geen 2 weken later was alles terug with a vengeance.
pi_188058901
Pretecho gemaakt, alles gaat goed, hartje klopt.
Was de euro's helemaal waard.
pi_188058913
Dankjewel @deedeetee
pi_188060152
Een Italiaanse pretecho. Een mooi verhaaltje voor in het babyplakboek! Gelukkig is alles goed crypto. Fijne vakantie verder.
Schudden voor gebruik
pi_188060241
Ik heb maar eens zo een buikband besteld.

Mijn banden doen echt zoveel zeer na een paar gekke ik kan echt wel even bukken acties. Vooral die bij mijn navel.

Vandaag kon ik tussendoor even liggen, maar komende dagen is het ruk met het rooster van mijn meneer. Gelukkig stelt mijn moeder net voor om woensdag te komen poetsen en spelen. O+

Zijn er nog tips voor het bestellen van een bevalbad? Ik ben even al mijn opgeslagen linkjes kwijt! O.o
Waar let(te) jij op als je er een besteld(e)? En zulks....
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf maandag 22 juli 2019 @ 20:17:40 #120
148247 taxibabe
pi_188061409
Ik heb de buikband vandaag ook om gehad naar kantoor, voor mijn gevoel helpt het wel.

Zojuist alle formulieren ingevuld en documenten verzameld voor trouwen. We gaan voor de administratieve versie van trouwen zodat het gezag in ieder geval goed geregeld is. Helaas was de gratis versie al tot eind september vol, dus dan maar de flitsversie van 100 euro. Daarna kopje koffie en een gebakje en klaar zijn wij. :')

Ooit komt er nog wel een klein feestje ofzo.
pi_188061455
Fijn zo'n moeder Stippel, helemaal met de warmte! Geen idee van bevalbadtips verder, bij mij kan dat via de vk..

Gister 28-weken-wissel, hallo derde trimester *O* Het wiegje is gewassen en staat klaar, de commode is in elkaar gezet, kleertjes vast op maat gesorteerd voor babywasjes. Ondertussen geheel op schema qua coschap afronden en project Grote Rommelkast uitruimen is bijna af (nu nog een heleboel papier afvoeren). Tegenwoordig blijf ik geen uren meer wakker liggen als ik na de zoveelste nachtelijke plas niet meer in slaap kom, ik ga er maar gewoon uit. Hormonen blij, ik netto meer slaap (want na een klusje toch best moe) en huis op orde. Dit mag wel even blijven *)
pi_188061490
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 20:17 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb de buikband vandaag ook om gehad naar kantoor, voor mijn gevoel helpt het wel.

Zojuist alle formulieren ingevuld en documenten verzameld voor trouwen. We gaan voor de administratieve versie van trouwen zodat het gezag in ieder geval goed geregeld is. Helaas was de gratis versie al tot eind september vol, dus dan maar de flitsversie van 100 euro. Daarna kopje koffie en een gebakje en klaar zijn wij. :')

Ooit komt er nog wel een klein feestje ofzo.
En dan gewoon met baby/peuter/groter kindje erbij O+
  FOK!fotograaf maandag 22 juli 2019 @ 20:32:38 #123
148247 taxibabe
pi_188061693
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 20:20 schreef onomatopee het volgende:

[..]

En dan gewoon met baby/peuter/groter kindje erbij O+
Precies!
pi_188062372
Leuk Taxibabe O+ wij voeren nu ook het gesprek of we dat willen.

Bandenpijn, is dat wat ik voel als het er links en rechts "in schiet" wanneer ik nies, hard lach of te snel opsta? Want dan heb ik het ook vaak :P
pi_188063839
Onder heb ik het eigenlijk nooit echt. Alleen sinds 2 weken bij mijn navelstreek. Eerst maar zo nu en dan, maar ik ben nu gewoon teveel over mijn grens gegaan en kind schopt ook zo heerlijk veel van binnen.... het is helemaal beursig. Net of ik een week lang keiveel buikspieroefeningen heb gedaan :')

Hoesten of niesen is nu ellendig :P opstaan lukt soms gewoon niet :')
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 22:19:51 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188064031
Joene takelt me gewoon omhoog. :D

Bandenpijn -> jep, ik heb net een nieuwe band. Cariwell? 1 die je kunt instellen hoe strak die moet.

Het geeft echt zulke fijne verlichting. Dat had mn andere band echt niet, die zat alleen strak maar gaf weinig steun.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juli 2019 @ 22:36:41 #127
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188064379
Ik stak vandaag mn vinger in mn vagina om eens te kijken of het anders voelde en toen kon ik gewoon t hoofdje voelen zitten.
Ik snap niet hoe ze zeggen dat je nog prima seks met penetratie kan hebben tot t eind. Das toch n beetje sneu, zo'n piemel tegen t fontanel...
:D :'( :')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 22 juli 2019 @ 22:38:00 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188064400
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:36 schreef -Mellow- het volgende:
Ik stak vandaag mn vinger in mn vagina om eens te kijken of het anders voelde en toen kon ik gewoon t hoofdje voelen zitten.
Ik snap niet hoe ze zeggen dat je nog prima seks met penetratie kan hebben tot t eind. Das toch n beetje sneu, zo'n piemel tegen t fontanel...
:D :'( :')
Bram heeft er een heel lief kuiltje in zn wang aan overgehouden.

En je hebt nog een gat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188065355
Ik vind de buikband zo fijn, draag 'm ook met sporten en verder als ik langere stukken loop. Zittend en fietsend zit het niet lekker. Heb er een van Anita. Is het trouwens een hoax dat het ergens slecht voor je corespieren is? Verbaas me erover dat zowel de verloskundige als fysiotherapeut de band niet noemden als verlichting van lagerugklachten, terwijl het zoveel meer verlichting geeft met wandelen en sporten dan oefeningen. Heb er ook niet actief naar gevraagd.

Oh ja, ik wil binnenkort iets wellnessigs doen als het zo heet is (niet per se sauna maar wel zwemmen, niet in een 'gewoon' zwembad maar echt relaxt zonder drukte en kinderen :D ), kan het bij de vk checken maar die zie ik pas over een paar dagen weer, beetje zwemmen is geen probleem leek me? Niet langdurig weken in baden :+
  maandag 22 juli 2019 @ 23:27:10 #130
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188065448
Volgens mij is zwemmen echt heel erg geschikt tijdens zwangerschap ja.
Waarom niet langdurig weken?

Ik heb ook zin in zwemmen. Maar niet zo zin in openbare ruimtes...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 22 juli 2019 @ 23:35:17 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188065619
Ik lig elke dag nu 2 uur te walvissen. Niks mis mee zolang je geen ontsluiting hebt.

En die ondersteuningsbanden zorgen er idd voor dat de spieren die zouden moeten opvangen worden ontlast en dus slapper. Maar ik train ze wel weet na de bevalling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188066706
Ik zat nog te twijfelen tussen die je strakker kunt zetten en zo een flexibele die al strak zit.

We gaan het morgen wel zien als het geleverd is.
Schudden voor gebruik
pi_188066716
Hoofdje voelen! O.o
Schudden voor gebruik
  dinsdag 23 juli 2019 @ 07:45:08 #134
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188068157
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:36 schreef -Mellow- het volgende:
Ik stak vandaag mn vinger in mn vagina om eens te kijken of het anders voelde en toen kon ik gewoon t hoofdje voelen zitten.
Ik snap niet hoe ze zeggen dat je nog prima seks met penetratie kan hebben tot t eind. Das toch n beetje sneu, zo'n piemel tegen t fontanel...
:D :'( :')
Voel je niet gewoon je baarmoedermond? Zou namelijk betekenen dat je al minstens 1 cm ontsluiting hebt. Is niet echt vanzelfsprekend met jouw termijn en dat het je eerste kind is.

No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:35:53 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188069167
Het is niet gek om het harde van de schedel door de wand van je baarmoeder heen te voelen hoor als het hoofd al laag ligt. De baarmoedermond ligt vaak meer naar achter (richting je rug) en hoger.

Op dat plaatje zie je een baby met verhoudingen alsof ie 9 maanden is maar in een zwembad van water. Dat klopt niet. Tegen die tijd zit de baarmoeder van onder tot boven vol met kind.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lemijn op 23-07-2019 20:14:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:33:48 #136
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188069896
Ik voel niet direct de huid van het hoofdje, maar ik voel idd door de baarmoederwand heen heel duidelijk een dichte massa zitten. Als dat niet het hoofdje zou zijn, dan weet ik niet wat het wel is, want normaal zit het daar niet.

Ik durf er in ieder geval geen piemel meer in te stoppen :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:36:42 #137
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188069930
Oh, en ik geloof dat ik een professionele massage moet. Als ik 's ochtends wakker word zit mijn hele lijf moervast. Voor yoga of wat dan ook ben ik inmiddels echt te lui
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188070217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:36 schreef -Mellow- het volgende:
Oh, en ik geloof dat ik een professionele massage moet. Als ik 's ochtends wakker word zit mijn hele lijf moervast. Voor yoga of wat dan ook ben ik inmiddels echt te lui
Bij ons in de buurt zit een dame die zwangerschapsmassage aanbiedt. Ze heeft ook echt zo'n tafel met gaten erin voor buik en borsten. Die ga ik zeker eens bezoeken O+ Misschien ook iets voor jou?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:05:16 #139
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188070314
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Bij ons in de buurt zit een dame die zwangerschapsmassage aanbiedt. Ze heeft ook echt zo'n tafel met gaten erin voor buik en borsten. Die ga ik zeker eens bezoeken O+ Misschien ook iets voor jou?
Ha, ik vroeg me al af of er speciale tafels bestonden voor zwangeren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 23 juli 2019 @ 12:57:45 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188071826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Bij ons in de buurt zit een dame die zwangerschapsmassage aanbiedt. Ze heeft ook echt zo'n tafel met gaten erin voor buik en borsten. Die ga ik zeker eens bezoeken O+ Misschien ook iets voor jou?
Ik moest 2x lezen. Ik dacht dat er een speciale massage was voor je borsten. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188072581
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik moest 2x lezen. Ik dacht dat er een speciale massage was voor je borsten. :D
_O-
Die geeft mijn vriend wel :9
pi_188072677
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:05 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ha, ik vroeg me al af of er speciale tafels bestonden voor zwangeren.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 14:09:54 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188073276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:33 schreef B.ertha het volgende:

[..]

_O-
Die geeft mijn vriend wel :9
Het wekte mn interesse.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188073950
hai allemaal,

Ik kan er zelf nog niet helemaal bij, maar ook ik mag me hier melden. (We zijn ongeveer 8 jaar bezig geweest - met tussenpozen want "life happens")

Dacht vorige week dat het echt misging want ik kreeg ineens kramp en we hebben eerder een miskraam gehad in deze fase.

We komen net terug van zkh en we hebben een hartslag gezien :o Het moet nog ff landen, maar zijn erg blij :D

Heb de hele weg naar huis gezeten van OMG we hebben een hartslag 8)7 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188074431
Gefeliciteerd!! Welkom O+
Schudden voor gebruik
pi_188074445
Ik
Heb
Het
Heet
!!

* Stippelrientje smelt
Schudden voor gebruik
pi_188074542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
hai allemaal,

Ik kan er zelf nog niet helemaal bij, maar ook ik mag me hier melden. (We zijn ongeveer 8 jaar bezig geweest - met tussenpozen want "life happens")

Dacht vorige week dat het echt misging want ik kreeg ineens kramp en we hebben eerder een miskraam gehad in deze fase.

We komen net terug van zkh en we hebben een hartslag gezien :o Het moet nog ff landen, maar zijn erg blij :D

Heb de hele weg naar huis gezeten van OMG we hebben een hartslag 8)7 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom en van harte gefeliciteerd!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 15:50:18 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188075116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 15:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik
Heb
Het
Heet
!!

* Stippelrientje smelt
Stuurt hulp.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188076013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Stuurt hulp.
Staat wurm ineens naast mij... Ik heb ijs!

Hebben jullie stiekem contact? O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:07:07 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188076453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:41 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Staat wurm ineens naast mij... Ik heb ijs!

Hebben jullie stiekem contact? O+
:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:07:29 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188076457
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
hai allemaal,

Ik kan er zelf nog niet helemaal bij, maar ook ik mag me hier melden. (We zijn ongeveer 8 jaar bezig geweest - met tussenpozen want "life happens")

Dacht vorige week dat het echt misging want ik kreeg ineens kramp en we hebben eerder een miskraam gehad in deze fase.

We komen net terug van zkh en we hebben een hartslag gezien :o Het moet nog ff landen, maar zijn erg blij :D

Heb de hele weg naar huis gezeten van OMG we hebben een hartslag 8)7 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd. Hoever ben je nu?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188076941
Wow aurum, gefeliciteerd! Wij hebben nog samen gepost toentertijd. Wat super dat het gelukt is! Ik kan me voorstellen dat jullie schrokken van het bloedverlies, wat fantastisch dat er een hartje klopt O+
E.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:48:13 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077147
“Zijn alle kinderen van jou? Dan heb je er straks dus 5?”

Jaja, ook in de hitte lukt 3 plus 2 nog steeds.

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188077279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:48 schreef Ticootje het volgende:
“Zijn alle kinderen van jou? Dan heb je er straks dus 5?”

Jaja, ook in de hitte lukt 3 plus 2 nog steeds.

:D
Nee, die andere drie zijn niet van mij, die kreeg ik bij het huis :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je gaat goed met je bingo :D
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:05:57 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077367
Mensen puzzelen hoe samenstellingen zitten. Jenny is inmiddels bijna 12 en Leyla 9, dus dat zijn echt hele meiden. Ik zie er denk ik uit als 25 ofzo, dus hoe zit het???

Het lastige is ook dat er papa en mama wordt geroepen, dus ook dat stuk verraad niks.

Maar idd, het is wel een soort nare vraag. Jeroen en ik zijn bijna langer samen dan dat ik getrouwd was. Jen en Leyla kunnen zich niet anders herinneren dan dat Jeroen er ook is.

Maar goed, ik zal wel vaker een donkere kleur dragen, want vandaag was mn buik helemaal nog niet zo groot.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188077410
Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?
Lijkt me niks om steeds zo jong geschat te worden. Ik heb er al een hekel aan als ik een paar jaar jonger geschat word.. Dan nemen ze me meestal ook minder serieus. Maar vanaf nu kan ik legitiem zeggen "ik ben al 30 hoor :{w "
pi_188077437
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram heeft er een heel lief kuiltje in zn wang aan overgehouden.

En je hebt nog een gat.
Als ik dat hier zeg slaat ze mij ;( terwijl ik alleen maar zin heb in haar. Maar ze draagt haar bikini en ze is zo lekker.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:12:30 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:11 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als ik dat hier zeg slaat ze mij ;( terwijl ik alleen maar zin heb in haar. Maar ze draagt haar bikini en ze is zo lekker.
Kan heel spannend zijn :)

Was gister nog op film 1.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:14:27 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:09 schreef B.ertha het volgende:
Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?
Lijkt me niks om steeds zo jong geschat te worden. Ik heb er al een hekel aan als ik een paar jaar jonger geschat word.. Dan nemen ze me meestal ook minder serieus. Maar vanaf nu kan ik legitiem zeggen "ik ben al 30 hoor :{w "
Ik ben 35. Ik weet niet of mensen me echt heel veel jonger schatten. Mn beugel werkt in elk geval niet mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188077550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan heel spannend zijn :)

Was gister nog op film 1.
Zware tijden hier in Italië, ze heeft al een klein buikje.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:59:50 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188078161
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:20 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zware tijden hier in Italië, ze heeft al een klein buikje.
Zij zou jou toch slaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188078957
Band is binnen *O* dit scheelt al zoveel! *O*
Schudden voor gebruik
pi_188079109
Ohh aurum wat goed!! Ein-de-lijk gelukt!! *O* Van harte gefeliciteerd, het is je ontzettend gegund!! O+
pi_188079231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zij zou jou toch slaan?
Dat doet ze ook zodra ik maar even waag om naar haar tieten of naar haar buik te kijken.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:06:39 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_188079422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
hai allemaal,

Ik kan er zelf nog niet helemaal bij, maar ook ik mag me hier melden. (We zijn ongeveer 8 jaar bezig geweest - met tussenpozen want "life happens")

Dacht vorige week dat het echt misging want ik kreeg ineens kramp en we hebben eerder een miskraam gehad in deze fase.

We komen net terug van zkh en we hebben een hartslag gezien :o Het moet nog ff landen, maar zijn erg blij :D

Heb de hele weg naar huis gezeten van OMG we hebben een hartslag 8)7 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wauw!! Wat een fantastisch goed nieuws!!
disclaimer
pi_188079536
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Hoever ben je nu?
thanks, 7 weken
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188079586
Wooow van harte zeg!! O+
pi_188079602
Wauw aurum, wat geweldig! Gefeliciteerd *O* *O* *O*
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:28:04 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188079942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat doet ze ook zodra ik maar even waag om naar haar tieten of naar haar buik te kijken.
Heb ze al wel een beetje goede kwarktassen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:37:10 #170
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188080230
Gefeliciteerd en welkom aurum :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188081651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 20:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb ze al wel een beetje goede kwarktassen?
:')

Heeft de hitte je te pakken :P ?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:32:04 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188081683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:30 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:')

Heeft de hitte je te pakken :P ?
Ik lag van de week echt helemaal dubbel aan tafel om dat woord.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:35:36 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_188081788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
hai allemaal,

Ik kan er zelf nog niet helemaal bij, maar ook ik mag me hier melden. (We zijn ongeveer 8 jaar bezig geweest - met tussenpozen want "life happens")

Dacht vorige week dat het echt misging want ik kreeg ineens kramp en we hebben eerder een miskraam gehad in deze fase.

We komen net terug van zkh en we hebben een hartslag gezien :o Het moet nog ff landen, maar zijn erg blij :D

Heb de hele weg naar huis gezeten van OMG we hebben een hartslag 8)7 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn!
Kwak
pi_188082122
Aurum, Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_188082865
Gefeliciteerd Aurum O+ *O*
pi_188082995
Aurum van harte! *O*
pi_188083243
Gefeliciteerd aurum *O* Wat een bijzondere geschiedenis, joh! 8 jaar, wat een lange tijd!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 22:47:47 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188083939
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
hai allemaal,

Ik kan er zelf nog niet helemaal bij, maar ook ik mag me hier melden. (We zijn ongeveer 8 jaar bezig geweest - met tussenpozen want "life happens")

Dacht vorige week dat het echt misging want ik kreeg ineens kramp en we hebben eerder een miskraam gehad in deze fase.

We komen net terug van zkh en we hebben een hartslag gezien :o Het moet nog ff landen, maar zijn erg blij :D

Heb de hele weg naar huis gezeten van OMG we hebben een hartslag 8)7 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woooooow Aurum, wat geweldig om je hier te zien!! Gefeliciteerd *O* *O*

Wij postten nog samen in het tweede streepjes topic of mss de opvolger als t moeilijk gaat... Ik wens je een heel mooie zwangerschap toe!!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:11:21 #179
344469 Amsel
zonder t
pi_188084615
Oh Aurum! O+ *O*
pi_188087627
Aurum gefeliciteerd! *O*
pi_188087954
Aurum, gefeliciteerd 🎉
  woensdag 24 juli 2019 @ 11:23:11 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188090250
Wat is het bokheet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 juli 2019 @ 11:43:32 #183
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188090527
Ik had zojuist de tweede groeiecho. Beeb is hartstikke goed volgens de lijn gegroeid. Geen verrassing voor mij want buik is ook gegroeid. Ik vind m enorm.
Hij/ zij lag met zowel een handje als een voetje naast het hoofdje, en heeft volle lipjes O+

Mijn perenijsjes verslaving viert hoogtij nu.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188090852
Elastische beeb O+ Fijn dat ie zo goed gegroeid is!

Ik zit heerlijk in de airco 8-) Alleen ik mag vanmiddag naar de tandarts want ik zag gisteren ineens twee(!) gaatjes in mijn kiezen die er een paar weken geleden nog niet zaten ;(
pi_188091027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 11:43 schreef -Mellow- het volgende:
Ik had zojuist de tweede groeiecho. Beeb is hartstikke goed volgens de lijn gegroeid. Geen verrassing voor mij want buik is ook gegroeid. Ik vind m enorm.
Hij/ zij lag met zowel een handje als een voetje naast het hoofdje, en heeft volle lipjes O+

Mijn perenijsjes verslaving viert hoogtij nu.
Ah, super, Mellow!
pi_188091526
Gefeliciteerd @Aurum, wat geweldig om na zo'n lange tijd eindelijk zwanger te zijn! *O*

Fijn @-Mellow-, en wat een zoet beeld van je kleintje O+
pi_188092389
Hoi! Een nieuw account want irl herkenbaar met mijn reguliere account. Ook al post ik er vrijwel niet meer mee, wil ik dit toch graag nog even voor mezelf houden :)

Altijd al gehoopt dat ik ooit eens aan deze kant van het forum terecht zou komen :D Nu is het dan zover, 5 weken zwanger (voor het eerst). Ik vind het echt héél spannend en hoop zo dat alles goed gaat. Vind het nu al fijn om mee te lezen! De berichten van een paar pagina's geleden over minder symptomen voelen rond deze tijd is precies wat ik nu zelf heb. Dan duren die paar weken tot de eerste echo echt heel lang. Wat ik hier las stelde me al iets meer gerust!
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:27:35 #188
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188096024
Welkom @Aurum en @MilliesFling

Ik had ook vrij weinig symptomen, dus snap de spanning dan wel :)!
Wanneer is je eerste echo?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188096687
Mellow en de groeispurt *O*

Perenijsjes O+ ik vind dat ook het lekkerste ijsje O+

Milliesfling gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_188096734
Mijn moeder kwam poetsen (daar was zij super blij mee. Ik houd er niet zo van als ze wil poetsen, maar goed... pick your battles. Nu ik niet zo goed kan bukken en mijn bovenste banden het even niet meer tof vonden. Mijn vader grapte al:je moeder heeft eindelijk haar zin! ) En ik heb echt lekker veel kunnen liggen onder de waaier. O+ Daar was ik even flink aan toe. Mijn meneer kwam eerder thuis, want brouwen was niet te doen vandaag :D en heeft ook nog een klusje weten te doen. Na de middag ging ze naar huis en ben ik in het zwembad geploft. Super fris en opgefrist.

Wat ik dan en jammer vind... En ook prachtig vind is dat ik de bobbel in mijn buik langzaam omhoog zie kruipen van "doei! Mij te koud hier onder water!" Dus kind was wat gezakt en nu weer boven in :D

Vanavond maar op zijn kop in dat bad ofzo.. :')
Schudden voor gebruik
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:21:20 #191
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188101426
grappig die reactie van de baby Stippelrientje. Vandaag toen ik bij de echo de koude gel op mijn buik kreeg had ik ook direct heftig respons van de spruit :) Maar weet niet of dat vanwege de temperatuur was....
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188101560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 16:27 schreef automatic_ het volgende:
Welkom @:aurum en @:MilliesFling

Ik had ook vrij weinig symptomen, dus snap de spanning dan wel :)!
Wanneer is je eerste echo?
Over 2,5 week ongeveer, eerst nog op vakantie.

Ik had de eerste week/twee weken heel duidelijk symptomen en toen voelde ik m'n buik ook continu, dat heb ik nu niet meer. Wel enorm gevoelige borsten nog steeds. 't Is gewoon spannend haha, zoals iemand hier eerder al vroeg, je zou willen dat het zin had om nog eens een test te doen voor wat zekerheid.

Heel leuk om jullie verhalen te lezen in elk geval, ik kan me voorstellen dat het enorm helpt om elkaar een beetje te ondersteunen!
pi_188102455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:21 schreef -Mellow- het volgende:
grappig die reactie van de baby Stippelrientje. Vandaag toen ik bij de echo de koude gel op mijn buik kreeg had ik ook direct heftig respons van de spruit :) Maar weet niet of dat vanwege de temperatuur was....
Dat zou best kunnen hoor!
Schudden voor gebruik
  woensdag 24 juli 2019 @ 22:09:15 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188102598
Hier reageren ze ook enorm op bijvoorbeeld gekriebel van buitenaf. Blijkbaar voelen ze heel veel geaai enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188106601
Aurum, gefeliciteerd!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_188108074
MilliesFling, gefeliciteerd!

Hier ook reactie van mijn kleintje op kou maar ook op harde of vreemde geluiden. Bij de tandarts bijv. Kleintje reageerde echt op de elektrische apparaten, dusdanig dat zelfs de tandarts het opviel omdat mijn buik aan het stuiteren was.
pi_188109520
Hoe ging het met de gaatjes?
Schudden voor gebruik
pi_188110557
Welkom ook @MilliesFling

@Stippelrientje het waren inderdaad twee gaatjes. Dat vond de tandarts heel bijzonder, want meestal als mensen zichzelf diagnoseren, is het gewoon aanslag :+ Maar ze zijn gefixt en ik kan weer een paar jaar vooruit. Eentje was een uitgevallen vulling, die werd heel donker dus daardoor viel het me op.
Na de bevalling moet ik wel nieuwe foto's maken, want die zijn heel oud. Daarom hebben ze dat 2e gaatje waarschijnlijk gemist.
pi_188110694
Tijdens de zwangerschap maken ze geen foto’s?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 juli 2019 @ 12:49:02 #200
269689 crew  Viv
pi_188110789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:38 schreef B.ertha het volgende:
Na de bevalling moet ik wel nieuwe foto's maken, want die zijn heel oud. Daarom hebben ze dat 2e gaatje waarschijnlijk gemist.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:45 schreef Ticootje het volgende:
Tijdens de zwangerschap maken ze geen foto’s?
De straling op je baarmoeder is bij een tandartsfoto zo laag, dat je er tienduizenden van zou moeten ondergaan voordat je op een riskante hoeveelheid komt. Toch zijn er nog steeds tandartsen die foto's uitstellen tot na de bevalling..
pi_188110899
Ik heb wel gewoon foto’s gemaakt voor het plaatsen van mn beugel. Was geen probleem idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188113087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]


[..]

De straling op je baarmoeder is bij een tandartsfoto zo laag, dat je er tienduizenden van zou moeten ondergaan voordat je op een riskante hoeveelheid komt. Toch zijn er nog steeds tandartsen die foto's uitstellen tot na de bevalling..
Dat was inderdaad wel de redenering. Misschien ook wel ingegeven door het feit dat het niet bepaald urgent is om die foto's te maken.
pi_188114474
Zo.... al 2x in het zwembad gedobberd. De baby had er zin in toen ik op mijn rug lag. Wiebelkonten, vrolijk trappelen en de hik. Wurm vond het prachtig dat als hij water over mijn buik liet gaan dat de baby zo reageerde. O+

Nu gaan we verkoeling zoeken bij huisdiergeheimen 2. :)
Schudden voor gebruik
pi_188114912
Ik ga diepvriespizza’s kijken.

Niet dat we die gaan eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188115777
Aurum en Millies gefeliciteerd en welkom!

Mellow fijn dat de 2e echo zo goed was!

Uitje naar de supermarkt is voor vandaag ook t beste wat ik kon verzinnen... 40 graden hier...
Alweer 15 weken vandaag, ben zo nieuwsgierig naar of t een jongetje of meisje is :D
pi_188119152
Mn voeten zijn echt olifantenklompjes. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188119182
Smelt @Stippelrientje, wat tof voor Wurm om zo'n reactie te krijgen al!

Hier steeds meer rare vormen in m'n buik te zien, hij is druk bezig met salto's oefenen en zijn zus te vermaken met "welk lichaamsdeel steekt er nu uit" :D Ik droomde gister dat de striae erin sprong bij zo'n raadspel, brr. Maar so far gaat het goed..

Oh en. De watermeloen is al een paar dagen uitverkocht hier. IJs en mango ook. Tijd voor een nieuwe craving :9
pi_188119372
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 19:33 schreef Ticootje het volgende:
Mn voeten zijn echt olifantenklompjes. :D
Met een tweeling 2x zoveel recht op voetmassages! *)
pi_188122558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 19:45 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Met een tweeling 2x zoveel recht op voetmassages! *)
:’)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188122779
quote:
8s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:51 schreef Joene het volgende:

[..]

:’)
Is dit een nee?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188122816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dit een nee?
Yup
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188123730
quote:
8s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:02 schreef Joene het volgende:

[..]

Yup
Lekker dan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188124086
Nou de bios, Ikea en de gele M waren een uitstekend idee. O+

Lekker veel koele plekken. Thuis het bad weer ingeplonst met ons allen tot kwart voor 10 :)

Nu toch wel voor pampus voor de ven. Dat het snel mag afkoelen...
Schudden voor gebruik
pi_188124103
Arme pootjes tricootje. Hier blijven ze gelift nog wel aardig in vorm, gelukkig.
Schudden voor gebruik
pi_188124108
Hier alles nog wakker. Het is niet te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188124158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Arme pootjes tricootje. Hier blijven ze gelift nog wel aardig in vorm, gelukkig.
Ja klopt!

En toch ook lopen helpt ook. Maar zitten met de pootjes naar beneden dan worden ze helemaal paars zelfs.

Maar ik ben ondertussen lekker wat spullen aan het pakken. Morgen wil ik vroeg onderweg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188125329
Nou 2e antibiotica kuur is ook een feit. :'(
pi_188126473
He wat jammer, Bella!
Schudden voor gebruik
pi_188126820
Wind! En hard ook....

Gelukkig dat ik nog wakker lag te zijn. Klapperende horren, achterdeur die er ineens vandoor wilde gaan met een parasol. Kind die ineens wakker werd en persé uit een bepaald drinkflesje wilde drinken. Terug in bed.

Weer uit bed. Ik heb de schermen en parasols maar even dichtgedraaid en de kussens binnen gehaald. :') Terug in bed.

In gevecht met het horretje van onze kamer. Ik wil het raam graag open, maar de wind flapte het horretje steeds omhoog. Dus steeds weer uit bed hijsen/omrollen en opvangen ofzo..... :') nu bedacht ik mijzelf: welke mug kan nou door zo een windvlaag heen vliegen? Dus nu lig ik te kijken naar een in de wind wapperend gordijn O+

Heerlijk!

Nu even wachten tot of het gaat gieten... of dat mijn meneer er eens uitgaat voor zijn ochtenddienst. Ik wil plek om te liggen :P
Schudden voor gebruik
  vrijdag 26 juli 2019 @ 07:10:22 #220
208890 June.
Seriously?
pi_188127432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef Chan het volgende:
Aurum en Millies gefeliciteerd en welkom!

Mellow fijn dat de 2e echo zo goed was!

Uitje naar de supermarkt is voor vandaag ook t beste wat ik kon verzinnen... 40 graden hier...
Alweer 15 weken vandaag, ben zo nieuwsgierig naar of t een jongetje of meisje is :D
Als je wil kun je nu een pretecho laten maken, dan kunnen ze het al zien bij deze termijn O+
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 07:16:03 #221
208890 June.
Seriously?
pi_188127472
Beetje laat maar welkom @Aurum en @MilliesFling

Wat is het heet hè? Hele werk in airco gezeten maar vandaag mijn parttime dag. Mag beginnen met OGTT test vanochtend om zwanherschapsdiabetes uit te sluiten :r

Vind het alleen wat defensief, enige reden dat ik “moet” is omdat mijn moeder net voldoet aan de criteria voor ouderdomsdiabetes.. maarja.
Shine bright like a diamond.
pi_188127623
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 07:16 schreef June. het volgende:
Beetje laat maar welkom @:aurum en @:MilliesFling

Wat is het heet hè? Hele werk in airco gezeten maar vandaag mijn parttime dag. Mag beginnen met OGTT test vanochtend om zwanherschapsdiabetes uit te sluiten :r

Vind het alleen wat defensief, enige reden dat ik “moet” is omdat mijn moeder net voldoet aan de criteria voor ouderdomsdiabetes.. maarja.
Je "moet" niks.
Je kunt ook (meerdere dagen) een dagcurve prikken. Minder belastend voor je gestel.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:02:48 #223
208890 June.
Seriously?
pi_188128504
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 07:37 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je "moet" niks.
Je kunt ook (meerdere dagen) een dagcurve prikken. Minder belastend voor je gestel.
Nee dat is waar. Alleen ook dan moet je pre en postprandiaal prikken als je het een beetje goed wil doen.

Maar ben te lui om de literatuur erop na te slaan, dus ben niet in discussie gegaan en zit deze 2 uurtjes wel uit in de airco ;)
Shine bright like a diamond.
pi_188128596
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 07:10 schreef June. het volgende:

[..]

Als je wil kun je nu een pretecho laten maken, dan kunnen ze het al zien bij deze termijn O+
Jaaa I know :D Nog een paar daagjes geduld, dan kan de papa ook mee :D :D Maandag mogen we *O*

Wat houdt die OGTT test eigenlijk in? Wat moet je daarvoor doen?

Stippel wat fijn dat het daar zo lekker doorgewaaid is vannacht al! Hier vanmorgen een heerlijke ochtendwandeling gemaakt, nu is het nog te doen, straks echt niet meer.. Morgen koelt het af *O*
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:12:25 #225
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188128618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 02:06 schreef Stippelrientje het volgende:
Wind! En hard ook....

Gelukkig dat ik nog wakker lag te zijn. Klapperende horren, achterdeur die er ineens vandoor wilde gaan met een parasol. Kind die ineens wakker werd en persé uit een bepaald drinkflesje wilde drinken. Terug in bed.

Weer uit bed. Ik heb de schermen en parasols maar even dichtgedraaid en de kussens binnen gehaald. :') Terug in bed.

In gevecht met het horretje van onze kamer. Ik wil het raam graag open, maar de wind flapte het horretje steeds omhoog. Dus steeds weer uit bed hijsen/omrollen en opvangen ofzo..... :') nu bedacht ik mijzelf: welke mug kan nou door zo een windvlaag heen vliegen? Dus nu lig ik te kijken naar een in de wind wapperend gordijn O+

Heerlijk!

Nu even wachten tot of het gaat gieten... of dat mijn meneer er eens uitgaat voor zijn ochtenddienst. Ik wil plek om te liggen :P
Waar woon jij? Ik wil ook wind.

Ik dacht dat ik misschien vandaag de dag maar door moest brengen aan de koffietafel van de Albert Heijn, want daar is het lekker koel.

En ik overweeg ook ineens een ziekenhuisbevalling, mocht het nu beginnen. Daar hebben ze tenmisnte airco.

:')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188128649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:12 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Waar woon jij? Ik wil ook wind.

Ik dacht dat ik misschien vandaag de dag maar door moest brengen aan de koffietafel van de Albert Heijn, want daar is het lekker koel.

En ik overweeg ook ineens een ziekenhuisbevalling, mocht het nu beginnen. Daar hebben ze tenmisnte airco.

:')
Westen van Noord Brabant.

Ik moest de boel dichtdoen, dan gaat de warmte ook niet echt weg :')
Schudden voor gebruik
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:30:36 #227
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188128877
Haha. Ik heb die wind vaag gehoord Stippel! En toen dacht ik; Yessss wind! En ben ik terug in slaap gevallen *O*
Had m'n oordopjes in dus ook niet echt door hoe hard het waaide
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:37:18 #228
208890 June.
Seriously?
pi_188128984
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:10 schreef Chan het volgende:

[..]

Jaaa I know :D Nog een paar daagjes geduld, dan kan de papa ook mee :D :D Maandag mogen we *O*

Wat houdt die OGTT test eigenlijk in? Wat moet je daarvoor doen?
Nuchter bloedprikken, dan een zeer zoet suikerdrankje drinken, 2 uur wachten in een stoel zonder eten of drinken en dan opnieuw bloedprikken. Dan is het klaar.

Nog een 23 minuten te gaan!
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:54:25 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188129285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:10 schreef Chan het volgende:

[..]

Jaaa I know :D Nog een paar daagjes geduld, dan kan de papa ook mee :D :D Maandag mogen we *O*

Wat houdt die OGTT test eigenlijk in? Wat moet je daarvoor doen?

Stippel wat fijn dat het daar zo lekker doorgewaaid is vannacht al! Hier vanmorgen een heerlijke ochtendwandeling gemaakt, nu is het nog te doen, straks echt niet meer.. Morgen koelt het af *O*
Ogtt -> je gaat nuchter naar het lab. Dan prik je nuchter he glucosewaarde. Dan krijg je een redelijk vies zoet drankje. (Echt ik snap niet dat het zo vies moet zijn, de gemiddelde mojito bevat net zoveel suiker en is echt veel lekkerder)
En dan ga je wachten. Je mag alleen plassen, niet teveel gaan lopen of inspanning leveren. Ze willen dus weten of je lijf die hoeveelheid suiker kan verwerken met 2 uur.

Na 2 uur prik je weer de glucosewaarde. De precieze grenswaardes weet ik niet. Soms weet je met de nuchtere waarde al voldoende, maar bij een ander komt er alleen een hoge waarde uit bij provocatie. Dat heeft dan ook weer invloed op de behandeling. Is je nuchtere waarde al te hoog moet je waarschijnlijk ook meteen langwerkende insuline spuiten.

Bij alleen hoge waarde na 2 uur kun je nog wat kanten op. Je kan een dieet volgen wat niet veel koolhydraten bevat (koolhydraten doen je glucosewaarde stijgen) of je kan spuiten met kortwerkende insuline.

Ik combineer de 2 en weet wel min of meer hoeveel ik moet spuiten als ik wel een maaltijd met koolhydraten eet. Dat soort plannen overleg je met de diabetesverpleegkundige en je staat onder controle van de internist.

Meestal moet je ook medisch bevallen. Schommelende glucosewaarden heeft je kindje last van en zodra jouw hoge waardes wegvallen kan hij/zij enorm dippen, daarom moet je vaak wat langer blijven en wordt je kindje 4 of 5x geprikt op de glucose waarde.

Bij onbehandelde zwangerschapsdiabetes heb je kans op vroeggeboorte en / of erg zware kindjes, dat weer extra complicaties geeft met bevallen.


Het is een testje van niks, gewoon vervelend omdat je lang moet wachten. Qua belasting voor je gestel, 3 glazen frisdrank bevat ook een enorme hoeveelheid suiker. Het is een beetje relativeren zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:07:54 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188129462
Oh en in mijn familie heeft bijna iedereen diabetes, maar diegenen die het hebben zijn of 80+ of zijn gewoonweg te zwaar.

Ik ben geen van beiden maar heb doordat ik nu 2x zwangerschapsdiabetes heb gehad wel een hele hoge kans op ontwikkelen van type 2.

Ook type 2 diabetes hoef je niet perse overgewicht voor te hebben of 80+ te zijn. Wat een geluk voor mij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:26:58 #231
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188129783
Ik vond het vreselijk, voelde me echt goed ziek tot ik na drie kwartier over moest geven. Was nog voor niks ook dus :')
Daarna gezegd dat ik dat dus niet meer wilde en toen een dagcurve laten prikken.
Kan me er ook nauwelijks wat bij voorstellen dat jullie er geen last van hebben gehad :o
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:29:19 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188129825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik vond het vreselijk, voelde me echt goed ziek tot ik na drie kwartier over moest geven. Was nog voor niks ook dus :')
Daarna gezegd dat ik dat dus niet meer wilde en toen een dagcurve laten prikken.
Kan me er ook nauwelijks wat bij voorstellen dat jullie er geen last van hebben gehad :o
Ik had wat moeite met het laatste slokje, maar that’s it.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188130488
LOL @ Mellow

Pff, is er niks te doen tegen lage bloeddruk?

Want mijn oren zitten constant dicht, naja ik hoor mijn hartslag in mijn oor :6
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:11:16 #234
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188130577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:06 schreef _aurum_ het volgende:
LOL @ Mellow

Pff, is er niks te doen tegen lage bloeddruk?

Want mijn oren zitten constant dicht, naja ik hoor mijn hartslag in mijn oor :6
Heel veel patat en drop :P

Ik wist niet dat dichte oren met een lage bloeddruk te maken hadden. Zou het ook wel verklaren bij mij.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188131574
Thanks voor de uitleg, klinkt als veel gedoe toch wel zeg :{

Lage bloeddruk heb ik ook, maar geen last van dichte oren gelukkig. Ik eet regelmatig een beetje chips of wat zoutige nootjes of zo en probeer daar zoveel mogelijk bij te drinken. Ooit heeft mn huisarts me geadviseerd regelmatig cup-a-soup te eten tegen mn lage bloeddruk ook.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juli 2019 @ 12:06:48 #236
148247 taxibabe
pi_188131651
Gefeliciteerd en welkom @Aurum en @MilliesFling!

Hier vandaag 29 weken! Ik kan mijn voeten niet meer zien..
Verder behoorlijk last van de hitte, voel me gewoon koortsig en kan de hele dag wel slapen. In huis houden we alles potdicht, met de mobiele airco krijgen we het niet meer koeler dan 25 graden beneden. Boven wil je al helemaal niet meer zijn. In de achtertuin was het gisteren 39 graden in de schaduw. :(

Lage bloeddruk: Check. Geen idee wat er aan te doen, ik probeer genoeg te drinken en tussendoor wat zouts te eten.

Wurm is bijna hele dagen wel bezig in mijn buik, meestal is 'ie een beetje aan het rommelen en soms heeft 'ie disco dan gaat mijn buik echt heen en weer. En hij heeft een paar keer de hik gehad.
pi_188132126
29 weken *O* dat is echt al een heel eind :D
  vrijdag 26 juli 2019 @ 12:57:47 #238
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188132479
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:03 schreef Chan het volgende:
Thanks voor de uitleg, klinkt als veel gedoe toch wel zeg :{

Lage bloeddruk heb ik ook, maar geen last van dichte oren gelukkig. Ik eet regelmatig een beetje chips of wat zoutige nootjes of zo en probeer daar zoveel mogelijk bij te drinken. Ooit heeft mn huisarts me geadviseerd regelmatig cup-a-soup te eten tegen mn lage bloeddruk ook.
Dat adviseert ie denk ik vanwege het hoge zoutgehalte. Ik zou gewoon veel zoute dingen eten als ik jou was dan, of extra zout op je eten. In cup-a-soup zit echt verder helemaal niks waar je wat aan hebt. Ik vind het vreemd dat een huisarts zulk non-voedsel aanraadt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188132811
Ik zou met lage bloeddruk eerder zoethout verwachten. Dat mag je namelijk ook niet meer als je hoge bloeddruk hebt. Zout werkt misschien ook wel bloeddrukverhogend, maar heeft daarnaast nog vele negatieve effecten op je lichaam :)
pi_188134002
Thanks, van meer zout schijn je juist meer vocht vast te gaan houden.

Al kan het nu denk ik geen kwaad, als ik naar mezelf kijk, het water is niet aan te slepen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188134764
Man is met kinderen de deur uit, ik zit binnen met de tuindeuren open (de achtertuin is te heet, ook in de schaduw) met mijn voeten in het babybadje. Helpt echt goed, voeten in koud water.
pi_188135839
Wij zijn net weer thuis gekomen van 2 weekjes camping in Limburg...Het voelt zo dubbel. Het is fijn dat ik nu binnen kan blijven waar het 'maar' 27 graden is, maar het was zo ontzettend fijn op de camping O+
De caravan inpakken en opruimen gister en vanmorgen was echt bijna niet te doen met 40+ graden en geen schaduw, dus de caravan leeghalen laat is lekker zitten vandaag.
Vriend is nu in de tuin het badje aan het vullen, we trekken het vakantiegevoel gewoon nog een paar dagen door in eigen tuin hoor! Ik ben nog niet toe aan het normale leven haha!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:02:04 #243
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_188136457
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 13:01 schreef Ticootje het volgende:


Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Hallo allemaal, mag ik me als eerste aanmelden voor een (12) februari 2020 baby? Bijna 12 weken zwanger van de eerste. Hopelijk klopt het wat iedereen zegt, dat je na 12 weken minder moe en minder misselijk wordt :).

:W
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juli 2019 @ 18:55:04 #244
148247 taxibabe
pi_188140684
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Hallo allemaal, mag ik me als eerste aanmelden voor een (12) februari 2020 baby? Bijna 12 weken zwanger van de eerste. Hopelijk klopt het wat iedereen zegt, dat je na 12 weken minder moe en minder misselijk wordt :).

:W
Gefeliciteerd Smash-it en welkom! *O*

En ik wil regen, wind en een lagere temperatuur :( Maar helaas.. weer gaat alles langs ons heen, ook morgen blijft het hier bloedheet |:(
  vrijdag 26 juli 2019 @ 19:02:08 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188140809
Volgens mij kun je goud smelten in mn reet momenteel. Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 19:02:58 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188140824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Hallo allemaal, mag ik me als eerste aanmelden voor een (12) februari 2020 baby? Bijna 12 weken zwanger van de eerste. Hopelijk klopt het wat iedereen zegt, dat je na 12 weken minder moe en minder misselijk wordt :).

:W
Ik kan de op niet meer wijzigen. Je hebt een modje nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188141122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 19:02 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij kun je goud smelten in mn reet momenteel. Man man man.
:D _O-
pi_188141474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 19:02 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij kun je goud smelten in mn reet momenteel. Man man man.
:D
Schudden voor gebruik
pi_188141560
De bui uit Eindhoven heeft onze gemeente in westen van Noord brabant ook bereikt. *O*

Hopelijk koelt het binnen ook af, want pfffff....

En net terug van controle bij verloskundige. Morgen 36w. Een vervangster getroffen. Jeujjj vakantietijd...

Donderdag terug voor controle. Of er moet wat aan de hand zijn in de tussentijd.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:01:59 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188141753
Ik ontmoet alleen mn eigen gyn en soms 1 van de vk. Ik krijg straks iemand aan mn bed die ik helemaal niet ken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188142197
Ik mis gewoon mijn verloskundige :@
Schudden voor gebruik
pi_188142676
Hier ook veel vervangsters maar eerlijk gezegd maakt me dat niet veel uit, ik zie wel wie er tzt aanbelt.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 21:14:13 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188142777
Ik heb me er ook maar bij neergelegd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 22:14:37 #254
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188143982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 14:48 schreef Minarosa het volgende:
Man is met kinderen de deur uit, ik zit binnen met de tuindeuren open (de achtertuin is te heet, ook in de schaduw) met mijn voeten in het babybadje. Helpt echt goed, voeten in koud water.
Ik doe al de hele avond hetzelfde. En een hele stapel natte washandjes in de vriezer gelegd.

Ik zou zoo graag weer eens een nachtje doorslapen, maar geloof dat dat er voorlopig echt niet meer in zit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188144032
Ik zat net heel relaxed in mijn pierenbadje en zag volgens mij heel licht mijn buik bewegen. Hij ging van mooi egaal rond naar rechts dikker dan links. Heel subtiel.

Kan je dat zien voordat je überhaupt iets voelt of ben ik getikt door de hitte? :D
pi_188144050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:14 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik doe al de hele avond hetzelfde. En een hele stapel natte washandjes in de vriezer gelegd.

Ik zou zoo graag weer eens een nachtje doorslapen, maar geloof dat dat er voorlopig echt niet meer in zit.
Man, daar heb ik ook echt zo'n zin in. Een slaapkamer van 15-18 graden O+
pi_188144738
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:17 schreef B.ertha het volgende:
Ik zat net heel relaxed in mijn pierenbadje en zag volgens mij heel licht mijn buik bewegen. Hij ging van mooi egaal rond naar rechts dikker dan links. Heel subtiel.

Kan je dat zien voordat je überhaupt iets voelt of ben ik getikt door de hitte? :D
Volgens mij hangt voelen ook af van waar je placenta ligt..
Schudden voor gebruik
pi_188144801
Komende week weerbericht ziet er top uit! O+

Regen en onder de 20 graden van af di!: zegt mijn meneer.

Hier was het even flink donderen en regen waar wij alles voor open hadden gezet. Je voelde gelijk de temp zakken in huis. Nu boven nog :P daar blijft het altijd zo ellendig hangen.
Schudden voor gebruik
pi_188145134
Oh heerlijk stippel, dat wil ik ook! Ik kan echt genieten van onweer met de ramen open.
pi_188148313
Als ik buienradar bekijk, gaat onweer/regen er hier voorlopig niet van komen. Maar wel goed afgekoeld eindelijk. Blij dat de temperaturen op vakantie sowieso wel onder de 25 zullen liggen :D
  FOK!fotograaf zaterdag 27 juli 2019 @ 08:14:28 #261
148247 taxibabe
pi_188148603
Hier is het nauwelijks afgekoeld. Buiten is het niet koeler geweest dan 25 graden. Huis was nauwelijks afgekoeld en inmiddels staat de mobiele airco ook al weer aan.

Geen wind en geen regen hier, ook niks in de verwachting en wordt het gewoon weer rond de 35 graden hier.. |:(

Oh en ik begin dikke voeten te krijgen
pi_188149035
Wat een kutdag gister! Ontzettend veel buikpijn en harde buiken en waar de kleine normaal gesproken 1 en al beweging is was er gister amper beweging te voelen dus ben ik gister door de verloskundige doorgestuurd voor een ctg. Op de ctg was er niet veel bijzonders te zien, alles zag er gewoon goed uit, hartslag was goed, de ctg registreerde ook gewoon bewegingen, ik voel ze alleen niet en ook de harde buiken waren goed te zien op de ctg. Waarschijnlijk is stress en vermoeidheid de oorzaak, ik heb een behoorlijk pittige week gehad en dat uit zich bij mij normaal al wel in lichamelijke ongemakken en nu dus blijkbaar helemaal. Voor vandaag staat er nog een echo op de planning, gewoon voor de zekerheid. Erg fijn want ik voel de kleine nog steeds amper en de buikpijn is er helaas ook nog steeds.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 09:26:01 #263
208890 June.
Seriously?
pi_188149103
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:02 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Hallo allemaal, mag ik me als eerste aanmelden voor een (12) februari 2020 baby? Bijna 12 weken zwanger van de eerste. Hopelijk klopt het wat iedereen zegt, dat je na 12 weken minder moe en minder misselijk wordt :).

:W
Welkom! O+
Bij mij was het omslagpunt inderdaad rond die weken. Minder misselijk en ik kon weer tot 11 uur wakker blijven 's avonds. Daarvoor viel ik regelmatig om half 9 in slaap :')
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 09:38:32 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188149169
Om 6 uur vanmorgen was ik klaar met mn waterbed.
Beneden alles open gezet, ventilatoren aan en verder tukken. Ik zag dat vanaf dinsdag het gaat regenen en max 22 graden. Perfect voor mn laatste werkweek dus.

Nu onderweg voor de box en over 2 weken komt de wandelwagen. Dan zijn we compleet.

Alleen qua kleertjes misschien nog wat extra, maar das zo gekocht. Eerst maar zien hoe groot ze zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:48:26 #265
426379 elamanilo
elämänilo
pi_188150510
:o *O* *O* *O* Aurum, van harte gefeliciteerd! Een hartje O+

Stippel, ik ben al bevallen, maar ik mis mijn vroedvrouw ook! Ik had afgelopen week nacontrole en sindsdien heb ik besloten dat ik wel bij haar in huis ga wonen. :P O+ Ze is zo tof! Wij moeten tzt dus echt gewoon nog een kind alleen al om weer naar haar te toe te kunnen gaan. ;) :D

Mijn grote dochter wenste van de week bij een wimpertje dat ze nog wel tweelingzusjes wilde... :D Van mij mag er op een dag nog wel een baby, maar dan toch liefst eentje tegelijk.
pi_188150761
Ik mis mijn verloskundigen ook, en indd alleen al om weer naar hun toe te mogen gaan zou ik nog een baby’tje willen :P
Maar ik voel me compleet met 2 kindjes O+
Vriendlief daarentegen :')
hij komt uit een groot gezin dus zou ook graag een groot gezin willen, ik zie alleen maar beren op de weg haha
pi_188151462
Uhm :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:05:21 #268
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188151706
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:48 schreef elamanilo het volgende:
:o *O* *O* *O* Aurum, van harte gefeliciteerd! Een hartje O+

Stippel, ik ben al bevallen, maar ik mis mijn vroedvrouw ook! Ik had afgelopen week nacontrole en sindsdien heb ik besloten dat ik wel bij haar in huis ga wonen. :P O+ Ze is zo tof! Wij moeten tzt dus echt gewoon nog een kind alleen al om weer naar haar te toe te kunnen gaan. ;) :D

Mijn grote dochter wenste van de week bij een wimpertje dat ze nog wel tweelingzusjes wilde... :D Van mij mag er op een dag nog wel een baby, maar dan toch liefst eentje tegelijk.
Hey, hoe gaat het met de babietjes?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:07:59 #269
426379 elamanilo
elämänilo
pi_188151751
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:53 schreef silliegirl het volgende:
Uhm :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow, wat een verrassing! :*

Voor mezelf zou het 'simpel' zijn; wat zegt mijn hart?
En: Accepteren en omarmen wat op mijn pad komt. Erop vertrouwen dat dat precies is wat ik nodig heb, precies op het juiste moment.
En: Keuzes maken vanuit liefde, niet vanuit angst.

Dat speelde hier bijvoorbeeld een rol toen mijn baby 'heel groot' leek (waardoor ik behoorlijk uit balans raakte) en toen we er daarna achter kwamen dat het er twee waren.

Misschien heb je hier iets aan voor jezelf?
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:11:05 #270
426379 elamanilo
elämänilo
pi_188151798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:05 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Hey, hoe gaat het met de babietjes?
Ja goeeeed! Ze groeien echt als kool! Ze zijn nu 9 weken oud en wegen al ruim 5kg. Maat 50 zijn ze nu echt ontgroeid. De borstvoeding gaat super.

Het is wel echt handen vol, twee van die kleine baby's tegelijk. Ik ben blij dat we al veel ervaring hadden :') want het is nu heel eenvoudig om 'go with the flow' mee te gaan in alles wat er opeens gebeurd. Er zijn echt momenten dat je even met je handen in het haar zit, als er twee tegelijk huilen/krampjes hebben (gelukkig hebben ze die weinig). Maar mijn lief werkt thuis, dus we hebben eigenlijk altijd twee paar handen, dat scheelt enorm.

En het gaat dus zo vlug, voor we het weten zijn ze straks alweer 1 jaar... :o :D
pi_188152800
Dat klinkt goed, ela! O+

Oh silly, dat is schrikken! Erg veel succes met de moeilijke keuze waar je voor staat.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 juli 2019 @ 15:38:15 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188154485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:53 schreef silliegirl het volgende:
Uhm :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan altijd een lijst maken waarom niet. Zeker als het onverwacht is en je in paniekmode raakt.

Maak de keus met je hart, de rest komt wel goed. Altijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188154753
Flashback naar wurm zijn geboortestress en alles erom heen.

Ik voel mij vandaag niet zo tof (36w vandaag) dus terug om bloeddruk te controleren. Nu gaan we maar door naar triage voor bloedprikken en eiwit in urine check.

Ik kan eigenlijk alleen maar huilen hiervan. Blegh! Zo ontzettend graag thuis willen bevallen zie ik door mijn vingers glippen.

Zal straks wel updaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stippelrientje op 27-07-2019 15:56:25 ]
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 juli 2019 @ 15:59:57 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188155062
Hopelijk is het gewoon de warmte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188156143
Ik hoop ook dat het de warme is. Ik voel me zelf ook heel beroerd en ik ben nog niet eens hoogzwanger. Sterkte ^O^
  zaterdag 27 juli 2019 @ 16:44:52 #276
426379 elamanilo
elämänilo
pi_188156320
Sterkte Stippel, hopelijk geen gekke dingen :*
  zaterdag 27 juli 2019 @ 16:56:15 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188156538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 16:37 schreef B.ertha het volgende:
Ik hoop ook dat het de warme is. Ik voel me zelf ook heel beroerd en ik ben nog niet eens hoogzwanger. Sterkte ^O^
Ik wilde vandaag naar de praxis, de ah, de action. Ik heb afgekruist: de wijnhandel, de h&m, de kruidvat. Ik heb mn tocht gestaakt want gewoon niet fit, voel me moe en wat opgeblazen /misselijk. De 2 ellendelingen hebben nog vollop box wedstrijden. Dus ik lig al even op de bank, straks even wat snels koken voor 3 kinderen en zelf wat sla eten. Dan hebben we vanavond een verjaardag waar ik best wel zin in heb, afgezien van de warmte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188156665
Sillie... wat een spannende situatie. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen: neem niet direct een beslissing, praat erover, volg je hart, uiteindelijk zijn de praktische overwegingen daaraan toch vaak ondergeschikt, wat je ook kiest.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 19:19:06 #280
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188159375
Ik was vandaag op de markt bij één kraam geweest, had twee hele lichte tasjes en ik strompelde echt met steekjes in m'n buik terug naar m'n fiets. Ik had de hele zwangerschap niet verwacht dat het einde lichamelijk zo moeilijk zou gaan.

Morgen 38 weken.
Ik ga zo uit eten en ben eigenlijk een beetje huiverig dat de vliezen daar plots zullen breken. :o :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 27 juli 2019 @ 19:22:50 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188159487
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 19:19 schreef -Mellow- het volgende:
Ik was vandaag op de markt bij één kraam geweest, had twee hele lichte tasjes en ik strompelde echt met steekjes in m'n buik terug naar m'n fiets. Ik had de hele zwangerschap niet verwacht dat het einde lichamelijk zo moeilijk zou gaan.

Morgen 38 weken.
Ik ga zo uit eten en ben eigenlijk een beetje huiverig dat de vliezen daar plots zullen breken. :o :D
Neem een kraammatje mee :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188159492
Sillie :*
pi_188162195
Sillie dat is schrikken! Ik sluit mij ook aan bij de rest, wat jullie ook beslissen, doe het niet te snel. Sterkte :*

Stippel, hoe gaat het nu?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zaterdag 27 juli 2019 @ 22:16:01 #284
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_188162789
Och stippel :*. Geen gekke dingen gaan doen nu hoor :o.
pi_188164448
Vage sjizzle..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_188164451
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 22:16 schreef douche-eendje het volgende:
Och stippel :*. Geen gekke dingen gaan doen nu hoor :o.
Ik dacht dat jij een trendsetter was :*
Schudden voor gebruik
pi_188164460
Mellow, hoe was het eten?
Schudden voor gebruik
pi_188165718
@sillie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 juli 2019 @ 08:08:28 #289
208890 June.
Seriously?
pi_188166667
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 23:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Vage sjizzle..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het niet. Als alles goed is, wat is dan de reden voor observatie? Ze moeten daar iets over hebben gezegd neem ik aan?
Shine bright like a diamond.
  zondag 28 juli 2019 @ 08:27:52 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_188166729
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 23:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een trendsetter was :*
Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is :*. En vraag om duidelijkheid :Y Was je bloeddruk eerst erg hoog?
  zondag 28 juli 2019 @ 10:02:02 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188167392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:53 schreef silliegirl het volgende:
Uhm :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ervaringsverhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***
  zondag 28 juli 2019 @ 11:24:11 #292
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188168371
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 23:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Mellow, hoe was het eten?
Lekker, dankje :)
Soms denk ik dat de baby elk moment kan komen, andere momenten denk ik dat het nog wel twee weken duurt omdat ik dat een beetje met hem/ haar heb afgesproken. Al vind ik het wat lichamelijk ongemak met m'n dikke buik betreft wel prima als de bevalling zich snel aandient, maar ergens voel ik me ook nog niet helemaal klaar.

Hoe was je nacht in het ziekenhuis? Weten ze je al wat meer te vertellen? Wel een beetje vreemd ja, dat als alles goed is je toch daar moet blijven...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188168414
He wat een onduidelijkheid Stippel! Hopelijk ben je nu gewoon thuis met wurm :*
pi_188169254
Ik heb de kolfspullen afgewassen en gesteriliseerd (vorige keer had ik ze onverwacht snel nodig ivm ziekenhuisopname), ben nu alles rondom het wiegje in orde aan het maken, morgen komen de bedklossen. Things are getting real 8-)

Hopelijk ben je alweer lekker thuis Stippel!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 juli 2019 @ 12:50:29 #295
269689 crew  Viv
pi_188169491
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
SPOILER: ervaringsverhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 juli 2019 @ 13:57:02 #296
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188170442
Zojuist het bevalbad even opgezet bij wijze van test. Nu vraag ik me af waarom ik dat niet eerder deze week heb gedaan zodat ik daar lekker in kon dobberen. Wat is zo'n ding diep zeg!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188176935
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:57 schreef -Mellow- het volgende:
Zojuist het bevalbad even opgezet bij wijze van test. Nu vraag ik me af waarom ik dat niet eerder deze week heb gedaan zodat ik daar lekker in kon dobberen. Wat is zo'n ding diep zeg!
Klinkt fantastisch!
Schudden voor gebruik
pi_188177172
Ik mocht vanochtend toch ineens naar huis O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_188177215
Ik ben maar wel begonnen aan een crisis tas.

Waar van alles ingepropt is wat mogelijk handig is om bij te hebben, mocht ik ineens moeten blijven..

Ook de babykoffer maar eens gaan klaarleggen. Mijn meneer stond daar op. Die kreeg het door gisteren ineens op zijn heupen. En het besef het gaat gewoon binnenkort gebeuren! Gebreide wolletjes inpakken is geen ramp ;)
Schudden voor gebruik
pi_188184521
Op weg naar controle.

Tevens goedemorgen!

(Ik wilde het topic niet kapen of dichtsluiten voor praat! :@ )
Schudden voor gebruik
pi_188184876
Succes bij de controle stippel! Hoe voel je je zelf? Alweer wat fijner?

En dat bevalbad klinkt als een goed idee Mellow! Lekker vast dobberen!

Voor mijn gevoel doe ik al heel erg rustig aan, maar toch geeft mijn lichaam aan dat het rustiger moet. Sinds gister veel harde buiken en een naar gevoel in mijn onderrug en net een deeltje van de slijmprop verloren. Allemaal niet erg, maar wel een teken dat het rustiger moet. Ik weet niet hoe ik dat moet doen! Vanaf morgen weer werken, vandaag alleen thuis met mijn 3 moppies en vanaf donderdagavond start ik weer met het geven van de cursus :s)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')