abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:47:11 #51
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187854727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:07 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Oke maar wat is hier dan uiteindelijk mis mee?

Aan xenofobisch gedrag en de polarisering van de maatschappij hebben wij ook niet veel. Kunnen we net zo goed Nederland gaan verdelen in allemaal eilandjes, Friezen, Tukkers, Limburgers, Marokkanen, Hollanders, Brabanders, Surinamers, etc.

Of we doen het met elkaar en gebruiken en omarmen de verschillende culturen die Nederland rijk is.
Waarom zou ik dat moeten willen? Ik wil niet andere culturen omarmen.
pi_187854786
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Man, wat een triest artikel. Die jongen in de tram is fout bezig volgens de mariniers, en dat wordt gevolgd door een soort reclamepraatje over mariniers die heldhaftig zijn en zich opofferen enzo. Waar echter geheel aan voorbij wordt gegaan, is dat die jongen in de tram hier vast totaal niet professioneel voor getraind of op voorbereid was. Belachelijk hoe hier een slachtoffer naar beneden wordt geschreven.
Nou precies dat dus inderdaad, echt schandalig! Het lijkt wel een soort reclame voor de Korps Mariniers. Mensen, door dat stukje over wat die jongen deed tijdens de aanslag, het gevoel geven dat iemand een zwak en walgelijk persoon zijn als ze, op het moment dat ze vrezen voor hun leven, egoïstisch handelen en dan vervolgens melden dat ze dit heel goed kunnen voorkomen door zich aan te sluiten bij het Korps Mariniers. Maw wordt lid van het Korps Mariniers en voorkom dat je zo'n zwak en walgelijk persoon wordt als die jongen.. bah bah bah :r
pi_187854856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:45 schreef sp3c het volgende:
ja mij ook maar om het nu te gebruiken om je artikel over een week jungletraining met de mariniers te pimpen vind ik ook wel wat ongepast eigenlijk
Yep en in het artikel van het AD staat dus ook nog een foto (weliswaar met een balkje voor de ogen maar de combinatie van die foto en aanwezig tijdens de tramaanslag maakt die jongen enorm makkelijk te herkennen/traceren).. Die jongen wordt aan de schandpaal genageld voor iets wat hij tijdens een leven/doodsituatie heeft gedaan. Dat vind ik echt buiten alle perken..
pi_187854909
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Yep en in het artikel van het AD staat dus ook nog een foto (weliswaar met een balkje voor de ogen maar de combinatie van die foto en aanwezig tijdens de tramaanslag maakt die jongen enorm makkelijk te herkennen/traceren).. Die jongen wordt aan de schandpaal genageld voor iets wat hij tijdens een leven/doodsituatie heeft gedaan. Dat vind ik echt buiten alle perken..
Je bedoelt deze kleine foto rechtsboven in de grotere foto? Dat is Gokmen T.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ijk-schild~a2584b5f/
pi_187854973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou precies dat dus inderdaad, echt schandalig! Het lijkt wel een soort reclame voor de Korps Mariniers. Mensen, door dat stukje over wat die jongen deed tijdens de aanslag, het gevoel geven dat iemand een zwak en walgelijk persoon zijn als ze, op het moment dat ze vrezen voor hun leven, egoïstisch handelen en dan vervolgens melden dat ze dit heel goed kunnen voorkomen door zich aan te sluiten bij het Korps Mariniers. Maw wordt lid van het Korps Mariniers en voorkom dat je zo'n zwak en walgelijk persoon wordt als die jongen.. bah bah bah :r
Ja hebben ze daarvoor betaald ofzo? Insteek is wat raar. Terwijl het best interessant had kunnen zijn.
pi_187854994
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je bedoelt deze kleine foto rechtsboven in de grotere foto? Dat is Gokmen T.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ijk-schild~a2584b5f/
Oh lol.. dacht dat die een veel smaller gezicht had.. 😅
pi_187855096
Volgend jaar tijdens de rechtszaak zullen we waarschijnlijk meer horen hierover als de slachtoffers gaan verklaren..
-
pi_187855137
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh lol.. dacht dat die een veel smaller gezicht had.. 😅
Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van je halve kont staat open, toen was zijn gezicht inderdaad een stuk smaller, maar dat is wel van een aantal jaar geleden. Inmiddels heeft de zwaartekracht een wat stevigere greep op hem gekregen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187855156
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:58 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja hebben ze daarvoor betaald ofzo? Insteek is wat raar. Terwijl het best interessant had kunnen zijn.
Ik ben het er absoluut mee eens dat het interessant is om objectief te kijken naar gedrag van mensen in crisissituaties en dat dan vanuit psychologisch perspectief te analyseren.. Maar dit artikel is alles behalve objectief, het handelen van die jongen wordt eigenlijk gewoon als misdadig weggezet, dat vind ik echt walgelijk. Het is gewoon echt een click-bait artikel..
pi_187855169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van je halve kont staat open, toen was zijn gezicht inderdaad een stuk smaller, maar dat is wel van een aantal jaar geleden. Inmiddels heeft de zwaartekracht een wat stevigere greep op hem gekregen.
Nou vooral aan die beelden van hem uit de tram, daar lijkt bij een stuk smaller gezicht te hebben..
pi_187855289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou vooral aan die beelden van hem uit de tram, daar lijkt bij een stuk smaller gezicht te hebben..
? Is toch vrij overeenkomstig.
pi_187855512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind de kritiek hierop ook wel erg gemakkelijk als je zelf niet in die situatie bent geweest. Of het bij mijzelf zou zijn opgekomen om iemand anders als schild te gebruiken dat weet ik niet, maar in elk geval zou ik wel hopen dat ikzelf niet degene ben die wordt doodgeschoten. Met andere woorden: liever iemand anders dan ik. En als je zo denkt is het eigenlijk al al hypocriet om dan kritiek te hebben op iemand die daadwerkelijk schuilt achter iemand anders.
Dit. Ik heb geen idee hoe ik in deze situatie zou reageren. Ik hoop dat ik anders zou reageren, maar ik durf daar echt geen zekerheid over te geven.

De enige die hier misdadig of crimineel is, is degene die dit 'nieuws' naar buiten dacht te moeten brengen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:29:10 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187855590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel schokkend om zo iemand te pakken en als schild te gebruiken zodat diegene mogelijk wordt doodgeschoten en jij niet. Ik vind het ook wel artikelwaardig, maar dan zou het interessanter zijn om meer op de psychische kant in te gaan, dus waarom doet iemand dat? Is het ‘logisch’? Of juist bizar?

‘Toen Gökmen T. op 18 maart zijn wapen richtte op passagiers in de Utrechtse tram, trok een jonge kerel een andere man naar zich toe en gebruikte hem als menselijk schild. Tijdens een vluchtpoging naar de uitgang van de tram, hield hij de oude man tussen zichzelf en de schutter.’

Klinkt echt wel verschrikkelijk. Maar ik kan er niet over oordelen, ben niet in zo’n situatie geweest. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo’n reactie zou hebben. Een artikel over waarom lijkt mij dus wel verhelderend en zeer interessant.
Eens. Het is zeker schokkend als iemand een medemens als (levend) schild gebruikt.

En ik vind het instinctief absoluut géén begrijpelijke of goed te praten reactie.

Dus ook eens met het feit dat een artikel dat de psychologische kant belicht interessant zou zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187855713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef madam-april het volgende:
Maar dit artikel is alles behalve objectief, het handelen van die jongen wordt eigenlijk gewoon als misdadig weggezet, dat vind ik echt walgelijk.
Hoewel ik gevoelsmatig sterk tegen een heksenjacht vanaf redactieburelen ben en tot op zekere hoogte dus best in het sentiment van je post mee kan gaan, vraag ik me wel af of je het ook verkeerd vindt als een privepersoon zonder groot bereik/journalistiek medium achter zich hierover zijn of haar (sterke) afkeuren uitspreekt.

Ik vind het zelf bijvoorbeeld een walgelijke actie waarbij enkel de acute noodsituatie en de psychologische effecten daarvan voor de wet zullen maken dat dit strict genomen niet misdadig is. Moreel vind ik het alleszins verwerpelijk en ik vind ook absoluut dat je de als schild gebruikte man als slachtoffer van degene die hem als schild gebruikt heeft kunt aanmerken.

Wat zijn jouw gedachten hierover?
pi_187855748
Misschien was het besef niet eens daar bij de jongen dat hij iemand vast pakte om zichzelf te beschermen. Het kan in zijn beleving van alles geweest zijn, iets om te voorkomen dat hij werd neergeschoten. Of hij dacht de persoon juist ook te beschermen.
pi_187855834
quote:

[..]

Ik kan nu niet meer series reageren.

Jij denkt waarschijnlijk aan dat filmpje van " je halve kont staat open"

...en ook gewoon meteen weten wat je bedoelt he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_187855843
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:
De enige die hier misdadig of crimineel is, is degene die dit 'nieuws' naar buiten dacht te moeten brengen.
Nee goh, je zou toch eens berichten over wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, wanneer het een enorme nieuwswaarde heeft/had. Dat moeten we niet willen met z'n allen. Misdadig is het!
pi_187855851
Excuses. Vergissing.
pi_187855873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als je even googled op 'je halve kont staat open' zie je precies wat ik bedoel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187855893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je even googled op 'je halve kont staat open' zie je precies wat ik bedoel.
Zal ik doen, dank je wel.

Owh wat erg, ik lig helemaal dubbel in een terrorisme topic.
pi_187855962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Iemand die tien jaar geleden (nb voor de camera) al letterlijk over straat schreeuwde dat hij de democratie maar niets vindt en er blijk van gaf dat hij meer voelde voor sharia, die nu na meerdere onschuldigen op gruwelijke wijze te hebben vermoord (naar eigen schrijven voor zijn geloof) in de rechtszaal nog even exact datzelfde verkondigt, dat vind jij wel grappig?

Gek gevoel voor humor.
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:55:52 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187856099
Ik vind het filmpje met je halve kont staat open ook bijzonder grappig. Die terreuraanslag is natuurlijk wel minder grappig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187856102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:47 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten willen? Ik wil niet andere culturen omarmen.
Pech voor jou. Ga maar een hutje bouwen in de hei.
pi_187856122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niks mis mee
pi_187856150
quote:

[..]

#Viesdik
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben het er absoluut mee eens dat het interessant is om objectief te kijken naar gedrag van mensen in crisissituaties en dat dan vanuit psychologisch perspectief te analyseren.. Maar dit artikel is alles behalve objectief, het handelen van die jongen wordt eigenlijk gewoon als misdadig weggezet, dat vind ik echt walgelijk. Het is gewoon echt een click-bait artikel..
Is het ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')