abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:47:11 #51
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187854727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:07 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Oke maar wat is hier dan uiteindelijk mis mee?

Aan xenofobisch gedrag en de polarisering van de maatschappij hebben wij ook niet veel. Kunnen we net zo goed Nederland gaan verdelen in allemaal eilandjes, Friezen, Tukkers, Limburgers, Marokkanen, Hollanders, Brabanders, Surinamers, etc.

Of we doen het met elkaar en gebruiken en omarmen de verschillende culturen die Nederland rijk is.
Waarom zou ik dat moeten willen? Ik wil niet andere culturen omarmen.
pi_187854786
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Man, wat een triest artikel. Die jongen in de tram is fout bezig volgens de mariniers, en dat wordt gevolgd door een soort reclamepraatje over mariniers die heldhaftig zijn en zich opofferen enzo. Waar echter geheel aan voorbij wordt gegaan, is dat die jongen in de tram hier vast totaal niet professioneel voor getraind of op voorbereid was. Belachelijk hoe hier een slachtoffer naar beneden wordt geschreven.
Nou precies dat dus inderdaad, echt schandalig! Het lijkt wel een soort reclame voor de Korps Mariniers. Mensen, door dat stukje over wat die jongen deed tijdens de aanslag, het gevoel geven dat iemand een zwak en walgelijk persoon zijn als ze, op het moment dat ze vrezen voor hun leven, egoïstisch handelen en dan vervolgens melden dat ze dit heel goed kunnen voorkomen door zich aan te sluiten bij het Korps Mariniers. Maw wordt lid van het Korps Mariniers en voorkom dat je zo'n zwak en walgelijk persoon wordt als die jongen.. bah bah bah :r
pi_187854856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:45 schreef sp3c het volgende:
ja mij ook maar om het nu te gebruiken om je artikel over een week jungletraining met de mariniers te pimpen vind ik ook wel wat ongepast eigenlijk
Yep en in het artikel van het AD staat dus ook nog een foto (weliswaar met een balkje voor de ogen maar de combinatie van die foto en aanwezig tijdens de tramaanslag maakt die jongen enorm makkelijk te herkennen/traceren).. Die jongen wordt aan de schandpaal genageld voor iets wat hij tijdens een leven/doodsituatie heeft gedaan. Dat vind ik echt buiten alle perken..
pi_187854909
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Yep en in het artikel van het AD staat dus ook nog een foto (weliswaar met een balkje voor de ogen maar de combinatie van die foto en aanwezig tijdens de tramaanslag maakt die jongen enorm makkelijk te herkennen/traceren).. Die jongen wordt aan de schandpaal genageld voor iets wat hij tijdens een leven/doodsituatie heeft gedaan. Dat vind ik echt buiten alle perken..
Je bedoelt deze kleine foto rechtsboven in de grotere foto? Dat is Gokmen T.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ijk-schild~a2584b5f/
pi_187854973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou precies dat dus inderdaad, echt schandalig! Het lijkt wel een soort reclame voor de Korps Mariniers. Mensen, door dat stukje over wat die jongen deed tijdens de aanslag, het gevoel geven dat iemand een zwak en walgelijk persoon zijn als ze, op het moment dat ze vrezen voor hun leven, egoïstisch handelen en dan vervolgens melden dat ze dit heel goed kunnen voorkomen door zich aan te sluiten bij het Korps Mariniers. Maw wordt lid van het Korps Mariniers en voorkom dat je zo'n zwak en walgelijk persoon wordt als die jongen.. bah bah bah :r
Ja hebben ze daarvoor betaald ofzo? Insteek is wat raar. Terwijl het best interessant had kunnen zijn.
pi_187854994
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je bedoelt deze kleine foto rechtsboven in de grotere foto? Dat is Gokmen T.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ijk-schild~a2584b5f/
Oh lol.. dacht dat die een veel smaller gezicht had.. 😅
pi_187855096
Volgend jaar tijdens de rechtszaak zullen we waarschijnlijk meer horen hierover als de slachtoffers gaan verklaren..
-
pi_187855137
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh lol.. dacht dat die een veel smaller gezicht had.. 😅
Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van je halve kont staat open, toen was zijn gezicht inderdaad een stuk smaller, maar dat is wel van een aantal jaar geleden. Inmiddels heeft de zwaartekracht een wat stevigere greep op hem gekregen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_187855156
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:58 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja hebben ze daarvoor betaald ofzo? Insteek is wat raar. Terwijl het best interessant had kunnen zijn.
Ik ben het er absoluut mee eens dat het interessant is om objectief te kijken naar gedrag van mensen in crisissituaties en dat dan vanuit psychologisch perspectief te analyseren.. Maar dit artikel is alles behalve objectief, het handelen van die jongen wordt eigenlijk gewoon als misdadig weggezet, dat vind ik echt walgelijk. Het is gewoon echt een click-bait artikel..
pi_187855169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van je halve kont staat open, toen was zijn gezicht inderdaad een stuk smaller, maar dat is wel van een aantal jaar geleden. Inmiddels heeft de zwaartekracht een wat stevigere greep op hem gekregen.
Nou vooral aan die beelden van hem uit de tram, daar lijkt bij een stuk smaller gezicht te hebben..
pi_187855289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou vooral aan die beelden van hem uit de tram, daar lijkt bij een stuk smaller gezicht te hebben..
? Is toch vrij overeenkomstig.
pi_187855512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind de kritiek hierop ook wel erg gemakkelijk als je zelf niet in die situatie bent geweest. Of het bij mijzelf zou zijn opgekomen om iemand anders als schild te gebruiken dat weet ik niet, maar in elk geval zou ik wel hopen dat ikzelf niet degene ben die wordt doodgeschoten. Met andere woorden: liever iemand anders dan ik. En als je zo denkt is het eigenlijk al al hypocriet om dan kritiek te hebben op iemand die daadwerkelijk schuilt achter iemand anders.
Dit. Ik heb geen idee hoe ik in deze situatie zou reageren. Ik hoop dat ik anders zou reageren, maar ik durf daar echt geen zekerheid over te geven.

De enige die hier misdadig of crimineel is, is degene die dit 'nieuws' naar buiten dacht te moeten brengen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:29:10 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187855590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel schokkend om zo iemand te pakken en als schild te gebruiken zodat diegene mogelijk wordt doodgeschoten en jij niet. Ik vind het ook wel artikelwaardig, maar dan zou het interessanter zijn om meer op de psychische kant in te gaan, dus waarom doet iemand dat? Is het ‘logisch’? Of juist bizar?

‘Toen Gökmen T. op 18 maart zijn wapen richtte op passagiers in de Utrechtse tram, trok een jonge kerel een andere man naar zich toe en gebruikte hem als menselijk schild. Tijdens een vluchtpoging naar de uitgang van de tram, hield hij de oude man tussen zichzelf en de schutter.’

Klinkt echt wel verschrikkelijk. Maar ik kan er niet over oordelen, ben niet in zo’n situatie geweest. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo’n reactie zou hebben. Een artikel over waarom lijkt mij dus wel verhelderend en zeer interessant.
Eens. Het is zeker schokkend als iemand een medemens als (levend) schild gebruikt.

En ik vind het instinctief absoluut géén begrijpelijke of goed te praten reactie.

Dus ook eens met het feit dat een artikel dat de psychologische kant belicht interessant zou zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187855713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef madam-april het volgende:
Maar dit artikel is alles behalve objectief, het handelen van die jongen wordt eigenlijk gewoon als misdadig weggezet, dat vind ik echt walgelijk.
Hoewel ik gevoelsmatig sterk tegen een heksenjacht vanaf redactieburelen ben en tot op zekere hoogte dus best in het sentiment van je post mee kan gaan, vraag ik me wel af of je het ook verkeerd vindt als een privepersoon zonder groot bereik/journalistiek medium achter zich hierover zijn of haar (sterke) afkeuren uitspreekt.

Ik vind het zelf bijvoorbeeld een walgelijke actie waarbij enkel de acute noodsituatie en de psychologische effecten daarvan voor de wet zullen maken dat dit strict genomen niet misdadig is. Moreel vind ik het alleszins verwerpelijk en ik vind ook absoluut dat je de als schild gebruikte man als slachtoffer van degene die hem als schild gebruikt heeft kunt aanmerken.

Wat zijn jouw gedachten hierover?
pi_187855748
Misschien was het besef niet eens daar bij de jongen dat hij iemand vast pakte om zichzelf te beschermen. Het kan in zijn beleving van alles geweest zijn, iets om te voorkomen dat hij werd neergeschoten. Of hij dacht de persoon juist ook te beschermen.
pi_187855834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van je halve kont staat open, toen was zijn gezicht inderdaad een stuk smaller, maar dat is wel van een aantal jaar geleden. Inmiddels heeft de zwaartekracht een wat stevigere greep op hem gekregen.
Ik kan nu niet meer series reageren.

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van " je halve kont staat open"

...en ook gewoon meteen weten wat je bedoelt he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_187855843
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:
De enige die hier misdadig of crimineel is, is degene die dit 'nieuws' naar buiten dacht te moeten brengen.
Nee goh, je zou toch eens berichten over wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, wanneer het een enorme nieuwswaarde heeft/had. Dat moeten we niet willen met z'n allen. Misdadig is het!
pi_187855851
Excuses. Vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_187855873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik kan nu niet meer series reageren.

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van " je halve kont staat open"

...en ook gewoon meteen weten wat je bedoelt he?
Als je even googled op 'je halve kont staat open' zie je precies wat ik bedoel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_187855893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je even googled op 'je halve kont staat open' zie je precies wat ik bedoel.
Zal ik doen, dank je wel.

Owh wat erg, ik lig helemaal dubbel in een terrorisme topic.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_187855962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik kan nu niet meer series reageren.

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van " je halve kont staat open"

...en ook gewoon meteen weten wat je bedoelt he?
Iemand die tien jaar geleden (nb voor de camera) al letterlijk over straat schreeuwde dat hij de democratie maar niets vindt en er blijk van gaf dat hij meer voelde voor sharia, die nu na meerdere onschuldigen op gruwelijke wijze te hebben vermoord (naar eigen schrijven voor zijn geloof) in de rechtszaal nog even exact datzelfde verkondigt, dat vind jij wel grappig?

Gek gevoel voor humor.
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:55:52 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187856099
Ik vind het filmpje met je halve kont staat open ook bijzonder grappig. Die terreuraanslag is natuurlijk wel minder grappig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187856102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:47 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten willen? Ik wil niet andere culturen omarmen.
Pech voor jou. Ga maar een hutje bouwen in de hei.
pi_187856122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou precies dat dus inderdaad, echt schandalig! Het lijkt wel een soort reclame voor de Korps Mariniers. Mensen, door dat stukje over wat die jongen deed tijdens de aanslag, het gevoel geven dat iemand een zwak en walgelijk persoon zijn als ze, op het moment dat ze vrezen voor hun leven, egoïstisch handelen en dan vervolgens melden dat ze dit heel goed kunnen voorkomen door zich aan te sluiten bij het Korps Mariniers. Maw wordt lid van het Korps Mariniers en voorkom dat je zo'n zwak en walgelijk persoon wordt als die jongen.. bah bah bah :r
Niks mis mee
pi_187856150
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van je halve kont staat open, toen was zijn gezicht inderdaad een stuk smaller, maar dat is wel van een aantal jaar geleden. Inmiddels heeft de zwaartekracht een wat stevigere greep op hem gekregen.
#Viesdik
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben het er absoluut mee eens dat het interessant is om objectief te kijken naar gedrag van mensen in crisissituaties en dat dan vanuit psychologisch perspectief te analyseren.. Maar dit artikel is alles behalve objectief, het handelen van die jongen wordt eigenlijk gewoon als misdadig weggezet, dat vind ik echt walgelijk. Het is gewoon echt een click-bait artikel..
Is het ook
pi_187856228
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:55 schreef Falco het volgende:
Ik vind het filmpje met je halve kont staat open ook bijzonder grappig. Die terreuraanslag is natuurlijk wel minder grappig.
Ook nadien nog? Persoonlijk vind ik het bijzonder onsmakelijk om de misselijke denkbeelden die geresulteerd hebben in zo onvoorstelbaar veel leed op deze manier terug te horen.

Destijds heb ook ik er hartelijk om kunnen lachen. Dat was echter ook nog vóór IS en voor alle Nederlanders die zich daar uit vrije wil/idealisme bij gevoegd hebben. Een andere tijd. ;(
pi_187856336
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ook nadien nog? Persoonlijk vind ik het bijzonder onsmakelijk om de misselijke denkbeelden die geresulteerd hebben in zo onvoorstelbaar veel leed op deze manier terug te horen.

Destijds heb ook ik er hartelijk om kunnen lachen. Dat was echter ook nog vóór IS en voor alle Nederlanders die zich daar uit vrije wil/idealisme bij gevoegd hebben. Een andere tijd. ;(
Hij komt op mij over als iemand met een laag IQ en ziekelijk. Las ook al dat ie aan drugs deed, prostituees deed en daar nauwe banden mee had. In hoeverre je dit zou kunnen afschuiven om radicaliseren IS blabla weet ik niet. Volgens mij was dit qua persoon al een losgeslagen gast, een tikkende tijdbom.

Dit dus: https://www.ad.nl/binnenl(...)waarschuwd~ad635343/
pi_187856421
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoewel ik gevoelsmatig sterk tegen een heksenjacht vanaf redactieburelen ben en tot op zekere hoogte dus best in het sentiment van je post mee kan gaan, vraag ik me wel af of je het ook verkeerd vindt als een privepersoon zonder groot bereik/journalistiek medium achter zich hierover zijn of haar (sterke) afkeuren uitspreekt.
Ik vind het vooral kortzichtig als mensen denken dat te kunnen veroordelen terwijl ze zelf niet in die positie hebben gezeten..


quote:
Ik vind het zelf bijvoorbeeld een walgelijke actie waarbij enkel de acute noodsituatie en de psychologische effecten daarvan voor de wet zullen maken dat dit strict genomen niet misdadig is. Moreel vind ik het alleszins verwerpelijk en ik vind ook absoluut dat je de als schild gebruikte man als slachtoffer van degene die hem als schild gebruikt heeft kunt aanmerken.

Wat zijn jouw gedachten hierover?
Overlevingsdrang is een oerinstinct. Natuurlijk kun je vanuit je veilige kamertje zeggen dat wat hij heeft gedaan 'moreel misdadig en verwerpelijk' is.. Maar in zo'n situatie, telt maar 1 ding, namelijk overleven, dat is een instinctieve oerdrang.
pi_187856607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vind het vooral kortzichtig als mensen denken dat te kunnen veroordelen terwijl ze zelf niet in die positie hebben gezeten..
[..]

Overlevingsdrang is een oerinstinct. Natuurlijk kun je vanuit je veilige kamertje zeggen dat wat hij heeft gedaan 'moreel misdadig en verwerpelijk' is.. Maar in zo'n situatie, telt maar 1 ding, namelijk overleven, dat is een instinctieve oerdrang.
Mensen oordelen wel heel erg veel vaker als ze zelf niet in een bepaalde situatie hebben gezeten, ik gok jijzelf ook wel. Is ook menselijk.
pi_187856654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vind het vooral kortzichtig als mensen denken dat te kunnen veroordelen terwijl ze zelf niet in die positie hebben gezeten..
[..]

Overlevingsdrang is een oerinstinct. Natuurlijk kun je vanuit je veilige kamertje zeggen dat wat hij heeft gedaan 'moreel misdadig en verwerpelijk' is.. Maar in zo'n situatie, telt maar 1 ding, namelijk overleven, dat is een instinctieve oerdrang.
Als ik zelf in een vergelijkbare situatie zo zou handelen/hebben gehandeld dan zou ik exact datzelfde van mijzelf vinden en heel grote moeite hebben met mijzelf en mijn reactie.
pi_187856752
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:07 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Hij komt op mij over als iemand met een laag IQ en ziekelijk. Las ook al dat ie aan drugs deed, prostituees deed en daar nauwe banden mee had. In hoeverre je dit zou kunnen afschuiven om radicaliseren IS blabla weet ik niet. Volgens mij was dit qua persoon al een losgeslagen gast, een tikkende tijdbom.

Dit dus: https://www.ad.nl/binnenl(...)waarschuwd~ad635343/
Hoe bedoel je afschuiven? Als domme, habitueel drugsgebruikende mensen vooraf aangeven een bepaalde handeling te zullen verrichten om een bepaalde reden en die handeling vervolgens ook verrichten, en de motivering daarnaast in lijn lijkt te zijn met dat wat ze jaren daarvoor al letterlijk rondschreeuwden, waarom dat dan in twijfel trekken?
pi_187856839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:23 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Mensen oordelen wel heel erg veel vaker als ze zelf niet in een bepaalde situatie hebben gezeten, ik gok jijzelf ook wel. Is ook menselijk.
Klopt, maar ik probeer over het algemeen toch wel niet enkel op mijn eerste reactie te oordelen en ook naar de situatie en context te kijken..

quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Als ik zelf in een vergelijkbare situatie zo zou handelen/hebben gehandeld dan zou ik exact datzelfde van mijzelf vinden en heel grote moeite hebben met mijzelf en mijn reactie.
Dat kan, ik denk ook wel dat ik mij achteraf schuldig zou voelen (zeker wanneer diegene gewond/gedood zou zijn). Maar op het moment dat iemand met zo'n verhaal bij mij zou komen, zou ik diegene zijn schuld gevoel totaal onterecht vinden. Ik vind niet dat je diegene iets kan en mag verwijten.
pi_187856928
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 21:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Geen idee, jij lijkt te insinueren dat omdat het een kansloze gestoorde crimineel was hij geen terroristische daad heeft kunnen plegen en dus niet als terrorist aangemerkt dient te worden. Maar daar volg ik je dan even niet.
Ik snap het eigenlijk niet. Uit alles blijkt toch dat deze man intens ziek is. Volgens mij weet ie zelf niet eens wat ie zegt.. Hij wil graag zo’n strijder zijn, lijkt het, en nu krijgt hij die erkenning ook nog, maar zijn hele leven bestaat uit impulsieve geweldplegingen. Al van jongs af aan. Weer een schande dat zo’n idioot hier los kan hebben lopen met alles wat hij al heeft geflikt. Zo’n tikkende tijdbom, daar hebben we er steeds meer van en ze laten zulke mensen maar lopen. Bizar.

Het ene moment loopt ie dus in gewaden en Allah te eren, maar het volgende moment zit ie met z’n neus in de poeder met een prostituée. En verkracht ie haar. Of maakt ie een kippetje voor haar. Schiet ie zomaar op een flat. Scheldt ie kinderen uit. Jat ie fietsen. Impulsieve man. Dit lijkt mij absoluut geen doorgewinterde terrorist. Maar een enorm ziek en gevaarlijk persoon. Zo’n gekkie. Met een laag IQ ook nog.

Ik hoop dat ze hem nooit meer vrij laten. Want hij zal weer slachtoffers maken.

Maar ik denk dat we straks eerder te vrezen hebben voor de mensen die terugkomen uit IS gebied (die volwassen gaan, denk ik, uit ‘menselijkheid’ terugkomen). Dát lijken mij de doorgewinterde terroristen. Dit is een enge doorgeslagen gek met waanbeelden en een zware psychische stoornis, die al veel eerder achter slot en grendel had moeten belanden na zijn eerste bizarre daad. Vink net weer wat anders dan wat ons waarschijnlijk te wachten staat met de ‘strijders’ die terugkomen. En wat die allemaal hebben getraind en hebben uitgespookt. Van die lui die intelligent genoeg zijn om normale gesprekken te voeren, heb al een aantal interviews gelezen/gezien van mensen die nu in Syrië zijn en wachten op terugkeer (is die gokman niet eens toe in staat, een fatsoenlijk gesprek voeren).
pi_187856929
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt, maar ik probeer over het algemeen toch wel niet enkel op mijn eerste reactie te oordelen en ook naar de situatie en context te kijken..
[..]

Dat kan, ik denk ook wel dat ik mij achteraf schuldig zou voelen (zeker wanneer diegene gewond/gedood zou zijn). Maar op het moment dat iemand met zo'n verhaal bij mij zou komen, zou ik diegene zijn schuld gevoel totaal onterecht vinden. Ik vind niet dat je diegene iets kan en mag verwijten.
Oke, en wat als de persoon die als schild aangewend was nou een oudere turkse/marokkaanse man in islamitisch aandoende klederdracht was geweest, of een vrouw met een hoofddoek/nikab/hidjab/chador?
pi_187857008
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oke, en wat als de persoon die als schild aangewend was nou een oudere turkse/marokkaanse man in islamitisch aandoende klederdracht was geweest, of een vrouw met een hoofddoek/nikab/hidjab/chador?
Dan zou ik hetzelfde zeggen.. Waarom zou dat verschil maken? :?
pi_187857035
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan zou ik hetzelfde zeggen.. Waarom zou dat verschil maken? :?
Die er doelgericht bijgepakt zou zijn, na een takbir en schoten?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarom zou dat verschil maken? :?
Omdat dat heel erg berekenend zou zijn en een individu specifiek zou targetten op etniciteit/geloofskenmerken.
  donderdag 11 juli 2019 @ 00:50:32 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187857077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt, maar ik probeer over het algemeen toch wel niet enkel op mijn eerste reactie te oordelen en ook naar de situatie en context te kijken..
[..]

Dat kan, ik denk ook wel dat ik mij achteraf schuldig zou voelen (zeker wanneer diegene gewond/gedood zou zijn). Maar op het moment dat iemand met zo'n verhaal bij mij zou komen, zou ik diegene zijn schuld gevoel totaal onterecht vinden. Ik vind niet dat je diegene iets kan en mag verwijten.
Ik vind van wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187857138
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die er doelgericht bijgepakt zou zijn, na een takbir en schoten?
[..]

Omdat dat heel erg berekenend zou zijn en een individu specifiek zou targetten op etniciteit/geloofskenmerken.
Wat is een 'takbir'?

Hoezo zou dat berekenend zijn? Of ga je ervan uit dat wanneer degene die als schild gebruikt werd een moslim was, diegene als schild gebruikt was omdat die moslim was?
pi_187857142
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind van wel.
Waarom?
pi_187857201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat is een 'takbir'?

Hoezo zou dat berekenend zijn? Of ga je ervan uit dat wanneer degene die als schild gebruikt werd een moslim was, diegene als schild gebruikt was omdat die moslim was?
"allahu akbar"

Ik schets hier een hypothetische situatie waarin niet zomaar de eerste persoon die voor handen is gepakt wordt maar iemand met eenzelfde etnische achtergrond als de aanslagpleger of iemand die herkenbaar is als gelovig.

Dit omdat bijv. Malek F. bij diens proces heeft aangegeven het enkel te betreuren dat hij onbedoeld ook een islamitisch slachtoffer gemaakt heeft. (Zie: https://www.volkskrant.nl(...)che-ideeen~bf7ec6e8/)
  donderdag 11 juli 2019 @ 01:05:39 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187857265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je geen levende wezens, en dus ook geen mensen, gebruikt als levend schild. Not ever.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187857363
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
(is die gokman niet eens toe in staat, een fatsoenlijk gesprek voeren).
'Gelukkig' hoef je het Nederlands ook helemaal niet machtig te zijn om Nederlanders kapot te schieten.
pi_187857432
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 01:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

"allahu akbar"

Ik schets hier een hypothetische situatie waarin niet zomaar de eerste persoon die voor handen is gepakt wordt maar iemand met eenzelfde etnische achtergrond als de aanslagpleger of iemand die herkenbaar is als gelovig.

Dit omdat bijv. Malek F. bij diens proces heeft aangegeven het enkel te betreuren dat hij onbedoeld ook een islamitisch slachtoffer gemaakt heeft. (Zie: https://www.volkskrant.nl(...)che-ideeen~bf7ec6e8/)
Dat is wel een totaal andere situatie dan waar het hier overgaat. Interessante discussie maar imo teveel off-topic..

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat je geen levende wezens, en dus ook geen mensen, gebruikt als levend schild. Not ever.
Op het moment dat jij 2 opties hebt, of jij dood of een ander (die jij totaal niet kent/geen enkele band/loyaliteit naar hebt), durf ik met 99% zekerheid te stellen dat ook jij voor jezelf kiest.. Is helemaal niet raar, is zelfs heel erg logisch, zo zit de mens namelijk in elkaar..
pi_187857561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 01:19 schreef madam-april het volgende:
Dat is wel een totaal andere situatie dan waar het hier overgaat. Interessante discussie maar imo teveel off-topic..
Waaruit maak jij dat op dan?

https://www.elsevierweekb(...)elijk-schild-698499/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt online in ieder geval enkel iets gemeld over de leeftijd en het geslacht van de als schild gebruikte, niet over de initiele afstand tussen deze oudere man en de jonge man die hem als schild gebruikte, noch over etniciteit.

Ik zou niet willen stellen dat het zo gegaan is, zeker niet, maar het lijkt me gezien de beschikbare feiten niet geheel uitgesloten.

Zou dat de situatie moreel voor jou veranderen als het zo gegaan was? Of zou je er nog steeds hetzelfde in staan?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:35 schreef madam-april het volgende:
Maar op het moment dat iemand met zo'n verhaal bij mij zou komen, zou ik diegene zijn schuld gevoel totaal onterecht vinden. Ik vind niet dat je diegene iets kan en mag verwijten.
pi_187858250
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Bizar slecht artikel.

Begint met uitleggen wat islamisering zou zijn:
[..]

Maar rept daar vervolgens met geen woord over en gaat alleen maar in op aantallen moslims, waarbij ze nota bene zelf nog constateren dat dat alleen maar stijgt. Maar over instituties hebben ze het met geen woord.

Dus de politie die vrolijk mee iftart, hebben we het maar niet:

[ afbeelding ]

Agenten die met hoofddoek de straat op gaan:

[ afbeelding ]

Een wijkagent die trots op twitter toont dat hij in naam van Allah de barmhartige een certificaat van goedkeuring van de moskee heeft gekregen vergeten we maar even:

[ afbeelding ]

Dat is islamisering, niet het aantal moslims waar ze het in je flutartikel over hebben. De kruiperige houding om moslims tevreden te stellen in de hoop dat ze zich dan wel gaan gedragen.
Dit 1000 keer. En Nederlanders staan er maar naar te kijken. Te belachelijk gewoon.

Hoe ver zal Nederland nog gebukt gaan voor de islam..?
pi_187859415
Nu gaat waarschijnlijk de media op jacht naar de 74-jarige oude man, terwijl tot nu toe deze slachtoffers van de schietpartij zich in de media zich koest hebben gehouden.

Ik snap daarom de doelstelling van het Elsevier-stukje niet.
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:28:55 #97
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187859456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 05:37 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Dit 1000 keer. En Nederlanders staan er maar naar te kijken. Te belachelijk gewoon.

Hoe ver zal Nederland nog gebukt gaan voor de islam..?
Wat een geiten wollen sukkels inderdaad - die geradicaliseerde gasten liggen echt in een deuk om de politie in Nederland
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:29:41 #98
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187859468
'Verwarde man' - ik neem aan dat het een witte man betreft ?
pi_187860457
Is het niet strafbaar dat dergelijke informatie naar buiten is gelekt?
  donderdag 11 juli 2019 @ 11:18:20 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187860659
Ik vind dat ook behoorlijk ver gaan.
Degene die dat gedaan heeft zal sowieso wel een trauma hebben opgelopen, en dan ook nog eens in de media aan de schandpaal genageld worden om iets wat je in doodsnood gedaan hebt (en wat gelukkig wel goed afgelopen is).

Dat zijn naam daarbij niet genoemd is doet er verder niet zo toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')