abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 13:03:07 #1
375570 crew  Cyan9
pi_187793128




Nederland heeft diverse opties als het aankomt op in welke stad en locatie volgend jaar het Eurovisie Songfestival 2020 zou kunnen gaan plaatsvinden. Sommigen daarvan liggen iets meer voor de hand dan andere steden en locaties, laten we eens een en ander op een rijtje zetten.

De mogelijke locaties ongeveer 1,5 maand vrij gemaakt moeten kunnen worden.
De voorkeur zou uitgaan naar een locatie met een capaciteit ergens rond de 17.000-20.000 personen publiek. Verder zou het wenselijk (niet noodzakelijk) zijn als het perscentrum onder één dak zit met de show-hal. In het perscentrum moet ongeveer plaats zijn voor 1.500 journalisten.


Steden moeten zich officieel kandidaat stellen en onder meer een bidboek indienen. Dit dient te gebeuren voor 10 juli 12.00 uur. Daarna beslissen de Europese Radio-unie (EBU) en AVROTROS wat de beste opties zijn.

******************************************************

Steden nog in de running op alfabetische volgorde:

ARNHEM



GeldreDome
Met een capaciteit van 40.000 personen zou het zeker groot genoeg zijn. Tevens zit er al een dak op en worden er vaak concerten gehouden, als locatie zou het dus geschikt zijn voor het Eurovisie wat dat betreft. We zoeken nog even uit of er tevens voldoende zalen/ruimte aanwezig is voor een groot perscentrum, delegaties etc.

******************************************************

's-HERTOGENBOSCH (aka DEN BOSCH)



Hoofdstad van Noord-Brabant, 154000 inwoners, vooral bekend vanwege de bourgondische lifestyle van de Bosschenaren. (Carnaval, terrasje pakken). En de Bossche Bol, een lokaal lekkernij van bakkerij Jan de Groot.

De stad heeft ervaring met het organiseren van grote evenementen, zoals de Grand Depart van de Tour de France in 1996. Verder is de stad internationaal bekend vanwege Jeroen Bosch, een Nederlandse schilder die buiten Nederland dezelfde bekendheid geniet als Van Gogh en Rembrandt. Toneel van een grote expositie in 2016, met 400.000 bezoekers, waarvan veel uit het buitenland.

Ook het grastennistoernooi in Rosmalen wordt internationaal gezien als het grastoernooi van 's-Hertogenbosch. Of Hertogenbosch. Of Shertogenbosch. Of S-Hertogenbosch. etc.

Locatie


De beoogde locatie is Brabanthallen. Deze bestaan uit meerdere geschakelde hallen, waarbij Hal 1 een capaciteit heeft van 12000 bezoekers. Journalisten, green-room, e.d. kunnen in een van de andere hallen worden gehuisvest, dus een tentenkamp is onnodig.

Over de exacte hoogte van Hal 1 is onduidelijkheid. Op FOK! wordt geclaimed 12 meter, mede op basis van een document van Libema met technische specificaties. Echter, de directeur van Brabanthallen claimt een hoogte van 18 meter en vermeldt daarbij expliciet dat de Brabanthallen geschikt zijn voor grote TV-producties (bron) Hoe dan ook, waarschijnlijk voldoen de Brabanthallen aan de minimale technische hoogte eisen van de EBU, anders zou de stad nooit een officieel bidbood indienen.

De Brabanthallen worden gebruikt voor beursen, evenementen en dancefeesten. Bijvoorbeeld Masters Of Hardcore trekt 25000 bezoekers
uit heel Europa.

Armin van Buuren

Bereikbaarheid
Met Schiphol op slechts een uur treinreisafstand, en Eindhoven Airport op slechts een halfuur, is Den Bosch uitstekend internationaal bereikbaar. Daarnaast uitstekende verbinding met o.a. Utrecht (30 minuten) en Amsterdam (uurtje) met hoge frequentie (6 IC-treinen per uur)

De Brabanthallen liggen op loopafstand (10 minuten) van het centraal station.

Hotelcapaciteit
De stad zelf heeft onvoldoende hotelcapaciteit. Echter, wordt
samengewerkt met andere steden in Brabant, waardoor binnen een straal van 45 reisminuten ruim aan de eisen voldaan zouden worden.

******************************************************

MAASTRICHT



Maastricht staat te popelen om host te mogen zijn voor het Eurovisie. Zelfs André Rieu heeft op Twitter al een pleidooi gehouden. Uiteraard een prachtige stad voor buitenlandse toeristen, maar of er voldoende hotelcapaciteit is voor duizenden buitenlandse geïnteresseerden weten wij op dit moment even niet. Zoeken we uit.

MECC Maastricht
Is qua totaaloppervlakte flink groot, maar is verdeeld over vier hallen. De Noordhal staat in open verbinding met de Zuidhal, maar toch lijkt ons één grote ruimte waar alles tegelijk kan zijn (podium, publiek, green room etc) wenselijk.

******************************************************

ROTTERDAM
Ook Rotterdam zou als tweede grote stad van Nederland een prima host-stad kunnen zijn. Goed bereikbaar met eigen vliegveld en ook meer dan voldoende hotelcapaciteit: ca. 8.000 hotelkamers in de regio en in 2020 zal Hotel AHOY geopend worden (hadden ze een vooruitziende blik? :+ ). En ook al is het dan niet de hoofdstad, er zijn voldoende bezienswaardigheden voor buitenlandse toeristen.



AHOY Rotterdam
AHOY zou qua locatie één van de best geschikte locaties zijn, zo lijkt in elk geval. Er zijn meerdere grote zalen, waarvan de grootste (waar de shows plaats zouden kunnen vinden) geschikt is voor 15.000 personen. Daarnaast zijn er in dezelfde locatie dan nog twee andere zalen, die allebei méér dan groot genoeg zijn voor een flink perscentrum, kleedkamers, opslag etc. Het voordeel van AHOY is dat de show-hal en het perscentrum allemaal binnen één locatie kunnen zijn. Dit is erg prettig voor zowel de delegaties als pers.
AHOY is al eens locatie geweest voor Junior Eurovision Song Contest in 2007.

******************************************************

UTRECHT

Geen eigen luchthaven maar goed te bereiken met OV. Mooie en leuke stad voor buitenlandse toeristen. Hotelcapaciteit wellicht wel te weinig met ca. 2.100 kamers.



Jaarbeurs
De enige locatie die groot genoeg zou zijn in Utrecht is de Jaarbeurs. De Jaarbeurs wordt niet vaak gebruikt voor concerten maar is groot complex met zeer veel zalen. Het lijkt zo op het eerste gezicht echter niet een voor de hand liggende keuze voor het Eurovisie Songfestival.

******************************************************

UPDATE: Amsterdam en Den Haag hebben zich teruggetrokken.

******************************************************

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom? w/ *O*

[ Bericht 24% gewijzigd door Greys op 07-07-2019 16:23:47 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 7 juli 2019 @ 13:35:39 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_187793506
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:57 schreef TheVulture het volgende:
Het zou ook wel weer typisch Nederlands zijn om na 44 jaar niet te kiezen voor de beste locatie maar voor een stad omdat ie Europese historie heeft en de Duitsers en Belgen dan ook lekker kunnen meeprofiteren.

Die poldermentaliteit :')

Mensen uit Groningen, Leeuwarden, Alkmaar moeten 3 uur reizen, maar Agaath uit Hasselt is er gelukkig binnen een uur :')
Dat. Een keuze voor Maastricht zou schandalig zijn.
For great justice!
pi_187793546
Gelukkig kiest niet de NPO. Leveren alleen de bidbooks in bij de EBU en die hebben het laatste woord.

En die zijn echt niet gevoelig voor een "Europese" stad.
pi_187793754
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 13:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gelukkig kiest niet de NPO. Leveren alleen de bidbooks in bij de EBU en die hebben het laatste woord.

En die zijn echt niet gevoelig voor een "Europese" stad.
Ik denk dat de EBU daar juist wél gevoelig voor is. Zeker als ze nog wat geld wordt toegeschoven.
pi_187794185
Tja, je kan het ook van een andere kant zien natuurlijk. Maastricht mag dan wel een Europese en pro EU stad zijn, maar het is tegelijk de hoofdstad van de provincie Limburg. Limburg is toch echt de bakermat van de PVV, en de enige provincie in Nederland waar het FVD daadwerkelijk meebestuurt. Beide partijen zijn fel tegenstander van de EU en zien Nederland liever nog vandaag dan morgen eruit vertrekken.

Wat ik begrepen heb betrekt Maastricht de hele provincie bij het bid omdat ze zelf onder andere niet over voldoende accomodaties beschikken. Al met al kan je zeggen dat Limburg de provincie is waar het grootste anti-EU sentiment leeft.

Het profileren dat Maastricht nu op basis van voornamelijk een historische gebeurtenis doet vind ik in die context behoorlijk ongepast.
pi_187794479
Achja. En de zaal is natuurlijk te klein met 11.88 meter. NPO kan wel zeggen dat het geen probleem is, maar de EBU zal er echt wel anders over denken. De eis van 12 is er niet voor niets en anders is het allemaal niets waard mbt tot de eisen, kan Zwolle ook weer meedoen.
  zondag 7 juli 2019 @ 15:09:56 #7
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187794797
Ik kom even liefdevol provoceren.

1. Argument dat Maastricht het niet zou mogen worden om het 'te ver weg ligt' is naar mijn mening echt een zeikargument.
Nederland is ontzettend klein, al woon je in Groningen en moet je 3 uur reizen, so fucking be it. Het is vergeleken met de reisafstanden in andere landen echt peanuts.
Zeker als je vergelijkt met afstanden in Duitsland, Frankrijk, etc.

Als je Maastricht afschrijft puur omdat je eenmalig een uurtje langer in de auto of trein moet zitten, maar wel zonder probleem 18 uur reist naar Azie of Zuid Amerika om daar even op vakantie te gaan, ben je fucking hypocriet :Y

2. In een klein land als NL is elke argument dat te maken heeft met 'te ver' een flutargument, ook ls het gaat om aanwezigheid van infrastructuur zoals een vliegveld. Voor bijv. Den Bosch en Arnhem is Schiphol qua reistijd internationaal gezien 'om de hoek'.

En waarom staat Den Bosch eigenlijk nog steeds niet genoemd in de openingspost, terwijl al sind mei bekend is dat ze geinteresseerd zijn in hosten... ???
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_187794914
Had ik nog niet eens bij nagedacht, internationale bezoekers zullen eerder via Brussel, Düsseldorf of Weeze vliegen. Songfestival in Nederland :+

En volgens mij al 100 keer gezegd hier, niemand schrijft Maastricht puur af op de afstand, maar om de zaal.

[ Bericht 21% gewijzigd door Em31 op 07-07-2019 15:22:39 ]
  ESF Reporter zondag 7 juli 2019 @ 15:17:58 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_187794921
Afstanden vergelijken met andere landen is dan ook niet echt zinvol aangezien die landen niet in de running zijn. We gaan hier ook niet de Ahoy vergelijken met de O2 Arena. Je kan beter vergelijken met de opties die er wél zijn en feit is dat er nu eenmaal procentueel gezien meer Nederlanders minder hoeven te reizen wanneer het ESF centraler ligt. Is gewoon zo. En ja, we hebben het hier over verschillen van een half uur, een uur, wat minimale verschillen zijn maar als je daarmee in acht neemt dat het bijvoorbeeld nét die ene laatste trein kan schelen of dat je genoodzaakt bent om extra vrij te nemen of een hotel te boeken dan kan ik me voorstellen dat de meesten er de voorkeur aan geven om het meer in de buurt te hebben.

Ik zat net te kijken wat het voor mij überhaupt zou schelen, dacht dat Maastricht zowat de tweede beste optie voor me zou zijn qua afstand maar het is dus van alle overgebleven steden het verste weg.
En ik woon in BRABANT. :D _O-
pi_187794976
Voor internationale fans en pers zal de afstand inderdaad niet uitmaken. In Nederland is alles inderdaad dichtbij in vergelijking met andere landen.

Alleen is het toch echt zo dat als je bijv. in Groningen woont en naar het ESF in Maastricht wil, dat je echt niet meer op tijd terug naar huis kan reizen als je afhankelijk bent van OV. Dan kunnen de Nederlanders ook wel in hotels gaan zitten daar, maar dan zit je weer met het probleem van hotelcapaciteit.

Afschrijven nee, maar ik zou het voor de vele Nederlandse fans wel lullig vinden om de meest verre uithoek van het land te nemen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 15:30:28 #11
163650 Greys
pi_187795101
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:09 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik kom even liefdevol provoceren.
Altijd welkom. :D

Ik sla zelf het Maastricht stuk even over omdat ik me zelf niet aangesproken voel omdat ik al heb gemeld dat ik óók huppelend naar Maastricht ga als het daar is. :D Alleen wordt het dagelijks verslaggeven gedurende twee weken dan een stuk lastiger wegens praktische redenen, dus dat is m'n enige 'nou als ik mag kiezen dan liever niet' punt en lijkt me een prima valide reden. ;)

quote:
En waarom staat Den Bosch eigenlijk nog steeds niet genoemd in de openingspost, terwijl al sind mei bekend is dat ze geinteresseerd zijn in hosten... ???
Ik had in deel 1 al gevraagd als iemand toen nog missende steden erin wilde of iemand dan ff een mooi informatief stukkie erover wilde maken met foto erbij en dan zet ik hem er met alle liefde bij. Dus maak even iets en dan komt ie er gewoon bij. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 juli 2019 @ 15:30:51 #12
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187795109
quote:
En volgens mij al 100 keer gezegd hier, niemand schrijft Maastricht puur af op de afstand, maar om de zaal.
scroll even omhoog anders, ik ga toch niet dit soort statements maken als er geen reden toe is?
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 7 juli 2019 @ 15:31:52 #13
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187795130
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:30 schreef Greys het volgende:

Ik had in deel 1 al gevraagd als iemand toen nog missende steden erin wilde of iemand dan ff een mooi informatief stukkie erover wilde maken met foto erbij en dan zet ik hem er met alle liefde bij. Dus maak even iets en dan komt ie er gewoon bij. ^O^
ik zal even een stukje schrijven.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 15:32:32 #14
163650 Greys
pi_187795139
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:30 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

scroll even omhoog anders, ik ga toch niet dit soort statements maken als er geen reden toe is?
Dan is het handiger als je zo iemand even quote en je verhaal daaraan richt, want iig de meesten schrijven het niet af alleen op afstand.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 15:34:22 #15
163650 Greys
pi_187795179
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:31 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

ik zal even een stukje schrijven.
Tof, dankjewel. *O*
Gooi ik hem er straks meteen bij en dan zal ik ook even kijken of de boel omgegooid moet worden zodat de overgebleven steden bovenaan komen. Zit nu mobiel dus dan ga ik ff pielen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 15:36:14 #16
163650 Greys
pi_187795215
Welke steden zijn er nu nog officieel in de running? Ben het ff kwijt :@

Arnhem, Maastricht, Rotterdam, Den Bosch en Utrecht?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zondag 7 juli 2019 @ 15:39:56 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_187795296
Ja, die!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 15:42:54 #18
163650 Greys
pi_187795340
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:39 schreef Cee het volgende:
Ja, die!
Thanks! Heb de OP vast aangepast met alleen de steden er nog in die nog in de running zijn en op alfabetische volgorde zodat niemand zich hoeft af te vragen waarom de ene boven de ander staat. :D

En Den Bosch komt er dan straks nog bij. *O*

Als jullie verder nog toevoegingen hebben of extra info voor de OP, gil!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187795408
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:30 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

scroll even omhoog anders, ik ga toch niet dit soort statements maken als er geen reden toe is?
Het gaat over de beste locatie, net zoals in het vorige topic. De afstand komt er ook nog bij, maar als er een zaal zoals Ahoy/Ziggo Dome in Maastricht had gestaan dan zou het een stuk beter te begrijpen zijn.
  zondag 7 juli 2019 @ 16:11:18 #20
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187795905
@Greys

's-HERTOGENBOSCH (aka DEN BOSCH)



Hoofdstad van Noord-Brabant, 154000 inwoners, vooral bekend vanwege de
bourgondische lifestyle van de Bosschenaren. (Carnaval, terrasje
pakken). En de Bossche Bol, een lokaal lekkernij van bakkerij Jan de
Groot


De stad heeft ervaring met het het organiseren van grote evenementen,
zoals de Grand Depart van de Tour de France in 1996. Verder is de stad
internationaal bekend vanwege Jeroen Bosch, een Nederlandse schilder
die buiten Nederland dezelfde bekendheid geniet als Van Gogh en
Rembrandt. Toneel van een grote expositie in 2016, met 400.000
bezoekers, waarvan veel uit het buitenland.

Ook het grastennistoernooi in Rosmalen wordt internationaal gezien als
het grastoernooi van 's-Hertogenbosch. Of Hertogenbosch. Of
Shertogenbosch. Of S-Hertogenbosch. etc.

Locatie



De beoogde locatie is Brabanthallen. Deze bestaan uit meerdere geschakelde hallen, waarbij Hal 1 een capaciteit heeft van 12000 bezoekers.
Journalisten, green-room, e.d. kunnen in een van de andere hallen worden gehuisvest, dus een tentenkamp is onnodig.

Over de exacte hoogte van Hal 1 is onduidelijkheid.
Op FOK! wordt geclaimed 12 meter, mede op basis van een document van Libema met technische specificaties.
Echter, de directeur van Brabanthallen claimt een hoogte van 18 meter en vermeldt daarbij expliciet dat de Brabanthallen geschikt zijn voor grote
TV-producties (bron)
Hoe dan ook, waarschijnlijk voldoen de Brabanthallen aan de minimale technische hoogte eisen van de EBU, anders zou de stad nooit een officieel bidbood indienen.

De Brabanthallen worden gebruikt voor beursen, evenementen, en
dancefeesten. Bijvoorbeeld Masters Of Hardcore trekt 25000 bezoekers
uit heel Europa.


Armin van Buuren

Bereikbaarheid

Met Schiphol op slechts een uur treinreisafstand, en Eindhoven Airport op slechts een halfuur, is Den Bosch uitstekend internationaal bereikbaar.
Daarnaast uitstekende verbinding met o.a. Utrecht (30 minuten) en Amsterdam (uurtje) met hoge frequentie (6 IC-treinen per uur)

De Brabanthallen liggen op loopafstand (10 minuten) van het centraal station.

Hotelcapaciteit

De stad zelf heeft onvoldoende hotelcapaciteit. Echter, wordt
samengewerkt met andere steden in Brabant, waardoor binnen een straal
van 45 reisminuten ruim aan de eisen voldaan zouden worden.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 16:13:55 #21
163650 Greys
pi_187795958
Super! :D
Ik wil je alleen vragen om de youtubes dan even in een aparte post gewoon in dit topic te zetten, anders is de OP straks amper door te scrollen zo lang. Omdat je deze moeite hebt genomen zal ik wel de rest allemaal erin zetten, ook al is de OP dan al mega lang. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 07-07-2019 16:21:56 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187796044
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:30 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

scroll even omhoog anders, ik ga toch niet dit soort statements maken als er geen reden toe is?
Ik schrijf Maastricht af ja, vanwege de afstand voor de gemiddelde Nederlander. En dat Duitse, Belgische bezoekers met hun vliegvelden (en dus de Duits/Belgische economie) in de buurt daar van profiteren.

Sue me :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187796131
quote:
[quote]4s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:11 schreef klnvntrbyt het volgende:
Over de exacte hoogte van Hal 1 is onduidelijkheid.
Op FOK! wordt geclaimed 12 meter, mede op basis van een document van Libema met technische specificaties.
Echter, de directeur van Brabanthallen claimt een hoogte van 18 meter en vermeldt daarbij expliciet dat de Brabanthallen geschikt zijn voor grote
TV-producties (bron)
Het dak is 18 meter hoog, de zaal is echter 12 meter hoog. Net zoals het dak van mijn huis een stuk hoger is dan de hoogte van mijn woonkamer ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 16:26:01 #24
163650 Greys
pi_187796188
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:22 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Het dak is 18 meter hoog, de zaal is echter 12 meter hoog. Net zoals het dak van mijn huis een stuk hoger is dan de hoogte van mijn woonkamer ;)
Maar hij heeft wel een punt dat als ze niet aan de minimale zaalhoogte zouden kunnen voldoen ze toch geen bidbook gaan indienen? Of zouden ze dan gaan verbouwen? :D

Ben iig benieuwd..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187796483
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel een punt dat als ze niet aan de minimale zaalhoogte zouden kunnen voldoen ze toch geen bidbook gaan indienen? Of zouden ze dan gaan verbouwen? :D

Ben iig benieuwd..
Het is maar net hoe je de eisen interpreteert. Als er letterlijk in de eisen van NPO staat dat het dak minimaal 18 meter hoog moet zijn, dan heb je het letterlijk gezien bij het juiste eind wanneer je van de grond tot de nok van het dag gaat meten. Het lijkt mij niet logisch in ieder geval.

Daarnaast weet ik uit ervaring dat, ondanks wanneer je duidelijke minimale eisen opstelt, er toch altijd mensen zijn die lezen wat ze willen lezen. Dat baseer ik op de vele vacatures die ik in mijn leven uitgezet heb en de daaropvolgende sollicitaties die ik binnen kreeg. Mensen hebben vaak de neiging om te denken "niet geschoten is altijd mis".

Bovendien levert het zo lang mogelijk meedingen in dit geval ook al een hoop publiciteit op.

Maar goed, we zullen zien want ook ik heb de wijsheid niet in pacht. Ik hoop dat er deze week toch wat bidbooks in de publiciteit komen, of dat er in ieder geval wat informatie gelekt wordt zodat we echt kunnen gaan vergelijken.
  zondag 7 juli 2019 @ 16:42:14 #26
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187796568
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:39 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

Bovendien levert het zo lang mogelijk meedingen in dit geval ook al een hoop publiciteit op.
Ik vind dit een slecht argument, beetje matig ook richting de gemeente die echt hun nek uitsteekt en bereid is fors te betalen. Het maken van een bidbook kost ook tijd geld en moeite.
Er wordt echt moeite in gestopt om dit evenement binnen te halen, dit bod afdoen als een soort publiciteitsstunt vind ik dan ook laag.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 16:44:44 #27
163650 Greys
pi_187796650
quote:
11s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:42 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ik vind dit een slecht argument, beetje matig ook richting de gemeente die echt hun nek uitsteekt en bereid is fors te betalen. Het maken van een bidbook kost ook tijd geld en moeite.
Er wordt echt moeite in gestopt om dit evenement binnen te halen, dit bod afdoen als een soort publiciteitsstunt vind ik dan ook laag.
Er stond 'bovendien'.
En dat geldt voor alle nog deelnemende steden. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 juli 2019 @ 16:47:36 #28
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187796721
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Er stond 'bovendien'.
En dat geldt voor alle nog deelnemende steden. :)
Lees mijn reactie in de context.
de stelling wordt geponeerd in het kader van "niet geschoten altijd mis" + gratis publiciteit. Dat vind ik nogal een statement.

Kunnen we er nu niet gewoon van uitgaan dat de Brabanthallen gewoon aan de minimale technisch eisen voldoen, wat die eisen ook zijn. En niet meteen er vanuit gaan dat de eisen dan maar naar eigen inzicht worden geinterpreteerd voor een beetje publiciteit?


misschien is ikbenjandeboer aan het trollen en ben ik aan het happen. Anyway, ik heb mijn punt gemaakt: Bod DB=serieus.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 16:54:31 #29
163650 Greys
pi_187796898
quote:
9s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:47 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Lees mijn reactie in de context.
de stelling wordt geponeerd in het kader van "niet geschoten altijd mis" + gratis publiciteit. Dat vind ik nogal een statement.

Kunnen we er nu niet gewoon van uitgaan dat de Brabanthallen gewoon aan de minimale technisch eisen voldoen, wat die eisen ook zijn. En niet meteen er vanuit gaan dat de eisen dan maar naar eigen inzicht worden geinterpreteerd voor een beetje publiciteit?

misschien is ikbenjandeboer aan het trollen en ben ik aan het happen. Anyway, ik heb mijn punt gemaakt: Bod DB=serieus.
Hij heeft twijfels aan de hoogte (en dat kan en mag) maar zegt echt niet dat het bod niet serieus bedoeld is. Rustahhhg. ;)

Maastricht MECC is ook te laag (12 cm) en hebben geïnformeerd en mochten toch doorgaan met hun bid van AvroTros. Dus er helemaal van uitgaan dat alle steden gewoon voldoen aan álle eisen omdat ze anders geen bid zouden inleveren is niet 100 procent waterdicht maar ik geloof je zeker dat hun bid serieus is. En ik weet zeker dat Ikbenjandeboer ook zeker niet denkt dat ze het zelf niet serieus nemen. :)

En daarbij is het voor alle steden sowieso niet slecht om zo lang mogelijk in de race te zijn wegens publiciteit. En daar is niks vies aan. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187797042
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:54 schreef Greys het volgende:

[..]

(12 cm)
Dat is wel heeeeel laag inderdaad :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 17:01:35 #31
163650 Greys
pi_187797082
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:59 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat is wel heeeeel laag inderdaad :D
_O- _O-

12 CM TEKOHORRRRT _O-

*gooit armen in de lucht*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 17:02:17 #32
163650 Greys
pi_187797095
Ik zie nu een madurodamESF voor me in een 12 cm hoge locatie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187797098
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Maastricht MECC is ook te laag (12 cm) en hebben geïnformeerd en mochten toch doorgaan met hun bid van AvroTros.
Dat dat mag :s)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 17:06:33 #34
163650 Greys
pi_187797197
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat dat mag :s)
Ja ze dachten waarschijnlijk 'ach ga lekker door, wat is nou 12 cm als verder alles wel perfect is'. (Geen idee óf alles verder perfect is, maar als het zo is dan ga je het op 12 cm niet laten aankomen denk ik.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187797259
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat dat mag :s)
Hoe meer bidbookjes NPO kan showen hoe beter. Dat het allemaal niet voldoet is een andere zorg. Vaak genoeg zalen afgevallen na inleveren bidbook als ongeschikt.

Arnhem od Rotterdam dus! (Ik blijf het roepen! Als het niet 1 van deze 2 wordt ga ik vanuit de kop van Overijssel op de fiets naar Maastrichht)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 17:15:29 #36
163650 Greys
pi_187797404
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 17:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als het niet 1 van deze 2 wordt ga ik vanuit de kop van Overijssel op de fiets naar Maastrichht)
Kijk dat zijn de mooie beloftes!
Dan zullen wij daar verslag van doen! ^O^ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187798693
Inmiddels vind ik alle steden wel best, zolang het mooi resultaat oplevert.
Heb iig al gereserveerd in hotel in Valkenburg, heel goed te doen vanuit daar.
Een tip voor mensen die het boeit: voor nog geen ¤30 inclusief ontbijt, hotel/ restaurant de la Ruine.
Geen zorgen :P zelf verblijf ik in een ander hotel ;)
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 18:10:28 #38
375570 crew  Cyan9
pi_187798798
Het klopt dat alle afstanden relatief zijn in Nederland. Toch vind ik dat het wel meespeelt. Het songfestival is na tig jaar eindelijk weer eens in Nederland, maak het dan ook voor alle Nederlanders die er geïnteresseerd in zijn aantrekkelijk door het in een centrale locatie te organiseren. Ik heb niks tegen reizen, dat moet ik vaak genoeg. Maar om het dan maar zo ver mogelijk weg te organiseren is wel een beetje onzinnig.

En ik vind de hal zelf ook prut.

Ik krijg nu trouwens toch een beetje het gevoel dat ik wel vaker krijg als ik praat met de "mensen uit het zuiden van het land". Het is heel normaal dat ons noorderlingen naar jullie afreizen, want zo ver is het nou ook weer niet. Maar als jullie naar ons toe moeten komen, dan is het opeens godsgruwelijk ver. Al zo vaak meegemaakt. Heel bijzonder. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 juli 2019 @ 18:15:39 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187798939
Ik vind de locatie t.o.v. het noorden wel echt het allerlaatste waar ze op zouden moeten letten. Sorry als dat bot klinkt.

Als Maastricht in alle opzichten het beste zou zijn (geen idee of dat zo is) dan moet het gewoon Maastricht worden. Die paar uren rijden moeten de fans er dan maar voor over hebben. Ik moet dan ook een flink stuk meer rijden dan dat het in Arnhem of Rotterdam zou zijn, maar als dat gewoon een prima locatie is dan moeten ze dat vooral doen.

Als er gelijke bids zijn dan kan je de ligging van de locatie wel mee laten wegen natuurlijk. Dat is dan weer logisch.

Mij lijkt Arnhem een mooie locatie, grote zaal, prima geluid, veel mogelijkheden, HEEL VEEL ruimte voor dingen zoals persconferenties etc. Alleen geen idee hoe het zit qua hotels in de buurt? In combinatie met Nijmegen is het vast wel goed te regelen.

Rotterdam straalt internationaal wel meer uit. Maasrticht ook wel. Den Bosch vind ik persoonlijk geen kanshebber. Stad stelt internationaal weinig voor, zaal is saai en geen uitstraling en veel meer mogelijkheden dan bijvoorbeeld de Gelredome.
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 18:17:22 #40
375570 crew  Cyan9
pi_187798990
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:15 schreef Kyran het volgende:
Ik vind de locatie t.o.v. het noorden wel echt het allerlaatste waar ze op zouden moeten letten. Sorry als dat bot klinkt.

Als Maastricht in alle opzichten het beste zou zijn (geen idee of dat zo is) dan moet het gewoon Maastricht worden. Die paar uren rijden moeten de fans er dan maar voor over hebben. Ik moet dan ook een flink stuk meer rijden dan dat het in Arnhem of Rotterdam zou zijn, maar als dat gewoon een prima locatie is dan moeten ze dat vooral doen.

Als er gelijke bids zijn dan kan je de ligging van de locatie wel mee laten wegen natuurlijk. Dat is dan weer logisch.

Mij lijkt Arnhem een mooie locatie, grote zaal, prima geluid, veel mogelijkheden, HEEL VEEL ruimte voor dingen zoals persconferenties etc. Alleen geen idee hoe het zit qua hotels in de buurt? In combinatie met Nijmegen is het vast wel goed te regelen.

Rotterdam straalt internationaal wel meer uit. Maasrticht ook wel. Den Bosch vind ik persoonlijk geen kanshebber. Stad stelt internationaal weinig voor, zaal is saai en geen uitstraling en veel meer mogelijkheden dan bijvoorbeeld de Gelredome.
Maar dat is het dus bij lange na niet. Dat is het punt. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 juli 2019 @ 18:20:22 #41
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187799189
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:17 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Maar dat is het dus bij lange na niet. Dat is het punt. :+
Dat kan jij (of ik) niet bepalen.
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 18:23:53 #42
375570 crew  Cyan9
pi_187799354
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan jij (of ik) niet bepalen.
Klopt, maar je kan wel een voorlopige balans opmaken met de beschikbare informatie. Die is beperkt, dat besef ik me ook, maar de zaal zelf lijkt op zijn minst niet echt aantrekkelijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_187802593
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan jij (of ik) niet bepalen.
Voor een deel wel. Ahoy en het GelreDome zullen er op tv altijd beter uitzien, aangezien de andere twee hallen bijvoorbeeld geen (grote) tribunes aan de zijkanten hebben en het podium sowieso veel lager moet zijn. Tel Aviv was bijv. nog hoger.
pi_187803295
Ik zou tevreden zijn met zowel Rotterdam of Arnhem. Rotterdam omdat het, op dit moment, veruit de populairste stad is bij ESF fans om het te organiseren en het is mijn meest favoriete stad van Nederland en Arnhem omdat het podium een stuk groter zal zijn en het live er een stuk spectaculairder kan uitzien.
pi_187803975
Staat dit al lang op t MECC?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 juli 2019 @ 21:55:51 #46
163650 Greys
pi_187803999
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Staat dit al lang op t MECC?
[ afbeelding ]
Ja paar weken al geloof ik, heb het eerder langs zien komen hier! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187804397
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Staat dit al lang op t MECC?
[ afbeelding ]
Ja meteen de week na de winst al geloof ik
pi_187804427
Stond er 2 dagen na de winst van Duncan al op. :')

Gekke Limburgers.
  ESF Reporter zondag 7 juli 2019 @ 23:40:51 #49
87554 Cee
Welluk?
pi_187806142
Misschien vergezocht of onlogisch maar soît, ik gooi het er op want ik vraag me dingen af.
Misschien is F1 de reden dat Amsterdam niet meedoet omdat Ziggo Dome geen plaats heeft in die periode. Ten eerste is Ziggo de zender waarop het live te volgen is en lijkt me de Ziggo Dome een locatie bij uitstek om een soort fanzone of presentaties te houden en grote schermen te hangen voor mensen die naast kaartjes hebben gegrepen. Ik zit totaal niet in de F1 dus ik weet niet of dat soort dingen zo uitgebreid en groots worden aangepakt.
Maar oké, áls dat zo is zou dat dus kunnen betekenen dat het ESF én F1 toch nog in het zelfde weekend zullen plaatsvinden?
En zo ja, dan hebben Arnhem en Maastricht als locatie toch de betere kaarten aangezien ze het verst verwijderd zijn van de drukte rondom F1.

Oké dat was het.
pi_187806244
@Cee Zou best een reden kunnen zijn ja en in hetzelfde weekend hoeft dan niet eens want de Ziggo Dome zou 6 weken vrij moeten zijn. GP bijv. op 3 mei en 16 mei finale songfestival dan zou je de Ziggo Dome al niet meer kunnen gebruiken.

Zelfde weekend beide kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
pi_187806364
Zpu kunnen. Sou het ook raar vinden. Als je ESF kan organiseren doe je dat toch. Regel ff een pleintje in Amsterdam voor de F1, hoop op goed weer, of pleur daar een (Lowlands)tent neer. En losgaan maar.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 00:21:43 #52
39237 crew  H_T
2733
pi_187806714
In de buurt van het Media Park (ja, die overbodige spatie hoort in de naam) zijn opeens posters te zien van Maastricht - Candidate Eurovision 2020 of zoiets. Wel echt met het woord candidate er nog op
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 00:32:03 #53
39237 crew  H_T
2733
pi_187806798
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 18:15 schreef Kyran het volgende:
Ik vind de locatie t.o.v. het noorden wel echt het allerlaatste waar ze op zouden moeten letten. Sorry als dat bot klinkt.

Als Maastricht in alle opzichten het beste zou zijn (geen idee of dat zo is) dan moet het gewoon Maastricht worden. Die paar uren rijden moeten de fans er dan maar voor over hebben. Ik moet dan ook een flink stuk meer rijden dan dat het in Arnhem of Rotterdam zou zijn, maar als dat gewoon een prima locatie is dan moeten ze dat vooral doen.

Als er gelijke bids zijn dan kan je de ligging van de locatie wel mee laten wegen natuurlijk. Dat is dan weer logisch.

Mij lijkt Arnhem een mooie locatie, grote zaal, prima geluid, veel mogelijkheden, HEEL VEEL ruimte voor dingen zoals persconferenties etc. Alleen geen idee hoe het zit qua hotels in de buurt? In combinatie met Nijmegen is het vast wel goed te regelen.

Rotterdam straalt internationaal wel meer uit. Maasrticht ook wel. Den Bosch vind ik persoonlijk geen kanshebber. Stad stelt internationaal weinig voor, zaal is saai en geen uitstraling en veel meer mogelijkheden dan bijvoorbeeld de Gelredome.
Vanuit Groningen en Friesland zijn de overgebleven kandidaten allemaal ver weg. Maar voor de rest van Nederland is Maastricht nog steeds ver weg. Vanaf Eindhoven zijn het station van Maastricht en Rotterdam Centraal even ver weg, en dan zit je al een aardig eind in de richting van Maastricht.

Als Maastricht hands down de beste optie is moet het natuurlijk daar gehouden worden. Maar als Maastricht even geschikt is als Rotterdam, Arnhem of Den Bosch vind ik dat je best mag kiezen voor de locatie die handiger is voor veel Nederlanders en het dan maar jammer te laten zijn voor de Belgen en Duitsers
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 00:40:31 #54
39237 crew  H_T
2733
pi_187806838
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:40 schreef Cee het volgende:
Misschien vergezocht of onlogisch maar soît, ik gooi het er op want ik vraag me dingen af.
Misschien is F1 de reden dat Amsterdam niet meedoet omdat Ziggo Dome geen plaats heeft in die periode. Ten eerste is Ziggo de zender waarop het live te volgen is en lijkt me de Ziggo Dome een locatie bij uitstek om een soort fanzone of presentaties te houden en grote schermen te hangen voor mensen die naast kaartjes hebben gegrepen. Ik zit totaal niet in de F1 dus ik weet niet of dat soort dingen zo uitgebreid en groots worden aangepakt.
Maar oké, áls dat zo is zou dat dus kunnen betekenen dat het ESF én F1 toch nog in het zelfde weekend zullen plaatsvinden?
En zo ja, dan hebben Arnhem en Maastricht als locatie toch de betere kaarten aangezien ze het verst verwijderd zijn van de drukte rondom F1.

Oké dat was het.
Ziggo heeft voor de Grand Prix van Oostenrijk gezamenlijk kijken georganiseerd in de Ziggo Dome, maar volgens mij was dat voor het eerst. Het zou dus kunnen, maar er is ook niet heel veel precedent.

Volgens geruchten komt Zandvoort op de plaats van Spanje op de F1-kalender. Dat zou betekenen dat het de laatste GP voor die van Monaco is. Monaco is bijna altijd op dezelfde dag als de Indy 500, wat 24 mei zou betekenen. Dat maakt 8-10 mei de meest logische periode voor de GP op Zandvoort (en de hotelbezetting die daar bij hoort), maar 15-17 mei zou ook nog kunnen. En ik verwacht ESF ook in een van die twee weekends.

F1 en ESF hoeven dus niet in hetzelfde weekend te vallen, maar het zou wel kunnen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187807237
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 00:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ziggo heeft voor de Grand Prix van Oostenrijk gezamenlijk kijken georganiseerd in de Ziggo Dome, maar volgens mij was dat voor het eerst. Het zou dus kunnen, maar er is ook niet heel veel precedent.

Volgens geruchten komt Zandvoort op de plaats van Spanje op de F1-kalender. Dat zou betekenen dat het de laatste GP voor die van Monaco is. Monaco is bijna altijd op dezelfde dag als de Indy 500, wat 24 mei zou betekenen. Dat maakt 8-10 mei de meest logische periode voor de GP op Zandvoort (en de hotelbezetting die daar bij hoort), maar 15-17 mei zou ook nog kunnen. En ik verwacht ESF ook in een van die twee weekends.

F1 en ESF hoeven dus niet in hetzelfde weekend te vallen, maar het zou wel kunnen
Als de F1 doorgaat gaat dat begin mei zijn.
pi_187807249
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:09 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik kom even liefdevol provoceren.

1. Argument dat Maastricht het niet zou mogen worden om het 'te ver weg ligt' is naar mijn mening echt een zeikargument.
Nederland is ontzettend klein, al woon je in Groningen en moet je 3 uur reizen, so fucking be it. Het is vergeleken met de reisafstanden in andere landen echt peanuts.
Zeker als je vergelijkt met afstanden in Duitsland, Frankrijk, etc.

Als je Maastricht afschrijft puur omdat je eenmalig een uurtje langer in de auto of trein moet zitten, maar wel zonder probleem 18 uur reist naar Azie of Zuid Amerika om daar even op vakantie te gaan, ben je fucking hypocriet :Y

2. In een klein land als NL is elke argument dat te maken heeft met 'te ver' een flutargument, ook ls het gaat om aanwezigheid van infrastructuur zoals een vliegveld. Voor bijv. Den Bosch en Arnhem is Schiphol qua reistijd internationaal gezien 'om de hoek'.

En waarom staat Den Bosch eigenlijk nog steeds niet genoemd in de openingspost, terwijl al sind mei bekend is dat ze geinteresseerd zijn in hosten... ???
En ik ben het eens met deze. Die reisafstand vind ik ook een kul argument.
Dat stelt niks voor in NL.
Ik voel iig in dit topic (op een aantal personen na) een sterk anti Limburg sentiment.
En ik vraag me elke keer weer af als ik dit lees op inet (want heel erg vaak anti Limburg) zijn jullie uberhaupt wel eens in Limburg geweest?

Ik heb al eerder gezegd dat ik dacht dat het zou gaan tussen Amsterdam/Rotterdam en Maastricht.

Amsterdam wil niet.
Rotterdam vind ik persoonlijk de beste locatie (al vind ik het een afschuwelijke stad, sorry Rotterdammers hiero ^^).
Arnhem ben ik nog niet uit (ik heb er gewoond, prima stad :))
Maastricht ook prima want ze doen er echt hun best voor al van af het begin als 1 van de weinigen (in tegenstelling tot sommige andere steden)
pi_187808010
Niet anti-Limburg of Anti-Maastricht. Dat is niemand hier.

Wel anti-ESF in het MECC. Puur en alleen om.de geschiktheid van onze prachtige positie.
pi_187808023
Pff wat vermoeiend steeds, meteen anti-Limburg omdat er gezegd wordt dat een zaal niet goed genoeg is :')

Sowieso lekker overdreven ook, stel je de reacties voor als Amsterdam gedaan had wat Maastricht doet met die tekst op de hal, pushmelding van het AD en een burgemeester die roept dat de rest mag hopen maar geen kans maakt. Dan is dit nog allemaal erg mild.
pi_187808033
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Niet anti-Limburg of Anti-Maastricht. Dat is niemand hier.

Wel anti-ESF in het MECC. Puur en alleen om.de geschiktheid van onze prachtige positie.
Dit ja
  maandag 8 juli 2019 @ 08:25:27 #60
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187808079
Inderdaad. Het MECC is gewoon vreselijk ogend in vergelijking met Ahoy of GelreDome. En daar gaat t het meest om, de venue.
Just do it »
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 10:18:35 #61
163650 Greys
pi_187809146
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:17 schreef Em31 het volgende:
Pff wat vermoeiend steeds, meteen anti-Limburg omdat er gezegd wordt dat een zaal niet goed genoeg is :')
Ja, 'Rotterdam is een afschuwelijke stad' kan toch ook gewoon gezegd worden. Maar óh wee als je het MECC niet het meest geschikt vindt puur om de zaal (zonder Maastricht zelf af te kraken omdat men dat gewoon een mooie stad vindt).

*gooit armen in de lucht* :D

Echt niemand kraakt hier Limburg of Maastricht af puur om Limburg of Maastricht. In tegenstelling tot andere steden. Mensen hebben gewoon eigen voorkeuren, gek he? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter maandag 8 juli 2019 @ 10:20:15 #62
87554 Cee
Welluk?
pi_187809176
Alsof Maastricht ook heel Limburg is.
Schitterende provincie. Ik baseer mijn voorkeur puur op de feiten. Feit is dat het verder weg is.
pi_187809425
Ik vind Maastricht echt een prachtige stad en gun het Maastricht eigenlijk net iets meer dan Den Bosch of Arnhem (al vind ik beide steden ook echt tof), maar ik ben nog nooit in het MECC geweest en kan daar echt weinig bij voorstellen. Als het Maastricht wordt - prima toch. En als echte ESF fan zal de afstand ook niets uitmaken.
Toen ESF in Düsseldorf plaats vond, ben ik er ook heen gereden en na de Grande Finale ook nog eens naar huis gereden midden in de nacht. Heb je er toch wel voor over als je van het ESF houdt lijkt me.
  maandag 8 juli 2019 @ 10:55:52 #64
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187809689
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:17 schreef Em31 het volgende:
Pff wat vermoeiend steeds, meteen anti-Limburg omdat er gezegd wordt dat een zaal niet goed genoeg is :')

Sowieso lekker overdreven ook, stel je de reacties voor als Amsterdam gedaan had wat Maastricht doet met die tekst op de hal, pushmelding van het AD en een burgemeester die roept dat de rest mag hopen maar geen kans maakt. Dan is dit nog allemaal erg mild.
Hear hear ^O^
pi_187809812
Maastricht krijgt het wel goed voorelkaar. Met een ongeschikte zaal (en kansloze positie) wel het meest besproken worden!

Mission accomplished.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 11:07:15 #66
163650 Greys
pi_187809851
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:39 schreef Ann-Lynn het volgende:
Ik vind Maastricht echt een prachtige stad en gun het Maastricht eigenlijk net iets meer dan Den Bosch of Arnhem (al vind ik beide steden ook echt tof), maar ik ben nog nooit in het MECC geweest en kan daar echt weinig bij voorstellen. Als het Maastricht wordt - prima toch. En als echte ESF fan zal de afstand ook niets uitmaken.
Toen ESF in Düsseldorf plaats vond, ben ik er ook heen gereden en na de Grande Finale ook nog eens naar huis gereden midden in de nacht. Heb je er toch wel voor over als je van het ESF houdt lijkt me.
Tuurlijk zou men dat ervoor over hebben! Ben ook in Düsseldorf geweest. Maar dan kan je toch gewoon alsnog een andere voorkeur hebben in eerste instantie op basis van zaal bv. Heeft niets te maken met of Maastricht een rotstad is, want dat is het niet. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 11:32:25 #67
163650 Greys
pi_187810185
quote:
Sietse Bakker, een van de uitvoerende producenten van de show, somt een paar belangrijke eisen op: een locatie moet ten minste beschikken over zo’n veertig kleedkamers, een perscentrum voor honderden journalisten en een plafond dat al gauw 15 à 20 meter hoog moet zijn, onder andere in verband met de schaal van de lichteffecten.

Rotterdam lijkt favoriet, zeker nadat Amsterdam is afgehaakt. „Als het gaat om een stad met een innovatief en werelds karakter en met topfaciliteiten dan hebben we vertrouwen in een goede afloop”, jubelt wethouder Saïd Kasmi. De gemeenteraad stemt morgen over het bid.

Berichten in de media dat de keuze van de Europese Omroepkoepel EBU al vastligt en het Maastricht wordt, vindt Bakker een gek verhaal. „Wij kiezen als Nederlandse omroepen op basis van de bidbooks. De EBU keurt die keuze al dan niet goed.”

Bakker heeft vooralsnog geen voorkeur. „Het kan in een stadion-achtige setting”, zegt hij. „Maar ook in een sportvenue of congrescentrum. In Kopenhagen werd het in 2014 georganiseerd in een niet meer dienstdoende scheepswerf. Het dak lekte toen we er voor het eerst een bezoek brachten. Toch heeft het Songfestival daar plaatsgevonden.”

Den Bosch denkt met de Brabanthallen een goede kans te maken. „De zaal is speciaal ontworpen voor tv-opnames en grote muziekproducties. Waardoor camera’s op grote hoogte vliegbewegingen kunnen maken”, zegt hij.

In Arnhem is koortsachtig aan het bid gewerkt, weet wethouder Jan van Dellen die het feestje in de Gelredome wil gaan vieren. „Het stadion is een fantastisch theater, met veel capaciteit. En we hebben daar heel grote concerten gehad. Wij kunnen dit aan.”

Maastricht is al klaar met het bidbook, zegt burgemeester Annemarie Penn - te Strake. „Wij hebben oprecht het gevoel dat Maastricht de juiste plek is: de enige echte Europese stad van Nederland.” Er was wel even gedoe of congreshal MECC hoog genoeg was, erkent ze. „We hebben daar vragen over gesteld. Maar zijn gerustgesteld.”
Hele artikel:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-voor-songfestival
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 11:52:37 #68
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187810435
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:32 schreef Greys het volgende:

Maastricht is al klaar met het bidbook, zegt burgemeester Annemarie Penn - te Strake. „Wij hebben oprecht het gevoel dat Maastricht de juiste plek is: de enige echte Europese stad van Nederland.” Er was wel even gedoe of congreshal MECC hoog genoeg was, erkent ze. „We hebben daar vragen over gesteld. Maar zijn gerustgesteld.”
Ik ga echt ontzettend balen als we met zulke geweldige locaties in NL het voor mekaar zouden krijgen om met een venue op de proppen te komen die het laagste plafond heeft sinds 1999 (volgens mij). Maar tot die tijd houd ik mijn hoofd nog maar even koel O-)
pi_187810493
Wel even leuk km te lezen.

Wel weer Maastricht noemen als topfavoriet in de titel.
Ik mis het totaal geloof ik :') .

Ook de zin het plafond moet al gauw 15 a 20 meter hoog zijn. Says enough right. Toch 🤔
pi_187810578
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 02:51 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

En ik ben het eens met deze. Die reisafstand vind ik ook een kul argument.
Dat stelt niks voor in NL.
Ik voel iig in dit topic (op een aantal personen na) een sterk anti Limburg sentiment.
En ik vraag me elke keer weer af als ik dit lees op inet (want heel erg vaak anti Limburg) zijn jullie uberhaupt wel eens in Limburg geweest?
Nee. Ik zeg wel dat ik Maastricht de mooiste stad van Nederland vind, maar dat is puur op basis van Wikipedia.

Kunnen we dat provinciale gedoe eens achterwege laten en ervan uitgaan dat mensen de lokaties puur op hun merits beoordelen? Maastricht ligt gewoon niet voor de hand. MECC is helemaal geen poptempel, Maastricht is geen popstad. Dan zou ik Groningen nog logischer vinden.
pi_187811270
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg wel dat ik Maastricht de mooiste stad van Nederland vind, maar dat is puur op basis van Wikipedia.

Kunnen we dat provinciale gedoe eens achterwege laten en ervan uitgaan dat mensen de lokaties puur op hun merits beoordelen? Maastricht ligt gewoon niet voor de hand. MECC is helemaal geen poptempel, Maastricht is geen popstad. Dan zou ik Groningen nog logischer vinden.
Ahoy is ook geen poptempel. De grote artiesten laten die hal al jaren links liggen.

De grootste artiesten die dit jaar daar hebben gespeeld zijn:
Michael van Gerwen
Rob Cross
Peter Wright
Daryl Gurney
Michael Smith
Gerwyn Price
James Wade
Mensur Suljović
Raymond van Barneveld
pi_187811574
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:53 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Ahoy is ook geen poptempel. De grote artiesten laten die hal al jaren links liggen.

De grootste artiesten die dit jaar daar hebben gespeeld zijn:
Michael van Gerwen
Rob Cross
Peter Wright
Daryl Gurney
Michael Smith
Gerwyn Price
James Wade
Mensur Suljović
Raymond van Barneveld
Er is wel jaarlijks een concertreeks die waarschijnlijk het meest wegheeft van het songfestival, en die ook met veel bier gepaard gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 13:09:30 #73
163650 Greys
pi_187811578
Ja want evenementen dit jaar als North Sea Jazz, Vrienden van Amstel Live, de WHITNEY concerten van Glennis, Pussy Lounge Dance Event, Hazes live, de Top2000 concerten van Waylon, Disney on Ice tellen natuurlijk niet en zijn stukken minder dan Barney.

*armen in de lucht gooit*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187811645
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:09 schreef Greys het volgende:
Ja want evenementen dit jaar als North Sea Jazz, Vrienden van Amstel Live, de WHITNEY concerten van Glennis, Pussy Lounge Dance Event, Hazes live, de Top2000 concerten van Waylon, Disney on Ice tellen natuurlijk niet en zijn stukken minder dan Barney.

*armen in de lucht gooit*
Glennis Grace is sowieso minder dan Barney :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 13:15:25 #75
163650 Greys
pi_187811682
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:13 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Glennis Grace is sowieso minder dan Barney :D
Oke die geef ik je, ik moest hardop lachen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 13:36:44 #76
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187812009
Er zijn afgelopen jaar ook wel meer artiesten geweest in Ahoy die de afgelopen jaren eerder in het Ziggo Dome hebben gestaan of zou verwachten zoals Florence + The Machine en Arcade Fire. Het is natuurlijk nog steeds geen Ziggo Dome wat betreft grote namen, maar de zaal en faciliteiten doen er niet veel voor onder.
pi_187812280
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:13 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Glennis Grace is sowieso minder dan Barney :D
Minder zwaar, inderdaad.
  ESF Reporter maandag 8 juli 2019 @ 14:56:44 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_187813133
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:53 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Ahoy is ook geen poptempel. De grote artiesten laten die hal al jaren links liggen.

Omdat LiveNation er met ruzie is weggegaan en daarom Ziggo dome heeft opgesteld dus die hebben een redelijke monopolypositie.
  maandag 8 juli 2019 @ 15:18:15 #79
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187813470
Heeft iemand een telegraaf account?

https://www.telegraaf.nl/(...)l-stad-grote-winnaar
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 15:37:35 #80
163650 Greys
pi_187813828
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:18 schreef lashatumbai het volgende:
Heeft iemand een telegraaf account?

https://www.telegraaf.nl/(...)l-stad-grote-winnaar
Ik kan die gewoon lezen zonder abo op m'n mobiel :o En ik deed er niks speciaals voor. Tis dezelfde als waar hierboven een stukje uit gekopieerd stond met link naar hele artikel, Sietse over de steden en dat er nog niks besloten is enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 15:40:24 #81
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187813880
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik kan die gewoon lezen zonder abo op m'n mobiel :o En ik deed er niks speciaals voor. Tis dezelfde als waar hierboven een stukje uit gekopieerd stond met link naar hele artikel, Sietse over de steden en dat er nog niks besloten is enzo.
oja op mobiel gaat het wel. Raar beleid :D
  maandag 8 juli 2019 @ 15:53:36 #82
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187814097
Wat nou als het uiteindelijk gewoon een kwestie gaat zijn van welke stad het meeste geld inlegt volgens hun bidbook? (er van uitgaande dat er aan de basis eisen wordt voldaan..) :{
  maandag 8 juli 2019 @ 16:02:10 #83
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187814251
.

[ Bericht 99% gewijzigd door lashatumbai op 08-07-2019 16:02:36 ]
  maandag 8 juli 2019 @ 16:04:52 #84
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187814296
Wat ik nog niet wist (kan aan mij liggen) is dat de NPO volgende week al met een suggestie of voorkeur voor een stad komt aldus dit artikel https://www.nu.nl/songfes(...)in-songfestival.html
Just do it »
pi_187814646
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:53 schreef lashatumbai het volgende:
Wat nou als het uiteindelijk gewoon een kwestie gaat zijn van welke stad het meeste geld inlegt volgens hun bidbook? (er van uitgaande dat er aan de basis eisen wordt voldaan..) :{
Hmm ja dat zou de NPO dan zeker wel goed uitkomen..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 16:25:06 #86
163650 Greys
pi_187814698
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:21 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hmm ja dat zou de NPO dan zeker wel goed uitkomen..
Zoals het waarschijnlijk elke organiserende omroep elk jaar in elk land uit zou komen natuurlijk. ;)
Maar ze gaan heus ook wel kijken naar beste locatie hoor. Weet ik zeker.

Als het puur om geld zou gaan wint Maastricht denk ik, want rijke stad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 17:02:13 #87
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_187815386
Maastricht :') Poging zoveel om relevant te zijn. Tis een provinciale stad, qua venue, qua aantal kamers, qua bereikbaarheid. En dat hele Europese stad-gebeuren; in Amsterdam is ook een EU-verdrag getekend en staat bovendien aankomend jaar een Europees agentschap. Dus dat lijkt me ook niet echt een argument.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 17:36:06 #88
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187815937
Datagraver twitterde op maandag 08-07-2019 om 15:10:39 Als handelsreiziger kan je in Nederland het beste in Nieuwegein wonen. Van daaruit ben je gemiddeld de minste tijd kwijt tot willekeurig welke andere gemeente in Nederland. Maar voor vlot rijden Moet je in Hardinxveld-Giessendam zijn.https://t.co/JETwsMyUtY https://t.co/ARcpPB2Kqb reageer retweet
pi_187816030
Als Limburger heb ik geen probleem met Maastricht, lekker dichtbij. :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 17:45:51 #90
163650 Greys
pi_187816049
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 17:44 schreef Jesper23 het volgende:
Als Limburger heb ik geen probleem met Maastricht, lekker dichtbij. :)
Logisch dan hoor!
En zo heeft ieder z'n eigen redenen en voorkeuren. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 19:53:39 #91
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187818238
Laten we hier gaan rouwen om Rotterdam.

Edit: Laten we hier totaal gevoelloos blijven richting Rotterdam, omdat er niks aan de hand is. Niks goeds, niks slechts. Ga door met jullie leven, mensen!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 8 juli 2019 @ 19:59:47 #92
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_187818395
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:36 schreef lashatumbai het volgende:
Er zijn afgelopen jaar ook wel meer artiesten geweest in Ahoy die de afgelopen jaren eerder in het Ziggo Dome hebben gestaan of zou verwachten zoals Florence + The Machine en Arcade Fire. Het is natuurlijk nog steeds geen Ziggo Dome wat betreft grote namen, maar de zaal en faciliteiten doen er niet veel voor onder.
Met F1 Zandvoort in de zelfde maand en met 2 EK wedstrijden in de Arena, zou ik toch echt eerder voor Ahoy, Jaarbeurs of densnoods Brabanthallen gaan, niet omdat ik het Amsterdam niet gun, maar omdat er dan in te korte tijd, teveel grote evenementen zich rondom de zelfde plaats bezigvinden.
pi_187818446
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:53 schreef Strani het volgende:
Laten we hier gaan rouwen om Rotterdam.

Edit: Laten we hier totaal gevoelloos blijven richting Rotterdam, omdat er niks aan de hand is. Niks goeds, niks slechts. Ga door met jullie leven, mensen!
Wat was er met Rotterdam?
pi_187818458
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Met F1 Zandvoort in de zelfde maand en met 2 EK wedstrijden in de Arena, zou ik toch echt eerder voor Ahoy, Jaarbeurs of densnoods Brabanthallen gaan, niet omdat ik het Amsterdam niet gun, maar omdat er dan in te korte tijd, teveel grote evenementen zich rondom de zelfde plaats bezigvinden.
Amsterdam wordt het sowieso niet! Hebben al gezegd niet mee te doen omdat ze geen locatie vrij hebben.
  maandag 8 juli 2019 @ 20:02:24 #95
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187818459
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:01 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Wat was er met Rotterdam?
Het schijnt er leuk te zijn, maar verder is er weinig mee.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_187818536
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:00 schreef KoningPils het volgende:
JinekLive twitterde op maandag 08-07-2019 om 19:32:49 Het songfestival komt naar Nederland, maar welke stad wordt de uitvalsbasis? Er zijn nog 5 steden in de running. @:FritsHuffnagel en @:gerardjoling leggen vanavond bij #Jinek uit waar de ideale locatie aan moet voldoen. Rond 23:00 uur op @:NPO1!https://t.co/SpbENv7LsZ reageer retweet
Waarom die twee en niet iemand van het productieteam? #dtv
Hier ook even
  maandag 8 juli 2019 @ 20:05:49 #97
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_187818549
Waarom doen ze het niet in elf dorpen in Friesland? Alt. Elfstedentocht AVROTROS Muziekfeest op het plein 3.0
  maandag 8 juli 2019 @ 20:16:45 #98
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_187818789
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Waarom doen ze het niet in elf dorpen in Friesland? Alt. Elfstedentocht AVROTROS Muziekfeest op het plein 3.0
is overwogen, alleen het mocht niet buiten.
Bovendien had sporthal "De Doelstien" Dokkum te weinig capaciteit (konden de journalisten niet kwijt) en was de aula van Scholengemeenschap Magister Alvinus Sneek niet hoog genoeg.


te weinig capaciteit


Aula niet hoog genoeg

De protestantse kerk van Drachten is wel hoog genoeg, maar dakconstructie kan technische installaties niet dragen


Dakconstructie niet sterk genoeg


Hotelcapaciteit schijnt ook een probleem te zijn, ik heb net even gebeld met Hotel de Wijnberg in Bolsward, maar deze schijnt niet genoeg kamers te hebben voor alle deelnemende landen.


Niet genoeg kamers

[ Bericht 13% gewijzigd door klnvntrbyt op 08-07-2019 20:27:57 ]
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 20:25:09 #99
163650 Greys
pi_187818950
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:16 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

is overwogen, alleen het mocht niet buiten.
Bovendien had sporthal "De Doelstien" Dokkum te weinig capaciteit (konden de journalisten niet kwijt) en was de aula van Scholengemeenschap Magister Alvinus Sneek niet hoog genoeg.

[ afbeelding ]
te weinig capaciteit

[ afbeelding ]
Aula niet hoog genoeg

De protestantse kerk van Drachten is wel hoog genoeg, maar dakconstructie kan technische installaties niet dragen

[ [url=https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=https:%2F%2Fwww.cgkdrachten.nl%2Ftemplates%2Fcgk%2Fassets%2Fbase%2Fimg%2Fcontent%2Fstock3%2F35.jpg&sp=8e27cb35c5908fc7f26a7732eb573842]afbeelding[/url] ]
Dakconstructie niet sterk genoeg
:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 20:26:50 #100
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_187818988
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:16 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

is overwogen, alleen het mocht niet buiten.
Bovendien had sporthal "De Doelstien" Dokkum te weinig capaciteit (konden de journalisten niet kwijt) en was de aula van Scholengemeenschap Magister Alvinus Sneek niet hoog genoeg.

[ afbeelding ]
te weinig capaciteit

[ afbeelding ]
Aula niet hoog genoeg

De protestantse kerk van Drachten is wel hoog genoeg, maar dakconstructie kan technische installaties niet dragen

[ [url=https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=https:%2F%2Fwww.cgkdrachten.nl%2Ftemplates%2Fcgk%2Fassets%2Fbase%2Fimg%2Fcontent%2Fstock3%2F35.jpg&sp=8e27cb35c5908fc7f26a7732eb573842]afbeelding[/url] ]
Dakconstructie niet sterk genoeg
Je hebt huiswek gedaan.
pi_187819260
Over welke stad dus, vanavond bij Jinek..
pi_187819640
Ik vraag me af wat voor nuttigs Gerard hier over te melden heeft. Ik gok dat wij hier straks weer beter op de hoogte zijn :')
  maandag 8 juli 2019 @ 21:07:29 #103
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_187819784
En als we nou elk optreden op een willekeurig plein organiseren incl flashmobs, rare hapjes etc?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 21:27:27 #104
163650 Greys
pi_187820257
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:01 schreef Em31 het volgende:
Ik vraag me af wat voor nuttigs Gerard hier over te melden heeft. Ik gok dat wij hier straks weer beter op de hoogte zijn :')
Eerlijk is eerlijk, er was een jaar dat ome Geer na elke halve finale bij Pauw mocht nabespreken en uit hem kwamen de meest zinnige dingen. Serieus. Viel haast van m'n stoel, de rest zat er voor spek en bonen bij, hij wist echt waar hij het over had. :D

Al geeft dat idd geen enkele garantie voor vanavond. :+ Maar wie weet verrast ie ons..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 21:28:03 #105
163650 Greys
pi_187820273
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
En als we nou elk optreden op een willekeurig plein organiseren incl flashmobs, rare hapjes etc?
Open lucht is verboden.
Maar verder klinkt het wel gezellig. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 21:28:50 #106
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_187820300
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Open lucht is verboden.
Maar verder klinkt het wel gezellig. :+
Zet je er een tent neer, :7
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 21:32:22 #107
163650 Greys
pi_187820376
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Zet je er een tent neer, :7
Daar kan je alle zware lichtapparatuur die benodigd is voor het ESF niet in hangen denk ik. Van die ingedeukte/ingezakte paviljoenen staat ook een beetje armoedig. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 21:37:04 #108
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187820481
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:16 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

is overwogen, alleen het mocht niet buiten.
Bovendien had sporthal "De Doelstien" Dokkum te weinig capaciteit (konden de journalisten niet kwijt) en was de aula van Scholengemeenschap Magister Alvinus Sneek niet hoog genoeg.

[ afbeelding ]
te weinig capaciteit

[ afbeelding ]
Aula niet hoog genoeg

De protestantse kerk van Drachten is wel hoog genoeg, maar dakconstructie kan technische installaties niet dragen

[ [url=https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=https:%2F%2Fwww.cgkdrachten.nl%2Ftemplates%2Fcgk%2Fassets%2Fbase%2Fimg%2Fcontent%2Fstock3%2F35.jpg&sp=8e27cb35c5908fc7f26a7732eb573842]afbeelding[/url] ]
Dakconstructie niet sterk genoeg


Hotelcapaciteit schijnt ook een probleem te zijn, ik heb net even gebeld met Hotel de Wijnberg in Bolsward, maar deze schijnt niet genoeg kamers te hebben voor alle deelnemende landen.

[ afbeelding ]
Niet genoeg kamers
In dat hotel ben ik ooit geweest. :@
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 8 juli 2019 @ 21:37:10 #109
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_187820484
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar kan je alle zware lichtapparatuur die benodigd is voor het ESF niet in hangen denk ik. Van die ingedeukte/ingezakte paviljoenen staat ook een beetje armoedig. :+
Als er maar goed in gefeest is toch?
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 21:37:36 #110
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187820494
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, er was een jaar dat ome Geer na elke halve finale bij Pauw mocht nabespreken en uit hem kwamen de meest zinnige dingen. Serieus. Viel haast van m'n stoel, de rest zat er voor spek en bonen bij, hij wist echt waar hij het over had. :D

Al geeft dat idd geen enkele garantie voor vanavond. :+ Maar wie weet verrast ie ons..
Hij zal vast zeggen dat ie zingt als een lijtser
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 8 juli 2019 @ 21:56:13 #111
478909 molloot200
alles muziek.
pi_187820907
Ik ben zelf het meest fan van Arnhem denk ik. Al is dat ook omdat het het dichtstbij is... (plus er zullen meer kaartjes zijn dan bij welke andere zaal in Nederland).

En als het team van Malta nou echt geen hotel meer kon vinden, dan wil ik nog wel wat luchtbedjes oppompen in mijn woonkamer.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 22:29:08 #112
163650 Greys
pi_187821646
Welke stad was het nou waarover gezegd werd dat het 12 centimeter tekort kwam voor de minimale vrije hoogte, dus 17.88 ipv de minimale 18 meter? Was dat Maastricht? Edit: ja dus.

MECC heeft in hun eigen gegevens online staan dat de netto hoogtes van de twee grootste zalen in MECC respectievelijk 10 en 12.5 meter zijn. Dan komen ze wel iets (..) meer tekort dan 12 centimeter.



[ Bericht 12% gewijzigd door Greys op 08-07-2019 23:04:53 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 22:30:01 #113
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187821666
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:29 schreef Greys het volgende:
Welke stad was het nou waarover gezegd werd dat het 12 centimeter tekort kwam voor de minimale vrije hoogte, dus 17.88 ipv de minimale 18 meter? Was dat Maastricht?

Want MECC heeft in hun eigen gegevens online staan dat de netto hoogtes van de twee grootste zalen in MECC respectievelijk 10 en 12.5 meter zijn. Dan komen ze wel iets (..) meer tekort dan 12 centimeter.

[ afbeelding ]
Maar ze zijn nu wel aan het verbouwen, Misschien dat de zaal hoger wordt?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 22:30:14 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187821672
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:29 schreef Greys het volgende:
Welke stad was het nou waarover gezegd werd dat het 12 centimeter tekort kwam voor de minimale vrije hoogte, dus 17.88 ipv de minimale 18 meter? Was dat Maastricht?

Want MECC heeft in hun eigen gegevens online staan dat de netto hoogtes van de twee grootste zalen in MECC respectievelijk 10 en 12.5 meter zijn. Dan komen ze wel iets (..) meer tekort dan 12 centimeter.

[ afbeelding ]
Limburgse meters _O_ _O-
pi_187821702
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:29 schreef Greys het volgende:
Welke stad was het nou waarover gezegd werd dat het 12 centimeter tekort kwam voor de minimale vrije hoogte, dus 17.88 ipv de minimale 18 meter? Was dat Maastricht?

Want MECC heeft in hun eigen gegevens online staan dat de netto hoogtes van de twee grootste zalen in MECC respectievelijk 10 en 12.5 meter zijn. Dan komen ze wel iets (..) meer tekort dan 12 centimeter.

[ afbeelding ]
Haha, ineens zijn we experts op het gebied van zaalhoogte. Is de MECC niet gewoon een vrij verouderd congrescentrum? (tijd geleden dat ik in Maastricht ben geweest, sorry)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 22:31:49 #116
163650 Greys
pi_187821717
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:30 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Maar ze zijn nu wel aan het verbouwen, Misschien dat de zaal hoger wordt?
Dat is alleen het congresgedeelte. Net opgezocht. Dat gedeelte wordt t/m 2021 verbouwd zelfs maar de verbouwing zal esf niet in de weg zitten omdat ze dat deel dan niet gebuiken. Zal artikel er even bij zoeken, moment.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 22:32:55 #117
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187821739
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is alleen het congresgedeelte. Net opgezocht. Dat gedeelte wordt t/m 2021 verbouwd zelfs maar de verbouwing zal esf niet in de weg zitten omdat ze dat deel dan niet gebuiken. Zal artikel er even bij zoeken, moment.
Oké. Nouja. Dan wordt het Mecc dus gewoon niet. Lijkt me.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 22:33:27 #118
163650 Greys
pi_187821748
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Haha, ineens zijn we experts op het gebied van zaalhoogte. Is de MECC niet gewoon een vrij verouderd congrescentrum? (tijd geleden dat ik in Maastricht ben geweest, sorry)
Experts? Omdat ik wat opzocht uit nieuwsgierigheid? Nah nee hoor. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 22:33:31 #119
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187821750
Mecc huurt de Geusselt af. Da's de enige optie die ik dan nog kan bedenken. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187821766
De eis van de EBU is 12 meter. Volgens deea of genen.

Maar er zal een reden zijn dat dat echt het minimum is, ze hebben bijna geen speling, maar snap wel dat het minimum ook weer niet op 18 gezet wordt.

Zijn ook vast landen die echt minder keus hebben in zalen als wij.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 22:35:16 #121
163650 Greys
pi_187821782
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:30 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Maar ze zijn nu wel aan het verbouwen, Misschien dat de zaal hoger wordt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 23:03:51 #122
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187822357
Aboutaleb O+
quote:
Aboutaleb over songfestival: 'We zijn de meest sexy stad van Nederland'
https://www.rijnmond.nl/n(...)y-stad-van-Nederland
pi_187822409
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, er was een jaar dat ome Geer na elke halve finale bij Pauw mocht nabespreken en uit hem kwamen de meest zinnige dingen. Serieus. Viel haast van m'n stoel, de rest zat er voor spek en bonen bij, hij wist echt waar hij het over had. :D

Al geeft dat idd geen enkele garantie voor vanavond. :+ Maar wie weet verrast ie ons..
Ja daar heb je inderdaad ook helemaal gelijk in, misschien verrast hij me en weet hij straks ook van alles over de locaties te melden _O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:06:34 #124
163650 Greys
pi_187822414
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
De eis van de EBU is 12 meter. Volgens deea of genen.

Maar er zal een reden zijn dat dat echt het minimum is, ze hebben bijna geen speling, maar snap wel dat het minimum ook weer niet op 18 gezet wordt.

Zijn ook vast landen die echt minder keus hebben in zalen als wij.
Waar staat dat de eis van EBU 12 meter is dan? :@ Want volgens de directeur van MECC zelf is (dit jaar dan mss?) 18 meter vereist: https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:10:09 #125
163650 Greys
pi_187822487
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187822513
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:29 schreef Greys het volgende:
Welke stad was het nou waarover gezegd werd dat het 12 centimeter tekort kwam voor de minimale vrije hoogte, dus 17.88 ipv de minimale 18 meter? Was dat Maastricht? Edit: ja dus.

MECC heeft in hun eigen gegevens online staan dat de netto hoogtes van de twee grootste zalen in MECC respectievelijk 10 en 12.5 meter zijn. Dan komen ze wel iets (..) meer tekort dan 12 centimeter.

[ afbeelding ]
Ja 18 als je die hele constructie niet meerekent geloof ik, dat is dan 17,88 daar, maar ik snap er sowieso niet veel meer van :P moet het 18 vrij zijn of 12?! Gelukkig horen we het snel _O-
pi_187822560
Vet veel gezeur vooraf over die zaal in Tel Aviv

Nederland: laten we het nóg lager doen
  maandag 8 juli 2019 @ 23:15:31 #128
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187822613
Richard v/d Crommert:

quote:
‘Iets heel geks aan de hand met Songfestival’
https://www.telegraaf.nl/(...)ival?utm_source=t.co
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:26:42 #129
163650 Greys
pi_187822855
quote:
Volgens Richard gaat Maastricht het winnen omdat ze het meeste geld gaan bieden dus.

Lijkt mij echt heel sterk dat ze voor een 65e editie een hele lage zaal nemen als je extra wilt uitpakken maar soit. Als het dan echt op geld aan zou komen zou Maastricht het idd kunnen binnenhengelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 23:29:10 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_187822900
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:16 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

is overwogen, alleen het mocht niet buiten.
Bovendien had sporthal "De Doelstien" Dokkum te weinig capaciteit (konden de journalisten niet kwijt) en was de aula van Scholengemeenschap Magister Alvinus Sneek niet hoog genoeg.

[ afbeelding ]
te weinig capaciteit

[ afbeelding ]
Aula niet hoog genoeg

De protestantse kerk van Drachten is wel hoog genoeg, maar dakconstructie kan technische installaties niet dragen

[ [url=https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=https:%2F%2Fwww.cgkdrachten.nl%2Ftemplates%2Fcgk%2Fassets%2Fbase%2Fimg%2Fcontent%2Fstock3%2F35.jpg&sp=8e27cb35c5908fc7f26a7732eb573842]afbeelding[/url] ]
Dakconstructie niet sterk genoeg

Hotelcapaciteit schijnt ook een probleem te zijn, ik heb net even gebeld met Hotel de Wijnberg in Bolsward, maar deze schijnt niet genoeg kamers te hebben voor alle deelnemende landen.

[ afbeelding ]
Niet genoeg kamers
Zulke posts hebben we wat aan ^O^ Razend informatief ook
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187822929
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Waar staat dat de eis van EBU 12 meter is dan? :@ Want volgens de directeur van MECC zelf is (dit jaar dan mss?) 18 meter vereist: https://www.1limburg.nl/e(...)nder-voor-maastricht
Er wordt toch overal geroepen dat de zaal van MECC 11,88 is. Of ik ben heel scheel. Heb die 12 meerdere keren voorbij zienkomen in ieder geval. :p

Laatste 7 jaar was er nog een zaal van 17 meter in ieder geval. Soin that case. :₩

Maargoed, niemand weet wat de exacte eisen zijn. Als iemand die nu even uitlekt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 23:31:34 #132
39237 crew  H_T
2733
pi_187822944
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:33 schreef ijs_beer het volgende:
Mecc huurt de Geusselt af. Da's de enige optie die ik dan nog kan bedenken. _O-
Vrijthof overdekken. Er is daar in de buurt vast wel een corrupte VVD-aannemer te vinden :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 8 juli 2019 @ 23:31:44 #133
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187822951
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens Richard gaat Maastricht het winnen omdat ze het meeste geld gaan bieden dus.

Lijkt mij echt heel sterk dat ze voor een 65e editie een hele lage zaal nemen als je extra wilt uitpakken maar soit. Als het dan echt op geld aan zou komen zou Maastricht het idd kunnen binnenhengelen.
Dat Maastricht flink wat miljoenen klaar heeft liggen is wel duidelijk, maar dat moet uiteindelijk elke stad hebben die een bidbook inlevert. De vraag is hoeveel scheelt het tussen de steden? Dat blijft waarschijnlijk sowieso onduidelijk voor ons. Ik hoop en geloof in elk geval dat de NPO zich daar niet op blind gaat staren en uiteindelijk voor de beste venue en bidbook gaat. Zoals Tamara Gachechiladze zong #keepthefaith. :s)
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 23:32:53 #134
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187822961
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Vrijthof overdekken. Er is daar in de buurt vast wel een corrupte VVD-aannemer te vinden :P
_O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:33:01 #135
163650 Greys
pi_187822963
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Er wordt toch overal geroepen dat de zaal van MECC 11,88 is. Of ik ben heel scheel. Heb die 12 meerdere keren voorbij zienkomen in ieder geval. :p

Laatste 7 jaar was er nog een zaal van 17 meter in ieder geval. Soin that case. :₩

Maargoed, niemand weet wat de exacte eisen zijn. Als iemand die nu even uitlekt.
Kijk even in m'n linkje. De directeur van MECC zegt zelf 17.88 en daarmee 12 cm tekort voor de benodigde 18 meter. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187823045
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:31 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Dat Maastricht flink wat miljoenen klaar heeft liggen is wel duidelijk, maar dat moet uiteindelijk elke stad hebben die een bidbook inlevert. De vraag is hoeveel scheelt het tussen de steden? Dat blijft waarschijnlijk sowieso onduidelijk voor ons. Ik hoop en geloof in elk geval dat de NPO zich daar niet op blind gaat staren en uiteindelijk voor de beste venue en bidbook gaat. Zoals Tamara Gachechiladze zong #keepthefaith. :s)
Gemeente Rotterdam had het over een miljoen geloof ik? Of was dat extra nog?

Zou me wel tegenvallen als dat het allerbelangrijkste is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:38:57 #137
163650 Greys
pi_187823067
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:37 schreef Em31 het volgende:

[..]

Gemeente Rotterdam had het over een miljoen geloof ik? Of was dat extra nog?

Zou me wel tegenvallen als dat het allerbelangrijkste is.
Dat was alleen het deel dat de Provincie Zuid-Holland zou bijdragen volgens mij. De rest houden ze geheim. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187823073
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijk even in m'n linkje. De directeur van MECC zegt zelf 17.88 en daarmee 12 cm tekort voor de benodigde 18 meter. ;)
Ik geef het op. Dat de NPO/EBU het maar snel bekend maakt. :p

Als t werkelijk 17,88 vrije hoogte is, is het allemaal niet zo kansloos als sat ik dacht.
  maandag 8 juli 2019 @ 23:40:05 #139
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823090
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:37 schreef Em31 het volgende:

[..]

Gemeente Rotterdam had het over een miljoen geloof ik? Of was dat extra nog?

Zou me wel tegenvallen als dat het allerbelangrijkste is.
Rotterdam krijgt sowieso 1 miljoen van de provincie Zuid-Holland als het de gaststad wordt. Maar een gaststad moet volgens mij minimaal rond de 5 miljoen inleggen (Lissabon). Stockholm had bijvoorbeeld 10 miljoen bijgedragen.
  maandag 8 juli 2019 @ 23:40:37 #140
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823107
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ik geef het op. Dat de NPO/EBU het maar snel bekend maakt. :p

Als t werkelijk 17,88 vrije hoogte is, is het allemaal niet zo kansloos als sat ik dacht.
Nee 17.88 is de hoogte van de zaal, niet de vrije hoogte die ligt meters lager.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:40:59 #141
163650 Greys
pi_187823114
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ik geef het op. Dat de NPO/EBU het maar snel bekend maakt. :p

Als t werkelijk 17,88 vrije hoogte is, is het allemaal niet zo kansloos als sat ik dacht.
De netto vrije hoogte is 10 en 12 meter volgens hun eigen brochure. Dus de 17.8 die hij noemt is de bruto hoogte. Nou is dus alleen de vraag of de vereiste 18 meter ook netto of bruto is. Ik gok netto. :P

Was het maar vast augustus he? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 23:41:22 #142
39237 crew  H_T
2733
pi_187823121
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:13 schreef Em31 het volgende:
Vet veel gezeur vooraf over die zaal in Tel Aviv

Nederland: laten we het nóg lager doen
Daar kunnen wij nog onderdoooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Overigens, dit jaar had de organisatie dit artikel op de site staan. De LED-wand was al 12 meter hoog, en die stond op het podium. Zo te zien konden de mensen vooraan daar gewoon op kijken, dus dat is ergens tussen 1 en 1,5 meter hoog. Met 12 meter aan bruikbare hoogte had het dit jaar allemaal niet gepast.

Wat nog wel kan is dat de EBU met de eis voor 18 meter al rekening heeft gehouden met zulke grappen en dat 17,5 meter ook genoeg is, om verwarring met afrondingen te voorkomen (lijkt me vrij stom, maar goed). Dan zou 17,88 wel genoeg zijn.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187823129
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:40 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Nee 17.88 is de hoogte van de zaal, niet de vrije hoogte die ligt meters lager.
Ligt er weer in hoever vrij vrij is. En wat de eis is. Vrij of puur hoogte.

Ach. We will see
pi_187823158
Hoop dat werkelijk volgende week NPO al laat weten met wel bidbookje ze naar de EBU gaan.

En een bidbookje inzien zou ook wel tof zijn. :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:43:47 #145
163650 Greys
pi_187823163
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Daar kunnen wij nog onderdoooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Overigens, dit jaar had de organisatie dit artikel op de site staan. De LED-wand was al 12 meter hoog, en die stond op het podium. Zo te zien konden de mensen vooraan daar gewoon op kijken, dus dat is ergens tussen 1 en 1,5 meter hoog. Met 12 meter aan bruikbare hoogte had het dit jaar allemaal niet gepast.

Wat nog wel kan is dat de EBU met de eis voor 18 meter al rekening heeft gehouden met zulke grappen en dat 17,5 meter ook genoeg is, om verwarring met afrondingen te voorkomen (lijkt me vrij stom, maar goed). Dan zou 17,88 wel genoeg zijn.
Maar 17.88 is bij hen geen vrije ruimte. Zitten allemaal spanten enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 juli 2019 @ 23:44:52 #146
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823177
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:43 schreef Greys het volgende:
Maar 17.88 is bij hen geen vrije ruimte. Zitten allemaal spanten enzo.
Inderdaad. Die gaan ze vast niet weglassen :')



[ Bericht 27% gewijzigd door Greys op 08-07-2019 23:53:14 (Quote gefixt) ]
pi_187823182
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat was alleen het deel dat de Provincie Zuid-Holland zou bijdragen volgens mij. De rest houden ze geheim. :Y
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:40 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Rotterdam krijgt sowieso 1 miljoen van de provincie Zuid-Holland als het de gaststad wordt. Maar een gaststad moet volgens mij minimaal rond de 5 miljoen inleggen (Lissabon). Stockholm had bijvoorbeeld 10 miljoen bijgedragen.
Ah oké! ^O^ Rotterdam zal ook niet gek zijn, die hadden volgens mij altijd al plannen klaarliggen mocht Nederland een keer winnen (was een paar jaar geleden een keer een artikel over als ik het goed heb). Denk dat zij er ook echt wel wat voor over hebben.
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 23:45:26 #148
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187823186
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoop dat werkelijk volgende week NPO al laat weten met wel bidbookje ze naar de EBU gaan.

En een bidbookje inzien zou ook wel tof zijn. :)
Vraag me af of die onder de Wet Openbaar Bestuur vallen? Zal wel toch.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 8 juli 2019 @ 23:49:00 #149
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823247
Waarom bewaren ze bij Jinek altijd de songfestival items tot het laatst... :N :O
pi_187823252
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Daar kunnen wij nog onderdoooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Overigens, dit jaar had de organisatie dit artikel op de site staan. De LED-wand was al 12 meter hoog, en die stond op het podium. Zo te zien konden de mensen vooraan daar gewoon op kijken, dus dat is ergens tussen 1 en 1,5 meter hoog. Met 12 meter aan bruikbare hoogte had het dit jaar allemaal niet gepast.

Ja en dan had je die grote driehoeken ook nog die in het plafond konden verdwijnen, dus dat moet ook nog wel 2/3 meter zijn geweest.
  maandag 8 juli 2019 @ 23:49:55 #151
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823263
quote:
Ja en dan had je die grote driehoeken ook nog die in het plafond konden verdwijnen, dus dat moet ook nog wel 2/3 meter zijn geweest.
En de ikea lichtbol niet te vergeten! :D
pi_187823265
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:49 schreef lashatumbai het volgende:
Waarom bewaren ze bij Jinek altijd de songfestival items tot het laatst... :N :O
Ik ga stuk als zij ook ineens helemaal pro-MECC zijn _O-
  maandag 8 juli 2019 @ 23:50:40 #153
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823270
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:50 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik ga stuk als zij ook ineens helemaal pro-MECC zijn _O-
Dan ga ik boos naar bed, mag niet! :(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 juli 2019 @ 23:52:31 #154
39237 crew  H_T
2733
pi_187823304
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar 17.88 is bij hen geen vrije ruimte. Zitten allemaal spanten enzo.
True, maar ik kan me voorstellen dat de EBU vaker met het 'ja hoor wij zijn heus wel hoog genoeg O-) '-bijltje hebben gehakt. Misschien staat er een clausule in dat je met hoogte X sowieso goed zit, met hoogte Y als je aan voorwaarde 1 kan voldoen en met hoogte Z alleen als je aan voorwaarden 1, 2 en 3 kan voldoen.

17,88 is minder dan 18, maar tegelijk hebben ze de verzekering van de NPO gekregen dat het wel goed komt. Misschien omdat ze zo'n clausule hebben gevonden, misschien omdat ze denken dat die paar centimeter nog wel uit te onderhandelen valt, misschien omdat ze het gewoon aan het verkeerde eind hebben. Dat blijft afwachten :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187823315
Huffnagel gaat voor Maastricht.
Gerard voor Rotterdam!

Gokje mijnerzijds, al hadden ze ons er ook prima neer kunnen zetten. Ze weten net zoveel als ons.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:54:38 #156
163650 Greys
pi_187823333
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Vraag me af of die onder de Wet Openbaar Bestuur vallen? Zal wel toch.
Bidbook van Rotterdam ligt in een kluis en mag alleen onder toezicht van griffier worden ingekeken. Op lekken staan sancties. Las ik net. Weer ff terugzoeken. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:55:47 #157
163650 Greys
pi_187823344
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

True, maar ik kan me voorstellen dat de EBU vaker met het 'ja hoor wij zijn heus wel hoog genoeg O-) '-bijltje hebben gehakt. Misschien staat er een clausule in dat je met hoogte X sowieso goed zit, met hoogte Y als je aan voorwaarde 1 kan voldoen en met hoogte Z alleen als je aan voorwaarden 1, 2 en 3 kan voldoen.

17,88 is minder dan 18, maar tegelijk hebben ze de verzekering van de NPO gekregen dat het wel goed komt. Misschien omdat ze zo'n clausule hebben gevonden, misschien omdat ze denken dat die paar centimeter nog wel uit te onderhandelen valt, misschien omdat ze het gewoon aan het verkeerde eind hebben. Dat blijft afwachten :)
Maar kijk die foto. Die spanten hangen echt enorm laag.. Tis echt duidelijk op die foto dat ze hooguit 12 meter vrije ruimte hebben in de hoogte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:56:17 #158
163650 Greys
pi_187823349
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:50 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik ga stuk als zij ook ineens helemaal pro-MECC zijn _O-
Ja dan wordt het wel een beetje verdacht. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 23:56:37 #159
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187823354
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Bidbook van Rotterdam ligt in een kluis en mag alleen onder toezicht van griffier worden ingekeken. Op lekken staan sancties. Las ik net. Weer ff terugzoeken. :D
Straks. Na inleveren... T is ook geen staatsgeheim uiteindelijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187823379
Winnen = nog meer songfestival op tv *O* Ik zit er weer klaar voor.
~The present is all there is~
pi_187823382
Dit hadden ze in Oekraïne
quote:
Op 20 juli werd door de organiserende omroep NTU een rechtstreekse televisieshow uitgezonden waarin deze steden zich mochten presenteren. In het programma, getiteld City Battle, werden de voorstellen besproken door een panel van mensen uit de mediawereld, experts, muzikanten, songfestivalfans en het studiopubliek.
Lijkt mij ook wel wat _O-

  maandag 8 juli 2019 @ 23:58:56 #162
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823385
Zo achter elkaar gemonteerd moet het toch gewoon Arnhem of Rotterdam worden. Van die conferentiehallen wordt ik echt niet warm.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 juli 2019 @ 23:59:07 #163
163650 Greys
pi_187823386
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:56 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Straks. Na inleveren... T is ook geen staatsgeheim uiteindelijk.
Oh zo. Ja geen idee of we het daarna mogen inzien. Denk het niet hoor. Zullen te veel financiële details in staan die ze niet openbaar willen hebben gok ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187823390
Gerard heeft z'n huiswerk gedaan.
~The present is all there is~
pi_187823391
Ok als je die mensen in die hallen ziet dan moet het gewoon Ahoy worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187823398
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:58 schreef lashatumbai het volgende:
Zo achter elkaar gemonteerd moet het toch gewoon Arnhem of Rotterdam worden. Van die conferentiehallen wordt ik echt niet warm.
Dit ja :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 00:01:42 #167
163650 Greys
pi_187823419
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:59 schreef grazz het volgende:
Gerard heeft z'n huiswerk gedaan.
Toch weer ja? Ik kan ff niet kijken maar die weet meestal echt wel waar ie over lult. Tussen het gieren door. Of was je post sarcastisch? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 juli 2019 @ 00:01:43 #168
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823420
O+ GEERTJE O+
pi_187823428
Geer heeft in alle zalen gestaan en geeft Rotterdam qua zaalacoustiek veruit de voorkeur
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187823447
Dan neem ik terug wat ik gezegd heb natuurlijk, Geer *O*
pi_187823452
Geer spreekt altijd de waarheid
~The present is all there is~
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 00:04:25 #172
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187823454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:02 schreef TheVulture het volgende:
Geer heeft in alle zalen gestaan en geeft Rotterdam qua zaalacoustiek veruit de voorkeur
Ook niet onbelangrijk!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187823494
Beide heren gaan voor Rotterdam *O*
~The present is all there is~
pi_187823503
Frits Huffnagel haalt mijn punt aan, dat je Duitsland en Belgie niet mee moet laten profiteren van een Nederlandse zege als er prima alternatieven zijn...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187823513
Rotterdam moet het gewoon worden ook. Niks anti aan de rest. Maar het is de meest perfecte locatie op alle vlakken, geen 1 punt ia daar ook maar enigszins twijfelachtig.

En dit roep ik weer van mn eigen stoel eh
.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 00:08:09 #176
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823516
ROTTERDAM ROTTERDAHAMMMM *O*

pi_187823520
Mooi w/ gelukkig wordt dat nu ook uitgesproken.
pi_187823521
Songfestival item als laatste en direct na Jinek zien we Amber als eerst in beeld. :o
~The present is all there is~
  dinsdag 9 juli 2019 @ 00:09:09 #179
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187823524
Mijn vertrouwen in de mensheid is weer iets hersteld ;)
pi_187823531
Ik gun het Den Bosch uit persoonlijk belang, maar objectief gezien is Rotterdam wel het beste totaalpakket natuurlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187823533
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:08 schreef grazz het volgende:
Songfestival item als laatste en direct na Jinek zien we Amber als eerst in beeld. Rara :o
Dat moet wel een hint zijn! #widp
pi_187823542
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:09 schreef lashatumbai het volgende:
Mijn vertrouwen in de mensheid is weer iets hersteld ;)
Begon al bijna te geloven in een complot ja
pi_187823546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik gun het Den Bosch uit persoonlijk belang
Nee, ajb niet in die koeienstallen :P als ik Geer mag geloven en Geer spreekt immers altijd de waarheid.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 00:11:45 #184
163650 Greys
pi_187823552
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:03 schreef Em31 het volgende:
Dan neem ik terug wat ik gezegd heb natuurlijk, Geer *O*
Zie, echt, ik haalde er ook weleens m'n neus voor op stiekem maar als ie voor een serieus ding wordt gevraagd qua songfestival komt er meestal wel veel zinnigs uit. :D Hij heeft me toen bij Pauw (twee jaar geleden denk ik) echt positief verrast. Blij dat ie het nu weer waarmaakte. En uiteraard komt er ook weleens nonsens uit maar ach, bij wie niet. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187823564
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Zie, echt, ik haalde er ook weleens m'n neus voor op stiekem maar als ie voor een serieus ding wordt gevraagd qua songfestival komt er meestal wel veel zinnigs uit. :D Hij heeft me toen bij Pauw (twee jaar geleden denk ik) echt positief verrast. Blij dat ie het nu weer waarmaakte. En uiteraard komt er ook weleens nonsens uit maar ach, bij wie niet. _O-
Ja ik dacht het zal wel beperkt zijn tot de deelnemers enzo, maar inderdaad ik heb voortaan vertrouwen in ‘m :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 00:21:03 #186
163650 Greys
pi_187823627
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:07 schreef grazz het volgende:
Beide heren gaan voor Rotterdam *O*
Ja kan ik dit tweeten boven de tweet van Jinek? Want ik keek niet en straks post ik fake news _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187823697
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja kan ik dit tweeten boven de tweet van Jinek? Want ik keek niet en straks post ik fake news _O-
Hoezo geloof je mij niet :(

~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 00:33:14 #188
163650 Greys
pi_187823719
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:30 schreef grazz het volgende:

[..]

Hoezo geloof je mij niet :(

[ afbeelding ]
Omdat er vandaag iemand een grap uithaalde in de slowchat met een fake tweet over Rotterdamse gemeenteraad die tegen had gestemd. En bijna iedereen ging er vol in. _O- PANIEEEEEEK.

Nee maar ik kan dat dus tweeten..?

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187823749
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat er vandaag iemand een grap uithaalde in de slowchat met een fake tweet over Rotterdamse gemeenteraad die tegen had gestemd. En bijna iedereen ging er vol in. _O- PANIEEEEEEK.

Nee maar ik kan dat dus tweeten..?

[ afbeelding ]
Ik denk wel dat jij dat kan, ja :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 00:50:27 #190
163650 Greys
pi_187823804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:40 schreef grazz het volgende:

[..]

Ik denk wel dat jij dat kan, ja :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat #Jinek trending is en alles behalve positief, Twitter vond het kennelijk een schreeuwende rotuitzending. (Maar nou vinden ze daar sowieso niet vaak iets leuk. :+ Of wel, maar dan tweeten ze het niet). Ga morgen zelf wel even terugkijken. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187826195
RDStad twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 08:28:45 De gemeente trekt 15 miljoen euro uit voor de organisatie van het evenement en hoopt dat ook Rotterdammers in de buidel willen tasten (Premium) https://t.co/hQaZywRACI reageer retweet
15 miljoen :D
pi_187826282
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zie dat #Jinek trending is en alles behalve positief, Twitter vond het kennelijk een schreeuwende rotuitzending. (Maar nou vinden ze daar sowieso niet vaak iets leuk. :+ Of wel, maar dan tweeten ze het niet). Ga morgen zelf wel even terugkijken. :D
Het leg alluhmaal aan die linkse trut van een burregemeester.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 11:05:27 #193
163650 Greys
pi_187826451
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:40 schreef Em31 het volgende:
RDStad twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 08:28:45 De gemeente trekt 15 miljoen euro uit voor de organisatie van het evenement en hoopt dat ook Rotterdammers in de buidel willen tasten (Premium) https://t.co/hQaZywRACI reageer retweet
15 miljoen :D
Weet niet of het slim is om dat openbaar te maken voor de deadline! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 11:09:24 #194
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187826487
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:40 schreef Em31 het volgende:
RDStad twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 08:28:45 De gemeente trekt 15 miljoen euro uit voor de organisatie van het evenement en hoopt dat ook Rotterdammers in de buidel willen tasten (Premium) https://t.co/hQaZywRACI reageer retweet
15 miljoen :D
Sow boem koekoek. Flink bedrag. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 11:12:35 #195
163650 Greys
pi_187826526
En echt een hele dikke meerderheid ook!

SaidKasmiD66 twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 11:08:30 Het voorstel om het Eurosongfestival in Rotterdam te organiseren kan op een ruime meerderheid rekenen!! In Rotterdam zijn we er klaar voor! https://t.co/9yltZZkZDc reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 9 juli 2019 @ 11:21:02 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_187826630
Welke gemeenteraden moeten nu nog stemmen?
pi_187826631
quote:
Om het geld op tafel te krijgen wordt gekeken naar sponsors, spontane publieksacties, crowdfunding, het eventueel verhogen van de toeristenbelasting, rijksgeld en gemeentelijke bijdragen.
Leuk dat ze 15 miljoen roepen. Maar dat geld is geen zekerheid dus.
pi_187826693
15 miljoen is een prima deal voor zo veel promotie. Een goed deel wordt ook direct terugverdiend.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187826696
Ik ben echt blij met dit nieuws! *O* Rotterdam heeft echt veruit mijn voorkeur qua venue en uitstraling.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_187826698
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:59 schreef grazz het volgende:
Gerard heeft z'n huiswerk gedaan.
_O-

Ja, ESF 1980 hebben we blijkbaar ook gewonnen.

https://www.telegraaf.nl/video/693467154/joling-haalt-keihard-uit-naar-linkse-halsema
pi_187826724
Arnhem 2020 _O_
pi_187826878
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

_O-

Ja, ESF 1980 hebben we blijkbaar ook gewonnen.

https://www.telegraaf.nl/video/693467154/joling-haalt-keihard-uit-naar-linkse-halsema
Ik vind die Joling best een sympathieke gozer, maar het is natuurlijk wel tekenend voor de debilisering van de samenleving dat hij zonder kennis van zaken overal z'n mening mag ventileren. Johan Derksen idem dito. En er wordt nog naar geluisterd ook, zij het alleen door Telegraaf-publiek.
pi_187827045
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Weet niet of het slim is om dat openbaar te maken voor de deadline! :D
Dacht ik ook al _O-

Rest van de steden bieden even een miljoen meer
pi_187827118
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:12 schreef Greys het volgende:
En echt een hele dikke meerderheid ook!

SaidKasmiD66 twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 11:08:30 Het voorstel om het Eurosongfestival in Rotterdam te organiseren kan op een ruime meerderheid rekenen!! In Rotterdam zijn we er klaar voor! https://t.co/9yltZZkZDc reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik ga ervan uit dat die 8 personen geen kaartjes krijgen als het daar plaats gaat vinden :{w
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juli 2019 @ 12:06:40 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187827246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:56 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat die 8 personen geen kaartjes krijgen als het daar plaats gaat vinden :{w
Die gast in het midden van al het groen durft wel :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 12:08:07 #206
163650 Greys
pi_187827272
Toch heb ik oa door hun 'de rest mag wel hopen maar wij krijgen het' en de mediahype ergens het gevoel dat Maastricht gewoon het geld voor het compléte Songfestival op tafel gaat smijten. Of al lang heeft gesmeten. Dus gewoon alles, zodat het de omroep niks kost. En daarbij als fooi nog geld voor de Nederlandse inzending van de komende vijf jaar ofzo. _O-

Maar dan nog hou ik hoop dat 'ze' daarnaast ook echt kijken naar de locatie voor de best mogelijke show omdat ze willen uitpakken voor 65 jaar ESF.

SPANNEND! w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 12:11:52 #207
375570 crew  Cyan9
pi_187827336
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:44 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Inderdaad. Die gaan ze vast niet weglassen :')

[ afbeelding ]
Elke keer als ik deze afbeelding zie, word ik toch een beetje triest. De plaatselijke gymzaal hier lijkt hoger.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_187827409
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:08 schreef Greys het volgende:
Toch heb ik oa door hun 'de rest mag wel hopen maar wij krijgen het' en de mediahype ergens het gevoel dat Maastricht gewoon het geld voor het compléte Songfestival op tafel gaat smijten. Of al lang heeft gesmeten. Dus gewoon alles, zodat het de omroep niks kost. En daarbij als fooi nog geld voor de Nederlandse inzending van de komende vijf jaar ofzo. _O-

Maar dan nog hou ik hoop dat 'ze' daarnaast ook echt kijken naar de locatie voor de best mogelijke show omdat ze willen uitpakken voor 65 jaar ESF.

SPANNEND! w/ *O*
Maastricht gaat er wel echt vol voor, dat moeten we ze wel nageven.
Maar ik blijf toch hopen van niet. De MECC vind ik van de huidige venues die nog in de race zijn, echt de minste optie. En het lijkt me echt te kort dag om nog drastisch te gaan verbouwen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:51:29 #209
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_187827950
Maastricht (en heel Limburg) is zo arm als een kerkrat
Rotterdam heeft genoeg andere prioriteiten waar ze hun geld aan kunnen verkwanselen.
Arnhem heeft de toezegging van financiële steun van de provincie Gelderland. En Gelderland verzuipt zowat in de miljarden die ze in kas hebben door de verkoop van Nuon indertijd aan Vattenfal
Wie dit leest is gek
pi_187828159
https://eurovision.tv/sto(...)rovision-2019-israel

Geen idee of dit al eerder voorbij gekomen is. Vond t persoonlijk wel df leuk om te lezen, maar vooral die filmpjes even te bekijken. Omdat 2017 toch een issue was betreft het venue.

Ook dat Oekraine geen goede locatie had en toch even opgezocht wat de specificaties van de venue waren waar het uiteindelijk plaats vond, en de hoogte blijft natuurlijk het meest interessant :p .

quote:
Headway height (from the floor up to frame works) from 14 to 25 m with sideway height from 8 to 9,5 m.;
pi_187828194
Madonna is trending. Ik even kijken waarom, blijkt de PVV Rotterdam een gebiedsverbod voor haar te hebben aangevraagd tijdens het songfestival, vanwege haar politieke opvattingen.

Als het nu vanwege haar zang was...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 13:10:24 #212
163650 Greys
pi_187828207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 13:08 schreef blackswangreen het volgende:
Madonna is trending. Ik even kijken waarom, blijkt de PVV Rotterdam een gebiedsverbod voor haar te hebben aangevraagd tijdens het songfestival, vanwege haar politieke opvattingen.

Als het nu vanwege haar zang was...
Echt, ik krijg van zulke dingen zo'n enorme plaatsvervangende schaamte. Kan me ook niet voorstellen dat de rest van de gemeenteraad blij is met dit soort fratsen. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187828212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 13:08 schreef blackswangreen het volgende:
Madonna is trending. Ik even kijken waarom, blijkt de PVV Rotterdam een gebiedsverbod voor haar te hebben aangevraagd tijdens het songfestival, vanwege haar politieke opvattingen.

Als het nu vanwege haar zang was...
PVV en vanwege politieke opvattingen.

Dat dat past.
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 13:30:30 #214
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187828464
Sjenant.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187828788
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maastricht (en heel Limburg) is zo arm als een kerkrat
Rotterdam heeft genoeg andere prioriteiten waar ze hun geld aan kunnen verkwanselen.
Arnhem heeft de toezegging van financiële steun van de provincie Gelderland. En Gelderland verzuipt zowat in de miljarden die ze in kas hebben door de verkoop van Nuon indertijd aan Vattenfal
Hopelijk horen we deze dagen ook wat over de plannen van Arnhem/Gelderland :Y
pi_187829491
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:08 schreef Greys het volgende:
Toch heb ik oa door hun 'de rest mag wel hopen maar wij krijgen het' en de mediahype ergens het gevoel dat Maastricht gewoon het geld voor het compléte Songfestival op tafel gaat smijten. Of al lang heeft gesmeten. Dus gewoon alles, zodat het de omroep niks kost. En daarbij als fooi nog geld voor de Nederlandse inzending van de komende vijf jaar ofzo. _O-

Maar dan nog hou ik hoop dat 'ze' daarnaast ook echt kijken naar de locatie voor de best mogelijke show omdat ze willen uitpakken voor 65 jaar ESF.

SPANNEND! w/ *O*
Die 15 miljoen van de gemeente Rotterdam, het extra miljoen van de provincie en nog de 6 a 7 miljoen die het organiserende land van de EBU krijgt lijkt me een aardig eind in de richting van een sluitende begroting.

Ik zie het positief in
pi_187829701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:28 schreef KoningPils het volgende:
Arnhem 2020 _O_
_O_ _O_
pi_187829764
RichardCrommert twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 15:13:11 Maastricht kiest 'Come Closer' als thema voor binnenhalen Songfestival; Arnhem kiest voor ‘Celebrate Freedom’ https://t.co/6Y3KRPLmlP reageer retweet
~The present is all there is~
pi_187829845
Ik wist overigens niet dat de steden zelf een slogan mogen/moeten bedenken. Ik dacht dat de organisatie (Bakker & co en EBU) hier een middagje voor gingen zitten onder genot van wat bitterballen en bladerdeeghapjes.
~The present is all there is~
pi_187829860
Celebrate freedom doet pijn aan mijn ogen. Arnhem

Wat gaat Roffa doen? 8-)
~The present is all there is~
  ESF Reporter dinsdag 9 juli 2019 @ 15:31:24 #221
87554 Cee
Welluk?
pi_187829929
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:21 schreef grazz het volgende:
RichardCrommert twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 15:13:11 Maastricht kiest 'Come Closer' als thema voor binnenhalen Songfestival; Arnhem kiest voor ‘Celebrate Freedom’ https://t.co/6Y3KRPLmlP reageer retweet
In ieder geval wel een leuke referentie naar een niet-Nederlands winnend nummer.
pi_187830069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:26 schreef grazz het volgende:
Ik wist overigens niet dat de steden zelf een slogan mogen/moeten bedenken. Ik dacht dat de organisatie (Bakker & co en EBU) hier een middagje voor gingen zitten onder genot van wat bitterballen en bladerdeeghapjes.
Bitterballen en Bladerdeeghapjes zou anders ook een geweldig thema zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187830080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:27 schreef grazz het volgende:
Celebrate freedom doet pijn aan mijn ogen. Arnhem
A Bridge Too Far lag meer voor de hand.
pi_187830085
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Bitterballen en Bladerdeeghapjes zou anders ook een geweldig thema zijn.
"Friet of Patat"
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187830095
Come Closer is overigens wel een leuk thema vanuit Maastricht richting de rest van Nederland geredeneerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187830122

Wel kleine epilepsie waarschuwing
De tering, wat naar. :p
pi_187830126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:26 schreef grazz het volgende:
Ik wist overigens niet dat de steden zelf een slogan mogen/moeten bedenken. Ik dacht dat de organisatie (Bakker & co en EBU) hier een middagje voor gingen zitten onder genot van wat bitterballen en bladerdeeghapjes.
Lijkt mij gewoon een slogan voor op het bidbook en niet voor de show.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:44:51 #228
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187830147
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Wel kleine epilepsie waarschuwing
De tering, wat naar. :p
Dit roept voor mij niet het moderne innovatieve songfestival op wat ik in elk geval voor ogen heb :')

Van Rotterdam schijnt er ook een filmpje gemaakt te zijn voor het bidbook, gefocust wordt op urban/hippe artiesten/multi culti/moderne stad.

[ Bericht 4% gewijzigd door lashatumbai op 09-07-2019 15:51:59 ]
pi_187830153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:00 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Die 15 miljoen van de gemeente Rotterdam, het extra miljoen van de provincie en nog de 6 a 7 miljoen die het organiserende land van de EBU krijgt lijkt me een aardig eind in de richting van een sluitende begroting.

Ik zie het positief in
De gemeente geeft geen 15 miljoen. Ze moeten nog een aardige zak geld binnenhalen door crowdfunding onder andere.
pi_187830170
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Bitterballen en Bladerdeeghapjes zou anders ook een geweldig thema zijn.
:9~ zekerrrr, hele merchandise in het teken van bitterballen en bladerdeeghapjes. Wie is er niet trots op den bitterbal *O*
~The present is all there is~
pi_187830242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:26 schreef grazz het volgende:
Ik wist overigens niet dat de steden zelf een slogan mogen/moeten bedenken. Ik dacht dat de organisatie (Bakker & co en EBU) hier een middagje voor gingen zitten onder genot van wat bitterballen en bladerdeeghapjes.
Dat lijkt me wel ja :P Come Closer lijkt sowieso wat te veel op 2016
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:51:27 #232
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187830254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Wel kleine epilepsie waarschuwing
De tering, wat naar. :p
Hier krijg ik dus echt een hele kleine piemel van. My god, dit is toch niet wat ze willen?
Just do it »
pi_187830255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Wel kleine epilepsie waarschuwing
De tering, wat naar. :p
Meh. Standaard filmpje. Overtuigt mij niet. Maastricht

Who's next?
~The present is all there is~
pi_187830256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:45 schreef grazz het volgende:

[..]

:9~ zekerrrr, hele merchandise in het teken van bitterballen en bladerdeeghapjes. Wie is er niet trots op den bitterbal *O*
Eurovision 2020
Bitterballs & Puff Pastry Snacks
*Insert hongeropwekkend logo
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187830263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:43 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon een slogan voor op het bidbook en niet voor de show.
Kies “Pick Me” dan. _O-
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:52:23 #236
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187830267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:51 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Hier krijg ik dus echt een hele kleine piemel van. My god, dit is toch niet wat ze willen?
:D Wordt je niet verleid door het Come Closerrrr...? _O-
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:55:26 #237
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187830324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:52 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

:D Wordt je niet verleid door het Come Closerrrr...? _O-
Nee eerder Stay Away. As far as possible
Just do it »
pi_187830328
Grab your towels, it's time to come closer
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 15:58:28 #239
163650 Greys
pi_187830373
'Come Closer' is wel nodig ja in die zaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:02:35 #240
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187830466
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:58 schreef Greys het volgende:
'Come Closer' is wel nodig ja in die zaal.
Hadden ze beter voor "Aim Higher" kunnen kiezen :P
pi_187830515
Come Closer vind ik ook wel heel erg lijken op Come Together (2016)

En Celebrate Freedom op Celebrate Diversity (2017)

Maar ik ga er niet vanuit dat dit dan ook de officiële slogans gaan worden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 9 juli 2019 @ 16:06:02 #242
39237 crew  H_T
2733
pi_187830522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Eurovision 2020
Bitterballs & Puff Pastry Snacks
*Insert hongeropwekkend logo
Aangevuld met een Worst Kaas Scenario
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187830620
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]

"Friet of Patat"
_O-
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:13:24 #244
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187830649
Ik ben nu wel heel benieuwd naar dat filmpje van Roffa. En of en welke slogan zij dan mee op de proppen zijn gekomen
Just do it »
pi_187830650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:05 schreef Aoibhin het volgende:
Come Closer vind ik ook wel heel erg lijken op Come Together (2016)

En Celebrate Freedom op Celebrate Diversity (2017)

Maar ik ga er niet vanuit dat dit dan ook de officiële slogans gaan worden.
Inderdaad, want Rotterdam wint immers.

Together
A Port
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 16:19:15 #246
163650 Greys
pi_187830726
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Eurovision 2020
Bitterballs & Puff Pastry Snacks
*Insert hongeropwekkend logo
En the hunger games als slogan. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187830769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:45 schreef KoningPils het volgende:

[..]

De gemeente geeft geen 15 miljoen. Ze moeten nog een aardige zak geld binnenhalen door crowdfunding onder andere.
Volgens het AD: In het bidbook dat Rotterdam morgen in Hilversum inlevert staat onder andere dat de stad 15 miljoen euro uittrekt voor de organisatie.

Dat komt op mij over alsof Rotterdam een toezegging doet van 15 miljoen. Hoe de uiteindelijke samenstelling is laten ze afhangen van sponsors, spontane publieksacties, crowdfunding, het eventueel verhogen van de toeristenbelasting, rijksgeld en gemeentelijke bijdragen.
pi_187830787
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:19 schreef Greys het volgende:

[..]

En the hunger games als slogan. _O-
:D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 16:24:57 #249
368283 ato
pi_187830796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Wel kleine epilepsie waarschuwing
De tering, wat naar. :p
Zij maken er wel veel werk van.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187830807
Zou André Rieu zelf ook wat miljoenen inleggen?
pi_187830830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:22 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Volgens het AD: In het bidbook dat Rotterdam morgen in Hilversum inlevert staat onder andere dat de stad 15 miljoen euro uittrekt voor de organisatie.

Dat komt op mij over alsof Rotterdam een toezegging doet van 15 miljoen. Hoe de uiteindelijke samenstelling is laten ze afhangen van sponsors, spontane publieksacties, crowdfunding, het eventueel verhogen van de toeristenbelasting, rijksgeld en gemeentelijke bijdragen.
Dit idd. Anders hadden ze wel een andere toezegging gedaan dat nog kon oplopen tot.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 16:27:40 #252
368283 ato
pi_187830834
Maar ik denk dat M'tricht het doet voor PR en uiteindelijk op het laatst zegt niet mee te doen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187830843
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:24 schreef ato het volgende:

[..]

Zij maken er wel veel werk van.
Het filmpje komt op mij niet echt over als veel werk. Op een simpele middag zet ik dit ook in elkaar.
pi_187830850
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:27 schreef ato het volgende:
Maar ik denk dat M'tricht het doet voor PR en uiteindelijk op het laatst zegt niet mee te doen.
Vallen net zoals Utrecht en Den Bosch af op basis van geschiktheid. Maken Arnhem en Rotterdam het vervolgens uit.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 16:34:35 #255
368283 ato
pi_187830932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Het filmpje komt op mij niet echt over als veel werk. Op een simpele middag zet ik dit ook in elkaar.
Nou ja ik bedoel het in het algemeen, filmpje is in elkaar gezet door een Maastreechse ESF fan denk ik.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 16:36:16 #256
368283 ato
pi_187830958
Maar morgen is het de datum om de bidbooks in te leveren.
Wanneer horen wij welke stad het wordt? Augustus?
Life can be a bitch, so like it..
pi_187830997
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:36 schreef ato het volgende:
Maar morgen is het de datum om de bidbooks in te leveren.
Wanneer horen wij welke stad het wordt? Augustus?
Volgens mij vallen steden die niet geschikt zijn eerst af en komt de EBU dan kijken bij de rest ofzoiets
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:43:13 #258
141482 Q.
JurassiQ
pi_187831049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:39 schreef Em31 het volgende:

[..]

Volgens mij vallen steden die niet geschikt zijn eerst af en komt de EBU dan kijken bij de rest ofzoiets
Dus alles behalve Rotterdam valt meteen af. :7
For great justice!
  ESF Reporter dinsdag 9 juli 2019 @ 16:45:22 #259
87554 Cee
Welluk?
pi_187831075
Het lijkt hier nu net op de bekendmaking van het nummer dat we inzenden qua emooosies. :D
pi_187831081
Slogan van Den Bosch is "Come United Now Together!"

CUNT! (oftewel Kut!, Brabantse roots confirmed :+ )
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187831144
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Dus alles behalve Rotterdam valt meteen af. :7
Rotterdam en Arnhem zijn denk ik sowieso geschikt :P rest geen idee meer _O-
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 16:49:23 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187831146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:45 schreef TheVulture het volgende:
Slogan van Den Bosch is "Come United Now Together!"

CUNT! (oftewel Kut!, Brabantse roots confirmed :+ )
New Kids interval act met snackbar 't pleintje op het podium confirmed
pi_187831158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:45 schreef Cee het volgende:
Het lijkt hier nu net op de bekendmaking van het nummer dat we inzenden qua emooosies. :D
Hebben we toch nog wat van die spanning.
Ik hoop dat Maastricht het wordt maar qua hal zou ik Arnhem doen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 9 juli 2019 @ 16:51:46 #264
39237 crew  H_T
2733
pi_187831178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:49 schreef Momo... het volgende:

[..]

New Kids interval act met snackbar 't pleintje op het podium confirmed
De Jos Brinkies gaan de zaal door en de wereld over
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187831196
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:45 schreef Cee het volgende:
Het lijkt hier nu net op de bekendmaking van het nummer dat we inzenden qua emooosies. :D
:D en dit dan het hele jaar

Eerst locatie, daarna presentatoren, interval acts, onze eigen inzending, heerlijk *O*
pi_187831230
songfestivalNL twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 16:46:35 Morgenochtend komt de Gemeente Utrecht met nieuws over de (mogelijke) organisatie van het komende Eurovisie Songfestival. Gaat er een bidbook ingeleverd worden of komt er nieuws dat Utrecht zich terugtrekt? reageer retweet
spannend
pi_187831245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:55 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 16:46:35 Morgenochtend komt de Gemeente Utrecht met nieuws over de (mogelijke) organisatie van het komende Eurovisie Songfestival. Gaat er een bidbook ingeleverd worden of komt er nieuws dat Utrecht zich terugtrekt? reageer retweet
spannend
Als je het zo aankondigt zal het wel terugtrekken worden :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187831294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:55 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 16:46:35 Morgenochtend komt de Gemeente Utrecht met nieuws over de (mogelijke) organisatie van het komende Eurovisie Songfestival. Gaat er een bidbook ingeleverd worden of komt er nieuws dat Utrecht zich terugtrekt? reageer retweet
spannend
Ergens verwacht ik terugtrekking. De Jaarbeurs is totaal niet geschikt en ik voel ook weinig enthousiasme ervoor.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 17:00:28 #269
368283 ato
pi_187831305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:55 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 16:46:35 Morgenochtend komt de Gemeente Utrecht met nieuws over de (mogelijke) organisatie van het komende Eurovisie Songfestival. Gaat er een bidbook ingeleverd worden of komt er nieuws dat Utrecht zich terugtrekt? reageer retweet
spannend
Utrecht gaat zich terug trekken of wil zich als centrale stad extra vervoer etc inzetten.
Alles om mee te doen met de ESF publicatie.

Utrecht heeft geen geld hoor, die stopt het nu in de stad om het mooier te maken.
Zij zijn zeker nog tot 2031 bezig met veranderingen in de stad.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:05:00 #270
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187831385
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:53 schreef Em31 het volgende:

[..]

:D en dit dan het hele jaar

Eerst locatie, daarna presentatoren, interval acts, onze eigen inzending, heerlijk *O*
DIT PRECIES :D
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:31:11 #271
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187831785
Net Aran Base (RTLBoulevard) bij Coen en Sander: "morgen worden om 10.00 uur de bidbooks ingeleverd bij NPO/Avrotros. Rotterdam stuurt één of andere wethouder, Maastricht de burgemeester met fanfare.
Rotterdam houdt ook nog een spektakelding achter de hand, iets dat Amsterdammers zelfs zou overtuigen om in Rotterdam te gaan wonen."
Zal wel weer de nodige cringe opleveren.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 17:33:42 #272
163650 Greys
pi_187831828
De burgemeester met fanfare :D

Ben benieuwd wat Rotterdam dan achter de hand houdt.

Je kunt van beide steden iig niet zeggen dat ze niet héél erg graag willen. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:35:30 #273
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_187831869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:45 schreef TheVulture het volgende:
Slogan van Den Bosch is "Come United Now Together!"

CUNT! (oftewel Kut!, Brabantse roots confirmed :+ )
O nee toch :')
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_187831875
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:31 schreef Dave het volgende:

Zal wel weer de nodige cringe opleveren.
_O- ;(
pi_187831894
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:31 schreef Dave het volgende:
Rotterdam houdt ook nog een spektakelding achter de hand,
Krumpers?
pi_187831905
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:33 schreef Greys het volgende:
De burgemeester met fanfare :D

Ben benieuwd wat Rotterdam dan achter de hand houdt.

Je kunt van beide steden iig niet zeggen dat ze niet héél erg graag willen. *O*
Die burgemeester heeft natuurlijk de burgemeester van Israel gezien (die met die fluit) en moet hebben gedacht: dat moet beter kunnen.
pi_187831932
'Bloasmuziek' verpest de Top 2000 altijd al, dus nu kan het ESF2020 ook wel verpesten
  ESF Reporter dinsdag 9 juli 2019 @ 17:46:31 #278
87554 Cee
Welluk?
pi_187832008
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
'Bloasmuziek' verpest de Top 2000 altijd al, dus nu kan het ESF2020 ook wel verpesten
Gay Reinders. ;(
pi_187832264
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:31 schreef Dave het volgende:
Net Aran Base (RTLBoulevard) bij Coen en Sander: "morgen worden om 10.00 uur de bidbooks ingeleverd bij NPO/Avrotros. Rotterdam stuurt één of andere wethouder, Maastricht de burgemeester met fanfare.
Rotterdam houdt ook nog een spektakelding achter de hand, iets dat Amsterdammers zelfs zou overtuigen om in Rotterdam te gaan wonen."
Zal wel weer de nodige cringe opleveren.
Ik kijk er al naar uit. Ik verwacht ook cringe. :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_187832271
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:37 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]

Krumpers?
_O- _O- _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_187832766
Oké, er is dus een productieteam gekozen, dat blaakt van zelfvertrouwen en de ambitie heeft om de wereld te laten zien wat Nederland waard is op tv gebied.

Elk weldenkend mens kan bedenken dat je dan niet kiest voor een wat groot uitgevallen sporthal, wat Maastricht er ook voor promotie tegenaan gooit. Want met het MECC als belangrijk middelpunt voor wat er straks op tv te zien zal zijn, begin je natuurlijk al met 10 nul achterstand, vergeleken bij wat er de afgelopen jaren aan ESF-zalen te zien is geweest. Dan komt er van de ambities van productieteam natuurlijk niet veel terecht. Als er in het hele land niks beters te vinden was, was het een ander verhaal. Maar het ESF 2020 moet (volgens het productieteam) uitstralen dat Nederland een innovatief land is en heeft niet als belangrijkste doel Maastricht als toeristische attractie te promoten. En hoe leuk Maastricht ook is, het ademt toch meer André Rieu dan hip, vlot, jong, innovatief 2020.

Qua ambities van het productieteam komt Rotterdam natuurlijk veel meer in de richting van het juiste plaatje. Daar staat Ahoy, dat als locatie aan alles voldoet wat er te wensen valt: een zaal met voldoende hoogte (waardoor er mooie tv beelden gemaakt kunnen worden van de shows) en een respectabel aantal bezoekers dat kan worden geherbergd. En ruimte genoeg voor alle nevenactiviteiten binnenshuis.
Rotterdam zelf is een moderne stad, met internationale allure, een interessante geschiedenis van wederopbouw en bedrijvigheid, met een imago dat juist wel hip, vlot, jong, innovatief en 2020 uitstraalt.
Ik heb al eens eerder hier gezegd dat het enige minpunt van Rotterdam is (in deze ESF kwestie, niet in zijn algemeen) dat het niet Amsterdam is, omdat onze hoofdstad in Europa waarschijnlijk meer harten laat kloppen. Maar aangezien Amsterdam het niet rondkrijgt qua zaal, valt die stad als kandidaat af en heeft Rotterdam automatisch de beste papieren in huis.

En Arnhem? Ja, Gelredome is groot, kan mooie beelden opleveren. Maar..... Krijg je die grote bak ook vol met de halve finales? Want een half gevulde zaal levert nou juist hele trieste plaatjes op. Die wil je toch ook niet de wereld over sturen als ambitieus productieteam. En als stad is Arnhem nou ook niet echt een plek waar internationaal gezien mensen voor warm lopen en ook niet een stad die je als productieteam nou meteen naar voren schuift om te onderstrepen dat Nederland een modern en innovatieve natie is.

Den Bosch en Utrecht hebben, net als Maastricht een zaal die ver onderdoet voor wat Ahoy aan het productieteam te bieden heeft om hun ambities waar te maken.

Maastricht is bijna drammerig bezig zichzelf als winnaar aan te wijzen.
Maar Rotterdam blijkt net zo ambitieus om het festival binnenboord te halen.
Maastricht heeft het over een al gelopen race..... Als dat al zo is, dan wel voor Rotterdam maar niet voor Maastricht zelf.

En nog even ter info: ik heb niks tegen Maastricht en of Limburg. Maar alles tegen de ondermaatse locatie die het MECC is in vergelijking met Ahoy en Gelredome.
pi_187832837
Amen.
pi_187832878
Helemaal mee eens ^O^

Behalve dat ik denk dat je de GelreDome tijdens de halve finales makkelijk uitverkoopt. Jury finales en alles eromheen misschien een ander verhaal.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 18:49:56 #284
163650 Greys
pi_187832901
Eens maar stel Maastricht komt met het aanbod het héle gebeuren te betalen en meer, dan is de omroep financieel geheel zorgeloos en ik vraag me af of dat niet tóch gaat verleiden tot 'dan maar wat andere camerastandpunten, met wat visuele trucjes laten we het wel groot lijken'. :+ ;(

Wat me nog steeds niet duidelijk is, AHOY kan rond de 17.000 man kwijt, hoeveel kunnen er in de Zuidhal van het MECC? Even qua hoeveelheid kaartverkoop?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:04:23 #285
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187833129
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:31 schreef Dave het volgende:
Net Aran Base (RTLBoulevard) bij Coen en Sander: "morgen worden om 10.00 uur de bidbooks ingeleverd bij NPO/Avrotros. Rotterdam stuurt één of andere wethouder, Maastricht de burgemeester met fanfare.
Rotterdam houdt ook nog een spektakelding achter de hand, iets dat Amsterdammers zelfs zou overtuigen om in Rotterdam te gaan wonen."
Zal wel weer de nodige cringe opleveren.
Fragment nu terug te luisteren via 538
Rotterdam troef rond minuut 4:00
:o)
pi_187833278
https://www.ad.nl/den-haa(...)-van-toren~a6edc8a3/

Den Haag is in ieder geval niet van plan mee te betalen.
pi_187833392
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:49 schreef Greys het volgende:
Eens maar stel Maastricht komt met het aanbod het héle gebeuren te betalen en meer, dan is de omroep financieel geheel zorgeloos en ik vraag me af of dat niet tóch gaat verleiden tot 'dan maar wat andere camerastandpunten, met wat visuele trucjes laten we het wel groot lijken'. :+ ;(

Wat me nog steeds niet duidelijk is, AHOY kan rond de 17.000 man kwijt, hoeveel kunnen er in de Zuidhal van het MECC? Even qua hoeveelheid kaartverkoop?
Ja dat zou behoorlijk teleurstellend zijn als het zo werkt. Alleen zijn ze in Maastricht zo rijk dan eigenlijk?
pi_187833634
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:49 schreef Greys het volgende:
Eens maar stel Maastricht komt met het aanbod het héle gebeuren te betalen en meer, dan is de omroep financieel geheel zorgeloos en ik vraag me af of dat niet tóch gaat verleiden tot 'dan maar wat andere camerastandpunten, met wat visuele trucjes laten we het wel groot lijken'. :+ ;(

Wat me nog steeds niet duidelijk is, AHOY kan rond de 17.000 man kwijt, hoeveel kunnen er in de Zuidhal van het MECC? Even qua hoeveelheid kaartverkoop?
Als je het mooiste van het mooiste wilt maken, (en dat willen ze) dan wil je ook het beste van het beste hebben qua locatie. De ondermaatsheid van het MECC maak je niet goed met wat alternatieve camerastandpunten. Dat wordt erg behelpen in die zaal. Dan kun je wel geld genoeg hebben misschien, maar als je niet kunt laten zien waar dat geld voor gebruikt wordt, wat heb je er dan aan. Ik denk dat de EBU daar toch ook nog wel wat over te zeggen heeft, in de trant van: “ Jongens, waarom gaan jullie in een schuur zitten terwijl er een paleis beschikbaar is? Dat gaan we niet doen, dus!”

En volgens mij gaat dat geld wat Maastricht erin wil steken, voor een groot deel op aan alle randverschijnselen en niet naar de daadwerkelijke tv show lijkt me.
En Rotterdam wil er ook best e.e.a tegenaan gooien, heeft als grotere stad met meer belanghebbenden waarschijnlijk ook meer mogelijkheden om sponsoren te trekken dat Maastricht.

En dan zijn er nog zaken als genoeg hotels in de omgeving en nabijheid van vliegveld. Rotterdam heeft Schiphol op 40 treinminuten en daarnaast Zestienhoven (of hoe het nu ook mag heten) om de hoek. Daar kan Maastricht Aachen qua vliegbestemmingen niet overheen lijkt me.
In het MECC kunnen 10.000 tot 12.000 mensen volgens mij.
Al met al.......
De weegschaal slaat zwaar door naar Rotjeknor
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 19:31:57 #289
163650 Greys
pi_187833688
Ik hoop het echt hoor!
(En ik denk het ook..)

Maar ik denk dat ik me geestelijk een beetje probeer voor te bereiden op een niet voor de hand liggend scenario. Om teleurstelling te voorkomen. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 19:34:51 #290
368283 ato
pi_187833737
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:31 schreef Greys het volgende:
Ik hoop het echt hoor!
(En ik denk het ook..)

Maar ik denk dat ik me geestelijk een beetje probeer voor te bereiden op een niet voor de hand liggend scenario. Om teleurstelling te voorkomen. :@
Rotterdam wordt het en morgen gaat Utrecht zeggen mee te werken met het vervoer en hotels *O*
Life can be a bitch, so like it..
pi_187833742
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:49 schreef Greys het volgende:
Eens maar stel Maastricht komt met het aanbod het héle gebeuren te betalen en meer, dan is de omroep financieel geheel zorgeloos en ik vraag me af of dat niet tóch gaat verleiden tot 'dan maar wat andere camerastandpunten, met wat visuele trucjes laten we het wel groot lijken'. :+ ;(

Wat me nog steeds niet duidelijk is, AHOY kan rond de 17.000 man kwijt, hoeveel kunnen er in de Zuidhal van het MECC? Even qua hoeveelheid kaartverkoop?
Daar steekt de EBU wel een stokkie voor. Ben ik persoonlijk vanaf overtuigd na mn middagje in heg verleden gedoken te hebben wat betreft toewijzingen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 19:36:06 #292
368283 ato
pi_187833767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:29 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Als je het mooiste van het mooiste wilt maken, (en dat willen ze) dan wil je ook het beste van het beste hebben qua locatie. De ondermaatsheid van het MECC maak je niet goed met wat alternatieve camerastandpunten. Dat wordt erg behelpen in die zaal. Dan kun je wel geld genoeg hebben misschien, maar als je niet kunt laten zien waar dat geld voor gebruikt wordt, wat heb je er dan aan. Ik denk dat de EBU daar toch ook nog wel wat over te zeggen heeft, in de trant van: “ Jongens, waarom gaan jullie in een schuur zitten terwijl er een paleis beschikbaar is? Dat gaan we niet doen, dus!”

En volgens mij gaat dat geld wat Maastricht erin wil steken, voor een groot deel op aan alle randverschijnselen en niet naar de daadwerkelijke tv show lijkt me.
En Rotterdam wil er ook best e.e.a tegenaan gooien, heeft als grotere stad met meer belanghebbenden waarschijnlijk ook meer mogelijkheden om sponsoren te trekken dat Maastricht.

En dan zijn er nog zaken als genoeg hotels in de omgeving en nabijheid van vliegveld. Rotterdam heeft Schiphol op 40 treinminuten en daarnaast Zestienhoven (of hoe het nu ook mag heten) om de hoek. Daar kan Maastricht Aachen qua vliegbestemmingen niet overheen lijkt me.
In het MECC kunnen 10.000 tot 12.000 mensen volgens mij.
Al met al.......
De weegschaal slaat zwaar door naar Rotjeknor
Vergeet Utrecht niet. Je bent zo in R'dam, A'dam of Schiphol.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 19:40:30 #293
163650 Greys
pi_187833851
Wethouder Kasmi:

,,Met Ahoy hebben we het beste wat je je maar kunt wensen. Het klopt inderdaad dat wordt gevraagd naar een hoogte van tussen de 18 en 25 meter, en het MECC daaronder zit. Maar ik ga nu zeker niet roepen dat de buit binnen is voor Rotterdam, want dat is aan de organisatie. Wij overhandigen morgen een prachtig bidbook waarmee we voldoen aan alle eisen. Ik rij morgen met heel veel vertrouwen naar Hilversum.’’

En wat nu als u daar de burgemeester van Maastricht tegenkomt?

,,Dan schud ik haar de hand en wens ik haar heel veel succes.’’

Hele artikel:
https://www.ad.nl/rotterd(...)-verleiden~af3baef8/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187833873
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:36 schreef ato het volgende:

[..]

Vergeet Utrecht niet. Je bent zo in R'dam, A'dam of Schiphol.
De Jaarbeurs is als locatie net zo ongeschikt als MECC en Brabanthallen: te weinig hoogte!
Utrecht zou alleen qua hotel voorraad voor Rotterdam kunnen dienen. Maar vanuit Den Haag, Delft en Dordrecht zit je ook binnen no time in hartje Rotterdam.
pi_187833889
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:29 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

In het MECC kunnen 10.000 tot 12.000 mensen volgens mij.

Minder nog zelfs. Volgens de specs heeft de grootste hal een capaciteit van 10.000 personen. Als je in die hal echter nog een mega podium en tribunes gaat opstellen dan ben je al een aanzienlijk deel van het vloeroppervlak kwijt. Vanwege het lage plafond kun je dit verlies ook niet compenseren met hoge tribunes. Al met al denk ik dat er in het MECC max 7000 toeschouwers kunnen per hal. Ze kunnen echter maar 1 hal voor de stage inzetten.
pi_187833900
@Aadrianus als het Maastricht wordt zal de meerderheid wel naar Brussel of Düsseldorf vliegen. Ook behoorlijk debiel dus _O-
pi_187833905
MECC is gewoon kansloos.
pi_187833919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Daar steekt de EBU wel een stokkie voor. Ben ik persoonlijk vanaf overtuigd na mn middagje in heg verleden gedoken te hebben wat betreft toewijzingen.
Mee eens. De EBU wil natuurlijk ook vooral dat het ESF er prachtig uit komt te zien op beeld en neemt geen genoegen met een B-locatie als er een A-locatie beschikbaar is. (Ik heb het hier over de zaal, en niet over de stad waarin die zaal staat.)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 juli 2019 @ 19:45:31 #299
163650 Greys
pi_187833952
Meteen zeker dus dat ze een hoogte tussen de 18 en 25 meter vragen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187833966
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:45 schreef Greys het volgende:
Meteen zeker dus dat ze een hoogte tussen de 18 en 25 meter vragen.
Houden we dus nog 2 venues over. Maakt het allemaal een stuk makkelijker.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 19:46:51 #301
368283 ato
pi_187833976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:41 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

De Jaarbeurs is als locatie net zo ongeschikt als MECC en Brabanthallen: te weinig hoogte!
Utrecht zou alleen qua hotel voorraad voor Rotterdam kunnen dienen. Maar vanuit Den Haag, Delft en Dordrecht zit je ook binnen no time in hartje Rotterdam.
Ik doel meer op samenwerking wat vervoer en hotels betreft.
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')