quote:Nieuwe rel over reddingsactie van migranten op zee: “Italië is niet van plan enige hotspot van Europa te blijven”
Opnieuw is er een rel ontstaan over het oppikken van migranten op de Middellandse Zee. De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini reageerde woest op het bericht dat 65 vluchtelingen van een overvolle opblaasboot geplukt werden. De reddingsactie gebeurde voor de kust van Libië door het schip Alan Kurdi van de Duitse hulporganisatie Sea-Eye.
Salvini eiste van zijn Duitse collega Horst Seehofer dat die zijn verantwoordelijkheid neemt. Hij wil onder geen beding dat de Alan Kurdi koers zet naar Italië, ook niet als er overeenstemming zou zijn over de verdeling van de migranten over de EU. “Als hun situatie aan boord verslechtert, is dat louter een zaak van Duitsland als vlaggenstaat, de kapitein en de bemanning. Italië is absoluut niet van plan de enige hotspot van Europa te blijven”, klinkt het uit zijn mond.
Sea-Eye liet vanavond weten dat het schip naar een Libische haven mag, maar dat aanbod van de kustwacht is afgewezen. “We gaan geen geredde mensen terugbrengen naar Libische gevangenissen om ze daar dan te laten mishandelen.”
“Snelle oplossing nodig”
De Duitse regering lijkt niet van plan haar standpunt in deze kwestie te veranderen. Berlijn vindt nog steeds dat mensen die bescherming nodig hebben geholpen moeten worden. Voorwaarde is wel dat andere landen daarmee akkoord gaan. “We willen een snelle oplossing vinden”, aldus een woordvoerder.
Een doorbraak is er voorlopig ook niet in de zaak van de Sea-Watch 3, die zonder toestemming aanmeerde in de haven van Lampedusa. Kapitein Carola Rackete wordt dinsdag voorgeleid voor verhoor omdat ze “meegeholpen zou hebben aan mensensmokkel”.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)te-blijven~aec22dff/
Italië heeft overschot van gelijk. Het is gemakkelijk van de Duitsers om een ander land met al de last op te zadelen en zelf buiten schot te blijven...quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:07 schreef john2406 het volgende:
Logisch niet als Duitsers ze oppikken nemen ze deze maar fijn mee naar Duitsland!
Gelijk Nederlanders of andere.
De reis naar Duitsland duurt ook langer, dus ze zijn langer onderweg.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Italië heeft overschot van gelijk. Het is gemakkelijk van de Duitsers om een ander land met al de last op te zadelen en zelf buiten schot te blijven...
En die wet voor of van de zee dan, iedereen in nood helpen?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:16 schreef vosss het volgende:
Zet ze daar gewoon af. Niet ons probleem. De wereld is niet van iedereen
Helpen of het bootje aankoppelen en overstappen?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die wet voor of van de zee dan, iedereen in nood helpen?
Helpen is wel goed echter andere ermee opzadelen vind ik van niet.
Vaar dan langs en kijk de andere zijde op!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:21 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Helpen of het bootje aankoppelen en overstappen?
Waar kan ik geld storten?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:20 schreef dokter.knakworst het volgende:
Deze man verdient gewoon zijn leven lang gratis lasagne
Zo slecht is Mark helemaal niet, hij heeft alleen 1 nadeel, hij staat aan de verkeerde kant!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:31 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Of nog beter, Rutte inruilen voor deze beste man
quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:31 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Of nog beter, Rutte inruilen voor deze beste man
Ik bedoel meer dat het gewoon afgesproken werk is in veel gevallen, waar men dan midden in zee even overstapt. Het is gewoon een lijndienst van de smokkelaars naar de ngo's.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vaar dan langs en kijk de andere zijde op!
Wat ik niet zie kan mij niemand verwijten toch?
Echter ik zal maar onderweg zijn, in mijn kano naar Milano.
Ik zie hem ook liever op de onderkant van de zeebodemquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo slecht is Mark helemaal niet, hij heeft alleen 1 nadeel, hij staat aan de verkeerde kant!
Tja ze zullen erop rekenen neem ik aan, echter als dit schip ze opgepikt heeft en naar Duitsland mag varen ermee, dan zien ze geen andere meer in die tussentijd.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:37 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het gewoon afgesproken werk is in veel gevallen, waar men dan midden in zee even overstapt. Het is gewoon een lijndienst van de smokkelaars naar de ngo's.
Laat hem eerst nog maar hoog vliegen, des te dieper kan die dan vallen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:37 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Ik zie hem ook liever op de onderkant van de zeebodem
Het wordt eerder tijd voor een noodlanding als je het mij vraagt, teveel VVD-ers in opspraak de laatste tijd en het verdwijnt zoals gewoonlijk allemaal weer in de doofpotquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat hem eerst nog maar hoog vliegen, des te dieper kan die dan vallen.
De laatste tijd, het is nog niet anders geweest en nog steeds zijn ze aan de macht, dus de oppositie doet eraan mee ga ik dan vanuit! Althans die welke gedoogden, die wat resten konden toen toch niks meer betekenen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:41 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Het wordt eerder tijd voor een noodlanding als je het mij vraagt, teveel VVD-ers in opspraak de laatste tijd en het verdwijnt zoals gewoonlijk allemaal weer in de doofpot
Daarom hoop ik ook dat dit kabinet z.s.m valt maar dat zal wel niet gebeurenquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
De laatste tijd, het is nog niet anders geweest en nog steeds zijn ze aan de macht, dus de oppositie doet eraan mee ga ik dan vanuit! Althans die welke gedoogden, die wat resten konden toen toch niks meer betekenen.
Als dan was het allang gebeurt kansen genoeg geweest voor een motie van wantrouwen of noem maar iets.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:51 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat dit kabinet z.s.m valt maar dat zal wel niet gebeuren
Of wachtgeld opstrijken daar zijn ze ook goed inquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dan was het allang gebeurt kansen genoeg geweest voor een motie van wantrouwen of noem maar iets.
Meeste gaven niet thuis, een ander kwam te laat, zo een baas moest ik gehad hebben en dan bij dat salaris, ik kon het lachen niet laten dan!
Als jij of ik wij deden het ook als we de kans kregen, ik ben gekke Henkie niet he!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:56 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Of wachtgeld opstrijken daar zijn ze ook goed in
Als dat nu nog moet komen zijn ze hoeveel jaar te laat?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:57 schreef Vollenhoven het volgende:
Het wordt tijd dat er een gezamelijk Europees plan komt.
Overigens leuk om de rommel van Amerika op te ruimen. En Baudet wou nog miljairden overmaken naar de NAVO.
De politiek is altijd te laat. Zo werkt het nou eenmaal in een democratie.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dat nu nog moet komen zijn ze hoeveel jaar te laat?
Doe maar eerst de waterkoker en de broodrooster, dat andere kan nog altijd, he Fransje!
God schiep de aarde in zes dagen de zevende ruste hij, de EU is naar hoeveel jaar nog niet doordacht?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:00 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
De politiek is altijd te laat. Zo werkt het nou eenmaal in een democratie.
Ben jij niet tegelijk tegen de EU? Ik heb de indruk dat je standpunt niet consistent is.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Italië heeft overschot van gelijk. Het is gemakkelijk van de Duitsers om een ander land met al de last op te zadelen en zelf buiten schot te blijven...
Dit lijkt me niet waar. De westerse landen zijn bereid de asielzoekers te verdelen, voor zover mijn informatie reikt. Het zijn landen als Polen en Hongarije die het onmogelijk maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
Italië hoeft van de EU niks te verwachten. Net zoals Nederland ook niks hoeft te verwachten van internationale wet- en regelgeving om illegale migranten met een vertrekplicht daadwerkelijk uit te zetten. Er rest Italië niks dan zélf maatregelen te treffen. Celstraffen voor mensensmokkelaars, aanpak van migranten, enzovoort.
Salvini heeft gewoon gelijk. De huidige situatie is zowel onwenselijk als onhoudbaar. Als de zogenaamde reddingsschepen niet via internationale regels kunnen worden aangepakt, dan moet Italië zelf maar strafrechtelijke vervolging instellen.
Je hebt de plicht om iemand die asiel vraagt als zodanig te behandelen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Waarom brengen ze ze niet gewoon terug? Dat kan toch nooit zo moeilijk zijn?
Dit gaat niet over verdelen; dit gaat over het stoppen van de mensensmokkel. Als je gaat verdelen, gaan de praktijken juist door en blijft Italië de hotspot. Dat is precies waar Salvini van af wil. Zijn boodschap is kort gezegd: laat die boten maar naar Duitsland varen; niet meer aanmeren in Italië.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet waar. De westerse landen zijn bereid de asielzoekers te verdelen, voor zover mijn informatie reikt. Het zijn landen als Polen en Hongarije die het onmogelijk maken.
Als je niet gaat verdelen blijft Italie ook de hotspot, dus ik snap niet goed wat hij dan wil. Die boten gaan niet naar Duitsland varen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit gaat niet over verdelen; dit gaat over het stoppen van de mensensmokkel. Als je gaat verdelen, gaan de praktijken juist door en blijft Italië de hotspot. Dat is precies waar Salvini van af wil. Zijn boodschap is kort gezegd: laat die boten maar naar Duitsland varen; niet meer aanmeren in Italië.
Ligt eraan hoeveel ze inladen he, ik zou geen oog dichtdoen dan als ik ze zou moeten vertellen ik breng U allen terug.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Waarom brengen ze ze niet gewoon terug? Dat kan toch nooit zo moeilijk zijn?
Vragen ze dat op het schip al aan?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je hebt de plicht om iemand die asiel vraagt als zodanig te behandelen.
Ik weet niet hoe dat letterlijk gaat. Het lijkt me op verschillende manieren gaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vragen ze dat op het schip al aan?
Bij de Duitser dus dan.
Als ze het in de laars doen en die laars laat ze niet aanmeren kunnen ze het niet aanvragen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat letterlijk gaat. Het lijkt me op verschillende manieren gaan.
Wou deze ook voorzitter worden?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:24 schreef Montagui het volgende:
Het geluid van Salvini m.b.t. dit probleem is een verademing.
Hoezo dat dan? Hij slaat meer op de trom dan anderen, maar meer van een oplossing zie ik zo niet?! En laten we wel zijn, vind je dit belangrijker dan gezondheidszorg, economie, cultuur, onderwijs?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:24 schreef Montagui het volgende:
Het geluid van Salvini m.b.t. dit probleem is een verademing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |