abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:35:14 #101
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187499873
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoeveel klapvee er op komt dagen bij een rally zegt weinig over de winkansen van een kandidaat. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld nooit naar zo'n bijeenkomst gaan. Klappen en juichen voor een politicus? Kom op zeg. Maar ik stem wel.

Dat Trump meer publiek trekt dan Biden, zegt vooral veel over de achterban van Trump. Die omvat blijkbaar meer klapjosti's.
Mwah, als we kijken naar de vorige verkiezingen. Clinton trok geen volle zalen, Trump wel. Als je geen mensen kan trekken voor je bijeenkomsten, betekent dat ook dat je geen boodschap hebt die mensen aantrekt. Dat is tekenend voor types als Clinton en Biden. Die rekenen erop dat mensen op Dems stemmen omdat ze zo door armoede en indoctrinatie zijn geconditioneerd.

Klapjosti's, misschien. Maar een volle zaal vol klapjosti's is beter in staat mensen te overtuigen dan een lege zaal sojavreters.
pi_187499907
Toch 3 miljoen stemmen meer met die lege zalen, maar dat vergeten we dan maar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:37:57 #103
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187499924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:29 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

geef je hier nu ruiterlijk toe dat Trump de verkiezingen van 2016 heeft gestolen van Clinton?
Ah, ik zie nu dat je mijn post met gelimiteerde context zo kan interpreteren. Laat ik mijzelf dan maar verduidelijken. Zelfs het verkijgen van buitenlandse informatie heeft Clinton geen verkiezingsoverwinning opgeleverd.

Zo beter? :)
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:39:36 #104
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187499954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
Toch 3 miljoen stemmen meer met die lege zalen, maar dat vergeten we dan maar.
3 Miljoen irrelevante stemmen. Had ze maar een boodschap gehad. Of campagne gevoerd. Of het halve land niet geschoffeerd.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:40:09 #105
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187499963
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:35 schreef Ensiferum het volgende:
Die rekenen erop dat mensen op Dems stemmen omdat ze zo door armoede en indoctrinatie zijn geconditioneerd.
Die projectie. _O- Dit is letterlijk wat republikeinen doen met de armere en oudere blanken door ze foxnews propaganda te voeden. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:41:58 #106
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187499984
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:39 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

3 Miljoen irrelevante stemmen. Had ze maar een boodschap gehad. Of campagne gevoerd. Of het halve land niet geschoffeerd.
Ah ja, 3 miljoen mensen hoeven geen stem te hebben in een democratie. :') Zeg gewoon dat je niks met een democratie hebt en alleen wil dat degene die jij toppie vindt, wint.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:42:52 #107
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187499998
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die projectie. _O- Dit is letterlijk wat republikeinen doen met de armere en oudere blanken door ze foxnews propaganda te voeden. :')
Ja ja, en Dems met de andere media en het onderwijs. Maar alleen de Republikeinen zijn de slechterikken. Da's toch best wel hypocriet, of niet? Of is het niet zo erg als de "juiste" opvatting erin wordt gestampt? Leg het me even uit, want ik snap de Linkse regels niet zo goed.
pi_187500022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:39 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

3 Miljoen irrelevante stemmen. Had ze maar een boodschap gehad. Of campagne gevoerd. Of het halve land niet geschoffeerd.
Als je punt is dat Clinton geen mensen enthousiast kon maken en er alsnog drie miljoen mensen meer op haar stemmen dan op de man van de beste rally's ooit, dan is je punt niet zo heel sterk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_187500052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

tax cuts.:
[ afbeelding ]
Nou ja, op zich zijn dat soort Twitter-berichten wel van het niveau "ik moet over vakantiegeld superveel belasting betalen!11!1" natuurlijk. De loonheffing is gewoon omlaag gegaan, dus dan krijg je bij de aangifte ook minder terug. Dat mensen dat niet snappen is treurig, maar goed. Er is maar een heel kleine groep die daadwerkelijk meer is gaan betalen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:48:33 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187500081
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:46 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, op zich zijn dat soort Twitter-berichten wel van het niveau "ik moet over vakantiegeld superveel belasting betalen!11!1" natuurlijk. De loonheffing is gewoon omlaag gegaan, dus dan krijg je bij de aangifte ook minder terug. Dat mensen dat niet snappen is treurig, maar goed. Er is maar een heel kleine groep die daadwerkelijk meer is gaan betalen.
Daar staat weer tegenover dat iedereen meer gaat betalen voor consumenten producten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_187500107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:48 schreef ATuin-hek het volgende:
Daar staat weer tegenover dat iedereen meer gaat betalen voor consumenten producten.
Welnee, dat betaalt Sjaaina!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_187500117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
Toch 3 miljoen stemmen meer met die lege zalen, maar dat vergeten we dan maar.
Deze popularvote langspeelplaat is bijna net zo vermoeiend als "but her emails!?"
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:50:44 #113
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187500121
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ja, 3 miljoen mensen hoeven geen stem te hebben in een democratie. :') Zeg gewoon dat je niks met een democratie hebt en alleen wil dat degene die jij toppie vindt, wint.
Die stemmen nog steeds voor het Huis en de Senaat. Alleen voor de president geldt een ander systeem. Daar moet je rekening mee houden als je president wil worden. De spelregels zijn al generaties lang bekend.

En je laatste stuk is een mooie projectie. Precies hoe Dems denken. Ze hebben een keer verloren, dus de volgende peofballonnetjes worden opgelaten: Kiesgerechtigde leeftijd naar 16, EC afschaffen, Hooggerechtshof uitbreiden... Toe maar. Maar ik ben de anti-democraat die moeite heeft met verkiezingsuitslagen?

En natuurlijk wil ik dat de in mijn ogen beste kandidaat wint. Dat geldt voor iedereen in elke situatie. Maat je zal mij niet zo moeilijk zien doen als de Dems hebben gedaan na Trumps overwinning. Maar goed, ik ben dan ook volwassen :)
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:52:27 #114
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ja, 3 miljoen mensen hoeven geen stem te hebben in een democratie. :') Zeg gewoon dat je niks met een democratie hebt en alleen wil dat degene die jij toppie vindt, wint.
De republikeinen hebben een levensgroot probleem. Ze hebben tegenwoordig getalsmatig te weinig potentiele stemmers om te kunnen winnen. Daarom proberen ze steeds weer met allerlei kunstgrepen (gerrymandering, voter supression, electoral college) om genoeg stemmers te vergaren. het verklaart gelijk de angst voor immigranten die vanuit mexico de grens over komen. Dit zijn namelijk meerendeels democratische stemmen. Hetzelfde flikten ze namelijk ook in Atlanta in de jaren 60 met de afro-amerikanen. Ze moeten het echt hebben van de swingstaten. En die hebben dankzij Trump meer en meer de neiging om richting de democraten te gaan. Net als in 2018 tijdens de midterms.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:52:39 #115
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187500154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je punt is dat Clinton geen mensen enthousiast kon maken en er alsnog drie miljoen mensen meer op haar stemmen dan op de man van de beste rally's ooit, dan is je punt niet zo heel sterk.
Ligt eraan. Als je overal de zalen vol krijgt, zegt dat een hoop. Dat zegt dat je boodschap in het hele land leeft. Iets wat belangrijk is voor de presidentsverkiezingen.

Haal je het gros van je stemmen in dichtbevolkte stedelijke gebieden en niks daarbuiten... Tsja...
pi_187500156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:50 schreef Ensiferum het volgende:
Die stemmen nog steeds voor het Huis en de Senaat.
Voor de Senaat is dat effect juist nog sterker hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_187500157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je punt is dat Clinton geen mensen enthousiast kon maken en er alsnog drie miljoen mensen meer op haar stemmen dan op de man van de beste rally's ooit, dan is je punt niet zo heel sterk.
Ze kon ook niemand enthousiast maken. Ze kwam nauwelijks opdagen tijdens haar eigen campagne.

Trump heeft iedereen enthousiast gekregen om te stemmen. Zijn voor EN tegenstanders.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:53:02 #118
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187500158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Deze popularvote langspeelplaat is bijna net zo vermoeiend als "but her emails!?"
Leuk dat je dat vindt, maar wat heeft dat te maken met het gemaakte argument? Feit is dat het bezoeken van rallies niet een goede graadmeter gebleken is voor hoeveel kiezers je weet aan te trekken.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:54:38 #119
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500168
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Leuk dat je dat vindt, maar wat heeft dat te maken met het gemaakte argument? Feit is dat het bezoeken van rallies niet een goede graadmeter gebleken is voor hoeveel kiezers je weet aan te trekken.
je "speelt" voor "eigen" publiek. Dit is geen echte graadmeter.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_187500173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ja, 3 miljoen mensen hoeven geen stem te hebben in een democratie. :') Zeg gewoon dat je niks met een democratie hebt en alleen wil dat degene die jij toppie vindt, wint.
"Ja, maar ik heb meer van jou stukken geslagen!!" roep je wanneer je tegenstander schaakmat roept. :')
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:55:24 #121
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187500179
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:50 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Die stemmen nog steeds voor het Huis en de Senaat. Alleen voor de president geldt een ander systeem. Daar moet je rekening mee houden als je president wil worden. De spelregels zijn al generaties lang bekend.

En je laatste stuk is een mooie projectie. Precies hoe Dems denken. Ze hebben een keer verloren, dus de volgende peofballonnetjes worden opgelaten: Kiesgerechtigde leeftijd naar 16, EC afschaffen, Hooggerechtshof uitbreiden... Toe maar. Maar ik ben de anti-democraat die moeite heeft met verkiezingsuitslagen?

En natuurlijk wil ik dat de in mijn ogen beste kandidaat wint. Dat geldt voor iedereen in elke situatie. Maat je zal mij niet zo moeilijk zien doen als de Dems hebben gedaan na Trumps overwinning. Maar goed, ik ben dan ook volwassen :)
Het EC afschaffen maakt het systeem alleen maar democratischer. Daar zou de rechtse kiezer het toch alleen maar eens mee moeten zijn. Immers zijn die referendums zo geweldig dat ze terug moeten komen. Ik zeg nergens dat je problemen hebt met de verkiezingsuitslagen. Alleen dat je problemen hebt met de verkiezingen democratischer maken omdat dan de kans groter wordt dat jouw kandidaat verliest. En dan zit ik er niet naast, of wel?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_187500195
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Leuk dat je dat vindt, maar wat heeft dat te maken met het gemaakte argument? Feit is dat het bezoeken van rallies niet een goede graadmeter gebleken is voor hoeveel kiezers je weet aan te trekken.
Vind die rallies totaal niet boeiend. Enkel weer eens grappig wanneer een beroepspoliticus nauwelijks een klein bingozaaltje vol krijgt.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:56:58 #123
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187500199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

"Ja, maar ik heb meer van jou stukken geslagen!!" roep je wanneer je tegenstander schaakmat roept. :')
Deze vergelijking slaat nergens op. Hoe hard hadden de FVD'ers hier op het forum lopen krijsen als ze de meeste stemmen hadden gekregen afgelopen verkiezingen en toch maar de 6e of zo waren geworden omdat 'het kartel' alles zo inricht dat zij de winnaar zijn?

Dan hadden ze natuurlijk de spelregels geaccepteerd. Uhu :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_187500213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het EC afschaffen maakt het systeem alleen maar democratischer. Daar zou de rechtse kiezer het toch alleen maar eens mee moeten zijn. Immers zijn die referendums zo geweldig dat ze terug moeten komen. Ik zeg nergens dat je problemen hebt met de verkiezingsuitslagen. Alleen dat je problemen hebt met de verkiezingen democratischer maken omdat dan de kans groter wordt dat jouw kandidaat verliest. En dan zit ik er niet naast, of wel?
EC afschaffen geeft 2 of 3 staten haast het alleenrecht om de president te kiezen. Dank je de koekkoek.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:58:01 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187500217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vind die rallies totaal niet boeiend. Enkel weer eens grappig wanneer een beroepspoliticus nauwelijks een klein bingozaaltje vol krijgt.
Maar wat heeft wat je zei te maken met het gemaakte argument? Het lijkt er op dat je vanuit een reflex reageerde.
pi_187500221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Deze vergelijking slaat nergens op. Hoe hard hadden de FVD'ers hier op het forum lopen krijsen als ze de meeste stemmen hadden gekregen afgelopen verkiezingen en toch maar de 6e of zo waren geworden omdat 'het kartel' alles zo inricht dat zij de winnaar zijn?

Dan hadden ze natuurlijk de spelregels geaccepteerd. Uhu :')
Wie de fuck heeft het over nederland? Dit is AMV.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:59:00 #127
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187500232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:42 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ja ja, en Dems met de andere media en het onderwijs. Maar alleen de Republikeinen zijn de slechterikken. Da's toch best wel hypocriet, of niet? Of is het niet zo erg als de "juiste" opvatting erin wordt gestampt? Leg het me even uit, want ik snap de Linkse regels niet zo goed.
Vertel welke mening wordt er in het gehele onderwijs overal 'ingestampt'? Je probeert iets aan te halen wat helemaal niet relevant of waar is. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:00:00 #128
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187500247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

EC afschaffen geeft 2 of 3 staten haast het alleenrecht om de president te kiezen. Dank je de koekkoek.
Het zijn dan ook de staten waar bijna alle mensen wonen. Lijkt me eerlijk dat elke stem even zwaar telt, of vind je echt van niet? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:00:41 #129
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187500256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wie de fuck heeft het over nederland? Dit is AMV.
Het is een vergelijking. Dat ondemocratische systemen worden geaccepteerd als het hen uitkomt, niet als het hen tegenwerkt. Maar dat weet je zelf ook wel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:00:44 #130
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ze kon ook niemand enthousiast maken. Ze kwam nauwelijks opdagen tijdens haar eigen campagne.

Trump heeft iedereen enthousiast gekregen om te stemmen. Zijn voor EN tegenstanders.
Hillary Clinton werd tijdens de campagne geplaagd door een longontsteking. dan doe je echt niet veel aan je campagne.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 19 juni 2019 @ 12:01:03 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187500262
Aardige redenen van deze republikein.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:02 This conservative can say with complete certainty that I cannot and will not vote for Donald Trump in 2020. Here’s why: reageer retweet
HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:34 First, over the course of his term, Trump has shown himself utterly unfit for the office, mostly because he is a pathological liar. The truth does not bind him & he routinely ignores facts.This is a plainly dangerous quality for a President to have. reageer retweet
Dat klopt.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:34 Second, Trump obstructed justice. The Mueller Report lays out the damning facts in detail & Trump hasn’t once shown regret for his actions.Among other things, he suggested McGahn should lie to investigators. That’s not something conservatives should accept. reageer retweet
Dit is ook een prima argument Trump geen stem te geven.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:35 Third, Trump routinely ignores the Constitution and the rule of law. Unable to get Congress to pass his agenda, he increasingly resorts to emergency executive orders without any Congressional input.This erodes the separation of powers that conservatives supposedly champion. reageer retweet
Yep

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:35 Fourth, Trump is a big spender and a poor steward of the public fisc. He has run some of the largest annual deficits in our history and has inflated the national debt to an all-time high.Turning a blind eye to this makes a mockery of fiscal conservatism. reageer retweet
True dat

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:36 Fifth, Trump disparages and denigrates classes of Americans. He once suggested an Article III judge lacked integrity because of his race. He also mocked the disability of a reporter on national television.Conservatives believe in treating everyone with respect. Trump hasn’t. reageer retweet
Goed punt

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:37 Sixth, Trump’s trade war goes against every conservative tenet of free trade & free markets. It has disrupted our economy, increased prices on American consumers, and is costing us billions per month in deadweight loss for nothing in return.Not conservative. reageer retweet
De Trumpwar-on-trade heeft geen enkel nut.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:37 Seventh, Trump is a horrific role model for America. He once bragged about assaulting women and routinely belittles his political opponents with racial slurs and name-calling. It’s exhausting and he’s bringing us down with him.We used to believe in moral leadership. reageer retweet
Oh yes.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:38 Eighth, Trump cozied up to & even praised some of the world’s most evil dictators. He also gave up significant leverage against these enemies in an effort to show negotiating prowess. In reality, he has brokered no deals & both Russia & N. Korea are better off.It’s sickening. reageer retweet
Deals maken kan hij niet. Hij is een prutser op het diplomatieke toneel.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:39 Ninth, Trump has frayed our once strong alliances—making it more difficult for us to combat foreign enemies with ready global coalitions and to control their behavior in global markets.Conservatives have never believed in retreating from global events. reageer retweet
Zie vorige opmerking.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:39 Finally, for all his bluster, the immigration problem has actually gotten worse under Trump’s watch. Many in Congress are right to sound the alarm over the border crisis — but the fact is, it’s a crisis of Trump’s making. Rs controlled the White House & Congress, yet did nothing. reageer retweet
Twee jaar had hij het Huis en de Senaat, en de resultaten zijn NUL.
Dan ben je een sukkel.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ulx op 19-06-2019 12:07:21 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187500264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

EC afschaffen geeft 2 of 3 staten haast het alleenrecht om de president te kiezen. Dank je de koekkoek.
Het staat staten als Alabama en Georgia vrij om rijk en dichtbevolkt te worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:04:13 #133
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187500285
Bovendien hebben staten al via de senaat, zoals bedoeld, representatie. Wat er nu toe leidt dat zeg 20% van het volk door 50% van de senatoren vertegenwoordigd wordt.
pi_187500308
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het staat staten als Alabama en Georgia vrij om rijk en dichtbevolkt te worden.
Zonder staten als Alabama en Georgia zijn staten als New York en California binnen no time arm en minder dicht bevolkt omdat er opeens geen (goedkoop) vreten meer binnen komt.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:07:54 #135
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187500325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het EC afschaffen maakt het systeem alleen maar democratischer. Daar zou de rechtse kiezer het toch alleen maar eens mee moeten zijn. Immers zijn die referendums zo geweldig dat ze terug moeten komen. Ik zeg nergens dat je problemen hebt met de verkiezingsuitslagen. Alleen dat je problemen hebt met de verkiezingen democratischer maken omdat dan de kans groter wordt dat jouw kandidaat verliest. En dan zit ik er niet naast, of wel?
Pure democratie, is de waan van de dag en "mob rule". In een land als de VS wordt het stedelijk vs ruraal. Daar waar rijkdom zich bevindt vs daar waar armoede zich bevindt. De President heeft invloed over het hele land, dus lijkt het me dat je het land zo veel mogelijk relevant wil laten zijn voor de presidentsverkiezingen. Als je een beter idee hebt dan het huidige systeem, wat ook de belangen van de dunbevolkte gebieden behartigt, hoor ik het graag.

En het verschil tussen referenda en verkiezingen, is dat een referendum zich richt op een specifiek agendapunt, en geen pakket aan punten. Een goed middel om over een groot vraagstuk de mening van het volk te krijgen. Zeker als het over iets gaat dat nooit een verkiezingsthema was.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:08:00 #136
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187500326
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zonder staten als Alabama en Georgia zijn staten als New York en California binnen no time arm en minder dicht bevolkt omdat er opeens geen (goedkoop) vreten meer binnen komt.
Echt he, het is namelijk letterlijk onmogelijk om ergens anders goedkoop eten te verbouwen.

:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:08:56 #137
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vind die rallies totaal niet boeiend. Enkel weer eens grappig wanneer een beroepspoliticus nauwelijks een klein bingozaaltje vol krijgt.
Bassie en Adriaan kregen ook vollere zalen dan een gemiddelde politicus. Kun je van de campagneslogans van Bassie en Adriaan nog iets herinneren? “Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!” en “Alles is voor Bassie, Alles is voor Bassie

Dit gaat ook op voor de campagnes van Trump in 2016. Amerikanen gaan naar zo'n rally voor entertainment. Mijn schoonmoeder ging eens naar zo'n rally midden jaren 80 bij Ronald Reagan. Ze kon zelfs na het bezoeken van die rally weinig meer herinneren dan dat Reagan een kleurspoeling gebruikte.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 19 juni 2019 @ 12:09:58 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187500343
In 2040 woont 50% van de bevolking in 8 staten. Dus de ene helft van de bevolking heeft dan 84 Senatoren, de andete helft 16.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187500345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zonder staten als Alabama en Georgia zijn staten als New York en California binnen no time arm en minder dicht bevolkt omdat er opeens geen (goedkoop) vreten meer binnen komt.
Psst. Ook Californië heeft een grotere landbouw output dan die staten. Sterker nog het heeft de grootste output van heel de VS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:10:23 #140
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500348
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:09 schreef Ulx het volgende:
In 2040 woont 50% van de bevolking in 8 staten. Dus de ene helft van de bevolking heeft dan 84 Senatoren, de andete helft 16.
gerrymandering pur sang.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:11:30 #141
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187500365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:10 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

gerrymandering pur sang.
Ja toch, de staatsgrenzen worden elke verkiezing aangepast door die smerige Republikeinen!
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:11:45 #142
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500367
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Psst. Ook Californië heeft een grotere landbouw output dan die staten. Sterker nog het heeft de grootste output van heel de VS.
en het meeste fruit en groente wordt geplukt door: JAWEL! immigranten. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_187500378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:11 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

en het meeste fruit en groente wordt geplukt door: JAWEL! immigranten. :')
Er worden geen groenten en fruit meer geplukt als ICE 12 miljoen immigranten op gaat pakken en uit gaat zetten alleen...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187500386
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Er worden geen groenten en fruit meer geplukt als ICE 12 miljoen immigranten op gaat pakken en uit gaat zetten alleen...
Zou wel goed nieuws zijn voor de Nederlandse economie ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187500399
Vind het trouwens wel opvallend dat iedereen het over Biden heeft alsof hij de democratische presidentskandidaat is, terwijl de democratische verkiezingsdebatten nog niet eens begonnen zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:15:26 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187500408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

EC afschaffen geeft 2 of 3 staten haast het alleenrecht om de president te kiezen. Dank je de koekkoek.
Zonder het EC maken die staten juist niet meer uit daarvoor...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_187500431
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zou wel goed nieuws zijn voor de Nederlandse economie ;)
_O-

Het geeft wel aan hoe zelfdestructief het beleid nu is qua internationale handel en immigratie. Trump verzint een crisis, en alle 'oplossingen' hebben een nadelig effect op de Amerikaanse economie :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:18:16 #148
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500439
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:14 schreef Barbusse het volgende:
Vind het trouwens wel opvallend dat iedereen het over Biden heeft alsof hij de democratische presidentskandidaat is, terwijl de democratische verkiezingsdebatten nog niet eens begonnen zijn.
Hij staat voor op de peilingen. Niks bijzonders dus. Trump staat ook voor op de peilingen. Ik vraag me af of er voor 2020 nog een republikein zal opstaan om het tegen Biden op te nemen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_187500442
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:01 schreef Ulx het volgende:
Aardige redenen van deze republikein.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:02 This conservative can say with complete certainty that I cannot and will not vote for Donald Trump in 2020. Here’s why: reageer retweet
HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:34 First, over the course of his term, Trump has shown himself utterly unfit for the office, mostly because he is a pathological liar. The truth does not bind him & he routinely ignores facts.This is a plainly dangerous quality for a President to have. reageer retweet
Dat klopt.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:34 Second, Trump obstructed justice. The Mueller Report lays out the damning facts in detail & Trump hasn’t once shown regret for his actions.Among other things, he suggested McGahn should lie to investigators. That’s not something conservatives should accept. reageer retweet
Dit is ook een prima argument Trump geen stem te geven.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:35 Third, Trump routinely ignores the Constitution and the rule of law. Unable to get Congress to pass his agenda, he increasingly resorts to emergency executive orders without any Congressional input.This erodes the separation of powers that conservatives supposedly champion. reageer retweet
Yep

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:35 Fourth, Trump is a big spender and a poor steward of the public fisc. He has run some of the largest annual deficits in our history and has inflated the national debt to an all-time high.Turning a blind eye to this makes a mockery of fiscal conservatism. reageer retweet
True dat

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:36 Fifth, Trump disparages and denigrates classes of Americans. He once suggested an Article III judge lacked integrity because of his race. He also mocked the disability of a reporter on national television.Conservatives believe in treating everyone with respect. Trump hasn’t. reageer retweet
Goed punt

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:37 Sixth, Trump’s trade war goes against every conservative tenet of free trade & free markets. It has disrupted our economy, increased prices on American consumers, and is costing us billions per month in deadweight loss for nothing in return.Not conservative. reageer retweet
De Trumpwar-on-trade heeft geen enkel nut.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:37 Seventh, Trump is a horrific role model for America. He once bragged about assaulting women and routinely belittles his political opponents with racial slurs and name-calling. It’s exhausting and he’s bringing us down with him.We used to believe in moral leadership. reageer retweet
Oh yes.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:38 Eighth, Trump cozied up to & even praised some of the world’s most evil dictators. He also gave up significant leverage against these enemies in an effort to show negotiating prowess. In reality, he has brokered no deals & both Russia & N. Korea are better off.It’s sickening. reageer retweet
Deals maken kan hij niet. Hij is een prutser op het diplomatieke toneel.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:39 Ninth, Trump has frayed our once strong alliances—making it more difficult for us to combat foreign enemies with ready global coalitions and to control their behavior in global markets.Conservatives have never believed in retreating from global events. reageer retweet
Zie vorige opmerking.

HeathMayo twitterde op woensdag 19-06-2019 om 06:05:39 Finally, for all his bluster, the immigration problem has actually gotten worse under Trump’s watch. Many in Congress are right to sound the alarm over the border crisis — but the fact is, it’s a crisis of Trump’s making. Rs controlled the White House & Congress, yet did nothing. reageer retweet
Twee jaar had hij het Huis en de Senaat, en de resultaten zijn NUL.
Dan ben je een sukkel.

Samengevat, orange man bad.
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:19:05 #150
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187500449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

_O-

Het geeft wel aan hoe zelfdestructief het beleid nu is qua internationale handel en immigratie. Trump verzint een crisis, en alle 'oplossingen' hebben een nadelig effect op de Amerikaanse economie :')
niemand vaart wel bij een handelsoorlog. China niet, de VS niet. en andere landen ook niet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')