Ik denk dat als je hier een poll over gaat houden over heel NL bv, dat er wellicht niet eens zo heel veel mensen tegen zijn?quote:Op woensdag 3 juli 2019 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind kernenergie ook prima, maar er is geen enkele maatschappij die een kerncentrale wil bouwen dus dat is momenteel geen keuzemogelijkheid. Dan zou de overheid zelf energiemaatschappij moeten gaan spelen, dat lijkt me onwenselijk.
Oké, dat is iets concreets. Niet zoveel alternatieven voor Londen overigens, maar soit. Dat zal overigens de parameters waarop zij meten (zoals het aantal getankte liters kerosine op de luchthaven zelf) alleen maar doen vergroten, want dan worden die vluchten vervangen door intercontinentale.quote:Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Tocadisco het volgende:
Stoppen met korte vluchten (London, Berlijn, Parijs etc.) van en naar Schiphol.
Dat is het plan ook, kerosineheffing voor de hele EU en liefst nog breder invoeren. Er is geen plan het alleen in NL in te voeren.quote:Op woensdag 3 juli 2019 20:01 schreef kree het volgende:
Oja we hadden het over schiphol
Ook zoiets weer? we gaan accijns heffen over de kerosine
Yeah right, wat zullen de vliegmaatschappijen doen denk als dit (iig niet eens totaal in de EU in gevoerd gaat worden?) Laat staan nog de US die dit sowieso niet gaat doen...
Ik kan het al raden namelijk.....
Ook weer zo'n kansloos idee
Nou zo werd het een beetje wel gebracht en NL kennende willen ze ook daar weer mee op de eerste plaats staan. Als het alleen voor de hele en echt complete EU is, ok dan kan ik er nog soort van OK mee zijn, nog niet helemaal maargoed. Dat is iig een hele stap wel.quote:Op woensdag 3 juli 2019 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is het plan ook, kerosineheffing voor de hele EU en liefst nog breder invoeren. Er is geen plan het alleen in NL in te voeren.
Met de trein en bootquote:
quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het wordt tijd dat Elon Musk een vliegende Tesla presenteert.
Tijd te ver vooruit voor iets praktisch behalve hele dure dingen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het wordt tijd dat Elon Musk een vliegende Tesla presenteert.
yup en dat is niet bij de burger iig, ze plukken al genoeg enzo.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:31 schreef BasEnAad het volgende:
Vliegen mag dan wel een luxeproduct zijn, maar dat is vrije tijd inmiddels ook.
Als ik een weekje vrij heb, ga ik niet dagenlang in de auto zitten om naar Spanje te gaan. Nou wil ik best ietsje meer betalen voor mijn vliegticket, maar niet veel meer, haal het geld maar waar het zit.
Ik denk zelfs dat het echt geen reet uitmaakt als je de vliegindustrie gaat belasten. Verreweg de meeste verontreiniging komt van containerschepen, Ongeveer 15 van die schepen verontreinigen net zoveel als alle auto's ter wereld.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
Met de trein en boot
Ow wacht scheepvaart stoot ook nog wel aardig wat uit
Of wacht ff, daar kun je met het OV zonder vliegen best komen toch? Moet je wel ff 10 dagen aan je vakantie plakken en paar rooitjes meer
Kansloos weer al die ideeën
Klopt heb wel eens zoiets gelezen idd, weet ook niet meer de details, maar uitstoot van scheepvaart in 1 min net zoveel als al het andere vervoer of iets in die richting geloof ik.quote:Op donderdag 4 juli 2019 06:07 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het echt geen reet uitmaakt als je de vliegindustrie gaat belasten. Verreweg de meeste verontreiniging komt van containerschepen, Ongeveer 15 van die schepen verontreinigen net zoveel als alle auto's ter wereld.
Ze zijn bezig met waterstof, dat vergt nog wat onnderzoek maar lijkt de toekomst voor de scheepvaart.quote:Op donderdag 4 juli 2019 06:22 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt heb wel eens zoiets gelezen idd, weet ook niet meer de details, maar uitstoot van scheepvaart in 1 min net zoveel als al het andere vervoer of iets in die richting geloof ik.
Maarja hoe anders is de vraag natuurlijk.
Dit is dus een sprookje.quote:Op donderdag 4 juli 2019 06:07 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het echt geen reet uitmaakt als je de vliegindustrie gaat belasten. Verreweg de meeste verontreiniging komt van containerschepen, Ongeveer 15 van die schepen verontreinigen net zoveel als alle auto's ter wereld.
quote:Om de CO2-emissies van 800 miljoen auto’s te evenaren heb je zo’n 6.500 megacontainerschepen nodig
Je hoort mij ook niet CO2 zeggen, wel dan?quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus een sprookje.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-a-1417819-a1033607
Bizar toch?quote:Om de CO2-emissies van 800 miljoen auto’s te evenaren heb je zo’n 6.500 megacontainerschepen nodig
Ok mooie ontwikkeling hoor, maar we nemen er even niet in mee dat waterstof ook niet uit de lucht komt vallen. Om dat dus milieuvriendelijk te houden moet je het weer duurzaam opwekken.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met waterstof, dat vergt nog wat onnderzoek maar lijkt de toekomst voor de scheepvaart.
https://www.tudelft.nl/3m(...)e-scheepvaartsector/
De scheepvaart is trouwens goed voor 2 tot 3 procent van de wereldwijde uitstoot (net zo veel als de burgerluchtvaart). 2 tot 3 procent is veel, maar doen alsof al het andere geen zin heeft omdat je aan die 2 tot 3 procent niks doet is onzin. Er is trouwens een verdrag over scheepvaart, er wordt dus wel wat gedaan.
Als je kijkt naar de vervoersector alleen, is de scheepvaart in de EU goed voor 13,6%, de burgerluchtvaart voor 13,4%, vrachtauto's voor 27,4% en personenauto's voor 43,7% van de uitstoot binnen vervoer.
http://www.europarl.europ(...)-cijfers-infografiek
Wegvervoer is dus verantwoordelijk voor veel en veel meer uitstoot dan de luchtvaart en de scheepvaart bij elkaar.
Ja, ze zijn bizar schoon als vervoermiddel qua CO2, inderdaad. Er kunnen namelijk voor 130km aan containers op 1 schip, dat zijn verschrikkelijk veel vrachtauto's.quote:
Daar ging de discussie hier wel over, geef gewoon toe dat je je hebt vergist.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet CO2 zeggen, wel dan?
Ik denk: Voor personenauto's vooral accu's, vooral nu die dingen 30 jaar mee blijken te gaan. Voor vrachtverkeer en bussen vooral waterstof.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:19 schreef kree het volgende:
en trouwens nog ff de discussie en dan meer over het e-rijden, want ik was monteur voor die laadpalen en er staan er echt eigenlijk best wel veel al. Maar nog lang niet genoeg.
Nog de vraag, wat gaat dit later worden, het kan beide nl en heeft ook beide voor en nadelen.
Waterstof? of accu's?
Ja gezien waar ze nu mee bezig zijn. Het is vooral ook het "smart-laden" wat heel belangrijk gaat (is al) aan het worden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk: Voor personenauto's vooral accu's, vooral nu die dingen 30 jaar mee blijken te gaan. Voor vrachtverkeer en bussen vooral waterstof.
Waterstof houdt een reststof over, daar moeten ze wel wat mee qua opslag aan boord. Maar ja, vliegen op waterstof lijkt goed mogelijk.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:44 schreef kree het volgende:
En nog wat, ok het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar waterstof werkt soort van nog wel ook als gewoon benzine of kerosine dus?
Zie geen reden eigenlijk waarom ze dat niet voor vliegtuigen zouden kunnen gebruiken?
Zal wss wel wat met gewicht en tank dingen te maken hebben, maar ok ook daar komen we wel in de toekomst.Ik zie het positief in, of het allemaal nog gaat gebeuren zolang ik hier nog vrolijk rondloop op deze planeet.... euh denk niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |