abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 juni 2019 @ 18:08:03 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_187619443
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:
disclaimer
pi_187621288
Oh majo, ik heb er geen woorden voor. Wat krijg jij een hoop voor je kiezen. Neem je tijd en maak dan een nieuw plan met het ziekenhuis :*
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:57:18 #3
208890 June.
Seriously?
pi_187621369
@MaJo wat een ongelooflijke rollercoaster zit jij / jullie in. Veel sterkte en kracht komende tijd :*
Shine bright like a diamond.
pi_187621676
Jemig Majo, wat een klote nieuws :* Ik had nog zo de hoop dat dit hem toch eindelijk eens ging worden voor je! Dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst. :*
pi_187621727
Nee MaJo, wat is het toch ontzettend oneerlijk. ;( Heel veel sterkte! :*
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:03:30 #6
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_187622486
Majo :* geen woorden voor. Heel veel sterkte lieverd :*
Be happy with the little things in life
pi_187622922
Godver zeg. Wat stom en oneerlijk. Ik heb er geen woorden voor zeg. Kutterdekut.
pi_187624273
Godver, wat oneerlijk -O-
pi_187627140
Oh Majo, wat oneerlijk. En wat een lawine aan emoties deze laatste dagen/weken. ;(

Veel liefde en kracht onder je steen, er wordt veel aan je gedacht :*
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:42:51 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187639722
Oh MaJo ik lees het nu pas. Hodver wat erg ;( :*

Pas goed op jezelf nu. Hier zal je wel flink uit moeten opkrabbelen. Heel veel sterkte :*
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:44:52 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187639750
Ik las trouwens ook heel verdrietig bericht van Cygne terug. Wat naar, ook jij heel veel sterkte gewenst.

En Kolonia :o da's lang geleden! Heftige tijd gehad zo te lezen. Fijn als het inmiddels wel enigzins 'goed' is :*
  zondag 30 juni 2019 @ 10:21:54 #12
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_187676237
Ach lieve MaJo, wat een ellende... Het is zo vernietigend als je echt héél even hoop had, jezelf éven per ongeluk de gedachtes toelaat die je al jarenlang wegdrukt (wat als het nu wel zou.....), en dan weer die klap... Knuffel!
Warempel, een drempel.
pi_187676415
@Ronderotonde Hoe gaat het dan nu met jullie, en jullie kinderwens? We hebben een tijdje samen gepost paar jaar geleden.
pi_187911829
:@ Ik ben niet altijd meer zo actief, al lees ik wel alles mee.
Nu toch even jullie ‘nodig’..

Morgen heb ik m’n eerste punctie voor ivf - en ben als de dood.
Hebben jullie nog tips en tricks? :@
  zondag 14 juli 2019 @ 10:37:37 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187912320
Oeh AN. ! Wat spannend!

De punctie kan vrij heftig zijn.. mijn tip is vooral proberen te ontspannen! Doe fijne relaxte kleding aan, maak het jezelf comfortabel.

Ik nam altijd een punt op het plafond en concentreerde me op mn ademhaling. Ik gaf aan dat ik niet met de zusters wilde praten. Bij het wisselen van kant had ik ook even een moment nodig om bij te komen en dat gaf ik dan ook aan.

Oftewel. Doe wat goed voelt voor jou. Als je even een moment nodig hebt, vraag het.

Ik weet niet of pijnstilling een optie is tijdens de punctie, maar neem die gewoon..

Na de punctie ben je redelijk kapot. Je kan niet rijden.. laat je lekker verzorgen en neem sowieso de dag van de punctie als een dag om te relaxen. Als je meer dan 1 dag nodig hebt, neem die extra dagen dan gewoon.

Succes morgen! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 14 juli 2019 @ 13:23:51 #16
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187914583
An, heel veel succes!
Ik had het na de punctie altijd erg koud, dus ik had van die fluffy warme sokken mee (en ook aan). Verder inderdaad comfortable kleding aan en je lekker laten verwennen. Sommigen vinden het fijn om wat te lezen of eten mee te nemen, maar ik had daar zelf geen behoefte aan.
Ik ben trouwens beide keren (emotioneel) daar behoorlijk ingestort. Ik vond de pijn redelijk te doen, maar de spanning kwam er ook uit dus behoorlijk liggen janken. Gelukkig zijn het er allemaal lieve mensen die je echt helpen en steunen en je dus ook even de tijd geven om bij te komen.
Welk ziekenhuis ga je heen?
  zondag 14 juli 2019 @ 13:39:25 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187914796
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:55 schreef AN. het volgende:
:@ Ik ben niet altijd meer zo actief, al lees ik wel alles mee.
Nu toch even jullie ‘nodig’..

Morgen heb ik m’n eerste punctie voor ivf - en ben als de dood.
Hebben jullie nog tips en tricks? :@
Vraag gewoon om goede pijnstilling en neem geen genoegen met 2 paracetamolletjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 15:25:05 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187917033
Inderdaad om pijnstilling vragen! Ik kreeg een zetpil paracetamol en diclofenac vooraf en een infuus met morfine tijdens de punctie. Dat infuus kunnen ze preventief doen en morfine bijgeven als het erg pijn doet.

Bedenk dat het niet al te lang duurt en neem rust daarna :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187919538
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:55 schreef AN. het volgende:
:@ Ik ben niet altijd meer zo actief, al lees ik wel alles mee.
Nu toch even jullie ‘nodig’..

Morgen heb ik m’n eerste punctie voor ivf - en ben als de dood.
Hebben jullie nog tips en tricks? :@
Pijnstilling inderdaad. En de rest van de dag niets meer plannen als dat kan. Ik heb naderhand een uur geslapen in de auto op de terugweg, thuis een ijsje gegeten en daarna weer in slaap gevallen. Ik had niet nog moeten werken o.i.d.
pi_187924645
Niet op het scherm meekijken, want wel kijken verhoogde bij mij de spanning. En inderdaad alle drugs nemen die je krijgen kunt ;)
pi_187924940
Als je morfine krijgt: blijven ademhalen!! Ik werd er duizelig van en door de pijn was mijn ademhaling slecht. Toen ging ik bijna hyperventileren en trok ik de pijn nog slechter.

En je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar probeer niet te zenuwachtig te zijn. Ik lag helemaal te trillen. Achteraf zei ik tegen mijn vriend dat ik het de volgende keer waarschijnlijk veel minder erg zou vinden nu ik weet wat te verwachten. Door de zenuwen, het verkrampen en mijn slechte ademhaling heb ik het erger gemaakt dan het was.
En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan :+
pi_187924973
Ik kreeg trouwens twee oxy-dinges voor de avond ervoor en voor de ochtend en toen ook nog die morfine.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 juli 2019 @ 21:31:12 #23
269689 crew  Viv
pi_187925717
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Door mijn slechte ademhaling heb ik het erger gemaakt dan het was.
Dat is ook gewoon een bijwerking van morfine en oxy-dingesen ;) zowel minder diep ademen als minder vaak ademen terwijl je het eigenlijk wel nodig hebt. Is dus niet per se iets wat je zelf in de hand hebt gehad.
pi_187925767
Ik had ook echt baat bij de morfine. Ze praten je er ook wel echt doorheen.
pi_187926020
Geen tips, maar heel veel succes morgen An!
pi_187927124
O+ Dankjulliewel allemaal!
Voor de tips en de bemoedigende woorden :*

Ik moet vooraf twee zetpillen nemen (paracetamol en diclofinac) en krijg daar (Isala in Zwolle) een infuus. Na afloop heb ik evt voor thuis nog een zetpil diclofinac.
Ik neem dus aan dat het qua pijnstilling oke moet zijn.

Morgen ben ik vrij en voor dinsdag heb ik aangegeven dat ik het nog laat weten. (Werk in kinderopvang en til kinderen tot zo’n 15/20 kg)

Ik ga er voor :s)

Nogmaals dank allemaal! :*
pi_187927729
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:45 schreef AN. het volgende:
O+ Dankjulliewel allemaal!
Voor de tips en de bemoedigende woorden :*

Ik moet vooraf twee zetpillen nemen (paracetamol en diclofinac) en krijg daar (Isala in Zwolle) een infuus. Na afloop heb ik evt voor thuis nog een zetpil diclofinac.
Ik neem dus aan dat het qua pijnstilling oke moet zijn.

Morgen ben ik vrij en voor dinsdag heb ik aangegeven dat ik het nog laat weten. (Werk in kinderopvang en til kinderen tot zo’n 15/20 kg)

Ik ga er voor :s)

Nogmaals dank allemaal! :*
Ik heb mijn punctie ook in het Isala gehad. Je krijgt er sowieso morfine via het infuus en ze coachen je er wel doorheen.
Als het te pijnlijk wordt echt aangeven. Dan pauzeren ze even tot je weer verder kunt. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen.

Na de punctie krijg je een in een andere kamer een warme kruik O+ op je buik en krijg je wat te eten en te drinken

Heel veel succes!
pi_187928304
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon een bijwerking van morfine en oxy-dingesen ;) zowel minder diep ademen als minder vaak ademen terwijl je het eigenlijk wel nodig hebt. Is dus niet per se iets wat je zelf in de hand hebt gehad.
Oh, oké. Nouja, dan is het meer dat ik voor een volgende keer weet om daar echt actief op te letten. En dat ook aan An mee te geven :)

Succes An ^O^
  Moderator maandag 15 juli 2019 @ 06:43:33 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187929643
Succes vandaag An :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 juli 2019 @ 06:46:17 #30
269689 crew  Viv
pi_187929963
Succes AN. ^O^ Ik duim voor een fijne punctie met superresultaat!
pi_187931473
Waarschijnlijk heb je het inmiddels al achter de rug AN, hopelijk viel het alles mee :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_187935443
O+ Dankjulliewel allemaal!
Het zit er inderdaad op.
De punctie was goed te doen, van de na pijn heb ik meer last.

7 eicellen gevonden, zaad was minder. Na tweede keer produceren wel iets beter, maar wel van ivf overgezet naar ICSI.
Weer een stap verder voelt het.. :{

Op naar mooi resultaat.

Dank allemaal :*
  Moderator maandag 15 juli 2019 @ 16:25:39 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187936614
Fijn dat het meeviel! De zeurende pijn kan wel even aanhouden dus laat je goed verzorgen :*

7 is een mooi aantal! Ik ben 7-7 jarig ;) de laatste keer had ik ook 7 eitjes, vond dat wel symbolisch.

En ivf versus icsi is alleen maar de naam van het beestje. De behandeling is exact hetzelfde alleen het bevruchtingsproces is anders. Ik zou daar niet al te zwaar aan tillen. Ik heb het inmiddels zelfs andersom, ze hebben het altijd over ivf in het ziekenhuis maar denk dan nee, het is icsi :{w tegen veel mensen zeg ik ook dat we ivf doen, die kennen dat onderscheid toch niet :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 juli 2019 @ 20:17:44 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187940621
Precies. Ivf knikkeren ze 100k zaad bij een ei en de andere variant is gewoon 1 zaadcel die ze meteen injecteren.

Ik heb er 2 prachtige meiden aan over gehouden. De laborant had precies de goede zaadcel gekozen denk ik. :D

(Raar als je daar aan denkt, want een andere cel had een totaal ander kind geweest. )
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187940991
Same here, geen ivf maar icsi ivm pgd. Het enige verschil is dat soms een paar eicellen niet in aanmerking komen voor de icsi procedure in verband met de rijpheid van de eicellen. Daar kunnen ze dan indien mogelijk nog normale ivf op toepassen, maar ik weet niet of alle ziekenhuizen dat doen. Fijn dat het in ieder geval achter de rug is AN.
pi_187942954
Dankjulliewel!
Ik weet ook dat het mooie kinderen oplevert en dat ik er niet te zwaar aan moet tillen.
Maar ik vind het toch gewoon klote. Nóg iets waar hulp bij moet komen. Nóg iets wat niet vanzelf gaat.
(Ik vind zelf de stap naar ivf al vrij groot.)

Maar, we gaan er voor. Laat dit dan maar de manier zijn!
pi_187951547
Wanneer hoor je meer, AN?

Hoe gaat het met de rest hier? Majo? Barreltje?

Onze afspraak in Düsseldorf komt dichterbij. Moet wat dingetjes gaan uitzoeken over wat ik wil vragen, opschrijven enzo, maar hik er behoorlijk tegen aan.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_187967346
Sterkte An. hopelijk heb je gauw niet meer zoveel last van je punctie.
Ik heb as vrijdag mijn punctie.
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 19:05:55 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187972546
Hoe gaat het nu met jou AN?

Spannend kirb, wanneer is de afspraak?

Succes Gaddle, ik ga voor een mooie opbrengst duimen ^O^

Wij hadden vandaag een gesprek met de arts over de miskramen. Zij was het met ons eens dat er nu verder onderzoek gedaan moet worden. We worden beiden getest op onze chromosomen en bij mij gaan ze naar de schildklier kijken. Daarnaast willen ze mijn stollingswaarden onderzoeken maar dat kan pas als je 3 maanden niet zwanger bent geweest dus daar moeten we even op wachten. Dat laatste ben ik wel benieuwd naar omdat ik altijd zo zwaar menstrueer en ook altijd na blijf bloeden bij bloed prikken.

Ik ben dus wel blij dat er nu eens verder gekeken gaat worden :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187983316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:02 schreef Gaddle het volgende:
Sterkte An. hopelijk heb je gauw niet meer zoveel last van je punctie.
Ik heb as vrijdag mijn punctie.
Wat spannend Gaddle, jullie zijn dus inmiddels ook overgestapt op IVF? Ik duim!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:05 schreef MaJo het volgende:
Spannend kirb, wanneer is de afspraak?
Over twee weken.

Goed dat er verder onderzoek plaats gaat vinden bij jou!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_187991306
Hallo, hier ben ik dan ook. Ik probeer, samen met mijn vrouw en een donor, al anderhalf jaar zwanger te worden. Nu 8 IUI's verder en nu aan de vooravond van de eerste ICSI. Via vruchtbaarsheidskliniek.

Wel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn waarbij het zo lang duurt. Hoop dat het jullie allen goed gaat.

Eergisteren moest ik beginnen met het dagelijks spuiten van Triptofem. De volgende dag, gisteren dus, te vroeg ongesteld (denk ik) geworden en bloed nog steeds. Ook veel menstruatiepijn en voel me in het algeheel niet heel goed. Kliniek zegt dat menstruatie te vroeg is gekomen, dat we moeten afwachten tot maandag en dan bekijken of we deze cyclus nog met ICSI-traject kunnen beginnen. Anders weer wachten... :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Airethilien_ op 18-07-2019 19:20:30 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 21:15:07 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187993591
@ Gaddle, succes morgen! ^O^

@Airethilien, begrijp ik het goed dat jullie 2 vrouwen zijn? en wat stom dat je weer moet wachten.. hopelijk gaat het toch door!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187994130
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2019 21:15 schreef Barreltje het volgende:
@ Gaddle, succes morgen! ^O^

@:Airethilien, begrijp ik het goed dat jullie 2 vrouwen zijn? en wat stom dat je weer moet wachten.. hopelijk gaat het toch door!
ja klopt, 2 vrouwen... We gaan het zien hoe het maandag is.
pi_187994490
Spannend @Kirb hoop zo dat je daar fijn en succesvol geholpen kan worden!

@Gaddle spannend morgen! Ik hoop dat het ontzettend meevalt! Ik zal aan je denken!

@MaJo Het klinkt als een fijn gesprek wat je hebt gehad - toch ook fijn dat ze nu gaan verder kijken/zoeken.
Ik ben ook wel benieuwd of er iets uit de stollingswaarden komt, ik schrik elke keer best van de last die jij hebt met je menstruaties.

@Airethilien ‘Welkom’, ik hoop dat de icsi snel kan doorgaan en het snel allemaal lukt!

Hier heb ik vandaag een terugplaatsing gehad oO<
Ik hoorde eerder al dat ‘al’ m’n 7 eicellen goed genoeg waren voor bevruchting.
5 zijn er daadwerkelijk bevrucht.
Nu dus 1 terug geplaatst.
De andere 4 gaan in de vriezer. Maar allen van slechtere kwaliteit dan degene die nu bij mij is geplaatst.
Hopen dat ik ze niet nodig heb!

Gek en spannend wel nu.
pi_187994826
Mooie score wel hoor AN! Ik hoop ook voor jullie dat deze gewoon blijft plakken. Sterkte met afwachten! :*

MaJo fijn dat er nu toch eerst verder gekeken wordt. Zelfs al komt er niets uit, dan heb je dat in ieder geval wel duidelijk.

Airethilien hopelijk krijgen jullie maandag goed nieuws.
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:48:56 #47
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187995172
An PUPO! *O* lekker broeden, mijn duimen draaien. Mooie score, hoor, daar zit er vast wel een tussen die graag 8,5 maand binnen wil zitten.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 23:15:32 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187995715
AN pupo *O* precies dezelfde score als wij! 5 bevrucht en 4 de vriezer in (nu nog 2 over).

Het zou mij inderdaad niet verbazen als ik een stollingsprobleem heb, het zou veel verklaren!

Welkom Airethilien! Hopelijk gaat de icsi gewoon door. Ik ben ook bekend met tussentijds bloedverlies, onverklaard ook vaak.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187996138
AN PUPO O+ Nu lekker broeden!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 juli 2019 @ 00:25:17 #50
269689 crew  Viv
pi_187997001
MaJo goed dat ze verder kijken, of er nu uiteindelijk iets gevonden wordt of niet, het geeft altijd meer inzicht. :Y

AN. PUPO! *O*
pi_187998496
An is PUPO!! *O*
Mooie score ook! Ik ga duimen voor je.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 07:07:47 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187998524
Ja ! AN PUPO!! *O* ^O^

Nu lekker broeden!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187999005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:47 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wat spannend Gaddle, jullie zijn dus inmiddels ook overgestapt op IVF? Ik duim!
[..]

Over twee weken.

Goed dat er verder onderzoek plaats gaat vinden bij jou!
Wij zijn overstapt op icsi, omdat wij zo weinig zaad over hebben.
Dan hebben wij de grootste kans op succes.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 08:53:44 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187999361
Duimen voor AN! *O*

En wat fijn dat het ziekenhuis ook verder wil kijken MaJo, benieuwd wat er uit gaat komen en of dat jullie een stapje verder gaat helpen. :*
***
pi_187999487
Broed ze AN!

Fijn dat ze verder gaan kijken Majo!

Ik moet over anderhalve week naar het ziekenhuis om te evalueren, want dan heb ik drie maanden medicijnen gebruikt. Weet dan alleen nog niet of poging 3 iets gedaan heeft, kan dan nog niet testen. Het is een beetje vaag, want eerst zeiden ze dat er dit zes maanden mochten proberen, nu moet er toch halverwege geëvalueerd worden. Omdat ik ook een andere arts krijg, vind ik het geen ramp, maar het is gewoon irritant dat ze nu iets anders zeggen dan eerst. Ik hoop eigenlijk dat ik voor nog minimaal een maand Letrozol mee krijg, want volgende maand zijn we op vakantie. En er worden geen nieuwe behandelingen gestart vanwege een zomerreces.
pi_188001159
AN! *O* Zet 'm op!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188002498
Zo het zit er gelukkig weer op. Er zijn 14 eicellen gevonden. Vandaag lekker even rustig aan doen.
Haha wel wat lastig want mijn dochter word vandaag 3. Gelukkig vieren wij het morgen.

Helaas door een fout in het laboratorium zijn er nog 3 eicellen over. 1 viel af en 10 hebben ze per ongelijk op de grond laten vallen en zijn daardoor onbruikbaar geworden }:|

[ Bericht 43% gewijzigd door Gaddle op 19-07-2019 17:56:00 ]
pi_188002547
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:12 schreef AN. het volgende:
@:Gaddle spannend morgen! Ik hoop dat het ontzettend meevalt! Ik zal aan je denken

Hier heb ik vandaag een terugplaatsing gehad oO<
Ik hoorde eerder al dat ‘al’ m’n 7 eicellen goed genoeg waren voor bevruchting.
5 zijn er daadwerkelijk bevrucht.
Nu dus 1 terug geplaatst.
De andere 4 gaan in de vriezer. Maar allen van slechtere kwaliteit dan degene die nu bij mij is geplaatst.
Hopen dat ik ze niet nodig heb!

Gek en spannend wel nu.
Wat een goed nieuws. Gefeliciteerd
pi_188010837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:41 schreef Gaddle het volgende:
Zo het zit er gelukkig weer op. Er zijn 14 eicellen gevonden. Vandaag lekker even rustig aan doen.
Haha wel wat lastig want mijn dochter word vandaag 3. Gelukkig vieren wij het morgen.

Helaas door een fout in het laboratorium zijn er nog 3 eicellen over. 1 viel af en 10 hebben ze per ongelijk op de grond laten vallen en zijn daardoor onbruikbaar geworden }:|
Och nee... wat naar! ;(
Het blijft mensen werk en dit kan gebeuren, maar sjonge, als het je dan zelf overkomt is het wel heel erg zuur en rot..
Hoe ben je er zelf onder?

En dank allemaal O+ :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 juli 2019 @ 20:34:33 #60
269689 crew  Viv
pi_188010992
Jemig Gaddle, had je zo'n mooie opbrengst en dan dit. :'( Hopelijk heb je die andere 10 toch niet nodig. :*
pi_188011102
Jemig Gaddle wat erg. :{
pi_188011131
Gaddle, wat een ramp! Ik kan me voorstellen dat je misselijk werd toen je het hoorde :'( Nu extra hard duimen dat je ze niet nodig hebt :*
  vrijdag 19 juli 2019 @ 21:23:13 #63
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188011829
Gaddle!! Wat een toestand!!
Manmanman! Hopen dat het nu wel in 1 keer goed gaat!Ik ga weer duimen! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188013567
Neee... ;(
Wat een kutnieuws zeg.
pi_188017689
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:26 schreef AN. het volgende:

[..]

Och nee... wat naar! ;(
Het blijft mensen werk en dit kan gebeuren, maar sjonge, als het je dan zelf overkomt is het wel heel erg zuur en rot..
Hoe ben je er zelf onder?

En dank allemaal O+ :*
Ik voel mij boos en verdrietig. Ik snap wel dat het mensen werk is, maar dan nog. Ik vind dit hele grove fout.
Ik ga proberen om verder te gaan, want je kan er helaas niet meer aan veranderen, maar makkelijk is het niet.
Maandag heb ik een gesprek in het ziekenhuis erover. Dat wil het ziekenhuis graag.
pi_188017737
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 06:37 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik voel mij boos en verdrietig. Ik snap wel dat het mensen werk is, maar dan nog. Ik vind dit hele grove fout.
Ik ga proberen om verder te gaan, want je kan er helaas niet meer aan veranderen, maar makkelijk is het niet.
Maandag heb ik een gesprek in het ziekenhuis erover. Dat wil het ziekenhuis graag.
Volledig terecht dat je er boos en verdrietig over bent :*
Het is een hele grove fout en had echt niet mogen gebeuren.. ;(
Wat verschrikkelijk om dit nog eens naast dit pittige traject op je bordje te krijgen..

Ben benieuwd wat ze maandag zeggen..

Hoe voel je je verder fysiek na de punctie?
Of overschaduwd het voorval alles (wat ik me kan voorstellen)?

Liefs :*
pi_188017870
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 07:01 schreef AN. het volgende:

[..]

Volledig terecht dat je er boos en verdrietig over bent :*
Het is een hele grove fout en had echt niet mogen gebeuren.. ;(
Wat verschrikkelijk om dit nog eens naast dit pittige traject op je bordje te krijgen..

Ben benieuwd wat ze maandag zeggen..

Hoe voel je je verder fysiek na de punctie?
Of overschaduwd het voorval alles (wat ik me kan voorstellen)?

Liefs :*
Ik voel mij lichamelijk nog eens zo slecht. het is wat gevoelig.
Maar eerlijk gezegd zit ik moment meer in hoofd dan in mijn lijf. Dank je :*

Is bij jou het gevoelige gevoel al veel minder?
pi_188018160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 06:37 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik voel mij boos en verdrietig. Ik snap wel dat het mensen werk is, maar dan nog. Ik vind dit hele grove fout.
Ik ga proberen om verder te gaan, want je kan er helaas niet meer aan veranderen, maar makkelijk is het niet.
Maandag heb ik een gesprek in het ziekenhuis erover. Dat wil het ziekenhuis graag.
Succes met dat gesprek. Hoop je er iets uit te halen?
  zaterdag 20 juli 2019 @ 09:19:42 #69
208890 June.
Seriously?
pi_188018539
Oh wat naar Gaddle :*
Hopelijk heb je het allemaal niet nodig, maar ik zou zeker aankaarten dat dan de kosten voor de volgende poging (of vierde) voor het ziekenhuis zullen zijn. Dat is het minste wat ze kunnen doen.
Shine bright like a diamond.
pi_188018786
@Gaddle Wat June zegt! En wat ongelofelijk klote dat je tijdens deze fase van het traject waarin je hoop hebt/wilt hebben, nu geconfronteerd wordt met verdriet en boosheid ;( Zo zonde van je energie. En daarom nog een keer een hart onder de riem voor jou :*

En AN PUPO *O* (nog een keer, gewoon omdat het kan)

Succes in Düsseldorf, @MaJo :*
pi_188036881
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 08:42 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Succes met dat gesprek. Hoop je er iets uit te halen?
Ik weet het niet precies. Het komt vanuit het ziekenhuis. Vooral de gyn, laboratoriumhoofd en nog eentje willen praten. Ik weet niet wat ze precies willen bereiken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 juli 2019 @ 11:56:37 #72
269689 crew  Viv
pi_188037017
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:40 schreef Gaddle het volgende:
Ik weet het niet precies. Het komt vanuit het ziekenhuis. Vooral de gyn, laboratoriumhoofd en nog eentje willen praten. Ik weet niet wat ze precies willen bereiken.
Ik neem aan dat ze hun excuses persoonlijk willen overbrengen. En wat June al zei: een gratis extra poging aanbieden (als het nodig blijkt), dat lijkt me wel op zijn plaats. Of dat ze driekwart van die kosten betalen, omdat ze driekwart van deze opbrengst verspild hebben. :*
pi_188037740
En toch vind ik het een verlies dat niet in geld uit te drukken is. De boosheid, het verdriet, de wanhoop, naast alle gevoelens die sowieso in dit traject aanwezig zijn. En ik denk dan ook, wat nou als na deze keer de opbrengst niet weer zo goed gaat zijn? Dan "krijg" je wel nog een poging (er even vanuit gaande dat het ziekenhuis inderdaad een poging gaat vergoeden), maar je hebt dan misschien wel minder kans want minder eicellen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 juli 2019 @ 13:51:22 #74
269689 crew  Viv
pi_188038535
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
En toch vind ik het een verlies dat niet in geld uit te drukken is. De boosheid, het verdriet, de wanhoop, naast alle gevoelens die sowieso in dit traject aanwezig zijn.
Mee eens hoor. Misschien kunnen ze daar ook nazorg voor bieden. En hopelijk kunnen ze er lering uit trekken waardoor de kans dat dit nogmaals gebeurt minimaal wordt.
quote:
En ik denk dan ook, wat nou als na deze keer de opbrengst niet weer zo goed gaat zijn? Dan "krijg" je wel nog een poging (er even vanuit gaande dat het ziekenhuis inderdaad een poging gaat vergoeden), maar je hebt dan misschien wel minder kans want minder eicellen.
Ja, beter zou zijn als ze extra pogingen vergoeden tot de totale opbrengst minstens 10 eicellen is. (Als Gaddle en partner dat zouden willen.)
pi_188040676
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mee eens hoor. Misschien kunnen ze daar ook nazorg voor bieden. En hopelijk kunnen ze er lering uit trekken waardoor de kans dat dit nogmaals gebeurt minimaal wordt.
[..]

Ik vind het erg belangrijk dat het ziekenhuis ervan leert. En dat zo'n groot verlies nooit meer bij een ander kan gebeuren, want dat gun ik niemand. Misschien door de stappen die hier bij komen kijken iets aan te passen. Het ziekenhuis weet dat beter dan ik natuurlijk.
  zondag 21 juli 2019 @ 20:30:05 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188044959
Ik verwacht dat het gesprek ook vooral daarvoor is Gaddle: dat ze vertellen hoe serieus ze dit nemen en hoe ze bezig zijn om herhaling te voorkomen. En om in een gesprek nog een keer excuses aan te bieden. Want zoiets kan nu eenmaal gebeuren, maar tegelijk wil je eigenlijk allemaal dat dat niet kan natuurlijk.

En nog sterkte, ik vind het heel erg klote voor jullie :( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 00:03:12 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188048624
Jeetje wat een verhaal gaddle, mijn mond valt er echt van open :o zo’n mooie opbrengst en dan dit ;( heel veel sterkte morgen, ze mogen inderdaad op z’n minst een gratis extra poging aanbieden.

Weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 22 juli 2019 @ 07:56:52 #78
269689 crew  Viv
pi_188050022
Sterkte Gaddle :*
pi_188050654
Gaddle ik lees het nu pas, wat een ontzettend heftig en surrealistisch bericht heb je gehad. Ik hoop dat het gesprek van vandaag goed is. Heb je al nieuws over of er goede embryo's zijn? Ik duim voor je :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188051801
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:22 schreef Kirb het volgende:
Gaddle ik lees het nu pas, wat een ontzettend heftig en surrealistisch bericht heb je gehad. Ik hoop dat het gesprek van vandaag goed is. Heb je al nieuws over of er goede embryo's zijn? Ik duim voor je :*
Ik heb net gehoord. Dat ik 2 goede embryo's heb. Oh wat ben ik blij dat dat vast gelukt is.
hoeveel ze gedeeld zijn zegt mij niet zo veel, maar bij deze 2 is het op schema.
Vanmiddag om 2 uur een terugplaatsing en opvolgend een gesprek.
Bedankt :*
pi_188051859
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:53 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik heb net gehoord. Dat ik 2 goede embryo's heb. Oh wat ben ik blij dat dat vast gelukt is.
hoeveel ze gedeeld zijn zegt mij niet zo veel, maar bij deze 2 is het op schema.
Vanmiddag om 2 uur een terugplaatsing en opvolgend een gesprek.
Bedankt :*
Wat fijn! O+ Ik ga heel hard voor jullie hopen dat deze blijft plakken.

Succes vanmiddag bij het gesprek. :*
pi_188051956
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:53 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik heb net gehoord. Dat ik 2 goede embryo's heb. Oh wat ben ik blij dat dat vast gelukt is.
hoeveel ze gedeeld zijn zegt mij niet zo veel, maar bij deze 2 is het op schema.
Vanmiddag om 2 uur een terugplaatsing en opvolgend een gesprek.
Bedankt :*
Oh wat goed!! Ik hoop dat ie meteen goed blijft plakken zodat je dit achter je kunt laten (voorlopig). Succes vanmiddag. Bijna PUPO O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188054979
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:53 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik heb net gehoord. Dat ik 2 goede embryo's heb. Oh wat ben ik blij dat dat vast gelukt is.
hoeveel ze gedeeld zijn zegt mij niet zo veel, maar bij deze 2 is het op schema.
Vanmiddag om 2 uur een terugplaatsing en opvolgend een gesprek.
Bedankt :*
Fijn te horen Gaddle, hopen dat het lukt.

Vandaag uitgangsecho gehad vanwege de vreemde timing en duur menstruatie. Maar mogen toch beginnen met ICSI :) . Dus nu nog meer spuiten en zaterdag nieuwe echo.
pi_188060747
Het gesprek was op zich goed. Vooral financieel worden wij gecompenseerd. Ook hebben ze hun excuus aangeboden. Ze vinden het ook heel erg wat er gebeurt is.
En wij worden betrokken bij eventuele veranderingen in het proces die ze gaan maken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gaddle op 22-07-2019 20:13:20 ]
pi_188061713
Gaddle, ik lees nu wat er gebeurd is. Wat vreselijk :o Een dergelijke foutje was altijd mijn nachtmerrie. Fijn dat er een goed gesprek is geweest, netjes dat ze persoonlijk hun excuus hebben aangeboden. Hopelijk was dit de laatste keer ooit dat ze zo'n fout maken en kan dat in de toekomst voorkomen worden.

Het blijft bizar he, dat je je embryo's moet toevertrouwen aan de zorg van laboranten. Ik heb altijd wel het idee gehad dat men in het ziekenhuis begreep wat je uit handen geeft als je in een traject zit. Maar het blijft mensenwerk. Het is wat paranoïde, maar stiekem is het toch prettig dat onze zoon nu duidelijk op zijn vader lijkt.


En *O* want je bent PUPO! Hopelijk blijft deze plakken :*
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:14:06 #87
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188068918
Gaddle! Ik heb er geen woorden voor. Wat een ontzettend kutsituatie zeg. Gelukkig zijn er wel een paar embryo's overgebleven en ben je inderdaad gewoon PUPO! *O* ik duim met de rest mee :*

An, hoe is het bij jou? Heb je genoeg afleiding in de wachtweken?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:26:29 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188069055
Gaddle PUPO *O*

En stiekem ben ik wel benieuwd naar de financiële compensatie dan.. wat dat dan inhoudt.. :@

Ik ga ook voor jou duimen ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188069975
Gaddle PUPO O+ Broeden, broeden, broeden, dat gaat volgens mij wel lukken met deze temperaturen ^O^
pi_188070227
PUPO *O* Hopelijk is het hele compensatie verhaal niet nodig en blijft deze gewoon plakken O+
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 11:57:07 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188070972
Gaddle PUPO *O* Mijn duimen gaan voor je aan ^O^

Ik heb even een mindere dag. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik op de OK lag met mijn bbz. Het weer is precies hetzelfde als toen dus alles doet me eraan denken. Een jaar en nog een miskraam verder, het is even teveel ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188071548
:*
pi_188071559
Och MaJo :*
pi_188071576
@Gaddle wat fijn dat je een terugplaatsing had! :* Hopelijk is dit gewoon dé ronde O+ Ik duim!

@MaJo wat klote toch.. daar mag je je ook met recht rot over voelen. Bah..
Wees een beetje lief voor jezelf :* xx

@Stroopwafelmeisje niet heel veel afleiding dan anders. :)
Merk dat ik er niet heel veel zenuwachtiger van wordt. Ik merk dat ik eigenlijk vooral veel moeite heb met het traject - fysiek en mentaal.
Dat vraagt eigenlijk al zo veel aandacht, dat ik niet zo zeer bezig ben met het ‘PUPO-zijn’.
Ik vind het maar lastig allemaal ;)
pi_188076618
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:57 schreef MaJo het volgende:
Gaddle PUPO *O* Mijn duimen gaan voor je aan ^O^

Ik heb even een mindere dag. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik op de OK lag met mijn bbz. Het weer is precies hetzelfde als toen dus alles doet me eraan denken. Een jaar en nog een miskraam verder, het is even teveel ;(
meissie :* ik snap het helemaal. het is gewoon even kut voor je.
Sterkte!
  Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 18:11:54 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188077439
Bedankt voor alle lieve reacties :* Werk gaf wel wat afleiding gelukkig. Het is ook alles bij elkaar even, het verlies van mijn schoonmoeder, de recente miskraam en dan nu deze herinneringen. Vandaag maar vroeg naar bed en dan morgen weer een nieuwe dag.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:17:58 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188092330
MaJo :*
Niet te streng voor jezelf zijn hè, het ís ook echt veel wat jullie ondertussen op je bord hebben gekregen, het is helemaal niet gek als je je daar echt lang rot en verdrietig over voelt!
***
pi_188093299
Ach MaJo, het is ook heftig! Een knuffel voor jou :*
pi_188095411
Majo :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188100105
Hopelijk had je vandaag weer een iets betere dag Majo! :*
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 14:31:35 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188153031
Het gaat weer een stuk beter gelukkig :) vandaag ongesteld geworden, fijn dat mijn lichaam alles weer gewoon oppakt. Ik leef nu naar onze afspraak op 22 augustus, dan krijgen we de eerste uitslagen van het bloedonderzoek.

Wat ik nog vergeten was te vertellen: het zaad van mijn man is de laatste tijd bovengemiddeld goed *O* de arts vertelde ook dat mijn linker eileider, waar ze tijdens de eerste kijkoperatie niet in konden, er van de buitenkant wel goed uitzag. Het zou kunnen dat het niet door kunnen spuiten slechts een technische fout was en hij toch prima werkt. Ze hebben er toen niet verder naar gekeken omdat mijn rechter eileider goed was. Maar nu ik die niet meer heb zou het heel goed kunnen dat links het nu allemaal oppakt. Als dat zo is hebben we dus ook nog natuurlijke kansen om zwanger te worden O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 27 juli 2019 @ 15:11:18 #102
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188153816
Oh Majo, wat zou dat fijn zijn zeg! Gaan ze dat nog verder onderzoeken? Wat voor uitslagen krijgen jullie de 22e?
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 15:39:20 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188154515
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 15:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh Majo, wat zou dat fijn zijn zeg! Gaan ze dat nog verder onderzoeken? Wat voor uitslagen krijgen jullie de 22e?
Ik vroeg of ze dat konden onderzoeken maar dat willen ze niet. Zelf sta ik daar wel voor open.

De 22ste krijgen we uitslagen van het chromosoomonderzoek en mijn schildklier :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188155533
Oh Majo! Wat zou dat fijn zijn als dat oppakt!
Schudden voor gebruik
pi_188224769
@MaJo , wat fijn dat het zaad van je man beter is geworden en dat jouw linker eileider er van de buitenkant goed uit ziet!
Het zou toch wat zijn, dat er wat mee zit! O+
Spannend de 22e!

@Gaddle , hoe is het met jou?
Nog erg onrustig van het nare voorval? Of vooral bezig met of deze ronde lukt? Er wordt aan je gedacht :*

Ik mag morgen testen, dan 2 weken geleden dat de terugplaatsing was.
Ik zit alleen met milde overstimulatie thuis. :{
M’n buik voelt dus constant naar aan. En de ene keer voelt het als de plas vocht die ik op de echo zag en de andere keer denk ik dat het van een menstruatie is.
Vertrouwen hebben.. Maar moeilijk ;)
pi_188226760
Spannend voor de dames op het wachtbankje! Hier wordt ook geregeld aan de meiden hier gedacht :*

MaJo, eindelijk eens goed nieuws. Kom maar op met de spontane verrassingsbaby O+
pi_188228998
Ik krijg in oktober uitslag van ons niet-conclusieve embryo. Superkleine kans maar er is ergens nog een minibeetje hoop.

(Embryo moet ontdooit worden, doorgroeien tot blastocyst, dan weer biopt dan weer vriezen en in geval van gezond weer ontdooien.)
pi_188229019
Wat spannend cygne!
Schudden voor gebruik
pi_188229218
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 23:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat spannend cygne!
Ik verwacht er weinig van, maar ben toch benieuwd wat het brengt.

Ik denk wel dat ik mijn arts ga missen na dit alles. :@ Toch wel een soort band opgebouwd de afgelopen 3.5 jaar. Ze heeft best wat voor ons betekend natuurlijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 00:50:20 #110
269689 crew  Viv
pi_188229901
Poeh Cygne, wat veel hordes moet dit embryo'tje nemen. :o Als dit allemaal lukt is het wel eentje in de categorie bikkel zoals die van @Wolken destijds. O+
pi_188230303
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 23:39 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik verwacht er weinig van, maar ben toch benieuwd wat het brengt.

Ik denk wel dat ik mijn arts ga missen na dit alles. :@ Toch wel een soort band opgebouwd de afgelopen 3.5 jaar. Ze heeft best wat voor ons betekend natuurlijk.
Nou dat snap ik! Zeker in zo een rollercoaster als waarin jullie zitten. :*
Schudden voor gebruik
pi_188230644
Cygne wat fijn dat er toch nog een kans is. Ik ga heel hard voor jullie hopen dat dit een klein sterk embryootje is die zich niet gek laat krijgen en waarvan de bioptuitslag ook gewoon goed is uiteraard! Spannend weer! :*
  donderdag 1 augustus 2019 @ 07:15:56 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188230687
Spannend Cygne!

Wat betekent het dat ie non-conclusief is? Moet er dan een extra check gedaan worden?

Ik hoop dat het toch gaat lukken! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 1 augustus 2019 @ 07:16:34 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188230688
En benieuwd naar AN.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 1 augustus 2019 @ 07:18:59 #115
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188230697
An, mijn duimen draaien nog even voor je!

Cygne dus toch nog een kans? Ik hoop het zo voor jullie O+ En ik snap wel dat je je arts gaat missen! Toch een heel persoonlijke, intieme relatie die je aangaat met de persoon zo aan de andere kant van de tafel. Sterkte met wachten! :*
pi_188231125
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 23:24 schreef Cygne het volgende:
Ik krijg in oktober uitslag van ons niet-conclusieve embryo. Superkleine kans maar er is ergens nog een minibeetje hoop.

(Embryo moet ontdooit worden, doorgroeien tot blastocyst, dan weer biopt dan weer vriezen en in geval van gezond weer ontdooien.)
Dat zijn inderdaad nogal wat hordes! Maar wie weet O+

En de optie om hem te biopteren en dan sowieso terug te plaatsen? Dat scheelt 1x bevriezen en het klinkt alsof deze een kleinere kans heeft om ziek te zijn... Toch? Anders was de uitslag toch wel duidelijk geweest, of zeg ik iets geks? :@ ...Ik begrijp heel goed dat je dan nog zit met het dilemma of je hem weghaalt, maar misschien vergroot het je kansen?
pi_188232514
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 07:15 schreef Barreltje het volgende:
Spannend Cygne!

Wat betekent het dat ie non-conclusief is? Moet er dan een extra check gedaan worden?

Ik hoop dat het toch gaat lukken! ^O^
Dat ze niet weten of het embryo gebalanceerd of ongebalanceerd is, daarom een extra check.

@B.ertha het embryo zo terug laten plaatsen is geen optie voor ons. Als we dat doen belast ik mijn lichaam ook weer met de hormonen en de kans is heel groot dat het alsnog mis is.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 12:16:03 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188233254
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 07:16 schreef Barreltje het volgende:
En benieuwd naar AN.
Ik ook.
AN, ik hoop dat je nu helemaal happy alle zwangerschapstesten in een straal van 5km rond je huis aan het opkopen bent omdat je het nog eens bevestigd wil zien. ;) :*
***
pi_188239367
Morgenochtend punctie... :{
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:29:50 #120
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188240234
Spannend, aire! Hoe ziet de groei er tot nu toe uit? Ik heb je introductie niet meer helemaal scherp: wordt dit de eerste keer? Succes in elk geval :*
pi_188244388
@Airethilien_ Succes morgen!

@AN. Ik hoop dat je een mooie test had vandaag :*
pi_188247612
Dank allen!

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend, aire! Hoe ziet de groei er tot nu toe uit? Ik heb je introductie niet meer helemaal scherp: wordt dit de eerste keer? Succes in elk geval :*
Ja eerste keer ICSI na vele gefaalde inseminaties. 11 eitjes liggen er nu klaar om "geoogst" te worden vandaag. Ben benieuwd hoeveel er van over blijven straks... We gaan het zien.
pi_188247810
Succes vandaag Aire!
pi_188247995
@Airethilien_ wat spannend! Ik hoop op een goede oogst! Succes! :*

@Cygne wat spannend weer. Hoe vind je het zelf? Want ik begreep eigenlijk dat doordat het de laatste keer mis liep, jullie de deur dicht deden. En nu toch weer een sprankel hoop. Trek je dat? Lijkt me heftig voor jullie zeg. (Sorry als ik verkeerde aannames heb en het niet goed heb begrepen..)
Ik ga als een malle duimen voor dit mega wondertje! O+

En dank voor jullie interesse! @Brighteyes ik ben een rustige tester ;)
Eentje van kruidvat want goedkoop. En als die positief blijkt, dan eentje van clearblue, want dat ziet er toch leuker uit als er ‘zwanger’ staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:06:05 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188248037
Jaaaa AN *O* O+ Gefeliciteerd! Ik snap de stress heel goed! Ik ga keihard voor je duimen dat het goed gaat :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:06:40 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188248044
En eire heel veel succes met de punctie! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:07:01 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188248047
2 streepjes! *O* Ik kan me je onzekerheid voorstellen hoor! Maar toch, voor nu ben je gewoon echt zwanger! O+ Ik duim!!!
***
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:11:10 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_188248088
Oh AN! Wat een fijn nieuws!! O+
disclaimer
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:11:19 #129
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188248089
Dubbele streepjes voor An *O* Ook ik kan me de onzekerheid goed voorstellen, maar onthoud dat het vaker goed gaat dan fout :* mijn duimen draaien door voor een mooie knippert over een paar weken O+
pi_188248264
Wat een fijn nieuws AN.! O+ :*
pi_188248532
AN, wat goed *O* gefeliciteerd!!
pi_188248592
AN wat goed! *O* En wat spannend na jullie eerdere ervaringen. :* Houd het overstimulatie stukje wel goed in de gaten, want de HCG maakt de overstimulatie erger.
pi_188248770
@AN. Jaaaaaa!!! Je bent zwanger *O* En je verhaal is zó herkenbaar, het is ook echt zenuwslopend spannend, en dat kan het ook nog wel een tijdje blijven. Als je zit te wachten op een ervaringsverhaal: ik vond het misselijkmakend spannend tot de termijnecho, toen iets minder spannend met weer oplopende spanning naar de 20 weken echo, waarna even ontlading en weer spanning tot ruim na de levensvatbare grens. Daarna vrees voor problemen in de laatste fase :{ Aan mijn verhaal heb je niets denk ik, maar even toch ter relativering, het kán zijn dat je überhaupt geen hosanna-gevoelens krijgt.

Als tegengewicht voor mijn gezellige :') verhaal: *O* *O* *O* je bent zwanger *O* *O* *O*
pi_188248866
@AN. Dit is een embryo uit die laatste poging. Volgens de arts was de kwaliteit te mooi om het niet te proberen. We staan er zelf heel neutraal in.

En wat fijn! Een positieve test! O+ *O* *O* Ik begrijp je spanning, bij mij ging het een beetje hetzelfde als Mrs. Peel. Ik denk dat de onbevangenheid een beetje van je afgenomen is als het niet vanzelf is gegaan. Ik kon er desondanks ook wel van genieten.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:42:00 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_188248964
Gefeliciteerd AN! *O*
pi_188249040
Oh ja, en wat Cygne zegt: ik kon ook echt wel genieten gelukkig!

Cygne, wat een plotwending, en zo heftig om van een dichte deur naar een deur op een kier te gaan. Ik duim hard voor een wonder :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:50:21 #137
269689 crew  Viv
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:58:52 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188249210
An!! Twee streepjes!! Gefeliciteerd!! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188250251
Gefeliciteerd AN! O+ Ik duim voor een goede zwangerschap O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188251433
Jaaaa AN, je bent zwanger! Ik duim mee voor een mooie plakker.
pi_188253490
14 eitjes geoogst... Morgen horen hoeveel embryo's er zijn! Het viel me erg mee de punctie... maar ik had ook om morfine gevraagd 8-)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:43:27 #142
208890 June.
Seriously?
pi_188254016
Gefeliciteerd AN. *O*
Shine bright like a diamond.
pi_188254210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:01 schreef Airethilien_ het volgende:
14 eitjes geoogst... Morgen horen hoeveel embryo's er zijn! Het viel me erg mee de punctie... maar ik had ook om morfine gevraagd 8-)
Wat een mooie score! Daar komen vast een paar hele mooie embryo's uit! O+
pi_188256389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:01 schreef Airethilien_ het volgende:
14 eitjes geoogst... Morgen horen hoeveel embryo's er zijn! Het viel me erg mee de punctie... maar ik had ook om morfine gevraagd 8-)
Wat een mooie opbrengst! En fijn dat het meeviel :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188256436
Wij hebben gisteren de intake in Düsseldorf gehad. Fijn gesprek, en we gaan weer een hele zwik testen in, over een week of 5 zouden alle uitslagen binnen moeten zijn en kunnen we een nieuw plan gaan maken.
Helaas blijkt wel dat de twee NLse behandelend gynaecologen per 1-9 weg gaan. Nog onduidelijk hoe dat opgevolgd wordt. Het is voor ons wel een vereiste dat we goed kunnen communiceren met onze arts, dus mogelijk gaan we dan toch verder kijken. Was wel even een tegenvaller.

Maargoed. Voor nu weer afwachten. :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188293865
Uitslag punctie:
8 eitjes geïnjecteerd (de overige waren niet ontwikkeld genoeg)
4 embryo's, eventueel nog 2 extra als ze zich verder blijven delen. 2 bleken maar 1 kern te hebben(? Neem aan na de injectie dus, want daarvoor is er sowieso maar 1 kern).

Woensdag terugplaatsing.
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:31:20 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188294022
Spannend Aire!
Dus vrijdag punctie gehad en woensdag terugplaatsing? 5 dagen er tussen? Is daar een speciale reden voor ?


En Kirb, welke tests moeten jullie nu (weer) doen? Hoe voelt Düsseldorf en waarom eigenlijk daarheen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188294123
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:31 schreef Barreltje het volgende:
Spannend Aire!
Dus vrijdag punctie gehad en woensdag terugplaatsing? 5 dagen er tussen? Is daar een speciale
Ik zit in een lang schema.
https://photos.app.goo.gl/HXYGUAggmDSHqois6
Zover ik heb begrepen is de terugplaatsing dan tussen 3 en 5 dagen na de punctie, e.e.a. afhankelijk ook van logistiek bij de kliniek.
pi_188296832
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 18:25 schreef AN. het volgende:
@:MaJo , wat fijn dat het zaad van je man beter is geworden en dat jouw linker eileider er van de buitenkant goed uit ziet!
Het zou toch wat zijn, dat er wat mee zit! O+
Spannend de 22e!

@:Gaddle , hoe is het met jou?
Nog erg onrustig van het nare voorval? Of vooral bezig met of deze ronde lukt? Er wordt aan je gedacht :*

Ik mag morgen testen, dan 2 weken geleden dat de terugplaatsing was.
Ik zit alleen met milde overstimulatie thuis. :{
M’n buik voelt dus constant naar aan. En de ene keer voelt het als de plas vocht die ik op de echo zag en de andere keer denk ik dat het van een menstruatie is.
Vertrouwen hebben.. Maar moeilijk ;)
Hartelijk gefeliciteerd! super nieuws *O* *O*
Wat een geweldig nieuws

Jammer dat ik helaas niet mee kan doen. Ik ben ondanks de utrogestan toch ongesteld geworden. Morgen had ik mogen testen, maar dat is echt niet meer nodig.

Ik hoop dat ik nu toch wel uit mijn diepte punt kan gaan klimmen. Ik kon het voorval helaas niet echt los laten. Ik voel mij daardoor behoorlijk overspannen. Ik hoop dat ik mijn positieve vibe weer een beetje terug krijg. *;
pi_188304402
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:17 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik nu toch wel uit mijn diepte punt kan gaan klimmen. Ik kon het voorval helaas niet echt los laten. Ik voel mij daardoor behoorlijk overspannen. Ik hoop dat ik mijn positieve vibe weer een beetje terug krijg. *;
Wat jammer... ;( Nou ja, volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen hoop ik??
pi_188307662
@Gaddle Wat ontzettend jammer, ik had je zo een flinke portie geluk gegund bij jullie grote ongeluk :*
pi_188309758
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:58 schreef Airethilien_ het volgende:

[..]

Wat jammer... ;( Nou ja, volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen hoop ik??
Nog 1 kans. Als de embryo goed ontdooit tenminste.
Fijn dat bij jou de punctie goed verlopen is. *O* En een goede opbrengst ook.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:11:10 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188310056
Ach Gaddle wat verdrietig, ik snap heel goed dat je er even doorheen zit :*

Eire mooie opbrengst, veel succes morgen *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188311907
Gaddle wat ontzettend jammer :* het is je zo gegund na die tegenslag ;(. Hopelijk kun je over een tijdje met nieuwe moed je cryo poging in :*.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:31 schreef Barreltje het volgende:

En Kirb, welke tests moeten jullie nu (weer) doen? Hoe voelt Düsseldorf en waarom eigenlijk daarheen?
Allerlei hormoonwaarden bij mij + amh wat nog niet eerder getest was. Ze willen dan gaan kijken welke medicatie passend zou zijn bij een nieuwe poging.
Bij mijn vriend gaan ze een uitgebreidere semenanalyse doen met ook dna bekijken + worden ook hormoonwaarden getest. Hier is evt. iets te behalen omdat de kwaliteit zo wisselend is, ze willen dat toch verder onderzoeken.
Waarom Dusseldorf.. onze NLse gyn wist eigenlijk niet waarom het nog niet gelukt was, alle voorwaarden waren nu goed volgens hem. Mijn verzekeraar heeft contracten met Dusseldorf dus dat was voor ons een logische stap, had gelezen dat ze daar wat verder onderzoeken/dieper ingaan op details e.d..
Als het straks klaar is willen we in elk geval voor ons zelf zeker weten dat we er álles aan gedaan hebben. Geen "wat als" gevoelens.

Sorry beetje onsamenhangend verhaal geworden :').
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:47:42 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188312684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:43 schreef Kirb het volgende:
Gaddle wat ontzettend jammer :* het is je zo gegund na die tegenslag ;(. Hopelijk kun je over een tijdje met nieuwe moed je cryo poging in :*.
[..]

Allerlei hormoonwaarden bij mij + amh wat nog niet eerder getest was. Ze willen dan gaan kijken welke medicatie passend zou zijn bij een nieuwe poging.
Bij mijn vriend gaan ze een uitgebreidere semenanalyse doen met ook dna bekijken + worden ook hormoonwaarden getest. Hier is evt. iets te behalen omdat de kwaliteit zo wisselend is, ze willen dat toch verder onderzoeken.
Waarom Dusseldorf.. onze NLse gyn wist eigenlijk niet waarom het nog niet gelukt was, alle voorwaarden waren nu goed volgens hem. Mijn verzekeraar heeft contracten met Dusseldorf dus dat was voor ons een logische stap, had gelezen dat ze daar wat verder onderzoeken/dieper ingaan op details e.d..
Als het straks klaar is willen we in elk geval voor ons zelf zeker weten dat we er álles aan gedaan hebben. Geen "wat als" gevoelens.

Sorry beetje onsamenhangend verhaal geworden :').
Niet onsamenhangend hoor.. helemaal duidelijk ^O^ en waarschijnlijk ook een weg die wij nemen dus vandaar mijn interesse..

Waar was je huidige gyn (evt in dm? )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188312958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Niet onsamenhangend hoor.. helemaal duidelijk ^O^ en waarschijnlijk ook een weg die wij nemen dus vandaar mijn interesse..

Waar was je huidige gyn (evt in dm? )
DM :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188316147
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:43 schreef Kirb het volgende:
Gaddle wat ontzettend jammer :* het is je zo gegund na die tegenslag ;(. Hopelijk kun je over een tijdje met nieuwe moed je cryo poging in :*.
[..]

Allerlei hormoonwaarden bij mij + amh wat nog niet eerder getest was. Ze willen dan gaan kijken welke medicatie passend zou zijn bij een nieuwe poging.
Bij mijn vriend gaan ze een uitgebreidere semenanalyse doen met ook dna bekijken + worden ook hormoonwaarden getest. Hier is evt. iets te behalen omdat de kwaliteit zo wisselend is, ze willen dat toch verder onderzoeken.
Waarom Dusseldorf.. onze NLse gyn wist eigenlijk niet waarom het nog niet gelukt was, alle voorwaarden waren nu goed volgens hem. Mijn verzekeraar heeft contracten met Dusseldorf dus dat was voor ons een logische stap, had gelezen dat ze daar wat verder onderzoeken/dieper ingaan op details e.d..
Als het straks klaar is willen we in elk geval voor ons zelf zeker weten dat we er álles aan gedaan hebben. Geen "wat als" gevoelens.

Sorry beetje onsamenhangend verhaal geworden :').
Hopelijk blijkt de stap het waard te zijn en vinden ze iets wat goed te behandelen is ^O^
pi_188335974
Vandaag terugplaatsing gehad. Voelde allemaal hetzelfde (tijdens en na tot nog toe) als een reguliere inseminatie. Al bijna hele ananas op vandaag :9 :') Vandaag en morgen rust geplanned. Verder maar zien of ik het red tot de test zonder ongesteld te worden...
pi_188343206
Aire PUPO!! *O* *O*

Thanks Bertha, we'll see :) Hoe gaat het met jou? O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 11:09:05 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188343535
Yay aire pupo *O* de duimen gaan aan!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188343617
Wat nog was vergeten te melden is dat ik ook bij een internist loop ivm mijn tsh waarde/subklinische hyperthyroidie. Vandaag weer consult na bloedonderzoek en mijn dosering levothyroxine moet verhoogd worden.
Besef me nu dat ik dat liever eerder had geweten dan was ik alvast meer gaan slikken voor de terugplaatsing... Maar ja
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:28:14 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188344747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:13 schreef Airethilien_ het volgende:
Wat nog was vergeten te melden is dat ik ook bij een internist loop ivm mijn tsh waarde/subklinische hyperthyroidie. Vandaag weer consult na bloedonderzoek en mijn dosering levothyroxine moet verhoogd worden.
Besef me nu dat ik dat liever eerder had geweten dan was ik alvast meer gaan slikken voor de terugplaatsing... Maar ja
Ontlurk...

Je hebt hyperthyreoïdie en je slikt hormoon? Doe je aan block & replace dan? Ik mocht namelijk met hyperthyreoïdie absoluut niet zwanger worden, ook niet toen ik subklinisch was.. Ben benieuwd hoe jouw internist daarover denkt (ik wil graag een tweede, maar 'mag' dus nog niet).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:45:23 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188345007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:13 schreef Airethilien_ het volgende:
Wat nog was vergeten te melden is dat ik ook bij een internist loop ivm mijn tsh waarde/subklinische hyperthyroidie. Vandaag weer consult na bloedonderzoek en mijn dosering levothyroxine moet verhoogd worden.
Besef me nu dat ik dat liever eerder had geweten dan was ik alvast meer gaan slikken voor de terugplaatsing... Maar ja
Wat is je TSH nu dan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:57:56 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188345191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat is je TSH nu dan?
En je FT4 en je T3?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 8 augustus 2019 @ 13:19:24 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188345452
Ja moet ze echt haar labwaardes tonen hier? ;).

Ik hoop dat dit embryo gewoon goed blijft zitten Airethilien_! Het is altijd gedoe met die schildkliermedicatie, een dosisverandering heeft ook weer weken nodig om in te werken dus ik zou me niet blindstaren op een paar dagen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 15:45:40 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188347318
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurk...

Je hebt hyperthyreoïdie en je slikt hormoon? Doe je aan block & replace dan? Ik mocht namelijk met hyperthyreoïdie absoluut niet zwanger worden, ook niet toen ik subklinisch was.. Ben benieuwd hoe jouw internist daarover denkt (ik wil graag een tweede, maar 'mag' dus nog niet).
Wait whut, jij was toch pas nog zwanger? :o ;) de tijd gaat echt veel te snel en ik kan echt niet meer bijhouden wie er zwanger is of al bevallen :')

We tikken ook alweer bijna de vijf jaar aan (volgende week). Wie had dat ooit gedacht -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188347748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurk...

Je hebt hyperthyreoïdie en je slikt hormoon? Doe je aan block & replace dan? Ik mocht namelijk met hyperthyreoïdie absoluut niet zwanger worden, ook niet toen ik subklinisch was.. Ben benieuwd hoe jouw internist daarover denkt (ik wil graag een tweede, maar 'mag' dus nog niet).
Ik heb een tikfout gemaakt, het is een subklinische hypOthyroidie en ik ben door de Fertiliteitskliniek doorverwijzen naar de internist omdat de waarden niet ideaal zouden zijn voor een goede innesteling. Er wordt steeds geprikt op tsh en T4. Ik heb om meer waarden gevraagd maar die willen ze steeds niet testen (omdat het 1 geloof ik een derivaat is vd ander).

Vandaag gehoord dat Tsh 3,3 was en T4 13,6.
pi_188347821
Majo :* 5 jaar al weer. Ik denk regelmatig aan je.

Kirb, heel veel succes in Dusseldorf! Ik hoop dat ze jullie daar verder kunnen helpen :*

Aire PUPO! Ik hoop op een mooi resultaat over 2 weken.

Tink, wil je nu wel of niet een tweede? Een paar dagen geleden riep je nog heel hard van nooit weer??

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 08-08-2019 16:59:12 ]
  donderdag 8 augustus 2019 @ 16:34:21 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188348031
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 15:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wait whut, jij was toch pas nog zwanger? :o ;) de tijd gaat echt veel te snel en ik kan echt niet meer bijhouden wie er zwanger is of al bevallen :')

We tikken ook alweer bijna de vijf jaar aan (volgende week). Wie had dat ooit gedacht -O-
Hier hetzelfde...
10 augustus is de datum dat mn spiraaltje er uit ging..

:*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188348171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 10:42 schreef Kirb het volgende:
Aire PUPO!! *O* *O*

Thanks Bertha, we'll see :) Hoe gaat het met jou? O+
Goed! Fysiek althans want ik ben nog steeds niet gewend aan het idee dat ik zwanger zou zijn. Ik heb al wel een flinke buik dus ontkennen kan ik het niet meer :D

Weer iemand PUPO O+ ik duim mee!
pi_188348178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurk...

Je hebt hyperthyreoïdie en je slikt hormoon? Doe je aan block & replace dan? Ik mocht namelijk met hyperthyreoïdie absoluut niet zwanger worden, ook niet toen ik subklinisch was.. Ben benieuwd hoe jouw internist daarover denkt (ik wil graag een tweede, maar 'mag' dus nog niet).
Nu al aan een tweede joh?!
pi_188348819
Barreltje en MaJo :*

Aire PUPO *O*
pi_188348875
Een :* voor MaJo en Barreltje. Wat moet dat confronterend zijn. Ik duim dat ook voor jullie (en uiteraard alle anderen in het topic) de wens toch op korte termijn in vervulling mag gaan en dan ook echt tot en met een goed einde.

..

Tink haar baby is al bijna 9 maanden, zó vreselijk snel om een tweede te willen is dat toch nou ook weer niet?
pi_188349116
Bedankt voor de PUPO -wensen allen :*
  donderdag 8 augustus 2019 @ 18:57:11 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188349527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 16:16 schreef Airethilien_ het volgende:

[..]

Ik heb een tikfout gemaakt, het is een subklinische hypOthyroidie en ik ben door de Fertiliteitskliniek doorverwijzen naar de internist omdat de waarden niet ideaal zouden zijn voor een goede innesteling. Er wordt steeds geprikt op tsh en T4. Ik heb om meer waarden gevraagd maar die willen ze steeds niet testen (omdat het 1 geloof ik een derivaat is vd ander).

Vandaag gehoord dat Tsh 3,3 was en T4 13,6.
Ah, txs voor de info! Hypo mag inderdaad wel, hyper mag niet. Ik was al helemaal in de war. Heel veel succes bij de internist! Hopelijk trekt het snel bij.

Een hele dikke knuffel voor de dames bij wie het vijf jaar geleden is. Ik brand regelmatig een kaarsje voor jullie. Ik weet het, je hebt er niks aan, maar toch: er wordt aan jullie gedacht en voor jullie geduimd.

En offtopic: mijn baby is bijna negen maanden nu en of we nu wel of niet willen (en durven, want daar zit het grote probleem), we mogen toch niet. Mijn schildklier gedraagt zich niet, dus het is niet veilig. Ik typte inderdaad 'ik wil graag een tweede', maar voorlopig zou ik het toch niet aandurven. Er moet dan eerst heel goed met de gyn en internist overlegd worden ivm hg, hyperthyreoidie en de risico's voor mij en de eventuele baby. Dat er een wens is, wil niet zeggen dat het er ooit van komt.

En nu lurk ik weer verder, sorry voor het inbreken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188351878
Oh, 9 maanden alweer joh. Dan valt het best wel mee ;)

Majo en Barreltje :*
pi_188352088
Ben nu half jaar aan levothyroxine, maar mijn TSH/T4 gingen na de eerste 4 maanden de juiste kant op, maar afgelopen 2 maanden niet meer vreemd genoeg... Terwijl dosering steeds wordt verhoogd. Erg vaag.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 augustus 2019 @ 23:55:59 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188354921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Een :* voor MaJo en Barreltje. Wat moet dat confronterend zijn. Ik duim dat ook voor jullie (en uiteraard alle anderen in het topic) de wens toch op korte termijn in vervulling mag gaan en dan ook echt tot en met een goed einde.

..

Tink haar baby is al bijna 9 maanden, zó vreselijk snel om een tweede te willen is dat toch nou ook weer niet?
niet? Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken, zo snel. Met ‘al bijna’ 9 maanden is een lijf zonder schildklierprobleem nog niet eens ontzwangerd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_188355969
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 23:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

niet? Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken, zo snel. Met ‘al bijna’ 9 maanden is een lijf zonder schildklierprobleem nog niet eens ontzwangerd.
Volgens mij zit er een héel groot verschil tussen een tweede zouden willen en aan een tweede beginnen. Ik heb ook een wens voor een tweede, maar vooralsnog zijn geen concrete stappen ondernomen. Misschien komt die tweede er wel helemaal niet, wil dat dan zeggen dat die wens er dan ook niet is (geweest)?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:48:13 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188356047
Ik zal wel een trut zijn.. FOK, vrijheid van meningsuiting blablabla..

maar kunnen jullie de discussie over wel of niet een tweede misschien niet in een topic voeren waar er iig 2 dames zijn die aangeven al 5 (!!!!!) Jaar bezig te zijn voor een eerste?


En dan gaat het me er niet eens om dat je geen wens mag hebben voor een tweede.. daar is hier ook ruimte voor als dat op een "ingewikkelde" manier moet.. maar serieus?!? Een discussie OVER een andere fokster? Is het echt nodig? Lekker belangrijk of TINK dat wel/niet/wel wil.. daar hoef je überhaupt niet over te discussiëren wat de wensen van een ander zijn mbt een kind.. maar dan ook in dit topic?

Bwuh.

Het zullen mn hormonen wel zijn... :')
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188356055
Edit: zie nu post van @Barreltje
Ik snap je reactie. Sorry :*

Mijn reactie was niet bedoeld om een discussie uit te lokken, maar ik had hem hier überhaupt niet hoeven plaatsen.

[ Bericht 66% gewijzigd door vlindertje89 op 09-08-2019 10:48:21 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:51:36 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188356073
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:26 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Volgens mij zit er een héel groot verschil tussen een tweede zouden willen en aan een tweede beginnen. Ik heb ook een wens voor een tweede, maar vooralsnog zijn geen concrete stappen ondernomen. Misschien komt die tweede er wel helemaal niet, wil dat dan zeggen dat die wens er dan ook niet is (geweest)?
Denk dat we anders interpreteren... als het slechts eens wens zou zijn, zou ik het persoonlijk in het rammelaarstopic gezet hebben i.p.v. hier. Maar hee, da’s mijn mening.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:05:28 #183
208890 June.
Seriously?
pi_188356148
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:48 schreef Barreltje het volgende:
Ik zal wel een trut zijn.. FOK, vrijheid van meningsuiting blablabla..

maar kunnen jullie de discussie over wel of niet een tweede misschien niet in een topic voeren waar er iig 2 dames zijn die aangeven al 5 (!!!!!) Jaar bezig te zijn voor een eerste?


En dan gaat het me er niet eens om dat je geen wens mag hebben voor een tweede.. daar is hier ook ruimte voor als dat op een "ingewikkelde" manier moet.. maar serieus?!? Een discussie OVER een andere fokster? Is het echt nodig? Lekker belangrijk of TINK dat wel/niet/wel wil.. daar hoef je überhaupt niet over te discussiëren wat de wensen van een ander zijn mbt een kind.. maar dan ook in dit topic?

Bwuh.

Het zullen mn hormonen wel zijn... :')
Helemaal mee eens Barrel. Zat dit net te lezen en dacht dit lijkt me niet de plaats.
Er is ook een rammeltopic, daar kan de discussie prima verder.

Dus nog even een :* voor jou en @MaJo , onvoorstelbaar hoe het moet zijn. Hopelijk mag jullie wens uiteindelijk toch een keer in vervulling gaan.
Shine bright like a diamond.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:30:41 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188356294
Barrel, je hebt gewoon gelijk hoor. Ik ben weer weg, maar ik blijf voor jullie (iedereen hier) duimen dat jullie wens vervuld gaat worden en liefst een beetje snel ook :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_188356358
Barrel, je hebt helemaal gelijk hoor. Wij hadden er meer rekening mee moeten houden. Ik was wat verward over twee compleet tegenovergestelde posts in twee verschillende topics.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:49:14 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188356426
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 07:48 schreef Barreltje het volgende:
Ik zal wel een trut zijn.. FOK, vrijheid van meningsuiting blablabla..

maar kunnen jullie de discussie over wel of niet een tweede misschien niet in een topic voeren waar er iig 2 dames zijn die aangeven al 5 (!!!!!) Jaar bezig te zijn voor een eerste?


En dan gaat het me er niet eens om dat je geen wens mag hebben voor een tweede.. daar is hier ook ruimte voor als dat op een "ingewikkelde" manier moet.. maar serieus?!? Een discussie OVER een andere fokster? Is het echt nodig? Lekker belangrijk of TINK dat wel/niet/wel wil.. daar hoef je überhaupt niet over te discussiëren wat de wensen van een ander zijn mbt een kind.. maar dan ook in dit topic?

Bwuh.

Het zullen mn hormonen wel zijn... :')
+1 vond het ook wat ongepast hier en zeker na onze reacties. Dus ik snap jouw reactie helemaal :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:50:15 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188356438
Barrel, ik snap je ook helemaal. Ik reageerde in eerste instantie inhoudelijk op het schildklierverhaal, was niet de bedoeling om een discussie uit te lokken. Sorry.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:47:28 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188358621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:50 schreef Tink89 het volgende:
Barrel, ik snap je ook helemaal. Ik reageerde in eerste instantie inhoudelijk op het schildklierverhaal, was niet de bedoeling om een discussie uit te lokken. Sorry.
Ik vond het eerlijk gezegd naar Aire ook niet echt een leuke reactie. Ze is pupo en dan reageer je dat dit misschien niet handig is. Ik neem aan dat haar internist dit het beste weet :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188358858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 11:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vond het eerlijk gezegd naar Aire ook niet echt een leuke reactie. Ze is pupo en dan reageer je dat dit misschien niet handig is. Ik neem aan dat haar internist dit het beste weet :@
No harm done :) Ik had zelf ook een flinke tikfout gemaakt waardoor het hele beeld (medische diagnose) veranderde dus heel begrijpelijk! Enfin, ik ben nog niet ongesteld en het voelt nog niet helemaal 'dood' in mijn buik vandaag, dus er is nog hoop...
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:33:16 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188359211
Och . Ik kan me tink dr reactie wel voorstellen.. ze heeft zelf een enorm traject doorlopen om een op de rit te krijgen.. dan kan ik me voorstellen dat je dan iemand van advies wil dienen.

Ook al is het te laat.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:10:34 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188359798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 12:04 schreef Airethilien_ het volgende:

[..]

No harm done :) Ik had zelf ook een flinke tikfout gemaakt waardoor het hele beeld (medische diagnose) veranderde dus heel begrijpelijk! Enfin, ik ben nog niet ongesteld en het voelt nog niet helemaal 'dood' in mijn buik vandaag, dus er is nog hoop...
Gelukkig vat je het zo op :)

Maarre, de terugplaatsing was eergisteren toch? Dan word je nog lang niet ongesteld als het goed is :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:13:07 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188359835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 12:33 schreef Barreltje het volgende:
Och . Ik kan me tink dr reactie wel voorstellen.. ze heeft zelf een enorm traject doorlopen om een op de rit te krijgen.. dan kan ik me voorstellen dat je dan iemand van advies wil dienen.

Ook al is het te laat.. :P
Ik kan erg weinig hebben op het moment merk ik :@ morgen op kraamvisite bij 2 vriendinnen, dat hakt er even in. Een van hen had nog geen partner toen wij begonnen, en nu dus 2 kinderen. Ik vind het zo oneerlijk, 5 jaar bezig, 4x zwanger en toch sta ik met lege handen :’( wij waren de eerste van onze vriendengroep die ervoor gingen en de meeste van hen hebben nu 2 kinderen. Hoe kan ik daar niet van in de war zijn ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188359953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig vat je het zo op :)

Maarre, de terugplaatsing was eergisteren toch? Dan word je nog lang niet ongesteld als het goed is :D
Nee dat klopt. Maar is meer gevoel uit de eerdere ervaringen van de inseminaties. Nog steeds afwachten...
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:32:06 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188360117
Het lijkt me ook lastig er in te geloven.

@MaJo Ik kan me je pijn en frustratie zo goed indenken! :*
***
pi_188360653
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan erg weinig hebben op het moment merk ik :@ morgen op kraamvisite bij 2 vriendinnen, dat hakt er even in. Een van hen had nog geen partner toen wij begonnen, en nu dus 2 kinderen. Ik vind het zo oneerlijk, 5 jaar bezig, 4x zwanger en toch sta ik met lege handen :’( wij waren de eerste van onze vriendengroep die ervoor gingen en de meeste van hen hebben nu 2 kinderen. Hoe kan ik daar niet van in de war zijn ;(
Dat is ook :( :X ;( |:( Zo begrijpelijk dat het heel heel heel erg moeilijk is, en echt niet gek dat je er van in de war raakt. Wil je ook psychologische hulp? Is dat mogelijk via jullie poli?
pi_188363902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 13:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan erg weinig hebben op het moment merk ik :@ morgen op kraamvisite bij 2 vriendinnen, dat hakt er even in. Een van hen had nog geen partner toen wij begonnen, en nu dus 2 kinderen. Ik vind het zo oneerlijk, 5 jaar bezig, 4x zwanger en toch sta ik met lege handen :’( wij waren de eerste van onze vriendengroep die ervoor gingen en de meeste van hen hebben nu 2 kinderen. Hoe kan ik daar niet van in de war zijn ;(
Deels herkenbaar. 3 in onze vriendengroep waren ineens onverwacht zwanger (oftewel: oepsies :| )in de ruim 2,5 jaar dat we hier mee bezig zijn. Een ander vriendenkoppel heeft het opgegeven in diezelfde tijd. (Zo frustrerend tegenovergesteld...)
Bij jou is het nog een graadje erger. Knuffel
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:40:06 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188379394
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:09 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat is ook :( :X ;( |:( Zo begrijpelijk dat het heel heel heel erg moeilijk is, en echt niet gek dat je er van in de war raakt. Wil je ook psychologische hulp? Is dat mogelijk via jullie poli?
Ik had psychische hulp maar de gesprekken waren “op”. Bij de laatste afspraak kon ik vertellen dat mijn schoonmoeder was overleden en dat ik weer een miskraam had gehad. Ik heb ook gevraagd of we langer door konden met de gesprekken maar daarvoor ben ik niet “ernstig” genoeg. Ik heb gisteren met de huisarts geveld voor een verwijzing naar een vrijgevestigde psycholoog, blijkbaar kan ik daar wel terecht. Hopelijk hebben ze daar geen lange wachttijd, jij mijn vorige psych moest ik een half jaar wachten :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188379525
Serieus?! :( je bepaalt toch zelf of je psychologische hulp nodig hebt, zeker als je zelf betaalt!
pi_188379783
@MaJo Wat ongelofelijk shit ;( En dat je niet ernstig genoeg bent, heeft te maken met een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Want het staat buiten kijf dat je bij zoiets als jullie situatie hulp goed kunt gebruiken/nodig hebt. Ik vind het heel oneerlijk (heb je niets aan) :( Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de vrijgevestigde psycholoog :*
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:39:31 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188380528
En de pop-poli? Of hebben ze die nergens in de buurt'/
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:46:45 #201
269689 crew  Viv
pi_188380654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:39 schreef Tink89 het volgende:
En de pop-poli? Of hebben ze die nergens in de buurt'/
Dat is per definitie voor mensen waarbij het wél "ernstig genoeg" is, met de P van psychiatrie in plaats van psychologie. ;)

Belachelijk dat ons vergoedingensysteem niet wat meer vanuit preventie denkt, juist goed als iemand hulp zoekt voordat het te laat is! :*
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:51:43 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188381968
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is per definitie voor mensen waarbij het wél "ernstig genoeg" is, met de P van psychiatrie in plaats van psychologie. ;)

Belachelijk dat ons vergoedingensysteem niet wat meer vanuit preventie denkt, juist goed als iemand hulp zoekt voordat het te laat is! :*
Da's niet waar. De pop poli in Tilburg heeft ook.psychologen en medisch maatschappelijk werkers. Misschien is dat op andere plekken ook zo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:58:04 #203
269689 crew  Viv
pi_188382057
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:51 schreef Tink89 het volgende:
Da's niet waar. De pop poli in Tilburg heeft ook.psychologen en medisch maatschappelijk werkers. Misschien is dat op andere plekken ook zo?
Ah ik zie dat zij er Psychiatrie/Psychologie van gemaakt hebben, wat goed van ze! :Y De POP-poli waar ik een co-schap liep had ook wel een medisch maatschappelijk werker in het team, maar die verleende dus alleen zorg aan mensen die ook bij de psychiater kwamen.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:33:42 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188383195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 19:46 schreef B.ertha het volgende:
Serieus?! :( je bepaalt toch zelf of je psychologische hulp nodig hebt, zeker als je zelf betaalt!
Blijkbaar niet. Mijn behandeling viel onder de basis GGZ en daar staat een bepaalde tijd voor. Als je langer behandeld moet worden heb je daar een bepaalde diagnose voor nodig. Ik heb de diagnose chronische depressie en angststoornissen maar die belemmeren blijkbaar niet dusdanig dat ik daar aanspraak op maak.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MaJo Wat ongelofelijk shit ;( En dat je niet ernstig genoeg bent, heeft te maken met een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Want het staat buiten kijf dat je bij zoiets als jullie situatie hulp goed kunt gebruiken/nodig hebt. Ik vind het heel oneerlijk (heb je niets aan) :( Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de vrijgevestigde psycholoog :*
Dat hoop ik ook :Y ik baal alleen wel want ik had een goede psycholoog waar ik een fijn gevoel bij had. Nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen -O-
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 20:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is per definitie voor mensen waarbij het wél "ernstig genoeg" is, met de P van psychiatrie in plaats van psychologie. ;)

Belachelijk dat ons vergoedingensysteem niet wat meer vanuit preventie denkt, juist goed als iemand hulp zoekt voordat het te laat is! :*
ik dacht ook dat dat meer voor psychiatrische hulp was. Misschien maak ik daar zelfs aanspraak op vanwege mijn medicatie. Ik zal me er eens extra in verdiepen.

Momenteel kijk ik vooral uit naar onze volgende reis, naar Gambia. Dat heb ik echt even nodig O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 augustus 2019 @ 10:41:01 #205
269689 crew  Viv
pi_188387224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:33 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de diagnose chronische depressie en angststoornissen
[...]
ik dacht ook dat dat meer voor psychiatrische hulp was. Misschien maak ik daar zelfs aanspraak op vanwege mijn medicatie. Ik zal me er eens extra in verdiepen.
Oh, maar met deze diagnoses en het feit dat je er medicatie voor krijgt, zou ik haast denken dat een verwijzing naar de POP-poli wel zou moeten lukken. Met als argument: tot dusver waren de klachten goed onder controle, maar de moeilijkheden met zwanger worden/blijven dreigen dit te veranderen. Bovendien is de zwangerschap (mocht het een keer goed blijven gaan :* ) en kraamtijd een kwetsbare periode voor verergering/terugkeer van psychische klachten, dus goed om daar een plan voor te maken met professionals die dagelijks met die specifieke situatie omgaan.

Maar eerst: veel plezier in Gambia! :Y)
  zondag 11 augustus 2019 @ 11:23:48 #206
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188387795
Zeg.. even iets heel anders....

In het begin van het jaar hebben we nog bin kliniek A de laatste poging daar ondernomen. Ergens in April hebben we het eerste consult gehad bij kliniek B.

Alle behandelingen bij kliniek A zijn altijd van mijn verzekering afgegaan. Dus begin dit jaar was natuurlijk rij vlot mn eigen risico er doorheen. Nu krijgt mn Lief een rekening voor kliniek B en moet eea van zijn eigen risico..

Is dit normaal?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 11:42:07 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188388031
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, maar met deze diagnoses en het feit dat je er medicatie voor krijgt, zou ik haast denken dat een verwijzing naar de POP-poli wel zou moeten lukken. Met als argument: tot dusver waren de klachten goed onder controle, maar de moeilijkheden met zwanger worden/blijven dreigen dit te veranderen. Bovendien is de zwangerschap (mocht het een keer goed blijven gaan :* ) en kraamtijd een kwetsbare periode voor verergering/terugkeer van psychische klachten, dus goed om daar een plan voor te maken met professionals die dagelijks met die specifieke situatie omgaan.

Maar eerst: veel plezier in Gambia! :Y)
Dat ik uiteindelijk bij de POP-poli terecht zou komen had ik wel rekening mee gehouden maar ik wist niet dat ze ook vrouwen met een zwangerschapswens behandelden. Ik ga dit zeker met de huisarts bespreken.

En bedankt O+
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:23 schreef Barreltje het volgende:
Zeg.. even iets heel anders....

In het begin van het jaar hebben we nog bin kliniek A de laatste poging daar ondernomen. Ergens in April hebben we het eerste consult gehad bij kliniek B.

Alle behandelingen bij kliniek A zijn altijd van mijn verzekering afgegaan. Dus begin dit jaar was natuurlijk rij vlot mn eigen risico er doorheen. Nu krijgt mn Lief een rekening voor kliniek B en moet eea van zijn eigen risico..

Is dit normaal?
Meestal gaat het ook van mijn eigen risico af maar eigenlijk is het wel zo eerlijk dat de partner ook meebetaald. Als zij echter het nu op hem verhalen omdat dit niet meer bij jou kan is dat wel dubieus natuurlijk. Ik zou er eens een telefoontje aan wagen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188388245
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:23 schreef Barreltje het volgende:
Zeg.. even iets heel anders....

In het begin van het jaar hebben we nog bin kliniek A de laatste poging daar ondernomen. Ergens in April hebben we het eerste consult gehad bij kliniek B.

Alle behandelingen bij kliniek A zijn altijd van mijn verzekering afgegaan. Dus begin dit jaar was natuurlijk rij vlot mn eigen risico er doorheen. Nu krijgt mn Lief een rekening voor kliniek B en moet eea van zijn eigen risico..

Is dit normaal?
Mijn man kreeg toen ook een rekening van de semenanalyse.

En een :* voor jullie. Vind het zo oneerlijk dat ik hier moet lezen dat het al zo lang duurt lieve Majo en Barreltje.
pi_188388340
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:23 schreef Barreltje het volgende:
Zeg.. even iets heel anders....

In het begin van het jaar hebben we nog bin kliniek A de laatste poging daar ondernomen. Ergens in April hebben we het eerste consult gehad bij kliniek B.

Alle behandelingen bij kliniek A zijn altijd van mijn verzekering afgegaan. Dus begin dit jaar was natuurlijk rij vlot mn eigen risico er doorheen. Nu krijgt mn Lief een rekening voor kliniek B en moet eea van zijn eigen risico..

Is dit normaal?
Ja. Zij beginnen een nieuwe DBC en die staat op beider namen. Ik had daar ook moeite mee en heb het nagevraagd, maar het klopt wel.
  zondag 11 augustus 2019 @ 12:59:29 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188389040
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:09 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ja. Zij beginnen een nieuwe DBC en die staat op beider namen. Ik had daar ook moeite mee en heb het nagevraagd, maar het klopt wel.
Een nieuwe DBC?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:01:43 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188389073
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn man kreeg toen ook een rekening van de semenanalyse.

En een :* voor jullie. Vind het zo oneerlijk dat ik hier moet lezen dat het al zo lang duurt lieve Majo en Barreltje.
Dat zou ik ook logisch vinden.. maar dat was niet aan de orde ..

En tnx! :* O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188389107
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Een nieuwe DBC?
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Een nieuwe DBC?
Diagnose behandel combinatie. Oftewel een nieuwe behandeling in het systeem volgens de verzekeringscodes.
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:06:36 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188389124
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:05 schreef B.ertha het volgende:

[..]


[..]

Diagnose behandel combinatie. Oftewel een nieuwe behandeling in het systeem volgens de verzekeringscodes.
En dan gaat dus weer van beide rekeningen af? Maar dan zou je ook verwachten dat 50% van de kosten naar mij gaat toch? :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 13:13:31 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188389255
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En dan gaat dus weer van beide rekeningen af? Maar dan zou je ook verwachten dat 50% van de kosten naar mij gaat toch? :?
Ben je niet al door je eigen risico heen? Dan valt er natuurlijk niets meer te halen. Maar het zou dan inderdaad 50/50 moeten zijn.

Ik vind het al een hele tijd heel oneerlijk dat alles bij me eraf gaat :@ Sinds een tijdje betalen we de zorgverzekering/eigen risico dan ook gezamenlijk omdat het bij mij wel wrong dat ik steeds de sjaak was. Daar gingen overigens nog een paar flinke discussies aan vooraf met manlief, die zag het probleem niet :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188389411
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En dan gaat dus weer van beide rekeningen af? Maar dan zou je ook verwachten dat 50% van de kosten naar mij gaat toch? :?
Dat zou je wel verwachten ja. Misschien is inderdaad wel jouw eigen risico al op zoals Majo suggereert?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 augustus 2019 @ 13:27:38 #216
269689 crew  Viv
pi_188389495
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 11:42 schreef MaJo het volgende:
Dat ik uiteindelijk bij de POP-poli terecht zou komen had ik wel rekening mee gehouden maar ik wist niet dat ze ook vrouwen met een zwangerschapswens behandelden. Ik ga dit zeker met de huisarts bespreken.
Ze zien vrouwen inderdaad ook graag voordat ze zwanger zijn, maar het is niet de insteek dat ze de behandeling volledig overnemen. Het is meer een aanvulling voor de periode van zwanger worden, zwanger zijn, bevallen en kraamtijd. Ook als je naar de POP-poli gaat, kan het dus nuttig zijn om daarnaast een behandeling te hebben lopen bij een eigen psycholoog of psychiater.
pi_188390412
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het al een hele tijd heel oneerlijk dat alles bij me eraf gaat :@
Het is financieel juist wel voordeliger als alles bij één van de twee gedeclareerd wordt. Dan heb je namelijk maar één keer het eigen risico te betalen, ipv 2x als een deel bij jou en een deel bij je partner gedeclareerd wordt.

Maar inderdaad dan wel zo eerlijk als je dan samen ook de rekening betaalt. Goed dat je dat nu wel voor elkaar hebt gekregen!
  zondag 11 augustus 2019 @ 15:55:50 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188391916
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:21 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat zou je wel verwachten ja. Misschien is inderdaad wel jouw eigen risico al op zoals Majo suggereert?
Maar als mijn eigen risico al op is dan is dat toch geen vrijbrief om ALLES dan maar mn Mnr te verhalen ? Ik heb nog steeds een (duurbetaalde aanvullende) verzekering die die 50% dan toch ook gewoon moet uitbetalen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 11 augustus 2019 @ 15:56:58 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188391936
Oh.. en ik snap begrijp jou ook wel hoor Majo.. Ik geloof dat ik die Aussie ook even aan moet..volgens mij heeft Mnr al jaren zn volledige eigen risico niet hoeven te betalen maar ik wel volledig.. en dat ging dan niet 50/50 :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188393205
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Maar als mijn eigen risico al op is dan is dat toch geen vrijbrief om ALLES dan maar mn Mnr te verhalen ? Ik heb nog steeds een (duurbetaalde aanvullende) verzekering die die 50% dan toch ook gewoon moet uitbetalen?
Nee, dat lijkt me ook niet. Toch maar even achter aan bellen?
pi_188393313
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Maar als mijn eigen risico al op is dan is dat toch geen vrijbrief om ALLES dan maar mn Mnr te verhalen ? Ik heb nog steeds een (duurbetaalde aanvullende) verzekering die die 50% dan toch ook gewoon moet uitbetalen?
Nee zeker niet, vooral als er ook geen behandeling of wat dan ook bij hem plaats heeft gevonden. Je kunt eens contact opnemen met ziekenhuis en/of zorgverzekering van Mnr, om te kijken of deze DBC bij hem wel terecht is. Je bent echt niet de eerste die dat doet ;).
En @ zorgverzekeringen, wij betalen hier alles vanuit de grote hoop inderdaad. Ik heb een ruime, aanvullende verzekering waar ik nu ook nog altijd erg blij mee ben ;).
pi_188393808
Het zijn twee verschillende declaratiecodes. Fertiliteit vrouw en fertiliteit man. Niet alle ziekenhuizen openen ook een DBC voor de man. Dus het gaat niet om 50/50 voor de gemaakte kosten, maar om twee verschillende DBC's.

Hier had ziekenhuis 1 (2014) alleen maar een DBC voor mij geopend. Want men ging voor alsnog geen onderzoeken doen bij mijn man waardoor men het oneerlijk vond om extra onnodige zorgkosten te maken. Men ging pas een DBC openen in geval van semenanalyse en evt een verdere traject waarbij men zaadcellen nodig had.

Ziekenhuis 2 (2017) heeft meteen beide DBC's geopend waardoor we ook voor mijn man zijn eigen risico moesten betalen. De situatie was op dat moment nog hetzelfde als in 2014 (ovulatie inductie). Daar heb ik nog flink om gediscusseerd aangezien de arts weigerde een semenanalyse te doen, maar wel een fertiliteitsonderzoek in de vorm van een DBC te declareren bij de zorgverzekeraar. Ziekenhuis 2 vond het fertiliteitstraject waarbij een man en vrouw aanwezig was een probleem van beiden, ook al zou het om alleen ovulatieinductie gaan.
  zondag 11 augustus 2019 @ 18:15:35 #223
208890 June.
Seriously?
pi_188394038
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:02 schreef coccinelle het volgende:
Ziekenhuis 2 vond het fertiliteitstraject waarbij een man en vrouw aanwezig was een probleem van beiden, ook al zou het om alleen ovulatieinductie gaan.
Zo was het inderdaad ook bij ons.

Fijn dat hij de kosten nu wel wil delen @MaJo . Ik vind dat ook volkomen normaal, tenzij jullie alle financiën op 1 hoop hebben dan maakt het natuurlijk niet uit.

Hier was er in elk geval geen discussie. Vriend betaald nu een deel mee aan de zorgverzekering, omdat ik aanvullend heb gekozen (=duurder) vanwege de kinderwens/zwangerschap..
Shine bright like a diamond.
pi_188396250
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:02 schreef coccinelle het volgende:
Het zijn twee verschillende declaratiecodes. Fertiliteit vrouw en fertiliteit man. Niet alle ziekenhuizen openen ook een DBC voor de man. Dus het gaat niet om 50/50 voor de gemaakte kosten, maar om twee verschillende DBC's.

Hier had ziekenhuis 1 (2014) alleen maar een DBC voor mij geopend. Want men ging voor alsnog geen onderzoeken doen bij mijn man waardoor men het oneerlijk vond om extra onnodige zorgkosten te maken. Men ging pas een DBC openen in geval van semenanalyse en evt een verdere traject waarbij men zaadcellen nodig had.

Ziekenhuis 2 (2017) heeft meteen beide DBC's geopend waardoor we ook voor mijn man zijn eigen risico moesten betalen. De situatie was op dat moment nog hetzelfde als in 2014 (ovulatie inductie). Daar heb ik nog flink om gediscusseerd aangezien de arts weigerde een semenanalyse te doen, maar wel een fertiliteitsonderzoek in de vorm van een DBC te declareren bij de zorgverzekeraar. Ziekenhuis 2 vond het fertiliteitstraject waarbij een man en vrouw aanwezig was een probleem van beiden, ook al zou het om alleen ovulatieinductie gaan.
Misschien heel technisch, maar als er verder niets bij de man wordt gedaan, mag het poliklibiekconsult niet zomaar bij hem worden gezet om op die manier een declarabel product te krijgen. Wat staat er op de nota van zijn dbc? Dat kan je opvragen. Een policonsult van jullie samen zou dan toch bij jouw dbc moeten worden gezet? Anders is het niet goed.

Een dbc kan pas na declareerd worden als er (minimaal 1) passende verrichting(en) in plaats vinden. Zoals een polikliniekconsult. Alleen labwaardes prikken bijvoorbeeld, is niet voldoende om gedeclareerd te kunnen worden. Dus als je de poli op de man zet en de echo en andere "passende" (technische term: typerende) verrichtingen bij de vrouw, heb je twee declarabele dbc's.


(ik werk in de zorg, met dbc's. Maar niet met fertiliteit, dus ik weet hier het fijne niet van. Maar om twee parallelle dbc's te openen en dan het policonsult bij de man zetten en verder niks, lijkt me niet netjes. Misschien de NZa bellen? Of het Zorginstituut Nederland? Die horen bij VWS en zijn dus onafhankelijk in dezen.)
Trotse mama van 2 :)
pi_188396957
Fijn, zo'n inhoudelijke reactie van iemand met kennis van zaken ^O^
Alleen, als bij Barreltjes man wel iets gedaan is, dan klopt het scenario dus ineens wel dat ze een deel op zijn naam zetten.
Alles, zoals Barreltje zegt, kan alleen nooit de bedoeling zijn :{
pi_188399358
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 20:25 schreef Davientje_ het volgende:

[..]

Misschien heel technisch, maar als er verder niets bij de man wordt gedaan, mag het poliklibiekconsult niet zomaar bij hem worden gezet om op die manier een declarabel product te krijgen. Wat staat er op de nota van zijn dbc? Dat kan je opvragen. Een policonsult van jullie samen zou dan toch bij jouw dbc moeten worden gezet? Anders is het niet goed.

Een dbc kan pas na declareerd worden als er (minimaal 1) passende verrichting(en) in plaats vinden. Zoals een polikliniekconsult. Alleen labwaardes prikken bijvoorbeeld, is niet voldoende om gedeclareerd te kunnen worden. Dus als je de poli op de man zet en de echo en andere "passende" (technische term: typerende) verrichtingen bij de vrouw, heb je twee declarabele dbc's.


(ik werk in de zorg, met dbc's. Maar niet met fertiliteit, dus ik weet hier het fijne niet van. Maar om twee parallelle dbc's te openen en dan het policonsult bij de man zetten en verder niks, lijkt me niet netjes. Misschien de NZa bellen? Of het Zorginstituut Nederland? Die horen bij VWS en zijn dus onafhankelijk in dezen.)
Er was inderdaad niks bij mijn man gedaan. Hij was aanwezig tijdens ons eerste polikliniekbezoek en dat was het. De verzekering gaf aan dat ik het ziekenhuis moest bellen om het met hen te regelen. Ziekenhuis gaf aan dat ze altijd twee DBC's openen als er twee partners (m/v) in het spel zijn. Al vonden ze het zelf ook erg raar omdat er dan inderdaad ook onderzoek verricht moet worden. Maar aangezien er toch zaad werd gecontroleerd -na 6 maanden aandringen- zouden ze het laten staan en niks meer declareren. Maar de DBC's gaan per kwartaal, dus men moest alsnog een nieuwe openen wegens nieuw kwartaal waardoor we de rest van het eigen risico ook konden betalen. Gezien de slechte uitslag van het zaadonderzoek heb ik het er toen bij gelaten, aangezien we toen het ICSI traject in gingen.
pi_188500807
Voor t eerst niet ongesteld geworden tot aan de testdag vandaag. De test was echter negatief... 😳
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 12:20:37 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188503311
Spannend Aire! Gebruik je ook utrogestan? Want dat kan de menstruatie tegenhouden. Ik ga nog even verder voor je duimen ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188503482
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:20 schreef MaJo het volgende:
Spannend Aire! Gebruik je ook utrogestan? Want dat kan de menstruatie tegenhouden. Ik ga nog even verder voor je duimen ^O^
Ja ik gebruik Utrogestan, voor t eerst dus zal inderdaad daardoor komen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Airethilien_ op 18-08-2019 12:51:20 ]
pi_188518446
Ondanks dat ik hier niet echt aangehaakt raakte, wil ik toch ook hier even komen vertellen dat ik zwanger ben. Eind juli zou ik een evaluatiegesprek bij de fertiliteitsarts hebben over het gebruik van de Letrozol en die ochtend deed ik voor de zekerheid even een testje. Die tot mijn grote verbazing positief was! Daarna vertrokken we direct op vakantie, waarin ik helemaal niet op fok ben geweest. Vanochtend hadden we een eerste echo, met kloppend hartje.

Ik ben natuurlijk heel erg blij, maar vind het ook verschrikkelijk spannend.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen en hoop dat jullie allemaal gewoon heel snel aansluiten in Z&G! :*
pi_188519526
Gefeliciteerd Gogo *O* Wat fijn dat de derde ronde letrozol dan toch scheepsrecht was! Spannend is het, hè? Ga je nu over naar de verloskundige?
pi_188519676
dankjewel! Ik ga inderdaad over naar de verloskundige, volgende week intake. In het ziekenhuis doen ze nog één echo over drie weken, omdat ze het prille begin graag nog monitoren. Vind ik eigenlijk ook wel fijn, anders duurt het ook wel heel lang tot aan de termijnecho.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 13:52:18 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188520025
Gefeliciteerd gogo *O* dat is nog eens goed nieuws O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188532544
Dankjewel!
pi_188532952
Gogo wat goed!! Van harte O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188552386
Hartelijk gefeliciteerd Gogo83. wat een prachtig nieuws. Dank je *O* O+
pi_188553435
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:55 schreef Gogo83 het volgende:
Ondanks dat ik hier niet echt aangehaakt raakte, wil ik toch ook hier even komen vertellen dat ik zwanger ben. Eind juli zou ik een evaluatiegesprek bij de fertiliteitsarts hebben over het gebruik van de Letrozol en die ochtend deed ik voor de zekerheid even een testje. Die tot mijn grote verbazing positief was! Daarna vertrokken we direct op vakantie, waarin ik helemaal niet op fok ben geweest. Vanochtend hadden we een eerste echo, met kloppend hartje.

Ik ben natuurlijk heel erg blij, maar vind het ook verschrikkelijk spannend.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen en hoop dat jullie allemaal gewoon heel snel aansluiten in Z&G! :*
Prachtig nieuws, proficiat! *O*
pi_188555127
Thanks all! O+
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:21:59 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188586605
Gisteren bij de arts geweest en de eerste bloeduitslagen waren goed! Geen schildklier afwijking en geen translocaties. In oktober volgen er nog wat bloedonderzoeken waarvoor ik 3 maanden niet zwanger mag zijn geweest, onder andere stollingswaarden. Als dit ook allemaal goed is hebben we in november weer een terugplaatsing :)

Nu eerst focussen op onze vakantie, een weekje Gambia O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:16:47 #240
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188587280
Fijn van de goede uitslagen, Majo! Of voelt het juist niet goed omdat ze nu dus (nog) geen oorzaak van de miskramen hebben gevonden? Veel plezier in Gambia!

Aire, hoe is het nu bij jou?
pi_188587297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:21 schreef MaJo het volgende:
Gisteren bij de arts geweest en de eerste bloeduitslagen waren goed! Geen schildklier afwijking en geen translocaties. In oktober volgen er nog wat bloedonderzoeken waarvoor ik 3 maanden niet zwanger mag zijn geweest, onder andere stollingswaarden. Als dit ook allemaal goed is hebben we in november weer een terugplaatsing :)

Nu eerst focussen op onze vakantie, een weekje Gambia O+
Fijn dat alles tot zo ver goed is Majo! Geniet van je vakantie :).

Wij hebben gister ook de uitslagen van de uitgebreide onderzoeken bij mijn vriend gehad, alles was goed! Toch fijn :). Gisteren zelf nog bloed laten prikken en daar over twee weken uitslag van, en dan ook een behandelplan hoop ik. Ben zo langzamerhand ook wel weer toe aan actie.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188591835
Fijn Majo en Kirb! Majo fijne vakantie :s)
pi_188592837
Wat fijn Kirb en Majo, relatief goed nieuws! Ik lees en leef nog altijd enorm met jullie allemaal mee :*
pi_188633079
Ons niet-conclusieve embryo heeft de dooi niet overleefd. Geen herbiopsie dus. -O-
  maandag 26 augustus 2019 @ 14:29:46 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188633306
Ohw cygne -O- :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 26 augustus 2019 @ 14:41:08 #246
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188633422
Cygne, wat een domper toch weer... :*
pi_188633449
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 14:12 schreef Cygne het volgende:
Ons niet-conclusieve embryo heeft de dooi niet overleefd. Geen herbiopsie dus. -O-
*knuffel*
pi_188633664
Oh nee Cygne -O-
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:09:55 #249
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188633733
-O- :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188634691
Ach Cygne :'(
pi_188636503
;( :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188636908
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 14:12 schreef Cygne het volgende:
Ons niet-conclusieve embryo heeft de dooi niet overleefd. Geen herbiopsie dus. -O-
Nee ;( -O-
Heel veel sterkte :*
pi_188637307
;( :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 augustus 2019 @ 19:55:48 #254
269689 crew  Viv
pi_188638391
Cygne :'( Wat ontzettend verdrietig, sterkte :*
pi_188647370
Cygne, wat een rotnieuws ;(. Heel veel sterkte :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:59:04 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188647833
Sterkte Cygne :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16:24 #258
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_188696505
Cygne :*

Een dikke knuffel voor de overige dames. Ik lees af en toe nog wel mee en leef nog steeds mee.

Een extra knuffel voor @MaJo :* je kwam volgens mij binnen toen ik nog bezig was.

Inmiddels is laatste tp toch al weer een 4.5 jaar geleden.. Ik schrik nog al eens van hoe snel de tijd voorbij is gevlogen, maar ook hoe het leven gewoon doorgaat en je soms er gewoon niet bij stilstaat wat er allemaal is gebeurd.. soms zo ver weg, soms nog heel dichtbij. Soms rauw aan de oppervlakte, soms heel ver weg en niet meer aanwezig.
Be happy with the little things in life
  Moderator vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:40:12 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188703593
Droomvrouwtje! Ik denk nog regelmatig aan je :* ik postte hier inderdaad al mee toen jij nog bezig was. Het heeft toen diepe indruk op me gemaakt dat het traject ten einde was, zo oneerlijk :* denk je er nog wel eens aan om het weer op te pakken? Je hebt een nieuwe liefde toch? O+

Onze reis naar Gambia gaat helaas niet door. Mijn moeder is gisteren in het ziekenhuis belandt met pijn op de borst. Gelukkig was het niet ernstig maar het voelt even niet goed om zo ver weg te gaan nu.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:19:39 #260
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_188707600
Oh balen zeg, maar ik snap wel dat je nu denkt ik ga liever niet. Beterschap voor je moeder.

Heel soms denk ik er wel eens aan, die wens is er nog steeds. Maar het idee van hormonen, spuiten, puncties en vooral het bang zijn mezelf weer te verliezen in een depressie en de angst dat het niet gaat lukken wegen zwaarder. Het leven heeft voor mijn gevoel echt een paar jaar stil gestaan. En als ik iets niet meer wil is stilstand, ik wil leven. Ik wil genieten en daar past het ivf traject niet in, niet zoals ik eigenlijk de afgelopen jaren beleefd heb. Tuurlijk kan alles anders lopen dit keer, maar die angst houdt het echt tegen.. Voor nu is het prima, ik heb nog 5 jaar om te bedenken wat ik wil, maar ook 5 jaar om het te plaatsen en het af te sluiten
Be happy with the little things in life
  maandag 9 september 2019 @ 13:09:55 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188860110
Hoi..

Vandaag hebben we tegen onze eigen verwachtingen in een terugplaatsing gehad van een 5-daagse embryo.. O+

En er zitten er straks ook nog 2 in de vriezer.. het is zo ontzettend onwerkelijk.. we zijn nog nooit zo ver gekomen qua embryos :'(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188860328
Barrel Pupo *O*. Wat een mooi resultaat nu al, ik duim voor mooie strepen :*
pi_188860637
Barrel, pupo *O* Ik duim mee O+
  maandag 9 september 2019 @ 14:57:06 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188862073
Barrel, wat goed. Ik duim keihard voor je, vanavond brandt er bovendien een kaarsje. Baat het niet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188864503
Oh barrel, wat goed! Dat deze hem dan eindelijk mag worden! *O*
pi_188864601
Wat goed Barrel O+ O+ Ik ga ontzettend voor je duimen *O*
pi_188864973
Barrel, wat een mooie nieuws *O* Ik duim voor je! O+
Ik heb het denk ik even gemist, is dit van een verse punctie of een eskimo?
  maandag 9 september 2019 @ 17:54:36 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188865061
Barrel! Whaa! Wat spannend joh! Ik duim dat hij lekker bij je blijft plakken! :*
***
pi_188865817
Spannend Barrel, ik ga duimen!!
  maandag 9 september 2019 @ 18:56:41 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188866444
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 17:50 schreef Peacefulll het volgende:
Barrel, wat een mooie nieuws *O* Ik duim voor je! O+
Ik heb het denk ik even gemist, is dit van een verse punctie of een eskimo?
Je hebt niks gemist hoor .. we hielden het deze keer even voor onszelf.. maar dit fantastische nieuws wilde ik met IEMAND delen.. dus hier.. O+

Afgelopen woensdag had ik een punctie. 10 follikels aangereikt.. 5 raakten er bevrucht en 3 zijn door gaan delen.. daar kregen we vrijdag bericht van.. en daarna heb ik het hele weekend in de zenuwen gezeten of ze wel het weekend zouden overleven..

Maar niet alleen heeft er 1 het weekend overleefd.. er zijn er nog 2 extra om ingevroren te worden.. *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188866542
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Je hebt niks gemist hoor .. we hielden het deze keer even voor onszelf.. maar dit fantastische nieuws wilde ik met IEMAND delen.. dus hier.. O+

Afgelopen woensdag had ik een punctie. 10 follikels aangereikt.. 5 raakten er bevrucht en 3 zijn door gaan delen.. daar kregen we vrijdag bericht van.. en daarna heb ik het hele weekend in de zenuwen gezeten of ze wel het weekend zouden overleven..

Maar niet alleen heeft er 1 het weekend overleefd.. er zijn er nog 2 extra om ingevroren te worden.. *;
Wauw O+ Geweldig nieuws voor je. Hebben jullie deze punctie iets anders gedaan dan de vorige keren?
pi_188866987
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Je hebt niks gemist hoor .. we hielden het deze keer even voor onszelf.. maar dit fantastische nieuws wilde ik met IEMAND delen.. dus hier.. O+

Afgelopen woensdag had ik een punctie. 10 follikels aangereikt.. 5 raakten er bevrucht en 3 zijn door gaan delen.. daar kregen we vrijdag bericht van.. en daarna heb ik het hele weekend in de zenuwen gezeten of ze wel het weekend zouden overleven..

Maar niet alleen heeft er 1 het weekend overleefd.. er zijn er nog 2 extra om ingevroren te worden.. *;
Wat een mooi nieuws Barreltje! Ik duim mee met iedereen!
  maandag 9 september 2019 @ 20:19:56 #273
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_188867958
*O* barrel *O* mijn duimen gaan draaien voor je *O* PUPO *O*
Be happy with the little things in life
  maandag 9 september 2019 @ 20:49:19 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188868647
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:01 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wauw O+ Geweldig nieuws voor je. Hebben jullie deze punctie iets anders gedaan dan de vorige keren?
We kregen beiden een dieet en vitaminen.. plus ,zoals de arts zei, "een andere keuken" (oftewel een andere kliniek ;) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 9 september 2019 @ 20:50:03 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188868669
Barrel dat is nog eens goed nieuws O+ De duimen gaan aan *O* ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188869868
Wat een geweldig nieuws Barrel! Mijn duimen doen ook mee *O*
pi_188870718
@Barreltje :'( *O* O+ Wat een topnieuws! Op deze negende dag van de negende maand start hopelijk jouw vanaf nu gerekend 9 maanden durende zwangerschap ^O^ PUPO O+
pi_188870831
Wat een goed nieuws Barreltje! Ik ga ook voor je duimen O+ *O* O+
pi_188871856
Barreltje, wat een goed nieuws!! We gaan duimen voor je :*
pi_188872041
Barreltje PUPO *G* O+. Wat een fijn nieuws!
pi_188872083
Barrel! *O* *O*
  maandag 9 september 2019 @ 22:36:25 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188872139
Ohw jongens! O+ :'(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188877320
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 22:36 schreef Barreltje het volgende:
Ohw jongens! O+ :'(
Ohhhhh Barreltje O+ O+ O+ wat een goed bericht!! Ik ga superhard voor je duimen :* *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188881882
Wat spannend barreltje! *O* PUPO!
Wat een opluchting dat het deze keer zoveel beter is verlopen ^O^
pi_188883589
Wat lees ik nu Barreltje :D *O* Ik ga keihard duimen! ^O^
pi_188883888
Wow Barreltje, ik duim zo hard mee! :* O+
pi_188886386
Jaaaa Barrel PUPO *O* Mijn duimen draaien overuren :*
pi_188887962
Wat een geweldig nieuws Barrel O+
Hopen op een mooi resultaat straks!
Shine bright like a diamond.
pi_188892104
Barreltje wat een goed nieuws! Spannend!!

Hier hebben we zojuist letterlijk de deur dicht getrokken wat betreft ons fertiliteit traject.
Afsluitend gesprek gehad en voelt wat dubbel maar de rust overheerst
We hebben het goed met z'n 4e en voorlopig heb ik het druk zat aangezien ik aan een studie begonnen ben.

Iedereen heel veel succes met dit soms zo helse traject!! Ik lees nog wel mee om te spieken wie er uitgezwaaid is!
(kan iemand mij ook uit de opening post halen :s))
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_188892984
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:03 schreef Ereshkigal het volgende:
Barreltje wat een goed nieuws! Spannend!!

Hier hebben we zojuist letterlijk de deur dicht getrokken wat betreft ons fertiliteit traject.
Afsluitend gesprek gehad en voelt wat dubbel maar de rust overheerst
We hebben het goed met z'n 4e en voorlopig heb ik het druk zat aangezien ik aan een studie begonnen ben.

Iedereen heel veel succes met dit soms zo helse traject!! Ik lees nog wel mee om te spieken wie er uitgezwaaid is!
(kan iemand mij ook uit de opening post halen :s))
:* O+
pi_188893901
Eresh :*
pi_188894845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:03 schreef Ereshkigal het volgende:
Barreltje wat een goed nieuws! Spannend!!

Hier hebben we zojuist letterlijk de deur dicht getrokken wat betreft ons fertiliteit traject.
Afsluitend gesprek gehad en voelt wat dubbel maar de rust overheerst
We hebben het goed met z'n 4e en voorlopig heb ik het druk zat aangezien ik aan een studie begonnen ben.

Iedereen heel veel succes met dit soms zo helse traject!! Ik lees nog wel mee om te spieken wie er uitgezwaaid is!
(kan iemand mij ook uit de opening post halen :s))
:*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_188928590
Tussentijdse update: Weer niet zwanger. Ben nu met vakantie en mijn hoofd had rust nodig... dus maandje overgeslagen...
pi_188928810
*ontlurkt* Oh Barrel, het is je echt zo knoerthard gegund! *;
Duimerdeduim!
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 23:33:50 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188949670
Eresh, heftig zo’n beslissing, maar je klinkt berustend :*

Aire balen dat het niet gelukt is, hopelijk is het de volgende ronde raak!

Ik werd donderdag door de arts gebeld en ik mag meteen bloed prikken in plaats van 12 weken na de laatste zwangerschap. De uitslagen zijn over 4 weken en als er dan niets gevonden is kunnen we gelijk mee in oktober voor de terugplaatsing *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188953192
Spannend Majo!!

En nog even een dikke :* voor Eresh en haar dappere maar moeilijke besluit..
pi_188953514
Ik hoop dat jullie kinderwensjes in vervulling gaan :) wij hebben er twee en zijn er dolgelukkig mee. Gestopt met de pil en we hadden meteen prijs! Wij zullen jullie steunen, vooral de mensen waarbij het niet voorbestemd lijkt te zijn om kinderen te krijgen, krijgen onze aandacht :)

Liefs Miss Vuurvliegje <3
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_188953628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:29 schreef Airethilien_ het volgende:
Tussentijdse update: Weer niet zwanger. Ben nu met vakantie en mijn hoofd had rust nodig... dus maandje overgeslagen...
Erg vervelend voor je. Geef niet op meid. Jouw kinderwensje zal vast wel een keer uitkomen :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_188953840
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 14:12 schreef Cygne het volgende:
Ons niet-conclusieve embryo heeft de dooi niet overleefd. Geen herbiopsie dus. -O-
Wat erg voor jou, jouw partner en jouw kinderwensje. Een hart onder je riem van ons allemaal.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_188953924
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 10:42 schreef firefly3 het volgende:
Ik hoop dat jullie kinderwensjes in vervulling gaan :) wij hebben er twee en zijn er dolgelukkig mee. Gestopt met de pil en we hadden meteen prijs! Wij zullen jullie steunen, vooral de mensen waarbij het niet voorbestemd lijkt te zijn om kinderen te krijgen, krijgen onze aandacht :)

Liefs Miss Vuurvliegje <3
Nu ben je opeens een vrouw met twee kinderen? Goh
pi_188953970
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 11:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Nu ben je opeens een vrouw met twee kinderen? Goh
Ik zit even op zijn account, maar wij hebben inderdaad twee lieve kids! Aangenaam overigens!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')