abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187733544
Ik vraag me af of klimaathippie's wel eens gehoord hebben van klimaatcycli, en of ze voorgaande cycli wel eens bekeken hebben. Dat zou hun hartverwarmende verhaal wel doen scheuren lijkt me.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_187733561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:25 schreef Hanca het volgende:
Ik snap inderdaad niet dat men steeds China er bij blijft slepen als tegenargument. Als er 1 land hard werkt aan doelstellingen in het Parijsakkoord is het China wel... natuurlijk ook door nood gedreven: zij hebben echt veel last van smog.
Ze bouwen ook wel gewoon iets van 2000 kolencentrales bij. Jullie halen elke keer erbij dat China OOK veel groene shit doet. True, maar dat is naast de fossiele investeringen. Wel het hele verhaal vertellen, jij doet net zo hard aan cherrypicking.

Edit: KUT verkeerde gequote :P Sorry.
Alhoewel je je wel aangesproken mag voelen.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_187733636
Tvp
pi_187733773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:26 schreef DoubleUU het volgende:
Ik vraag me af of klimaathippie's wel eens gehoord hebben van klimaatcycli, en of ze voorgaande cycli wel eens bekeken hebben. Dat zou hun hartverwarmende verhaal wel doen scheuren lijkt me.
Ik ben geen hippie en zeker geen klimaathippie, dat ik die cycli ken: zie ook mijn post eerder vandaag in het FvD topic.

Maar: wat heb jij nou eigenlijk tegen het verbeteren van het leefklimaat en het milieu hier? Of hou jij van vieze lucht, vind je het mooi dat we in dit land bijvoorbeeld bijna recordhouder kankerdoden (naar verhouding) zijn? Zo niet, dan moet je toch toejuichen dat we veel gaan doen om de luchtkwaliteit hier te verbeteren. Negeer dan het klimaatdeel als je dat niet gelooft, wees blij met de schonere lucht en water en het minder afhankelijk zijn van het Midden Oosten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187733813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben geen hippie en zeker geen klimaathippie, dat ik die cycli ken: zie ook mijn post eerder in dit topic.

Maar: wat heb jij nou eigenlijk tegen het verbeteren van het leefklimaat en het milieu hier? Of hou jij van vieze lucht, vind je het mooi dat we in dit land bijvoorbeeld bijna recordhouder kankerdoden (naar verhouding) zijn? Zo niet, dan moet je toch toejuichen dat we veel gaan doen om de luchtkwaliteit hier te verbeteren. Negeer dan het klimaatdeel als je dat niet gelooft, wees blij met de schonere lucht en het minder afhankelijk zijn van het Midden Oosten.
Ik ben niet tegen dingen die goed werken. Maar de hoeveelheid leugens rondom het klimaatgebeuren rijst echt de pan uit. En dan weet ik dat er een andere agenda gehanteerd wordt. Ik heb het zeer nauwkeurig gevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat men met veel te weinig informatie veel te ingrijpende maatregelen aanwendt. Terwijl er veel meer grote problemen zijn die eveneens op die manier aangepakt worden, waardoor het wachten wordt op het moment dat meerdere vlakken van de samenleving gaan botsen en het chaos wordt.

Het klimaat-probleem is een verdienmodel geworden, waarbij zogenaamde experts de meest absurde beweringen doen, en er zelf geld aan verdienen, andere mensen bang maken. Het is schandalig. We weten helemaal niet wat er gaat gebeuren. We weten ook niet welke gevolgen het heeft om CO2 zo absurd terug te dringen. Misschien reageert Moeder Natuur wel erg grillig op 99 % CO2 reductie. Unknown.
pi_187733925
Ik kom hier nog wat genuanceerder op terug, want denk wel dat de nl regering de bevolking pp nu het hardst aanpakt terwijl we weinig uitmaken. Maar komt, ff geen tijd voor nu :)
Do what you love, love what you do!
pi_187733953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:50 schreef kree het volgende:
Ik kom hier nog wat genuanceerder op terug, want denk wel dat de nl regering de bevolking pp nu het hardst aanpakt terwijl we weinig uitmaken. Maar komt, ff geen tijd voor nu :)
Das flauw.
pi_187734010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Das flauw.
Cliffhanger, ik weet het.
Maar ben ff paar kuub water aan het verspillen in een vijver onderhand. Vanavond verder :)
pi_187734025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:55 schreef kree het volgende:

[..]

Cliffhanger, ik weet het.
Maar ben ff paar kuub water aan het verspillen in een vijver onderhand. Vanavond verder :)
Over 5 minuten ben ik dit topic vergeten, dus succes met je cliffhanger ;)
pi_187734037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Over 5 minuten ben ik dit topic vergeten, dus succes met je cliffhanger ;)
Ja ok dat mag :)
pi_187734492
Wat is nu precies het concrete voorstel van Greenpeace om dit probleem op te lossen? Met de geijkte tandem van verbieden en belasten bereik je i.c. namelijk hoegenaamd niets.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_187734989
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:23 schreef nostra het volgende:
Wat is nu precies het concrete voorstel van Greenpeace om dit probleem op te lossen? Met de geijkte tandem van verbieden en belasten bereik je i.c. namelijk hoegenaamd niets.
Stoppen met korte vluchten (London, Berlijn, Parijs etc.) van en naar Schiphol.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ieden-korte-vluchten
pi_187735602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In ons (Nederlands) geval gaat het niet om het goede voorbeeld geven maar om onze achterstand in te lopen op de rest, we lopen op dit moment namelijk nogal ver achter.
[..]

Bekijk het grafiekje eens. Op dit moment investeren de Chinezen meer in groene energie dan de EU, de VS en Japan bij elkaar opgeteld. Hoe is dat exact 'schijt hebben aan ...'?
Ik ben het daar niet zo mee eens hoor eigenlijk?
Als je ziet wat ze in andere landen betalen dan denk ik dat we hier helemaal niet zo achterlopen.

Kijk noorwegen of weet ik veel wat voor ander land die hebben veel meer natuurlijke mogenlijkheden. Noem waterkracht of veel meer plek.

Wat moeten we hier doen dan? Al het groen vol zetten wat er nog is tussen steden met zonnepanelen weiden en windmolens van hier tot onze internationale zeegrens?

Ik denk echt dat we er meer dan genoeg al aan doen voor zover we kunnen hier. Mss moeten ze dan meer kijken naar technologie wat hier ontwikkeld gaat worden?

Maar dat tellen ze nooit mee natuurlijk?
pi_187735646
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben geen hippie en zeker geen klimaathippie, dat ik die cycli ken: zie ook mijn post eerder vandaag in het FvD topic.

Maar: wat heb jij nou eigenlijk tegen het verbeteren van het leefklimaat en het milieu hier? Of hou jij van vieze lucht, vind je het mooi dat we in dit land bijvoorbeeld bijna recordhouder kankerdoden (naar verhouding) zijn? Zo niet, dan moet je toch toejuichen dat we veel gaan doen om de luchtkwaliteit hier te verbeteren. Negeer dan het klimaatdeel als je dat niet gelooft, wees blij met de schonere lucht en water en het minder afhankelijk zijn van het Midden Oosten.
We kunnen het hier 100% groen gaan doen enzo, schone lucht hebben we dan nog niet natuurlijk?

Ik snap echt het doel wel, maar dit werkt toch alleen als iedereen dat ook echt doet en ok ja babystapjes worden er gemaakt dat wel. Maar bij lange na is dat nog niet genoeg. iig ik zal alle kankerzooi toch nog wel inademen tot het eind van mijn leven.
pi_187735668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Stoppen met korte vluchten (London, Berlijn, Parijs etc.) van en naar Schiphol.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ieden-korte-vluchten
Dan moeten ze wat aan de prijzen doen (en dus niet vluchten duurder maken) maar alternatieven goedkoper..... en makkelijker en sneller...
pi_187735745
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:22 schreef kree het volgende:

[..]

iig ik zal alle kankerzooi toch nog wel inademen tot het eind van mijn leven.
Maar misschien je kinderen, kleinkinderen of anders je neefjes en nichtjes en hun kinderen niet.

Daarnaast: als het echt snel gaat met elektrische auto's scheelt dat echt al enorm veel, kijk maar eens hoe smerig de lucht is bij verkeersknooppunten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187735906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar misschien je kinderen, kleinkinderen of anders je neefjes en nichtjes en hun kinderen niet.

Daarnaast: als het echt snel gaat met elektrische auto's scheelt dat echt al enorm veel, kijk maar eens hoe smerig de lucht is bij verkeersknooppunten.
Jawel en dat is ook zo, tis niet dat ik er niks om geef.
Maar elektrische auto's is ook maar relatief (en ja want in gewerkt zelfs)
Als je gaat kijken eens wat het maken ervan etc allemaal aan uitstoot geeft??? Dan is het allemaal zo groen nog niet hoor.

En dan bekijk ik het wereldwijd, wat ze trouwens sowieso zouden moeten doen met dit soort dingen?
pi_187735975
Net zoiets wat ik vanochtend volgens mij op het nieuws zag.
We hebben blauwe waterstof nu (of te wel we pompen de CO2 wel weer ergens onder zee weg) :')

Ok wachten op het volgende Groningen verhaal alleen dan op zee, tsunami etc :')
Het is allemaal zo kortzichtig eigenlijk wel en totaal voor het klootjes volk die dat allemaal wel even geloofd (wat de regering wil trouwens) Maar uiteindelijk dat hele klimaatakkoord slaat weer nergens op nu.

Ja behalve dat ze allemaal een mooi verhaal kunnen vertellen (voor nu dus)
pi_187736145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:37 schreef kree het volgende:

[..]

Jawel en dat is ook zo, tis niet dat ik er niks om geef.
Maar elektrische auto's is ook maar relatief (en ja want in gewerkt zelfs)
Als je gaat kijken eens wat het maken ervan etc allemaal aan uitstoot geeft??? Dan is het allemaal zo groen nog niet hoor.

En dan bekijk ik het wereldwijd, wat ze trouwens sowieso zouden moeten doen met dit soort dingen?
Wat ze in elk geval in Nederland in fabrieken gaan doen is de CO2 afvangen, dan ben je een groot deel van de uitstoot wel kwijt (en ja, ik ben bekend met de nadelen van de grondstoffen van batterijen, maar dat is een andere discussie).

En natuurlijk moet je wereldwijk kijken, maar de Nederlandse regering is alleen verantwoordelijk voor het Nederlandse stukje en kan weinig doen aan de rest. Zeker niet als wij achteraan hobbelen en ieder commentaar van ons wordt afgewezen met een "kijk eens naar je eigen plek in de rankings".
pi_187736197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:41 schreef kree het volgende:
Net zoiets wat ik vanochtend volgens mij op het nieuws zag.
We hebben blauwe waterstof nu (of te wel we pompen de CO2 wel weer ergens onder zee weg) :')
Zulke technieken worden al decennia uitgevoerd in allerlei landen (dingen pompen in oude gasvelden) en hebben nog nooit voor aardbevingen gezorgd. In zulke angstverhalen moet je niet geloven.
pi_187736250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat ze in elk geval in Nederland in fabrieken gaan doen is de CO2 afvangen, dan ben je een groot deel van de uitstoot wel kwijt (en ja, ik ben bekend met de nadelen van de grondstoffen van batterijen, maar dat is een andere discussie).

En natuurlijk moet je wereldwijk kijken, maar de Nederlandse regering is alleen verantwoordelijk voor het Nederlandse stukje en kan weinig doen aan de rest. Zeker niet als wij achteraan hobbelen en ieder commentaar van ons wordt afgewezen met een "kijk eens naar je eigen plek in de rankings".
jawel ben het niet met je oneens, althans niet helemaal.
Maar NL zou dan meer waardering moeten krijgen voor de technologie (en ja dat kost ook weer) ipv wat we nu echt groen produceren zeg maar.

Snap je wat ik bedoel?
pi_187736258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zulke technieken worden al decennia uitgevoerd in allerlei landen (dingen pompen in oude gasvelden) en hebben nog nooit voor aardbevingen gezorgd. In zulke angstverhalen moet je niet geloven.
Dat zeiden ze over groningen paar decennia terug ook :P
pi_187736302
Ben nog steeds voor kernenergie btw, tot er kernfusie is.

Dat kunnen we ook onder de grond stoppen nl
pi_187736342
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:57 schreef kree het volgende:
Ben nog steeds voor kernenergie btw, tot er kernfusie is.

Dat kunnen we ook onder de grond stoppen nl
Ik vind kernenergie ook prima, maar er is geen enkele maatschappij die een kerncentrale wil bouwen dus dat is momenteel geen keuzemogelijkheid. Dan zou de overheid zelf energiemaatschappij moeten gaan spelen, dat lijkt me onwenselijk.
pi_187736375
Oja we hadden het over schiphol :')
Ook zoiets weer? we gaan accijns heffen over de kerosine :P

Yeah right, wat zullen de vliegmaatschappijen doen denk als dit (iig niet eens totaal in de EU in gevoerd gaat worden?) Laat staan nog de US die dit sowieso niet gaat doen...

Ik kan het al raden namelijk..... :)

Ook weer zo'n kansloos idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')