abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187914291
Uitgerekende data:

Half augustus: Minarosa (meisje)
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***
23 september: Whoopje

11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

3 december: Bottoms_up
31 december: Luna-87

2020:

5 januari: B.ertha
16 januari: Chan

12 februari: Smash-it

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 26-07-2019 21:12:25 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187914315
Oh en ik heb een box gescoord!
Ik regel heus wel dingen. Nu nog de kinderwagen. :D ik heb nooit geweten dat er een levertijd op die dingen zit.
  FOK!fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 14:01:41 #3
148247 taxibabe
pi_187915193
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 13:03 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb een box gescoord!
Ik regel heus wel dingen. Nu nog de kinderwagen. :D ik heb nooit geweten dat er een levertijd op die dingen zit.
Dat wist ik ook niet totdat ik er naar 1 ging kijken, ik heb vorige week woensdag een kinderwagen besteld en komt 29 juli binnen.
pi_187915895
Casandra of eigenlijk bartlemeus (ofzo) had van 2x een gulliver ledikant een 2ling cosleeper gebouwd... Ik weet niet hoe groot je ruimte is? Maar misschien is zoiets ook mogelijk. Kunnen ze langer in dan wiegformaat.
Schudden voor gebruik
pi_187918217
Ruimte is echt echt niet groot. Wiegje past net.
pi_187920733
Ahhh jammer!
Schudden voor gebruik
pi_187920760
Ik had gewon net een voetje vast <3 zo maf. Ik dacht Wat is die uitstulping nou? En met voelen merkte ik op dat het een voetje was. Gelijk druk getrappel van binnen haha.

En dat door mijn speklaag heen O+ van wurm had ik dat nooit gevoeld. Toch weer een eerste met piertje!

En freak out! Ik sta gewoon 2e!
Schudden voor gebruik
pi_187921485
Zijn hier ook papa's?
Mijn vrouw is nu 28 weken. Zo spannend dit allemaal! Ik probeer me zoveel mogelijk bij de zwangerschap te betrekken omdat ik jeuk krijg van die figuren die als een soort schuldig goofy-figuur ongemakkelijk naast hun zwangere vrouw bestaan :') :P

We hebben de kinderkamer al zo goed als klaar sinds mei ofzo, alles geverft en meubels in elkaar voor de 'zomerhitte' (ha, achteraf viel er niet veel te vrezen).

Het wordt onze eerste. Een ventje. Eigenlijk wilde we heel graag een meisje, maar dan zie je de kleine knul tijdens de echos en dan bedenk je dat het je geen ene barst uitmaakt.

Kleine..nouja flinke schrik gehad van de 20weken echo. We wisten al iets eerder dat het een jongetje ging zijn dus die echo ging vooral even over 'alles is in orde!' horen. We zijn allebei jong en gezond dus je verwacht dan dat alles goed gaat. En dan begint de echoscopist driftig (letterlijk!!) vraagtekentjes te zetten naast een zwart plekje. Wat het is? Hallo, kunt u ons iets vertellen? "Geen idee, maar het hoort er niet." Slik. Is het ernstig? "Geen idee. Ik stuur de foto's door naar LUMC.". Of we toch even langs wilden komen. Na daar ook gekeken te hebben: "Tja, kan een soort cyste zijn naast het maagje". Dubbelslik. Dan maar moed verzamelen: "Moeten we ons zorgen maken over de... levensvatbaarheid?". "Nee absoluut niet! Dit is heel klein. Er worden zoveel kids mee geboren.". Alright. Thanks. Had je ook mee kunnen komen voordat wij ons dood schrokken. Later door meer medisch personeel naar gekeken: "U hoeft zich geen enkele zorgen te maken, dit is een klein beetje vocht naast het maagje en de kans is groot dat het zo blijft of zelfs vanzelf weggaat, en zelfs thuisbevalling is er geen enkel punt mee." Phew.

Dat dus gehad. Alles alsnog wel in orde. We kunnen niet wachten tot begin oktober, tot de kleine man van ons een echt gezinnetje maakt. :7
pi_187921621
Er zitten ook aanstaande vaders hier hoor. Joene leest vooral mee.
pi_187929202
Dat was zeker even schrikken. Hebben jullie daar een vervolg traject voor?

Welkom ook! Leuk juist weer een enthousiaste vader erbij.
Schudden voor gebruik
pi_187929256
Iets anders.... omdat lijstjes leuk zijn ;)

Een kraamcadeautjes lijst ben ik aan het invullen. Ook omdat het de tweede is en ik zulke lijstjes zelf ook handig vind als tip wat te kopen....

Maar als je al veel spul en speelgoed in huis hebt...... wat mag er niet ontbreken op jouw lijstje?

Wij zijn geen types voor dingen versierd met de babynamen. Tandendoosje, knuffels of besteksetje.

Er staan nu wat praktische dingen op voor borstvoeding, draagketting linkjes, (bad)speeltjes, een verzameling aan houten muziekinstrumenten, placemat/bord voor monkey platter en rapley.

Vooral ouders die meerdere kindjes hebben kunnen hier goed antwoord op geven, denk ik. Wat vond jij handig of leuk als kraamcadeautje bij de 2e?
Schudden voor gebruik
  maandag 15 juli 2019 @ 02:26:20 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187929368
Kraamkost!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187929590
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 01:32 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat was zeker even schrikken. Hebben jullie daar een vervolg traject voor?

Welkom ook! Leuk juist weer een enthousiaste vader erbij.
Over twee weekjes, bij 30 weken, even langs LUMC voor controle. That's it, eigenlijk.
pi_187929603
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 02:26 schreef pinquit het volgende:
Kraamkost!
Mijn schoonfam. Kan niet zo best koken :P en mijn meneer is 3 weken thuis en heeft allerlei gerechten in zijn hoofd O+ Hij is zich daarop aan het verheugen. Hihi

Bof ik even! Ik bedenk mij nu wel dat biefstuk van onze keurslager best op het lijstje kan :P toch?

Hadden ze jullie daar super blij mee weten te krijgen? Wat voor soort gerechten hadden ze gemaakt?
Schudden voor gebruik
pi_187929608
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:17 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Over twee weekjes, bij 30 weken, even langs LUMC voor controle. That's it, eigenlijk.
Nog altijd een spanning of dat onduidelijke plekje dan minder groot of verdwenen is? Of zijn jullie al helemaal gerustgesteld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 15-07-2019 06:39:30 ]
Schudden voor gebruik
pi_187929627
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:27 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nog altijd een spanning of dat onduidelijke plekje dan minder groot of verdwenen is? Of zijn jull uur al helemaal gerustgesteld?
Zit nog wel wat spanning, maar wat heel erg helpt is dat ze er daar bij LUMC niet van onder de indruk waren. De dokters zeiden letterlijk dat we eigenlijk het beste maar kunnen doen alsof ons hele bezoek aan hun niet plaats had gevonden. Dat is dus wel een geruststelling.

Maar dan nog hoop je inderdaad wel dat het plekje niet gegroeid is. Want als het te groot is (maar dan ook wel echt veel groter dan laatst) dan kan het tijdens het bevallen barsten, en dan heb je de poppen aan het dansen. Maar die kans leek hun dus gelukkig nihiel.
  maandag 15 juli 2019 @ 06:51:28 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187929661
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Mijn schoonfam. Kan niet zo best koken :P en mijn meneer is 3 weken thuis en heeft allerlei gerechten in zijn hoofd O+ Hij is zich daarop aan het verheugen. Hihi

Bof ik even! Ik bedenk mij nu wel dat biefstuk van onze keurslager best op het lijstje kan :P toch?

Hadden ze jullie daar super blij mee weten te krijgen? Wat voor soort gerechten hadden ze gemaakt?
Die biefstuk kan nu ook he. Ff 2 dagen goed diepvriezen en je zit save.
  maandag 15 juli 2019 @ 06:52:34 #18
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187929664
Ik heb niks wat ik nodig heb. Ouders en schoonmama dragen bij in de kinderwagen.

Mensen die op bezoek komen hoeven wat mij betreft niks materialistisch mee te nemen. Neem 1 van de kinderen maar een dagje mee, dat vind ik leuke aanbiedingen.
pi_187929692
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 06:36 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Zit nog wel wat spanning, maar wat heel erg helpt is dat ze er daar bij LUMC niet van onder de indruk waren. De dokters zeiden letterlijk dat we eigenlijk het beste maar kunnen doen alsof ons hele bezoek aan hun niet plaats had gevonden. Dat is dus wel een geruststelling.

Maar dan nog hoop je inderdaad wel dat het plekje niet gegroeid is. Want als het te groot is (maar dan ook wel echt veel groter dan laatst) dan kan het tijdens het bevallen barsten, en dan heb je de poppen aan het dansen. Maar die kans leek hun dus gelukkig nihiel.
Mijn zoon had ook een cyste tijdens de 20-weken echo. In zijn hoofd.
Ik vond het retespannend, want dat kan toch nooit goed zijn etc etc.
Bij het VUMC waren ze ook niet onder de indruk.
Wij kregen hetzelfde verhaal "het is klein, het lichaam ruimt het vaak vanzelf weer op"

En ze hadden, uiteraard, gelijk. Bij de follow up was er zelfs nauwelijks meer wat van te zien en ze hebben hun aantekeningen erbij moeten pakken om te kijken waar het ook alweer zat.

Succes bij je afspraak over twee weken :*
pi_187930190
Ze hoeven ook niks mee te nemen, maar de meeste willen wel wat kopen en geven als kraamcadeautje.

Dan maar beter een lijstje met spulletjes die gebruikt worden, toch? :)

Wij hebben geen (nieuwe) kinderwagenkinderwagen. De oude ligt op zolder te verstoffen. Bij wurm welgeteld 5 keer gebruikt om boodschappen in te leggen....
Schudden voor gebruik
pi_187930206
Stippelrientje, hier dan geen 2e kindje maar er hangen momenteel iets van 60+kaarten in huis en bijna iedereen wilt langskomen (grote familie :+ ), dus ik heb vooral voorleesboeken gevraagd en kreeg ook mooi houten speelgoed ^O^. En heel suf, maar ook donatie voor een draagzak/draagdoek werkte hier goed. Kan nu een erg leuke kopen.
pi_187931516
H
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 16:11 schreef Ticootje het volgende:
Ruimte is echt echt niet groot. Wiegje past net.
Bij ons paste een tweeling cosleeper ook niet. Ze hebben tot 4 maanden samen in een ledikant geslapen 😊
pi_187931870
Leuk die babykamerfoto's :D Je ziet echt gelijk dat het met zorg en aandacht samengesteld is :)

Hier komt geen babykamer, lekker makkelijk. Wiegje naast mn bed, commode in de woonkamer en klaar. Ik wil wel graag een lekkere ruime commode, binnenkort maar eens kijken of ze bij de kringloop wat hebben.

Bot13 wat naar dat ze je eerst zo in spanning gelaten hebben..

Kraamcadeautjes: ik heb niet veel spul meer van babytijd van oudste, en dat wil ik eigenlijk graag zo laten. Kleertjes zijn hier het leukst om te krijgen denk ik, zeker als ik een meisje krijg maar ook omdat mn tweede in de winter komt terwijl oudste een zomerbaby was :)
pi_187933854
In het boodschappenblaadje van de AH zit een 50% kortingsbon voor Tenalady broekjes. Ik vond die in de eerste week na de bevalling erg fijn en gemakkelijk. :Y
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:29:56 #25
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187952806
Hier hebben we inmiddels een best gezellige babykamer/ verschoonkamer/ waskamer :P
We gaan samen slapen voor zolang als dat fijn voelt, en ik heb geen idee of dat een half jaar of vijf jaar zal zijn :D

Op het moment heb ik heel gemengde gevoelens over het zwanger zijn. Ik geniet nog zo van mijn buik en het babygewoel daar in. Maar de bewegingen worden ook steeds oncomfortabeler en het zwanger zijn fysiek zwaarder. Ik ben van een behoorlijk makkelijke zwangerschap waarin ik grotendeels superfit was redelijk plots beland in een staat van stijfheid en totale vermoeidheid. 's Ochtends als ik wakker wordt heb ik het gevoel te zijn overreden door een vrachtwagen en opstaan vanuit bed of bank gaat echt met een hoop gestuntel en gesteun. Comfortabel hangen, zitten of liggen gaat ook niet meer.

Ondertussen heb ik nog behoorlijk wat werk af te ronden en heb ik het gevoel praktisch nog laaaaang niet klaar te zijn voor de bevalling en de komst van de baby. Ik moet immers nog lakens voor het verschoningskussen hebben en onder de knie krijgen hoe ik strikluiers vouw. :P Maar het zou volgende week maar zo ineens zo ver kunnen zijn. Iets zegt me dat deze baby er voor de 40 weken uit wil. Maar als ik aan volgende week denk raak ik een beetje in paniek.
Tegelijkertijd kan ik ook eigenlijk niet meer wachten de baby te ontmoeten, het hele proces van geboorte mee te maken, borstvoeding te geven en samen in een cocon te kruipen waarin de rest van de wereld niet bestaat O+

Sociaal contact heb ik eigenlijk ook helemaal geen zin meer in. Ik wil mijn bank niet meer af of mijn huis niet meer uit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:48:23 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187953002
Hoe ver ben je mellow?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:53:37 #27
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187953072
36+2
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 16 juli 2019 @ 18:04:30 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187954064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:53 schreef -Mellow- het volgende:
36+2
Ah ja.
Tijd voor je eigen bubbel.
pi_187956331
@Chan, ja er zat ook nog een weekend tussen, mooi van donderdag tot dinsdag in de stress, blegh.

Wel leuk die data in de openingspost trouwens. Ik ben weliswaar nog geen vaste poster, maar kan 5 oktober er alvast bij voor mijn aankomende knul?
  FOK!fotograaf dinsdag 16 juli 2019 @ 20:24:59 #30
148247 taxibabe
pi_187956749
He leuk Bot13 dat je mee komt posten en ook een oktoberkindje! O+
Zo te lezen wordt het tijd voor cocoonen en lekker in je bubbel kruipen, Mellow

Hier net terug van controle bij de vk en oefenecho's voor de echoscopistenopleiding van de vk! ff weer babygluren! Alles was weer goed, t'is nog steeds een jongetje :P En ik heb een mooi profielfotootje van zijn hoofdje meegekregen! O+ En ze heeft me laten voelen waar zijn hoofdje zat, dat was ook wel apart.

Ik moet zelf wel ff langs de fysio, ik had verwacht last van mijn onderrug te krijgen, maar ik krijg dus last van rechtsboven in mijn rug. Oh en ik blijk gisteravond een harde buik te hebben gehad, voor mij voelde het alsof ik teveel had gegeten, zo'n gespannen buik. Maar dat was dus een harde buik, waarschijnlijk door obstipatie en te druk geweest. Dat laatste viel voor mijn gevoel wel mee, maar moest gisteren inderdaad naar kantoor en dat is qua autorijden wel een inspanning.

Morgen weer ff bloedprikken en dan 7 augustus weer een medische echo. En zo gaan we vrolijk door!
pi_187956989
@Bot13: welkom hier! Hopelijk bevestiging dat het plekje inderdaad niet gegroeid is over twee weken, fijn dat ze iig jullie wat gerust konden stellen bij het LUMC :)

Klinkt mij idd erg laatste loodjes achtig in de oren @-Mellow- :)

@taxibabe: leuk dat hij er goed voorlag voor een mooie profielfoto! Ik vond het bij mijn peuter zo leuk dat ik me vooraf geen voorstelling kon maken van haar gezichtje (ondanks zo'n profielaanzicht dus ;)), maar toen ze er eenmaal was precies haar gezichtje erin herkende O+

Vandaag iets afgerond waar ik al even tegenaan zat te hikken, toen ik het opstuurde en wat in de agenda klikte zag ik dat het nog maar 2,5 week is voor we op vakantie gaan. Dat schiet lekker op! Komende weken nog 2 grote klussen en dan is het klaar. Zó blij als dit erop zit, maar nu het einde in zicht komt wel het gevoel dat het goedkomt. Morgen een vrije ochtend en de middag thuiswerken, dat voelt al half als vakantie. Uitslapen, op bed ontbijten en met peuter naar het theater O+

Ons ochtendritueel is steeds dat man peuter uit bed haalt en we nog even kletsen en samen wakker worden voor we de dag beginnen, de laatste weken/maanden kletst peuter hierbij steeds tegen mijn buik. Vandaag zei ze ineens sipjes dat het zooo lang duurt en dat ze wou dat ze ook een baby in mijn buik was, zodat ze haar broertje eindelijk kon zien.. Gevolgd door "maar gelukkig kan dat niet he, want dan zouden jullie helemaal alleen zijn" :D
pi_187958269
Mellow :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:11:29 #33
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187958709
Wat rot om aan de ab te moeten tijdens je zwangerschap BellaElisa! Maar als het geen blaasontsteking is, wat kan het dan nog meer zijn? Er zijn toch heel veel verschillende antibiotica? dacht dat ze wel zouden moeten weten wat er aan de hand is voor ze er een kunnen voorschrijven....
pi_187965023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:11 schreef -Mellow- het volgende:
Wat rot om aan de ab te moeten tijdens je zwangerschap BellaElisa! Maar als het geen blaasontsteking is, wat kan het dan nog meer zijn? Er zijn toch heel veel verschillende antibiotica? dacht dat ze wel zouden moeten weten wat er aan de hand is voor ze er een kunnen voorschrijven....
Het kan zijn dat het toch een blaasontsteking is en later zichtbaar wordt in urine, het kan zijn dat het naar mn nieren is gegaan, het kan zoveel zijn ik zit al sinds vrijdag in deze onzekerheid en de harde buiken worden er niet minder op. Heb Furabid gekregen.

Maar zoals mn vk zei hopen we gewoon dat wat voor ontsteking er ook mag zitten het na deze kuur weg is. Dit is geen doen zo. Omdat harde buiken niet goed is voor de kleine en ik nu rust moet pakken van de vk zit ik er echt doorheen :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door BellaaElisa op 17-07-2019 14:35:55 ]
pi_187966722
Wat rot dat je voelt dat je er doorheen zit. Hopelijk stoppen je harde buiken dan vlot.

Ik heb harde buiken als ik ontzettend moet plassen. Daarna is het ook gelijk over.

Piertje is hier volgens een app al 2.kg en ongeveer 45 cm. Vandaar dat het ongemakkelijk voelt als hij/zij zich helemaal lang probeert te maken. Haha. Zo idioot uit het niks even lekker strekken. Dat beneemt mij mijn lucht of ik heb dan een beurse plek bij mijn ribben aan de binnenkant.
Schudden voor gebruik
pi_187968030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat rot dat je voelt dat je er doorheen zit. Hopelijk stoppen je harde buiken dan vlot.

Ik heb harde buiken als ik ontzettend moet plassen. Daarna is het ook gelijk over.

Piertje is hier volgens een app al 2.kg en ongeveer 45 cm. Vandaar dat het ongemakkelijk voelt als hij/zij zich helemaal lang probeert te maken. Haha. Zo idioot uit het niks even lekker strekken. Dat beneemt mij mijn lucht of ik heb dan een beurse plek bij mijn ribben aan de binnenkant.
Uhuh. En dat x2, waarvan ik ze verdenk bokswedstrijden te houden in mij.

Doe. Dat. Niet.
pi_187968333
Ja! Pfiew met 2!
Schudden voor gebruik
pi_187970093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Ja! Pfiew met 2!
Heb je wel eens 2 konijnen zien vechten in een kussensloop?

Zo ziet mn buik er soms uit als ze allebei druk zijn :D

Nog 7 weken.
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:02:43 #39
208890 June.
Seriously?
pi_187971641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nog 7 weken.
Bizar :D
Bij mij zijn het nog steeds lieve schopjes die geen pijn doen. Deze momenten koester ik nog :+

Nu weer nieuwe kwaal, obstipatie :{
Shine bright like a diamond.
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:22:46 #40
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187971918
quote:

[..]

Nog 7 weken.
Zo ziet t r bij mij ook uit :D

Lijkt me erg heftig als t er twee zijn die zo druk doen.
pi_187972256
quote:

[..]

Nog 7 weken.
Nog nooit! Wel konijnen gehad, maar ze wilde nooit in een sloop :P
Schudden voor gebruik
pi_187972275
He bah June!

Heb je hier al siroop/rosevisee geprobeert?
Schudden voor gebruik
pi_187972295
Ik dacht na tig klusjes van vandaag.... ik ga even op bed gestrekt liggen om tot rust te komen en werd net ineens wakker :D

Kind was opgehaald om op een uitje te gaan en mijn meneer zat te gamen. Heerlijk rustig even <3
Schudden voor gebruik
pi_187972635
quote:

[..]

Nog 7 weken.
Ik heb meteen een beeld :D
pi_187973007
Haha Tico, mooi beeld idd :D

Hier nog geen beurse ribben enzo, maar lief en zacht is het ook niet altijd meer. Vooral niet in de blaas, liefst als ik net eindelijk een goede houding op bed/bank heb gevonden :+
pi_187973340
Meestal is er 1 druk hoor. Ligt er ook een beetje aan hoe ze liggen. 1 ligt vaker met zn koppie naar de achterkant te kijken, de andere ligt met zn gezicht vaker naar mn buik.

Als er nog mensen zijn die een nieuwe bugaboo willen bestellen: bij de baby en trends (online) is die verreweg het goedkoopst. Je kan dan ook nog babypark contacten en hen wijzen op hun laagste prijs garantie ;)

Anyway, kinderwagen is besteld.
pi_187978636
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:30 schreef onomatopee het volgende:
Haha Tico, mooi beeld idd :D

Hier nog geen beurse ribben enzo, maar lief en zacht is het ook niet altijd meer. Vooral niet in de blaas, liefst als ik net eindelijk een goede houding op bed/bank heb gevonden :+
:D

Als ik net ben geweest en weer lekker lig.... moet ik gewoon weer
Door druk erop :')
Schudden voor gebruik
pi_187979106
Ik blijf naar de plee lopen. En dan 3 druppels idd. En dan loop je weer een stuk en dan zakt lekker zn koppie op je blaas. Of een handje.

Ik merk dat zodra de steun van mn buikband weg is ik meteen harde buiken krijg. Kan het veel kwaad zo’n band dan toch maar te blijven dragen. Ik snap dat de spieren eigenlijk die steun zouden moeten dragen, maar ik heb zoiets dat ik dat wel weer train als dat gewicht er niet meer aan hangt.
pi_187980414
Ik gebruik op van die pittige buikdagen, waarin ik veel druk ervaar, de draagdoek om mijn buik te dragen. Dus ik snap zo een buikwand wel. Zeker met 2x zoveel druk.
Schudden voor gebruik
pi_187982367
Hier is de tijd van lieve schopjes en plopjes ook voorbij. Zo stom maar soms schrik ik echt van hoe hard er geschopt wordt. Geeft wel een leuke kettingreactie, ik schrik en daardoor mijn hond en de katten ook 😂 En idd, die druk op je blaas. Ik breng meer tijd op de wc door dan elders in huis volgens mij. Morgen de 30 weken controle en een extra echo ivm het afvallen. Al ben ik inmiddels alweer meer dan de helft aangekomen van wat er af is gegaan.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 10:28:18 #51
148247 taxibabe
pi_187983090
Wurm begint hier ook al aardig hard te schoppen en te stompen. Gisteravond was hij echt in mijn zij aan het schoppen richting mijn heupbot, dat was wel gevoelig. En soms heb ik ook echt een scheve buik, dat is ook wel maf.

Wat de buikband betreft: ik heb wel zo'n steunband in huis, maar nog niet gebruikt. Ik zit te twijfelen om hem op de dagen dat ik naar kantoor moet wel te gaan gebruiken. Ik merk dat de inspanning van het autorijden en het niet kunnen rusten op kantoor toch wel harde buiken geeft.

Succes morgen Whoopje! Goed teken dat je al weer flink bent aangekomen!
pi_187983111
Ik hoef straks nog maar 1 week te werken.

Ik ben er ook wel klaar mee.
pi_187984262
Volgende week weer zo heet ? O.o

Heb ik echt net het badje opgeruimd om plek te maken voor wurm zijn 4 jarige feestje. :')

Ik trek warm weer echt slecht tijdens zwangerschappen...
Schudden voor gebruik
pi_187985259
Yup. Bokheet.
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:58:05 #55
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187985262
Ik heb ontdekt dat de stoel op de "babykamer" de enige plek in huis is waar ik nog comfortabel kan zitten.
Ik was eigenlijk wel blij verrast dat er nog n optie is :P
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:03:10 #56
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187985337
Ik heb gelukkig nauwelijks moeite met hitte. Vind het wel fijn, zelfs zwanger zijnde. Al was ik de laatste keer niet vooruit te branden.

Taxibabe misschien een kussentje in je rug bij autorijden? Dat helpt bij mij goed, ik kan nog steeds vrij "makkelijk" rijden. Als een van de weinige dingen.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 13:06:00 #57
148247 taxibabe
pi_187985380
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:03 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb gelukkig nauwelijks moeite met hitte. Vind het wel fijn, zelfs zwanger zijnde. Al was ik de laatste keer niet vooruit te branden.

Taxibabe misschien een kussentje in je rug bij autorijden? Dat helpt bij mij goed, ik kan nog steeds vrij "makkelijk" rijden. Als een van de weinige dingen.
Ja kussentje heb ik al. Dat scheelt een stuk, kan ik relatief goed tot halverwege komen om een sanitaire stop te maken. _O-
Vanmiddag ff langs de fysio.
pi_187985698
Succes met je laatste werkweek Tico!

Fijn dat je nog ergens kunt zitten Mellow :D

Taxi succes bij de fysio!

Hier van de week een heel klein momentje dat ik leek of ik de baby kon voelen, maar daarna niks meer. Het was echt dat typische gevoel waarmee het bij oudste ook begon. Maar het is nog wel vroeg, vandaag 14 weken *O*

Ik kijk echt niet uit naar die warmte, normaal hou ik er echt van maar nu totaal niet. Het is me nu al te warm buiten eigenlijk :o gelukkig binnen lekker koel :)
pi_187987031
Hoe voelt dat, Chan? Ik meende namelijk zondag ook iets te voelen, een protest tegen te veel inspanning of zo. Toen was ik precies 15 weken.

Ticootje al bijna verlof O+

Ik vier zondag mijn 30e verjaardag. Ik had gedacht voor mijn 30e al twee kinderen te hebben, maar ik ben heel erg gelukkig dat ik in ieder geval een kleintje op komst heb O+
pi_187987516
Voor mij voelt het alsof er iets, een vlindervleugel of zo, per ongeluk langs de binnenkant van je buikwand komt terwijl ie rondjes vliegt. Denk ik... :D Ik weet niet hoe het beter te omschrijven is :D Het was echt maar heel kort, middenin de nacht terwijl ik rustig naar het plafond lag te staren.

Alvast gefeliciteerd Bertha! Ik zei ook altijd dat ik er voor mn 30ste twee zou hebben en dat ik dan klaar was en dat ik na mn 30ste zeker geen kinderen meer zou krijgen... liep toch een beetje anders en ik ben er nu alleen maar blij mee, dat oudste al zoveel zelf kan terwijl ik zo lamlendig ben telkens :+
pi_187987595
Oh, dan voelde ik toch iets heel anders :P
Dankjewel!
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 16:30:04 #62
148247 taxibabe
pi_187988848
Pff ik geloof dat bij mij net de zwangerschapshormonen toe hebben geslagen.
Gisteren stond ik samen met mijn vriend bij de fysio-praktijk om een afspraak in te plannen. Zegt die man daar 'Kan je morgen half 4?' Dus ik zeg 'Ja, dat is mooi snel want vrijdag moet ik werken, dus perfect.'

Sta ik dus netjes 5 voor half 4 weer bij de balie, geen afspraak. Staat 'ie voor morgen in agenda... Uiteindelijk ff overlegd met werk, nu kan ik morgen thuiswerken en alsnog naar de fysio.

Nou.. toen ik thuiskwam kreeg ik ff een huilbui, niet normaal. Gelukkig was mijn vriend ook thuis en hij wist ook niet beter dan vandaag.
pi_187990734
Dus je ging dezelfde dag weer terug! Enthousiasteling ;)

Soms kan het super fijn zijn je emoties even zo te ontladen :*
Schudden voor gebruik
pi_187990790
Ik wilde graag vroeg moeder worden. Zo rond mijn 26ste a 27ste. "Gelukkig" dumpte mijn ex mij gruwelijk hard. :( :') Alles stortte wel even als een kaartenhuis in, maar 5 jaar later kwam ik mijn leuke meneer tegen waardoor ineens de kaarten weer gunstig stonden.

Welliswaar enige tijd na de 30 :P Maar soms loopt het gewoon anders.
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 19:03:46 #65
148247 taxibabe
pi_187991234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 18:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Dus je ging dezelfde dag weer terug! Enthousiasteling ;)

Soms kan het super fijn zijn je emoties even zo te ontladen :*
Nee niet dezelfde dag. Gisteren in onze beleving een afspraak gemaakt voor vandaag, want de vraag was 'Kun je morgen', maar de praktijk had de afspraak voor vrijdag staan.
pi_187992121
Ik “koos” ervoor jong moeder te worden. Voor mn 30ste had ik er 3 en met de jongste op school kreeg ik weer meer de kans om ook te richten op mn carriere. Ik ben altijd al 4 dagen blijven werken, maar dat werd snel meer en ik verbleef regelmatig in het buitenland. Heerlijk.

Ik merk het verschil ook wel, 12 jaar terug vond ik zwanger zijn niet zo leuk, maar lichamelijk was het een stuk minder zwaar dan nu.

Aan de andere kant, en niet dat dat nu minder is, struinde ik marktplaats en kringloopwinkels af. Nu heb ik veel meer inzicht in wat ik echt nodig heb en koop ik wat ik mooi vind. Hele verschillende ervaringen, ook met grote kinderen nu die echt heel betrokken willen zijn en steeds maar aan mn buik willen zitten.

Straks ga ik wel weer terug naar 4 dagen werken en zal ik zeker het eerste jaar niet met regelmaat meer reizen. (Mooie is dat mensen wel gewoon mijn kant op kunnen komen als ze dat nodig vinden)
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 20:19:58 #67
148247 taxibabe
pi_187992556
Ik had ook graag jong moeder willen worden, maar net als Stippelrientje werd ik gedumpt en ben ik achteraf blij dat ik geen kinderen met hem had (dankzij ex in schuldsanering etc.) Maar nu een hele lieve vriend en 2 stiefkinderen. Dus voor hem een 3e kindje en voor mij de 1e, ook ruim na de 30.
pi_187993053
Tja, ik had het wat dat betreft voor de meiden graag anders gezien, maar leven loopt zoals het loopt. De 2 oudsten zijn biologisch gezien niet van Joene.

Gelukkig is de omgang redelijk normaal te noemen. Geen vechtscheiding of rare fratsen over de rug van de meiden.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2019 @ 20:54:50 #69
148247 taxibabe
pi_187993268
Natuurlijk, mocht ik wel kinderen met mijn ex hebben gehad, dan was het zo geweest en had ik er het beste van gemaakt. Maar ergens ben ik blij dat ik de hel van de schuldsanering niet heb hoeven delen met kinderen.
pi_187993522
Ik had in elk geval niet in de planning dat er zometeen 5 zijn.

Ik zie er wel een beetje tegenop.
pi_187993733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Nee niet dezelfde dag. Gisteren in onze beleving een afspraak gemaakt voor vandaag, want de vraag was 'Kun je morgen', maar de praktijk had de afspraak voor vrijdag staan.
Ohhh ik las het dan even verkeerd. Of ik heb dezelfde "kwaal"
Schudden voor gebruik
  donderdag 18 juli 2019 @ 21:26:05 #72
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187993758
Heel vroeger dacht ik ook altijd dat ik zo vlak voor m'n 30e misschien wel twee kinderen zou hebben. Nu ruim 33 met de eerste en ik ben er eigenlijk alleen maar blij om. Ik heb me op zo veel leuke zelfontplooiing kunnen richten al die tijd en heb ook t gevoel dat ik mijn kind nu veel meer heb te vertellen dan een paar jaar geleden. Maar ik ben inmiddels ook wel heel blij dat ik van die opdringerige voortplantingsdrang af ben eindelijk :')

Mijn vriend heeft geloof ik ook nesteldrang, haha. Vandaag zei ie ineens heel standvastig: "Ik wil een stapel handdoeken kopen vandaag" Dus ik vroeg "oh ga je naar de kringloop?" En toen zei ie "nee bah ik wil nieuwe". (Hij zit altijd onder t werksmeer, loopt meestal op blote voeten, ook in de stad en toen ik m leerde kennen had ie denk ik niet eens een handdoek) Ik herken 'm helemaal niet meer :D
  donderdag 18 juli 2019 @ 21:27:09 #73
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187993779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik had in elk geval niet in de planning dat er zometeen 5 zijn.

Ik zie er wel een beetje tegenop.
Snap ik.
Ik raak al in paniek bij de gedachte van meer dan twee.

Maar wel heel romantisch en gezellig denk ik :Y
pi_187993946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 20:19 schreef taxibabe het volgende:
Ik had ook graag jong moeder willen worden, maar net als Stippelrientje werd ik gedumpt en ben ik achteraf blij dat ik geen kinderen met hem had (dankzij ex in schuldsanering etc.) Maar nu een hele lieve vriend en 2 stiefkinderen. Dus voor hem een 3e kindje en voor mij de 1e, ook ruim na de 30.
Precies zo hier (alleen dumpte ik) :Y en het is echt veel beter zo. Helaas duurde het met mijn huidige vriend vervolgens twee jaar voordat we zwanger raakten. Maar 30 is ook nog niet oud :)
pi_187994665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 21:27 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Snap ik.
Ik raak al in paniek bij de gedachte van meer dan twee.

Maar wel heel romantisch en gezellig denk ik :Y
Ik vind babies echt niet romantisch. :D
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:26:55 #76
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187994716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind babies echt niet romantisch. :D
haha, nou ik doelde meer op de grote gezellige familie :P
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:28:29 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_187994748
Keihard werken en nooit meer tijd voor jezelf en 30 jaar strijd leveren ;(

Maar verder krijg je er ook best wat voor terug, soms :P
disclaimer
pi_187994799
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:26 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

haha, nou ik doelde meer op de grote gezellige familie :P
Ah ja. Als ze wat groter zijn en het leuk wordt ;)

Die eerste jaren vind ik ploeteren. Steeds moeten opletten, verzorgen, altijd paraat.
Ik vind het fijner zodra ze wat zelf kunnen. Brood smeren bv, of zelf alvast gaan douchen.
pi_187994808
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:28 schreef Stormqueen het volgende:
Keihard werken en nooit meer tijd voor jezelf en 30 jaar strijd leveren ;(

Maar verder krijg je er ook best wat voor terug, soms :P
De vaatwasser wordt soms gedaan.
pi_187996984
Ik hoop maar dat No. 2 net zoveel wil helpen als No. 1 :@ wurm helpt altijd al met klusjes O+ Hij leert zelfs de buurtkids hoe je onkruid kan herkennen en wat je ermee moet doen O+ handig joh! Van de week had ik dus 3x bijna 4 jarige en één 2 jarige die onkruid aan het wieden waren. O+

Dat ze maar meer op mij lijken ipv mijn meneer :P

Een ontzettend grote sloddervos is al meer dan genoeg :')
Schudden voor gebruik
pi_187998769
Ik had ook graag eerder moeder willen worden maar het leven besloot anders. Nu ga ik richting de eind 30 en wordt ik voor de eerste keer moeder terwijl ik in scheiding lig, nooit verwacht. Niet de ideale zwangerschap maar dit kindje is zo ontzettend gewenst <3

Vandaag de 30 weken controle plus de extra echo. Ben heel benieuwd!
pi_187999470
Wat ga je hard whoop! 30 weken alweer!
Schudden voor gebruik
pi_188000011
Succes vandaag Whoopje!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 juli 2019 @ 09:53:44 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_188000025
Moe, maar m'n draai niet kunnen vinden, best lastig. Respect voor aanstaande mama's met een kleintje rondhuppelen.

Verder zo weer aan de klus met de muren van de kamer. Hebben nog 3 weken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_188002127
Controle en echo gehad, mijn kleintje zit net op de p10 lijn (onder de p10 is doorverwijzing naar het ziekenhuis om de groei verder te monitoren) qua groei dus moet ik over 2 weken weer terug komen voor nog een echo. Afhankelijk van die echo wordt bepaald of ik onder behandeling kan blijven bij de verloskundige of wordt doorverwezen naar het ziekenhuis. Wel weer een superactieve baby, er werd op vingers gesabbeld en flink geschopt dus qua activiteit doet de kleine het gewoon goed. Ik probeer me geen zorgen te maken dus verder maar weer afwachten wat de echo over 2 weken uitwijst.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 juli 2019 @ 14:10:34 #86
148247 taxibabe
pi_188004073
Ah fijn Whoopje! Kan me voorstellen dat het spannend is, maar actief is goed! *O*
Hier nu al in week 28, dus het laatste trimester is begonnen! O+
  vrijdag 19 juli 2019 @ 15:22:59 #87
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188005665
Ik had zojuist eindelijk een verloskundige die hartstikke positief was over het formaat van mijn buik en mijn baby. Gewoon zoals bij mijn eigen formaat past zei ze. Ze zei ook dat de uitwendige metingen de vorige keer wat vertekend konden zijn omdat mijn navel wat hoger ligt dan "normaal".

Hier dus ook een kleintje Whoopje. (P7, P21, P12) hoofd, buik, beentjes geloof ik) En maak je geen zorgen, activiteit is echt het belangrijkste.
pi_188010825
Ik hoor al vanaf het begin dat het een kleintje is maar dit was de eerste keer dat ze het 'zorgelijk' noemde. Ik had even nodig om het iets te relativeren. Wel fijn om te weten dat mijn kleintje niet het enige kleintje is. En idd, de activiteit is het belangrijkste en dat zit echt wel goed :D
pi_188013210
Whoopje bij mij was met groeiecho ook p10. Ze noemde dat ook ‘ondergrens’ maar hebben niks benoemd over ziekenhuis daarna. Na 2 weken zat hij prima op eigen lijntje van groei en daarmee was het voldoende. Ik en man zijn klein dus hij ook. Was uiteindelijk 3100gr en 48 cm bij geboorte (39.6) dus gewoon netjes!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 22:52:37 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188013830
Hier vandaag ook weer een controle gehad, 24w ben ik. Ik had al een vermoeden dat hij laag lag en dat klopte. Vanaf de volgende keer (28w) komen de groei-echo's erbij. Vandaag wel een leuke gyn gehad (wederom een andere haha), maar zij is volgende keer met vakantie, dus weer een andere ;-)
Vriendinnetje was vandaag mee. Eerste keer dat ze überhaupt bij een echo was, super leuk O+

Verder zie ik wel een beetje op tegen volgende week qua weer. Niet zo zeer voor mijzelf, want ik kan er wel tegen, maar wel voor m'n suikerwaardes. De vorige keer was alles zo van slag :{ :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 19 juli 2019 @ 23:19:19 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188014463
Ik heb heerlijk 2 weken vrij van alle controles. Zodra ik terug ben van vakantie mag ik meteen maandag weer melden en dan elke week.

Ik merk vooral dat ik steeds meer insuline nodig heb om mn glucosewaardes normaal te houden. Ik ben heel erg gaan letten op koolhydraten, maar echt koolhydraatarm eten word ik helemaal naar van. Maar vandaag zwicht ik dan voor softijs en toen werd ik echt niet lekker door de hoge glucose waarde die ik ook met meer insuline niet goed naar beneden kreeg.

Dus beter gewoon niet dat soort verleidingen. Gelukkig heb ik repen chocola in de koelkast <3 99 en 90% puur <3
pi_188031447
Ik kan me heel goed voorstellen dat je af en toe zwicht Tico. Koolhydraatarm is echt moeilijk!

Vandaag voor het eerst bij een babyshower geweest :P was best leuk, ben benieuwd naar de mijne.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 23:00:15 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188031779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb heerlijk 2 weken vrij van alle controles. Zodra ik terug ben van vakantie mag ik meteen maandag weer melden en dan elke week.

Ik merk vooral dat ik steeds meer insuline nodig heb om mn glucosewaardes normaal te houden. Ik ben heel erg gaan letten op koolhydraten, maar echt koolhydraatarm eten word ik helemaal naar van. Maar vandaag zwicht ik dan voor softijs en toen werd ik echt niet lekker door de hoge glucose waarde die ik ook met meer insuline niet goed naar beneden kreeg.

Dus beter gewoon niet dat soort verleidingen. Gelukkig heb ik repen chocola in de koelkast <3 99 en 90% puur <3
Ik ben zo blij dat ik niet KA-arm hoef te eten. Voor de zwangerschap at ik KA-beperkt en dat vond ik al een drama. Maar goed; door de insuline kan ik vrij 'normaal' eten en als ik weet dat ik een uitspatting heb / ga hebben, dan spuit ik vooraf wat meer. Achteraf nog spuiten om te corrigeren doe / mag ik niet.

En gedurende je zwangerschap is het ook vrij normaal dat je meer insuline nodig hebt / ga spuiten. Ik vind dat (ook) vervelend om te horen, omdat het toch als falen voelt. Nu krijg ik te horen dat ik nog nette hoeveelheden spuit en dat ik er zeker rekening mee moet houden dat dit nog meer gaat worden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_188032094
Ik wil niet zoveel bij spuiten, dus de keus is aan mezelf. Of koolhydraten beperken en rekenen of behoorlijk bij spuiten voor een boterhammetje met hagelslag.
  zondag 21 juli 2019 @ 09:30:21 #95
208890 June.
Seriously?
pi_188035592
Ben je met koolhydraatbeperkt eten wel goed ingesteld ticootje? Anders toch maar tijdelijk meer spuiten om beter ingesteld te zijn. En dat is absoluut geen falen, maar gewoon iets wat erbij hoort dan.

Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan als je geen diabetes hebt ;)

Verloskundige heeft me overgehaald toch een OGTT te doen, alleen omdat mijn moeder op haar 60e diabetes heeft ontwikkeld. Ik vind het wat ver gaan. Maarja.
Shine bright like a diamond.
pi_188036681
Ik moet ook een OGTT doen, want ik heb een vader met diabetes. Maar dit zou de eerste keer zijn, terwijl dit kind nummer 4 is. Ik moet ook groei echo's want ik heb ook twee wat kleinere kindjes gebaard. Lekker tegenstrijdig allemaal. Dit werd allemaal besproken met ons eerste bezoekje met 8 weken en toen heb ik het aangehoord, maar ik ga de volgende keer wel aangeven dat ik pas voor de OGTT. Mijn suiker is juist altijd laag, ik zie echt niet in waarom ik die test zou moeten doen.

Wij zijn nog steeds op de camping. Ben zo aan het genieten O+ Ben wel benieuwd hoe ik het weer van de komende dagen ga ervaren. Binnenblijven is er hier niet echt bij natuurlijk :7
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 21 juli 2019 @ 14:00:45 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188038652
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:30 schreef June. het volgende:
Ben je met koolhydraatbeperkt eten wel goed ingesteld ticootje? Anders toch maar tijdelijk meer spuiten om beter ingesteld te zijn. En dat is absoluut geen falen, maar gewoon iets wat erbij hoort dan.

Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan als je geen diabetes hebt ;)

Verloskundige heeft me overgehaald toch een OGTT te doen, alleen omdat mijn moeder op haar 60e diabetes heeft ontwikkeld. Ik vind het wat ver gaan. Maarja.
Ja ik moet gewoon steeds wat extra spuiten om maar onder de 8 te blijven.
Het begon wat weken geleden met 2 eenheden per maaltijd, nu spuit ik 16 tot 18 in de avond.
  zondag 21 juli 2019 @ 14:05:54 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188038720
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:23 schreef Sicilia het volgende:
Ik moet ook een OGTT doen, want ik heb een vader met diabetes. Maar dit zou de eerste keer zijn, terwijl dit kind nummer 4 is. Ik moet ook groei echo's want ik heb ook twee wat kleinere kindjes gebaard. Lekker tegenstrijdig allemaal. Dit werd allemaal besproken met ons eerste bezoekje met 8 weken en toen heb ik het aangehoord, maar ik ga de volgende keer wel aangeven dat ik pas voor de OGTT. Mijn suiker is juist altijd laag, ik zie echt niet in waarom ik die test zou moeten doen.

Wij zijn nog steeds op de camping. Ben zo aan het genieten O+ Ben wel benieuwd hoe ik het weer van de komende dagen ga ervaren. Binnenblijven is er hier niet echt bij natuurlijk :7
Als je mijn glucosewaarde zo random zou controleren dan is die vaak prima, ook zonder insuline spuiten.

Pas bij een goede lading suiker zie je hier dat mn lijf dat zelf niet kan verwerken.

De eerste 2 zwangerschappen werd ik ook niet gecheckt, maar er is vrij veel veranderd in de afgelopen jaren. Bij nr 3 kwamen ze er alleen maar achter omdat Bram te groot was op de controle echo bij 30 weken. Al die random prikjes bij de vk hadden nooit doen vermoeden dat er diabetes in het spel was.

De internist was wel overtuigd dat het alleen ging om zwangerschapdiabetes, omdat de gemiddelde waarde wel heel netjes is. Maar de kans op type 2 ontwikkelen ligt nu wel heel hoog.
pi_188046242
Mijn voetjes! Au!

Eindelijk kan ik na een lange dag met de voeten omhoog. En dat is nodig! Blegh! Super moe!

En dan vroeg iedereen waarom wij eigenlijk wurm zijn verjaardag vroeger vierde. Omdat het hele huis anders vol zat nog dichterbij mij UD :P

Jammer: zei een van mijn schoonvaders. Ik wilde wel eerste rij zitten. Haha

:')

Ik denk dat ik kaartjes kan gaan verkopen :P
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 10:05:36 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188051213
Oh daar is het: “jij hoeft niet zo lang meer zeker?”

:’(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')