Hoezo is wat hij doet geen oplossing? Schepen niet in de havens van Italie laten, mensensmokkelaars vervolgen. Goed signaal naar al die lui die naar Europa willen komen dus.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Hij slaat meer op de trom dan anderen, maar meer van een oplossing zie ik zo niet?! En laten we wel zijn, vind je dit belangrijker dan gezondheidszorg, economie, cultuur, onderwijs?
"m.b.t. dit probleem"quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Hij slaat meer op de trom dan anderen, maar meer van een oplossing zie ik zo niet?! En laten we wel zijn, vind je dit belangrijker dan gezondheidszorg, economie, cultuur, onderwijs?
Jij maakt het nu van het geluid van Salvini naar de maatregelen van Salvini. Dat zijn denk ik twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:40 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Hoezo is wat hij doet geen oplossing? Schepen niet in de havens van Italie laten, mensensmokkelaars vervolgen. Goed signaal naar al die lui die naar Europa willen komen dus.
Waarom vind je dan dat democratische waarden geschonden worden hier?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
"m.b.t. dit probleem"
Een ander geluid is nodig om de democratische waarden in stand te houden. Je hoeft het niet met hen (Salvini en ook Orban) eens te zijn. Maar als makke schapen achter de 'als algemeen verantwoorde' "politiek correcte" opinie aanlopen betekent het failliet van de democratie.
Dat moet snel ongedaan gemaakt wordenquote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je hebt de plicht om iemand die asiel vraagt als zodanig te behandelen.
Wat stel je voor om in de plaats te zetten?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:49 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat moet snel ongedaan gemaakt worden
Zolang we onszelf blijven wijsmaken dat we ons altijd, onder elke omstandigheid, aan de afgesproken regeltjes moeten houden, wordt daar gretig misbruik van gemaakt. Neem nu de uitgeprocedeerde asielzoekers zonder recht op verblijf in Nederland. Talloze thuislanden weigeren om hun eigen onderdanen terug te nemen. Dan gelden de regeltjes ineens niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je hebt de plicht om iemand die asiel vraagt als zodanig te behandelen.
Je wil die mensen een vliegtuig in laden, dan een vlucht maken naar een bepaald gebied en dan hen eruit schoppen met een parachute ofzo?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang we onszelf blijven wijsmaken dat we ons altijd, onder elke omstandigheid, aan de afgesproken regeltjes moeten houden, wordt daar gretig misbruik van gemaakt. Neem nu de uitgeprocedeerde asielzoekers zonder recht op verblijf in Nederland. Talloze thuislanden weigeren om hun eigen onderdanen terug te nemen. Dan gelden de regeltjes ineens niet.
Europa, maar een individueel land als Italië of Nederland, moet eens stoppen met naïef zijn.
Als je illegale migranten bij aankomst in Italië voor onbepaalde tijd opsluit, gaan de "reddingsboten" een andere oplossing zoeken dan aanmeren in Italië.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je niet gaat verdelen blijft Italie ook de hotspot, dus ik snap niet goed wat hij dan wil. Die boten gaan niet naar Duitsland varen.
Het gaat dus, zoals ik het zie, om hoe je die mensen opvangt, processed en uitzet. En zo snel mogelijk, maar tegelijk wel fair.
Daarom opvangcentra buiten de EU, daar vraag je je asiel-aanvraag aan.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je wil die mensen een vliegtuig in laden, dan een vlucht maken naar een bepaald gebied en dan hen eruit schoppen met een parachute ofzo?
En wat doe je met de mensen waarvan het niet zeker is waar ze vandaan komen?
Dat zou impliceren dat we onze grenzen uitbreiden naar die posten ... ik denk niet dat ze aldaar dat heel fijn vinden. Het impliceert ook het verdelen van asielzoekers, waar Hongarije, Polen, etcetera tegen zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:54 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Daarom opvangcentra buiten de EU, daar vraag je je asiel-aanvraag aan.
Ik wil:quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je wil die mensen een vliegtuig in laden, dan een vlucht maken naar een bepaald gebied en dan hen eruit schoppen met een parachute ofzo?
En wat doe je met de mensen waarvan het niet zeker is waar ze vandaan komen?
Sowieso landen die zich niet bij de EU willen aansluiten alleen voor de voordelenquote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat we onze grenzen uitbreiden naar die posten ... ik denk niet dat ze aldaar dat heel fijn vinden. Het impliceert ook het verdelen van asielzoekers, waar Hongarije, Polen, etcetera tegen zijn.
Moet ik dit lezen als dat jij mensen die geen ernstig misdrijf gepleegd hebben voor onbepaalde tijd wil opsluiten?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je illegale migranten bij aankomst in Italië voor onbepaalde tijd opsluit, gaan de "reddingsboten" een andere oplossing zoeken dan aanmeren in Italië.
Als dat de situatie is dan lijkt me de betere oplossing om het proces te verbeteren niet om mensen maar te laten verzuipen.quote:Je gaat eraan voorbij dat Italië helemaal geen mensen meer wil processen. Want de huidige situatie is zo dat die migranten van allerlei rechten hebben gekregen op het moment dat ze voet aan wal zetten in Europa. En zoals we aan de dramatische Nederlandse uitzetcijfers kunnen zien, krijgen we die migranten met geen mogelijkheid meer weg als ze geen recht op verblijf hebben.
Bizarre voorstelling van zaken. Niemand is voor open grenzen of gesloten grenzen. Gesloten grenzen is niet eens mogelijk. Dus, nee, ik zie niet goed wat ik hier te kiezen heb.quote:Je kunt dus kiezen: per saldo open grenzen (jezelf steeds keurig aan de regels houden, smokkelboten toelaten, migranten herverdelen etc.) of gewoon zorgen dat je de grenzen volledig sluit en zware straffen oplegt aan illegalen die toch binnenkomen; de enige manier om ze te ontmoedigen en om de mensensmokkelpraktijken af te breken.
Eens eens en nog eens eens!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Sowieso landen die zich niet bij de EU willen aansluiten alleen voor de voordelenDe EU als geheel is gewoon een fail.
Ja, maar het feit is dat Polen en Hongarije er in zitten. Wij kunnen hen er niet uit zetten.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Sowieso landen die zich niet bij de EU willen aansluiten alleen voor de voordelenDe EU als geheel is gewoon een fail.
Achjaquote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Eens eens en nog eens eens!
En het had zo mooi kunnen zijn als men alles maar dan ook alles op een rijtje had gehad.
Nee en dat moet ook niet, strategisch gezien dan.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 02:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar het feit is dat Polen en Hongarije er in zitten. Wij kunnen hen er niet uit zetten.
Het rechtse nationalistische geluid wordt gedemoniseerd alsof het extreem rechts is.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waarom vind je dan dat democratische waarden geschonden worden hier?
Waarom vind je het geen schending van democratische waarden als Orban de media in zijn eigen land monopoliseert wat echt oneindig veel belangrijker is dan een stel vluchtelingen?
Wat is het strafbaar stellen van illegaliteit hier?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil:
1) zorgen dat ze niet komen, door middel van zowel beleidsmaatregelen als fysieke maatregelen zoals patrouille op de Middellandse Zee.
2) illegaliteit strafbaar stellen
Hoe wil je om gaan met statenlozen? Geldt dit ook voor mensen die hun procedure afwachten?quote:3) mensen die geen gehoor geven aan hun vertrekplicht voor onbepaalde tijd opsluiten, net zolang tot ze vrijwillig vertrekken
Je doet er heel gewichtig over, maar op het geheel van alle shit maakt het echt geen reet uit. We zijn nog geen procent van ons budget kwijt aan asielzoekers elk jaar bv.quote:Je moet gewoon een totaalpakket aan maatregelen maken waardoor mensen worden ontmoedigd om naar Europa te komen. Alleen als ze snappen dat er niks te bereiken valt, dat ze kansloos zijn en worden opgesloten of teruggestuurd, stopt de migratie en de mensensmokkel.
Elke concessie (cq. afzwakking) van het bovenstaande zorgt dat de boel als een kaartenhuis in elkaar stort en dat de grenzen effectief wagenwijd open staan. De samenhang in onze samenleving gaat eraan, onze sociale voorzieningen gaan eraan en op langere termijn dit hele land.
Kies maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |