quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:15 schreef stokj het volgende:
Zie R&P / Een topic voor de niet zo blije single
Een hoop topics over daten, relaties en alles wat daarbij komt kijken.
Maar wat ik nog miste is een topic voor vrijgezellen, die niet geheel vrijwillig vrijgezel zijn![]()
Het aanbod (online) aan potentiële partners is groter dan ooit, en ze zijn bereikbaar middels een swipe op je telefoon. Tegelijkertijd stijgen echter ook de verwachtingen, de eisen en het aantal concurrenten. Daarnaast blijft het toch een online schaakspel, waarbij vaak de persoonlijke touch ontbreekt. En juist die is in de hedendaagse maatschappij waarin men druk, drukker drukst is misschien wel lastiger te vinden dan ooit.
Voor mij komt dit topic (idee) niet geheel toevallig op dit moment. Als ik zelf deze TT een paar jaar geleden had gelezen, had ik een soort treurig Rapper Sjors achtig figuur voor mij gezien, eenzaam en alleen en niet beschikkend over de juiste sociale vaardigheden om een gezond sociaal leven voor zichzelf te creëren. Ik vind mezelf echter een heel normaal persoon, ik sta denk ik bekend als sociaal en durf zelfs te beweren dat ik redelijk wat vrienden heb.
Alleen zit ik nu (hopelijk bijna) op het hoogtepunt van een tendens die zo rond 2014 is ingezet, waarbij vrienden zijn gaan samenwonen, relaties hebben gekregen, zijn getrouwd, huizen hebben gekocht, kinderen hebben gekregen. En zo zit je een paar jaar geleden bij elke dag waarbij het kwik ook maar even de 22+ aantikt op een terras biertjes te drinken en moet je oppassen dat je geen vierde vetrol erbij krijgt. En een paar jaar later ben je (ter invulling van de overdaad aan tijd) helemaal fit en strak van het hardlopen / sporten, maar zit je 80% van je vrije tijd in de verveling, omdat iedereen om je heen druk is met poepluiers, de grote verbouwing, de voorbereiding van hun bruiloft of andere dingen waardoor ze in de sleur van het leven worden meegenomen.
Ik zou mezelf niet direct als eenzaam beschouwen, maar ik ben wel vaak alleen. Sta zeker open voor een relatie, maar ben niet wanhopig op zoek. Ben niet ongelukkig, maar heb wel momenten waarop ik het single zijn redelijk klote vind. Met dit topic beoog ik een plaats te creëren voor mensen in een soortgelijke situatie, om ervaringen te delen en hier op een luchtige manier over te spreken.
Het topic is wat mij betreft dan ook niet bedoeld om:
- Te spreken over depressie (dat lijkt me een andere tak van sport die in een andere reeks thuis hoort);
- ''alle vrouwen zijn kut'' en ''ik ben gedoemd voor het leven'' achtige teksten te bezigen.
- Concrete of aanstaande dates (ervaringen) te bespreken (daarvoor is het datingtopic);
- Discussies over gedrag van mensen op datingsites/apps en/of tips om vrouwen of mannen te versieren (Pick up Artist /incel achtige meuk).
Ben even benieuwd of hier behoefte aan is.
Hoe oud is hij?quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een beste vriend die goed in dit topic zou passen.
Hij is alleen niet zo goed in dingen aanpakken en heeft vaak een soort kruiwagen nodig. Die kruiwagen ben ik 9 van de 10 keer. Heb hem al regelmatig aangemoedigd om eens wat te ondernemen.. Bijvoorbeeld een groepsreis, single reis, een andere hobby. Maar hij blijft maar rondjes draaien in zijn cirkeltje. Dus de keren dat hij eens op vakantie gaat is of met ons of met zijn familie.
Zijn er nog dingen die hem zouden kunnen helpen? Want hij zit er wel heel erg mee dat hij nog vrijgezel is... Zegt hij.. Hij handelt er alleen niet naar.
Hij is 32. Zijn leven is prima op orde heeft een hele goede baan, koopwoning, auto enz.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:37 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
Het lastige hiervan is, is dat hij het écht zelf moet doen. Wat is precies zijn cirkel waarin hij ronddwaalt? Waarom onderneemt hij niets uit zichzelf? Heeft hij angst voor afwijzingen? Gebrek aan zelfvertrouwen? Leven niet op orde? Mentaal niet helemaal stabiel? etc.
Geef ons wat meer context.
Ik denk dat hij meer pro-actief wordt als hij tussen mensen (mannen) bevindt die ook bezig zijn met dating. De sfeer staat er dan naar, gemeenschappelijk doel, daarnaast kunnen ze erover praten, tips uitwisselen, enz.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij is 32. Zijn leven is prima op orde heeft een hele goede baan, koopwoning, auto enz.
Hij zit zo ongeveer zijn hele leven al bij dezelfde hobby en daar blijft hij bij. Iets nieuws proberen wil hij wel... Maar dan is dat meestal dat ik ofzo ergens aan begin en hij sluit dan aan.
Uitgaan vind hij niks aan. Nou ja dat kan.
Ik weet niet waarom hij zelf niks onderneemt ik denk dat hij niet durft ofzo. Ik zou het anders echt niet weten heb er al 100 keer met hem over gepraat maar dan zegt hij ja ga ik doen en vervolgens doet hij er niks mee.
Ik vind dat best lastig hoor. Hij wil ook graag huisje boompje beestje. Maarja ik kan dan soms een heks zijn toveren kan ik nog steeds niet. Hij moet daar toch echt zelf iets voor doen.
Dus je verwacht van mij dat ik het met jou eens ben dat mijn negatieve mening over bepaalde zaken eigenlijk over mezelf gaat, maar dat ik jouw eigen negatieve mening over mij wel beschouw als iets dat over mij gaat of wat? Waar is dat op gebaseerd dat jouw mening zoveel objectiever zou zijn?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:11 schreef VEM2012 het volgende: [..] Het is gewoon stuitend wat jij keer op keer uit loopt te braken op fok. Jouw hele post zegt niets over anderen en alles over jou. Jouw wereldbeeld is gemaakt door jouw teleurstellende ervaringen. En je geeft daar alleen anderen de schuld van terwijl jij de enige constante factor bent. Wat dat betreft ben jij gewoon een vrouwelijke incel, met dezelfde verknipte gedachtengang. Het lukt jou duidelijk niet om op de juiste manier te communiceren met de andere sekse en dat is het probleem. En natuurlijk is het dan makkelijker om te zeggen dat dat ligt aan de mannen die alleen maar op seks uitzijn en innerlijk niet weten te waarderen, maar miljoenen vrouwen in Nederland lukt het wel om een man te strikken zonder dat hun relatie primair draait om een transactioneel systeem waarbij seks de primaire valuta is richting de man. In plaats van dat je hier keer op keer jouw waanbeelden komt uitspuwen kun je beter eens aan jezelf gaan werken. Want je kan nog zo hard roepen dat jij bewust single bent en mannen niet nodig hebt, uit alles blijkt dat jij hunkert naar liefde en (laten we eerlijk zijn) seks. Vooral voor jouzelf.
Lol helemaal mee eens. Het leven kan kennelijk zo simpel zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2019 15:03 schreef Autoscooter het volgende: [..] Dat zijn toch hele andere dingen? Net zoals heel veel mensen, lijkt het me fijn om een leuke relatie te hebben met een persoon die bij me past. Of dit het geval is, kan ik zelf het beste inschatten. Natuurlijk vind ik het wel eens jammer, dat het t/m heden voor mij nog niet is gelukt. Maar dat betekent natuurlijk niet, dat ik dan dus maar quasi-verplicht ben om op de ''koppel-pogingen'' van andere mensen in te gaan. Want hoewel die koppel pogingen vast niet onaardig zijn bedoeld, ligt er naar mijn idee maar zelden een dieper idee aan ten grondslag dan : hij is single, zij is single, dus moeten ze maar eens gaan daten. A.k.a. : Man + Vrouw + Single = daten. Zo simpel is de werkelijkheid ook weer niet. Ik zou een koppel-poging denk ik wél meer waarderen als degene die koppelt zowel mij als de andere partij redelijk goed kent en op basis daarvan weloverwogen meent dat wij o.b.v. karaktereigenschappen goed bij elkaar passen. Maar vaak is daarvan helemaal geen sprake, en is het behoorlijk uit de lucht gegrepen en is de enige overeenkomst op basis waarvan je wordt gekoppeld, dat je beiden vrijgezel bent. Tsja, dat vind ik (in beginsel!) niet voldoende grondslag om te gaan daten. Het aantal keren dat ik zelf actie onderneem is inderdaad niet heel groot, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik simpelweg niet zo veel nieuwe mensen ontmoet, laat staan nieuwe mensen waarbij ik zoiets heb van : hey, die is leuk. Als dat het geval is, zou ik wel degelijk actie ondernemen. Laatste keer is nu een klein jaartje terug.
Raar. Als je iets heel graag wilt doe je alles wat je kan om dat te bereiken lijkt mij, dus als hij dat niet doet is hij gewoon een verklaring schuldig of hij moet erover ophoudenquote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij is 32. Zijn leven is prima op orde heeft een hele goede baan, koopwoning, auto enz.
Hij zit zo ongeveer zijn hele leven al bij dezelfde hobby en daar blijft hij bij. Iets nieuws proberen wil hij wel... Maar dan is dat meestal dat ik ofzo ergens aan begin en hij sluit dan aan.
Ik weet niet waarom hij zelf niks onderneemt ik denk dat hij niet durft ofzo. Ik zou het anders echt niet weten heb er al 100 keer met hem over gepraat maar dan zegt hij ja ga ik doen en vervolgens doet hij er niks mee.
Ik vind dat best lastig hoor. Hij wil ook graag huisje boompje beestje. Maarja ik kan dan soms een heks zijn toveren kan ik nog steeds niet. Hij moet daar toch echt zelf iets voor doen.
Dat is ook precies de reden waarom ik zo iets had van ga eens op een single reis ofzo. Niet perse met de insteek om er een relatie uit te halen. Maar je bent wel met gelijk gestemde. Maarja.quote:Op donderdag 27 juni 2019 01:46 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer pro-actief wordt als hij tussen mensen (mannen) bevindt die ook bezig zijn met dating. De sfeer staat er dan naar, gemeenschappelijk doel, daarnaast kunnen ze erover praten, tips uitwisselen, enz.
Ik weet het niet. Ik dednk at er ergens gewoon onzekerheid zit. Dat moet eigenlijk wel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:48 schreef so.original het volgende:
Misschien heeft hij motivatie problemen, faalangst, is hij depressief? Dat iemand zegt iets heel graag te willen betekent niet altijd dat hij er de energie of durf voor heeft om het te doen?
Slechts een idee.
Dat zou heel goed kunnen. Dan wint de veiligheid van de comfortzone het van de wens voor een relatie of meer ondernemen. Dat is wel lastig te doorbreken. Misschien zijn er kleinere stapjes nodig (een singles reis is, als hij onzeker is, wel een enorme sprong in het diepe).quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik dednk at er ergens gewoon onzekerheid zit. Dat moet eigenlijk wel.
Maarja hoe kan je verwachten dat iets veranderd als je zelf in cirkeltjes blijft draaien.
De stap naar single reis klinkt erg groot.quote:Op donderdag 27 juni 2019 07:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is heel raar. Dat maakt ook dat ik er zelf niks van snap.
[..]
Dat is ook precies de reden waarom ik zo iets had van ga eens op een single reis ofzo. Niet perse met de insteek om er een relatie uit te halen. Maar je bent wel met gelijk gestemde. Maarja.
Wat betreft de datingmarkt kunnen vrouwen met overgewicht en kleine kale mannen elkaar te hand schudden, want beiden groepen zijn het meest de sjaak op Tinder of andere datingssite met ratingssystemen. De body positivity movement is er in principe voor iedereen, maar mannen die zich benadeeld voelen door datingsapp zoeken helaas vaak hun heil in incel/mgtow fora. Ik zou daarom niet stellen dat de body positivity zich maar op vrouwen focust. Ja, het is oorspronkelijk opgericht door vrouwen, maar de beweging op zichzelf staat open voor iedereen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind het zelf een beetje hypocriet eerlijk gezegd. Ondertussen worden mannen die niet aan het ideaalbeeld voldoen (bijv. dik/klein/kaal) belachelijk gemaakt en sta je 100-0 achter op de datingmarkt. En deze hebben het maar te slikken, want dat wordt verwacht van een man (niet zeiken, slikken, en doorgaan met je leven).
Ik verwacht van jou helemaal niet dat jij het met mij eens bent. Sterker nog, het zou heel saai worden als iedereen het met elkaar 100% eens is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 02:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dus je verwacht van mij dat ik het met jou eens ben dat mijn negatieve mening over bepaalde zaken eigenlijk over mezelf gaat, maar dat ik jouw eigen negatieve mening over mij wel beschouw als iets dat over mij gaat of wat? Waar is dat op gebaseerd dat jouw mening zoveel objectiever zou zijn?
Waarom noem je mij incel, ik beschouw mezelf als volcel. Ik ben vrijwillig celibatair niet onvrijwillig. Ik wil best toegeven dat ik kennelijk een communicatieprobleem heb met mannen, maar ik heb een reactie op de houding van mannen. Zo simpel is dat. Kunnen andere vrouwen deze negatieve reactie niet hebben, fijn voor hen, dat verandert niets aan de mijne.
Als ik de discussie in het voorgaande topic over 'dikkerdjes' zo lees vraag ik me af wie er hier waanbeelden heeft. Sommige mannen komen hier zelf met hun fixatie op het uiterlijk en seks, dat is niet iets wat in mijn fantasie ontsproten is of iets dergelijks. En dat ik daar boos over ben komt niet omdat ik jaloers ben omdat ik zelf dik ben of iets dergelijks, maar omdat het zo oppervlakkig is. Iedereen heeft voorkeuren voor het uiterlijk, dat is menselijk. Maar wat mij betreft is het van dezelfde categorie menselijk als naar de wc moeten of een gevoel van vraatzucht krijgen bij trek, het is niet iets waar ik zelf trots op ben. Sommigen zijn de schaamte daarin ver voorbij. Zij wijzen 'dikkerdjes' op hun verslonzing, dan mag ik ook best een mening hebben over hun innerlijke verslonzing. Ze doen geen moeite meer om anderen te zien als meer dan een lustobject. Je bent lang niet de enige hierin het is de norm hoewel reacties als die van cryptocoryne en black-soldier nog enigszins een 'lichtpuntje' zijn. Jij wil graag zien dat ik hunker naar liefde en seks. Ik hunker naar meer succes en macht sorry, dat is het enige waar ik nog naar hunker gezien de situatie van hoe de meesten tegen de liefde aankijken.
De enige die het kan veranderen is hijzelf. Misschien moet hij eens met een vertrouwenspersoon hierover praten en kijken waar het pijnpunt zit. Als iemand eenmaal is gaan geloven dat het toch niet gaat lukken is het best lastig om dat weer om te draaien.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik dednk at er ergens gewoon onzekerheid zit. Dat moet eigenlijk wel.
Maarja hoe kan je verwachten dat iets veranderd als je zelf in cirkeltjes blijft draaien.
Maar wat levert het nou eigenlijk op vraag ik mij af.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wat betreft de datingmarkt kunnen vrouwen met overgewicht en kleine kale mannen elkaar te hand schudden, want beiden groepen zijn het meest de sjaak op Tinder of andere datingssite met ratingssystemen. De body positivity movement is er in principe voor iedereen, maar mannen die zich benadeeld voelen door datingsapp zoeken helaas vaak hun heil in incel/mgtow fora. Ik zou daarom niet stellen dat de body positivity zich maar op vrouwen focust. Ja, het is oorspronkelijk opgericht door vrouwen, maar de beweging op zichzelf staat open voor iedereen.
https://www.contiki.com/six-two/body-positive-men/
Een vrouw heeft in ieder geval nog een (theoretische) optie om af te vallen en flink in sex appeal te stijgen. Als kleine vent kun je doen wat je wil, je achterstand loop je niet in. Wat dat betreft zijn de kaarten toch echt ongelijk verdeeld.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Wat betreft de datingmarkt kunnen vrouwen met overgewicht en kleine kale mannen elkaar te hand schudden, want beiden groepen zijn het meest de sjaak op Tinder of andere datingssite met ratingssystemen. De body positivity movement is er in principe voor iedereen, maar mannen die zich benadeeld voelen door datingsapp zoeken helaas vaak hun heil in incel/mgtow fora. Ik zou daarom niet stellen dat de body positivity zich maar op vrouwen focust. Ja, het is oorspronkelijk opgericht door vrouwen, maar de beweging op zichzelf staat open voor iedereen.
https://www.contiki.com/six-two/body-positive-men/
Het is op zich goed dat er tegengeluid wordt geleverd op de onrealistische beelden die worden voorgeschoteld. Want de standaard ligt niet meer bij gewoon knap zijn, maar bij het kapot photoshoppen van een lichaam. En dat niet alleen, de beweging laat ook een diversiteit aan lichamen zien en dat is wel belangrijker voor pubers die niet aan het standaardplaatje voldoen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar wat levert het nou eigenlijk op vraag ik mij af.
Want ik zie alleen maar dat uiterlijk belangrijker is gaan worden. Overall. Gevoed door social media. je wordt meer op de feiten gedrukt ook. En tegelijkertijd is de jeugd niet echt beter voor zichzelf gaan zorgen (wat misschien ook wel versterkt wordt door social media, omdat het perfecte plaatje so out of reach lijkt dat je 'er toch niet aan kan voldoen').
Het zijn ook vaak dertigers en veertigers die het roepen dat je jezelf moet accepteren, maar dat is wel wat makkelijk op die leeftijd dan wanneer je puber bent.
Ik ga niet beweren dat je als man niet benadeeld wordt op datingsapps als je klein bent, maar vergeet niet dat lang niet alle vrouwen veel waarde hechten aan lengte. Mijn vriend is even zo groot als ik en de mannen die ik daarvoor heb gedate waren meestal net zo lang of zelfs kleiner. Ik heb daar geen enkele moeite mee wanneer iemand een paar cm kleiner of groter is dan ik ben. Daar ben ik vast niet de enige vrouw in op deze planeet, want als ik kijk naar mijn omgeving zie ik genoeg mannen die zelfs nog een stuk kleiner dan mij zijn en toch aan de vrouw zijn. Datingsapps zijn oppervlakkig, maar buiten apps om zou ik stellen dat ondanks kleine mannen en dikke vrouwen misschien niet het meest gewild zijn, toch wel makkelijk iemand kunnen vinden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een vrouw heeft in ieder geval nog een (theoretische) optie om af te vallen en flink in sex appeal te stijgen. Als kleine vent kun je doen wat je wil, je achterstand loop je niet in. Wat dat betreft zijn de kaarten toch echt ongelijk verdeeld.
Leuk die body positivity movement maar het zit toch echt heel diepgeworteld dat je als man niet moet zeiken en alles maar moet slikken. Ik zie dat niet snel veranderen. Bij vrouwen die wat afwijken van de norm gaat acceptatie nu ogenschijnlijk omhoog maar ook dat is vaak schijnheilig.
Daar heb je wel gelijk in. Maar de datingmarkt is tegenwoordig vooral online, en online wordt er vooral op uiterlijk beoordeeld. Offline en zeker wanneer de intonatie niet op seks en dating (gelijk) zit zie je veel meer (aantrekkelijke) aspecten van iemand dan alleen op een foto.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:45 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Ik ga niet beweren dat je als man niet benadeeld wordt op datingsapps als je klein bent, maar vergeet niet dat lang niet alle vrouwen veel waarde hechten aan lengte. Mijn vriend is even zo groot als ik en de mannen die ik daarvoor heb gedate waren meestal net zo lang of zelfs kleiner. Ik heb daar geen enkele moeite mee wanneer iemand een paar cm kleiner of groter is dan ik ben. Daar ben ik vast niet de enige vrouw in op deze planeet, want als ik kijk naar mijn omgeving zie ik genoeg mannen die zelfs nog een stuk kleiner dan mij zijn en toch aan de vrouw zijn. Datingsapps zijn oppervlakkig, maar buiten apps om zou ik stellen dat ondanks kleine mannen en dikke vrouwen misschien niet het meest gewild zijn, toch wel makkelijk iemand kunnen vinden.
Dat zien ze op straat denk ik ook wel dat slechts een kleine minderheid een superstrak lichaam heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:33 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Het is op zich goed dat er tegengeluid wordt geleverd op de onrealistische beelden die worden voorgeschoteld. Want de standaard ligt niet meer bij gewoon knap zijn, maar bij het kapot photoshoppen van een lichaam. En dat niet alleen, de beweging laat ook een diversiteit aan lichamen zien en dat is wel belangrijker voor pubers die niet aan het standaardplaatje voldoen.
Zijn leeftijd is perfect voor een partner voor de lange termijn. Lees: huisje, boompje, beestje.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Grappig. Ik lees hier niks over de persoon zelf enkel dat hij veel geld verdient en een koophuis heeft .quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |