Ja dat is echt fijn! Soms hoef ik ook voor een vergadering niet naar kantoor, dan sluit ik gewoon via Skype aan. Echt fijne werkgever!!quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat een mazzel van de thuiswerkopties!
Idem hierquote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:29 schreef June. het volgende:
Ik vind het nu fijn om te werken vanwege de airco
Ik vind het zo grappig dat je ook de werknaam wurm hebt.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:13 schreef taxibabe het volgende:
En weer verder!
Ik had net de slappe lach! Ik lag lekker in ons zwembadje, voor het eerst mijn zwangere buik lekker onder water, begint wurm toch te bewegen! Wat een maf gevoel is dat zeg! Ik kreeg gewoon echt de slappe lach van dat gevoel, haha
Haha ja, het is hier wurm of henk.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig dat je ook de werknaam wurm hebt.
Ik ben meestal ook vrij rationeel, ik heb gekozen voor yoga en dat bevalt wel goed. Maar ik heb geen ervaring met gym en ik ben an sich niet echt een sporter.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:34 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Idem hier
Ik zit een beetje te kijken naar zwangerschapsyoga vs –gym. Geen idee welke van beide ik moet kiezen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik geloof dat ik neig naar yoga, maar ik weet niet of dat dan genoeg sport is om ook een beetje fit te blijven, zeg maar. De reden dat ik neig naar yoga is om ook een beetje 'in mijn gevoel te komen', ik ben namelijk een super rationeel mens, iets te. Het is dan wel echt een eis voor mij dat het geen al te zweverige studio is.
Maar er zitten er binnen 10-15 minuten van mij zeker 5. Hoe moet ik dan kiezen
Hier slaat het systeem uit als het buiten 25 graden is.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 12:13 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben officieel een 'klimaat'-systeem op kantoor, maar die werkt voor geen meter. Dus het is vaak bloedheet. Plus de reistijd is het voor mij met zulk weer fijner om thuis te werken. Ik ben verder ook niet aan bepaalde werktijden gebonden, als ik mijn werk maar af krijg. Dus als ik thuis werk begin ik vaak vroeg.
Wij noemen onze eerste al sinds de test "wurm". Ondertussen al bijna 4 en nog altijd zijn werk en koosnaamquote:
Slapen is toch overrated.quote:
Wanneer krijg je de uitslag ?quote:Op woensdag 26 juni 2019 11:35 schreef MaJo het volgende:
Even een crosspost:
Bedankt voor alle duimen!
Het is een beetje een kutverhaal want er zit dus wel “iets” en dat kan zowel een vruchtzakje als bloed zijn. Ik moet nu bloed prikken en dan gaan ze kijken hoeveel hcg ik in mijn bloed heb. Het blijft vooralsnog dus nog spannend
Ik ben met 37 weken nog naar een concert geweest, was ook nog redelijk fit en dat ging wel oké, was de dag er na wel helemaal gaar maar ik was toch al met verlofquote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:12 schreef B.ertha het volgende:
Fijn Whoopje
Vraagje, is het verstandig om kaartjes te kopen voor een concert 6 weken voor de uitgerekende datum? Trek ik dat nog, tegen die tijd, de hele avond staan, die drukte en dan ook nog eens laat thuis zijn? En als ik nou zitplaatsen kan krijgen?
Ik zou het niet redden maar elke zwangerschap is anders. Je kan vaak ook wel verkopen toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:12 schreef B.ertha het volgende:
Fijn Whoopje
Vraagje, is het verstandig om kaartjes te kopen voor een concert 6 weken voor de uitgerekende datum? Trek ik dat nog, tegen die tijd, de hele avond staan, die drukte en dan ook nog eens laat thuis zijn? En als ik nou zitplaatsen kan krijgen?
Ik vond de geluidsmonitoren niet zo fijn. De bas dreunde zo door.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:12 schreef B.ertha het volgende:
Fijn Whoopje
Fijn! En hoe ligt je kindje?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:46 schreef Whoopje het volgende:
Vandaag weer een controle gehad en op een wat lage bloeddruk na was alles weer prima in orde.
Verloskundige heeft me vandaag ook laten voelen hoe de kleine precies ligt. Baby ligt exact zoals ik al dacht maar toch heel bijzonder om het te kunnen voelen en te weten wat je precies voelt.
Hier bijna 34 weken en ik zou daar nu echt geen lol in hebben. Zittend wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:12 schreef B.ertha het volgende:
Fijn Whoopje
Dit. Het geluid is voor je baby in verhouding net zo hard als voor jou (het wordt gedempt, maar alle geluiden worden gedempt dus ik verhouding nog steeds erg hard, en je baby is heel gevoelig!). Ik werd er zelf letterlijk misselijk van (van die bas door mn lichaam en de andere harde geluiden) en ben dus al vlug weggegaan. Ook in de bios kan het geluid zo hard staan, persoonlijk vond ik dat ook niet tof voor mijn babytje, die voelde ik ook schrikken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:19 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik vond de geluidsmonitoren niet zo fijn. De bas dreunde zo door.
Lang staan... de een lukt het,de ander niet.
Sowieso bijkom dagen nodig
Piertje lijkt wel omhoog te kruipen als ik in het zwembad neerkwak om af te koelenquote:Op zaterdag 29 juni 2019 15:03 schreef Minarosa het volgende:
Mijn baby schrikt vaak van het koude water dat ik drink. Even onthouden als ik een keer weinig beweging voel![]()
En yes we hebben een naam en het is één van mijn twee favorieten
Ahhh.. maar 2 valt mee, toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:37 schreef Chan het volgende:
Oeh wat leuk Ynske
Ik had hoop deze zwangerschap overgeefvrij door te komen, maar dat is sinds een paar dagen geleden helaas niet meer gelukt. Gelijk twee keer op een dag
Bizar en bijzonderquote:Op zaterdag 29 juni 2019 15:22 schreef Ynske het volgende:
Zo bizar, k voel nu duidelijk de controuren van een voetje [ afbeelding ]
Ja valt zeker erg mee nog gelukkig. Maar een mens kan hopen hequote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ahhh.. maar 2 valt mee, toch?
Bij mijn oudste voor het stokje plassen tm week 32 ... En toen weer week 34 tm week 38quote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:46 schreef Chan het volgende:
[..]
Ja valt zeker erg mee nog gelukkig. Maar een mens kan hopen he
Bij mn oudste is het vanaf een week of 7 tot en met de bevalling niet gestopt, het overgeven...
Heerlijk dat het kamertje ineens zo opschiet stippel!
Wow! Flinke klussers!quote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:58 schreef Ticootje het volgende:
Na 4 kamers wisselen, incl alle vloeren dus vernieuwen en kasten enz enz hadden we toch wel een stapel rommel in de tuin. Container van 3 zit nu vol.
Laatste kamer is nu geschilderd, spuiten en vloer gaat na onze zomervakantie. Dan hoeft er alleen nog een bed in elkaar en 1 kast.
Vanaf 3 mnd, Denk niet dat t nog stopt. Voor de kleine er Is. Maar hey, als dat alles Is waarin last van heb. Er zijn mensen bij wie het veel zwaarder isquote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:46 schreef Chan het volgende:
[..]
Ja valt zeker erg mee nog gelukkig. Maar een mens kan hopen he
Bij mn oudste is het vanaf een week of 7 tot en met de bevalling niet gestopt, het overgeven...
Heerlijk dat het kamertje ineens zo opschiet stippel!
Dat zijn dure campingsquote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Wel camping, geen kamperen. Kamperen deed ik als kind met mn ouders echt jaren en jaren. Ik vond het wel altijd heel leuk, maar ik zie het echt niet zitten om in een tent of caravan gepropt te zitten met alle ongemakken. Beetje luxe camping kost ook gewoon nog eens 100 eu per nacht, dan huur ik eigenlijk liever een vakantiehuis met eigen zwembad.
Dit jaar blijven we in Nederland. Volgend jaar hopelijk weer Zweden of Spanje. Beide is ok, Zweden hou ik echt van de natuur en dingen doen, Spanje is gewoon 3 weken klagen over de hitte op het strand.
Ik heb een gezin van 7 he...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat zijn dure campings![]()
Zweden lijkt mij ook fantastisch. Als Piertje groter is gaan wij dat echt nog eens doen <3 , maar voorlopig ligt ons kampeer hartje in de Ardennen.
Ik ben dus ook super blij met de geschatte 22 graden als wij gaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:23 schreef B.ertha het volgende:
Wij gaan ook kamperenHet idee is Italië, maar we hebben nog steeds niet geboekt. Deels ook uit vrees dat het daar weer 40 graden is in augustus, dan gaan we net zo lief naar Duitsland. Ik heb sinds kort ook een gruwelijke hekel aan autorijden (een uur is wel zo'n beetje de max
) dus dat wordt nog een hele uitdaging. Met radio en airco uit gaat het beter, maar dat kan ik mijn lief weer niet aandoen
Ik werk voornamelijk vanuit huis voor onze brouwerij. Daarnaast thuisblijfmoeder. Afgelopen zondag nog staan bikkelen bij onze brouwerij voor een speciale ophaaldagquote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:41 schreef Minarosa het volgende:
Heb jij al verlof Stippel? Lekker bezig in huis!
Ik merk dat mijn hoofd een beetje aan het uitchecken is qua werkVergeet dingen, korte concentratie, moe na vergaderingen. Ik herken het niet zo van de eerdere twee zwangerschappen.
Mijlpaalquote:Op woensdag 3 juli 2019 10:41 schreef B.ertha het volgende:
13,5 week en ik heb vanochtend voor het eerst overgegeven![]()
Same here..quote:Op woensdag 3 juli 2019 16:50 schreef -Mellow- het volgende:
Oh ik heb echt te doen met spugende en misselijke zwangeren. Hier wel wat accute misselijkheid gehad in het begin maar nog niet een keer hoeven overgeven.
Mijn nieuwe kwaal is rugpijn.
En extreme traagheid
Ik heb as we speak met het vliegtuig gereisd, ben als ik terugvlieg net geen 35 weken. Het verschilt per maatschappij. Maatschappij van de heenvlucht vroeg nergens om (ik heb uiteraard verklaring bij me). Het was niet echt comfortabel om te zitten maar ook weer niet verschrikkelijk. Overigens zonder gezin (werkgerelateerd), dus ik kon mijn eigen gang gaan zonder ergens op te hoeven letten.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:01 schreef onomatopee het volgende:
Fijne tijd in de Ardennen Stippel!
26 weken voor taxibabe, een halfjaarVoel je je zelf ook weer wat geruster nu je voorbij de 24 weken bent?
Chan, maar 11 uur geslapen?Hoeveel slaap je normaal dan?
![]()
Hier vandaag een knoop doorhakken over de vakantie, de laatste met z'n drietjes. Ik zag tot mijn verbazing dat vliegen nog tot 36 weken mag, wat lang eigenlijk! Nu waarschijnlijk met 31 heen en 33 terug, dat voelt al wel een beetje de max..
En morgen 25 weken
Staat deze al op Netflix?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 13:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Yummie mummies is met seizoen 2 bezig.guilty pleasure...
Maar eind seizoen 2 gingen ze nog veelvuldig in de laatste 2 weken aan boord. Dat snap ik echt niet
Dan zou ze wel meer dan 2,5 uur wakker gelegen hebben gok ik.quote:Op zondag 7 juli 2019 14:57 schreef tombolafan het volgende:
Jongens ik gok dat Chan bedoelt dat ze maar 1 uur geslapen heeft![]()
![]()
Ik kende dit nog niet, dus ben meteen gaan kijken. Ben nu bij afl 3, bij het stukje over borstvoeding in het openbaar. Beetje jammer ditquote:Op zaterdag 6 juli 2019 13:20 schreef Stippelrientje het volgende:
Yummie mummies is met seizoen 2 bezig.guilty pleasure...
Maar eind seizoen 2 gingen ze nog veelvuldig in de laatste 2 weken aan boord. Dat snap ik echt niet
Ik bedoelde Maria en haar moeder in het cafeetje.quote:Op maandag 8 juli 2019 02:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Ze gaat wel steeds beter met de borstvoeding om <3
Fobie met koeien melken ofzo. En geeft een poosje overal borstvoeding. seizoen 2 heeft ze het zelfs over als ze een tweeling zou krijgen dat ze zou tandemvoeden.
Die doos met der moeder die doet pas gek over borstvoeding, maar die zet zichzelf al genoeg te kakken..
Ik ontlurk even om te vertellen wat ik destijds wilde vragen:quote:Op maandag 8 juli 2019 08:46 schreef Whoopje het volgende:
B.ertha, fijn dat de vermoeidheid af neemt!
Sicilia, veel plezier en ook succes bij de 20 weken echo en een fijne vakantie gewenst
Stippelrientje, hier ook yummiemummies als guilty pleasure. Vooral Lorinska vind ik echt geweldig <3
Hier vandaag precies 29 weken, slapen lijkt ineens tot het verleden te behoren, al was het afgelopen nacht de hond die me wakker hield omdat ze flink liep te spoken. Ik was nu extra blij dat ik die misselijkheid/overgeven niet meer heb, nu kon ik zonder problemen alles opruimen zonder zelf over mijn nek te gaanDeze week heb ik ook de intake van de kraamzorg, ik zit me suf te prakkiseren of er evt. vragen zijn die ik wil stellen maar ik kan gewoon echt niks bedenken.
Thanks! Duurt nog lang, we zijn vanavond om 21:00 uur aan de beurtquote:
Maria is sowieso een materialistisch raar verwend schepsel.quote:Op maandag 8 juli 2019 07:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik bedoelde Maria en haar moeder in het cafeetje.
Lorinska is
Tot nu toe had ik alleen dat ik wel graag iemand wil met affiniteit en zonder allergieën met/voor dieren gezien mijn enorme beestenbende en de wat zijn de taken die een kraamhulp doet vraag had ik ook. Daar komen dus nu een paar van jouw vragen bij want verder was het echt een enorme blackout qua vragen. Dankjewel voor het meedenken!quote:Op maandag 8 juli 2019 08:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ontlurk even om te vertellen wat ik destijds wilde vragen:
- of ik een voorkeur mocht uitspreken voor een niet-roker
- of het iemand mocht zijn met veel bv-ervaring
- wat er zou gebeuren als we midden in de nacht ofzo naar huis moesten, zou er dan iemand komen?
- wat de eisen voor mijn huis waren (antwoord: goede trapleuiningen, een dweil met een bepaalde stoklengte en nog iets, weet al niet meer wat)
- welke taken wel en niet bij het werk van de kraamzorg hoorden
- wat als het niet klikte?
- wat er zou gebeuren als ik het advies van de kraamzorg of haar protocollen naast me neer zou leggen...
Ik blijf ontlurken, maar de vk eiste dat hier ivm een eventuele thuisbevalling ook. Dat is dus niet alleen aan de kraamzorg (al werd het uiteindelijk een ingeleide ziekenhuisbevalling).quote:Op maandag 8 juli 2019 12:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Je kunt ook vragen naar verhoging onder je bed. Of dat nodig is of niet.
Ontlurk jij maar hoorquote:Op maandag 8 juli 2019 13:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik blijf ontlurken, maar de vk eiste dat hier ivm een eventuele thuisbevalling ook. Dat is dus niet alleen aan de kraamzorg (al werd het uiteindelijk een ingeleide ziekenhuisbevalling).
Mijn zus heeft bijna huilend aan de kwaamhulp gevraagd of de baby (letterlijk vers van de persquote:Op maandag 8 juli 2019 13:38 schreef -Mellow- het volgende:
Daarover gesproken, ik weet nog steeds niet wat ik met mijn vader op kraambezoek aanmoet. Eigenlijk wil ik die er de eerste tijd niet bij, o.a. omdat ie naar een schoorsteen ruikt
Ha thanks voor je ervaring! Ik zag idd dat het verschilt per maatschappijquote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:26 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik heb as we speak met het vliegtuig gereisd, ben als ik terugvlieg net geen 35 weken. Het verschilt per maatschappij. Maatschappij van de heenvlucht vroeg nergens om (ik heb uiteraard verklaring bij me). Het was niet echt comfortabel om te zitten maar ook weer niet verschrikkelijk. Overigens zonder gezin (werkgerelateerd), dus ik kon mijn eigen gang gaan zonder ergens op te hoeven letten.
Volgens mij is er over de effecten van echo's nog relatief weinig bekend. Het lijkt misschien geen schade aan te richten, maar als het dat wel doet, weten we misschien niet dat dat van echo's komt? Ook kunnen we moeilijk weten of het onprettig is voor je kindje, die geluidsgolven. Ik vind het zelf een onprettig idee, en zou het zelf alleen doen wanneer "nodig"quote:Op maandag 8 juli 2019 18:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
Zijn (pret) echo's slecht voor een baby of de moeder? Als in het liefst wekelijks.
En hoe bereid je jongere broertjes voor op de komst van een nieuw kindje? Zijn zus vind het helemaal leuk maar de kleinste smurf weet nog van niks. Niemand weet het nog trouwens.
Jouw jongste is toch nog geen twee? Die kun je niet voorbereiden hoor, en zeker nog niet bij 8 weken zwangerschap. Ik zou zoetjesaan beginnen met 8 maanden, maar verwacht niet dat er iets van blijft hangenquote:Op maandag 8 juli 2019 18:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
Zijn (pret) echo's slecht voor een baby of de moeder? Als in het liefst wekelijks.
En hoe bereid je jongere broertjes voor op de komst van een nieuw kindje? Zijn zus vind het helemaal leuk maar de kleinste smurf weet nog van niks. Niemand weet het nog trouwens.
Dat was het echt. Binnen een halve dag na de geboorte was het al geen lekker zoetig ruikende verse baby meer, maar een baby ruikend naar wasgel.quote:
Ik heb om de week een echo. Hebben kindjes geen last van. Als het lang duurt is het voor moeder misschien wat vervelend.quote:Op maandag 8 juli 2019 18:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
Bij mij zat het allemaal bij elkaar. Niet echt kleding in een aparte tas/koffer.quote:Op maandag 8 juli 2019 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Mn eigen tas heb ik nog geen behoefte aan om te pakken.
Ik denk dat ik vooral wat extra rompers nodig heb? Dikke kans dat ze toch even de couveuse in moeten.
Mn bevalplan is simpel: zorg dat we het overleven.
Overslagrompers. Mochten ze de couveuse inmoeten dan is dat ook wel handig met draadjes enzo.quote:Op maandag 8 juli 2019 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik vooral wat extra rompers nodig heb? Dikke kans dat ze toch even de couveuse in moeten.
Oh nee, dat moet apart van elkaar. In mn hoofd is dat apart dus simpel.quote:Op maandag 8 juli 2019 21:03 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Bij mij zat het allemaal bij elkaar. Niet echt kleding in een aparte tas/koffer.
Ik heb alleen overslag dingen idd. Met dat idee.quote:Op maandag 8 juli 2019 21:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Overslagrompers. Mochten ze de couveuse inmoeten dan is dat ook wel handig met draadjes enzo.
Bij mij zat het in ziplockzakjes gelabeld <3quote:Op maandag 8 juli 2019 21:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh nee, dat moet apart van elkaar. In mn hoofd is dat apart dus simpel.
Evt bij Prenatal nog 2 in maat 46 halen?quote:Op maandag 8 juli 2019 21:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb alleen overslag dingen idd. Met dat idee.
Ik heb maat 44 in de tas. Als dat te klein is dan moet J de troep maat 50 maar ff thuis halen?quote:Op maandag 8 juli 2019 21:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Evt bij Prenatal nog 2 in maat 46 halen?
Lijkt me prima!quote:Op maandag 8 juli 2019 21:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb maat 44 in de tas. Als dat te klein is dan moet J de troep maat 50 maar ff thuis halen?
Lijkt me geen ramp om die gok zo te nemen? Ik heb 2 pakjes maat 50 in de tas, de rest is maat 44.
Zenuwen dat er toch iets niet goed gaat. Het liefst zou ik thuis zo'n apparaat hebben om elk moment dat we willen even te kijken.quote:Op maandag 8 juli 2019 18:59 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Volgens mij is er over de effecten van echo's nog relatief weinig bekend. Het lijkt misschien geen schade aan te richten, maar als het dat wel doet, weten we misschien niet dat dat van echo's komt? Ook kunnen we moeilijk weten of het onprettig is voor je kindje, die geluidsgolven. Ik vind het zelf een onprettig idee, en zou het zelf alleen doen wanneer "nodig"
Hier wel een echo gedaan bij 8 weken, vanwege enthousiasme van een eerste baby en verlangen naar enige geruststelling na een miskraam. Ook bij 20 weken vond ik het een prettig idee te kijken of alles erop en eraan zat. Daarna besloten de groei echo met 30 weken niet nodig te vinden, maar mocht de verloskundige het wel aanraden omdat onze baby wat aan de kleine kant is, dan sta ik daar ook niet negatief tegenover.
Inmiddels wel weer vertrouwen in mijn lijf en denk dat ik bij een eventueel volgend kindje de echo's niet meer zo nodig vind. Het is wel erg leuk natuurlijk, zo eventjes naar binnen gluren. Maar ik vind het zelf ook een fijn idee om zo min mogelijk "gedoe" rondom de zwangerschap te hebben en het gewoon te laten lopen zoals het loopt.
Waarom wil je wekelijks een echo?
Oké, moeders vind het geen probleem om even te wachten, die is nog zenuwachtiger dan ikzelf en dit is haar eigen idee. Ze maakt zich grote zorgen omdat ze nog steeds venlafaxine gebruikt. Ze wilde eigenlijk stoppen maar ik was te bang voor een terugval maar ze is wel bang voor de eventuele gevolgen voor ons kindquote:Op maandag 8 juli 2019 20:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb om de week een echo. Hebben kindjes geen last van. Als het lang duurt is het voor moeder misschien wat vervelend.
Echografie wordt al heel lang toegepast en is absoluut veilig, werkt immers via geluidsgolven.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 04:41 schreef Cryptocoryne het volgende:
Het liefst zou ik thuis zo'n apparaat hebben om elk moment dat we willen even te kijken.
Ze wilde niet heel erg meewerken aan mooie foto's, maar we kregen een thumbs up van drquote:
Ik neem aan dat je dat met een arts besproken hebt?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 04:48 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Oké, moeders vind het geen probleem om even te wachten, die is nog zenuwachtiger dan ikzelf en dit is haar eigen idee. Ze maakt zich grote zorgen omdat ze nog steeds venlafaxine gebruikt. Ze wilde eigenlijk stoppen maar ik was te bang voor een terugval maar ze is wel bang voor de eventuele gevolgen voor ons kind
Chocolade (of ander voedsel, ook om je andere kroost in het ziekenhuis mee om te kopenquote:Op maandag 8 juli 2019 20:07 schreef Ticootje het volgende:
Ok, ik had opeens de drang om de tas voor de tweeling in orde te maken voor naar het ziekenhuis.
Maar wat neem je mee behalve wat kleertjes? Wikkeldoeken ook? Knuffels?
Ik heb niet zo zin in een hele volksverhuizing.
Valt mee. Ze kunnen zo een pakje onder spugen, plassen of poepen. Of even wat extra's nodig hebben om zich warm te houden.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 08:34 schreef Whoopje het volgende:
Op het 'mee naar het zh' briefje van de verloskundige staat hier:
3 rompers
2 broekjes
2 truitjes
2 mutsjes
omslagdoek
2 paar sokjes
jasje/vestje
dekentje voor in de maxi cosi
Ik vind het een aardige waslijst maar goed, dit is mijn eerste dus ga ik alles maar braaf inpakken.
Dat hadden wij ook gelezen. Eerst maar eens kijken of er überhaupt een hartje klopt.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 08:41 schreef -Mellow- het volgende:
Echografie wordt door deskundigen inderdaad als veilig geacht, maar volgens mij wordt bij gebruik van zo'n ding (angelsound heet het?) thuis wel gezegd dat je dat heel spaarzaam moet gebruiken omdat er over lange termijn gevolgen van veelvuldig gebruik nog niet genoeg bekend is.
quote:Op maandag 8 juli 2019 21:01 schreef Ticootje het volgende:
Dat denkt ze te voelen of kom jij niet aan ofzo?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:02 schreef -Mellow- het volgende:
Nu 35+ weken en zojuist met de verloskundige besloten toch morgen en over twee weken een groeiecho te doen omdat de beeb weinig gegroeid lijkt te zijn. Ik vind het enerzijds maar gedoe en merk dat ik het vooral doe om met hun voorkeur mee te gaan. Het hoeft voor mij eigenlijk niet per se omdat het voor mij in orde voelt allemaal. De baby is immers de hele dag aan het strekken en woelen en heeft het volgens mij gewoon goed daarbinnen. En een klein babietje bij mij is ook gewoon logisch.
Ik ben wel echt zo blij met de verloskundige van vandaag. Wat n fijne, zachte energie heeft zij. Ik hoop dat ze bij mijn bevalling is straks
Dat is op basis wat er vorige keer door de andere werd gevoeld en hoever zij nu boven de navel uitkomt met voelen. Ze zegt ook dat het te maken kan hebben met de ene keer een baby die wat meer naar boven uitgestrekt ligt, en dat ie nu wat meer is ingedaald en het dus idd niks hoeft te betekenen. Ik ben ook niks aangekomen met de vorige keer maar daar leek ze dan weer niet zo veel aandacht aan te besteden. Sowieso is mijn gewicht maar langzaam opgelopen en ben ik tot nu toe maar iets van 6 kilo aangekomen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat denkt ze te voelen of kom jij niet aan ofzo?
Bram schatte ze met voelen en zelfs met echometingen op zo’n 3200 gram, er kwam toen 4300 uit. Dat meten en voelen zegt toch niet alles denk ik.
Dit klinkt echt smeriger dan het is he?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:27 schreef elamanilo het volgende:
Tico, je kunt eventueel een poosje met twee lapjes (hydrofielen of dekentjes oid) slapen zodat je geur daar goed in zit, die dan met je baby’s mee kunnen in de couveuse. Ook na de bevalling met al dat kraamzweet kun je goed geurlapjes voor ze maken.
Ik dacht dus ook dat dat meten helemaal niet zo betrouwbaar was, dus heb ik dat net gevraagd. Want eerder had ze al eens gezegd dat dat meten ook niet alles zegt. Maar goed, nu zei ze dus dat twee echo's met twee weken ertussen dus best iets kan vertellen. Ik denk eigenlijk dat het vooral een extra geruststelling is voor hen, om de controle te hebben, en om zeker te weten dat alles normaal is..... tja, ik weet t niet. Ik vind dat medicaliseren van de zwangerschap eigenlijk maar niks, maar ik heb ook t idee dat tegen hun advies ingaan ook energie opslokt en stress of een moeizame verstandhouding kan opleveren.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:18 schreef Nanuke het volgende:
Eens met Ticootje, meten is ook niet alles. Dirk werd op 3600 geschat rond 39 weken en was 3092 gr bij de geboorte (41+3).
Ze kijken vast ook wel even wat meer naquote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:08 schreef -Mellow- het volgende:
Het gaat geloof ik ook niet om het schatten van het geboortegewicht, maar om te kijken of er vergeleken met de eerste en tweede echo een goede groei is doorgemaakt.
Lijkt me dat ze het verschil tussen twee echo\s wel kunnen zien?
Maat nul zijn prematurenluiers. Ik zou ze idd omwisselen voor maat 2. Maat 1 gebruik je meestal maar een paar weken en vaak hebben aanstaande ouders die al klaarliggenquote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:30 schreef B.ertha het volgende:
Met al die geboortegewichten die hier langskomen, ga ik twijfelen aan de maat luiers die ik heb gekocht voor de luiertaart. Maat 0, tot 3kg. Is dat te klein? Ik mag ze nu nog omwisselen.
Okéquote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maat nul zijn prematurenluiers. Ik zou ze idd omwisselen voor maat 2. Maat 1 gebruik je meestal maar een paar weken en vaak hebben aanstaande ouders die al klaarliggen
Wat ze dan kunnen zeggen is dat het kind in dezelfde lijn/verhouding/verwachting groeit. Het zegt nogmaals niks over de daadwerkelijke grootte/gewicht van je kindje. Tenminste, dat is mij verteld toen, als ik het goed onthouden heb.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:35 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik dacht dus ook dat dat meten helemaal niet zo betrouwbaar was, dus heb ik dat net gevraagd. Want eerder had ze al eens gezegd dat dat meten ook niet alles zegt. Maar goed, nu zei ze dus dat twee echo's met twee weken ertussen dus best iets kan vertellen. Ik denk eigenlijk dat het vooral een extra geruststelling is voor hen, om de controle te hebben, en om zeker te weten dat alles normaal is..... tja, ik weet t niet. Ik vind dat medicaliseren van de zwangerschap eigenlijk maar niks, maar ik heb ook t idee dat tegen hun advies ingaan ook energie opslokt en stress of een moeizame verstandhouding kan opleveren.
Dankje. En ben ik met je eens. Mijn gevoel is belangrijker dan hun gemoedsrust. Voor mijn gevoel hoeft al dat meten helemaal niet, en ik heb ook wel eens bedenkingen bij echo's/ doptones en de eventuele gevolgen daarvan. Maar ik ben er ook weer niet heel stellig over.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 16:04 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Wat ze dan kunnen zeggen is dat het kind in dezelfde lijn/verhouding/verwachting groeit. Het zegt nogmaals niks over de daadwerkelijke grootte/gewicht van je kindje. Tenminste, dat is mij verteld toen, als ik het goed onthouden heb.
Ik snap dat je erin meegaat als dat voor jou meer rust en een beter gevoel over de verstandhouding oplevert. Het is geen oordeel, je moet echt doen wat voor jou goed voelt. Medische controle is goed en belangrijk, maar (imo) wel met de juiste redenen. Hun gemoedsrust is dat niet (nogmaals imo), maar als het voor jou minder stress oplevert dan het gevecht, wel. Kortom: geen oordeel, doen wat voor jou goed (of het beste) voelt!
De eventuele verkeerde conclusie die ze maken op basis van die echo kan natuurlijk wel dingen met zich mee brengen die achteraf helemaal niet de juiste keus blijken te zijn of zelfs gevaarlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2019 06:57 schreef June. het volgende:
Maar Mellow, batuurlijk is het goed om kritisch te kijken naar wat echt nodig is. Maar zo’n extra echo is veilig en is echt niet schadelijk voor je baby.
Ik vind het dan weer gevaarlijk om voor de groeiecho en zonder verdere kennis vanuit te gaan dat er verkeerde conclusies worden getrokken met gevaarlijke interventies tot gevolg.quote:Op woensdag 10 juli 2019 09:14 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
De eventuele verkeerde conclusie die ze maken op basis van die echo kan natuurlijk wel dingen met zich mee brengen die achteraf helemaal niet de juiste keus blijken te zijn of zelfs gevaarlijk.
Dus het is veilig vind ik niet passen als er eventueel een interventie van een gyn bij komt kijken.
er is uit verschillende onderzoeken gebleken dat er meer interventies plaatsvinden als er een standaard groeiecho gedaan wordt.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:13 schreef Chan het volgende:
Waarom zou een gyn een verkeerde conclusie trekken aan de hand van groeiecho's? Het lijkt me wel heel wantrouwend om daar bij voorbaat al van uit te gaan...
De opties bespreken natuurlijk wel, dat valt voor mij onder bepalen of een groeiecho noodzakelijk is. Daar ben ik het helemaal met je eens, er moet een goede reden zijn voor een groeiecho, het is geen pretecho.quote:Op woensdag 10 juli 2019 10:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
En dat ben ik dus niet met je eens dat de eventuele interventies er pas na moeten worden bekeken of besproken. Ik vind juist dat dit eerder duidelijk moet zijn in de geboortezorg.
We kunnen deze echo doen en bij de uitslag a kunnen we dit en dit doen en bij uitslag B.
Dan ben je pas echt informed of je die keus voor de echo wil maken.
Hoe vaak is vaak, is daar onderzoek naar gedaan?quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind overigens groeiecho's niet onzin, ik vind een enkele groeiecho zonder indicatie iets waar we serieuze informatie over verdienen en dan ook eerlijk vermelden dat dit soort echo's vaak reden zijn voor onnodige ingrepen.
Over harde wetenschappelijke feiten weet ik niks, maar er zijn wel veel ervaringsdeskundigen die dat benoemen. Tenminste, ik heb er heel vaak over gelezen. Wat dat exact zegt weet ik ook niet. Maar ik meen me te herinneren dat dat ook de reden is dat ze groeiecho's dus niet standaard doen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoe vaak is vaak, is daar onderzoek naar gedaan?
Dus: wat is de kans op een terechte of een onnodige ingreep als de groeiecho standaard aangeboden wordt? Of: hoeveel standaard groeiecho's moet je maken om één geval van onverwachte groeivertraging eruit te pikken of één onnodige ingreep te begaan? (Number needed to treat/harm.)
Echte informed consent begint met goede data.
Heb je dan misschien gemist dat het bij -Mellow- niet ging over een standaard groeiecho maar om een groeiecho omdat de beeb weinig gegroeid lijkt te zijn? Er is mogelijk dus wel een goede indicatie.quote:Op woensdag 10 juli 2019 11:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind overigens groeiecho's niet onzin, ik vind een enkele groeiecho zonder indicatie iets waar we serieuze informatie over verdienen en dan ook eerlijk vermelden dat dit soort echo's vaak reden zijn voor onnodige ingrepen.
Dat is wel heel kort door de bocht ja, en staat haaks op wat mijn gyn me elke keer vertelde. Zolang de placenta en navelstreng in orde zijn maakt het niet uit dat alle groeilijntjes compleet horizontaal lopen, in je buik zit hij dan alsnog beter dan erbuiten.quote:Op woensdag 10 juli 2019 12:12 schreef -Mellow- het volgende:
Toen ik weken geleden dus vroeg aan de verloskundige "En wat dan, als ik die groeiecho doe?"
-"Dan weten we dat de baby klein is"
"En dan?"
-"Dan zouden we de bevalling eerder opwekken"
Dat is inderdaad veel te kort door de bocht en onnodig paniekzaaien van de vk. Gelukkig beslist die vk niet over het eerder opwekken van de bevalling maar zal ze doorverwijzen naar de gyn. De gevallen die ik ken van een afwijkende groeiecho werd er wel echt naar de situatie als individueel gekeken. Hier op het forum ook bij o.a. coccinelle en Aventura waarbij de situatie per dag werd beoordeeld.quote:Op woensdag 10 juli 2019 12:12 schreef -Mellow- het volgende:
Toen ik weken geleden dus vroeg aan de verloskundige "En wat dan, als ik die groeiecho doe?"
-"Dan weten we dat de baby klein is"
"En dan?"
-"Dan zouden we de bevalling eerder opwekken"
Ik denk ook dat je alleen stellige uitspraken kan doen op basis van harde feiten. Maar ik denk ook dat als heel veel ervaringsdeskundigen hetzelfde roepen, daar vaak genoeg harde waarheid in kan schuilen die nog niet algemeen geaccepteerd kan worden omdat er simpelweg (nog) geen onderzoek naar is gedaan. Iemand moet natuurlijk wel met n onderzoek beginnen, en iemand moet het willen financieren. De wetenschap kan ook gewoon achterlopen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 12:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben voor de harde feiten.
In nederland worden zwangeren allerlei onderzoeken en controles aangeboden en het is een feit dat in Nederland je een enorm grote kans hebt om een zwangerschap te overleven en je kind ook.
Die onderzoeken en controles dragen daaraan bij, samen met de goede hygienische omstandigheden waarin we mogen bevallen.
Verhalen van “ervaringsdeskundigen” ga ik minder op af, dat is 1 ervaring. Of misschien vind je inderdaad wel 10 verhalen als je goed googled. Als je goed googled kun je ook genoeg evaringsdeskundigen vinden die stellen dat inenten van je kind onzin is.
Ja dit. Ik wilde me eigenlijk niet in de discussie mengen. Zonder iets af te willen doen aan de ervaringen van zwangeren die zich niet gehoord of geïnformeerd voelden, heb ik er wel moeite mee als die ervaringen worden gebruikt om het advies van een zorgprofessional van iemand anders (die de patiënts dossier kent), van afstand, via internet te bekritiseren. Het is natuurlijk vervelend als anderen of jijzelf zich niet gehoord hebben gevoeld of minder fijne ervaringen hebben gehad, maar zorgprotocollen komen niet uit de lucht vallen. Prima om jezelf goed te informeren en kritisch te zijn, maar een ervaring is niet hetzelfde als (evidence based) zorgbeleid (dat uiteraard, zoals alles in het leven, aan voortschrijdend inzicht onderhevig is en zeker niet perfect - het gaat mij om het algemene punt). De suggestie dat er oneigenlijke doelen achter zou zitten bij echo's vind ik niet gepast.quote:Op woensdag 10 juli 2019 12:52 schreef Ticootje het volgende:
De tendens in dit topic gaat bij tijd en wijlen veel te vaak de kant op om de professional eigenlijk zoveel mogelijk te negeren en lekker natuurlijk op je eigen gevoel afgaan. Ieder voor zich, maar besef gewoon dat er meer mensen meelezen. Soms kan dat laatste gewoon een gevaarlijke keuze zijn.
Ik ook.quote:Op woensdag 10 juli 2019 14:21 schreef -Mellow- het volgende:
Het lijkt mij toch juist dat dit forum daarvoor is, om die verschillende kanten te belichten, en ervaringen en meningen te delen.
Ik vind dat in ieder geval een stuk interessanter en leerzamer dan het theekransje waarin we vertellen dat we weer eens misselijk zijn
Ik niet. De echoscopist welquote:Op woensdag 10 juli 2019 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Kun je haartjes zien op de echo? Wat lief
Dat vind ik zelf ook erg fijn aan dit forum, je leert ook over andere mogelijkheden en manieren om naar dingen te kijken.quote:Op woensdag 10 juli 2019 14:53 schreef Roosje84 het volgende:
Wat ik hier jaren geleden wel geleerd heb door zulke discussies is dat je een keuze hebt, er consent nodig is voor er iets gedaan word.
Ja! Met de 20-weken echo meestal nog niet, maar de weken daarna wel zei onze echoscopiste.quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Kun je haartjes zien op de echo? Wat lief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag nog 100 dagen tot de UD, ik stond er zelf eigenlijk niet zo bij stil (dacht zelfs dat ik vandaag 25+4 was ipv 26+4, niks voor mij).. Bleek mijn man een beeldje te hebben ontworpen en laten gieten om te vieren dat het nog maar 100 dagen is voor we met z'n viertjes zijn
[ Bericht 5% gewijzigd door onomatopee op 11-07-2019 15:34:57 ]
quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:46 schreef onomatopee het volgende:
Lekker Tico en Sicilia, vakantievibes! En nog een weekje Minarosa, aftellenMet goed haar je verlof in
![]()
@:-Mellow-, fijn dat de echo goed was! Moet je nog lang tot je van semiverlof naar echt verlof kan?
[..]
Ja! Met de 20-weken echo meestal nog niet, maar de weken daarna wel zei onze echoscopiste.
Hier dus net een extra echo gehad ivm littekenweefsel in de buurt van placenta, alles in orde en gelijk even baby gespiekt. Wat een groei tussen de 20-wekenecho en nu
Lief van je man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag nog 100 dagen tot de UD, ik stond er zelf eigenlijk niet zo bij stil (dacht zelfs dat ik vandaag 25+4 was ipv 26+4, niks voor mij).. Bleek mijn man een beeldje te hebben ontworpen en laten gieten om te vieren dat het nog maar 100 dagen is voor we met z'n viertjes zijn
En wat fijn dat ze zo flexibel met je meedenken
Mijn semiverlof wordt helaas niet meer dan dat. Ik ben zelfstandig ondernemer en zal ook rond de UD en de kraamtijd telefonisch bereikbaar zijn. Na het weekend tot aan de UD zal ik nog een en ander achter de schermen moeten doen. Ik probeer dat in een zo kort mogelijke tijd te proppen (liefst alles in volgende week), zodat ik daarna zo veel mogelijk een gevoel van verlof heb.
Ik kies er overigens zelf voor hoor, omdat ik mijn bedrijf met heel veel passie run en wil dat het goed blijft gaan en dat ik er van kan blijven leven.
Alleen tijdens de bevalling en een aantal uren daarna zal mijn telefoon uit gaan. En degene die mijn taken overneemt zal uiteraard de instructie krijgen om alleen te bellen wanneer het echt niet anders kan.'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
Oh dan gaan we zo goed als gelijk op! Ik ben vandaag 26+6! Ik mag dinsdag voor een echo, als studieobject voor 2 verloskundigen die de echoscopistenopleiding doen. Ik ben ook benieuwd naar de verschillen met de 20 weken-echo! En dan moet ik begin augustus weer een medische echo ivm licht vergrote nierbekken.quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:46 schreef onomatopee het volgende:
Vandaag nog 100 dagen tot de UD, ik stond er zelf eigenlijk niet zo bij stil (dacht zelfs dat ik vandaag 25+4 was ipv 26+4, niks voor mij).. Bleek mijn man een beeldje te hebben ontworpen en laten gieten om te vieren dat het nog maar 100 dagen is voor we met z'n viertjes zijn
Ik ben al weken de weekenden aan het klussen. Helemaal klaar mee ook.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:55 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar dat beeldje!
Pffft, ik geloof dat ik even tegen een muur oploop. Het is niet eens zo heel druk op het werk, maar elk weekend zit ook helemaal vol. Ik heb enorme behoefte aan vakantie.
Lijkt alsof ze elke zwangerschap eerder komen. Ik heb ook nog twee halve pakketten op zolder staan, van nr. 1 en 2quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik kreeg net mn kraampakket. Ik ben nog lang niet aan bevallen toe.
Je kan ze doneren he?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:50 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Lijkt alsof ze elke zwangerschap eerder komen. Ik heb ook nog twee halve pakketten op zolder staan, van nr. 1 en 2
Ben je thuis bevallen?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:50 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Lijkt alsof ze elke zwangerschap eerder komen. Ik heb ook nog twee halve pakketten op zolder staan, van nr. 1 en 2
Hier andersom, Jules hangt aan haar, Senna aan mijquote:Op vrijdag 12 juli 2019 19:04 schreef Ticootje het volgende:
Mijn meiden hangen juist heel erg aan mij en mn zoon aan zn vader.
Je hebt er zelfs al van allebei één! Dan snap ik al helemaal niet waarom je nog een voorkeur hebt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 19:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hier andersom, Jules hangt aan haar, Senna aan mij
Thuis bevallen inderdaad, maar met weinig bloedverlies en die netbroekjes heb ik ook nog liggen, en zo nog wat aangebroken dingen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 18:21 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ben je thuis bevallen?
Bij mij is alles opgegaan op een pakje vaasjes en het netbroekje na
Propvol met sociale dingen, waarvan ik de meeste ook niet kan afzeggen zonder drama te krijgen (verjaardag van schoonmoederquote:Op vrijdag 12 juli 2019 20:02 schreef onomatopee het volgende:
@:B.ertha: balen van de volle weekenden! Moet alles echt de komende weken of kan je ergens ook nog wat oplaadtijd voor jezelf creëren? 4 augustus is niet heel ver weg, maar best lang doorbijten als je tegen de muren oploopt..
Hou je van speciaal bier? Nonnetje van jopen is echt goed te doen. Die ga ik dus NU pakken.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 20:02 schreef onomatopee het volgende:
@:-Mellow-: wat tof dat je met zoveel passie je eigen bedrijf runt en het zo goed gaat! Begrijpelijk dat je je verlof op deze manier invult, hopelijk lukt het idd om na volgende week zoveel mogelijk een gevoel van verlof te creëren![]()
@:taxibabe: ja, we schelen dus maar 2 dagen, wie weet een datumtweeling in oktoberOp de één of andere manier had ik steeds in mijn hoofd dat jij een week voorliep op mij, ergens heb ik dus een week dubbel gedaan
![]()
Het beeldje is geen 3D-scan (volgens mij had LuDann ooit zo'n 3D-scan beeldje, dat bedoel je denk ik Stippel? heel mooi was die), mijn man heeft zelf een moeder-kindschets gemaakt en die vervolgens samen met een ontwerper zo bewerkt dat er een (bronzen) beeldje van gegoten kon worden. Ik zal eens kijken of ik er een fototje van kan maken binnenkort
@:B.ertha: balen van de volle weekenden! Moet alles echt de komende weken of kan je ergens ook nog wat oplaadtijd voor jezelf creëren? 4 augustus is niet heel ver weg, maar best lang doorbijten als je tegen de muren oploopt..
Over volle weekenden gesproken, ik merk dat ik dat echt niet meer prettig vind na een volle week, heb zo'n behoefte aan gewoon wat scharrelen in/rond het huis met man en peuter. Er staan nog wel wat klusdagen gepland, maar de andere weekenddag is dan wel leeg om gewoon te doen waar we zin in hebben. Ik zou er in jouw geval ook helemaal klaar mee zijn @:Ticootje, moeten jullie nog veel klussen of komt het einde wel in zicht?
Zo. Tijd voor lekkers en een alcoholvrij biertje
Hardcore!quote:
Mokkeltjequote:Op vrijdag 12 juli 2019 18:31 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hebben jullie een voorkeur voorkeur voor het geslacht? Ik hoop toch zo op een kleine meid. Zonen hangen mij teveel aan hun moeder, bij mijn dochter heb ik gezien dat die aan hun vader hangen dus ik hoop toch zo op een klein mokkeltje. Ben ik de enige met geslachtsvoorkeur?
Dat is natuurlijk ook niet zo gek want jij bent wel haar vader en zij is niet haar moeder.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 19:52 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hier andersom, Jules hangt aan haar, Senna aan mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee vroeger al toen haar moeder er nog was. Ik vind meisjes wel leuker dan jongens. Jongens zijn druk, spelen ruw. Dan hijs ik eigenlijk liever barbies in te kleine hoerige kleertjes.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet zo gek want jij bent wel haar vader en zij is niet haar moeder.
Dan hoop ik voor je dat je een meisje krijgt want niks anders doet dan modderrollen, bomen klimmen, een zakmes wilt hebben en met een bijl gaat hakken. Uiteindelijk kies jij wat je aan gaat bieden aan je kind aan ontwikkeling.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:37 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee vroeger al toen haar moeder er nog was. Ik vind meisjes wel leuker dan jongens. Jongens zijn druk, spelen ruw. Dan hijs ik eigenlijk liever barbies in te kleine hoerige kleertjes.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:37 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee vroeger al toen haar moeder er nog was. Ik vind meisjes wel leuker dan jongens. Jongens zijn druk, spelen ruw. Dan hijs ik eigenlijk liever barbies in te kleine hoerige kleertjes.
Hoax, zulke meisjes bestaan niet. Nu ik er zelf van allebei een heb heb ik gezien dat kinderen zelf voor jongens of meisjes speelgoed kiezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je een meisje krijgt want niks anders doet dan modderrollen, bomen klimmen, een zakmes wilt hebben en met een bijl gaat hakken. Uiteindelijk kies jij wat je aan gaat bieden aan je kind aan ontwikkeling.
Ja want n=2 is ook echt een goede onderbouwingquote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hoax, zulke meisjes bestaan niet. Nu ik er zelf van allebei een heb heb ik gezien dat kinderen zelf voor jongens of meisjes speelgoed kiezen.
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 10:45 schreef taxibabe het volgende:
Babykamer is bijna klaar!Wat een leuk kleurtje en sfeertje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Ik word altijd een beetje verdrietig van jouw uitspraken...quote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:37 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:33 schreef onomatopee het volgende:
Mooi geworden @:taxibabe! Fijn sfeertje
Tnx! Ben er zelf ook blij mee! Ik heb zelf het hemeltje en de wiegbekleding gemaakt, en de (voor)leesboeken en muziekdoosje is nog van mijn baby/kindertijd.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:37 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat een leuk kleurtje en sfeertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poeh Ticootje, wat moet er bij jullie nog veel gebeuren dan, ik moet er niet aan denken. Respect voor jou dat je zelf nog zoveel klust!![]()
Ik een beetje boel. En ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor een meisje om op te groeien bij zo'n misogynistische vader.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:40 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van jouw uitspraken...
Mokkeltjes, hoerige kleding...
Waar de neuk haal jij vandaan dat ik vrouwen haat??quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik een beetje boel. En ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor een meisje om op te groeien bij zo'n misogynistische vader.
Of voor een jongen trouwens, met zo'n voorbeeld
quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:57 schreef taxibabe het volgende:
[..]
[..]
Tnx! Ben er zelf ook blij mee! Ik heb zelf het hemeltje en de wiegbekleding gemaakt, en de (voor)leesboeken en muziekdoosje is nog van mijn baby/kindertijd.
En de commodekant:Actionmandjes!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poeh Ticootje, wat moet er bij jullie nog veel gebeuren dan, ik moet er niet aan denken. Respect voor jou dat je zelf nog zoveel klust!I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Haha jaaah! De dromenvanger is ook van de actionquote:
Ik heb een stuk of 25 van die mandjesquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Haha jaaah! De dromenvanger is ook van de action![]()
Voor de rest is bijna alles kringloop (en opgeknapt), marktplaats en bewaard van vroeger. Een paar dingen zijn nieuw zoals de gordijnen.
In het begin bij ons op de kamer en na een maand of drie naar de eigen kamer. Maar dat is dan wel al helemaal afquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Maken jullie allemaal babykamers ook met het idee dat ze daar vanaf begin slapen?
Wij hebben geen babykamer, die komt pas ergens volgend jaar.
Ik wil hem de eerste maanden gewoon bij ons op de kamer, en is de babykamer voor het verschonen en aankleden etc.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Maken jullie allemaal babykamers ook met het idee dat ze daar vanaf begin slapen?
Ja ik moet nog even zien hoe ik dat ga doen. Komt tijd, komt raadquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:29 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik wil hem de eerste maanden gewoon bij ons op de kamer, en is de babykamer voor het verschonen en aankleden etc.
Ik denk dat ik hem eerst bij ons wil, maar vind ik dat 3x niks dan is het kamertje ook klaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Nee, bij peuter hebben we de babykamer pas na de eerste verjaardag echt meer voor de nachten gebruikt, qua bv en zoveel mogelijk slaap pakken werkte de co-sleeper het beste voor ons. Maar ik hou er rekening mee dat het dit keer weer helemaal anders gaat werken, gewoon omdat baby'squote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Nee, bij ons noemen we het omkleedhokquote:Op zaterdag 13 juli 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:
Luier open, direct doekje op de plasser;)quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:38 schreef douche-eendje het volgende:
Bas slaapt bij ons in de cosleeper en hij ligt sporadisch even in het ledikant als ik de zooi van het badderen of wassen aan het opruimen ben, want dan is hij gezellig in de buurt, of als ik douche want dan is zijn ledikant het dichtstbijzijnde bed. Verschonen doen we wel op commode en daar zijn we momenteel maar wat blij mee. Hij blijkt een nogal enthousiaste -luier uit, alles onderplassen- type. Score tot nu toe is 2x op het consultatiebureau waarvan 1x ook op mama, meerdere keren op papa, 1x boogje over hoofd en gisteren de muur. De.rest van de keren hadden we op tijd de luier weer dicht of was het vooral het aankleedkussen wat onder zat
Daar plast hij alsnog langs, door en overheenquote:Op zondag 14 juli 2019 01:24 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Luier open, direct doekje op de plasser;)
Herkenbaar jaquote:Op zondag 14 juli 2019 08:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daar plast hij alsnog langs, door en overheen
Luier uit boven de wasbakquote:Op zondag 14 juli 2019 08:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De pee pee tee.quote:Op zondag 14 juli 2019 08:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |