quote:Nieuwe rel over reddingsactie van migranten op zee: “Italië is niet van plan enige hotspot van Europa te blijven”
Opnieuw is er een rel ontstaan over het oppikken van migranten op de Middellandse Zee. De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini reageerde woest op het bericht dat 65 vluchtelingen van een overvolle opblaasboot geplukt werden. De reddingsactie gebeurde voor de kust van Libië door het schip Alan Kurdi van de Duitse hulporganisatie Sea-Eye.
Salvini eiste van zijn Duitse collega Horst Seehofer dat die zijn verantwoordelijkheid neemt. Hij wil onder geen beding dat de Alan Kurdi koers zet naar Italië, ook niet als er overeenstemming zou zijn over de verdeling van de migranten over de EU. “Als hun situatie aan boord verslechtert, is dat louter een zaak van Duitsland als vlaggenstaat, de kapitein en de bemanning. Italië is absoluut niet van plan de enige hotspot van Europa te blijven”, klinkt het uit zijn mond.
Sea-Eye liet vanavond weten dat het schip naar een Libische haven mag, maar dat aanbod van de kustwacht is afgewezen. “We gaan geen geredde mensen terugbrengen naar Libische gevangenissen om ze daar dan te laten mishandelen.”
“Snelle oplossing nodig”
De Duitse regering lijkt niet van plan haar standpunt in deze kwestie te veranderen. Berlijn vindt nog steeds dat mensen die bescherming nodig hebben geholpen moeten worden. Voorwaarde is wel dat andere landen daarmee akkoord gaan. “We willen een snelle oplossing vinden”, aldus een woordvoerder.
Een doorbraak is er voorlopig ook niet in de zaak van de Sea-Watch 3, die zonder toestemming aanmeerde in de haven van Lampedusa. Kapitein Carola Rackete wordt dinsdag voorgeleid voor verhoor omdat ze “meegeholpen zou hebben aan mensensmokkel”.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)te-blijven~aec22dff/
Italië heeft overschot van gelijk. Het is gemakkelijk van de Duitsers om een ander land met al de last op te zadelen en zelf buiten schot te blijven...quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:07 schreef john2406 het volgende:
Logisch niet als Duitsers ze oppikken nemen ze deze maar fijn mee naar Duitsland!
Gelijk Nederlanders of andere.
De reis naar Duitsland duurt ook langer, dus ze zijn langer onderweg.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Italië heeft overschot van gelijk. Het is gemakkelijk van de Duitsers om een ander land met al de last op te zadelen en zelf buiten schot te blijven...
En die wet voor of van de zee dan, iedereen in nood helpen?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:16 schreef vosss het volgende:
Zet ze daar gewoon af. Niet ons probleem. De wereld is niet van iedereen
Helpen of het bootje aankoppelen en overstappen?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die wet voor of van de zee dan, iedereen in nood helpen?
Helpen is wel goed echter andere ermee opzadelen vind ik van niet.
Vaar dan langs en kijk de andere zijde op!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:21 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Helpen of het bootje aankoppelen en overstappen?
Waar kan ik geld storten?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:20 schreef dokter.knakworst het volgende:
Deze man verdient gewoon zijn leven lang gratis lasagne
Zo slecht is Mark helemaal niet, hij heeft alleen 1 nadeel, hij staat aan de verkeerde kant!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:31 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Of nog beter, Rutte inruilen voor deze beste man
quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:31 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Of nog beter, Rutte inruilen voor deze beste man
Ik bedoel meer dat het gewoon afgesproken werk is in veel gevallen, waar men dan midden in zee even overstapt. Het is gewoon een lijndienst van de smokkelaars naar de ngo's.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vaar dan langs en kijk de andere zijde op!
Wat ik niet zie kan mij niemand verwijten toch?
Echter ik zal maar onderweg zijn, in mijn kano naar Milano.
Ik zie hem ook liever op de onderkant van de zeebodemquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo slecht is Mark helemaal niet, hij heeft alleen 1 nadeel, hij staat aan de verkeerde kant!
Tja ze zullen erop rekenen neem ik aan, echter als dit schip ze opgepikt heeft en naar Duitsland mag varen ermee, dan zien ze geen andere meer in die tussentijd.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:37 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het gewoon afgesproken werk is in veel gevallen, waar men dan midden in zee even overstapt. Het is gewoon een lijndienst van de smokkelaars naar de ngo's.
Laat hem eerst nog maar hoog vliegen, des te dieper kan die dan vallen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:37 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Ik zie hem ook liever op de onderkant van de zeebodem
Het wordt eerder tijd voor een noodlanding als je het mij vraagt, teveel VVD-ers in opspraak de laatste tijd en het verdwijnt zoals gewoonlijk allemaal weer in de doofpotquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat hem eerst nog maar hoog vliegen, des te dieper kan die dan vallen.
De laatste tijd, het is nog niet anders geweest en nog steeds zijn ze aan de macht, dus de oppositie doet eraan mee ga ik dan vanuit! Althans die welke gedoogden, die wat resten konden toen toch niks meer betekenen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:41 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Het wordt eerder tijd voor een noodlanding als je het mij vraagt, teveel VVD-ers in opspraak de laatste tijd en het verdwijnt zoals gewoonlijk allemaal weer in de doofpot
Daarom hoop ik ook dat dit kabinet z.s.m valt maar dat zal wel niet gebeurenquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
De laatste tijd, het is nog niet anders geweest en nog steeds zijn ze aan de macht, dus de oppositie doet eraan mee ga ik dan vanuit! Althans die welke gedoogden, die wat resten konden toen toch niks meer betekenen.
Als dan was het allang gebeurt kansen genoeg geweest voor een motie van wantrouwen of noem maar iets.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:51 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat dit kabinet z.s.m valt maar dat zal wel niet gebeuren
Of wachtgeld opstrijken daar zijn ze ook goed inquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dan was het allang gebeurt kansen genoeg geweest voor een motie van wantrouwen of noem maar iets.
Meeste gaven niet thuis, een ander kwam te laat, zo een baas moest ik gehad hebben en dan bij dat salaris, ik kon het lachen niet laten dan!
Als jij of ik wij deden het ook als we de kans kregen, ik ben gekke Henkie niet he!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:56 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Of wachtgeld opstrijken daar zijn ze ook goed in
Als dat nu nog moet komen zijn ze hoeveel jaar te laat?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:57 schreef Vollenhoven het volgende:
Het wordt tijd dat er een gezamelijk Europees plan komt.
Overigens leuk om de rommel van Amerika op te ruimen. En Baudet wou nog miljairden overmaken naar de NAVO.
De politiek is altijd te laat. Zo werkt het nou eenmaal in een democratie.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dat nu nog moet komen zijn ze hoeveel jaar te laat?
Doe maar eerst de waterkoker en de broodrooster, dat andere kan nog altijd, he Fransje!
God schiep de aarde in zes dagen de zevende ruste hij, de EU is naar hoeveel jaar nog niet doordacht?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:00 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
De politiek is altijd te laat. Zo werkt het nou eenmaal in een democratie.
Ben jij niet tegelijk tegen de EU? Ik heb de indruk dat je standpunt niet consistent is.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Italië heeft overschot van gelijk. Het is gemakkelijk van de Duitsers om een ander land met al de last op te zadelen en zelf buiten schot te blijven...
Dit lijkt me niet waar. De westerse landen zijn bereid de asielzoekers te verdelen, voor zover mijn informatie reikt. Het zijn landen als Polen en Hongarije die het onmogelijk maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
Italië hoeft van de EU niks te verwachten. Net zoals Nederland ook niks hoeft te verwachten van internationale wet- en regelgeving om illegale migranten met een vertrekplicht daadwerkelijk uit te zetten. Er rest Italië niks dan zélf maatregelen te treffen. Celstraffen voor mensensmokkelaars, aanpak van migranten, enzovoort.
Salvini heeft gewoon gelijk. De huidige situatie is zowel onwenselijk als onhoudbaar. Als de zogenaamde reddingsschepen niet via internationale regels kunnen worden aangepakt, dan moet Italië zelf maar strafrechtelijke vervolging instellen.
Je hebt de plicht om iemand die asiel vraagt als zodanig te behandelen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Waarom brengen ze ze niet gewoon terug? Dat kan toch nooit zo moeilijk zijn?
Dit gaat niet over verdelen; dit gaat over het stoppen van de mensensmokkel. Als je gaat verdelen, gaan de praktijken juist door en blijft Italië de hotspot. Dat is precies waar Salvini van af wil. Zijn boodschap is kort gezegd: laat die boten maar naar Duitsland varen; niet meer aanmeren in Italië.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet waar. De westerse landen zijn bereid de asielzoekers te verdelen, voor zover mijn informatie reikt. Het zijn landen als Polen en Hongarije die het onmogelijk maken.
Als je niet gaat verdelen blijft Italie ook de hotspot, dus ik snap niet goed wat hij dan wil. Die boten gaan niet naar Duitsland varen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit gaat niet over verdelen; dit gaat over het stoppen van de mensensmokkel. Als je gaat verdelen, gaan de praktijken juist door en blijft Italië de hotspot. Dat is precies waar Salvini van af wil. Zijn boodschap is kort gezegd: laat die boten maar naar Duitsland varen; niet meer aanmeren in Italië.
Ligt eraan hoeveel ze inladen he, ik zou geen oog dichtdoen dan als ik ze zou moeten vertellen ik breng U allen terug.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Waarom brengen ze ze niet gewoon terug? Dat kan toch nooit zo moeilijk zijn?
Vragen ze dat op het schip al aan?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je hebt de plicht om iemand die asiel vraagt als zodanig te behandelen.
Ik weet niet hoe dat letterlijk gaat. Het lijkt me op verschillende manieren gaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vragen ze dat op het schip al aan?
Bij de Duitser dus dan.
Als ze het in de laars doen en die laars laat ze niet aanmeren kunnen ze het niet aanvragen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat letterlijk gaat. Het lijkt me op verschillende manieren gaan.
Wou deze ook voorzitter worden?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:24 schreef Montagui het volgende:
Het geluid van Salvini m.b.t. dit probleem is een verademing.
Hoezo dat dan? Hij slaat meer op de trom dan anderen, maar meer van een oplossing zie ik zo niet?! En laten we wel zijn, vind je dit belangrijker dan gezondheidszorg, economie, cultuur, onderwijs?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:24 schreef Montagui het volgende:
Het geluid van Salvini m.b.t. dit probleem is een verademing.
Hoezo is wat hij doet geen oplossing? Schepen niet in de havens van Italie laten, mensensmokkelaars vervolgen. Goed signaal naar al die lui die naar Europa willen komen dus.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Hij slaat meer op de trom dan anderen, maar meer van een oplossing zie ik zo niet?! En laten we wel zijn, vind je dit belangrijker dan gezondheidszorg, economie, cultuur, onderwijs?
"m.b.t. dit probleem"quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Hij slaat meer op de trom dan anderen, maar meer van een oplossing zie ik zo niet?! En laten we wel zijn, vind je dit belangrijker dan gezondheidszorg, economie, cultuur, onderwijs?
Jij maakt het nu van het geluid van Salvini naar de maatregelen van Salvini. Dat zijn denk ik twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:40 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Hoezo is wat hij doet geen oplossing? Schepen niet in de havens van Italie laten, mensensmokkelaars vervolgen. Goed signaal naar al die lui die naar Europa willen komen dus.
Waarom vind je dan dat democratische waarden geschonden worden hier?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
"m.b.t. dit probleem"
Een ander geluid is nodig om de democratische waarden in stand te houden. Je hoeft het niet met hen (Salvini en ook Orban) eens te zijn. Maar als makke schapen achter de 'als algemeen verantwoorde' "politiek correcte" opinie aanlopen betekent het failliet van de democratie.
Dat moet snel ongedaan gemaakt wordenquote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat stel je voor om in de plaats te zetten?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:49 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat moet snel ongedaan gemaakt worden
Zolang we onszelf blijven wijsmaken dat we ons altijd, onder elke omstandigheid, aan de afgesproken regeltjes moeten houden, wordt daar gretig misbruik van gemaakt. Neem nu de uitgeprocedeerde asielzoekers zonder recht op verblijf in Nederland. Talloze thuislanden weigeren om hun eigen onderdanen terug te nemen. Dan gelden de regeltjes ineens niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je wil die mensen een vliegtuig in laden, dan een vlucht maken naar een bepaald gebied en dan hen eruit schoppen met een parachute ofzo?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang we onszelf blijven wijsmaken dat we ons altijd, onder elke omstandigheid, aan de afgesproken regeltjes moeten houden, wordt daar gretig misbruik van gemaakt. Neem nu de uitgeprocedeerde asielzoekers zonder recht op verblijf in Nederland. Talloze thuislanden weigeren om hun eigen onderdanen terug te nemen. Dan gelden de regeltjes ineens niet.
Europa, maar een individueel land als Italië of Nederland, moet eens stoppen met naïef zijn.
Als je illegale migranten bij aankomst in Italië voor onbepaalde tijd opsluit, gaan de "reddingsboten" een andere oplossing zoeken dan aanmeren in Italië.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je niet gaat verdelen blijft Italie ook de hotspot, dus ik snap niet goed wat hij dan wil. Die boten gaan niet naar Duitsland varen.
Het gaat dus, zoals ik het zie, om hoe je die mensen opvangt, processed en uitzet. En zo snel mogelijk, maar tegelijk wel fair.
Daarom opvangcentra buiten de EU, daar vraag je je asiel-aanvraag aan.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je wil die mensen een vliegtuig in laden, dan een vlucht maken naar een bepaald gebied en dan hen eruit schoppen met een parachute ofzo?
En wat doe je met de mensen waarvan het niet zeker is waar ze vandaan komen?
Dat zou impliceren dat we onze grenzen uitbreiden naar die posten ... ik denk niet dat ze aldaar dat heel fijn vinden. Het impliceert ook het verdelen van asielzoekers, waar Hongarije, Polen, etcetera tegen zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:54 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Daarom opvangcentra buiten de EU, daar vraag je je asiel-aanvraag aan.
Ik wil:quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je wil die mensen een vliegtuig in laden, dan een vlucht maken naar een bepaald gebied en dan hen eruit schoppen met een parachute ofzo?
Sowieso landen die zich niet bij de EU willen aansluiten alleen voor de voordelenquote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat we onze grenzen uitbreiden naar die posten ... ik denk niet dat ze aldaar dat heel fijn vinden. Het impliceert ook het verdelen van asielzoekers, waar Hongarije, Polen, etcetera tegen zijn.
Moet ik dit lezen als dat jij mensen die geen ernstig misdrijf gepleegd hebben voor onbepaalde tijd wil opsluiten?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je illegale migranten bij aankomst in Italië voor onbepaalde tijd opsluit, gaan de "reddingsboten" een andere oplossing zoeken dan aanmeren in Italië.
Als dat de situatie is dan lijkt me de betere oplossing om het proces te verbeteren niet om mensen maar te laten verzuipen.quote:Je gaat eraan voorbij dat Italië helemaal geen mensen meer wil processen. Want de huidige situatie is zo dat die migranten van allerlei rechten hebben gekregen op het moment dat ze voet aan wal zetten in Europa. En zoals we aan de dramatische Nederlandse uitzetcijfers kunnen zien, krijgen we die migranten met geen mogelijkheid meer weg als ze geen recht op verblijf hebben.
Bizarre voorstelling van zaken. Niemand is voor open grenzen of gesloten grenzen. Gesloten grenzen is niet eens mogelijk. Dus, nee, ik zie niet goed wat ik hier te kiezen heb.quote:Je kunt dus kiezen: per saldo open grenzen (jezelf steeds keurig aan de regels houden, smokkelboten toelaten, migranten herverdelen etc.) of gewoon zorgen dat je de grenzen volledig sluit en zware straffen oplegt aan illegalen die toch binnenkomen; de enige manier om ze te ontmoedigen en om de mensensmokkelpraktijken af te breken.
Eens eens en nog eens eens!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Sowieso landen die zich niet bij de EU willen aansluiten alleen voor de voordelenDe EU als geheel is gewoon een fail.
Ja, maar het feit is dat Polen en Hongarije er in zitten. Wij kunnen hen er niet uit zetten.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Sowieso landen die zich niet bij de EU willen aansluiten alleen voor de voordelenDe EU als geheel is gewoon een fail.
Achjaquote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Eens eens en nog eens eens!
En het had zo mooi kunnen zijn als men alles maar dan ook alles op een rijtje had gehad.
Nee en dat moet ook niet, strategisch gezien dan.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar het feit is dat Polen en Hongarije er in zitten. Wij kunnen hen er niet uit zetten.
Het rechtse nationalistische geluid wordt gedemoniseerd alsof het extreem rechts is.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waarom vind je dan dat democratische waarden geschonden worden hier?
Waarom vind je het geen schending van democratische waarden als Orban de media in zijn eigen land monopoliseert wat echt oneindig veel belangrijker is dan een stel vluchtelingen?
Wat is het strafbaar stellen van illegaliteit hier?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil:
1) zorgen dat ze niet komen, door middel van zowel beleidsmaatregelen als fysieke maatregelen zoals patrouille op de Middellandse Zee.
2) illegaliteit strafbaar stellen
Hoe wil je om gaan met statenlozen? Geldt dit ook voor mensen die hun procedure afwachten?quote:3) mensen die geen gehoor geven aan hun vertrekplicht voor onbepaalde tijd opsluiten, net zolang tot ze vrijwillig vertrekken
Je doet er heel gewichtig over, maar op het geheel van alle shit maakt het echt geen reet uit. We zijn nog geen procent van ons budget kwijt aan asielzoekers elk jaar bv.quote:Je moet gewoon een totaalpakket aan maatregelen maken waardoor mensen worden ontmoedigd om naar Europa te komen. Alleen als ze snappen dat er niks te bereiken valt, dat ze kansloos zijn en worden opgesloten of teruggestuurd, stopt de migratie en de mensensmokkel.
Elke concessie (cq. afzwakking) van het bovenstaande zorgt dat de boel als een kaartenhuis in elkaar stort en dat de grenzen effectief wagenwijd open staan. De samenhang in onze samenleving gaat eraan, onze sociale voorzieningen gaan eraan en op langere termijn dit hele land.
Kies maar.
Het is Orban en zijn megarijke vrienden die de media in dat land monopoliseren . Ik snap geen reet van wat je hier verder allemaal schrijft.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het rechtse nationalistische geluid wordt gedemoniseerd alsof het extreem rechts is.
Die links populistische doctrine wordt via de mainstream media uitgestraald naar de mensen die zich niet nader willen laten informeren. Politici weten donders goed dat niet info maar populariteit kiezers oplevert.
Simpel gezegd. Links is ok!! rechts is nazi.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is Orban en zijn megarijke vrienden die de media in dat land monopoliseren . Ik snap geen reet van wat je hier verder allemaal schrijft.
Volstrekte nonsens.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Simpel gezegd. Links is ok!! rechts is nazi.
Politici weten dat. Niet raar dat de VVD (een rechtse partij) zich liever verbindt met links.
Maar rechts is niet slecht, al vindt extreem links dat wel.
Dat willen ze je laten geloven, meeste mensen in Nederland iig zitten in het midden. Niet links, niet rechts. Laat je niet gek maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Simpel gezegd. Links is ok!! rechts is nazi.
Politici weten dat. Niet raar dat de VVD (een rechtse partij) zich liever verbindt met links.
Maar rechts is niet slecht, al vindt extreem links dat wel.
Laat me me niet lachen, wat ben jij naief zeg.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een stel uitzet beleid?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat stel je voor om in de plaats te zetten?
- Schepen mogen helemaal niet zonder toestemming de haven inquote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jij maakt het nu van het geluid van Salvini naar de maatregelen van Salvini. Dat zijn denk ik twee verschillende dingen.
Om je punten te beantwoorden:
- Schepen niet in de havens laten: ik denk dat dit tegen de mensenrechten is. Asielzoekers mogen asiel vragen.
- Mensensmokkelaars vervolgen: dat is geen Salvini-dingetje, maar is gewoon mainstream en iedereen is hier voor toch?
Uitkering dat kan niet veel zijn, advocaat van onvermogen!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:46 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
- Schepen mogen helemaal niet zonder toestemming de haven in
- Ja is iedereen hier voor? Is dat waarom tout links Europa de hele dag aan t schreeuwen was toen de kapitein van de Seawatch werd gearresteerd? En dat al die krakers hun uitkeringen bij elkaar hebben gelegd om de 'juridische bijstand' te financieren? Uhu.
Israel had een deal met Oeganda (en Rwanda) om daar alle illegalen naartoe te brengen. Het kan dus wel.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Asiel aanvragen doe je maar in het land van herkomst via de ambassade, niet eerst op illegale wijze jezelf toegang verschaffen, iedereen die op deze wijze handelt zou bij voorbaat al afgewezen moeten worden. Als jij jezelf zonder mijn goedvinden toegang tot mijn woning zou verschaffen, trap ik je ook de deur uit zonder daar verder bij na te denken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jij maakt het nu van het geluid van Salvini naar de maatregelen van Salvini. Dat zijn denk ik twee verschillende dingen.
Om je punten te beantwoorden:
- Schepen niet in de havens laten: ik denk dat dit tegen de mensenrechten is. Asielzoekers mogen asiel vragen.
- Mensensmokkelaars vervolgen: dat is geen Salvini-dingetje, maar is gewoon mainstream en iedereen is hier voor toch?
Die zullen ook nooit een verdrag getekend hebben na de oorlog neem ik aan?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:52 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Israel had een deal met Oeganda (en Rwanda) om daar alle illegalen naartoe te brengen. Het kan dus wel.
Ach er is al heel veel bij elkaar gedoneerd..quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uitkering dat kan niet veel zijn, advocaat van onvermogen!
Doet er niet toe, met een uitkering hoeft men geen zwaar betaalde te nemen, echter of dan vrijspraak komt met die studentjes? Een goede hoeft dat namelijk niet te doen, daar die mij klanten genoeg denk ik hebben.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:54 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ach er is al heel veel bij elkaar gedoneerd..
quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doet er niet toe, met een uitkering hoeft men geen zwaar betaalde te nemen, echter of dan vrijspraak komt met die studentjes? Een goede hoeft dat namelijk niet te doen, daar die mij klanten genoeg denk ik hebben.
Ook in Israël heb je grote groepen "ah zielug!" schreeuwers die niet inzien dat ze de takken waarop ze wankelen aan het afzagen zijn. Zover ik weet is er nog niemand uitgezet, sterker nog, er is momenteel een hele "gille jaune" aan de gang omdat een politieagent een Ethiopiër heeft doodgeschoten.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:52 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Israel had een deal met Oeganda (en Rwanda) om daar alle illegalen naartoe te brengen. Het kan dus wel.
Ernstig is een subjectief begrip. Wat "ernstig" is, kan een land zelf bepalen. Er zijn landen waar je levenslang of zelfs de doodstraf krijgt als je drugs op zak hebt, er zijn ook landen waar dat niet of nauwelijks gevolgen heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Moet ik dit lezen als dat jij mensen die geen ernstig misdrijf gepleegd hebben voor onbepaalde tijd wil opsluiten?
[..]
Als dat de situatie is dan lijkt me de betere oplossing om het proces te verbeteren niet om mensen maar te laten verzuipen.
[..]
Bizarre voorstelling van zaken. Niemand is voor open grenzen of gesloten grenzen. Gesloten grenzen is niet eens mogelijk. Dus, nee, ik zie niet goed wat ik hier te kiezen heb.
Heel simpel: wie illegaal in Nederland verblijft, is strafbaar. Word je ergens aangehouden, heb je dan wel geen papieren, dan wel een vertrekplicht, dan verblijf je illegaal in Nederland.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat is het strafbaar stellen van illegaliteit hier?
[..]
Hoe wil je om gaan met statenlozen? Geldt dit ook voor mensen die hun procedure afwachten?
[..]
Je doet er heel gewichtig over, maar op het geheel van alle shit maakt het echt geen reet uit. We zijn nog geen procent van ons budget kwijt aan asielzoekers elk jaar bv.
Nederland is niet jouw woning. Maar het vuil mag je verwijderen uit Nederland, ondanks dat ik Nederland niet jouw woning vindt. Want als het vuil weg is, zal alles weer schoon worden.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Asiel aanvragen doe je maar in het land van herkomst via de ambassade, niet eerst op illegale wijze jezelf toegang verschaffen, iedereen die op deze wijze handelt zou bij voorbaat al afgewezen moeten worden. Als jij jezelf zonder mijn goedvinden toegang tot mijn woning zou verschaffen, trap ik je ook de deur uit zonder daar verder bij na te denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |