abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187736392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind kernenergie ook prima, maar er is geen enkele maatschappij die een kerncentrale wil bouwen dus dat is momenteel geen keuzemogelijkheid. Dan zou de overheid zelf energiemaatschappij moeten gaan spelen, dat lijkt me onwenselijk.
Ik denk dat als je hier een poll over gaat houden over heel NL bv, dat er wellicht niet eens zo heel veel mensen tegen zijn?

Kernenergie is tot nu toe iig nog het meest efficiente voor alles. Risico is minimaal mits goed uitgevoerd natuurlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_187736604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Tocadisco het volgende:
Stoppen met korte vluchten (London, Berlijn, Parijs etc.) van en naar Schiphol.
Oké, dat is iets concreets. Niet zoveel alternatieven voor Londen overigens, maar soit. Dat zal overigens de parameters waarop zij meten (zoals het aantal getankte liters kerosine op de luchthaven zelf) alleen maar doen vergroten, want dan worden die vluchten vervangen door intercontinentale.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_187736663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:01 schreef kree het volgende:
Oja we hadden het over schiphol :')
Ook zoiets weer? we gaan accijns heffen over de kerosine :P

Yeah right, wat zullen de vliegmaatschappijen doen denk als dit (iig niet eens totaal in de EU in gevoerd gaat worden?) Laat staan nog de US die dit sowieso niet gaat doen...

Ik kan het al raden namelijk..... :)

Ook weer zo'n kansloos idee
Dat is het plan ook, kerosineheffing voor de hele EU en liefst nog breder invoeren. Er is geen plan het alleen in NL in te voeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187737412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is het plan ook, kerosineheffing voor de hele EU en liefst nog breder invoeren. Er is geen plan het alleen in NL in te voeren.
Nou zo werd het een beetje wel gebracht en NL kennende willen ze ook daar weer mee op de eerste plaats staan. Als het alleen voor de hele en echt complete EU is, ok dan kan ik er nog soort van OK mee zijn, nog niet helemaal maargoed. Dat is iig een hele stap wel.

Niet dat het gaat lukken behalve weer tonnetje of 50 verspilling aan vergaderen (ze komen allemaal natuurlijk niet met trein en fiets :') ) waar niks uitkomt enzo. maar ok het is een idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door kree op 03-07-2019 21:10:21 ]
Do what you love, love what you do!
  woensdag 3 juli 2019 @ 20:52:01 #55
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_187737460
Ja hallo hoe moet ik dan naar Alanya
pi_187737816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:52 schreef damsco het volgende:
Ja hallo hoe moet ik dan naar Alanya
Met de trein en boot :')

Ow wacht scheepvaart stoot ook nog wel aardig wat uit :')
Of wacht ff, daar kun je met het OV zonder vliegen best komen toch? Moet je wel ff 10 dagen aan je vakantie plakken en paar rooitjes meer :')

Kansloos weer al die ideeën
Do what you love, love what you do!
pi_187738208
Het wordt tijd dat Elon Musk een vliegende Tesla presenteert.
pi_187738275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het wordt tijd dat Elon Musk een vliegende Tesla presenteert.
pi_187738454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het wordt tijd dat Elon Musk een vliegende Tesla presenteert.
Tijd te ver vooruit voor iets praktisch behalve hele dure dingen.

Moet simpeler eerst wel?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 3 juli 2019 @ 21:31:55 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187738618
Vliegen mag dan wel een luxeproduct zijn, maar dat is vrije tijd inmiddels ook.
Als ik een weekje vrij heb, ga ik niet dagenlang in de auto zitten om naar Spanje te gaan. Nou wil ik best ietsje meer betalen voor mijn vliegticket, maar niet veel meer, haal het geld maar waar het zit.
pi_187739011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:31 schreef BasEnAad het volgende:
Vliegen mag dan wel een luxeproduct zijn, maar dat is vrije tijd inmiddels ook.
Als ik een weekje vrij heb, ga ik niet dagenlang in de auto zitten om naar Spanje te gaan. Nou wil ik best ietsje meer betalen voor mijn vliegticket, maar niet veel meer, haal het geld maar waar het zit.
yup en dat is niet bij de burger iig, ze plukken al genoeg enzo.
Is vliegen nog wel een luxe trouwens? Was het vroeger?
Nu niet meer als normaal eigenlijk, omdat het ook gewoon de beste optie is qua kosten en tijd. En dat is voor bedrijven en gewoon privé

Oplossing regering we maken dat duurder dan.....
Fout gedacht, andere goedkoper natuurlijk. Als ik voor hetzelfde geld en mss met paar dagen extra tijd ergens kan komen voor hetzelfde bedrag dan zou ik het nog wel doen. Maar vliegen is goedkoper en sneller gewoon.

Ik stap net zo makkelijk in een vliegtuig hoor op schiphol als in een trein, sterker nog vliegtuig is wss veel handiger voor bijna alle locaties als je buiten NL gaat.
Waar gaat het dan fout dan? Vliegen te goedkoop en te handig? Of het hele alternative faalt er hard op?

Werkt die HSL nu al eens goed na weet ik veel wat? Denk het niet he?

[ Bericht 14% gewijzigd door kree op 03-07-2019 21:50:48 ]
Do what you love, love what you do!
pi_187745506
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:06 schreef kree het volgende:

[..]

Met de trein en boot :')

Ow wacht scheepvaart stoot ook nog wel aardig wat uit :')
Of wacht ff, daar kun je met het OV zonder vliegen best komen toch? Moet je wel ff 10 dagen aan je vakantie plakken en paar rooitjes meer :')

Kansloos weer al die ideeën
Ik denk zelfs dat het echt geen reet uitmaakt als je de vliegindustrie gaat belasten. Verreweg de meeste verontreiniging komt van containerschepen, Ongeveer 15 van die schepen verontreinigen net zoveel als alle auto's ter wereld.
pi_187745528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 06:07 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat het echt geen reet uitmaakt als je de vliegindustrie gaat belasten. Verreweg de meeste verontreiniging komt van containerschepen, Ongeveer 15 van die schepen verontreinigen net zoveel als alle auto's ter wereld.
Klopt heb wel eens zoiets gelezen idd, weet ook niet meer de details, maar uitstoot van scheepvaart in 1 min net zoveel als al het andere vervoer of iets in die richting geloof ik.

Maarja hoe anders is de vraag natuurlijk. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_187745881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 06:22 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt heb wel eens zoiets gelezen idd, weet ook niet meer de details, maar uitstoot van scheepvaart in 1 min net zoveel als al het andere vervoer of iets in die richting geloof ik.

Maarja hoe anders is de vraag natuurlijk. ;)
Ze zijn bezig met waterstof, dat vergt nog wat onnderzoek maar lijkt de toekomst voor de scheepvaart.

https://www.tudelft.nl/3m(...)e-scheepvaartsector/

De scheepvaart is trouwens goed voor 2 tot 3 procent van de wereldwijde uitstoot (net zo veel als de burgerluchtvaart). 2 tot 3 procent is veel, maar doen alsof al het andere geen zin heeft omdat je aan die 2 tot 3 procent niks doet is onzin. Er is trouwens een verdrag over scheepvaart, er wordt dus wel wat gedaan.

Als je kijkt naar de vervoersector alleen, is de scheepvaart in de EU goed voor 13,6%, de burgerluchtvaart voor 13,4%, vrachtauto's voor 27,4% en personenauto's voor 43,7% van de uitstoot binnen vervoer.

http://www.europarl.europ(...)-cijfers-infografiek


Wegvervoer is dus verantwoordelijk voor veel en veel meer uitstoot dan de luchtvaart en de scheepvaart bij elkaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187745899
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 06:07 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat het echt geen reet uitmaakt als je de vliegindustrie gaat belasten. Verreweg de meeste verontreiniging komt van containerschepen, Ongeveer 15 van die schepen verontreinigen net zoveel als alle auto's ter wereld.
Dit is dus een sprookje.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-a-1417819-a1033607

quote:
Om de CO2-emissies van 800 miljoen auto’s te evenaren heb je zo’n 6.500 megacontainerschepen nodig


[ Bericht 18% gewijzigd door Hanca op 04-07-2019 08:09:28 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187745929
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is dus een sprookje.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-a-1417819-a1033607

Je hoort mij ook niet CO2 zeggen, wel dan?
pi_187745933
quote:
Om de CO2-emissies van 800 miljoen auto’s te evenaren heb je zo’n 6.500 megacontainerschepen nodig
Bizar toch?
pi_187745951
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zijn bezig met waterstof, dat vergt nog wat onnderzoek maar lijkt de toekomst voor de scheepvaart.

https://www.tudelft.nl/3m(...)e-scheepvaartsector/

De scheepvaart is trouwens goed voor 2 tot 3 procent van de wereldwijde uitstoot (net zo veel als de burgerluchtvaart). 2 tot 3 procent is veel, maar doen alsof al het andere geen zin heeft omdat je aan die 2 tot 3 procent niks doet is onzin. Er is trouwens een verdrag over scheepvaart, er wordt dus wel wat gedaan.

Als je kijkt naar de vervoersector alleen, is de scheepvaart in de EU goed voor 13,6%, de burgerluchtvaart voor 13,4%, vrachtauto's voor 27,4% en personenauto's voor 43,7% van de uitstoot binnen vervoer.

http://www.europarl.europ(...)-cijfers-infografiek

Wegvervoer is dus verantwoordelijk voor veel en veel meer uitstoot dan de luchtvaart en de scheepvaart bij elkaar.
Ok mooie ontwikkeling hoor, maar we nemen er even niet in mee dat waterstof ook niet uit de lucht komt vallen. Om dat dus milieuvriendelijk te houden moet je het weer duurzaam opwekken.
(net als voor e-auto's trouwens) En die hele capaciteit is er gewoon (nog) niet.

En eerlijk gezegd stel dat heel NL elektrisch gaat rijden (wat trouwens technisch gezien een heeeeeel groot probleem al gaat opleveren aan het netwerk)
Dan zouden we dat hier niet voor ons allemaal kunnen opwekken zelf duurzaam, tenzij kerncentrales bouwen.
Dus is het importeren van landen die wel een overschot hebben.
Naaa gaat nog wel ff duren allemaal. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_187745970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:10 schreef illusions het volgende:

[..]

Bizar toch?
Ja, ze zijn bizar schoon als vervoermiddel qua CO2, inderdaad. Er kunnen namelijk voor 130km aan containers op 1 schip, dat zijn verschrikkelijk veel vrachtauto's.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187745978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet CO2 zeggen, wel dan?
Daar ging de discussie hier wel over, geef gewoon toe dat je je hebt vergist.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187745992
en trouwens nog ff de discussie en dan meer over het e-rijden, want ik was monteur voor die laadpalen en er staan er echt eigenlijk best wel veel al. Maar nog lang niet genoeg.

Nog de vraag, wat gaat dit later worden, het kan beide nl en heeft ook beide voor en nadelen.

Waterstof? of accu's? :)
Do what you love, love what you do!
pi_187746025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:19 schreef kree het volgende:
en trouwens nog ff de discussie en dan meer over het e-rijden, want ik was monteur voor die laadpalen en er staan er echt eigenlijk best wel veel al. Maar nog lang niet genoeg.

Nog de vraag, wat gaat dit later worden, het kan beide nl en heeft ook beide voor en nadelen.

Waterstof? of accu's? :)
Ik denk: Voor personenauto's vooral accu's, vooral nu die dingen 30 jaar mee blijken te gaan. Voor vrachtverkeer en bussen vooral waterstof.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187746053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk: Voor personenauto's vooral accu's, vooral nu die dingen 30 jaar mee blijken te gaan. Voor vrachtverkeer en bussen vooral waterstof.
Ja gezien waar ze nu mee bezig zijn. Het is vooral ook het "smart-laden" wat heel belangrijk gaat (is al) aan het worden.

Want ok even vooruit gedacht, je kunt het op je vingers al natellen dat als de hele straat allemaal tegelijk ff 3kw gaat laden, dat alle kabels in de grond daar totaal niet op berekend zijn (te dun dus gewoon ervoor).
Dus dat is ook nog wel een dingetje.

Vrachtwagens rijden btw ook gewoon wel elektisch hoor. Heb er met een paar wel projecten mee gehad. Maar is nog beetje in de pilot fase.

Het voordeel van waterstof is natuurlijk, dat als het eenmaal ergens gemaakt is, dat je het soort van net zo snel kunt tanken als benzine nu.
Hoewel accu's worden beter + er is aardige infrastructuur al.

Maar mijn eerlijke mening, die hele wedstrijd is nog niet helemaal beslist :)
Do what you love, love what you do!
pi_187746181
En nog wat, ok het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar waterstof werkt soort van nog wel ook als gewoon benzine of kerosine dus?

Zie geen reden eigenlijk waarom ze dat niet voor vliegtuigen zouden kunnen gebruiken?
Zal wss wel wat met gewicht en tank dingen te maken hebben, maar ok ook daar komen we wel in de toekomst. :) Ik zie het positief in, of het allemaal nog gaat gebeuren zolang ik hier nog vrolijk rondloop op deze planeet.... euh denk niet :P
Do what you love, love what you do!
pi_187746335
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:44 schreef kree het volgende:
En nog wat, ok het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar waterstof werkt soort van nog wel ook als gewoon benzine of kerosine dus?

Zie geen reden eigenlijk waarom ze dat niet voor vliegtuigen zouden kunnen gebruiken?
Zal wss wel wat met gewicht en tank dingen te maken hebben, maar ok ook daar komen we wel in de toekomst. :) Ik zie het positief in, of het allemaal nog gaat gebeuren zolang ik hier nog vrolijk rondloop op deze planeet.... euh denk niet :P
Waterstof houdt een reststof over, daar moeten ze wel wat mee qua opslag aan boord. Maar ja, vliegen op waterstof lijkt goed mogelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')