quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:15 schreef stokj het volgende:
Zie R&P / Een topic voor de niet zo blije single
Een hoop topics over daten, relaties en alles wat daarbij komt kijken.
Maar wat ik nog miste is een topic voor vrijgezellen, die niet geheel vrijwillig vrijgezel zijn![]()
Het aanbod (online) aan potentiële partners is groter dan ooit, en ze zijn bereikbaar middels een swipe op je telefoon. Tegelijkertijd stijgen echter ook de verwachtingen, de eisen en het aantal concurrenten. Daarnaast blijft het toch een online schaakspel, waarbij vaak de persoonlijke touch ontbreekt. En juist die is in de hedendaagse maatschappij waarin men druk, drukker drukst is misschien wel lastiger te vinden dan ooit.
Voor mij komt dit topic (idee) niet geheel toevallig op dit moment. Als ik zelf deze TT een paar jaar geleden had gelezen, had ik een soort treurig Rapper Sjors achtig figuur voor mij gezien, eenzaam en alleen en niet beschikkend over de juiste sociale vaardigheden om een gezond sociaal leven voor zichzelf te creëren. Ik vind mezelf echter een heel normaal persoon, ik sta denk ik bekend als sociaal en durf zelfs te beweren dat ik redelijk wat vrienden heb.
Alleen zit ik nu (hopelijk bijna) op het hoogtepunt van een tendens die zo rond 2014 is ingezet, waarbij vrienden zijn gaan samenwonen, relaties hebben gekregen, zijn getrouwd, huizen hebben gekocht, kinderen hebben gekregen. En zo zit je een paar jaar geleden bij elke dag waarbij het kwik ook maar even de 22+ aantikt op een terras biertjes te drinken en moet je oppassen dat je geen vierde vetrol erbij krijgt. En een paar jaar later ben je (ter invulling van de overdaad aan tijd) helemaal fit en strak van het hardlopen / sporten, maar zit je 80% van je vrije tijd in de verveling, omdat iedereen om je heen druk is met poepluiers, de grote verbouwing, de voorbereiding van hun bruiloft of andere dingen waardoor ze in de sleur van het leven worden meegenomen.
Ik zou mezelf niet direct als eenzaam beschouwen, maar ik ben wel vaak alleen. Sta zeker open voor een relatie, maar ben niet wanhopig op zoek. Ben niet ongelukkig, maar heb wel momenten waarop ik het single zijn redelijk klote vind. Met dit topic beoog ik een plaats te creëren voor mensen in een soortgelijke situatie, om ervaringen te delen en hier op een luchtige manier over te spreken.
Het topic is wat mij betreft dan ook niet bedoeld om:
- Te spreken over depressie (dat lijkt me een andere tak van sport die in een andere reeks thuis hoort);
- ''alle vrouwen zijn kut'' en ''ik ben gedoemd voor het leven'' achtige teksten te bezigen.
- Concrete of aanstaande dates (ervaringen) te bespreken (daarvoor is het datingtopic);
- Discussies over gedrag van mensen op datingsites/apps en/of tips om vrouwen of mannen te versieren (Pick up Artist /incel achtige meuk).
Ben even benieuwd of hier behoefte aan is.
Hoe oud is hij?quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een beste vriend die goed in dit topic zou passen.
Hij is alleen niet zo goed in dingen aanpakken en heeft vaak een soort kruiwagen nodig. Die kruiwagen ben ik 9 van de 10 keer. Heb hem al regelmatig aangemoedigd om eens wat te ondernemen.. Bijvoorbeeld een groepsreis, single reis, een andere hobby. Maar hij blijft maar rondjes draaien in zijn cirkeltje. Dus de keren dat hij eens op vakantie gaat is of met ons of met zijn familie.
Zijn er nog dingen die hem zouden kunnen helpen? Want hij zit er wel heel erg mee dat hij nog vrijgezel is... Zegt hij.. Hij handelt er alleen niet naar.
Hij is 32. Zijn leven is prima op orde heeft een hele goede baan, koopwoning, auto enz.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:37 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
Het lastige hiervan is, is dat hij het écht zelf moet doen. Wat is precies zijn cirkel waarin hij ronddwaalt? Waarom onderneemt hij niets uit zichzelf? Heeft hij angst voor afwijzingen? Gebrek aan zelfvertrouwen? Leven niet op orde? Mentaal niet helemaal stabiel? etc.
Geef ons wat meer context.
Ik denk dat hij meer pro-actief wordt als hij tussen mensen (mannen) bevindt die ook bezig zijn met dating. De sfeer staat er dan naar, gemeenschappelijk doel, daarnaast kunnen ze erover praten, tips uitwisselen, enz.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij is 32. Zijn leven is prima op orde heeft een hele goede baan, koopwoning, auto enz.
Hij zit zo ongeveer zijn hele leven al bij dezelfde hobby en daar blijft hij bij. Iets nieuws proberen wil hij wel... Maar dan is dat meestal dat ik ofzo ergens aan begin en hij sluit dan aan.
Uitgaan vind hij niks aan. Nou ja dat kan.
Ik weet niet waarom hij zelf niks onderneemt ik denk dat hij niet durft ofzo. Ik zou het anders echt niet weten heb er al 100 keer met hem over gepraat maar dan zegt hij ja ga ik doen en vervolgens doet hij er niks mee.
Ik vind dat best lastig hoor. Hij wil ook graag huisje boompje beestje. Maarja ik kan dan soms een heks zijn toveren kan ik nog steeds niet. Hij moet daar toch echt zelf iets voor doen.
Dus je verwacht van mij dat ik het met jou eens ben dat mijn negatieve mening over bepaalde zaken eigenlijk over mezelf gaat, maar dat ik jouw eigen negatieve mening over mij wel beschouw als iets dat over mij gaat of wat? Waar is dat op gebaseerd dat jouw mening zoveel objectiever zou zijn?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:11 schreef VEM2012 het volgende: [..] Het is gewoon stuitend wat jij keer op keer uit loopt te braken op fok. Jouw hele post zegt niets over anderen en alles over jou. Jouw wereldbeeld is gemaakt door jouw teleurstellende ervaringen. En je geeft daar alleen anderen de schuld van terwijl jij de enige constante factor bent. Wat dat betreft ben jij gewoon een vrouwelijke incel, met dezelfde verknipte gedachtengang. Het lukt jou duidelijk niet om op de juiste manier te communiceren met de andere sekse en dat is het probleem. En natuurlijk is het dan makkelijker om te zeggen dat dat ligt aan de mannen die alleen maar op seks uitzijn en innerlijk niet weten te waarderen, maar miljoenen vrouwen in Nederland lukt het wel om een man te strikken zonder dat hun relatie primair draait om een transactioneel systeem waarbij seks de primaire valuta is richting de man. In plaats van dat je hier keer op keer jouw waanbeelden komt uitspuwen kun je beter eens aan jezelf gaan werken. Want je kan nog zo hard roepen dat jij bewust single bent en mannen niet nodig hebt, uit alles blijkt dat jij hunkert naar liefde en (laten we eerlijk zijn) seks. Vooral voor jouzelf.
Lol helemaal mee eens. Het leven kan kennelijk zo simpel zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2019 15:03 schreef Autoscooter het volgende: [..] Dat zijn toch hele andere dingen? Net zoals heel veel mensen, lijkt het me fijn om een leuke relatie te hebben met een persoon die bij me past. Of dit het geval is, kan ik zelf het beste inschatten. Natuurlijk vind ik het wel eens jammer, dat het t/m heden voor mij nog niet is gelukt. Maar dat betekent natuurlijk niet, dat ik dan dus maar quasi-verplicht ben om op de ''koppel-pogingen'' van andere mensen in te gaan. Want hoewel die koppel pogingen vast niet onaardig zijn bedoeld, ligt er naar mijn idee maar zelden een dieper idee aan ten grondslag dan : hij is single, zij is single, dus moeten ze maar eens gaan daten. A.k.a. : Man + Vrouw + Single = daten. Zo simpel is de werkelijkheid ook weer niet. Ik zou een koppel-poging denk ik wél meer waarderen als degene die koppelt zowel mij als de andere partij redelijk goed kent en op basis daarvan weloverwogen meent dat wij o.b.v. karaktereigenschappen goed bij elkaar passen. Maar vaak is daarvan helemaal geen sprake, en is het behoorlijk uit de lucht gegrepen en is de enige overeenkomst op basis waarvan je wordt gekoppeld, dat je beiden vrijgezel bent. Tsja, dat vind ik (in beginsel!) niet voldoende grondslag om te gaan daten. Het aantal keren dat ik zelf actie onderneem is inderdaad niet heel groot, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik simpelweg niet zo veel nieuwe mensen ontmoet, laat staan nieuwe mensen waarbij ik zoiets heb van : hey, die is leuk. Als dat het geval is, zou ik wel degelijk actie ondernemen. Laatste keer is nu een klein jaartje terug.
Raar. Als je iets heel graag wilt doe je alles wat je kan om dat te bereiken lijkt mij, dus als hij dat niet doet is hij gewoon een verklaring schuldig of hij moet erover ophoudenquote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij is 32. Zijn leven is prima op orde heeft een hele goede baan, koopwoning, auto enz.
Hij zit zo ongeveer zijn hele leven al bij dezelfde hobby en daar blijft hij bij. Iets nieuws proberen wil hij wel... Maar dan is dat meestal dat ik ofzo ergens aan begin en hij sluit dan aan.
Ik weet niet waarom hij zelf niks onderneemt ik denk dat hij niet durft ofzo. Ik zou het anders echt niet weten heb er al 100 keer met hem over gepraat maar dan zegt hij ja ga ik doen en vervolgens doet hij er niks mee.
Ik vind dat best lastig hoor. Hij wil ook graag huisje boompje beestje. Maarja ik kan dan soms een heks zijn toveren kan ik nog steeds niet. Hij moet daar toch echt zelf iets voor doen.
Dat is ook precies de reden waarom ik zo iets had van ga eens op een single reis ofzo. Niet perse met de insteek om er een relatie uit te halen. Maar je bent wel met gelijk gestemde. Maarja.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:46 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer pro-actief wordt als hij tussen mensen (mannen) bevindt die ook bezig zijn met dating. De sfeer staat er dan naar, gemeenschappelijk doel, daarnaast kunnen ze erover praten, tips uitwisselen, enz.
Ik weet het niet. Ik dednk at er ergens gewoon onzekerheid zit. Dat moet eigenlijk wel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:48 schreef so.original het volgende:
Misschien heeft hij motivatie problemen, faalangst, is hij depressief? Dat iemand zegt iets heel graag te willen betekent niet altijd dat hij er de energie of durf voor heeft om het te doen?
Slechts een idee.
Dat zou heel goed kunnen. Dan wint de veiligheid van de comfortzone het van de wens voor een relatie of meer ondernemen. Dat is wel lastig te doorbreken. Misschien zijn er kleinere stapjes nodig (een singles reis is, als hij onzeker is, wel een enorme sprong in het diepe).quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik dednk at er ergens gewoon onzekerheid zit. Dat moet eigenlijk wel.
Maarja hoe kan je verwachten dat iets veranderd als je zelf in cirkeltjes blijft draaien.
De stap naar single reis klinkt erg groot.quote:Op donderdag 27 juni 2019 07:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is heel raar. Dat maakt ook dat ik er zelf niks van snap.
[..]
Dat is ook precies de reden waarom ik zo iets had van ga eens op een single reis ofzo. Niet perse met de insteek om er een relatie uit te halen. Maar je bent wel met gelijk gestemde. Maarja.
Wat betreft de datingmarkt kunnen vrouwen met overgewicht en kleine kale mannen elkaar te hand schudden, want beiden groepen zijn het meest de sjaak op Tinder of andere datingssite met ratingssystemen. De body positivity movement is er in principe voor iedereen, maar mannen die zich benadeeld voelen door datingsapp zoeken helaas vaak hun heil in incel/mgtow fora. Ik zou daarom niet stellen dat de body positivity zich maar op vrouwen focust. Ja, het is oorspronkelijk opgericht door vrouwen, maar de beweging op zichzelf staat open voor iedereen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind het zelf een beetje hypocriet eerlijk gezegd. Ondertussen worden mannen die niet aan het ideaalbeeld voldoen (bijv. dik/klein/kaal) belachelijk gemaakt en sta je 100-0 achter op de datingmarkt. En deze hebben het maar te slikken, want dat wordt verwacht van een man (niet zeiken, slikken, en doorgaan met je leven).
Ik verwacht van jou helemaal niet dat jij het met mij eens bent. Sterker nog, het zou heel saai worden als iedereen het met elkaar 100% eens is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 02:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dus je verwacht van mij dat ik het met jou eens ben dat mijn negatieve mening over bepaalde zaken eigenlijk over mezelf gaat, maar dat ik jouw eigen negatieve mening over mij wel beschouw als iets dat over mij gaat of wat? Waar is dat op gebaseerd dat jouw mening zoveel objectiever zou zijn?
Waarom noem je mij incel, ik beschouw mezelf als volcel. Ik ben vrijwillig celibatair niet onvrijwillig. Ik wil best toegeven dat ik kennelijk een communicatieprobleem heb met mannen, maar ik heb een reactie op de houding van mannen. Zo simpel is dat. Kunnen andere vrouwen deze negatieve reactie niet hebben, fijn voor hen, dat verandert niets aan de mijne.
Als ik de discussie in het voorgaande topic over 'dikkerdjes' zo lees vraag ik me af wie er hier waanbeelden heeft. Sommige mannen komen hier zelf met hun fixatie op het uiterlijk en seks, dat is niet iets wat in mijn fantasie ontsproten is of iets dergelijks. En dat ik daar boos over ben komt niet omdat ik jaloers ben omdat ik zelf dik ben of iets dergelijks, maar omdat het zo oppervlakkig is. Iedereen heeft voorkeuren voor het uiterlijk, dat is menselijk. Maar wat mij betreft is het van dezelfde categorie menselijk als naar de wc moeten of een gevoel van vraatzucht krijgen bij trek, het is niet iets waar ik zelf trots op ben. Sommigen zijn de schaamte daarin ver voorbij. Zij wijzen 'dikkerdjes' op hun verslonzing, dan mag ik ook best een mening hebben over hun innerlijke verslonzing. Ze doen geen moeite meer om anderen te zien als meer dan een lustobject. Je bent lang niet de enige hierin het is de norm hoewel reacties als die van cryptocoryne en black-soldier nog enigszins een 'lichtpuntje' zijn. Jij wil graag zien dat ik hunker naar liefde en seks. Ik hunker naar meer succes en macht sorry, dat is het enige waar ik nog naar hunker gezien de situatie van hoe de meesten tegen de liefde aankijken.
De enige die het kan veranderen is hijzelf. Misschien moet hij eens met een vertrouwenspersoon hierover praten en kijken waar het pijnpunt zit. Als iemand eenmaal is gaan geloven dat het toch niet gaat lukken is het best lastig om dat weer om te draaien.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik dednk at er ergens gewoon onzekerheid zit. Dat moet eigenlijk wel.
Maarja hoe kan je verwachten dat iets veranderd als je zelf in cirkeltjes blijft draaien.
Maar wat levert het nou eigenlijk op vraag ik mij af.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wat betreft de datingmarkt kunnen vrouwen met overgewicht en kleine kale mannen elkaar te hand schudden, want beiden groepen zijn het meest de sjaak op Tinder of andere datingssite met ratingssystemen. De body positivity movement is er in principe voor iedereen, maar mannen die zich benadeeld voelen door datingsapp zoeken helaas vaak hun heil in incel/mgtow fora. Ik zou daarom niet stellen dat de body positivity zich maar op vrouwen focust. Ja, het is oorspronkelijk opgericht door vrouwen, maar de beweging op zichzelf staat open voor iedereen.
https://www.contiki.com/six-two/body-positive-men/
Een vrouw heeft in ieder geval nog een (theoretische) optie om af te vallen en flink in sex appeal te stijgen. Als kleine vent kun je doen wat je wil, je achterstand loop je niet in. Wat dat betreft zijn de kaarten toch echt ongelijk verdeeld.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Wat betreft de datingmarkt kunnen vrouwen met overgewicht en kleine kale mannen elkaar te hand schudden, want beiden groepen zijn het meest de sjaak op Tinder of andere datingssite met ratingssystemen. De body positivity movement is er in principe voor iedereen, maar mannen die zich benadeeld voelen door datingsapp zoeken helaas vaak hun heil in incel/mgtow fora. Ik zou daarom niet stellen dat de body positivity zich maar op vrouwen focust. Ja, het is oorspronkelijk opgericht door vrouwen, maar de beweging op zichzelf staat open voor iedereen.
https://www.contiki.com/six-two/body-positive-men/
Het is op zich goed dat er tegengeluid wordt geleverd op de onrealistische beelden die worden voorgeschoteld. Want de standaard ligt niet meer bij gewoon knap zijn, maar bij het kapot photoshoppen van een lichaam. En dat niet alleen, de beweging laat ook een diversiteit aan lichamen zien en dat is wel belangrijker voor pubers die niet aan het standaardplaatje voldoen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar wat levert het nou eigenlijk op vraag ik mij af.
Want ik zie alleen maar dat uiterlijk belangrijker is gaan worden. Overall. Gevoed door social media. je wordt meer op de feiten gedrukt ook. En tegelijkertijd is de jeugd niet echt beter voor zichzelf gaan zorgen (wat misschien ook wel versterkt wordt door social media, omdat het perfecte plaatje so out of reach lijkt dat je 'er toch niet aan kan voldoen').
Het zijn ook vaak dertigers en veertigers die het roepen dat je jezelf moet accepteren, maar dat is wel wat makkelijk op die leeftijd dan wanneer je puber bent.
Ik ga niet beweren dat je als man niet benadeeld wordt op datingsapps als je klein bent, maar vergeet niet dat lang niet alle vrouwen veel waarde hechten aan lengte. Mijn vriend is even zo groot als ik en de mannen die ik daarvoor heb gedate waren meestal net zo lang of zelfs kleiner. Ik heb daar geen enkele moeite mee wanneer iemand een paar cm kleiner of groter is dan ik ben. Daar ben ik vast niet de enige vrouw in op deze planeet, want als ik kijk naar mijn omgeving zie ik genoeg mannen die zelfs nog een stuk kleiner dan mij zijn en toch aan de vrouw zijn. Datingsapps zijn oppervlakkig, maar buiten apps om zou ik stellen dat ondanks kleine mannen en dikke vrouwen misschien niet het meest gewild zijn, toch wel makkelijk iemand kunnen vinden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een vrouw heeft in ieder geval nog een (theoretische) optie om af te vallen en flink in sex appeal te stijgen. Als kleine vent kun je doen wat je wil, je achterstand loop je niet in. Wat dat betreft zijn de kaarten toch echt ongelijk verdeeld.
Leuk die body positivity movement maar het zit toch echt heel diepgeworteld dat je als man niet moet zeiken en alles maar moet slikken. Ik zie dat niet snel veranderen. Bij vrouwen die wat afwijken van de norm gaat acceptatie nu ogenschijnlijk omhoog maar ook dat is vaak schijnheilig.
Daar heb je wel gelijk in. Maar de datingmarkt is tegenwoordig vooral online, en online wordt er vooral op uiterlijk beoordeeld. Offline en zeker wanneer de intonatie niet op seks en dating (gelijk) zit zie je veel meer (aantrekkelijke) aspecten van iemand dan alleen op een foto.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:45 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Ik ga niet beweren dat je als man niet benadeeld wordt op datingsapps als je klein bent, maar vergeet niet dat lang niet alle vrouwen veel waarde hechten aan lengte. Mijn vriend is even zo groot als ik en de mannen die ik daarvoor heb gedate waren meestal net zo lang of zelfs kleiner. Ik heb daar geen enkele moeite mee wanneer iemand een paar cm kleiner of groter is dan ik ben. Daar ben ik vast niet de enige vrouw in op deze planeet, want als ik kijk naar mijn omgeving zie ik genoeg mannen die zelfs nog een stuk kleiner dan mij zijn en toch aan de vrouw zijn. Datingsapps zijn oppervlakkig, maar buiten apps om zou ik stellen dat ondanks kleine mannen en dikke vrouwen misschien niet het meest gewild zijn, toch wel makkelijk iemand kunnen vinden.
Dat zien ze op straat denk ik ook wel dat slechts een kleine minderheid een superstrak lichaam heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:33 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Het is op zich goed dat er tegengeluid wordt geleverd op de onrealistische beelden die worden voorgeschoteld. Want de standaard ligt niet meer bij gewoon knap zijn, maar bij het kapot photoshoppen van een lichaam. En dat niet alleen, de beweging laat ook een diversiteit aan lichamen zien en dat is wel belangrijker voor pubers die niet aan het standaardplaatje voldoen.
Zijn leeftijd is perfect voor een partner voor de lange termijn. Lees: huisje, boompje, beestje.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Grappig. Ik lees hier niks over de persoon zelf enkel dat hij veel geld verdient en een koophuis heeft .quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gezien het niet over mezelf gaat ga ik niet vanalles uit de doeken doen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:28 schreef Kiid het volgende:
[..]
Grappig. Ik lees hier niks over de persoon zelf enkel dat hij veel geld verdient en een koophuis heeft .
Ik weet niet wat ik treuriger vind. Een persoon die daar een partner op selecteert of een persoon die niks meer te bieden heeft dan monetaire middelen.
De sleur van hedendaagse (digitale) maatschappij.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar de datingmarkt is tegenwoordig vooral online, en online wordt er vooral op uiterlijk beoordeeld. Offline en zeker wanneer de intonatie niet op seks en dating (gelijk) zit zie je veel meer (aantrekkelijke) aspecten van iemand dan alleen op een foto.
Het probleem is dat meer en meer mensen besluiten een vriend(in) online te zoeken. Je ziet vervolgens honderden foto's van kandidaten dus dan ga je logischerwijs alleen voor de beste foto's. Als kleine vent of dikke vrouw ben je dan natuurlijk kansloos tegenover een 190cm fitte kerel met een flink bos haar of die mooie blonde van 170cm en 55kg.
Maar die mega superstrakke lichamen: dat is voor een grote groep ook niet aantrekkelijk of voorbeeldfunctie joh. Meest aantrekkelijk voor de meeste mensen: de op en top vrouwelijke lichamen met vrouwelijke rondingen. Dat zie je ook op Instagram, meest populair. En zo heel onrealistisch is dat ook weer niet hoor.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zien ze op straat denk ik ook wel dat slechts een kleine minderheid een superstrak lichaam heeft.
Persoonlijk denk ik dat het blijft bij politiek correct geleuter. Uiteindelijk bepaalt de maatschappij als geheel hoe iemand gewaardeerd wordt.
En ik denk dat deze beweging daar geen vat op heeft.
Dat is niet alleen te vertalen naar daten toch? Ook middels een forum of pak hem beet op Facebook gebeurt het net zo...quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:29 schreef stokj het volgende:
[..]
De sleur van hedendaagse (digitale) maatschappij.
Het is wel zo inderdaad. Alleen mensen die wat minder aantrekkelijk zijn qua uiterlijk zullen dat soort mensen aantrekken. Je kan online alleen het fysieke echt zien. Het innerlijke kan in woord beschreven zijn maar hoeft niet waar te zijn.
Juist je moet je hetzelfde gedragen. Want ergens houdt men zich dan zelf voor de gek als je ander gedrag gaat tonen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 00:19 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat is niet alleen te vertalen naar daten toch? Ook middels een forum of pak hem beet op Facebook gebeurt het net zo...
Ik loop al 18 jaar rond op verscheidene fora... Soms bij meetups mensen ontmoet waarvan ik altijd dacht 'is dit echt?'
Van die figuren die online en semi-anoniem gevatter dan een geladen geweer zijn, om vervolgens met een pils in de hand op een terras alleen een binnensmondse 'hoi' uit te wisselen. Dan vraag je je ook af hoe dat allemaal kan...
Daar staat tegenover dat ik ook meermaals goede meetings heb gehad en twee topvakanties heb gehad met wat gasten... Dusja, het kan verkeren.
Probleem online is vaak dat je het overdenken niet kan zien. Een appje is zo gestuurd; idem een post. Misschien zit ik hier nu ook wel een half uur over na te denken met typen en heb ik de inhoud al 485x gewijzigd... Weet jij het?
Maar ja, het voelt veilig denk ik dan maar... Weet het zelf ook niet. Ervaar wel dat het met elkaar verweven is geraakt de afgelopen jaren en dat je het beste gewoon bij jezelf kan blijven. Heb bij mezelf niet het idee dat ik op een Fok! of een Tinder mij anders gedraag dan zoals ik in een kroeg; met mijn voetbalteam of desnoods op de werkvloer doe. Daar prikt men toch doorheen als je in levende lijve voor iemand staat.
Klopt. Al die Instagram leventjes zijn ook grotendeels nep. En klopt ook wat je zegt, die oppervlakkigheid is er bij veel mensen volgens mij ook niet echt vanaf een bepaalde leeftijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 00:23 schreef Kleurplaatje het volgende:
En verder... Een superstrak lichaam... Het is maar wat je wilt. Een sixpackje... Zou leuk zijn het eens een keertje te hebben. Maar of het een doel op zich is?
En als die potentiële match aan de andere kant van de lijn dan niet wil settelen voor een dad bod of iets in die richting... Prima toch. Weet ze gelijk ook niet wat ze wél mist![]()
Als er een ding is wat ik wel geleerd heb met het hele onlinegebeuren is dat ik me daar niet meer zo om bekommer. De gemiddelde lekkere-billen-in-de-gym Instapost is zowat 49x bewerkt en opnieuw gedaan... Zie het met regelmaat in mijn sportschool gebeuren. Als je met een beetje relativeringsvermogen ernaar kan kijken, wordt het nog best komisch ook
Maar je hoeft het toch niet te ‘accepteren’, je zou toch altijd iemand kunnen vinden waar je smoorverliefd op wordt, denk ik?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:30 schreef stokj het volgende:
[..]
Juist je moet je hetzelfde gedragen. Want ergens houdt men zich dan zelf voor de gek als je ander gedrag gaat tonen.
De maatschappij wordt kritischer op elkaar. Ook dames en heren kijken kritisch naar hun potentiële partner of die aan bepaalde eisen voldoet. Je wilt namelijk het beste. Maar dat 'beste' kan voor iedereen verschillend zijn. Dat ziet men dan weer niet in.
Aan de andere kant wil ik het met jullie hebben over acceptatie. Hoe hard het ook is, als je kan accepteren dat je alleen blijft en er niet zo mee bezig bent dan kan je meters maken. Heb vertrouwen in jezelf dat je alles kan.
Precies mijn gedachte.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:28 schreef Kiid het volgende:
[..]
Grappig. Ik lees hier niks over de persoon zelf enkel dat hij veel geld verdient en een koophuis heeft .
Ik weet niet wat ik treuriger vind. Een persoon die daar een partner op selecteert of een persoon die niks meer te bieden heeft dan monetaire middelen.
Ik ben even benieuwd waar je dit vandaan hebt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar die mega superstrakke lichamen: dat is voor een grote groep ook niet aantrekkelijk of voorbeeldfunctie joh. Meest aantrekkelijk voor de meeste mensen: de op en top vrouwelijke lichamen met vrouwelijke rondingen. Dat zie je ook op Instagram, meest populair. En zo heel onrealistisch is dat ook weer niet hoor.
Maar zeg eens eerlijk: wat post jij op social media? De foto’s waar jij het beste op staat, of die waar je net ongelukkig op staat? Post je als je iets leuks aan het doen bent, of post je ook de dingen waar je je eigenlijk voor schaamt?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Klopt. Al die Instagram leventjes zijn ook grotendeels nep. En klopt ook wat je zegt, die oppervlakkigheid is er bij veel mensen volgens mij ook niet echt vanaf een bepaalde leeftijd.
Door meer met andere mensen in contact te komen (bv daten) verhoog je de kans dat je het juiste pad kruist wel enorm.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:03 schreef SVW5. het volgende:
Ik geloof niet in het obsessief opzoek gaan naar een partner. Ik geloof dat er vanzelf iemand je pad kruist. En zo niet, dan is dat (voor mij) geen probleem.
Sowieso zijn dat meestal van die holle dooddoeners van lui die ook niet weten wat ze moeten zeggenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Door meer met andere mensen in contact te komen (bv daten) verhoog je de kans dat je het juiste pad kruist wel enorm.
Anders gezegd: ik vind dit soort teksten altijd zo’n onzin. Prima als je geen trek hebt in omgang met anderen, maar als je dat wel wil is het net als met al het andere in de wereld, als je er wat voor doet is de kans van slagen veel hoger.
Ik heb vroeger meerdere vriendinnen gehad en niet 1 heb ik ontmoet via een date of überhaupt internet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Door meer met andere mensen in contact te komen (bv daten) verhoog je de kans dat je het juiste pad kruist wel enorm.
Anders gezegd: ik vind dit soort teksten altijd zo’n onzin. Prima als je geen trek hebt in omgang met anderen, maar als je dat wel wil is het net als met al het andere in de wereld, als je er wat voor doet is de kans van slagen veel hoger.
Ik weet heel goed waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso zijn dat meestal van die holle dooddoeners van lui die ook niet weten wat ze moeten zeggen
Ja, voordat internetdating echt normaal werd had ik ook nooit een date via internet. Duh!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:45 schreef SVW5. het volgende:
Ik heb vroeger meerdere vriendinnen gehad en niet 1 heb ik ontmoet via een date of überhaupt internet.
Hoe zou het komen dat tegenwoordig een recordaantal jongeren single zijn? En in de tijd voor het internet mensen wel vaker een partner konden vinden?
Ik dacht dat het hier vooral over (internet)daten ging.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, voordat internetdating echt normaal werd had ik ook nooit een date via internet. Duh!
Maar dan nog kun je b.v. door naar de kroeg te gaan het aantal paden dat je kruist verhogen.
Het is gewoon common sense.
Klopt, en die aspecten waarop je smoorverliefd bent kan van alles zijn wat voor een ander geen reden zou zijn om smoorverliefd te worden.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Maar je hoeft het toch niet te ‘accepteren’, je zou toch altijd iemand kunnen vinden waar je smoorverliefd op wordt, denk ik?
Ja, altijd via via of bij je bijbaantje e.d.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:45 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Ik heb vroeger meerdere vriendinnen gehad en niet 1 heb ik ontmoet via een date of überhaupt internet.
Hoe zou het komen dat tegenwoordig een recordaantal jongeren single zijn? En in de tijd voor het internet mensen wel vaker een partner konden vinden?
Andere prioriteit, veel mensen willen een reizen leefstijl. Dan willen ze ook niet zo snel een partner, mensen die serieus iets willen opbouwen zijn op hun hoede dat zulke mensen bijv. niet zo goed gaan passen. Zij willen ook niet met huisje, boompje en beestje mensen, dus kiezen ze er derhalve ook niet voor.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:45 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, maar ik denk niet dat de mindset "Ik wil nu een relatie dus ik ga maar daten" de beste is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar zeg eens eerlijk: wat post jij op social media? De foto’s waar jij het beste op staat, of die waar je net ongelukkig op staat? Post je als je iets leuks aan het doen bent, of post je ook de dingen waar je je eigenlijk voor schaamt?
En het is niet alleen social media. Op een date heb je het ook vooral over de leuke dingen. Je begint niet met je baggage op de tafel te flikkeren.
Dat is niet oppervlakkig, maar menselijk. We zijn geprogrammeerd om sociaal in het plaatje te passen, aangezien we sociale dieren zijn.
En ja, die instafiguren met gympics en bikinipics (en dan niet een enkele, maar keer op keer) die overdrijven weer, maar waarom hebben we het eigenlijk daarover?
Je vindt het saai als iedereen het met elkaar eens is, ik mag dus van jou afwijken qua mening maar je wil wel dit:quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
Ik verwacht van jou helemaal niet dat jij het met mij eens bent. Sterker nog, het zou heel saai worden als iedereen het met elkaar 100% eens is.
Waar ik op doel is dat ik wekelijks posts van jou voorbij zie komen waarin je feitelijk aangeeft dat (vrijwel) alle mannen niet deugen en dat daten/liefde/relaties feitelijk worden verziekt door het gedrag van mannen.
En dan werp ik jou tegen dat JIJ de grote constante in het verhaal bent en jouw verhaal heel weinig herkenning oplevert. DAAROM zegt het vooral iets over jou.
Mijn mening is net zo subjectief en natuurlijk zegt die ook iets over mij. Het gaat mij niet zo zeer over dat het iets over jou zegt, maar wat het over jou zegt. En eigenlijk gaat het er vooral om dat dit soort shit steeds maar weer in een topic gooien een vorm van topickapen is (toegegeven, jij bent nog lang niet op het niveau van de incel-chinees). En dat kan wel eens gebeuren, maar week in week uit dezelfde riedel over hoe naar mannen wel niet zijn, dat roept wel eens een reactie op. En dit keer die van mij.
Dat jij een volcel bent is gewoonweg niet waar. Wellicht heb jij jezelf dat verhaal verteld omdat dat een makkelijker te slikken verhaal is, maar je laat door er zo enorm mee bezig te zijn en er zoveel woede en frustratie doorheen klinkt zien dat je helemaal niet deze situatie wil. Jij hebt situationeel wellicht gekozen, maar baalt van de situatie en die maakt dat het nog steeds onvrijwillig is.
En overigens geloof ik sowieso niet zo in volcels. Op de enkele aseksuele persoon na, die gewoon nooit interesse erin heeft gehad en dat ook helemaal prima vindt, kiest niemand vrijwillig om langdurig geen fysiek contact te hebben. Het is een eerste levensbehoefte en iemand die zichzelf dat ontzegt heeft daar gewoon een reden voor die heel variabel kan zijn, maar bepaald niet een vrijwillige keuze is als geheel.
Waar jij een fixatie ziet op uiterlijk en seks zie ik gewoon het bespreken van belangrijke zaken als het gaat om relaties. Of je het nu wil of niet, uiterlijk speelt een rol bij het kiezen van een partner. Het is het eerste waar we (al dan niet onbewust) op selecteren. Seks is een belangrijk deel van een relatie. Persoonlijk geloof ik ook niet in dat mensen echt tevreden zijn met een seksloos huwelijk onder het mom 'we hebben het verder toch goed'. Nog afgezien van het feit dat die relaties tzt alsnog klappen weet ik zeker dat als je doorvraagt dat de partners toch graag terug zouden willen naar het begin toen de vonken eraf spatten. En de grap is: vaak kan dat ook nog!
En vertel eens: waarom zou jij boos worden op de verlangens van anderen. Wat is er mis met het verlangen iemand te ontmoeten die (ook) fysiek aantrekkelijk is? Wat is er mis met verlangen naar seks? En hoe raakt dat verlangen van anderen jou?
Seks is al helemaal niet oppervlakkig, het is een geweldige manier om met elkaar te verbinden en is de smeerolie van relaties. En selecteren op uiterlijk is dat feitelijk ook niet. Het is een biologisch gegeven waarbij we voorkeuren hebben die gezondere kinderen op moeten leveren. Het is dus maar hoe je het wil zien. Jij kiest ervoor om voorkeuren ten aanzien van uiterlijk te vertalen in lustobject. Maar dat schrijft niemand. Ik kan mij ook niet voorstellen dat meer dan een enkeling een relatie wil met alleen maar een lustobject. Dan kun je beter als vrijgezel zoveel mogelijk lustobjecten stuktrekken.
Het geldt in ieder geval niet voor mij. Ik geloof dat ik al heel vaak heb aangegeven dat uiterlijk gewoon 'een rol' speelt. Wat het tegenovergestelde is van dat het alleen maar om uiterlijk/lust gaat. Kortom: ook daar gaat het wederom helemaal verkeerd in de communicatie. Jij leest niet wat er staat en bedoeld wordt. Jij hebt een vooringenomen beeld en vertaalt alles naar dat beeld toe.
Dus nogmaals, vooral voor jezelf, ga met jezelf aan de slag.
.quote:Dus nogmaals, vooral voor jezelf, ga met jezelf aan de slag
Keer op keer schrijven mannen dat kleine mannen nooit aantrekkelijk worden gevonden. Keer op keer komen er reacties op van vrouwen dat zij wel op kleine mannen vallen of het niet uit vinden maken zoals van Ambystoma_mexicanum en ook van mij en wat ik bij m'n vriendinnen zie, en keer op keer wordt dan door mannen beweert dat het slechts hypocriet politiek correct gelul is en zij als enige de waarheid spreken op een anoniem forum over wat ze wel en niet aantrekkelijk vinden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:33 schreef Joppiez het volgende:
Een vrouw heeft in ieder geval nog een (theoretische) optie om af te vallen en flink in sex appeal te stijgen. Als kleine vent kun je doen wat je wil, je achterstand loop je niet in. Wat dat betreft zijn de kaarten toch echt ongelijk verdeeld.
Leuk die body positivity movement maar het zit toch echt heel diepgeworteld dat je als man niet moet zeiken en alles maar moet slikken. Ik zie dat niet snel veranderen. Bij vrouwen die wat afwijken van de norm gaat acceptatie nu ogenschijnlijk omhoog maar ook dat is vaak schijnheilig.
Waar hij gelijk in heeft dat mensen die wanhopig op zoek zijn moeten accepteren, is dat ze anderen niet kunnen laten doen wat zij willen. Dat andere mensen niet gehersenspoeld kunnen worden om hun recht op een relatie te halen. Daar schort het nog wel eens aan. Er worden vaak adviezen gevraagd om de werkelijkheid te kunnen "manipuleren". Die vaak een vorm van toneelspelen zijn of het idee overdragen dat het ander geslacht op een onbewuster, instinctiever niveau zou functioneren waardoor het makkelijker te manipuleren zou zijn. Maar goed, dat is nog gewoon incel advies, waarvan de meesten ook wel snappen dat het zonder rohypnol en al bestaande interesse niet werkt. Waar het vaak in uitmond is de extreem negatieve houding van: laat maar, ik sta toch 100000-0 achter, meer dan vriendschappelijk het andere geslacht is te hoog gegrepen voor mij, mijn hele leven is verpest. Daar begrijp ik niets van dat mensen zich op latere leeftijd nog zo kunnen voelen. Het zal wel iets met een gezinswens te maken hebben. Maar hoe kun je denken dat iedereen van het andere geslacht jou waardeloos vind als de steekproef nog lang niet representatief genoeg is en accepteren dat ze je kennelijk als shit behandelen en toch depressief zijn over dat ze je niet willen. Dat snap ik niet. Als het andere geslacht jou alleen maar afwijst, waarom zoek je dan geen lichtpuntje dat je er in ieder geval niets mee te maken hoeft te hebben met zulke assholes. Bij een werkgever die je 10x heeft afgewezen denkt men toch ook niet "ik probeer het nog een keer bij dit bedrijf, wie heeft er sollicitatietips zodat werkgevers zoals deze me wel aannemen?" Of "zie je wel dit toont het definitief aan, alle werkgevers haten mij gewoon vanwege mijn slechte cv ik ben niet gemaakt om te werken maar ik blijf er voor altijd naar verlangen". Dan ga je toch gewoon het of met positieve instelling en andere strategie blijven proberen bij andere werkgevers of van je uitkering genieten of zo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar je hoeft het toch niet te ‘accepteren’, je zou toch altijd iemand kunnen vinden waar je smoorverliefd op wordt, denk ik?
Het is niet zozeer naarstig op zoek gaan, maar gewoon veel mensen ontmoeten om de kans te verhogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:37 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, maar ik denk niet dat de mindset "Ik wil nu een relatie dus ik ga maar daten" de beste is.
Je komt iemand tegen en dan zie je wel hoe het loopt en of het klikt. Maar niet naarstig opzoek gaan omdat je een relatie wilt.
Absoluut. Ben ik met je eens!quote:Op zaterdag 29 juni 2019 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer naarstig op zoek gaan, maar gewoon veel mensen ontmoeten om de kans te verhogen.
Zeg maar de tussenvorm van bankhangen en dan hopen dat jouw droomvrouw vanzelf in de schoot valt en dwangneurotisch bij iedere vrouw die je ziet kijken of ze wil blijven plakken.
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het mij gaat om het deel van jouw mening waarbij iedereen gek is behalve jij.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 00:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat verwacht je daar dan van? Als ik aan de slag ga met mezelf en ik heb als ik ermee klaar ben nog precies dezelfde mening en ik plaats ook nog precies dezelfde berichten, is het dan ook geslaagd volgens jou?
Hem een keer een goede beurt geven (serieus). Dan is hij over het dode punt heen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij is alleen niet zo goed in dingen aanpakken en heeft vaak een soort kruiwagen nodig. Die kruiwagen ben ik 9 van de 10 keer. Heb hem al regelmatig aangemoedigd om eens wat te ondernemen.. Bijvoorbeeld een groepsreis, single reis, een andere hobby. Maar hij blijft maar rondjes draaien in zijn cirkeltje. Dus de keren dat hij eens op vakantie gaat is of met ons of met zijn familie.
Zijn er nog dingen die hem zouden kunnen helpen? Want hij zit er wel heel erg mee dat hij nog vrijgezel is... Zegt hij.. Hij handelt er alleen niet naar.
Heel grappig. Ik ben getrouwd.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:05 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Hem een keer een goede beurt geven (serieus). Dan is hij over het dode punt heen.
Leuk en aardig, maar je hebt zelf niet gereageerd op mijn post.quote:
Nee sorry ik wilde nog inhoudelijk gaan reageren. Maar had geen zin om dat mobiel te doenquote:Op maandag 1 juli 2019 12:09 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar je hebt zelf niet gereageerd op mijn post.
Gaat heel dit probleem over jezelf?
Je hele verhaal over financiën enzo. Tuurlijk heb je gelijk in. Het was gewoon om aan te geven dat hij er niet met de pet naar gooit.quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:09 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Zijn leeftijd is perfect voor een partner voor de lange termijn. Lees: huisje, boompje, beestje.
Wat hij mee heeft is dat hij een stabiele basis heeft. Werk, huis, auto. Financieel zit hij dus prima. Maar de meeste vrouwen zijn dat in Nederland ook. Nederlandse vrouwen kunnen hun eigen broek ophouden en hebben geen man nodig financieel. Vrouwen in Nederland zijn zelfs vaker hoger opgeleid dan mannen. Voor geld kiest de doorsnee Nederlandse vrouw niet meer.
Wat hij heeft is wel het minimale wat hij nodig heeft voor een leuke vrouw. Hierdoor weet zij ook dat hij zijn eigen broek kan ophouden. Naast het feit dat zij dat zelf kan, vindt zij het ook belangrijk dat hij zijn eigen broek kan ophouden. Zij heeft geen zin om financieel alles voor hem te betalen. Een man die net zoveel of meer dan haar verdient vindt ze wel vak prettig. Want dan is hij niet afhankelijk van haar.
Maar ditzelfde verhaal geldt ook voor het mentale deel. Ze wil een man die mentaal stabiel in elkaar zit. Zij heeft geen zin om een veredelde psycholoog te spelen thuis. Ik weet niet of hij mentaal stabiel is. Is hij dat wel, dan komt hij ook door deze hoepel heen.
De rest is eigenlijk EQ en soft skills. Heeft hij een vlotte babbel, neemt hij initiatief, is hij sociaal vaardig, is hij wanhopig, kan ik met hem een normaal en diepgaande gesprekken voeren etc. Niet alle vrouwen, maar de meeste vrouwen zoeken eigenlijk zulke dingen bij een man. Die extra's. Financieel en mentaal stabiel oké, maar soft skills zoals sociaal vaardig is net zo belangrijk of zelfs belangrijker.
Heeft hij dit niet, dan is het niet onmogelijk om een leuke vrouw te vinden. Alleen wordt dat wel lastiger. Want hij lijkt me een introvert persoon. Daar is niets mis mee, maar hij kan leren om wat meer open te zijn naar andere vrouwen. En dat begint bij het gedrag die hij uitstraalt. Hoe je echt bent is nog niet eens zo belangrijk. Maar als een vrouw je ziet, wat straal je dan uit? Ze let bijvoorbeeld op je houding. Loop je rechtop? Heb je je haar gedaan? Ben je verzorgd?
En dan komt de rest eigenlijk. Vlotte babbel, sociaal vaardig etc.
Dus hij moet echt leren om een bepaalde vibe uit te stralen. Daarbij samenhangend moet hij leren om met vrouwen om te gaan. Klinkt cliché, maar dat is het wel zo. Maar dat betekent niet dat je morgen meteen vrouwen op straat moet aanspreken. Begin bij je eigen vriendengroep. Ga met vrienden een terrasje op, ga met ze naar het strand, ga met ze lunchen etc. Doe sociale vaardigheden op. Leer om te gaan in een bepaalde sociale setting met een vrouw. Wees relax, niet gehaast, let op je woordgebruik, je houding en volg haar tempo. De ene vrouw gaat harder dan de ander. Pas je aan haar tempo aan en wees geduldig. En neem initiatief, zeker in het begin als je gaat daten.
Heb je wel eens gevraagd waarom hij zegt wel iets te doen maar dan niet doet? Heeft hij in het verleden negatieve ervaringen gehad met vrouwen/dates? Wellicht een keer hart gebroken?
Wel lief van jou dat je je zo om je vriend bekommert en hem wil helpen.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je hele verhaal over financiën enzo. Tuurlijk heb je gelijk in. Het was gewoon om aan te geven dat hij er niet met de pet naar gooit.
Hart gebroken ja tuurlijk is zijn hart weleens gebroken. Bij wie niet?
Hij is ook best sociaal genoeg. Het probleem bij hem (hoe ik het zie dan he) is dat hij continu in dezelfde rondjes blijft zwemmen. Hij heeft ook echt wel hobby's. Maar al wel van kleins af aan dezelfde met ook merendeel nog steeds dezelfde mensen zijn horizon vergroten is er niet echt bij.
En dan kan je nog zo graag een partner willen. Ze zullen niet spontaan aan de deur staan.
En tuurlijk altijd datzelfde cirkeltje zal vast heel vertrouwd zijn. Maar als je echt zooo graag een partner wil hebben snap ik niet dat je af en toe niet meer doet dan voor de zoveelste keer een tinder profiel aanmaken.
En ik heb dit ondertussen al zo vaak besproken en ook gevraagd of er andere dingen spelen dan krijg je als antwoord dat het spannend is. Tja spannend zal allicht wel maar hij moet er iets voor over hebben toch.
Hij wil wel degelijk heel graag een relatie anders was er geen probleem tochquote:Op maandag 1 juli 2019 14:17 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wel lief van jou dat je je zo om je vriend bekommert en hem wil helpen.![]()
Dat wat black-soldier zegt klopt wel, hij heeft de leeftijd en de rest voor een huisje-boompje-beestje, maar misschien wil hij dat helemaal niet omdat hij ook eerst wil hebben "geleefd". Als dat zo is, heeft hij ergens gelijk.
Waarom zou hij genoegen moeten nemen met een vrouw die alles al heeft gedaan en buiten huisje-boompje-beestje (samen) verder weinig meer wil doen?
Vraag hem maar eerst wat hij zelf het liefst wil en kijk dan hoe je hem daarbij kunt helpen. Heb je geen single vriendin, een single vriendin van een vriendin oid,waar je hem subtiel mee kan bekend maken?
Begrijp me niet verkeerd, maar mijn verhaal ging niet over financiën. Dat is een onderdeel van. Financiën is hoe je het wendt of keert, een belangrijk aspect in het dating-geweld. Een vrouw wil liever een man met een stabiele financiële basis dan een man die dat niet heeft. Dat heeft niets te maken dat een vrouw een man wil die voor haar financieel kan onderhouden. Integendeel, vrouwen willen een man met een financiële basis zodat hij voor zichzelf kan zorgen. De vrouw heeft geen zin om een veredelde huisbank te zijn voor hem waar hij elke dag kan van pinnen.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je hele verhaal over financiën enzo. Tuurlijk heb je gelijk in. Het was gewoon om aan te geven dat hij er niet met de pet naar gooit.
Hart gebroken ja tuurlijk is zijn hart weleens gebroken. Bij wie niet?
Hij is ook best sociaal genoeg. Het probleem bij hem (hoe ik het zie dan he) is dat hij continu in dezelfde rondjes blijft zwemmen. Hij heeft ook echt wel hobby's. Maar al wel van kleins af aan dezelfde met ook merendeel nog steeds dezelfde mensen zijn horizon vergroten is er niet echt bij.
En dan kan je nog zo graag een partner willen. Ze zullen niet spontaan aan de deur staan.
En tuurlijk altijd datzelfde cirkeltje zal vast heel vertrouwd zijn. Maar als je echt zooo graag een partner wil hebben snap ik niet dat je af en toe niet meer doet dan voor de zoveelste keer een tinder profiel aanmaken.
En ik heb dit ondertussen al zo vaak besproken en ook gevraagd of er andere dingen spelen dan krijg je als antwoord dat het spannend is. Tja spannend zal allicht wel maar hij moet er iets voor over hebben toch.
Ja, maar dan lekker laten gaan.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee sorry ik wilde nog inhoudelijk gaan reageren. Maar had geen zin om dat mobiel te doen![]()
Het gaat in deze echt om mijn beste vriend. Ik heb nog geprobeerd er met hem over te praten trouwens en dat kapte hij af door stug over iets anders te beginnen. Dus tja
Als vrouw zou ik zo'n man niet interessant vinden want dat is dus de rest van je leven 1 en hetzelfde ding doen. Misschien een heel simpel meisje zou het trekken. Het kan ook een autist zijn die gewoon van structuur houd. Dan zal daten ook niet van een leien dakje gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
MGTOW zal je niet veel vrouwen mee aantrekken en je moet eerst zelf mentaal gezond zijn voor je gaat daten. Dat je 1 rotte appel hebt meegemaakt betekent niet dat alle vrouwen slecht zijn. Sterker nog, op Tinder willen de meeste mannen seks en de meeste vrouwen liefde. Als jouw denken nog niet goed is, namelijk 1 slechte ervaring betekent dat iedereen slecht is, dan ben je nog niet gezond en dan moet je nog niet gaan daten. Zorg eerst dat je wat te bieden hebt.quote:Op zondag 30 juni 2019 20:33 schreef zonnewende het volgende:
ik ben een man van 24 en ik ben zelf ook al meer dan 5 jaar single. gedeeltelijk vrijwillig maar ook gedeeltelijk niet. de oorzaak hiervan heeft met trauma,s in het verleden te maken die ik nooit fatsoenlijk heb leren te verwerken en ook niet bijpassende hulp voor heb gekregen. wat er dus voor heeft gezorgd dat ik op dit moment het gevoel heb dat ik geen enkele vrouw op relatie Niveau meer kan vertrouwen.
wat ook mijn relatie kansen niet ten goede is gekomen de afgelopen jaren is dat ik ook meerdere psychoses heb gehad. waarvan ik mijn eerste heb gekregen door het nogal hard stuk gaan van een relatie. dat was niet de enige oorzaak maar het heeft er een grote rol in gespeeld. althans de manier waarop het uitging. dit was een behoorlijke klap voor mijn zelfvertrouwen en toen des tijds lage eigen waarde. en zeker de herstel periode was verwarrend.
Ik zou graag een relatie willen. maar aan de andere kant wil ik niet een ander persoon de macht geven om mij emotioneel compleet te kunnen vernietigen als de relatie potentieel uit gaat of scheiden etc. zodat ik vervolgens weer de scherven bij elkaar moet gaan rapen. dit "doemsdag" denken zoals ik het vaak noem. verpest voor mij al de interactie tussen mij en vrouwen
is dit dan het probleem van de vrouwen? zeker niet. dit ben ik allemaal zelf. het zit tussen de oren maar toch is dit het beeld wat automatisch in me hoofd komt waardoor de toon al gezet is en ik mezelf niet open kan stellen naar vrouwen op relationeel gebied.
ik verwijt vrouwen eigenlijk niks voor mijn eigen falen op relationeel gebied, er zijn wel kritiek punten die ik heb op de mentaliteit van het Feminisme en wat voor schade extreem vormen er van hebben op de verstandshouding tussen mannen en vrouwen, alhoewel ik wel moet toegeven dat ik mijn MGTOW fase heb gehad waarin ik hun wereld visie als een coping mechanisme gebruikte en me eigen onzekerheid dus ging projecteren op vrouwen. terwijl het probleem toch echt zeker bij mij zelf ligt,mijn kijk op de wereld en mijn mentaliteit. dingen die ik ben gaan vormen naar de hand wat ik heb meegemaakt en geleerd hebt en die dus moeilijk te veranderen zijn.
ik weet dat deze manier van omgaan met relatie,s en het zien van vrouwen op deze manier ongezond is. aan de andere kant is dit ook een uiting van een zelfbeschermingsmechanisme in me die alles met relatie,s op afstand wil houden omdat ik weet wat voor pijn ik er voor terug gekregen heb toen ik dacht dat ik die ideale persoon had gevonden die ik kon vertrouwen. maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik alle hoop in de liefde kwijt ben geraakt.
het beeld wat ik als tiener van liefde had en ook als adolescente is er niet meer. het toekomst perspectief van ooit de ideale persoon tegen komen om een huisje,boompje,beestje mee te hebben en een gezin mee te stichten leeft gewoon niet meer in me. het lijkt net of dat gevoel is gestorven toen ik mijn eerste psychose heb gekregen na het uitgaan van mijn laatste relatie.. alsof er iets geknapt is. instinctief hoop ik stiekem dat er toch nog ergens hoop is. dat er toch een vrouw is die kan bewijzen dat ik het fout heb met mijn visie op de wereld. maar tot nu toe heb ik daar nog geen bewijs van gezien en ook al zal ik op een dag diegene tegenkomen dan is het nog de vraag of ik dan al niet te verbitterd ben geworden om diegene nog toe te laten, soms denk ik zelfs dat het al te laat is. en ik mentaal al te veel klappen heb gehad.
ik hoop dat dit allemaal niet te warrig is wat ik heb opgeschreven. aangezien geen enkele psycholoog mij hiermee kan helpen misschien dat iemand hier wat woorden in een bepaalde volgorde kan zetten die mij toch nog het licht kunnen laten zien. of misschien zitten hier gelijkdenkende die met dezelfde problematiek te maken hebben.
Heel je leven dezelfde hobby is niet slecht hoorquote:Op maandag 1 juli 2019 18:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Als vrouw zou ik zo'n man niet interessant vinden want dat is dus de rest van je leven 1 en hetzelfde ding doen. Misschien een heel simpel meisje zou het trekken. Het kan ook een autist zijn die gewoon van structuur houd. Dan zal daten ook niet van een leien dakje gaan.
Dat is onzin.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Als vrouw zou ik zo'n man niet interessant vinden want dat is dus de rest van je leven 1 en hetzelfde ding doen. Misschien een heel simpel meisje zou het trekken. Het kan ook een autist zijn die gewoon van structuur houd. Dan zal daten ook niet van een leien dakje gaan.
MGTOW deed ik dan ook niet voor de vrouwen he....... dat is juist het tegenovergestelde. en het was een logische fase om door heen te gaan. MGTOW was het probleem bij vrouwen neerleggen en relatie,s vermijden, na een periode van kritische zelfreflectie vond ik dan toch de meeste fouten bij me zelf en bij het feit dat het op persoonlijke niveau vaak gewoon niet klikt tussen mij enquote:Op maandag 1 juli 2019 19:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
MGTOW zal je niet veel vrouwen mee aantrekken en je moet eerst zelf mentaal gezond zijn voor je gaat daten. Dat je 1 rotte appel hebt meegemaakt betekent niet dat alle vrouwen slecht zijn. Sterker nog, op Tinder willen de meeste mannen seks en de meeste vrouwen liefde. Als jouw denken nog niet goed is, namelijk 1 slechte ervaring betekent dat iedereen slecht is, dan ben je nog niet gezond en dan moet je nog niet gaan daten. Zorg eerst dat je wat te bieden hebt.
Het is ook best lastig tegenwoordig. Iedereen hangt op datingssites en als ik eerlijk ben haalt die onbeperkte keuzemogelijkheden het slechtste in de mens naar boven. Het probleem vaak met online dating is dat je op een korte tijd heel veel nieuwe gezichten ontmoet en na een paar uur een beslissing moet maken of je met Pietje of Jantje verder date. Dat motiveert mensen niet echt om tijd in één date te steken en hem of haar beter te leren kennen. Ik snap wel als je zo'n verstokte vrijgezel bent als je vriend, want dat was ik zelf ook, dat dat niet uitnodigend werkt. Meestal verwijderde ik een app na een paar maanden, omdat er veel dates waren, maar er niks uitkwam. Wat misschien wel een idee zou kunnen zijn is om hem uit te nodigen voor een festival samen met een paar andere vrienden. Dat maakt voor hem makkelijker om nieuwe mensen te ontmoeten.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij wil wel degelijk heel graag een relatie anders was er geen probleem tochHij heeft het er zo vaak over gehad. Daarom snap ik ook niet dat hij er zo weinig actie op onderneemt.
Als hij er zelf niet zo vaak over was begonnen had ik er zelf ook niet zo zo mee bezig geweest om te proberen te helpen. Als iemand lekker vrijgezel wil blijven moet diegene dat zeker lekker doen
Welk deel van mijn mening? Als we hier de mening van anderen dan toch intepreteren als iets totaal anders dan wat diegene schrijft, ok dan, dan verandert het natuurlijk de zaak dat je heel duidelijk hebt aangegeven dat het jou gaat om mijn beeld dat alle mannen gek zijn. Schrijf ik nergens, maar whatever. Ik snap ook wel dat de lengte van mijn bericht een hele andere intepretatie vereist, sorry daarvoor.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 10:01 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het mij gaat om het deel van jouw mening waarbij iedereen gek is behalve jij.
Kortom: jouw beeld van mannen.
De rest van de post doe ik wellicht nog een andere keer. Zo lang zit mijn vriendin niet in de badkamer.
Je begrijpt dus niet wat ik bedoel.quote:Op zondag 7 juli 2019 02:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Welk deel van mijn mening? Als we hier de mening van anderen dan toch intepreteren als iets totaal anders dan wat diegene schrijft, ok dan, dan verandert het natuurlijk de zaak dat je heel duidelijk hebt aangegeven dat het jou gaat om mijn beeld dat alle mannen gek zijn. Schrijf ik nergens, maar whatever. Ik snap ook wel dat de lengte van mijn bericht een hele andere intepretatie vereist, sorry daarvoor.
Waar het mij om gaat (ik ben afgehaakt in relaties, jij in deze discussie en dat is ook heel begrijpelijk daarom is het meer in het algemeen dan tegen jou) en waarom ik zulke lange berichten plaats is dat jullie voor jullie eigen gemoedsrust het feit dat ik ben afgehaakt beschouwen als een toevallige rariteit ipv het uiterste van een spectrum. Terwijl er wel meer vrouwen zijn die zeggen dat ze eerst verliefd moeten zijn om seks te kunnen hebben of niet zomaar met een man af willen spreken of ook een connectie moeten voelen maar die worden voor het gemak ook vaak genegeerd of hun mening zelfs ontkent en wordt hun gevoel wel weg gemansplaind en als dat dan weer weg wordt gewomansplaind dan is de vrouw simpelweg gek. Sorry maar dat vind ik geen geval van 1 gestoorde tegen de rest maar een logische oorzaak en gevolg. Als ik werkelijk zo raar was zouden alle vrouwen zich gretig op jullie storten en waren er geen single mannen nietwaar? Maar dit topic gaat juist om een man die weinig succes heeft bij vrouwen. En dan ben jij dus kennelijk gewild genoeg met je vriendin dus hoef je je niets van mijn mening aan te trekken, maar dat doe je wel door weer eens (zoals veel mannen hier,en dat is onafhankelijk van mijn zogenaamd zeer rare beeld van hen gewoon een feit) te herhalen hoe onrepresentatief ik ben voor andere vrouwen. Niemand anders hoeft representatief voor de rest te zijn om een mening te mogen hebben, alleen ik. Dat stoort me als niemand dan met bewijs komt waarom mijn gevoelens niet in mindere mate zouden kunnen voorkomen bij vrouwen die nog wel op de datingmarkt zijn maar mannen afwijzen. Nee dat is zogenaamd van zo'n ander soort dat het werkelijk niets zegt over hoe vrouwen in elkaar zitten en dus hoeft er geen rekening gehouden te worden met redenen waarom vrouwen afhaken. Voor jou is dat logisch omdat je al een relatie hebt maar dan snap ik ook niet waarom jouw mening over singles dan van meer toepassing zou zijn dan de mijne? Het zal wel, door jou besef ik ook des te meer fuck deze shit, meningen over individuele zaken op r&p plaatsen, dat er professionele sociologen zijn is al tot daar aan toe maar op fok is zogenaamd de mening van alle posters zelf een zuiver objectief feit representatief voor de hele wereld en die van de rest het nergens op slaande gewauwel van psychiatrisch patienten, waarom doe ik daar aan mee, het zal inderdaad wel met mijn eigen psychische problemen te maken maar de meesten hier reageren toch de eigen ptoblemen op anderen af , dat ze het niet toegeven is een ander verhaal, uitzonderingen daargelaten
Dus als ik erbij zou zetten: disclaimer, dit verhaal gaat maar over een beperkt aantal mannen, en is niet gebaseerd op wat er in hun hoofd omgaat want dat weet ik niet maar puur op hoe het gedrag van deze mannen op mij overkomt, en het komt ook voor bij vrouwen, zou ik het dan wel over dit onderwerp mogen hebben, of niet? Ik zou inderdaad kunnen proberen om minder getriggerd te raken door posts als "belangrijkste aan de vrouw is dat ze er lekker uitziet en goed is in koken" enz. Want daarmee geef ik meer aandacht aan het negatieve terwijl inderdaad het positieve meer aandacht moet krijgen (dat is vaak averechts van hoe het psychologisch werkt bij mij, positieve dingen worden vaak gezien als vanzelfsprekend want die zijn al goed en negatief reageren is makkelijker) ik zal proberen ze voortaan te negeren, maar ik kan ze zelf moeilijk intepreteren als iets anders dan ze zijn.quote:Op zondag 7 juli 2019 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
Je begrijpt dus niet wat ik bedoel.
Het gaat mij niet omdat jij besloten hebt niet te daten. Dat is een gevolg en jouw manier van coping. Jouw keuze.
Waar het mij om gaat dat je steeds verkondigt dat mannen (dus allemaal) alleen maar op seks uit zijn en primair naar uiterlijk kijken.
Je geeft daarmee het beeld dat mannen dus vanuit een zeer egocentrisch verlangen met vrouwen omgang hebben, alleen om hun vleselijke behoeftes te vervullen.
En dat is gewoon niet waar.
Natuurlijk zijn er ook mannen die alleen maar op seks uitzijn, maar dat geldt ook voor vrouwen en in beide gevallen is het een minderheid.
Eh...quote:Wat dat betreft zou ik als ik jou was even de bijdragen hiervoor lezen van zonnewende. Die maakt dezelfde keuze als jij, maar kijkt wel met een volwassen blik en ziet dus waar het probleem zit: bij hemzelf.
Uiteindelijk zal zonnewende op die manier uit het moeras komen en jij zakt alleen maar dieper weg. Wat allemaal eigen keuze is, alleen wens ik jou simpelweg de wijsheid toe van zonnewende.
Komt dit echt over als uit het moeras komen volgens jou, nou dan vraag ik me af wat in het moeras zitten in jouw wereld dan inhoudt. De enige reden dat hij niet naar psychologen gaat is omdat hij ook het idee heeft dat de behandeling in zijn geval crap zal zijn omdat er weer eens geen standaard door de verzekering vergoede protocollen voor zijn en ze dan niet meer weten wat ze ermee aanmoeten.quote:ik weet dat deze manier van omgaan met relatie,s en het zien van vrouwen op deze manier ongezond is. aan de andere kant is dit ook een uiting van een zelfbeschermingsmechanisme in me die alles met relatie,s op afstand wil houden omdat ik weet wat voor pijn ik er voor terug gekregen heb toen ik dacht dat ik die ideale persoon had gevonden die ik kon vertrouwen. maar 1 ding weet ik wel en dat is dat ik alle hoop in de liefde kwijt ben geraakt.
het beeld wat ik als tiener van liefde had en ook als adolescente is er niet meer. het toekomst perspectief van ooit de ideale persoon tegen komen om een huisje,boompje,beestje mee te hebben en een gezin mee te stichten leeft gewoon niet meer in me. het lijkt net of dat gevoel is gestorven toen ik mijn eerste psychose heb gekregen na het uitgaan van mijn laatste relatie.. alsof er iets geknapt is. instinctief hoop ik stiekem dat er toch nog ergens hoop is. dat er toch een vrouw is die kan bewijzen dat ik het fout heb met mijn visie op de wereld. maar tot nu toe heb ik daar nog geen bewijs van gezien en ook al zal ik op een dag diegene tegenkomen dan is het nog de vraag of ik dan al niet te verbitterd ben geworden om diegene nog toe te laten, soms denk ik zelfs dat het al te laat is. en ik mentaal al te veel klappen heb gehad.
dat had ik over het hoofd gezien, dat is heel goed van hem.quote:ik zit niet op tinder. vind het pure vleeskeuring.
Het komt bij mij niet over dat hij MGTOW is/was maar gewoon een onzeker en jonge knulletje. Een incel.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
MGTOW zal je niet veel vrouwen mee aantrekken en je moet eerst zelf mentaal gezond zijn voor je gaat daten. Dat je 1 rotte appel hebt meegemaakt betekent niet dat alle vrouwen slecht zijn. Sterker nog, op Tinder willen de meeste mannen seks en de meeste vrouwen liefde. Als jouw denken nog niet goed is, namelijk 1 slechte ervaring betekent dat iedereen slecht is, dan ben je nog niet gezond en dan moet je nog niet gaan daten. Zorg eerst dat je wat te bieden hebt.
quote:Op woensdag 10 juli 2019 20:52 schreef Daniane het volgende:
Bij MGTOW moet ik altijd aan dit fragment denken:
Vanaf 1:26. Kan er niks aan doen
Bomen knippen, gitaar spelen en oppervlakkige seks met wildvreemden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 18:07 schreef stokj het volgende:
Hoe gaan onze singles de zomer doorbrengen?
Was het leven maar zo makkelijk...quote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Bomen knippen, gitaar spelen en oppervlakkige seks met wildvreemden.
Je moet er ook maar net tegenaan lopen.quote:
Inderdaad, laten we hopen dat het voor iedereen meevalt deze zomer dan!quote:Op zondag 14 juli 2019 20:29 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je moet er ook maar net tegenaan lopen.
Mee eens. Ik gun het iedereen hier.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:31 schreef stokj het volgende:
[..]
Inderdaad, laten we hopen dat het voor iedereen meevalt deze zomer dan!
Zeker nu de zomer er aan komt zijn er voor iedereen weer volop kansen om aan die man of vrouw te geraken.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:32 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mee eens. Ik gun het iedereen hier.
Volgens mij moet die worden aangemaakt.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Is er ook een topic voor de best blije single?
Ja hoor. Vermaak me primaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:09 schreef stokj het volgende:
[..]
Volgens mij moet die worden aangemaakt.
Of we kunnen de TT aanpassen bij een vervolg.
Ben je blij als single?
Gedragsverandering toepassen door niet professionals is zinloos. De naasten als hulpverlener die hem helpen, gebruiken aanmoedigingen uit persoonlijke ervaringen, een vorm van extrinsieke motivatie toepassen. Die hulpverleners gebruiken dikwijls voorbeeldgedrag, iets van doe mij nou maar na, dan komt het wel goed. Of ze hebben zoiets ooit eens gelezen in een tijdschrift, dat vermaak heeft als doel.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sterkte Kettlebell, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dat komt goed.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:06 schreef Kettlebell het volgende:
Ben wel blij, daar niet van. Maar het leven als single heeft wel wat negatieve punten. Dit is bijvoorbeeld echt typisch zo'n weekend waarin ik geen fuck te doen heb. M'n drie beste vrienden zijn op vakantie, zit met een blessure waardoor ik niet kan sporten. Mis gewoon nét ff die persoon waarmee je even ongedwongen een biertje / wijntje op het terras gaat drinkenGewoon effe flaneren. Gisteren letterlijk de hele dag op mijn nest gelegen en the big bang theory gekeken. Sinds thuiskomst van werk vrijdagavond ben ik de deur nog niet eens uit geweest
Dit is gelukkig ( nog ) geen standaard, maar als ik een paar jaar verder de toekomst in kijk, gaat het wel steeds meer die kant op
Je moet toch zorgen dat je op tijd bepaalde schepen die voorbij varen, aanpakt. Op een gegeven moment ben je echt de enige single / kinderloze figuur, wat ook nog eens een bepaalde aura om je heen creëert van : er is iets mis met die gast. Wat vrouwen alleen nog maar verder op afstand houdt
![]()
Voor die tijd moet je dus eigenlijk zorgen dat het gefixt is. Zelf besloten om mijn standaarden eens te proberen te verlagen. Heb elk jaar wel gemiddeld 2/3 dames die een poging wagen om iets te beginnen, maar die vind ik dan nooit leuk of interessant genoeg. Nu besloten om gewoon eens een kans te geven aan de eerste realistische en enigszins acceptabele mogelijkheid die zich voordoet, en dan gewoon eens te zien waar het schip strandt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |